Fórum >> Típusok >> Alfasud-33

pb_2014-03-19 11:28:36 // 79621
Helyzetyelző.
Sőt akad még 1 TSavar a történetben.) A gyárilag mind2 ködössel xerelt modelleken, TSak akkor világít a hátsó, ha az 1. be van kapTSolva. Túl mixtifikálod ezeket az Lektromos dolgokat, kmóra, ködös.)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2014-03-19 11:00:52 // 79620
Én meg úgy tudtam, hogy ködlámpa+CSAK a helyzetjelző - főleg elöl - nem engedélyezett, akik ezzel "menőznek" , az szabálytalan és utólag van átkötve.

Nagyjából jól írod, de ahogy mondtam (talán nappal a kocsiba beülve nem veszed észre és/vagy ahogy a legtöbbünknek, 20 év alatt kiégett az izzó) a hátsó ablakfűtés és a vészvillogó kapcsolója már a gyújtás ráadására is világít ,mármint a közepén a kis fűtőszál-elakadásjelző jelképre gondolok.
G-Burt2014-03-19 09:59:15 // 79619
Az első és a hátsó ködlámpák helyzetjelzővel együtt világítanak csak, elvileg az összes világítás, ami a műszerfalon van (óraegység, középkonzol, kapcsolók) a helyzetjelzőre vannak kötve.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2014-03-19 09:08:37 // 79618
Kardinális Kérdés N+1:

Az első ködlámpák működése nem csak annak a feltétele, hogy a fényszóró minimum tompítotton legyen?

Ugyanis "korunk égető kérdései" közül egy újabb látszik megoldódni, konkrétan a műszerfalkapcsolók problematikája. Most már megértettem és meg is oldottam a led/lámpa és a hozzá való kapcsolók párosítását, mi több működik is.

Ugye kétféleképpen megy a dolog:

A vészvillogó és az ablakfűtés kapcsolója már a gyújtás ráadására világít piktogram szinten. (Az előbbi - mivel a led alapfényt nem ad - csak ha külön izzó és a ledes kapcsolóhoz való fényterelő (a LED-esben pont nem kell terelni , inkább diffúzor a szerepe) van benne.

A ködlámpák kapcsolóinak piktogramjai viszont csak a világatás felkapcsolásakor gyulladnak ki, méghozzá asszimetrikusan: a hátsó csak a tompítottnál , az első ködlámpa kapcsolójánál viszont már helyzetjelzőre is!
És nem csak a kapcsolóvilágítás + a kapcsoló visszajelző lámpája, hanem maga a ködlámpa is*.

*hátsó ködlámpa az gyári, annak a reléje nem annyira jól beazonosítható, de tény, hogy csak tompítottnál világít maga a hátsó ködlámpa. Előre még csak a kapcsoló és átmenetileg a fűtés megegyező (5 lábú/biztosítós - sima 4 lábú alaprelével nem megy!) reléje van bekötve, maga a lámpa nem, viszont a relé egyértelműen már helyzetjelzőnél is kapcsol...
ÁdidiGaga (il hempescattore)2014-03-16 09:54:56 // 79617
Ja, valami kimaradt az állíthatóságról: a mechanikánál, a számlap alatt valami olyasmit láttam, mintha a mutató tengelyén lenne egy röpsúly-szerű állító-megoldás, egy , a mutatóval ellenkező irányba túlnyúló kis csonkra egy szemmel láthatóan a mutató irányában ide-oda csúsztatható kis ellensúly van rakva. Nagyon úgy néz ki, hogy valamit állít :-p
ÁdidiGaga (il hempescattore)2014-03-16 09:47:03 // 79616
"Tebenned bíztam eleitől fogva" ;-) Nekem bőven belefér, ezen a héten már nem múlik ...A megoldjuk alatt nagyjából mit értesz, hogy van ebből a mutterből, csak ki kell operálni? Mintha azt mondtad volna korábban... (Most így az ment a fejemben, hogy egy lökhárítót bármikor hozzáférhető, aztán felidéztem az én "pince-rendjeim" egyikét és hát volt olyan, hogy 10 m2-en sem tudtam , hogy hol a lökös :-p

Amúgy adott esetben óra is lenne Neked eladó? (Mondjuk az is érdekes mutavány lenne, mert ha szeretném a valós futást beállítani vagy nekiállok tekerni (megkockáztatva a börtönt :-p) vagy megpróbálom a donor órát beletenni , de ott megint fennáll az elcsesződés veszélye....(Valamiért frusztrálna, hogy nem a valóságot mutatja :-p)

Sört mindenképpen veszek (ha nem szólsz akkor is :-p) és én is pont erre jutottam péntek (mentem újabb 300 m-t a parkolóban) óta, ti. hogy mire akadna donÓra , addig időben -mindenben is belefér, hogy még egyszer kiszedem és jobban megnézem. Legutóbbi szerelésnél a mechanikáról szemre azt mondtam , hogy végülis akár jó is lehet, nem látszott rajta semmi....Hát nem lett...Viszont régen, akítv korában csinált szerintem inkább elektromos jellegű hülyeséget , volt, hogy ide-oda verdesett a mutató...Igazából én műszeri mikro-áramkörtől tartok. A jó próba az lenne, ha a mutatóra való vezetéken át MEGFELELŐ erősséggel direktbe meg tudnám kínálni a mechanikus részt, csak pont az áramkör (Ic meg minden) alapján nem hinném , hogy R=U/I alapján kéne kiszámolni a vezérlőáramot :-p

OK, lökös-ügyben majd "megfogom a szavad", jó pihenést , addig én elfoglalalom magam, mert a "vándorhegesztőm" még nem ért vissza a szerinte dunántúli (valójában Szibéria?!) alkalmi melójából.
TDI752014-03-16 07:23:37 // 79615
Ha a számláló megy akkor valszeg a mutató levételével és vissza tételével sérülhetett valami. A jó ír az hogy legalább működik az óracsoport. Szerintem vegyél egy sört ülj le egy asztalhoz és vizsgáld át az óracsoport mechanikáját. A kalibrálást majd kitaláljuk.

Más: A jövő héten elmegyek egy kicsit wellnessezni (rámszóltak a melóhelyemen hogy ha nem veszem ki a tavalyi szabikat akkor elbukom). de utána megoldjuk neked azt a csavarkérdést. Én tegnap körmös-kulcsot csináltam a hátsó difi szétszedéséhez. Hát nem kicsi szívás volt, de működött.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2014-03-14 16:01:31 // 79614
Gyere el ma este 8-ra a miskolci Sörházba és megtudod... Komolyra fordítva: én sem tudom, lehet, hogy az emléksörözésen megtudom. Középkorú volt, így utólag mintha mostanában említette volna valaki, hogy betegeskedett... :-(

Vótam próbameneten. Kilóméterszámláló megy, óra nem :-(
pb_2014-03-14 14:43:59 // 79613
Mi történt vele?
pb_2014-03-14 14:42:17 // 79612
Semmi különleges ninTS ezen.) Az lenne a különleges, ha nem így lenne.) Te is tudod, az van Lvégezve, amit magad Tsinálx.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2014-03-14 13:17:32 // 79611
Nekem ezzel anno viszonylag szerencsém volt , a 4 kasznin lévő pontból egyedül a jobb felső volt ilyen, flexxel jött le. Pont úgy vágtam, hogy a szilent belső gyűrűjét is kicsit érintette, vagyis egy síkban vágtam a csavarral. Úgy össze volt rohadva a szilentmag meg a csavar, hogy így egy síkban elmetszve egy homogén tömör anyagnak látszott :-p

MÁS: Nincs még híred a hátsólökös anyájáról??? Tudod, amiből EGY DARAB kellene ahhoz, hogy az utolsó adag is lehorganyozódjék!

Nemrég feltettem egy képmontázst , hogy melyikről beszélek, de ha kell elküldöm neked és/vagy beteszem még ötször, csak valahonnan kerüljön már elő....

Helyi bontó kapufa, aki tippet adott volna itt-ott elfekvő bontásravaló 33-ról, az múlt héten meghalt :-( Tényleg nem tudom, már hova az anyámba menjek :-(
TDI752014-03-14 08:19:55 // 79610
És itt a kiszakadt szilent belseje a belerohadt csavarral.
TDI752014-03-14 06:43:16 // 79609
Elrettentés képen. Egy frissen lakatolt és alvázvédőzött autó küszöbje.
A hátsó futómű is fel lett újítva (szerintem csak akarták).
Volt a bal oldalon egy szilent amibe annyira belerohadt a csavar, hogy még kalapáccsal sem jött ki, cserébe a szilentről leszakadt a belső persely. Le kellett vágni a csavart.
Ehune a képek.




