Blog >> ti >> 1750

2019 július vége felé érkezett hossza keresgélés után Erhard 242 társunktól. Nagyon korrekt mindenkinek ajánlom de szerintem ti már jobban ismeritek.))
Kipróbálás során egy pattanó hang hallatszott bukkanón áthajtás közben, de nem mindig ill. az alsó motorvédő műanyag törött volt és lógott.
Hazahoztam majd miután meglett a hozzá illő rendszám irány egy hosszabb próbaút út a családdal, egy kirándulás. Minden ok.
Hazatérve szabiról bevittem a szervízbe mint gondos gazda és átvizsgálás. Igaz hogy szervízkönyv szerint mindent cserélték de én mindig a biztosra mennék. Motorolaj 0w40 Liqui Moly, váltóolaj gyári Opel, ahogy Erhard is tanácsolta beleerőltetve 3 liter, érezhetően könnyebb váltás az eredmény. Olajszűrő gyár, levegőszűrő Mann filter, pollenszűrő aktívszenes kolbenschmidt. Komplett vezérlés Gates, vízpumpa Meyle. Fagyálló piros Mannoil. Gyári 4db Ngk (szentelt) gyertya, hála istennek a szepfedél tömítésnél olajfolyásnak nem volt nyoma.. Alsó motorvédő gyári Dávid jóvoltából az alfadepóból. Meglett a koppanás bűnöse is a jobb első spirálrugó volt eltörve. Nem sokat gondolkoztán jött az Eibach Pro Kit amit Erhard 242 től vettem meg. Egy kicsit feszesebb lett és stabilabb, a magasság teljesen rendben mint ahogy a fotókon is látszik. Egy jó futómű állítás Szabó Gyula kollégámtól a kért értékei alapján, 0-ás összetartással, igaz egy kicsit jobban kell kapaszkodni a kanyarban de nekem ez nem volt szokatlan. Jobban érezni a kanyarokat nagyobb tempónál😄. Majd első és hátsó embléma csere mert egy kicsit fakók voltak, ill a jobb első ködlámpa keret mert törött volt a füle ezt is az Alfa depótól Dávidtól, Kösz. Mert korrektek az áraik és közel is van. Ami még fontos volt hogy a vezérlés burkolata sajnos a melegtől és időtől el volt repedt és porladva. Szintén csere gyári rá. A levegőszűrő megér egy misét, ennyit a nagy és hosszú 35.000 km és gyári és több éves szűrő csere intervallumokáról. Nálam biztos nem lesz ilyen mert 1 év vagy mint az olaj csere 10.000. Km. Hiába voltak a légszűrőház alsó nyílásai tiszták és a 2db műanyag nyílászáró is mozgott ez az eredmény a hosszú intervallumnak. Az ominózus kiegyenlítő tartály és vízcső a Svájci kollégák által gyárirá cserélve, ill.
a fékek teljesen újak voltak Ferodo Ds Racing betétekkel amik egy kicsit gyorsabban kopnak de brutális a fékhatás, igaz nem az olcsóbb kategória. Majd még egy kis féknyreg festés mert látszik rajta hogy a lakk már egy kicsit mepattogott, ez már csak tavasszal addig még kibírja mert nem olyan vészes. A termosztát nem bántottuk mert ahogy kell mint a szög 90 fokon áll. Röviden ennyi😉

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-05-20

Az egyes képen a megmart elkopott öreg nem tudom miért olyan színű nyereg látható, míg a másodikon az jobb állapotú eredeti állapotú.

Átfényeztem RAL3000-re, aminek az eredménye a 3-4. képeken látszik.

Album...

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-07-26

Nem tetszett a korábban RAL3000-es színre fújt féknyereg, mert túl narancssárgás volt, így hát átfestettem RAL3003-ra, ami meg bordóbb mint a gyári, de jobban tetszik.

Album...

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-07-25

A melegnek és az áldásos szerelők kezének köszönhetően kb. az összes csatlakozó zárja, rögzítése sérült, így Kínából rendeltem kompatibilis stekkereket és kicseréltem a 4db trafó a 2db vezérmű helyzet jeladó szenzor és a 2db vezérlés módosító szelep stekkerét.

Miután a fém saru hibátlan volt ezért nem vágtam le, csak a házat cseréltem.

Album...

>> EgyébShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-01-05

Betettem egy két másodperces késleltetést a fényszórómosó elektronikába, így nem pacsálja el állandóan az összes vizet. Normál esetben, ha fel van kapcsolva a világítás, akkor az ablakmosó használatával egy időben a fényszórót is mossa a rendszer. A módosítás után már lehet impulzusokkal fröcskölni az ablakot és kézzel működtetni a lapátokat, ill, ha egy másodpercig húzom a kart akkor az ablaktörlő magától is elindul, de a fényszórót még nem mossa, csak ha ezt követően tovább húzom a kart 1mp-ig. Ez az érték állítható.

A kapcsolóról jövő vezetékben nincs elég delej az elektronika működtetéséhez, ezért kicsit bele kellett nyúlni. Az infók ebben az albumban találhatók a képaláírásokban:
Google Photos

Eredeti termék:
Banggood

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-12-03

Kicseréltem a termosztátot, Rendesen működik a diagramok szerint.
Levegő nyomócsövet ki kell szabadítani, hogy hozzáférjünk a termosztáthoz.
A hátsó két cső gyorscsatival van megoldva, a fém biztosítókat a csövek feléig szükséges (vagy tovább) kihúzni az oldáshoz.

Bemelegítés alapjáraton történt, kb. 88 foknál kezdett nyitni, ott kezdett melegedni a felső cső. AlfaOBD-vel mértem, 80 fokos víznél a műszerfali mérőke már 90-en állt.
Fűtés ill. üzemállapottól függően a mutató 90 fokon áll miközben a vízhőfok a diagramon láthatóan változik.

Ha valaki ugyan olyan perverz mint én, hogy télen cserél fagypont közelében szabad ég alatt termosztátot, javaslom hogy előtte melegítse meg kicsit a vizet így a csöveket is a könnyebb oldhatóság érdekében.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-11-29

Reggel termosztátvizsgálat volt.
Mutató szerint ~82-89 között mocorog a vízhőfok, MES szerint viszont csak ~76-81 között.

07:17 - 07:25 között autópályán 1-es kép.

07:36 - 07:40 között a városi araszolásban 2-es kép.

A termosztát nyitási értéke tényleg 88 fok kellene legyen, mutató szerint nálam 80 foknál kinyit, viszont ez MES szerint csak ~75 fok.

Ebből következtetve működik a termosztát, de nem jó értéken, így hűvösebben jár a motor mint kellene.

>> EgyébShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-11-23

"Amikor a motort megállítjuk, néhány kiegyenlítő a hozzá tartozó bütyök nyomása alatt marad, ilyenkor elég idő marad arra, hogy az olajszivárgó résen a normál működésnél több olaj elfolyjon, a hidraulikus elem belseje jobban kiürül. Ebben az esetben előfordul, hogy a motor indítása után rövid ideig csattogó hangot hallunk."

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-11-22

A Bilstein-ek jó állapotban vannak, futóművet megrázták (de nagyon) és semmi lógás nincs benne. Jobb oldalon kis kopogás forrása szerintük a lengéscsillapító szárának lógása lehet ami a rugócserénél ki fog derülni.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-11-12

Felkerült a téli garnitúra. A súlyok beleértek a féknyeregbe, határeset ez a felni, de rajta hagytam az 5 mm-es pogácsákat, így már jó. Így most a nyomtávszélesítés 11 mm ami az ET35-ös felniből és a pogiból jön össze. Nem látszik kintebb mint a Ti felnik ET41-gyel és a pogácsákkal. Cserébe elég butácskán néz ki :-(