Fórum >> Típusok >> 145-146

WarbiRunner (Gyuri)2020-11-06 14:29:27 // 144505
Itt a mementója ennek is. 6 év telt el mire úgy ahogy elégedett voltam az eredménnyel. Sőt ezek szerint 80e sem volt a donorban, akkor el kellett volna hozni az egész elejét. Már tudom :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-06 14:24:36 // 144504
Na oké, de jó ezeket tudni előre. Én megtanultam a saját káromon, az ezüsttel mennyit legóztam mire tényleg szép lett :-) Egy utángyártott sárvédő, vagy géptető, és csak a kinlódás megy onnantól, szép sose lesz. Anno 150e volt egy apró kocc utáni javítás. Jót akartam, új u.gy. sárvédőt vettem. Aztán innen volt szép győzni :-)
Három év alatt rohadt le a nem gyári sárvédő, a géptető soha nem illeszkedett, és el is rohadt az is. Akkor lett szép, amikor Nyíregyházáról elhoztam egy 100e-t futott TS géptetőjét, Trencsikéktől pedig egy sárvédőt. És még akkor se, majd csak amikor órákat legóztam a lámpák alátétezésével, mert a lámpát tartó keretben torzulás volt.
Ma már meg tudnám csinálni az ezüstöt is egyből jóra és szépre :-)
Kazes☻2020-11-06 13:05:47 // 144503
Jól néz (ezt) ki ez a verda is! De szvsz a fényezés huszad rangú dolog, előbb fusson jól az autó, legyen masszív a bódé, aztán majd kinéz valahogy. Utána még mindig lehet fényezni. 😁
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-06 12:10:27 // 144502
A géptető zsanérjait nem ügy cserélni, bár emlékeim szerint alulról kell, tehát leszedett sárvédővel. Viszont ezek szerint tényleg elment az eleje, szóval ha megcsináltatod, nagyon nézd meg kivel és legyél mellette. A 146 elejét szépre megcsinálni, hogy a hézagok normálisan nézzenek ki, nem triviális. Pontos munkát igényel nagyon, és szigorúan gyári alkatrészeket. Csak gyári sárvédő és géptető fogja kiadni, meg kell nézni, hogy benne van e a pajzsos pecsét. Ha nem, akkor tuti rossz lesz a hézag valahol. A lámpát magában foglaló első kereszttartó épsége is fontos, ha deformálódott, nehéz lesz szépre hozni, a lámpa nem fog szépen futni a sárvédővel és a hűtőmaszkkal.. Ugyanígy fényezni sem sima ügy. Ha az első sárvédőket külön fényezik, 99%-ra mondom, hogy napfényben zavaróan el fog ütni az árnyalat. Össze kell ködölni az ajtókkal mindenképp. Az ezüst 146-omon külön volt fújva, talán ezen a képen látszik.
Így hirtelen ennyi ami eszembe jutott.
V.Tomi.145-146 🍀2020-11-05 20:57:52 // 144501
Ez még kB. 1 éve szép állapotban volt. Néha tettek fel róla képet Facebookra.
marci912020-11-05 15:46:16 // 144499
Adom az áldást! Öreg Alfázni úgy nem lehet, hogy "nincs rá időm". Ezek az autók már patika állapotban is igénylik a törődést, de talán pont ezért van lelkük.
V.Tomi.145-146 🍀2020-11-05 15:26:24 // 144498
Erre a kék megtört autóra vissza térve egy kicsit, tök olyan mint ha fa kormány lenne benne...vagy csak bugyi rajta.
Egyszer még 2017.ben néztünk egy ilyen színű autót asszonynak, talán ez a csík is benne volt. TD volt (abban nem volt fa kormány), motorikusan jónak tűnt, erős volt nem füstölt, szép hangja is volt, csak már az idő megkezdte azt is, a jobb oldalát fényezni kellett volna, belsőt pedig cserélni. Aztán felajánlottam a kívánt összeg felét, de csak úgy zártuk a napot hogy megneztük a Velencei tavat :DD
Kazes☻2020-11-05 13:37:09 // 144497
Akkor tessék nekiállni és meglátjuk! :D
epitesz2020-11-05 12:57:20 // 144496
A jobb oldali torony szilentház varratán körülbelül 1 mm-es repedés látható. A bal oldalin semmi. A motorháztető balra és hátra tolódott meg, ha még egy kicsit jobban rángatom kézzel akkor helyére áll. A jobb első sárvédőt csak cserélni kell látszó módon semmi szerkezeti megnyomulás nincs mögötte. Az elején a lökhárítóban minden ép működik. ha a rögzítőelemek használhatóak akár vissza is lehetne tenni egy kis szeretgetést követően.

Egy szó mint száz neki kellene kezdeni és lehet kiderülne kb. fele akkor baj van mint amekkorát valószínűsítenek, mert nyilván inkább nagyobbat mond a szakember is mint kicsit, nehogy szarul jöjjön ki belőle. Azonban amíg ki nem derülnek a dolgok csak összeesküvéselmélet marad. :D
epitesz2020-11-05 12:38:56 // 144495
Az úgy járható. Én sem számolok fel magamnak tervezési díjat a házbővítés megtervezésénél. :D
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-05 12:21:35 // 144494
Így van, a sárvédőket, géptetőt le kell venni, az orrát is szétszedni, lökös, lámpák, hűtőrács, és úgy pucéran feltenni padra, megnézni a méreteket. De ha a kasznisok egybehangzóan látják a nyomát is a nyúlvány torzulásnak (a berepedt szélvédő gyanús, de nem biztos jel), akkor valószínűleg vissza kell nyomni a helyére mindent. A toronyszilentek mögötti gyári tömítő "varratot" kell megnézni, hogy megnyílt e valamerre, az elég egyértelmű jel.
Azért belegondolva van vele munka, az orrát lényegében újra kell építeni, a bal első lámpán kívül minden kuka. Kb így saccolnék:

Anyag:

sárvédők 12e
géptető 10e
lámpa: 6e
küszöb, ha cserés, Torjay lacitól: 23e
lökhárító ködlámpákkal 10e
küszöbborítás.. nem tétel.
hűtőmaszk - Deezl cartárstól, majd mond rá valamit, de legalább ződ és dízelhez való
szélvédő csere - 20e
Össz: 81e

Kasznis munka:
- geometria visszaállítása - 50 biztos lesz, ebben nincs tapasztalatom
- küszöb csere, sárvédő, ez-az fel-le - 80e

Fényezés: 1 nagy elem, 3 közepes, küszöb, pár apróság ezzel a színnel olyan 200e (egy ajtó szét-össze is van benne), de biztos van olcsóbb fényező, az nem kamrában fogja fújni.

És még felni+ két gumi, plusz oda-vissza trélerezések, illetve ha valami menet közben derül ki.
Szóval cakkpakk 500 ami alatt szerintem nem tud megállni, csak ha te szeded szét, rakod össze amit csak lehet.
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-05 11:57:26 // 144493
Robi, akinél a zöld készült l, szanaszét tört autókat rak helyre. Megveszi a borult, törött tk-s roncsot, és autót épít belőle. Magának nem számol munkaórát, olcsón kapja a festéket, van fényezője, van kamra is.. Ez, és a biztosítós javítás amiben pénz van. A régi Alfák pedig nagyon nagyon lassan készülnek nála..
epitesz2020-11-05 11:38:33 // 144492
Olyan sérülésekből állítanak helyre autókat, hogy az már ámulatbaejtő. Nem tudom negérteni azon árajánlatok alapján amiket mondtak a zöldre, hogy éri meg azoknak. Lehet nem kéne a hülye felújítós videókat nézni a Jutubén. 🤣🤣
epitesz2020-11-05 11:29:54 // 144491
Akkor kehetne ezt biztosra megmondani, ha elkezdi jegbobtani az ember. Ránézéste én sr mondanám komolynak, de nem értek a lovakhoz. Tény hogy minden szakember horror árakon dolgozik. A legbénább köműves segéd is napi 20e-ről indít. A burkolók nm araitól simán elájul az ember. Nincs ez másképp az autószerelő szakágak terén sem. Ahogy hallom ismerősöktől.
Kazes☻2020-11-05 11:05:53 // 144490
Sajna a nyúlványok is elmentek... ez vélhetően már nem fog olyan szépen futni, mint új korában... volt ilyesmi javított kocsim, egy Punto... ami alapvetően jó volt, de mégis lehetett rajta érezni, hogy valami nem kerek. Amikor jobban átnéztem egy futómű felújítás alkalmával, akkor látszódtak a javítási helyek, hegesztések... és onnan már tiszta volt, hogy miért viselkedik úgy a gép időnként, ahogy. De persze ezt mélyen elhallgatták a vásárlásnál anno. Szóval én nem kétlem, hogy meg lehet javítani, de családi vasnak már akkor sem az igazi. :(
marci912020-11-05 10:39:49 // 144489
Srácok, nem akarok ünneprontó lenni, de a fekete TD-t is csámcsogta már elég rendesen a rozsda, az is megérdemelt volna már egy teljeskörű felújítást. A padlólemezen lenne javítani való, mint az enyémen + a hátsó kerékjárati íveknek is annyi és még istenigazából az alját nem is láttam.
Én most megnéztem újra LaZaC képeit és nem tűnik vészesnek, nem kaphatott akkora hatalmas ütést, hogy a teljes alvázgeometria elment volna. Kell a jobb első ajtó kompletten, az A és B oszlop szerintem helyén maradt, a küszöb élt vissza kell húzni és egy új küszöböt felrakni, kell egy jobb első sárvédő, alatta a lemezt szintén visszahúzatni, lökhárító, lámpa, rács, a géptető pedig javítható. Ez igazából 3 elem telifényezése, ami nem egy veszett munka, pláne ha a felszerelés előtt fényezik le és nem az autón (nem kell napokig maszkolni). Az elemekre kb fél liter bázis szín elég lakkal együtt, ez olyan 20E Ft anyagköltség maximum, ha jó helyen veszed. Ha még nem is kamrában fújják meg, a lakkot lehet szépen polírozni, nem kell tőle félni.
Én ajtó-sárvédő-lökös ügyben szívesen segítek, ha úgy van.
V.Tomi.145-146 🍀2020-11-05 00:11:54 // 144488
Legalább aggódtok egy kicsit, jól esik :))
V.Tomi.145-146 🍀2020-11-05 00:08:34 // 144487
:DDD utólag gondoltam rá hogy lehet félreérthető lesz :D csak annyit írtam Face, de a Facebookra gondoltam. Ott volt fent :D
Kazes☻2020-11-04 20:40:07 // 144486
Ugye! Beparáztat itt minket a büdöskölök! :D
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-04 20:17:15 // 144485
Én is ezt csekkoltam elsőre, de szerencsére nem stimmel sem a felni, sem a tükör színe :-)
Kazes☻2020-11-04 19:32:32 // 144484
Már asszittem a tiéd! ;)
V.Tomi.145-146 🍀2020-11-04 15:55:20 // 144483
Hát itt nem, targonca neki ment. Van ilyen sajna...
epitesz2020-11-04 15:50:51 // 144482
Ezt nem kapu tette..
V.Tomi.145-146 🍀2020-11-04 15:33:34 // 144481
Face.
Kazes☻2020-11-04 12:22:50 // 144479
De mégsem kifli, kicsit sem... csak ezért gondoltam.😒
Kazes☻2020-11-04 12:21:46 // 144478
Ja, értem... akkor nem pálya. 😐
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-04 12:01:55 // 144477
Ezzel eléggé körbeért a történet..
Gergely2020-11-04 10:15:17 // 144476
Dehogy is jó. azzal a kasznival többet kellene foglakozni, több ponton rohad. Semmivel sem lenne könnyebb meló, mint a Ződet helyrerántani, sajnos.
epitesz2020-11-04 09:27:55 // 144475
Az az autó már nem létezik, nem lehet újra forgalombahelyezni. A motorcsere kasznizás és színrefújás kb ugyanott lenne mintha a zöldet kilakatolják. Igaz az nem volt törött. A motorszámot tartalmazó elem cseréje pedig nagyon illegál magyarországon. Az lehet még megoldás, hogy venni egy TD-t Ami esetleg nincsen végelegesen kivonva és azzal kezdeni amit lehet.
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-04 08:57:16 // 144474
Nemtom, de látszik már képről hogy ez rendben van :-) Csak milla fölötti játék ez is.
Kau2020-11-04 08:54:22 // 144473
Gondolom templomba járós autó lehetett :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-04 08:47:34 // 144472
Valami ilyesmit keresnék ha 156. :-)
Kau2020-11-04 08:46:00 // 144471
Azért írtam, hogy belépő szint. De már kapni. És 10 évvel későbbi karosszéria és technika.
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-04 08:37:26 // 144470
A belépő szint 147, 156-ban is bőven ott a pénzemető szaga..
Kau2020-11-04 08:17:39 // 144469
Á, nem szabad ekkora melót bevállalni. Pláne dízel-benzines cserénél gyakorlatilag mindent érintene!
Üzemanyagrendszer a tanktól kezdve a csövekig. Ehhez hozzányúlni egy huszonéves autónál? Hááát. Óracsoport csere és nem tudom a vezetékelésnél is mekkora eltérés lehet. Motorcsere nyilván nem két fillér... Pénztemető, ami sose hozza vissza az árát és örökös hibaforrás lesz.
Inkább egy TS 146-os. Azon 200-ból szinte minden kopó dolgot ki lehet cserélni és van egy üzembiztos kocsi.
De 700-ért már FL147-esek és FL156-osok mennek belépő szinten.
Sajnálatos, hogy így alakult, de ezt mérlegelni kell, hogy kinek mennyit ér? Nyilván van az a pénz, amiből sokkal jobban megtört autók is rendbe hozhatóak.
Kazes☻2020-11-03 23:21:52 // 144468
Persze, de Gergő kocsija elméletileg jó, csak a moci makkant meg benn, az meg jó Ződikében... persze, ha a feka '46 egyben van még! :)
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-03 23:03:55 // 144467
Szerintem pénzügyileg kell kitalálni. Nem hiszem, hogy bármelyik megoldás lényegesen olcsóbb lenne, max bonyolultabb. Tudom, én adtam a hülye ötletet :-)
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-03 22:56:07 // 144466
Szerintem úgy őszintén hatalmas meló, és ezt lepapírozni is mókás lenne. Kérdés, hogy mennyire legális a nyúlványt cserélni, mert elvileg a kaszni csere már nem lehetséges hivatalosan. Tudok olyat aki megoldotta nyúlvány cserével, de onnantól eladni necces az autót. Lehet ennél egyszerűbb helyrerakni az eredeti kasznit. Látom magam előtt a két kibelezett 146-ot és végeláthatatlan munkaórát, mert a szét - össze legót ember nincs aki megcsinálja helyetted. Nekem minimum 20 óra meló volt a fényezéshez szétszerelés és összerakás, ami egy jóval kisebb mutatvány mint a két autóból egy. Szóval ötletnek még nekem is tetszett, nyilván örömteli lenne újra az utakon látni a zöldet, de hogy nem vállalnám be az ziher :-) Ha nem sürgős a másod autó, inkább figyelném a felhozatalt és nem kapkodnék a döntéssel. Az igazán kicsit futott klasszik vasak 1 milla fölött vannak, de ha belefér lehet érdemes elgondolkodni rajta. 700-ért javítás, 650+átítás+szervizért egy lutri 156,vagy kicsit többért egy alig futott 146 1.4, vagy 155 TS.
epitesz2020-11-03 22:13:30 // 144465
Ez is igaz. Viszont azt mondta a kaszni roszabb mint a zöldé volt mikor neki kezdte kikakatoltani Gyuri. Meg a fóliárol szerintem kéll műbizonylat is. De azért megkérdezgetem ezt az irányt is.
Kazes☻2020-11-03 22:10:48 // 144464
De Td... és lehet fóliázni is! :D
epitesz2020-11-03 22:09:17 // 144463
Csak az fekete.
Kazes☻2020-11-03 22:05:27 // 144462
Egyszerűbb Marcitól visszavenni Gergő kocsiját és abba mindent átpattintani! :D
epitesz2020-11-03 21:52:49 // 144461
És vajon ez mennyire működhet ez benzines motorral szerelt kaszni és dízel motorral szerelt kaszni között?
epitesz2020-11-03 21:49:23 // 144460
Asszem megvan
epitesz2020-11-03 21:45:44 // 144459
Pontosan melyik az az érdi?
WarbiRunner (Gyuri)2020-11-03 21:38:11 // 144458
Jaja, mellesleg az egyik Debreceni, és egy valódi Limited500-nak tűnik, a felni is stimmel.
epitesz2020-11-03 21:32:29 // 144457
Csak kivitelezhető ha a zöldet is úgy akarnák megoldani. Bár az az alvázszámot nem érintené.
V.Tomi.145-146 🍀2020-11-03 21:32:07 // 144456
Hát idehaza rég láttam már eladó TD-t a zöldön kívül. Talán JTD-t kellene. 145ből van most
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak