A pajzson lévő vízszintes "krómcsíkok" megkoptak, ezért kicseréltük, meg kicsit fel kellett újítani a QV-t is, ezenkívül egy lakkréteg került a jelre is, némi színezés után.
Tegnap az a jelenség lépett elő - ami párszor mostanában egy-egy pillanatra véletlenszerűen-, hogy hibajelzés kivillant és nem lehetett váltani sem a joystickkel, sem a gombokkal. Csak most végleg üresben maradt a kereszteződés előtt. A hibajelenség érdekes módon valamilyen döccenés után jelentkezett, de eddig csak egy másodpercnyi problémák voltak. Most munkából hazafelé az első sarokig jutottam. (Vontatás lett a dologból, járó motorral)
Reggel 8-ra közben Műszaki vizsgára be volt jelentve a kocsi - ez fontos.
Első menetben beszereztem a kedvesem segítségével egy flakon Tutela CS Speed-et, mivel majdnem ugyanolyan DEXRONIII-as minősítésű Champion ATF-et vettem,de kiderült az ásványi vacak, maradtam a full synth Tutelánál, igaz ez 2x annyiba került. A folyadék dolog egy feltötléssel ki lett húzva a listáról.
A hibajelenség maradt tovább , igaz Hard Reset után volt amikor eltűnt, de volt, hogy újra megjelent. Ebből elektromos mizériára gondoltam. Szétkaptuk az összes csatit, kontakt spray-t befújtuk, de maradt tovább. Relét kicseréltük, nem változott semmi.
És akkor elgondolkoztam a Selespeed működésén. Eszembe jutott, hogy egy elektromos szívattyú időnként bekapcsol és feltolja 55 barra a kis rendszerében a nyomást, hogy működőképes legyen a váltó + kuplung hidraulika. Meg hogy ajtónyitásra be kell kapcsoljon. De nem kapcsolt!
Multiméteres lépések következtek és kiderült, hogy az indítóáramot megkapja a szívattyú, csak nem csinál semmit. Ekkor jött az ismerősöm nagy ötlete:
seprűnyél és kalapács! :-)
Seprűnyélre nem volt szükség, de tudjátok mikor kell az ilyet használni: kopott szénkefés generátoroknál. De azokat elég egyzser megkopácsolni, ha megforgattta a motort utána nincs rá szükség. A hidraulikát viszont 2-3 percenként 'életben' kell tartani. Hibadiagnosztika: kukás a szívattyú elektromotorja. Viszont reggelre be volt jelentve Műszakira. Akkor mégis le kellett bontani a helyéről. Kerék és műanyag doblemez levétele után szinte gyerekjáték volt hozzáférni! :-)
MagnettiMarelli a szívattyú, ami egy DENSO villanymotorral van összecsavarva. Szerencsére találtunk új szénkefét, méretre köszörültük + beforrasztottuk, a sok szénport kipucoltuk, visszaépítettük a helyére. Feltöltöttük Tutela CS Speed-del és a váltó újra működött éjfél előtt 3 perccel!
Most reggel időben megjelentem a vizsga helyszínén. A többit nem tudom, nem én intézem a papírozást! ;-)
Ajánlom figyelmetekbe 'A szakit', aki most is segítségemre volt! Hálás köszönetem neki! Elérhetősége:
KLIKK