Blog >> selespeed
Addíg működött helyesen, míg beértem dolgozni, illetve míg onnan hazaértem. Ha már tettem egy kis kitérőt, már elkezdett rosszalkodni. A tünet pedig, ha meg kellett állni, mondjuk lámpánál, váltó hibára panaszkodva leállította a motort. Újra lehetett indítani, de amint sebeségbe akartam rakni, ismét leállt, aztán volt, hgy elkapta, és tudtam vele menni. Ha már gurult az autó, onnan már nem volt gond. Persze mire hazaértem, és rákötöttem a táblagépet, már hűlt annyit, hogy már csak a betárolt hibákat láttam, ebből volt több is így nehéz lett volna kideríteni mi a baj, de most hétfőn, már rendesen tudta dobni a hibát, és a kuplung munkahenger pozíció érzékelő tűnt rossznak. Ezt tegnap ki is cseréltem, ma pedig meg volt a teszt, úgy tűnik jó lett.
cikkszám: 550149 ERA fojtószelepállás érzékelő
Volt betárolva lambda hiba is, bár menet közben még nem dobott rá hibát, és a törlés után sem jött még vissza, de azárt rendeltem egyet tartalékba.
Gondoltam kitakaritom a selespeed egységet, de sajnos nem sikerült kiszerelni. Az egyik csavart nem sikerült meglazitanom. Így csak olajat cseréltem benne, illetve a szűrőjét kitisztítottam. Tegnapig nem is tudtam, hogy van benne szűrő...
Miután nem tudom, hogy mikor volt utoljára csinálva, és még is csak egy másik motorral kell együtt dolgoznia a váltónak, igy megejtettem egy váltó kalibrálást. Nem sikerült elsőre. Csak hatodik, vagy hetedik nekifutásra, mert mindíg kiállt a kalibrálásból valamilyen hibával. Az első pár alkalommal úgy gondoltam, hogy csak azért mert hideg motornál álltam neki, de az üzem meleg motornál is csak harmadik alkalommal futott végig a folyamat. Lényeg, hogy sikerült :)
Mivel a kuplung cserét túl sokáig húztam, így a Selespeed váltó szinkrongyűrűit megette a kuplung, így a váltó is cserére szorult.
Természetesen a DZ banda ebben is a segítségemre volt.
Az autót már szar első futóművel vettem, így már az is csere érett lett, ez is meg lett csináltatva. (Alsó felső lengőkar csere párban, és a két stabilizátor rúd.)
Most már végre úgy működik a váltó ahogy kell, és a szar utakon se érzem a legkisebb gödröket sem.
Kezdem látni a fényt az alagút végén.
Most már tuti hogy nem adom fel! :)
Szamosiéknál kapott az Alfa friss Seléniát és szűrőket.
Kilométeróra állása: 197 030
Nem tartott sokáig az öröm az előző szerviz óta. Alig párszáz kilométer után megint elposszant a Selespeed. Még jó, hogy megtartottam a traileres névjegyét...
Ezúttal Szamosiéknál kötöttem ki. Végülis régóta terveztem egy látogatást, szóval úgy is vehetjük, hogy kapóra jött a dolog. Na nem, örülni azért nem örültem annyira.
Az autó már hétfőn készen volt, csak engem szólított külföldre a munka, így tegnap (csütörtökön) délután tudtam csak érte menni. Láttam az előző dugót, szépen el volt hajtogatva a pereme.
A szervizről egyébként nagyon kellemes benyomásokat szereztem. Szívesen megyek oda legközelebb is.
Kilométeróra állása:
194 800
Szerda
Este letettem az autót otthon, és két görbe csíkot találtam előtte a földön. Nem tetszett a dolog, benéztem az autó alá is: egy szépen gyarapodó tócsa lett a jutalmam. Halleluja. Belenyomtam egy papírzsebkendőt, hogy megnézzem, mi az. Színre-szagra stimmelt, ez bizony Tutela CS Speed. Ó gyász. Belenéztem a tartályba is, ami addigra (durván negyedórával a leállítás után) teljesen kiürült. Karaj. Volt egy mozdíthatatlan autóm egyesben, amit még üresbe se tudok kicibálni. Félig földalatti parkolóban.
Gyors telefon Szatyinak, a Selespeedek avatott doktorának, aki rögtön tippelt is egyet (mint később kiderült, jól tippelt), és adott egy telefonszámot, amin trailert tudtam hívni.
Csütörtök
A trailer megjött, az örömöm még nem. Ki kellene cibálni az autót a felszínre. Kapóra jött a hónapokkal ezelőtt rendelt Tutela, ami addig csak papírnehezékként funkcionált. Beleborítottam a felét az autóba, ami arra elég volt, hogy hosszú csíkot húzva elvergődjek vele az autószállítóig. Úgy 20 méterre. A nyál fele elfolyt az úton, a másik fele a trailer hátán kötött ki. Szatyinál ugyanez visszafelé. Egy flakon Tutela nullára írva. Ez már késő délután volt, az Alfa aludni tért.
Hétfő
Délután jön a telefon és a távgyógyításnál pontosabb diagnózis. A Selespeed robotot lezáró dugó kiugrott a helyéről, mert kirohadt az azt tartó Seeger gyűrű. Lesz új dugó, de várni kell rá, hogy elkészüljön. OK, frankó.
Szerda
Egy hete bírom autó nélkül, azaz bírom a francokat, a szó szoros értelmében minden Alfát megbámulok az utcán és irigykedek mindegyikre, amelyik saját erejéből mozog. Délután újabb telefon: megvan a cucc, Szatyi nekiáll összelapátolni a kupac alkatrészt autóvá. Enyhe szívroham. Még ma autóba ülhetek? Na azt azért nem, összerakni sem két perc, meg ki is kell próbálni, satöbbi, satöbbi, satöbbi... a végét már nem hallottam, olyan mély depresszióba zuhantam. Még egy nap Alfa nélkül. :(
Csütörtök
Megint telefon: délután mehetek! A kollégák azt hihették, randira készülök, úgy fel voltam pörögve egész nap. Már csak egy óra BKV választ el Tőle! Majdnem bejött, lerohadt alattam a Combino is (muhaha), de sikerült odavergődnöm valahogy. Ja, rommá ázva, mert éppen szép idő volt. Szatyi megmutatta, mit operált ki az autóból, aztán vagy ötször köszöntem el, mire abbahagytuk az Alfák és lelkiviláguk kitárgyalását. Végre gyí haza! Ób*meg, beállt a rakpart...
Péntek (azaz ma)
Helyreállt az élet rendje: Alfával jöttem dolgozni. Hosszú volt ez az egy hét...
Kilométeróra állása:
194.006
A költség a trailer és a javítás együtt.
Ma reggel leeresztett jobb hátsóval várt a vas. Felpattintottam a mankókereket, aztán délelőtt kilógtam a munkahelyemről egy gumis műhelybe. Egy fémpöcköt szedtek ki a gumiból, amit valószínűleg még tegnap szedtem össze a hazaúton. Javítható volt, szóval a gumi marad.
Tegnap este feltetettem a nyárigumikat. Ha Murphy figyel, még a héten -15 lesz. :)
Ma is megkerestem Szatyit egy váltókalibrálás erejéig.