Fórum >> Típusok >> 145-146

Somez2010-08-29 21:45:05 // 111605
Ez fájt :-)
G-Burt2010-08-29 21:42:12 // 111604
Én is idén raktam rendbe a kocsit, kuplungot cseréltem, vezérlést, olajat (idén már 2x, nem számít, kötelező dolog, érik a harmadik csere), veztengelyt, meg még egy rakat apróságot, ami menet közben jött ki, vagy szerelés alatt látszott, h már nem húzza sokáig. Május óta kb 100ezret, a nagyobb dolgokra, simán 50et az apróságokra, bele se merek gondolni, h ha még munkadíjat is kellet volna fizetnem mennyi lenne. Árulom a kocsit, nagyobbat, kényelmesebbet, jobbat szeretnék, de ma voltam úgy, hogy beleültem, mentem kb 80km-t és úgy voltam vele, h na kezd összeállni a gép. Megérte babusgatni és egyáltalán nem fogom bánni, ha a nyakamon marad. Egyedül a fékre kéne ránéznem (főfékhenger) és az első futóműben kicserélni a szilenteket és tökéletes lenne. Hogy megérte? Azt mindenki döntse el maga. Ha azt nézzük, h milyen állapotban volt tavaj, amikor megvettem, akkor egyértelmű, h megérte. Ha azt nézzük, h hasonló 45ösök mennyiért vannak fenn, akkor már elég nagy kétségeim vannak. Tanulság nincsen, mindenkinek saját magának kell eldönteni, hogy mi az ami megéri és mi az ami nem.
sparco2010-08-29 21:18:08 // 111603
ÓÓÓ 1000 kössz!!!
mreni2010-08-29 20:51:05 // 111602
Én meg fél év alatt kb fél millát költöttem rá és még most sincs benne a motor:)) sőt még fényezni is kéne:S

Jah igen már beemelésre vár a moci,rajta van minden ami kell,váltót is sikerült ráerőszakolni,de utálom ezt a húzókuplungos megoldást:D:D
Még holnap reggel elrendezgetem a csöveket és emeljük be a helyére,néhány apróság még hiányzik de mostmár nem érdekel:D:D
G-Burt2010-08-29 20:10:11 // 111601
A kivehető hamutartó mögött van két csavar, ha azokat kiszedted, akkor ki lehet pattintani
sparco2010-08-29 19:45:57 // 111600
145-be az óra, vészjelző...stb. egységet hogy kell kiszedni? Mert ugye lepattan az egész, de a hátulján ott van a fekete burkolat, de eléggé furcsa csavarféleség van benne...
Axl Trans2010-08-29 19:44:20 // 111599
Egyszerűen azért mert viszonylag sok fut belőle de már korosak. Tehát behoznak egy csomót bontásra fillérekért, aztán kiárulják az alkatrészeket, mert van rá kereslet.
Pete1452010-08-29 19:22:55 // 111598
Sziasztok!
Egy ideje olvaslak titeket.Meg tudná nekem valaki mondani, hogy miért látok itt olyan sok 145-t bontásra?Ennyire nem szabad költeni rá?vagy mi? Én az enyémre idén ráköltöttem 140000 Ft-ot és még van baja.Most árulom ugyan de ha nem megy el akkor kölök rá tovább csak elbizonytalanodtam, hogy szabad e?!
Driver2010-08-29 18:45:12 // 111597
hasznaltauto.hu rövidítése
Axl Trans2010-08-29 18:25:50 // 111596
Azért hűtőfolyadék nélkül el ne indítsd... Nem tudom, hogy a JTD-nél hogy van, de általában ha egy termosztát zárva van, akkor az egyik vastag cső melegebb, mint a másik. Ha nyit akkor közel egyforma hőmérsékletű. Ha hidegen elindítod az autót és lassan elkezd melegedni, akkor lehet fogdosni a csöveket. Ha nincs hőmérséklet különbség a két "nagycső" között akkor termosztát. Gondolom Gyuri majd hozzátesz még, ő jobban vágja.
Somez2010-08-29 18:04:05 // 111595
ha.hu? mi ez?
WarbiRunner (Gyuri)2010-08-29 17:49:44 // 111594
A zöldhöz megy a piros, úgyhogy biztos az való bele :-) Azért azt nézd meg, hogy alugaranciás legyen.
A cserét hogy gondoltad? Leereszted, termosztát csere, aztán új folyadékkal felöntöd. Ekkor beindítod és vársz még nyit a termosztát (ekkor valószínűleg utántöltessz). Gondolom önlégtelenítő (ha nem , akkor boxeresek javítsanak). Ja, én a fűtést csutkára ráadnám közben, legalábbis felöntéskor, ott se szoruljon be légbuborék.
WarbiRunner (Gyuri)2010-08-29 17:44:42 // 111593
Nincs Mo-n forgalmazva. És ettől a "piac" avagy a potenciális autóvásárlók bepánikolnak (mi lesz a szervízháttérrel, alkatrész?) és eredményként az élelmesek akik amúgyse márkaszervízbe vinnék az autót olcsón vesznek jót :-)
Vikking 3112010-08-29 17:12:40 // 111592
Most nézem, igazad van, nem is rossz vétel.

De Mo-n van ez egyáltalán forgalmazva? (Mármint a Croma) Alig látni.
Vikking 3112010-08-29 17:11:23 // 111591
Na újabb 200 km 3 személlyel + sok sok csomaggal, hazafelé országúti viszonylatban 125-ös átlaggal.

Mondjuk mostmár muszáj lesz termosztátot cserélnem, nagyon lassan melegszik be, egyre jobb a dolog. Már amikor megvettem is nehézkes volt, csak azóta ugye nyilván nem javult magától meg :)
Ugye ott igazából más dolog nincs, mint az, hogy leeresztem a hűtőfolyadékot, aztán motor be addig amíg nyit a termosztát és akkor az egész folyadékot is cseréljem, úgy illik...?

Valamint: a piros fagyálló való az én autómba?
WarbiRunner (Gyuri)2010-08-29 16:40:28 // 111590
Ugyanezt javasoltam, de volt itt a ha.hu-n fillérért rendszámos műszakis, évjárat szín és motorazonos verda is. Abból 0-ában ki lehet jönni szerintem úgy, hogy rendesen össze van rakva. Csavarodott kasztnit helyrerakni elég necces. Elvileg lehet, gyakorlatilag attól függ...
Amúgy pont tegnap nézegettük, hogy milyen áron futnak a Fiat Chromák 150 lovas mútidzsettel...lehet ha most autót kéne vennem rámennék egyre. Fillérért osztják, olcsóbbak mint a Stilók.
Somez2010-08-29 09:01:36 // 111589
És a kintről behozott, mindent belepakolt végeredményre fizethetem a regadót szépen.
Somez2010-08-29 08:46:12 // 111588
Erre én is gondoltam, de nem láttam még olyan eladó 145-öt, amelyikre lett volna pénzem és jó állapotú volt.

A karosszéria merevségét illetően még várom a szakik véleményét. Ezért is agyalok egy Stilón egyébként. Az biztonságosabb mint a 145-147.
Föckös2010-08-29 08:35:43 // 111587
jól beszélsz tanárúr! szvsz vagy kintről behozott kaszni és mindent átpakolni, a maradékot meg kiárulni, vagy pedig ezt kiárulni és másik autó.
persze nem ésszerű, és egy Alfistinek a szive szakad ha ilyenről van szó...
dfg (Tanárúr)2010-08-29 07:53:21 // 111586
szia.
És ha veszel egy olyan kicsit idősebb 145-öt, ami még nem volt törve, és a Te autód hibátlan alkatrészeit beletennéd (futómű, motor, utastér, stb.)? igaz így olyan autód lenne, ami nem annyit fog érni, mint az előző, (mert papíron idősebb) de neked megmaradna az értéke..

Javaslom komoly szakműhelyből is kérj árajánlatot, ahol nem csak annyira csinálják meg, hogy kívülről szép legyen. 550-ből tuti rendbe lehet hozni sztem.

Egy dolgon érdemes elgondolkodni: vajon az az autó, aminek már egyszer elcsavarodott, megroppant, elmászott a karosszériája, helyreállítás után fogja-e ugyanazt a merevséget tudni, mint előtte. lehet még egyszer már nem véd meg titeket.
MikeTheDevil2010-08-28 18:03:07 // 111585
Na ez igaz.Jól fel ragasztották a hengerfejet.
pb_2010-08-28 15:41:43 // 111584
Ha jól nézem a hfej még rajta van a blokkon, nem azt vetted le, csak a vezműházat.
G-Burt2010-08-28 15:39:00 // 111583
az se rossz
MikeTheDevil2010-08-28 15:24:02 // 111582
Még ahogy neked megy.Én éccakás műszak után most fekszem le.Át forrasztottam a műszerfalamat mert állandóan ki nullázta magát,remélem most nem lesz vele ilyen gond.
G-Burt2010-08-28 15:20:56 // 111581
Ott bizony olajnak kéne menni a veztengelyhez
Somez2010-08-28 15:19:42 // 111580
Nem akarlak megbántani, de max 8 éves és max 80000-et futott típusok érdekelnek.
G-Burt2010-08-28 15:19:08 // 111579
másnapos vagyok...
MikeTheDevil2010-08-28 15:18:31 // 111578
Hosszúkás lyuk van ott.
MikeTheDevil2010-08-28 15:15:50 // 111577
Nekem anno amikr Boxim volt és a hengerfejet szét kaptam akkor olyan tömités volt ami engedte szabadon áramolni az olajat.Annak a résznek ami nálad be van keretezve ott szabadnak kéne lennie a nyilásnak.Ez az én észrevételem,de ha rosszul tudom akkor javitsatok ki.
G-Burt2010-08-28 15:14:24 // 111576
vedd meg az autóm, most lett rendberakva, pár apróságot kell még rajta megcsinálni:D:D:D
G-Burt2010-08-28 15:09:47 // 111575
A középső hosszúkás lyukat takarja el vagy egy kis köralakút?O.o
sparco2010-08-28 14:54:41 // 111574
Sziasztok! Levettük a hengerfejt az 1.6 145 boxiról. Érdekes a tömítés rajta...
Van egy rés a blokkon, amit eltakar a tömítés (lásd képen bejelölve)...szerintetek ez így jó??? Mert ott sztem olajnak kell lennie, de elzárja így az utját.

Somez2010-08-28 14:50:20 // 111573
Én is gondoltam erre, de olyan kocsit mint a 145-ösöm 1,5-2 misi körül van. Sokat futott autóra nem akarok pénzt kiadni, mert pár év és kuka.

Stilóban nagyon gondolkodom. 1,1-ért keveset futott 1.6-os is van minden földi jóval, szervizkönyvvel.

A 147 drága és eléggé félek a töréstesztje miatt, mivel elég volt egyszer átélni hogy egy vaksi barom az életünket veszélyezteti.

Mindem tippnek örülök természetesen :)
G-Burt2010-08-28 14:15:12 // 111572
Biztos megéri megcsinálni? Kár érte, de én a helyedben kiárulnám belőle amit lehet, hozzáraknám az 550-hez és néznék vmi más autót. Persze tudom, könnyen beszélek, nem én vagyok ilyen helyzetben.
Driver2010-08-28 12:33:13 // 111571
úgy legyen! az a baj túl sok elem sérült, így sok a lakatos munka és a fényezés, de remélem 550-ből kijön azért. kár lenne érte...:S
Somez2010-08-28 12:26:16 // 111570
Köszi, én is :)
Axl Trans2010-08-28 12:16:38 // 111569
Ez nagyon bosszantó... Remélem azért talpra áll!
Somez2010-08-28 12:07:20 // 111568
Nem tudok semmit még. Kívülről laikus szemével nézve nem annyira durva, de minden szakember aki eddig látta, húzta a száját. Most hogy már tudom mennyi pénzem van rá, elkezdek konkrét ajánlatokat kérni mindenkitől, aki eddig megnézte és meglátom mit tehetek.
Axl Trans2010-08-28 11:49:05 // 111567
Meg lehet húzatni?
Somez2010-08-28 11:46:43 // 111566
Sajnos a képen annyira nem szembetűnő, de a kaszni is elmászott :(
Vagy megcsináltatom, vagy veszek vmi Stilót... Jobb ötletem egyelőre nincs. Várom a fényező jelentkezését.
Axl Trans2010-08-28 10:21:39 // 111565
Bár nem vagyok nagy szaki, de 550-ből tuti újjá lehet varázsolni. Főleg, ha jól néztem a képeket, nem ment el a kaszni, akkor csak tisztességes lakatos meg fényező kérdése. Jó lenne újból lábon látni! Szurkolunk!!
Béci Ɨ|ѯ2010-08-28 10:03:10 // 111564
Hát akkor kitartás. Fél millából csak rendbe lehet hozni szépre. Bár már nem lesz sérülésmentes, de lehet, hogyha megint szép akkor majd te se akarsz megválni tőle...
Somez2010-08-28 09:20:38 // 111563
Sziasztok!

Hátha elül a vihar, ha közlöm hogy állok a totálkáros autómmal.

A biztosító 135 000 ft-ra értékelte a roncsot, amit így feltétlenül megtartok, hiszen csak a gumik 100-at érnek rajta :)

Abból kiindulva, hogy kb. 680 000-re tették a piaci értéket, 550 000-et fogok kapni és marad a roncs. Ezt kipótolni nem nagyon tudom. Hogy milyen állapotúra lehet hozni fél millióból, azt még nem mondták meg a szakik.
Diesel2010-08-28 07:03:13 // 111562
Teljesen igazad van, benéztem, igen az az inercia/borulás kapcsoló, az immo van a kormény melett, jogos bocs.
pb_2010-08-27 22:29:52 // 111561
Jaja.)))
szasza(SW)2010-08-27 22:13:21 // 111560
Spirálos?
pb_2010-08-27 22:01:04 // 111559
Sejtettem, hogy innen fúj a szél.) Rre csak annyit tudok mondani a kolléga magának köszönheti a dolgot.
pb_2010-08-27 21:57:07 // 111558
A Sprint votl az utolsó, amiben még mechanikus volt minden.)
PeterW (wares)2010-08-27 21:54:25 // 111557
Alapvetoen egy kulonbseget latok koztetek (a twinspark - boxer ellenteten kivul):
Ha pb-t sertegetitek, akkor rohog rajta, Ti meg frankon bepoccentek. Szerinted normalis ez? Realisztikus, hogy egy "jo tarsasag" azert szakad szet, mert van egy "hulye" a forumon? (szerintetek...) Szerintem nem. Sok forumra jarok, mindenhol van olyan ember, akit kifejezetten ruhellek. Neha cinkeljuk egymast, vagy beszolunk egymasnak, de nem fogom otthagyni a forumot, foleg ha tele van haverral. Ha meg igen, ott mas problemak is vannak.

Ha pedig egymasra villogunk az utakon, akkor talan nem nagy keres, hogy legalabb ne fenyegessuk egymast a forumon.
Somaa2010-08-27 21:53:35 // 111556
Jó estét Mindenkinek!
Eddig tudtam megállni azt, hogy ne szóljak hozzá az itt folyó dolgokra.
Ez egy olyan topic volt kb. 4-5 hónappal ezelőtt, ahol minden kérdésemre, segítő választ kaptam típustól függetlenül. Ahol meg tudtuk osztani a velünk történteket.
Mostanában csak azért járok ide, hogy szörnyülködjek abban, hogy pár ember aki állítólag egy csónakban evez hogy megy egymás idegeire.
ÉS tudjátok mit szánalmas az egész ami itt folyik.
Legalább az ALFÁSOK tartsanak már össze.......
Barátaim, legyetek TI okosabbak.:)

És jó lenne ha ebben a témában megoldás születne, akár egy új topic létrehozásával, vagy az oldal üzemeltetőinek bevonásával, már csak azért is mert jó lenne ha megint lehetne kérdezni, és nem csak az "anyázás" jönne rá válaszul.
Üdv Somaa
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak