Fórum >> Típusok >> 145-146

epitesz2020-11-15 14:48:06 // 144539
Sok minden kiderült a tegnapi szemlén. Végül saját lábán ment az autó a szerelőig, és haza. Nem volt rövid út mert a váltó 1es fokozatban rekedt. A futóműn láthatólag nincs a driftelésből adódó deformáció vagy egyéb sérülés viszont a szokásos kopó alkatrészeket cserélni kell. A váltó a nagyobb gond. Órákat küszködtünk vele, hogy hekyreállítsuk levétel nélkül helyreáljon a rendszer. Ennek nyomán kiderült, hogy az olajszint a betöltőnyílas alatt van kb 5cm-el, valamint ami volt is benne az elég réginek is tűnt. Összefoglava az autón az ütközésből adódóan csak kaszni kár van de a padlólemez és a küszöb brlső oldala alulról is megnézve nyíl egyenes. A váltó pluszba alakult semmi köze az ütközéshez, viszont gondolkodom rajta, hogy ga lenne jó áron másik td váltó inkább cserélném.
epitesz2020-11-15 13:28:53 // 144538
Gergely tanúsíthatja is.
epitesz2020-11-15 13:25:26 // 144537
Szintén gps-el mért eredményt közöltem.
Attika012020-11-14 16:06:57 // 144536
Azzal a mérettel amit írtam, GPS és km óra szerint is annyi az annyi. 😉
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-13 19:02:22 // 144535
Több gumiméretet kipróbáltam a 146-okon (14-15- ös felniken), nekem a 15-ös gyári jött be :-)
Kazes☻2020-11-13 17:51:35 // 144534
Mondhatni, lélegzetvisszafojtva várjuk az eredményt! :)
epitesz2020-11-13 17:14:53 // 144533
Az is megoldás. Viszont már eléggé messze van az a gyári mérettől. Nem biztos, hogy a futómű szeretné. Plusz km óra, az 55-ös gumival is épp annyit mutat amennyit megy. Figyelni is kell mert nincs hibahatár :D
Attika012020-11-13 17:01:41 // 144532
Ha már úgy is lakatolják. Asszony autóján mikor küszöb csere volt, levágattam 2 cm a végéből, a szpojlernek úgyszintén. Így befér fennakadás nélkül 195/65 r15 😉
epitesz2020-11-13 16:38:30 // 144531
Sajnos a szerelőig nem jutott a Zöld ma, mivel a két gumi amiket felrakattam azzal a tudottal, hogy hátra beférnek, hát nem fértek be. Ezért új kanyar lett a gumishoz, így holnap délelőtt osonok el vele a városi forgatagban. Szombat délelőtt elég nyüzsis szokott lenni remélem nem lesz gond. Ami viszont pozitív végeredmény, hogy a két "sérült" felni rendbe lett rakatva szerkezetileg, tehát egyáltalán nem kidobósak élhetnek tovább az autóval. *-* Remélem a hibafeltárás eredménye is pozitív kimenetelű lesz a lehetőségekhez képest.
Gergely2020-11-11 13:59:34 // 144530
Szép lesz az a Lancsa eccer :)
epitesz2020-11-11 13:34:32 // 144529
Köszi a felajánlást. Lehet a váltó alkatrészekre és egyéb dolgokra is szükség lenne még nem tudom. Linkelem a kasznis oldalát akinél fogjuk csináltatni, ha és amennyiben úgy döntünk. http://autoszabadi.hu
Pénteken terv szerint lábán megy Ő Zöldje autószerelőhöz és átnézi az egyéb várható javítandó dolgokat. Majd a végösszegeket összeadva születik meg a végső döntés.
marci912020-11-11 10:18:09 // 144528
Az A és B oszlopot szerintem is visszalehet húzni, ha a küszöb le van hámozva. Ez a szerencse, hogy a másik oldal épp, tehát onnan le lehet venni a méreteket, egy ügyes szaki huzatópadon szépen helyére tudja rántani, rá az új küszöb és lehet felpakolni az új ajtókat.
A feketéből ha gondolod, az ajtókárpitokat ingyen felajánlom, mert azok az enyémhez eleve nem passzolnak.
Kazes☻2020-11-09 11:27:12 // 144527
Jaja, hát ezt ki ne ösmerné! XD
epitesz2020-11-09 11:18:04 // 144526
Semmi sincs kőbe vésve. Még egy két szakembert megkeresek és meglátjuk. Mint minden jó házasságban a "főnök" hozzáállásán is sok múlik. :D
Kazes☻2020-11-08 23:11:01 // 144525
És akkor megvan a döntés... marad?! :)
