Blog >> kormányösszekötő

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1,8 SW, Rafi // 2019-03-16

Balos kormányösszekötő + harmonikacsere és jobb oldali tükör javítás, TC.
Szintén meglévőből...


129.965 km

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2017-05-16

Úgy kezdődött, hogy összegyűlt egy csomó kisebb-nagyobb apróság, ami zavar az autón. Szerettem volna a Selénia Rally előtt kibogoztatni őket Csörivel, de sajnos betelt az órarendje. A legsürgősebbnek a futóműállítás tűnt, és némi kutakodás után arra jutottam, hogy azt a Kwik Fit is meg tudná oldani. Nosza, telefon, másnap látogatás - aztán kopp. Egy lötyögő gömbfej miatt elúszott az állítgatás, ellenben kaptam egy árajánlatot, amit végül el is fogadtam (hja kérem, működik az üzleti modell). Gond csak az időzítéssel volt: a bakonyi kirándulás előtt nem volt olyan nap, amikor ott tudtam volna hagyni az autót, szóval Selénia Rally utánra maradt a műtét. Ma délelőtt jártam Csepelen, ahol a megbeszéltek szerint zajlott minden. Fillérre pontosan annyit fizettem, amennyi az ajánlatban szerepelt, és egy perccel se tartott tovább. Megint középen áll a kormány, amikor egyenesen megyek.

A többivel még mindig Palotára mennék, ráadásul lassan aktuális lesz egy olajcsere is...

Kilométeróra állása: 175 070

>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2015-10-06

Eléggé kivoltak már a kormányösszekötő gömbcsuklók, főleg a külsők, de az egyik belső is igencsak... Úgy döntöttem mennie kell mindnek és jöjjön az új... Albaautó szállította is. :)
Nem volt egyszerű a csere számomra, de meglett, mégha némi telefonos segítséget is kellett kérnem (Ferke), és a komplett kormányművet is kikaptam, bezsíroztam, de a végére minden a helyére került és zajmentes. :)

214060 km

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2013-07-02

Egy darabig hezitáltam azon, hogy esetleg meghírdetem az autót, eladom, és hozok egy frissebb, jobb, kevesebbet futott példányt. Ezt az ötletet autó nagyon nem szerette, ott torolta meg ahol tudta. A baloldali Unixos lengőkarnak nevezett vashulladék is elpusztult, ez 50e-t bírt. 20e-rel teljesítette túl a jobboldalit.
A jobboldalon ezzel egyidőben a kormányösszekötő is megadta magát, de nagyon. Olyat kottyant, hogy ijesztő.
Ezt tetézte a klímarendszer teljes lerobbanásával, majd nemrég sunyin bevillantotta a fékbetét kopását jelző lámpát is. Úgyhogy megsajnáltam...és megkegyelmeztem neki. Az autó marad, hisz valójában megbízható, jó autó, már ismerem minden porcikáját.
A döntést követte a klíma nagyszervíz, majd tegnap bekerült egy új balos lengőkar és jobbos kormányösszekötő.
Mindkettő Lemförder márkájú, összehasonlító tesztnek is szánom. Vajon a szalonból vásárolt gyári alkatrészek tovább bírják?
Első féktárcsa felszabályzást is kapott és új Jurid betétgarnitúra került be. A hátsó még jó, hadd menjen.
Végezetül elvittem egy lézeres futómű beállításra, remélem kiengeszteltem...
Egy biztos, visszakaptam a jól megszokott rezzenéstelen, "nagyon egyben" érzetű autómat.

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-06-11

Megrendeltem a kormányösszekötőket, melyek meg is érkeztek, de persze nem a jó méretűek, így megint csúszott 1 napot.. :)
Mindegy kész lett, és kicseréltem a vízcsöveket is végre..
Bepróbáltam a szárítószűrőt is.

Jöhet a futóműállítás!

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-06-04

A lengéscsillapítók beszerelése után persze szükség volt egy futóműállításra, így bejelentkeztem egy igen korrektül dolgozó sráchoz, Farkas Zsolthoz, aki most a miskolci Itálgáznál dolgozik.
Persze futóműállítás nem volt, mert a ribancnak nem adtunk elő rituális táncokat, nem volt emberáldozat sem, úgyhogy megharagudott a kicsi érzékeny lelke.. :))

Szóval megemelte az autót, nézi a jobb kereket, OK, néz a bal kereket hoppá lóg..Kormányösszekötő? Nade tavaly szeptemberben cseréltem, le is vizsgázott vele.

Akkor kerék le. Igen, hát ez a kormányösszekötő nem fasza. Igancsak bele is van süllyedve a csonkállványba. Az anya nem jön le róla, elforog a szár. Levágjuk. Kiütjük az összekötöt. Mérünk. Ez bezony véknyabb mint a "fészke", azért ül benne annyira, és azért nem tudta az anya sem megfogni. Valószínüleg nem belevaló..
Akkor kell venni 2 db jó kormányösszekötőt, utána vissza..

>> SzervizFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2008-10-07

Axiális csuklók + külső kormányösszekötők cseréje, mert már időszerű volt. A bal oldali volt kicsit beteg, nem vészesen, de azért az összes alkatrész ki lett cserélve.

>> SzervizMaxwell // Alfa 145 1.9 JTD // 2007-09-06

Hát igen. Engem is utolért. Vásárlás óta számítva 7000 kilóméter. Olajcsere és egyebek. ezeket nem is számolom. Amit lehet én csinálok rajta. eljött az alkalom, hogy dokibácsihoz menjek. Egy hideg esős szeptemberi napon történt. Egy ideje már hallottam, hogy valami nincs rendben az autó futóművével. Beálltam vele a műhelybe és 5 percnyi vallatás után meg is volt a diagnózis. Gyanúm beigazolódott. Mindkét oldalon cserére szorult a kormányösszekötő gömbfej. Ezeken kívül a jobb oldali első lengőkar első szilentje is betegeskedett. Egy lendülettel megrendeltem hozzá az alkatrészeket, és egy szorgos úriember profi módon ki is cserélt mindent amit kellett. Ezekután megvolt a futómű állítás is és ezzel egyelőre be is fejeződött a gyógyítás. A szervíz gyors és prcíz volt, azt hiszem legközelebb is ezt a helyet választom.

Gömbfejek darabja:.......4400
szilent:......................... 2900
munkadíj:.......................4000
Futómű mérés/állítás:....5000
(6000km garancia)