Fórum >> Típusok >> 145-146

Kau2008-08-05 20:59:39 // 74708
Ez is függ az autók egyediségétől. Sajnos nem látszik az a 20 lóerő különbség a TS javára.
Mulder2008-08-05 20:54:39 // 74707
Na akkor nem akar valaki venni egy 1.7 16V-t? :)
Tedi2008-08-05 20:28:46 // 74706
Naná, mert van vagy 15 Le fölénye a 2 literes motornak. A 33 még kompenzál a 200 kg súlyelőnyével, de a 145/6 már nem tud.
Tedi2008-08-05 20:27:15 // 74705
A csati elvileg a bal oldali (szemből) toronynál van a motortérben, nekem legalábbis a 98-as 146-ban és a 96-os 145-ben is ott van/volt.
Csak magát a bukolatot nem tudják beletenni. A kormányon is meg az utasoldalon is úgy van kitalálva, hogy az SRS Airbag feliratú burkolatot csak a légzsákkal együtt tudod megvenni, külön még bontóban sem adják. Esetleg olyan variáció lehetséges, hogy az utasoldali eldurrant, nem akarták cserélni, ezért olyan burkolatot raktak a vasba, amilyet az egylégzsákosokba szoktak tenni. De a kormánynál ez nem kivitelezhető.
Szokványos betegség, hogy eccercsak kidobja a légzsák hibakódot a fedélzeti, vidd el kiüttetni és semmi gáz nem lesz vele.
dfg (Tanárúr)2008-08-05 20:25:13 // 74704
elhiszem, hogy az 1,7 16V-nek van keresnivalója a ts ellen mondjuk 15ig, de csak ha a 33 megy a 146 ellen. a 146 2.0ts-146 1,7 16V-ből egyértelműen a ts a jobb...
dfg (Tanárúr)2008-08-05 20:23:30 // 74703
motortér, középen egy műanyag fedél alatt, a lambda csazija mellett. az a központi kommunikátor csatija, és sztem a légzsákot is onnan lehet elérni.
dfg (Tanárúr)2008-08-05 20:20:01 // 74702
bebaszna apja....
dfg (Tanárúr)2008-08-05 20:17:54 // 74701
az persze eszébe sem jutott az autószerelő ismerősödnek, hogy mindegyik direktszűrős azért eszi az olajat, mert hajtva vagyon mint az állat! mert ha nem lenne, akkor meg minek lenne fenn a szűrő.....
ervin2008-08-05 14:36:44 // 74700
Köszi mindenkinek!

Csak pontosításképpen: ha az enyém még a 110 Kw-os, akkor még a beltérben kell keresgélnem? Egészen pontosan: a légzsák mellett, vagy a középkonzol oldalműanyagja mögött?

Köszi

Egyébként a légzsákburkolatokat nehéz leszedni? (arra is gondoltam, lehet, hogy nincs is benne már a lufi, csak valahogy megtrükközték, hogy felvillanjon-kialudjon a lámpa, aztán most egyszer csak égve maradt.)
Kau2008-08-05 14:17:11 // 74699
Nekem is töröltek már ilyen hibakódot. Ott kell, hogy legyen, ahol Teddy mondja. A középkonzol anyósülés felőli oldalánál le kell venni a burkolatot és alatta van a csatija.
koz2008-08-05 14:16:06 // 74698
Kösszépe!!! :)
koz2008-08-05 14:15:06 // 74697
Az jó lenne, köszi. Sajnos csak elég körülményesen tudok akna fölé jutni.
Youri2008-08-05 13:59:19 // 74696
Enyém a váltás utáni(114 kw),és ezen is a motortérben,a jobbos toronynál lévő csati a befutó...
Axl Trans2008-08-05 13:53:20 // 74695
Nekem is a motortérben lévő csatival sikerült kideríteni, mi a hiba, bár az enyém olajkályha és 95/11 havi, 96-ban volt váltás.
szasza(SW)2008-08-05 12:31:31 // 74693
Nekem annyósnál nincs légzsák,de nekem a magnó mögött ütötték ki a hibát.Csak egy baj volt,hogy visszajött:)))
Bagee2008-08-05 12:30:00 // 74692
A rosso pirosnak mi a színkódja? :) olyanra szeretném fújni a bicajomat :D vagyis legalább hasonlóra :)
szasza(SW)2008-08-05 12:24:22 // 74691
Már csak rajzolt képem volt:)))
Tedi2008-08-05 12:10:41 // 74690
Szeva
Az utas oldali légzsák mellett van egy számítógép csati, elvileg az lesz az.
Kicsit ellentmondva saját magamnak: amikor az előző vasamban világított a légzsákcsati a motortérben lévő csatira dugták rá a számítógépet és azon keresztül ütötték ki a hibakódot.
Puding próbája...:)
WarbiRunner (Gyuri)2008-08-05 11:52:01 // 74689
De próbáltam sajnos, még a 4 ütemű Wartburgon. Direktet. Odáig voltam a hangjától, meg vissza, tényleg szerettem. Aztán hamarosan elkezte zabálni az olajat a motor. Nagybátyám előre szólt, hogy autószerelőként sok olajfogyós direktszűrőssel találkozott., én meg bizonygattam neki, hogy de én 3000-renként mosom. Tényleg mostam, olajoztam tisztességgel.
Az erőről annyit, hogy gyári kipuffal nem tudtam eldönteni, hogy jobb e direkttel, vagy nem. 4-2-1 kipufogórendszer direkt nélkül nem volt az igazi, pedig már nagyobb karbi volt fenn. 4-2-1 full nyitott rendszer, +direktszűrő viszont eszetlenül megdobta az atuó teljesítményét, iszonyat forgós lett. Ugyanez fojtottabb gázfordítós hátsódobbal iszonyat jó nyomatékot adott 3000-től, de nem forgott annyira. Szóval próbáltam :-)
ervin2008-08-05 11:51:58 // 74688
Sziasztok!

Tud valaki segíteni, hogy 145-ben (QV-97.11 hó) hol találom pontosan a légzsák vezérlőegységet, meg azt a csatit, amin keresztül kommunkikálni lehet vele?
Ég a légzsáklámpám, a hibakódot szerettem volna törölni, de amit a szerelő szoftvere jelölt csatlakozónak, azon a dugaszon nem sikerült kapcsolatot létesíteni.

Köszi
Bagee2008-08-05 11:29:21 // 74687
köszi! És amit te most mutattál vaterán ilyen van valakinek? mármint ugyan ez :)
Bagee2008-08-05 11:28:07 // 74686
:DDDDDD
147Smz2008-08-05 11:14:45 // 74685
De basszus! Nekem abszolút nem ilyen alulról a motor!!
147Smz2008-08-05 11:13:52 // 74684
Remélem ezt nem a csörömpölő felfogató lemezre mondod, mert nekem tök máshol van, mint ahol te bekarikáztad...
ystuc2008-08-05 11:07:54 // 74683
Ablakmodul. Nekem is van, mind a 4 ablakra.
147Smz2008-08-05 10:19:17 // 74680
Menj el egy riasztóshoz, és mondd el nekik ugyanezt :-)
Bagee2008-08-05 10:14:49 // 74679
szasztok!

Ha én olyat szeretnék a kocsimba hogy amikor rányomom a pitypittyet :DDD akkor fel is húzza az ablakokat akkor mit kell tennem? vennem? :)
147Smz2008-08-05 09:59:18 // 74678
Nem emlékszem pontosan, hogy a 4 2-be megy-e, vagy 1-be. De ugyanaz az autónk, tehát ott kell legyen az a kis zajkeltő okosság :-) Nem tudod lefotózni a tiédet, és bekarikáznám, hogy merre keresd? Sajnos nekem nincs aknám, nem tudok alámászni :-(
Annyit tudok még tenni, hogy ha megyek Csörihez (talán a héten), akkor lefotózom neked a helyét.
koz2008-08-05 09:43:55 // 74677
Hát ott néztük, de nincs ilyen. Van egy pár menetes furat ugyan, de nem lehetett rálegózni. Ahol a 4 megy 2-be? Ott kéne rögzíteni a blokkhoz?
147Smz2008-08-05 09:37:23 // 74676
Alulról nézzétek, ne felülről! Keresd meg azt a részt, ahol a leömlő rá van csavarozva a blokkra, majd kövesd addig, amíg egy csőben egyesül. Ott lesz a felfogató lemez is. Nincs semmilyen hővédő, vagy ilyesmi.

