Mutasd

>> Egyéb2017-10-27

Kihasználtam a múlt hétvégi szép őszi időt és csináltam pár képet. De persze ezt megelőzte egy mosás :) Hiába 7 éves a Giu formaterve, engem még mindig rabul ejt!

>> Egyéb2017-10-20

Már gondolkodtam egy ideje, hogy ki kellene próbálni valamilyen növelt fényerejű izzót, nemrég el is szántam magam a vásárlásra. Az Osram Night Breaker Unlimitedre esett a választás (tompított, H7), az első tapasztalatok jók, remélem így is marad. Bár még keveset mentem vele hosszabb távon igazán sötétben, azt észrevettem, hogy az út széleit sokkal jobban látom, illetve a megvilágított terület sokkal tisztább. Nyilván az ilyen izzók gyengéje a rövidebb élettartam a hagyományoshoz képest, mivel azonban már nincs mindennapos használatban az autó, ez számomra nem annyira fontos szempont. Majd írok a további tapasztalatokról is.

>> Egyéb2017-10-04

Szokás szerint vannak elmaradásaim a blog vezetése kapcsán, amit most igyekszem pótolni időrendi sorrendben:

2017. 03. 02. Egy álom vált valóra 1 éve
Egész pontosan 2016.03.02-án vált valóra egy régi álmom, ezen a napon vettem meg életem első Alfáját, a Giuliettát. Majd 2016.03.15. napján lettem tagja az Alfa Amore közösségének.

2017. o5.30. Hátsó fékbetét + féktárcsa
Csereéretté vált a hátsó fékbetét és féktárcsa, így ismét meglátogattam a Formont Automobil Alfa Romeo márkaszerviz csapatát. Brembo tárcsák és Brembo betétek kerültek beszerelésre, melyek szépen teszik a dolgukat! :) Km:174429

2017. 07. 08. AlfaCity
Ez volt életem eddigi első Alfa találkozója, úgyhogy már nagyon vártam. Többen kérdezték (köztük sok off-os autós), hogy na milyen volt? Csak azt tudtam nekik is mondani, hogy nem igazán tudom megfogalmazni, volt az egész rendezvénynek egy utánozhatatlan feelingje, amit sem szóban, sem képeken nem lehet szerintem kellően átadni. Részt kell rajta venni! Egyszerűen fantasztikus volt, gratulálok a szervezőknek! Legtöbb időt a tuning autók közelében töltöttem, így az – egyébként már régóta bennem lévő – elhatározás most tovább erősödött, hogy egy kicsit egyedibbé tegyem az autómat. Azóta is büszkén viseli az autó a rendezvényt népszerűsítő matricát. Jövőre is ott leszek az tuti!

2017. 07. 29-31. Bükk, 2017. 08. 12. Mátra - élményautózás
Május közepe óta nincs napi használatban az autó, ugyanis kaptam cégeset (bár nem Alfa, legalább az is olasz – Fiat Grande Punto 1.4), ezért amikor időm engedi, szeretek egy kicsit jönni-menni a Giuliettával, útba ejtve kedvenc helyeimet is. Július végén meglátogattam a rokonaimat, akik a Bükkben laknak, így az autó is meg lett hajtva az Eger – Szilvásvárad – Dédestapolcsány útvonalon.
2017. 08. 12. Ezen a szép nyári napon a Gyöngyös – Mátraháza – Galyatető – Mátraszentistván útvonalon éltem át, hogy mit is jelent a cuore sportivo.  Bár az én autómban „csak” az alapmotor van, a DNA kapcsolót D-be tolva sokaknak okozott meglepetést ;)

>> Szerviz2017-02-14

Legutóbbi olajcsere óta megtettem 11725 km-t, így itt volt az ideje egy újabb cserének, illetve átvizsgálásnak. Mivel meg vagyok velük elégedve, most is a kecskeméti Formont Automobil Alfa Romeo márkaszervizbe vittem az autót. Reggel mentem, és mivel semmi egyéb javítani való nem volt, gyorsan kész is lett.

Olaj: Selénia Star Pure Energy 5W40
Olajszűrő: gyári
Levegőszűrő: gyári
Km: 167625

>> Egyéb2016-10-15

Mikor megvettem az autót, átfutottam a leírását és már akkor feltűnt, hogy a DNA kapcsolót bemutató résznél az egyik képen a pillanatnyi sebesség szerepelt, a másikon pedig a turbónyomás. Ez már akkor megtetszett, de valahogy nem sikerült megtalálni, hogyan hozható elő. Már kezdtem feladni, ugyanis oda volt írva, hogy "adott változat/piac esetén", gondoltam ez nem tudja ezt a funkciót. Tegnap csak úgy kapcsolgattam a menüben és amikor odaértem a "radio repetition" funkcióhoz, gondoltam minek ez ide és kikapcsoltam. Hirtelen ötlettől vezérelve átraktam A-ba. Ekkor a főmenüben előjött a pillanatnyi sebesség. Hasznos dolog bizonyos helyzetekben, hogy pontosan látod, mennyivel mész. Kár, hogy N-ben a dátum van ezen a helyen. Remélem valahogy ezt is le lehet cserélni. Aztán persze később kipróbáltam D-ben is és nagy örömömre megjelent a turbónyomás :) Persze ezek lehet csak nekem voltak újdonságok, biztos van olyan cartárs aki tudta ezt. De tök jó hogy ezt is lehet állítani.

>> Tuning és extra2016-09-25

Az előző autómon is volt fólia, nagyon szerettem, így nem volt kérdés, hogy ezen is lesz. Ahogy az előző autómat, ezt is az Autóüveg Szolnok csapatára bíztam. Miután megnéztem a saját bemutató autóikat, közösen kitaláltuk a számomra legoptimálisabb összeállítást. Értik a dolgukat, precízek, jó szívvel ajánlom őket. 3M Color Stable fólia került fel, melyhez 7 év garancia jár. Nem akartam „gengszterfeketét”, szóval szerintem ez a képeken látható összeállítás tökéletes arany középút lett.
Pár napja megérkeztek az Amore-s „felségjelzések” is, melyekért köszönet GT cartársnak. Délután ezek is a helyükre kerültek 

>> Szerviz2016-08-10

Kicsit lemaradtam a blog írásával, de most pótolom a hiányosságokat. Időrendi sorrendben:

2016.06.06. Egyik reggel nem indult el a klíma, meghalt benne a ventillátor meg valami csatlakozó. Garanciában cserélve. Itt a jó idő, úgyhogy ráfért az autóra egy klímatisztítás és egy pollenszűrő (gyári) csere is.

2016.06.23. Megtettem kb. 10 ezer km-t, úgyhogy itt volt az olajcsere ideje. Olajból Selénia Star Pure Energy 5W40 került bele gyári olajszűrővel, valamint a levegőszűrő is ki lett cserélve, szintén gyárira. A hátsó ablaktörlőm sem működött (így vettem, tudtam róla), így ezt is megcsináltattam garanciában. A kábelezéssel voltak gondok, de kicserélték és most már minden rendben.

2016.08.09. A mai napon 4 éves lett az autó, így sajnos a garancia lejárt. Túl vagyunk a műszaki vizsgán is, szerencsére mindent rendben találtak, úgyhogy 2 évre le van tudva ez is. A műszakira már új első fékekkel ment az autó; Brembo tárcsák és gyári (egyébként szintén Brembo) betétek kerültek rá.

Km: 157646

A szervizekért és a műszaki vizsgáztatásért köszönet a kecskeméti Formont Automobil Alfa Romeo márkaszerviz munkatársainak! Mindig rugalmasak voltak, alaposan és gyorsak dolgoztak.

 
>> Egyéb2016-05-15

Vásárláskori km állás: 148740
Mai km állás: 154193
Együtt töltött idő eddig: 5453 km

Imádom az autót! Egyszerűen fantasztikus érzés vezetni! Igaz, hogy ez csak az alapmotor (1.4 T-JET 120 LE), de a cuore sportivo ebben is benne van :) Főleg D-állásban!
Fogyasztás abszolút lábfüggő :) Én sportosan, de nem ész nélkül vezetek, és így 7,5-7.7 között eszik, amivel elégedett vagyok. Nagyrészt Shell V-Power Nitro+ kerül bele. Tudott már 6,1-et is fogyasztani nem kevés önmegtartóztatással (kíváncsi voltam), de nem sűrűn fogok így menni :) Pályán szerintem egy kicsit sokat forog (140-nél 3000 fölött) ezért ott van, hogy megeszik 8-at is. De szerintem ez sem sok. Főleg hogy az élmény mindenért kárpótol! :)

 
>> Egyéb2016-03-30

Tavaszi naplemente és a szépség :)

 
>> Szerviz2016-03-27

Felkerültek a nyári gumik az autóra, Toyo Proxes T1 Sport 225/45 R17. Most vettem őket, kíváncsi vagyok hogyan teljesítenek. A téli Bridgestone-okkal elégedett vagyok, remélem ezek is jók lesznek.