Atttis2014-03-10 19:41:31 // 79608
Bocsi benéztem tényleg nem annyi van benne hanem 106ezer
Atttis2014-03-10 19:39:40 // 79607
Azért ha kinagyítva megnézzük a képeket, én nem hinném hogy abban az autóban tényleg 5000km lenne....
pb_2014-03-10 15:46:59 // 79606
Az Ladót valóxínűleg +sütötte a nap.))) A vevő + valami dúsgazdag gyűytő lehet.)
127_sud2014-03-10 14:07:45 // 79605
Igen érdekes lehet az eladó, de egy vevő adott volna érte 13000 EUR-t ez az igazán durva!
pb_2014-03-10 13:19:50 // 79604
Kemény, de kiTSit túlzásokba Sett az Ladó.)
127_sud2014-03-10 08:41:21 // 79603
Ja és úgy látom nem is jött létre a tranzakció mert ennyit adtak volna érte de az eladó még többre gondolt!
127_sud2014-03-09 19:14:54 // 79602
Nem hittem volna, hogy ilyen áron vesznek meg valaha egy Alfasud-ot! Ok, nagyon szép megkímélt a gép de akkor is ez elég tisztességes ár, azért ez 4 millió Ft!!!
Alfasud Ti QV
pb_2014-03-09 00:00:12 // 79601
"de inkább keress 1 másik óra1séget")
+ azt a xámlálós dolgot is felül kéne vizsgálni. 100%ban + kéne róla győződni.
kesa2014-03-08 18:02:22 // 79600
Hagyd így, nagyon zorall :)!
ÁdidiGaga (il hempescattore)2014-03-08 14:24:22 // 79599
Hát kb. feladom, szerintem egy (működő) óra-egység WANTED!
(gyk.: ha valakinek van eladó, írjon az üzenőfalamra)

Jeladót vezetékestül véglegesítettem (rögzítés) , ellenállása vezetékmozogtatásra sem változik csak minimálisan - jónak minősítve!

Viszont jeladó inkább aktív, mivel verda megemel, kerék forgat és...:
-a jeladó vezetékében (óra-egység kompletten kiszerelve, de gyújtás ráadva) sem feszültség, sem áramerősség nem mérhető
-ellenben az órát betéve, csatlakoztatva a számláló megy , a mutató viszont nem mozog :-(
ÁdidiGaga (il hempescattore)2014-03-06 22:54:19 // 79598
Én is ezt mondom! A motor kap jelet, forgatja a számlálót az előzmények szerint - de azért újra kiszereltem és kézzel is ellenőriztem NEKED! :-)
A kérdés, hogy a mutató mér-e? Elvileg az egy másik szerkezet , egy gyűrűszerű vasmagon csúszkáló tekercs - elromolhat a számlálótól függetlenül. És valóban elég finom szerkezet (kvázi nem zárható ki a tengelynél való matatással előidézett elkúródása) de a nem-mérés nem egyértelműen a mutatóleszedés után állt elő, illetve amennyire meg tudtam állapítani, szaxerű le-és felrakás történt.....
pb_2014-03-06 21:53:03 // 79597
Kérdeztél, válaxoltam.) Attól, hogy benne van 2,5km, még nem feltétlenül műxik a mutató. Ha yól rémlik valami mutató levétel is volt, miután már nem mért.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2014-03-06 16:26:46 // 79596
na, de jó vagy :-)....Kimértem minden vezetéket, azok jók, már visszatettem a helyére, amikor írtál... Kiszedtem újra és megnéztem: természetesen forgatja, különben nem érte volna el a 2,5 km se... :-)
pb_2014-03-06 14:19:38 // 79595
Dehogy nem.) Kézzel nézd +.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2014-03-06 13:41:54 // 79594
most így az asztalomon sehogy, de nyilván valahogy beletekerődött 2,5 km (ami reális , sőt, még csodálkoztam is, hogy ennyit gurultam a parkolóban...)
pb_2014-03-06 12:43:40 // 79593
A motor tengelye forog?
ÁdidiGaga (il hempescattore)2014-03-06 11:14:39 // 79592
Már kivettem az órát, és már kézbevételkor feltűnt, hogy a napi számláló - amit az óra-egység kitakarításakor lenulláztam - kemény 2,5 km -t :-) mutat . Azt ugye szintén a jeladó vezérelte villanymotorka hajtja, tehát a jel eljut az órába és a számláló-elektromechanika is jó....

Így szemre vezetékek, tekercs, minden rendben a mutatót mozgató elektromechanizmusnál - lehet ott valamit mérni műszerrel, vagy ez a mutatós része az órának úgy meghalhat, hogy semmi módon nem különböztethető meg a tökéletesen működőtől?????
ÁdidiGaga (il hempescattore)2014-03-04 15:40:05 // 79591
Szia!

Igen, erről gazsuláltam! Csak a félreértés elkerülése végett: a képen a HÁTSÓ lökhárító látható kiszerelve, és "belülről", azaz a csomagtartó felől nézve.

Mit jelent pontosan, hogy cifrábban néz ki? Hogy amúgy egyezik, csak össze van rohadva a csavarral ?
Bármilyen, nem hiányosra rozsdált , rozsdamaratással-horganyzással menthető állapotú érdekel.
TDI752014-03-04 15:16:32 // 79590
Ez az az anya amiről beszéltél nekem?

Sajna az enyém sokkal cifrábban néz ki Gyakorlatilag beletörik a csavar ha megtekerem.