Nekem még nem lett kicserélve, mert múltkor más miatt mentem Csörihez, és akkor nem volt neki ilyen kis lemezke. A héten fog hívni, hogy mikor férek be hozzá. Viszont egyre jobban zajong ez a kis szar. Már nem is csörög, hanem szabályosan csikorog.

Amúgy múlt héten volt szerencsém megtapasztalni milyen az az igazi motorcsörgés. Egy 20 éves dízel taxi mercit indított be az ipse, amikor kanyarodtam be a Flórián téri parkolóba, és basszus olyan hangja volt, mintha fémrúddal kalimpálnék egy bográcsban. Jött mellé koromfekete füst is bőven :-)
koz2008-08-05 09:27:48 // 74675
A nívópálca körüli hővédő lemez alatt van valahol? Sejtettem, hogy le kéne szedni...Akkor neked már nem csörög ezexerint?

Nem tudom, mi lesz, de lehet, hogy marad!
147Smz2008-08-05 09:15:23 // 74674
Nekem nincs lefotózva, de tudom hol van. A Motorblokk külső falára van rácsavarozva, rögtön ahogyan a leömlő jön. Tehát nem a tűzfal oldaláról, hanem a hűtő oldaláról közelítsétek meg. Csörinél az emelő alatt sétálva nagyon könnyen kiszúrtam, úgyhogy nektek is látnotok kéne.

Egyébként most mi van a kocsiddal, mégsem adod el?
koz2008-08-05 09:00:52 // 74673
TSá! Van valakinek fotója a motor aljáról? (TS) A leömlő környéke érdekelne. Voltam csörgésmentesítésen kipufogósnál, de nem sikerült kiköltöztetni a vastücsköt. A Kau által a múltkor beírt tartólemezkét akartuk kicserélni, de semmi hasonlót nem találtunk, és még az sem derült ki, hogy hova lehet beszerelni, ha hiányzik.

Viszont lekerült a kartervédő, és így kiderült, hogy olajos a teknő alja. Juhéjj...
pb_2008-08-05 08:13:17 // 74672
Kivágott léxűrőház.)))
pb_2008-08-05 08:12:40 // 74671
Alacsonyabb orrkiképzés, jobb vezethetőség, de ez inkább a klasszikus boxerekre érvényes. Ezenkívül sokkal kevésbé kényes, mint 1 TS motor, míg a TS motor a legapróbb hibánál is Lhadja magát, addig a boxer szinte hibátlanul Lmegy ezekkel a gondokkal.
pb_2008-08-05 07:54:17 // 74670
Azért nem kizárt, hogy a qtya +harapja, a 2.0t, vagy a 2.5 V6ot.))
Selmak2008-08-05 07:31:49 // 74669
Versenygép motorja megy olvasztóba a futam végén. Ha 10K km futott motoron történik meg egy jólsikerült átporzás és generálozni kell akkor lehet hogy van rá ok hogy be legyenek rosálva. Elgondolkoztatok rajta hogy az olajfogyasztásotok hány százalékáért felelős a direktszűrő okozta kár? Csapágyak szétkopása már csak az utolsó mozzanat egy motor életében, a legelső a gyűrűk elkopása.
Selmak2008-08-05 07:28:04 // 74668
"direktszűrő?
ha olyan jó dolog lenne, akkor ezt tennék bele gyárilag.
versenyautókban igenis ott van, vagy még az sincs, de ne feledjük, h ott nem a hosszú élettartam a cél."

Versenyautókban az 1% is sokat jelent és nem érdekli őket ha verseny végén ki kell dobni a motort, nem beszélve hogy versenymotornál a legfőbb ellenség az anyagfáradás.

"ettől függetlenül úgy gondolom, h ha az ember minőségi terméket tesz bele, és rendszeresen karbantartja, akkor nem okozhat károsodást."

Ebben csak reménykedni lehet mivel nincs egzakt számítási mód az átporzási határ kiszámítására és nincs előjele csak amikor már késő.
Selmak2008-08-05 07:23:31 // 74667
Az olajnedves sportbetétnél ugyanúgy fennáll az átporzás veszélye mint a diretknél és ugyanúgy nincs előjele és nincs ennek az időnek egzakt kiszámítási módja, feltöltött motornál meg aztán sok értelme lenne, mivel teljesítmény a feltöltőnyomás szabja meg, az meg a kipufogógáz mennyisége ill a motor fordulatszáma (mechanikus feltöltő).
Kau2008-08-05 06:49:17 // 74666
Ja, amúgy nem akarlak meggyőzni. Nem a teleshopnál dolgozok, nem érdekem, hogy rád beszéljek valamit, ami bevált ;)
Kau2008-08-05 06:44:28 // 74665
Ha jól emlékszek, akkor te a betétszűrőre írtad, hogy annak mi értelme? Mert a direktnek a hang... Nos. A Sportbetétszűrőhöz NEM kell kivenni a légszűrőházat, mert az a gyári helyére kerül. Ugyanúgy benn marad a rezonátorház és nincs kiiktatva!
A direktszűrőnek nem is kell se a rezonátorház, se a légszűrőház. Mivel én szeretem kihúzatni a motort, ezért nekem inkább ez a jobb. A betétszűrővel viszont a kisebb fordulaton nyomatékosabb. Az azonban érdekes, hogy 10-ből 10 ember bebeszéli magának, hogy picit jobb... Gondolom te még nem próbáltad és nem is fogod.
Arra az általános kérdésre pedig, hogy akkor a gyárak miért nem ilyennel adják a kocsikat, igen egyszerű az oka. Ezeket nem cserélni (eldobni) kell 20 ezer km után, hanem sűrűbben tisztítani. És senki nem várhatja el pl. egy idősebb hölgytől, hogy ilyeneket csináljon. Egy új autónál durva lenne ezmiatt 6-8 ezer km-re tenni a szervízidőt. A direktnél még hozzájön a hanghatás, aminek be kell tartani bizonyos decibel értéket. Így marad a kényelmes papír...
MIFI2008-08-04 22:59:11 // 74664
Kap új olajpumpát:D Attól lesz jó :D
dfg (Tanárúr)2008-08-04 22:57:02 // 74663
tegyél bele kenőzsírt... akkor tuti jó lesz :)
WarbiRunner (Gyuri)2008-08-04 22:10:00 // 74662
Kicseréled a régi papírszűrőt újra, már érzel egy kis változást. A gyertyákkal ugyanez. Hátszélben ugyanez :-) Ezekben én már nem hiszek. Egy rendes autónak hangolt "rezonátor" szívóoldala van. Ha leszeded a légszűrőházat, megszünteted a rezonátor hatást. Így ha van is gyakorlati pozitív hatása a direktszűrőnek, elveszted a réven, amit nyertél a vámon. A gondozásigénye meg lényegesen nagyobb, mint egy gyári szűrőnek. A hangja viszont ááállat :-)
MIFI2008-08-04 22:00:03 // 74661
Na jó estét!
Huszinak részvét!
Nekem meg a szerelőmnél áll a verda ugyanis csak a fele az olajnyomás mint kellene:(
Vagyis meleg motornál az alapjárat az csak 0.8bar és lennie kellene 1.5nek 4000rpm en meg van 3.X bar míg 4.5nek kéne lennie......
Lacee2008-08-04 20:17:32 // 74660
Sziasztok, valakinek, nincs elfekvőben egy első lökhárító, meg egy motorháztető, váaszotokat előre is köszi, valami akciós árra gondoltam, sziasztok :)
dfg (Tanárúr)2008-08-04 20:15:17 // 74659
oks, a tartósságban nem vitatkozom, főleg ha azt vesszük, hogy neked ritkábban kell vezmódosítót csereberélni. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak