:DD
s van hozzá javító szett is... nem is drága ;)
süsnye2010-05-04 10:07:35 // 99301
Tentacle2010-05-04 09:22:58 // 99299
A kuplunggal én is jártam így, csak én addig hajtottam a gépet, még elkopott a rugó, és kettétört. Na onnantól volt érdekes hangja, meg nem is kapcsolt szét igazán ugye :)
Thomika2010-05-04 06:58:46 // 99298
Kérdés, hogy hova raknád a 155-ben?!
Buksi2010-05-04 03:49:59 // 99297
Ezt az oldalt már én is elmentettem régebben magamnak! ;-)
Egyébként van itt egy tag (nem jut eszembe a neve), aki már beszerelte ezt a bödönt a 145-ébe és azt mondja, hogy nagyon jól működik! Rengeteg dzsuvát kiöntött már belőle! :-)
Egyébként van itt egy tag (nem jut eszembe a neve), aki már beszerelte ezt a bödönt a 145-ébe és azt mondja, hogy nagyon jól működik! Rengeteg dzsuvát kiöntött már belőle! :-)
Buksi2010-05-04 03:48:22 // 99296
Ezt már olvastam én is! Sztem a gyári helyére csak egyszerűen be kellene kötni ezt a bödönt! A gyárinak az alján is van egy kivezetés, amin keresztül "visszacsurog" a cucc a mociba! A bödönön nincs, így a dzsuva benne marad a tartályban! ;-))
Takizse2010-05-03 23:16:22 // 99293
Elözmény: a fütésem néha kihagyott, amúgy semmi .
Múlt héten kicsit meghajtottam , elment 1 henger aztán még 1 a víz hirtelen fölment 130 fokra oszt füst ill gőz . GAME OVER
A kuplung nem produkált hibát (a nyomólap hibátlan a kinyomó csapágy is a tárcsa felülete is tökéletes csak azok a fránya rugók) de az is cserés .
Akartam rendelni tárcsát de nem sokkal olcsób mint a szett így kap új szettet.
A szíjakban van 30 k de ha már kint van a motor akkor az is csere.
A generátor háza, csapágy csere, csúszógyürű csere, kefe csere.
olaj+ szürő csere Volt benne 1000km.
Fékolaj szervó olaj
Holnap megyek a megrendelt alkatrészekért a kár tetemes .
A bal féltengely csavarjai nem voltak meghúzva meg sok minden más se .
Belegondolni sem merek ha 2kilónál a féltengely azt mondja helló. brrrrrrr.
Sztem vasárnapra összerakom .
230 000 km után a gyári honolás mág látszik és nem lötyög a dugó, a vezérmű tengely nem kopott . ( legalább valami jó) :-)
Múlt héten kicsit meghajtottam , elment 1 henger aztán még 1 a víz hirtelen fölment 130 fokra oszt füst ill gőz . GAME OVER
A kuplung nem produkált hibát (a nyomólap hibátlan a kinyomó csapágy is a tárcsa felülete is tökéletes csak azok a fránya rugók) de az is cserés .
Akartam rendelni tárcsát de nem sokkal olcsób mint a szett így kap új szettet.
A szíjakban van 30 k de ha már kint van a motor akkor az is csere.
A generátor háza, csapágy csere, csúszógyürű csere, kefe csere.
olaj+ szürő csere Volt benne 1000km.
Fékolaj szervó olaj
Holnap megyek a megrendelt alkatrészekért a kár tetemes .
A bal féltengely csavarjai nem voltak meghúzva meg sok minden más se .
Belegondolni sem merek ha 2kilónál a féltengely azt mondja helló. brrrrrrr.
Sztem vasárnapra összerakom .
230 000 km után a gyári honolás mág látszik és nem lötyög a dugó, a vezérmű tengely nem kopott . ( legalább valami jó) :-)
Fairlane2010-05-03 22:57:26 // 99292
Ja, jólbirja, de hamár úgyis arrafelé matat, két méter 8as benyacső elég a cseréhez... :)
süsnye2010-05-03 22:55:27 // 99291
kemény cső az... ;)
süsnye2010-05-03 22:54:17 // 99290
lehet csak a csövet kellene lecserélni olyanra, ami bírja a nyomást.. ;)
Fairlane2010-05-03 22:42:47 // 99289
Szép.... :(
Mik voltak a tünetek? Mikorra lesz kész?
Mik voltak a tünetek? Mikorra lesz kész?
Fairlane2010-05-03 22:33:55 // 99288
Fairlane2010-05-03 22:15:36 // 99287
Az a szűrő-köcsög valami misztikus cucc.
Sztem sok koszt nem fogsz benne találni, én eddig kettőt pucultam ,egyikben sem volt. Iinkább lecsapja az olajpárát a kartergázbol, az olaj lecsurog, a levegő meg elvileg visszamegy a szívóoldalra. DE mégsem teljesen olajmentesen, ezért lesz tiszta dzsuva a LMM utáni gumicső.
Érdekesség, hogy a mienkben ez gyárilag bennevan, a totálkáron meg fogyasztáscsökkentő csodaszerként tették a tehénbe :)
Vagy lehet még a gyári köcsög után kéne sorba bekötni egy ilyen bödönt? :)
Sztem sok koszt nem fogsz benne találni, én eddig kettőt pucultam ,egyikben sem volt. Iinkább lecsapja az olajpárát a kartergázbol, az olaj lecsurog, a levegő meg elvileg visszamegy a szívóoldalra. DE mégsem teljesen olajmentesen, ezért lesz tiszta dzsuva a LMM utáni gumicső.
Érdekesség, hogy a mienkben ez gyárilag bennevan, a totálkáron meg fogyasztáscsökkentő csodaszerként tették a tehénbe :)
Vagy lehet még a gyári köcsög után kéne sorba bekötni egy ilyen bödönt? :)
Takizse2010-05-03 22:12:32 // 99286
Az biztos, hogy nem olcsó.
Takizse2010-05-03 22:05:36 // 99285
Fairlane2010-05-03 22:04:00 // 99284
Nem akarlak elszomoritani, de szerintem is HF gyanus a dolog.....
Nemolcsó játék :/
Haverom V6jában pont ilyen volt, plusz csipegette a vizet is... Terhelésre igen melegedett.
Volt termosztátcsere. Ez szar volt.
Aztán hűtőcsere. Már ez is megérett rá.
Aztán hőérzékelők cseréje, de valahogy csak nem akart a hűtés beállni.
Közben ez a cső meg még pár cserélve többször.
Aztán HF tömités, az egyik hengernél át volt égve.....
Ha nagyon taposod a gépet, nem kalimpál a vízhőfok mutatód, vagy nem indul el 100 fok fölé?
Vizet eszi, akár minimálisan is?
Aza igasság, hogy légtelenítés meg hűtés szempontjábol még gondolkodhattak volna pár órát a mérnyökök....
A tágulási tér ugyanakkora, mint a többi mociban, de a táguló víztömeg meg a hőtermelés nagyobb... Ha valahol levegős a rendszer, akkor az sem hajlamos kitalálni könnyen...
Pl ha megnézed bags blogját, ő henkölt egy plusz tágulásit a legmagasabb pontra. Ez jó ötletnek tünik....
Nemolcsó játék :/
Haverom V6jában pont ilyen volt, plusz csipegette a vizet is... Terhelésre igen melegedett.
Volt termosztátcsere. Ez szar volt.
Aztán hűtőcsere. Már ez is megérett rá.
Aztán hőérzékelők cseréje, de valahogy csak nem akart a hűtés beállni.
Közben ez a cső meg még pár cserélve többször.
Aztán HF tömités, az egyik hengernél át volt égve.....
Ha nagyon taposod a gépet, nem kalimpál a vízhőfok mutatód, vagy nem indul el 100 fok fölé?
Vizet eszi, akár minimálisan is?
Aza igasság, hogy légtelenítés meg hűtés szempontjábol még gondolkodhattak volna pár órát a mérnyökök....
A tágulási tér ugyanakkora, mint a többi mociban, de a táguló víztömeg meg a hőtermelés nagyobb... Ha valahol levegős a rendszer, akkor az sem hajlamos kitalálni könnyen...
Pl ha megnézed bags blogját, ő henkölt egy plusz tágulásit a legmagasabb pontra. Ez jó ötletnek tünik....
Fairlane2010-05-03 21:49:20 // 99283
Ettől szerintem nem lett semmi baja....
Viszont nem használod a hűtő felső sarkában levő légtelenítő csavart? :)
Teljes nyitás lehet csak 101 fok, de a nyitás kezdete mintha 87 fok lenne, ha meg már van rés, akkor arra áramlik is aminek kell....
Viszont neked van kompressziómérőd?
Egyszer megmérhetnéd az enyémet is :)
Viszont nem használod a hűtő felső sarkában levő légtelenítő csavart? :)
Teljes nyitás lehet csak 101 fok, de a nyitás kezdete mintha 87 fok lenne, ha meg már van rés, akkor arra áramlik is aminek kell....
Viszont neked van kompressziómérőd?
Egyszer megmérhetnéd az enyémet is :)
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-05-03 21:21:44 // 99282
Nem lepődttem meg,persze akkor igen.
Longman2010-05-03 21:20:26 // 99281
javaslom olvasgass más típusos/gyártmányos fórumokat is.. hátha úgy nem lepődnél meg ennyire. :)
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-05-03 21:17:02 // 99280
A szokásos ts hang,nem mondod,hogy te nem hallod?
Longman2010-05-03 21:15:26 // 99279
mmiiiillyyyen csattogáás????
atesssz2010-05-03 21:06:44 // 99278
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-05-03 20:59:22 // 99277
Én mikor megvettem az első alfát,azt hittem diesel,pedig csak ts-volt.Még mindig nehéz megszokni,a csattogását.
Zolee 155™ (aka n00body00)2010-05-03 20:57:12 // 99276
Ennyit jelente 1-2 hónap autó nélkül, hogy elszoktam a hangjától??
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-05-03 20:51:12 // 99275
Szerintem mindegyik csattogós,amit eddig hallottam,legalább is.
Zolee 155™ (aka n00body00)2010-05-03 20:49:12 // 99274
Köszi az ötleteket a rudazatokat majd átnézem, a kompressziómérését azt majd valami szervízre bízom, mert nem vagyok valami nagy autósszaki:S A víz eltűnésére már próbáltam az általad javasoltat, de eredménytelenül folt nincs alatta.
Más az mitől lehet, hogy a láncos mocinak kissé csattogós a motorhangja?
Más az mitől lehet, hogy a láncos mocinak kissé csattogós a motorhangja?
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-05-03 20:44:58 // 99273
Ja,erre nem gondoltam.
katbal2010-05-03 20:43:11 // 99272
Nem lehet puha, mert akkor összeszippantja a vákum és elzáródik. Akkor meg olyan, mintha nem is lenne rásegítőd!
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-05-03 20:42:41 // 99271
Nem kell megnéznem,most cseréltem pár napja főfékhengert,igy tudom,hogy merev cső.
Abarth2010-05-03 20:41:54 // 99270
Mindenki nyünyörög, olyan nincs hogy nem indul a 155ök mindig beindulnak töfög-röfög de mindig megy. Nem tudjátok milyen egy 2005ös fosvágen pólót tolni fényes nappal a hősök terénél, ill. a rakparton amikor alapjáraton felrobban a váltó egy 3as golfban és mind a 2 rendesen karban tartott autó volt!!
Szeressétek amíg szeszélyes, ha már nem produkál semmit az 55m akkor az 56os sorsára jut és jöhet vmi velem egyidős :D:D:D
Szeressétek amíg szeszélyes, ha már nem produkál semmit az 55m akkor az 56os sorsára jut és jöhet vmi velem egyidős :D:D:D
Buksi2010-05-03 20:37:54 // 99269
Okvetlen nézd meg, hogy neked milyen cső van ott! :-)
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-05-03 20:31:25 // 99268
Szerintem a fékrásegitő csöve lehet puha is.
Hétvégén én is szétkapom,mindent átnézek az utolsó bolháig.
Hétvégén én is szétkapom,mindent átnézek az utolsó bolháig.
Buksi2010-05-03 20:17:44 // 99267
Ez van sajna! :-((
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2010-05-03 20:08:26 // 99266
Hihetetlen miket olvasok,ezt már csak ugy lehetett volna überelni,ha mondjuk a talin egyszerre nyekkennek meg a a gépek,nincs is annyi tréler az országban.
enzo2010-05-03 20:07:50 // 99265
Na azt nem tudom mert nekem a Max jelzés is rajta van a tartályon. A belsejében sincs semmi kiemelkedés amit a folyadéknak el kell lepni? Nekem a Crománál az a Max.
Buksi2010-05-03 19:57:38 // 99264
Síma piros szemű! :-D
TSiga ( I am the TSIG)2010-05-03 19:52:48 // 99263
Vérnyúl? :-DD
Buksi2010-05-03 19:48:08 // 99262
Csak nyulaink vannak! :-DD
TSiga ( I am the TSIG)2010-05-03 19:47:03 // 99261
Attól még aludhatsz a disznókkal. :-DD
Buksi2010-05-03 19:34:36 // 99260
Nekünk olyanunk nincsen! :-D
TSiga ( I am the TSIG)2010-05-03 19:33:59 // 99259
Öntsd herendi készletre, akkor biztos este már a disznyókkal alszol... :-DD
Buksi2010-05-03 19:30:27 // 99258
Okés, köszi! :-)
A "mixelést" én is így képzeltem el! :-))
A "mixelést" én is így képzeltem el! :-))
TSiga ( I am the TSIG)2010-05-03 19:28:56 // 99257
A folytószelep alá papírtömítés szokott menni. Esetleg karton. Mondjuk egy spirálfüzet borítójából készítve.
A vákuumcső meg csak a kemény a jó. Szerintem ezért mert ha fékezel, akkor ne a cső lapuljon össze, hanem a vákuum dolgozzon.
A kartergázszűrőt meg lehet féktisztítóval tisztítani nyugodtan. Esetleg beleteszel egy kis mosogatószert és vizet. Befogod a lyukakat és mixelsz egy trutyit belőle.
A vákuumcső meg csak a kemény a jó. Szerintem ezért mert ha fékezel, akkor ne a cső lapuljon össze, hanem a vákuum dolgozzon.
A kartergázszűrőt meg lehet féktisztítóval tisztítani nyugodtan. Esetleg beleteszel egy kis mosogatószert és vizet. Befogod a lyukakat és mixelsz egy trutyit belőle.
TSiga ( I am the TSIG)2010-05-03 19:23:34 // 99256
Hali!
A motorra kompressziómérés csináltatnék. Esténként előbb meg tennék kartont a moci alá, mert akkor kiderül, hogy hol ereszt a rendszer.
A váltó nem bowdenes, hanem van három rúd, ami kapcsolja a fokozatokat. "Egyszerűbb", ha leveszed a jobb első kereket és kiszeded a dobbetétet. Ott már meglátod a 3 pálcát. Mindegyiknek gömbcsukló van a végén. Lehet, hogy az kopott ki.
A motorra kompressziómérés csináltatnék. Esténként előbb meg tennék kartont a moci alá, mert akkor kiderül, hogy hol ereszt a rendszer.
A váltó nem bowdenes, hanem van három rúd, ami kapcsolja a fokozatokat. "Egyszerűbb", ha leveszed a jobb első kereket és kiszeded a dobbetétet. Ott már meglátod a 3 pálcát. Mindegyiknek gömbcsukló van a végén. Lehet, hogy az kopott ki.
Buksi2010-05-03 19:17:08 // 99255
Na gyerekek!
Ma szétkaptam a moci szívó oldalát, hátha valamelyik cső a ludas a fordulatszámingadozásért! Viszont repedezett csövet csak kettőt találtam, a bemenő és a kimenő benya csövek! De jobban a kimenő van megrepedezve! Ezek mindenképpen cserélve lesznek még mielőtt eldurrannának!
Pár kérdésem azért lenne, most hogy szétszedtem a gépet!
- A folytószelep alá miből érdemes tömítést csinálni? Sajna az eredeti elszakadt! :-((
- A vákuumos fékrásegítőre megy egy elég kemény műanyag cső a szívócsonkról! A kérdésem az, hogy lehet-e ezt a csövet valami puhább gumicsővel helyettesíteni vagy ugyanilyen kemény cső jó csak?
- Aztán szeretném kitisztítani azt a kertergázszűrő félét, ami a szívócsonk alatt van! Féktisztítóval lehet? A baj az, hogy nem lehet szétszedni csak befújni a tisztító anyagot!
Előre is nagyon köszi a segítségeteket! :-)
Ma szétkaptam a moci szívó oldalát, hátha valamelyik cső a ludas a fordulatszámingadozásért! Viszont repedezett csövet csak kettőt találtam, a bemenő és a kimenő benya csövek! De jobban a kimenő van megrepedezve! Ezek mindenképpen cserélve lesznek még mielőtt eldurrannának!
Pár kérdésem azért lenne, most hogy szétszedtem a gépet!
- A folytószelep alá miből érdemes tömítést csinálni? Sajna az eredeti elszakadt! :-((
- A vákuumos fékrásegítőre megy egy elég kemény műanyag cső a szívócsonkról! A kérdésem az, hogy lehet-e ezt a csövet valami puhább gumicsővel helyettesíteni vagy ugyanilyen kemény cső jó csak?
- Aztán szeretném kitisztítani azt a kertergázszűrő félét, ami a szívócsonk alatt van! Féktisztítóval lehet? A baj az, hogy nem lehet szétszedni csak befújni a tisztító anyagot!
Előre is nagyon köszi a segítségeteket! :-)
TSiga ( I am the TSIG)2010-05-03 19:07:54 // 99254
Köszi a tippet! Eddig mindig levett kupakkal csináltam a légtelenítést. A manual is csak azt írja, hogy ha lehűlt a motor, akkor töltsd fel a MAX jelzésig, és tedd rá a kupakot.
Jut eszembe: Hol a MAX jelzés?
Nekem nincsenek ragasztott feliratok a kiegyenlítőn, csak a minimum jelzés van a műanyagban.
Jut eszembe: Hol a MAX jelzés?
Nekem nincsenek ragasztott feliratok a kiegyenlítőn, csak a minimum jelzés van a műanyagban.
enzo2010-05-03 18:58:30 // 99253
Ha a kupak le van véve a kiegyenlítőről akkor nem tud nyomást csinálni. A hűtőkapcsolód sem kapcsol,mert nem lesz egyforma hőmérsékletű a víz!
enzo2010-05-03 18:54:56 // 99252
Hát ez valamilyen szinten hengerfej gyanús,ugyanis azért fújja fel a vízcsövet,mert nyomást csinál a víztérben. Kismértékben beledolgozik a dugattyú.