Blog >> generál

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2014-11-16

A múlthéten feladta a hátsó fékem a harcot, belül vasra ment. Nem sokkal ezelőtt ugyan volt szabályozva az első tárcsa, de nem voltam elégedett az első fékkel sem, erős fékezésre meghullámosodott. Úgyhogy fékgenerál mellett döntöttem. A beépített alkatrészek:

- ATE tárcsafék elöl, Jurid fékbetéttel
- Textar tárcsa hátul, ATE fékbetéttel. ( Valójában az ATE átcsomagolt GALFER betét! )
- A hátsó féknyereg csúszkáit és porvédőit is cseréltük
- Fékfolyadék csere - Tutela Top

A legutóbbi kétes minőségű RH tárcsák után most remélem megint sikerült egy jó minőségű fékrendszert feltenni az autóra.

>> SzervizHakuna // Alfa 146 1.4 TS STD // 2013-11-12

Vezérműszíj, görgők, olaj (Selénia 20k) olajszűrő, levegőszűrő cseréje 215755 kmóraállásnál. A jobboldali ajtózár is könnyebben jár kicsit. Viszont a hidegen rángatás sajnos visszatért.

>> EgyébG-Burt // Alfa 155 2,0 ts 8v "GRÉTA" // 2011-08-25

Sikerült teljesen szétszedni az új motort. Egészen korrekt állapotban van, a hengerfejet is sikerült a gépműhelybe eljuttatni némi kompresszió gyűjtésre és felújításra. Látszik, h osztrák autóból volt, mert mindent időben cseréltek. Következő lépés lesz a jelenlegi szív szétszedése és a legózás. Holnapra nálam vannak a tömítések és az apróságok, a hengerfej hétfőn vagy kedden érkezik az új gyűrűkkel és csapágyakkal. Az még nincs eldöntve, h az eredeti blokkba lesznek befűzve a dolgok, vagy az újba, majd szétszedéskor kiderül.

>> SzervizKristyon // Alfa 146 1.4 (boxer) // 2010-09-09

Ma befejeződött a motorgenerál, volt gyűrű törés, és dugó törés a 3. hengernél. Majd később kiderült ugyanitt egy hidrotőke elnyalódás, ami a veztengelyt is megette. Cserélve lett az összes gyűrű, hajtókarcsapágyak, hidrotőkék, a jobbos veztengely, a 3-as dugó, tömítések olaj olajszűrő, be lettek csiszolva a szelepek szelepfészkek. Ha már szét volt szedve fagyálló folyadékot is lecseréltem alubarátra. A veztengely Ferke kollégának köszenhető, hengerfejjel együtt adta, párban a balossal, jól is jött mert összerakás után az 1 hengernél kompresszió 0 lett, vagy legalább is nagyon minimális, újra szétszedés után a szívószelep szára el volt görbülve nagyon minimálisan de épp elég volt, hogy ne feküdjön fel rendesen a tányér, ezek is ki lettek cserélve...

>> Tuning és extraLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2009-04-03

A pajzson lévő vízszintes "krómcsíkok" megkoptak, ezért kicseréltük, meg kicsit fel kellett újítani a QV-t is, ezenkívül egy lakkréteg került a jelre is, némi színezés után.

>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-01-09

Tegnap az a jelenség lépett elő - ami párszor mostanában egy-egy pillanatra véletlenszerűen-, hogy hibajelzés kivillant és nem lehetett váltani sem a joystickkel, sem a gombokkal. Csak most végleg üresben maradt a kereszteződés előtt. A hibajelenség érdekes módon valamilyen döccenés után jelentkezett, de eddig csak egy másodpercnyi problémák voltak. Most munkából hazafelé az első sarokig jutottam. (Vontatás lett a dologból, járó motorral)

Reggel 8-ra közben Műszaki vizsgára be volt jelentve a kocsi - ez fontos.

Első menetben beszereztem a kedvesem segítségével egy flakon Tutela CS Speed-et, mivel majdnem ugyanolyan DEXRONIII-as minősítésű Champion ATF-et vettem,de kiderült az ásványi vacak, maradtam a full synth Tutelánál, igaz ez 2x annyiba került. A folyadék dolog egy feltötléssel ki lett húzva a listáról.

A hibajelenség maradt tovább , igaz Hard Reset után volt amikor eltűnt, de volt, hogy újra megjelent. Ebből elektromos mizériára gondoltam. Szétkaptuk az összes csatit, kontakt spray-t befújtuk, de maradt tovább. Relét kicseréltük, nem változott semmi.

És akkor elgondolkoztam a Selespeed működésén. Eszembe jutott, hogy egy elektromos szívattyú időnként bekapcsol és feltolja 55 barra a kis rendszerében a nyomást, hogy működőképes legyen a váltó + kuplung hidraulika. Meg hogy ajtónyitásra be kell kapcsoljon. De nem kapcsolt!
Multiméteres lépések következtek és kiderült, hogy az indítóáramot megkapja a szívattyú, csak nem csinál semmit. Ekkor jött az ismerősöm nagy ötlete:

seprűnyél és kalapács! :-)

Seprűnyélre nem volt szükség, de tudjátok mikor kell az ilyet használni: kopott szénkefés generátoroknál. De azokat elég egyzser megkopácsolni, ha megforgattta a motort utána nincs rá szükség. A hidraulikát viszont 2-3 percenként 'életben' kell tartani. Hibadiagnosztika: kukás a szívattyú elektromotorja. Viszont reggelre be volt jelentve Műszakira. Akkor mégis le kellett bontani a helyéről. Kerék és műanyag doblemez levétele után szinte gyerekjáték volt hozzáférni! :-)

MagnettiMarelli a szívattyú, ami egy DENSO villanymotorral van összecsavarva. Szerencsére találtunk új szénkefét, méretre köszörültük + beforrasztottuk, a sok szénport kipucoltuk, visszaépítettük a helyére. Feltöltöttük Tutela CS Speed-del és a váltó újra működött éjfél előtt 3 perccel!

Most reggel időben megjelentem a vizsga helyszínén. A többit nem tudom, nem én intézem a papírozást! ;-)

Ajánlom figyelmetekbe 'A szakit', aki most is segítségemre volt! Hálás köszönetem neki! Elérhetősége:
KLIKK

>> SzervizSztavros // Alfa 155 2.0 16V TS // 2009-01-02

Sziasztok!

Évzárásnak kedvenc útitársam cserben hagyott. Váltás közben egyszer csak a kontroll lámpák világítani kezdtek és a motor megállt (2008.12.30.). Szerencsémre legjobb barátom Száguldósrác segítségemre sietett. A vezérműszíj ki lett cserélve mielőtt megvettem de a bakelit szíjfeszítő nem, a kerék szétroppant. Nagy szerencsémre 30,31-én sikerült minden alkatrészt beszerezni és 31-én fél ötkor sikerült is nekiállni az autó szerelésének. Sokáig tartott :-) egy teljes évig :-)))
Az autóval szilvesztereztünk non-stop, de meg lett a gyümölcse. Újév első napján délelőtt fél 11-kor megjött a várva várt motorhang nagy örömömre. Mindenkinek ajánlom ha vezérműszíjat cserél cseréljen feszítőt is és lehetőleg fém kerekest ne műanyagot.

Üdv: Sztavros

>> SzervizTocsa // Alfa 75 2.0 TS // 2007-12-04

Motor generál megvolt full hüvely dugó főtengely csapágyak ...stb cseréjével 2007 március! ,Kardán felújjítva összes hardy cserélve+kardáncsapágy !2007 június, Hátsófékek cserélve felújjítva új tárcsák!,2007 esztergomi tali előtt!
Első futómű teljesen felújjítva szilentek talpasok összekötők...2007 szeptember, olajcsere gyertya csere! 2007 október !

>> SzervizPoseidon // Alfa 156 2.0 16V TS Distinctive // 2007-07-20

Hát eljött a nagy nap és elkészült a nagy mű. "Il dottore" (aka Führer Zoltán) visszaszolgáltatta Giuseppét.
Az új motortól szinte kiszaladna vezetője alól ha tehetné, olyan harapós (igaz, az elmúlt 1 hónapot egy Punto igyekezett kellemesebbé tenni, dehát nem összemérhető a két erőhatás).

Óramű pontos duruzsolás, gyönyörű Twin Spark morgás. Minden a helyén van, minden fantasztikus pontossággal vissza lett szerelve. Olyan érzésem van a motortérbe és az autó alá nézve, mintha egy svájci óra fedele alá leshetnék be. Ezek után sose bíznék másra ekkora munkát. Egyrészt, mert iszonyat meló egy ilyen (nem is gondoltam volna) és ha nem rettentő alapos és lelkiismeretes szerelő végzi, jóval rosszabbul járhat az emberfia, másfelöl, mert mindezt nagyon korrekt áron sikerült új alkatrészekből megoldani, semmi sufnituning, semmi buherabazár. Ezt nagyon szeretem.

Külön köszönet illeti Scold cartársat aki időt, pénzt és fáradtságot nem sajnálva, teljesen karitatív módon (!) részt vett az átépítésben és a villamossági dolgok átszerelésében, rendbehozatalában. Nem felejtem el neki az MCU csatlakozó javítást sem, aminél az izgalomtól csak sziszegni tudtam, de megszólalni nem :) Hibátlan az egység azóta.
Ilyen barátokat kívánok mindenkinek :)

Szóval mától újra tiporjuk a kilométereket Giuseppével (a futóműjavítást picit elnapoljuk, barátkozom a nyekergő szilentekkel addig :D) remélem még nagyon-nagyon sokáig.