Visszatérve a sebességmérő jeladóhoz.
Megmértem. Kb. 3 vagy 4 ohm az egész.
Sajnos a jeladó az passzív. Ellenben a 75-ös jeladójával. Amit te feszkót mértél rajta, az valószínűleg csak egy leválasztó kondenzátor töltöttsége volt.
Ezzel annak idején én is szívtam vagy egy hetet.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2014-03-04 08:19:44 // 79589
8 óra 20 perc....Második figyelmeztetés!

valaki EGY DARAB egy ilyen szart kerítsen mán nekem! :-)

ÁdidiGaga (il hempescattore)2014-03-04 07:26:23 // 79588


(ez még a....) vágatlan, rendezői változat! :-)))))))))))
Atttis2014-03-03 22:21:43 // 79587
Nekem nem ilyen gondja van :O 4000 nél és feljebb jól mutat, alatta csal 300-350-et felfele. tehát alapjárat 1100, 850 helyett.
Atttis2014-03-03 22:19:24 // 79586
Nekem most végre sikerült belerakni a nevezett gyűrűt a helyére nem kis szopással de sikerült :) Most már nem fog kiugrálni a spirálom a helyéről :)
pb_2014-03-02 23:31:40 // 79585
Mond6ni.)))
kesa2014-03-02 23:08:01 // 79584
azt hiszem ezt kicsit túltárgyaltuk
pb_2014-03-02 23:03:33 // 79583
Nem kell az bele, 1ébként omega gyűrű.)
kesa2014-03-02 19:47:39 // 79582
jaaaaaa, hogy seeger-gyűrű :D!
ÁdidiGaga (il hempescattore)2014-03-02 19:08:10 // 79581
Nem hinném, hogy a gyűrű hiányától nem mérne....Elég passzosan van a jeladó a váltó likában, használat közben még éri az a jóféle olajos por , nagyon bakkecskézni kell ahhoz, hogy kijöjjön. (nem olyan, mint mondjuk a kupplung-munkahenger, amit ha nem biztosítasz le, akkor saját magát tolja ki a helyéről működés közben :-p)

Amúgy ez ilyen nagyon vékony (1,5 mm/oldal) négyszögacélból van, nem t'om ez van-e sima boltban , még csak hasonlót (lapos, lemezszerűből készültet )láttam.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2014-03-02 18:56:26 // 79580
Az állításnál azért vigyázni kell, mert a mutatót eltekerni csak az elektromechanika lefogásával lehet, azt meg ultraóvatosan kell és lehet lefogni.
kesa2014-03-02 17:41:34 // 79579
szerintem az én kocsimból hiányzik ez a "siegheil-gyűrű", azé' nem megy. Vagy kiesett valahol, vagy Giovanni be sem rakta. Hol lehet ilyet kapni?
XD
ÁdidiGaga (il hempescattore)2014-02-28 22:58:07 // 79578
Állítani nagyon 1xűen lehet, a mutatót elfodítod a tengelyen...Inkább az a nehéz kérdés, hogy hogy állapítod meg a pontos értéket? Nyilván van külső fordszámmérő, azzal az igazi...Én elég primitív módszert alkalmaztam: amikor leállítottam a motort, mindig 1200-as értékre esett vissza a mutató. Az alaphelyzeti tüske 500 rpm-nél van , ezért 700-at visszaállítottam rajta.
Atttis2014-02-28 22:44:41 // 79577
Nekem is siet a fordulatszámmérőm, hogy lehet azon állítani?
ÁdidiGaga (il hempescattore)2014-02-28 11:10:55 // 79576
Mindig ezek a rébuszok... Milyen sárga? Én a régi fehér vezetékeket szoktam elsőre/félhomályban sárgának nézni :-p

Én úgy mértem, hogy egyik érintkező a bal első torony egyik csavarjára - az valamiért tökéleTEST - a másikat az órán a nyák érintkezési pontjára , egyiken nem jön ki semmi az órából, a másikon van 6-7 Volt.
pb_2014-02-28 00:04:48 // 79575
Ott yelalakot kéne mérni inkább. Fehér test, piros yel. De leginkább a sárga mondya + a dolgokat.
Bontó?)
G-Burt2014-02-27 23:31:45 // 79574
Seb a vezetéken, akksi melletti stekker, óraegység stekkere+30 centi kábel :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2014-02-27 23:15:16 // 79573
Azt nem vágom, hol mértél Ahol a jeladó csatija rámegy az órára, ott - legalábbis úgy tudom - egyik vezetéken az óráról kifelé is jön feszültségjel. Gondolom, amelyiken mértem 6-7 V-ot, kérdés, hogy az így jó-e és nem 12V-nak kellene lennie?

keress 1 másik óra1séget. há" hun? :-)
pb_2014-02-27 22:50:04 // 79572
Sokkot kaptál, vagymivan?D
Az a xutyok AC.)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak