Blog >> média
Update: A kézikönyv elérését már nem tudom biztosítani, de azt érdemes szerezni hozzá.
-------------------
Úgy láttam, hogy nem nagyon van hasonló jellegű blogbejegyzés a Blue&Me beüzemeléséről, ezért úgy gondoltam, hogy írok erről pár sort.
Biztos sokan vannak még úgy, mint én, hogy a Blue&Me-hez nem kaptak kézikönyvet a használtan vett Alfájukhoz, anélkül pedig egyáltalán nem egyértelmű, hogyan kell a rendszert működésre bírni. Ezért első körben meg is osztanám egy cartárstól kapott pdf-es verzióját a kézikönyvnek:
Blue&Me manual magyar
Ez alapján egyébként nagyjából minden világos lesz. Amíg ezt nem kaptam meg, a netről próbáltam összegereblyázni az infókat. Találtam pl. hasznos youtube videókat a mobil csatlakoztatásáról. Pl. ezt itt: How to pair your mobile via Blue&Me to your Alfa Romeo | Wessex Garages (Ja, igen, angol tudás azért szükséges)
Mondjuk az autó nem egy 159-es és mások rajta a gombok is, ami miatt azért nem volt minden egyértelmű, de a már belinkelt kézikönyv segítségével minden világos lesz.
Egy pár apróságot szeretnék még hozzátenni, ami nem szerepel a kézikönyvben, mégis fontos és én elkínlódtam ezek miatt egy darabig. Ez a Media lejátszót érinti, ugyanis nekem fontos, hogy USB stick-ről, magyarul pendrive-ról (vicces, hogy a pendrive kifejezést inkább csak mi használjuk, az angol nyelvben nem ez a bevett) lehessen zenát lejátszani. A gyári rádión csak CD lejátszó van, pedig a CD már 2010-ben is egy ritka állatfaj volt, mára meg szinte kihalt.
Elsőnek azt szerettem volna elérni, hogy bluetooth-on keresztül a telefonon lévő zenéket tudjam lejátszatni a kocsival úgy, ahogy egy bluetooth hangszóróvel tehetem, hogy kivezérlem oda a jelet. Teljesen logikus ötletnek tűnt, de sehogy sem akart működni. A neten való kutakodás alapján arra jutottam, hogy ez nem lehetséges alapból. Bár a Blue&Me árul olyan app-ot az apple store-ban (talán androidra is van, nem győződtem meg róla), ami segítségével ezt megtehetjük, de nem ingyenes.
A kesztyűtartóban lévő USB csatlakozóval összekötve viszont gond nélkül játszhatunk le zenét a mobilról. Én annyi furcsaságot tapasztaltam (egy Samsung A5-ösöm van 5.0.2-es androiddal), hogy ha billentyűzár mellett dugtam rá a telefont, akkor nem érzékelte a rendszer. Csak akkor ismerte fel, ha fel volt oldva a telefon, amikor rádugtam.
Ugyanezen a csatlakozón keresztül játszhatunk le zenét a pendrive-ról is. A lényeg itt annyi, amit nem ír a kézikönyv, hogy az adathordozó FAT32 fájlrendszerű legyen, mert NTFS-sel nem akarja felismerni.
Nagyjából ennyi okosság jutott most eszembe, remélhetőleg hasznos lesz majd néhány tagnak :)
Karácsonyi ajándék gyanánt viszonylag hamar beépítésre került egy 2 DIN-es fejegység. Nagyon kellemes hangzás, egy korrekt navigáció és persze a gyerekek kedvence DVD lejátszó egyvelegét foglalja magában. Hosszú utakon az unalmas órákban (csak az utazóknak, én élvezem minden pillanatát, ha vezethetek) jó időtöltés az utazóknak. Aztán csak egy-két hosszabb utazást oldott meg "magában" a fejegység, mivel a hátul ülőknek kicsit furcsa pózban kellett utazniuk, ha látni szerettek volna valamit az elöl történő eseményekből, vagyis rohadtul nem láttak semmit a filmekből.Ezt orvosolván megvételre került 2 fejtámlára rögzíthető monitor, melyek magukban is önálló egységet alkotnak, vagyis ha a hátul ülők mást akarnak nézni, akkor lehetőségük van erre. A bekötést én csináltam amely ahhoz képest, hogy "laikus" vagyok a témában jól sikerült. (szerintem) :)
A nyáron a B oszloptól hátra felé ZOZO fólia került az ablakokra. Na ez nyáron nagyon jó, de télen a többnyire borongós időben....hát mit ne mondjak...semmit nem látok az oldalsó és hátsó ablakon a parkolást lényegesen megnehezítve. Sokan gondolhatják, hogy mi a túrónak kellett a fólia. Szerintem hasznos több okból is.
1, nem nyafognak a gyerekek az erős nyári napsütésben hogy ők hátul izzadnak mi meg elöl megfagyunk :D ebből mindig vita kerekedett és akár az utazás élményét is elronthatta.
2, nem lehet belátni az autóba ami szerintem megint csak előnyös. Bátrabban bent hagyom a táskám vagy egyéb olyan értéket amit különben nem mernék.
3, az erős napsütés nagyon csúnya dolgokat képes művelni a kárpittal és a műanyag elemekkel.
4, optikailag is feldobja a vasat
Szóval visszatérve a fóliára és a nehézkes parkolásra valaki nagggyon jól tud tükörből én annyira nem szeretek, jobban szeretem, ha látom is a mögöttem lévő dolgokat, mint hogy csak a megérzéseimre hagyatkozzak.Nahh ebből a szempontból beépítésre került és hasznosnak bizonyul egy tolatókamera ami szerintem megfelelő biztonságot nyújt tolatáskor. Ennek a beszerelését is én végeztem, hát igényelt egy kevéske bontást, fúrást és faragást, de siker övezte e rögös macskaköves utamat is. :D
Sajnos a fejegység még nem a végleges arcát mutatja, ugyanis képtelenség beépítő keretet kapni csak készletben, ami magába foglalja a keretet a beépítő "fém bölcsőt", amire abszolute nincs szükségem, mert egyszerűen nem fér el. Szóval csak reménykedem, hogy ValeRossi46 barátom segít ebben...már kaptam ígéretet tőle. Ha összejön nagyon hálás leszek Neki.
Ismét újságban szerepel az autóm, ezúttal az Alfissimo! magazinban jutott neki 2 oldal. Öröm, boldogság, köszönöm a lehetőséget. :-)
A fotózás alkalmával készültek videók is, amelyek bár nem hosszúak, azért mutatnak valamit az autóból:
Videó 1
Videó 2
Az Autó-Motorban megjelent cikk alapján, ugyan azokkal a fotókkal az autó felkerült az OK Tuning honlapjára is. A szerkesztője ugyan az, aki az újságban is készítette a rovatot, így természetes a szinte azonos tartalom. Lényeg, hogy látható az autó ITT is. :-)
Az autóm megtette az első lépéseket a celebbé válás rögös útján. A ma megjelent Autó-Motorban egy cikk olvasható pár képpel illusztrálva. :-)
Ma megjelent az új TopTuning újság. Még májusban fotózták az autómat egy bontásra ítélt ház elött Újpesten. Akkor 170 kép készült, ezeket késöbb meg is kaptam DVD-re írva. És ma végre kezembe vehettem a nyomtatott formátumot. Bár a cikk maga nem olyan hű de nagy szám, vannak benne hibák, azért örülök a dolognak. :-)