Blog >> gömbfej
Külső kormány összekötő vagy ki hogy hívja, mert mindenki máshogy becézi ezt a kis cuki szart. 28.205 km...ennyi volt benne a Ruville márkájú cuccnak, ha természetesen az volt benne. Szerettem volna kideríteni, de sajnos ez nem látható az alkatrészen. Most Moog-ot kapott (8.610Ft). Km295.705
Már gyengébb kigyorsításkor is lehetett érezni, hogy valami megufrik, megrántja a kerekeket. Elég hülye érzés, szóval leírni sem lehet. Vagy koppanás. Motortartókra is gyanakodtam, de ezt találtam. Remélem ő volt a ludas. :D Nedves vagy parkolóház, csúszós talaján is folyamatosan ugrott, mászott, koppant a kerék felől valami.
Egy rövid videó a zajról
Futóműátvizsgálás: Bal első felső lengőkar gömbfeje van oda, meg ugyanennek a jobb oldalon a szilentjei döglöttek meg.
Bal oldal kopogott, jobb oldal nyöszörgött előtte.
Mindkét felső lengőkar kidobva.
A tegnapi olajcsere után Cseffó mester fényt derített arra, hogy mi rakoncátlankodik az első futóműbe.
Meg is lett a tettes. Egy axiál csukló és egy kormánygömbfej. Ma meg is ejtettük a cserét.
A futóművesnél azt mondták cseréljek gömbfejet, aztán guruljak vissza, mert a többi oké. Így is lett. A kontra anya jobban be volt rohadva,mintha rá lett volna hegesztve. Szétvágtam, leműtöttem, újat kapott, megjárattam, mindent zsírral raktam össze, ahogy kell. Így leírva ,de mocskos egyszerűnek tűnik. Rohadtul nem volt az. A futóműves nem is szívott vele.
Ez is megvan .
A Hátsó dob végleg az enyészeté lett a kipuff végemmel. Megette a só :o( 22k Egy bontott kipuff. Új kipufogó vég, a régi nem lett volna elég jó :(. Új gömbfejek a előre 6k. Elrozsdált !!!! (Éljen a sóóóó) Futómű állítás 5k. (A kormányra sikerült nem figyelni így nem középen van az egyenes :o( Megy vissza javításra. Nem értem hogy nem vették észre) Kis munkadíj 8k
Megszűnt a nyikorgás a futóműből kanyarodáskor!!! :o)
Ma megejtettem az AC pumpa cseréjét, nem volt probléma, előtét szűrőt amit adtak annak nem sok köze volt a gyáriéhoz, így az maradt a régi.
Cseréltem még a jobb külső kormányösszekötő gömbfejet is, ebből úgy fest elég gyalázatos minőségűt sikerült vennem, remélem nem mostanában kell hozzányúlni, az állító részén a menet eléggé passzos volt...
Minden tiszteletem Ferkéé és Zé szakié, akik segítségével a ménes csattogó patájának hangját hátul nullára redukálták :)
A hátsó futóműben ki lett cserélve minden ami fel-le jobbra-balra mozog és fordul:
lengőkarok, stabilizátor rudak, gömbfejek. Nem tudom felsorolni pontosan őket, mert sajnos nem vágom pontosan. Minden, kivéve a rugókat, és lengéscsillapítókat.
Eszméletlen milyen csend lett hátul a rázós utakon is. Egy valami van még: a kerékagycsapágy. kicsit búg.
Elől is rendet kéne rakni de most kicsit leállítom magam a kocsiról. megy faszán, halkan. Talán még a kerékagycsapágy csere.