epitesz2020-11-08 22:49:49 // 144524
Ahogy látom mindjárt kisebb munka mint ami eddig valószínűsítésre került. Nem feltétlenül kell megvennem 1/4-ed autót. Vélhetően elég a küszöb, és az oszlopokat vissza lehet állítani a helyükre. Meg a nyúlványokat visszahúzogatni. Végülis nem sokkal kevesebb.
epitesz2020-11-08 22:44:45 // 144523
Ránézésre nincs, aminek kicsit ellent mond, hogy a felső sarokból kiindulva repedt meg a szélvédő.
Kazes☻2020-11-08 22:36:20 // 144522
A tetőnek akkor nincs is baja?
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-08 22:31:57 // 144521
:-( Az aljával nincs gond szerintem, a küszöb viszont cserés, nem foltoznám. A B oszlop is picit befordult. Ezt onnan látom, hogy megnőtt a hézag a jobb hátsó ajtó mögött (ha nem csal a fotó). Szóval biztosan le kell bontani a küszöböt, és a B oszlopot ellenőrizni. T.Laci pont árul gyári küszöböt, azzal van esély megoldani, mert azon minden mérethelyes. A B oszloppal szerintem nem lenne gond ha a deformált küszöb le van véve.
Ha felszínre kerül a küszöb belső merevítés, arra kíváncsi volnék. Robi magyarázott róla valamit, hogy vastag lemezből hajtottak oda valami erősítést, nem tudom igaz e.
Így a képeket elnézve lehet.... kasznizás után ez az autó érezhetően merevebb lett, az ezüstömhöz hasonlítani sem lehet, meg sem nyekkent a kaszni rossz utakon, padkán stb. Most meg nagyot fogott az a küszöb rész.
epitesz2020-11-08 21:22:49 // 144520
Láttam hahun a hirdetést :)
epitesz2020-11-08 21:19:04 // 144519
Köszönöm a hasznos tanácsokat. Ha arra kerül a sor észben tartom. Közben ma ismét megnéztem a Zöldet. Kiderült, hogy az törött ajtó nyílik és csukódik is. Érdekesség továbbá, hogy míg nem nyitottam ki a jobb elsőt addig szépen lehetett nyitni csukni a jobb hátsót. Miután kinyitottam már úgy viselkedett mint a műanyag bejárati ajtó amikor "leszáll". Továbbá benéztem a kocsi alá és egyáltalán nem látszik nyoma annak, hogy a padlólemez kicsit is deformálódott volna.
VTR1462020-11-06 23:30:46 // 144518
Az 55 úgy tudom már elkelt
Kazes☻2020-11-06 22:03:46 // 144517
Te kis zseni... jszpéztél?! :D
Kazes☻2020-11-06 22:03:20 // 144516
Ha rakott volna be linket a hirdető... így külön lusta voltam/vagyok keresni... annyira nem érdekel. :)
Kazes☻2020-11-06 22:02:18 // 144515
Azt is néztem már, de az itt offtopic. :D
Piritu - 1.000.0002020-11-06 21:44:26 // 144514
A Hahu-n is fenn van, ott több az infó.
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-06 21:42:33 // 144513
Ennél izgalmasabb az alatta lévő.
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-06 21:38:04 // 144512
Mondom amit 5p alatt összeraktam róla. 2004-óta egy tulajnál Magyarországon. 2012-2019 kozott 15e km-t ment, kb 190e van most benne, ami valós lehet. Hobbi autónak tippelném, szóval esélyes hogy volt gazdája. Tavaly kétszer koccant, akkor veszthette el a lámpamosós ill. színrefújt lököst. A műszaki lejár róla a hónap végén, most eladó.. tippelem, hogy nem menne át jelen allapotában, különben frias műszakival van értelme autót hirdetni, sokkal többet ér úgy. Tippeljem ast is, hogy rozsdás a küszöb? :-)
Kazes☻2020-11-06 20:34:33 // 144511
Sok infó mondjuk épp nincs róla, de guszti! :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-06 20:02:10 // 144510
Hú.. ez tényleg szépnek tűnik. :-)
Kazes☻2020-11-06 17:14:39 // 144509
Hoppácska! epitesz cartárs?! :)
Kazes☻2020-11-06 14:30:26 // 144507
Jajjjjj... ne is mondd... az én lámpáim is megvannak pakolva alátéttel! 😄
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-06 14:29:27 // 144506
Itt a mementója ennek is. 6 év telt el mire úgy ahogy elégedett voltam az eredménnyel. Sőt ezek szerint 80e sem volt a donorban, akkor el kellett volna hozni az egész elejét. Már tudom :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-06 14:24:36 // 144505
Na oké, de jó ezeket tudni előre. Én megtanultam a saját káromon, az ezüsttel mennyit legóztam mire tényleg szép lett :-) Egy utángyártott sárvédő, vagy géptető, és csak a kinlódás megy onnantól, szép sose lesz. Anno 150e volt egy apró kocc utáni javítás. Jót akartam, új u.gy. sárvédőt vettem. Aztán innen volt szép győzni :-)
Három év alatt rohadt le a nem gyári sárvédő, a géptető soha nem illeszkedett, és el is rohadt az is. Akkor lett szép, amikor Nyíregyházáról elhoztam egy 100e-t futott TS géptetőjét, Trencsikéktől pedig egy sárvédőt. És még akkor se, majd csak amikor órákat legóztam a lámpák alátétezésével, mert a lámpát tartó keretben torzulás volt.
Ma már meg tudnám csinálni az ezüstöt is egyből jóra és szépre :-)
Kazes☻2020-11-06 13:05:47 // 144504
Jól néz (ezt) ki ez a verda is! De szvsz a fényezés huszad rangú dolog, előbb fusson jól az autó, legyen masszív a bódé, aztán majd kinéz valahogy. Utána még mindig lehet fényezni. 😁
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-06 12:10:27 // 144503
A géptető zsanérjait nem ügy cserélni, bár emlékeim szerint alulról kell, tehát leszedett sárvédővel. Viszont ezek szerint tényleg elment az eleje, szóval ha megcsináltatod, nagyon nézd meg kivel és legyél mellette. A 146 elejét szépre megcsinálni, hogy a hézagok normálisan nézzenek ki, nem triviális. Pontos munkát igényel nagyon, és szigorúan gyári alkatrészeket. Csak gyári sárvédő és géptető fogja kiadni, meg kell nézni, hogy benne van e a pajzsos pecsét. Ha nem, akkor tuti rossz lesz a hézag valahol. A lámpát magában foglaló első kereszttartó épsége is fontos, ha deformálódott, nehéz lesz szépre hozni, a lámpa nem fog szépen futni a sárvédővel és a hűtőmaszkkal.. Ugyanígy fényezni sem sima ügy. Ha az első sárvédőket külön fényezik, 99%-ra mondom, hogy napfényben zavaróan el fog ütni az árnyalat. Össze kell ködölni az ajtókkal mindenképp. Az ezüst 146-omon külön volt fújva, talán ezen a képen látszik.
Így hirtelen ennyi ami eszembe jutott.
VTR1462020-11-05 20:57:52 // 144502
Ez még kB. 1 éve szép állapotban volt. Néha tettek fel róla képet Facebookra.
marci912020-11-05 15:46:16 // 144500
Adom az áldást! Öreg Alfázni úgy nem lehet, hogy "nincs rá időm". Ezek az autók már patika állapotban is igénylik a törődést, de talán pont ezért van lelkük.
VTR1462020-11-05 15:26:24 // 144499
Erre a kék megtört autóra vissza térve egy kicsit, tök olyan mint ha fa kormány lenne benne...vagy csak bugyi rajta.
Egyszer még 2017.ben néztünk egy ilyen színű autót asszonynak, talán ez a csík is benne volt. TD volt (abban nem volt fa kormány), motorikusan jónak tűnt, erős volt nem füstölt, szép hangja is volt, csak már az idő megkezdte azt is, a jobb oldalát fényezni kellett volna, belsőt pedig cserélni. Aztán felajánlottam a kívánt összeg felét, de csak úgy zártuk a napot hogy megneztük a Velencei tavat :DD
Kazes☻2020-11-05 13:37:09 // 144498
Akkor tessék nekiállni és meglátjuk! :D
epitesz2020-11-05 12:57:20 // 144497
A jobb oldali torony szilentház varratán körülbelül 1 mm-es repedés látható. A bal oldalin semmi. A motorháztető balra és hátra tolódott meg, ha még egy kicsit jobban rángatom kézzel akkor helyére áll. A jobb első sárvédőt csak cserélni kell látszó módon semmi szerkezeti megnyomulás nincs mögötte. Az elején a lökhárítóban minden ép működik. ha a rögzítőelemek használhatóak akár vissza is lehetne tenni egy kis szeretgetést követően.

Egy szó mint száz neki kellene kezdeni és lehet kiderülne kb. fele akkor baj van mint amekkorát valószínűsítenek, mert nyilván inkább nagyobbat mond a szakember is mint kicsit, nehogy szarul jöjjön ki belőle. Azonban amíg ki nem derülnek a dolgok csak összeesküvéselmélet marad. :D
epitesz2020-11-05 12:38:56 // 144496
Az úgy járható. Én sem számolok fel magamnak tervezési díjat a házbővítés megtervezésénél. :D
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-05 12:21:35 // 144495
Így van, a sárvédőket, géptetőt le kell venni, az orrát is szétszedni, lökös, lámpák, hűtőrács, és úgy pucéran feltenni padra, megnézni a méreteket. De ha a kasznisok egybehangzóan látják a nyomát is a nyúlvány torzulásnak (a berepedt szélvédő gyanús, de nem biztos jel), akkor valószínűleg vissza kell nyomni a helyére mindent. A toronyszilentek mögötti gyári tömítő "varratot" kell megnézni, hogy megnyílt e valamerre, az elég egyértelmű jel.
Azért belegondolva van vele munka, az orrát lényegében újra kell építeni, a bal első lámpán kívül minden kuka. Kb így saccolnék:

Anyag:

sárvédők 12e
géptető 10e
lámpa: 6e
küszöb, ha cserés, Torjay lacitól: 23e
lökhárító ködlámpákkal 10e
küszöbborítás.. nem tétel.
hűtőmaszk - Deezl cartárstól, majd mond rá valamit, de legalább ződ és dízelhez való
szélvédő csere - 20e
Össz: 81e

Kasznis munka:
- geometria visszaállítása - 50 biztos lesz, ebben nincs tapasztalatom
- küszöb csere, sárvédő, ez-az fel-le - 80e

Fényezés: 1 nagy elem, 3 közepes, küszöb, pár apróság ezzel a színnel olyan 200e (egy ajtó szét-össze is van benne), de biztos van olcsóbb fényező, az nem kamrában fogja fújni.

És még felni+ két gumi, plusz oda-vissza trélerezések, illetve ha valami menet közben derül ki.
Szóval cakkpakk 500 ami alatt szerintem nem tud megállni, csak ha te szeded szét, rakod össze amit csak lehet.
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-05 11:57:26 // 144494
Robi, akinél a zöld készült l, szanaszét tört autókat rak helyre. Megveszi a borult, törött tk-s roncsot, és autót épít belőle. Magának nem számol munkaórát, olcsón kapja a festéket, van fényezője, van kamra is.. Ez, és a biztosítós javítás amiben pénz van. A régi Alfák pedig nagyon nagyon lassan készülnek nála..
epitesz2020-11-05 11:38:33 // 144493
Olyan sérülésekből állítanak helyre autókat, hogy az már ámulatbaejtő. Nem tudom negérteni azon árajánlatok alapján amiket mondtak a zöldre, hogy éri meg azoknak. Lehet nem kéne a hülye felújítós videókat nézni a Jutubén. 🤣🤣
epitesz2020-11-05 11:29:54 // 144492
Akkor kehetne ezt biztosra megmondani, ha elkezdi jegbobtani az ember. Ránézéste én sr mondanám komolynak, de nem értek a lovakhoz. Tény hogy minden szakember horror árakon dolgozik. A legbénább köműves segéd is napi 20e-ről indít. A burkolók nm araitól simán elájul az ember. Nincs ez másképp az autószerelő szakágak terén sem. Ahogy hallom ismerősöktől.
Kazes☻2020-11-05 11:05:53 // 144491
Sajna a nyúlványok is elmentek... ez vélhetően már nem fog olyan szépen futni, mint új korában... volt ilyesmi javított kocsim, egy Punto... ami alapvetően jó volt, de mégis lehetett rajta érezni, hogy valami nem kerek. Amikor jobban átnéztem egy futómű felújítás alkalmával, akkor látszódtak a javítási helyek, hegesztések... és onnan már tiszta volt, hogy miért viselkedik úgy a gép időnként, ahogy. De persze ezt mélyen elhallgatták a vásárlásnál anno. Szóval én nem kétlem, hogy meg lehet javítani, de családi vasnak már akkor sem az igazi. :(
marci912020-11-05 10:39:49 // 144490
Srácok, nem akarok ünneprontó lenni, de a fekete TD-t is csámcsogta már elég rendesen a rozsda, az is megérdemelt volna már egy teljeskörű felújítást. A padlólemezen lenne javítani való, mint az enyémen + a hátsó kerékjárati íveknek is annyi és még istenigazából az alját nem is láttam.
Én most megnéztem újra LaZaC képeit és nem tűnik vészesnek, nem kaphatott akkora hatalmas ütést, hogy a teljes alvázgeometria elment volna. Kell a jobb első ajtó kompletten, az A és B oszlop szerintem helyén maradt, a küszöb élt vissza kell húzni és egy új küszöböt felrakni, kell egy jobb első sárvédő, alatta a lemezt szintén visszahúzatni, lökhárító, lámpa, rács, a géptető pedig javítható. Ez igazából 3 elem telifényezése, ami nem egy veszett munka, pláne ha a felszerelés előtt fényezik le és nem az autón (nem kell napokig maszkolni). Az elemekre kb fél liter bázis szín elég lakkal együtt, ez olyan 20E Ft anyagköltség maximum, ha jó helyen veszed. Ha még nem is kamrában fújják meg, a lakkot lehet szépen polírozni, nem kell tőle félni.
Én ajtó-sárvédő-lökös ügyben szívesen segítek, ha úgy van.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak