Blog >> szivattyú

>> Szervizpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2024-04-25

Mai nap megtörtént a hónap elején feltárt két hiba javítása.
Cseréltük az üzemanyag szivattyút a gyári Bosch alkatrészre (A: 51807864, B:0580200009). Így már megvan a gyári előírt benzinnyomásunk és remélhetőleg megszűnik a ritkán előforduló hidegindítási dadogás is ezzel.

A lyukas klímahűtőt pedig egy festett NRF hűtőre cseréltük (A: 55700406, N: 00035777).
Természetes újra fel lett töltve a rendszer is és ismét lehet majd hűsölni a nyári forróságban. :)

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2011-05-05

Ma útrakeltem, hogy elvigyem a gépet Csörihez, mert nem éreztem kellően megbízhatónak. Jóbarátom elkísért, hogy segítsen ha kell, ill. hazahozzon. Egészen Nyúlig minden rendben volt (ez. kb. 10km), ott megállt és se kép se hang. AC nem műxik....
Barátom céges C Corsája megkapta rendesen a kiképzést, Nyúltól Várpalotáig vontatta a 156-ot. Szépnen bírta a gyűrődést a szintén olasz 1.3MultiJet. Nekem kicsit bedurrant a 2 karom meg a jobb lábam, a birkózástól, de szerencsésen odaértünk. Kicsit késtünk mert azért reméltem hogy nem fog megállni...
Majd kiderül mi a probléma.

Mivel kezdő hülye gyerek módjára, elfelejtettem feltölteni téli ablakmosóval a tartályt és így még a nyáron, az olasz nyaraláskor vásárolt koncentrátum keverék volt benne, szépen belefagyott a lötty. Mikor belefagyott nem volt lehetőségem meleg helyre menni, de útközben szépen kiolvadt, majd működött is a szivattyú. Ekkor töltöttem is rá téli szélvédőmosót, de következő hétvégére megint gebasz volt, nem működött a szivattyú. Gondoltam megint belefagyott, ezért garázsba álltam olvasztottam, leszívtam. Feltöltöttem (már tiszta) télivel, de nem működött. Szivattyú nyekk.
Így hétvégére meg volt a program. Lötty leszívás, szivattyú vizsgálat. A szivattyú nem meg volt fagyva, hanem valamiért szorult a tengely. Miután sikerült lepattintani az alját (ami a rotornak a fedele), könnyebb volt forgatni a tengelyt. Egy negyedórás kézi forgatással + kenő anyag hozzáadásával szépen helyrejött és már magától is sikerült megforgatni, majd teljesen magára talált a jelek szerint.
Vissza is tettem a helyére, próba... Szivattyú megy, de nem spriccel. Gondoltuk a csövekbe is bele van fagyva még a jó kis nyári lötty. Beindítottam a verdát, letakartuk az ablaktörlőknél egy pléddel, hogy jobban melegedjen a spricni rész is, kb. 10 perc járatás után végre megérkezett a lé a spricniből is. Jól kinyomattam, nehogy véletlenül még maradjon belőle a nyáriból.
Azóta is működik, de mivel nem sikerült kideríteni a szorulás okát, tartok tőle, hogy bármikor bekövetkezhet. Mindenesetre most teljesen jó.
Jó tanulópénz volt... :)

>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-01-09

Tegnap az a jelenség lépett elő - ami párszor mostanában egy-egy pillanatra véletlenszerűen-, hogy hibajelzés kivillant és nem lehetett váltani sem a joystickkel, sem a gombokkal. Csak most végleg üresben maradt a kereszteződés előtt. A hibajelenség érdekes módon valamilyen döccenés után jelentkezett, de eddig csak egy másodpercnyi problémák voltak. Most munkából hazafelé az első sarokig jutottam. (Vontatás lett a dologból, járó motorral)

Reggel 8-ra közben Műszaki vizsgára be volt jelentve a kocsi - ez fontos.

Első menetben beszereztem a kedvesem segítségével egy flakon Tutela CS Speed-et, mivel majdnem ugyanolyan DEXRONIII-as minősítésű Champion ATF-et vettem,de kiderült az ásványi vacak, maradtam a full synth Tutelánál, igaz ez 2x annyiba került. A folyadék dolog egy feltötléssel ki lett húzva a listáról.

A hibajelenség maradt tovább , igaz Hard Reset után volt amikor eltűnt, de volt, hogy újra megjelent. Ebből elektromos mizériára gondoltam. Szétkaptuk az összes csatit, kontakt spray-t befújtuk, de maradt tovább. Relét kicseréltük, nem változott semmi.

És akkor elgondolkoztam a Selespeed működésén. Eszembe jutott, hogy egy elektromos szívattyú időnként bekapcsol és feltolja 55 barra a kis rendszerében a nyomást, hogy működőképes legyen a váltó + kuplung hidraulika. Meg hogy ajtónyitásra be kell kapcsoljon. De nem kapcsolt!
Multiméteres lépések következtek és kiderült, hogy az indítóáramot megkapja a szívattyú, csak nem csinál semmit. Ekkor jött az ismerősöm nagy ötlete:

seprűnyél és kalapács! :-)

Seprűnyélre nem volt szükség, de tudjátok mikor kell az ilyet használni: kopott szénkefés generátoroknál. De azokat elég egyzser megkopácsolni, ha megforgattta a motort utána nincs rá szükség. A hidraulikát viszont 2-3 percenként 'életben' kell tartani. Hibadiagnosztika: kukás a szívattyú elektromotorja. Viszont reggelre be volt jelentve Műszakira. Akkor mégis le kellett bontani a helyéről. Kerék és műanyag doblemez levétele után szinte gyerekjáték volt hozzáférni! :-)

MagnettiMarelli a szívattyú, ami egy DENSO villanymotorral van összecsavarva. Szerencsére találtunk új szénkefét, méretre köszörültük + beforrasztottuk, a sok szénport kipucoltuk, visszaépítettük a helyére. Feltöltöttük Tutela CS Speed-del és a váltó újra működött éjfél előtt 3 perccel!

Most reggel időben megjelentem a vizsga helyszínén. A többit nem tudom, nem én intézem a papírozást! ;-)

Ajánlom figyelmetekbe 'A szakit', aki most is segítségemre volt! Hálás köszönetem neki! Elérhetősége:
KLIKK

>> Tuning és extramesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2007-05-16

Sajnos az autómon jelentkezett az a probléma, hogy a Selespeed visszajelző ikonja kigyulladt a műszerfalon,és csak I. II illetve N és R fokozatokat engedte a vezérlőegység -biztonsági megfontolásból- kapcsolni.
Hamar kiderült, hogy mint megannyiszor, most is az elektronika felelős. Még jó, hogy apósom autóelektromos szaki, így nem kellett az 'olcsó' munkadíjairól híres szakszervízbe vinnem, ahol ki tudja mit állapítottak volna meg, hanem kiderítette, hogy az egyik relé haldoklik, ami a nagynyomású szivattyú motorjának működtetéséért felel. Emellett az elektromos AC reléje sem volt az igazi (én ezekben a Bitronokban már nem bízok), ezért vettem bele mindkettőből. kedvezméynesen 2500 forintból megúsztam a cserét.

Az illusztráción még az eredeti olasz relék láthatók. A jobb alsó piros az AC-é, a felette levő a Selespeed szivattyúé.