Fórum >> Típusok >> 145-146

Zsoltikj ૐ2015-03-05 18:51:58 // 136208
A gazdasági totálkár azt jelenti, hogy az autó - új alkatrészekkel történő - helyreállítása szakszervizben nem gazdaságos. A javítási költségek ugyanis meghaladnák a gépjármű forgalmi értékét, a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) alapján történő kárrendezésnél pedig nem gazdagodhat a károsult autós ügyfél.

Az idősebb kocsikat ért nagyobb ütközésektől gyakran válik a jármű totálkárossá. A PBA szerint gazdasági totálkár esetén a kárszakértő a rendelkezésére bocsátott adatok - és a szemle jegyzőkönyv alapján - meghatározza az ép gépjármű értékét, a kár keletkezésének időpontjában. Ebből levonják a sérült gépjármű értékét (ez a maradványérték), mivel az autó a tulajdonosnál marad.

Ezt követően két lehetőség közül választhat a károsult: az egyik, hogy a sérült gépjárművet vagy a biztosító közreműködésével, vagy pedig a szabad piacon eladja. A kártérítési összegből és a sérült autó vételárából pedig másik kocsit vásárolhat magának.

A második lehetőség: a biztosítói kártérítésből a gépjárművet saját maga is helyreállítathatja a tulajdonosa, hiszen ez csak a biztosító számára gazdaságtalan.
Kazes☻2015-03-05 18:51:20 // 136207
Ezzel nagyjából eddig is tisztában voltam, de azzal még mindig nem, hogy "vajon, hogy át tudsz belőle ülni egy másikba, esetleg?"
Zsoltikj ૐ2015-03-05 18:46:53 // 136206
"Totálkárról egyrészt akkor beszélünk, ha az autót azért nem érdemes megjavítani, mert a javítás többe kerülne, mint a jármű balesetkori forgalmi értékének a maradványértékkel (roncsértékkel) csökkentett összege (ez az ún. gazdasági totálkár), valamint ha a jármű oly mértékben sérült, hogy az műszakilag javíthatatlan (ún. műszaki totálkár).

Totálkár esetében tehát a kárszámítás nem a javítás költségein alapul, hanem a jármű káridőponti értékéből vonják le az értékesíthető roncs becsült értékét, és a kettő különbsége lesz a kártérítés összege.

A tulajdonos döntése szerint a totálkárt szenvedett gépjármű is megjavíttatható, de ilyenkor a javítás költségei a károkozóra, illetve biztosítójára nem terhelhetők tovább."
Kazes☻2015-03-05 18:44:11 // 136205
Én BIRTH-et vettem... egyelőre f@sza, remélem jó sokáig így is marad. :)
William2015-03-05 18:34:43 // 136204
Sziasztok! Meg tudná valaki mondani milyen toronycsapágyat vegyek 1.6 T.S.-be? Csak mert sok félét lehet kapni és nem kevés az árkülönbség. Illetve kell ilyenkor cserélni gumibakot vagy sem? Kinek milyen tapasztalata van? Köszi mindenkinek
Kazes☻2015-03-05 17:41:32 // 136203
Nem jó hírek... A G.T.K. mit jelenthet vajon, hogy át tudsz belőle ülni egy másikba, esetleg?
Zsoltikj ૐ2015-03-05 15:45:15 // 136202
blog frissítve :(
Zsoltikj ૐ2015-03-05 14:59:49 // 136201
van baj rendesen :(
Xixo2015-03-05 02:01:08 // 136200
Ferkének van (legalábbis volt).
Alfás 156 "hupikék"2015-03-04 17:00:00 // 136198
sziasztok, tudna valaki segiteni 145 bal küszöböt keresnék
DieselManiaco(NagyVad)2015-03-04 16:51:14 // 136197
Nekem enélkül nincs élet,az Ivecoban is van,ebben is van,de ha beülök fater 164-esébe rögtön rákönyökölök a semmire és az jut eszembe hogy egy ekkora tepsibe vajon miért nincs? :D
WarbiRunner (Gyuri)2015-03-04 16:14:06 // 136196
Basszus..de sajnálom. :-(
Kau2015-03-04 08:15:43 // 136195
Racevét :(
Kau2015-03-04 08:14:55 // 136194
Régen (10 éve) én is érdeklődtem könyöklő iránt. Egy tuning bolt tudott volna rendelni gyári könyöklőt a 146-hoz. Még a szövet anyaga is megegyezett. Csak nagyon drága volt és lemondtam róla. Lehet, hogy más, külföldi piacra tettek bele.
Muszáj kreatívkodni :)
Kau2015-03-04 08:11:46 // 136193
TS-nél, ha jól tudom, az utastérben van. Valahol a kormány mögötti műanyagborítás után.
Boel /AlfaHolic/2015-03-03 20:47:12 // 136192
és csak az 1-2 megy el?
3-4-5 és a hátramenet van
Boel /AlfaHolic/2015-03-03 20:43:13 // 136190
ja és ez 145 1.6 boxer
Boel /AlfaHolic/2015-03-03 20:41:44 // 136189
Sziasztok! Megszünt az 1-2 es fokozat és a váltókar holtjátéka is sokkal nagyobb lett.
Az létezik,hogy csak egy reteszelés vagy egy stift ment el a váltóban?
Totti 1462015-03-03 19:38:32 // 136188
51 lityó annak is szerintem. :)
NT Kundi2015-03-03 18:23:57 // 136187
sziasztok;
az 1,4es boxer 145ösnek mekkora a benzintartálya?!
Kazes☻2015-03-03 16:49:49 // 136186
Fááákkk...! Racevét cartárs, és mielőbbi gyógyulást a kicsikének!
Zsoltikj ૐ2015-03-03 12:30:30 // 136185
DieselManiaco(NagyVad)2015-03-03 11:31:37 // 136184
Kedves Mindenki!
Régebben felvetődött itt a téma,hogy hogyan lehetne a 145-be könyöklőt fabrikálni,ami nem homasitás-type-r...Ígértem képet egy kicsit késve ugyan de itt vannak,a kárpitozást ne nézzétek még mindig Beta-Version(mármint a tartókonzolé,maga a szivacs,Fekete Alcantraval van megcsinálva). Ez egy Croma első könyöklőjéből lett csinálva,meg némi 15-ös zártszelvény,meg szögvas-laposvas.









TUYUNGA2015-03-02 16:47:15 // 136183
Üdv! Urak valaki tudd valami információt erről a 146 1.9TD-ről?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/146/alfa_romeo_146_2.0_td_std.-8543032
Előre is köszönöm!
1pityu3892015-03-01 22:55:51 // 136182
Üdvözletem! Lenne egy olyan kérdésem ha cserélem a motor vezérlő elektronikát utánna ujra tanítai kell az immot? vagy semmi köze a 2-nek egymáshoz?
alfa kutya2015-03-01 16:05:05 // 136181
Hello

Hol találom a code vezerlőt?
WarbiRunner (Gyuri)2015-03-01 11:55:12 // 136180
Üdv! Ajtó nyitó szerkezetet mennyire macera cserélni? Az anyós oldal nem nyílik, a kilincs emelésekor hátra billen a szerkezet belül, nem pedig fordul. Elsőre gyorsan össze is raktam, sok bizbasz van ott bent..:-)
alfa kutya2015-02-28 16:14:09 // 136179
Oké megprobálok valamit aztán ha nem találok semmit akkor nem is tudom mihez kezdjek utánna.
Kau2015-02-28 14:59:17 // 136178
Ez eléggé úgy tűnik, hogy ott van valami kontakthiba. Amíg a code lámpa világít, nem tudod beindítani a kocsit. Nézd át a kábeleket is!
alfa kutya2015-02-28 13:05:06 // 136177
Hello
Lehuzom a biztositékot relét működik is az ac pumpa hallani de amikor be akarom inditani majdenm indul is a motor és akkor hirtelen leáll minden ,utána ujbol relé kihuzás illetve biztositék kibe rakása csak akkor jön meg az ac pumpa bugása,code kulcs világit .
NT Kundi2015-02-28 12:47:59 // 136176
ha érdekel a boxer 380 irányáron tudok egy a eladót!
alfa kutya2015-02-28 12:44:58 // 136175
Rendben irok!
Kau2015-02-28 12:38:30 // 136174
Azért majd írd meg, hogy sikerült-e megoldanod ;)
alfa kutya2015-02-28 12:37:54 // 136173
Köszöünöm a segitséget megprobálok valamit ott kezdeni valamit vele!
Kau2015-02-28 12:35:28 // 136172
Pedig nagy valószínűséggel ott kell keresned a hibát. Ott az immo reléje is. Cseréld ki ott a biztiket is. Ott 3 relé egyforma, próbaképpen át lehet cserélni egyiket a másikkal. Nekem olyan is volt, hogy a relék alatt ki volt csúszva az egyik vezeték. Ugyanez a tünet.
alfa kutya2015-02-28 12:28:13 // 136171
Az ac relét meg a biztositékát már lehuztam megmozgattam de semi ki is cseréltem a relét akkor sem biztositék jó .
Kau2015-02-28 12:22:13 // 136170
Nem. A motortérben, az akkumulátor előtt van egy doboz, abban is vannak biztik és relék. Ott a középső bizti az üzemanyagpumpáé (ha nincs összecserélve). Mozgasd meg a vezetékeket és a reléket. Utána hallani fogod a gyújtás ráadásánál, hogy beindul a pumpa és így az autó is. A kis lámpa pedig kialszik.
Béci Ɨ|ѯ2015-02-28 12:21:45 // 136169
Igen, van ott is akormány alatt balra. De van egy biztosítéktábla a motortérben is az akkumulátor előtt, azt ellenőrizd le.
alfa kutya2015-02-28 12:19:01 // 136168
Bent az autoban van biztositék tábla azt tudom arrol van szó?
Kau2015-02-28 12:15:37 // 136167
Az akksi előtti biztosíték táblán valószínűleg meg kell mozgatni a reléket. Eloxidálódnak. Nézd meg nincs-e lecsúszva róla a vezeték. Szokott ilyen kontakt hiba lenni ebben a korban.
alfa kutya2015-02-28 11:53:05 // 136166
Sziasztok

Segitséget kérnék reggel inditani akartam az autot nem indult csak forgatja az inditomotort az elejen még majdnem egyszer beindult aztán hirtelen leallt , már nem tölt az ac pumpa se code kulcs világit .
HaNGyA2015-02-27 20:52:32 // 136165
Szia Mindenki!

Aatis!
Én is jártam már így!
Az üléstámlát előredöntő rugó tört el. Sz@r ügy, mert nem tekercsrugó, hanem egy spec. hajtogatott "L" alakú rugalmas acélidom. Én nem nagyon tudtam szerezni sehonnan, úgyhogy bontóban lőttem egy másik romos ülést, és átpakoltam rá a kárpitjaimat...
Boel /AlfaHolic/2015-02-27 18:40:52 // 136164
Sziasztok! A mellékelt képen bekarikázott léptetőmotort keresek!Csak Boxer változaté jó TS - é nem. Esetlegesen van -e esetleg valakinek eladó? Két éve cseréltem,mert letört a tengelye és most úgy néz ki ,hogy megint eltört. Másnál is csak ennyi az élettartama vagy van valami "B" verzió ennek kiküszöbölésére?
WarbiRunner (Gyuri)2015-02-27 11:39:02 // 136163
Normális országokban nem vágnak ki műszakiról egy lényegében hibátlan autót, mert éppen ellenőrzés van. A fékcsövemen mikroszkóppal találtak valami repedést, és egy nem létező holtjátékot is megállapítottak a kormányműben. Nálam hamarabb nem sokan rohannak a szerelőhöz ha valami kottyan, vagy lóg. Ebben nem lóg semmi, megnéztük.
VKG231!!! (156+75)2015-02-27 11:05:18 // 136162
Tulajdonképpen csak a "reális" vágyakhoz is kéne egy 5-6 beállós garázs... (8V TS, Q4, 156V6sw, CW, Duetto, GTV6...)

Normális országokban még akár meg is valósítható ez.
aatis2015-02-27 09:31:37 // 136161
Üdv cartársak!
Tegnap behuppantam az ülésbe, és hallottam valami fémes hangot. Azóta, ha felhúzom az ülésdöntő kis fogót, akkor nem hajlik előre magától az ülés, és akkor is másabb (mint eddig) amikor visszahajtom az ülést.
Van valakinek valami tippje, hogy mi tört el, vagy mit kellene megnézni az ülésben?
WarbiRunner (Gyuri)2015-02-26 23:06:42 // 136160
Ne aggódj, pont így szoktam én is :-) Aztán még mindig megvan a 146, és nem bánom. Ha lecseréltem volna azt lehet most bánnám.
VKG231!!! (156+75)2015-02-26 20:28:10 // 136159
Tudod ki? Akinek be van sózva a segge... :D Mint nekem :D (Aztán majd lenyugszom, mint eddig mindig. Remélem.)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak