Az előző poszt óta nem sokat mentünk. December óta 1000 km ha belement (úgyis felírom majd, ha nem felejtem el megnézni a kilométeróra állását (felírtam)), az is februárral bezárólag. Akkor tettem le az autót a mélygarázsba, és lélekben készültem a téli-nyári gumicserére. Erről majd a mai poszt végén.
A leállítás után úgy esett, hogy egy hónapig a garázs felé se néztem. Aztán kettőig, aztán fél évig... Amikor pedig mentem volna autózni, a (viszonylag) új akksi annyira le volt merülve, hogy a távirányítóra se reagált. Beülve pedig konstatáltam, hogy a kuplung pedál beesett, úgyhogy bikázni se lenne sok értelme. Végül speckó autómentő húzta ki a mélygarázsból, mert rendesnek esélye se lett volna lemenni érte, pláne kikanyarodni az épületből az utcára, ahol sokszor akkor is ipszilonozni kell az út szélén parkolók miatt, amikor saját erejéből mozog az Alfa. Lényeg a lényeg: kitetrisezte, és elhúzta a Kén utcáig. Nem olcsón.
Szép új TRW munkahengerrel gazdagodott az autó, és ha már ott volt, frissre cserélte a 10W60-at és minden mozdítható szűrőt. Beugrott mellé egy klímatisztítás is, ami szintén nagyon ráfért. Még aznap kész lett, de hagyományosan csak másnap, azaz ma, tudtam érte menni.
Az első út a kútra vezetett, elaltatni a világító csórólámpát. Aztán felhívtam a gumist, hogy bepótoljuk azt a tavaszi gumicserét.
- Nyáriról télire?
- Nem, téliről nyárira.
- BSOD...
Per pillanat ott tartok, hogy bepakoltam a gumikat az Alfába, de van még egy órám az időpontig. Utána letakarítom bő fél év porát, élvezkedek egyet valahol a Vértesben, aztán frissítem a posztot.
Eddig 45000 volt az autómentés és 148000 a szerviz. A gumicserét majd felírom, ha már megvolt.
Kis esti addendum: Megesett a gumicsere, 16000 pénz maradt a gumisnál. Utána pedig a külső-belső takarítás, szóval most nemcsak jó az Alfa, hanem szép is.
Kilométeróra állása: 229 132
Idén ezt a gumicserét se kapkodtam el. A Marso majdnem 3 hétre előre adott volna időpontot, úgyhogy inkább mobilgumist hívtam. A ház előtt történt a műtét, pikkpakk.
Durva, hogy a műszaki óta nem állt az autó másfél hónapot. Sőt, az utóbbi pár napban is használtam egy kicsit. :)
Kilométeróra állása: 228 375
És megint másfél hónapig állt az Alfa. Úgy látszik, ez lesz a menetrend. Szerencsére az új akksi nem adta meg magát - csak a műszaki járt le közben. Időszűke miatt helyi szervizbe vittem átvizsgálásra és vizsgáztatni. Kért ezt-azt... Újak a hátsó fékbetétek és azok a fékcsövek, amiket tavaly nem cseréltek, az ablaktörlők, a fékfolyadék (ezt nem is értem, egy éves se volt...) és egy kipufogó gumi. Pecsét, aláírás 2 évre.
Kilomteróra állása: 228 325
Megint állt másfél hónapot az autó lejárt jogsis mizéria okán. Amint a kezembe kaptam az újat, mentem volna megjáratni az Alfát, csak az akksi nem akart az igazságot. Bikázás után az első utam az akksiboltba vezetett, ugyanis a régi végleg letérdelt az állásban.
Kilométeróra állása: 226.932
Valamikor tavasszal megesett a gumicsere, csak nem találtam ide, hogy dokumentáljam. Kilométeróraállásra meg ilyesmire nem emlékszem...
Két és fél hónap után visszakaptam az Alfát. Autót törni nem olcsó játék, de legalább nem is jó.
Hogyaszondja:
- hosszbordásszíj
- első lökhárító
- bal ködlámpa
- hátsó első keresztlengőkar
- hátsó hátsó kereszlengőkar
- futómű csavar
- bal kormánygömbfej
- bal axiális csukló
- klímahűtő
- vízhűtő
- hátsó lengőkar hossztartó
- bal hátsó kerékcsapágy
- jobb felső motortartó bak
- bal hátsó ABS-jeladó
- karosszérialakatos munkadíja
- 4 gumiszerelés
- futóműállítás
- 3 elem fényezése (első lökhárító, bal első sárvédő, bal küszöb)
- klímacső javítása, tömítések, töltés
Kerek 600.000 pénz lett, plusz egy bal hátsó csonkállvány, amit én rendeltem meg az olaszoktól, futárral együtt 104 euróért. Nem emlékszem, akkor mennyi volt forintban. Mai árfolyamon 37.000, szóval annyival számolok.
Aztán most már tényleg vigyázni kéne rá...
Kilométeróra állása: 222.721
- Defekt után bajos a fékezés - vonta le a tanulságot a hülyegyerek, miután kimászott az alaposan átrendezett Alfájából. Mármint nem azonnal, csak az első gondolatok lényegesen szalonképtelenebbek voltak.
A futóműben nem sok ép alkatrész maradt, egy lökhárító és egy sárvédő is elköszönt, a küszöb talán javítható... Az anyagi kár jelentős, de majd lesz valahogy. Talpra. Kell. Állítani.
Fékbetéteket kért a jó digó, aztán kicsit többet is kapott. Kwikfit lett "rendes" szerviz helyett, mert gyorsan kellett és lehetőleg helyben. Textar tárcsák és betétek, egy fékcső a repedezett helyett és ha már ott volt, fékolaj is.
Kilométeróra állása: 222 013
Gumisnál jártam, a jó digó megkapta a hótaposóit, hogy másnap megint 25 fok legyen. Az időzítés mindig is az erősségem volt. Az amúgy normális, hogy csak a gumicsere (se tárolás, se kokain, se kurv... extra szolgáltatások) 15 ropiba kerül?
Kilométeróra állása: 221 180