Fórum >> Típusok >> 156

Poló2015-02-16 12:34:09 // 147942
Nem csak az eleje régi, hanem a hátulja is. Mások a lámpák, ezáltal a csomagtérajtó is. Meg a hátsó lökös is változott.
A belső facelift szerintem is 2002 körül jött. Kívülről annyit módosult az autó, hogy a lökösökben a műanyag csíkokat fényezték, illetve a ködlámpa burkolatokat is. Megjelent a JTS motor és a 16V JTD-k. Belül kicsit módosítottak a formákon, más lett a középkonzol, a kormány, másabbak lettek az anyagok, kapott egy központi kijelzőt a műszerfal tetejére, más színt kaptak a műszerek. Megjelentek olyan extrák, amik előtte nem voltak ebben a típusban. A teljesség igénye nélkül: ASR, ESP, esőérzékelő, szmogérzékelő, dupla digit klíma, tempomat, tárolórekeszes lett az első könyöklő.
Azt hiszem 2004-ben jött a külső facelift, belül maradt minden ugyanaz, kívül pedig az ismert változás jött. Megjelent a 2,4 mjet motor.
Abarai2015-02-16 12:24:57 // 147941
Nekem valahonnan lett egy. A matrica szerint Trabantfekete (Nero 601). :)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2015-02-16 12:24:39 // 147940
Kiveve a GTA, mert annal vegig meghagytak a regi kulsot.
Liquid2015-02-16 12:20:53 // 147939
öööö, az üzemanyag :D
Dante2015-02-16 11:59:48 // 147938
2002-ben volt a belső facelift, 2003-ban történt a külső facelift.
redbull902015-02-16 11:57:10 // 147937
2003 ban úgy kezdődött h a régibe bele rakták a faceliftes belsőt digit kijelző fedélzeti komputer... aztán jött a ráncfelvarrás :)
JulesTS2015-02-16 11:49:42 // 147936
Több 156-osnál is felfigyeltem rá, hogy 2003-as és még régi volt az eleje.
Mikor volt a szériaváltás?
redbull902015-02-16 11:38:55 // 147935
Igen csak este a nagy lukat láttam meg repedést és megijedtem most voltam lenn megvizsgálni :)
már beszéltem üvegszálassal csak azt a kis műanyagrészt kell összehúzni meg rendelnem kell egy ködlámpa tartót. Valószínűleg a hűtő is javítható mer a műanyag rész repedt el rajta pont a szélét kapta el. Lenyugodtam :)

JulesTS2015-02-16 11:28:49 // 147934
Nekem is összevissza pisilt az ablakmosó (a 4 lyukból kettő a szélvédő aljára, kettő meg a kocsi tetejére). Egy vékony dróttal (ami éppen a lyukba fért) mind a négy lyukat kitisztítottam, azóta mindegyik szépen a szélvédőre fröcsköl.
Gergő2015-02-16 11:15:22 // 147933
Hahó!Csak érdeklődnék,hogy melyik cartárs blogját érdemes olvasgatni,hogy képben legyek a 2.4 Jtd-ről?Köszönöm!
JulesTS2015-02-16 10:29:23 // 147932
Egyértelműen Osram Night Breaker Unlimited...
Előtte Tungsgram Megalight +50 volt bent (ami nem egy gagyi izzó), de a kátyús és a fekvőrendőrös útszakaszokon fel kellett nyomnom a ködlámpát, hogy lássam időben az akadályokat. Az Osrammal olyan éles fény-árnyék határok vannak, hogy messziről látszanak ködlámpa nélkül is.
SanyiJTD2015-02-16 10:21:34 // 147931
butaság lenne azt a lököst lecserélni ;) simán javítható
Kócosw2015-02-16 10:14:34 // 147930
es mi ha megkerdezhetem? :)
Liquid2015-02-16 09:57:48 // 147929
najóvan, de annak más oka van :)
Dévid2015-02-16 09:46:16 // 147928
Kócosé is fekete szerintem... :)
Liquid2015-02-16 08:04:49 // 147927
hmm, ismét megtudtam valamit :)
Captain Zetor (a.k.a. Petya75)2015-02-16 01:46:49 // 147926
Az 1.8TS az egyszerű, mint a faék, a 2.0 TS-hez képest legalábbis. Nincsen benne kiegyensúlyozótengely, meg a vízpumpája is masszívabb. Nyilván teljesítményben meg nyomatékban elmarad a nagyobbaktól, de úgy alapjában véve megfelelő a dinamikus haladáshoz, szóval nem az a nyögvenyelős darab, mint az egyhat.
Nem véletlen, hogy az olasz rendőr/csendőr flotta is 1.8-asokból állt.
Nekem a véletlen hozta, hogy ilyenem lett, én 2.4 JTD Sportwagont vadásztam nagyságrendekkel magasabb árkategóriában, amikor szembejött ez a tolótetős egynyolc, amit most hajtok. Arcpirítóan olcsón hoztam el, gondoltam, hogy a következő műszakiig van lehetősége bizonyítani. Kapott egy vezérléscserét, olajat, szűrőket. És bizonyított.
Messze van a tökéletestől, nem bántak vele túl kegyesen az előző tulajok, de még így is korrekt közlekedési eszköz. Hasonló korú, hasonló árkategóriájú Passattal, vagy Mondeóval a szomszéd faluba nem mernék elindulni. Az Alfával meg már lenyomtam egy Anglia-Magyarország-Anglia távot is, nem is nyuggertempóban.
Napi 60 kilométer volt a melóba járás, azt is bírta, Egyedül a futóművet cseréltem ki szépen lassan, mert a londoni utak sem fognak illusztrációként szerepelni a szótárban a "tükörsima" szó mellett.
Egyszerűen szerelhető (a 75-öshöz képest), szinte legóautó, a futómű kényelmes, a fék harap (pedig az 1.8 az még kisfékes). Elektromos baja még nem volt, egyszer szopatott csak meg egy szakadt gázbovden miatt, de az meg ránézésre már vagy öt éve csereérett volt, csak az előző tulajok nemigen vették a fáradságot.
Szóval egy kevés gondoskodást kapó példány is egész jó tud lenni, egy megkímélt darab meg pláne. Vétel előtt rendelj egy VAGcom (KKL) kábelt, meg töltsd le a multiecuscan-t, szóval már a vétel előtt ki tudod olvasni a hibakódokat. A futómű kopogások-nyiszogások ne tántorítsanak el, alkulalapnak kiváló, fél éven belül akkor is cserélni kell a lengőkarokat meg a stabszilenteket, ha a vásárlás pillanatában épp nem zörögnek. Legyen legalább 2 kulcs a járgányhoz, mert 1 az bőven kevés, a piros kulcsokban az immo transzpondere az nem klónozható, csak márkaszervizből tudod utánrendelni a kulcsot tricsilliárd forintért. A faceliftes kocsik bicskakulcsa az némileg jobb ilyen szempontból.
Poló2015-02-16 00:12:19 // 147924
De van. Mike autója fekete. Később lett metál fekete is a kínálatban, mint pl Tazo ex-156-osa.
pdudas2015-02-15 23:10:33 // 147923
Egy het mulva tudom megkerdezni, mert tegnap volt az eskuvoje (jon a gyerek), igy jovo heten szabin lesz.
Liquid2015-02-15 23:07:48 // 147922
TROLL-ON
tudtommal 156-ban nincs fekete csak Cosmo blue :)
TROLL-OFF
amúgy nem olyan rossz a fekete szín, kényes az tény meg nyáron tud meleg is lenni, de szép
csokagm2015-02-15 22:54:14 // 147921
Megkerdezheted:) Köszi. Bar a fekete szín halál sajnos. Ezt is borzasztó rendben tartani.
pdudas2015-02-15 22:41:41 // 147920
Ha megeri honositani (szloven), akkor megkerdezhetem neked.

Az auto nagyon egyben van. Nemreg csereltek rajta mind a 4 lengokart, tavaly komplett motor general (kikonyokolt), azt hiszem 17-es felnik, valami jobb zene, es egy hang nincs az autoban. Talan a pluss elonye. Ehhez kepest az en utasteremben a borules folyton nyeszeg :)

Sport kipufogo van rajta - TUV vizsgas (tan Remus ha jol remlik), mert itt be kell vezetni a forgalmiba az ilyesmit. Amugy fekete szinu.
csokagm2015-02-15 22:11:39 // 147919
Köszönöm nagyon kimerítő választ.
Pdudasnak is köszönöm!
Van egyebkent olyan autó akit forumtars árul es megbízható forrásból van? Az az 1,8 ts is erdekes lehet.
Bar ma nagyon elgondolkodtam hogy akaroke cserélni... Olyan fasza feszes futóműve van a 66nak nagyon élveztem. Elkotyavetyelni se szeretném de vonz a benzin is.
Rolee462015-02-15 22:10:34 // 147918
Kiegett a tompitott izzom.Szeretnek jo minosegut esetleg kicsivel tobb fenyerovel.Milyent ajanlotok,kinek melyik valt be?Elore is koszi a valaszokat!
redbull902015-02-15 22:00:42 // 147917
olyan 70-80 al mentem meg még fékeztem is amúgy is lassításban voltam mer közeledett a falu...
Hát nekem a hűtő meg az első lökös kuka meg hát majd még holnap nappal megnézem, de remélem más nincs.
Épp örültem mer kicseréltem a felső lengőkarokat meg a stabpálcákat és olyan jó csönd lett a kocsiban jöttem haza fele anyuéktól... erre puff....
Rolee462015-02-15 21:59:03 // 147916
Reszvetem!Azert ne mind,remelem a mienk meg eli kiraly eletet sokaig!Mondjuk kicsi az esely ra,hogy auto ele szalad.
osee_selespeed2015-02-15 21:41:23 // 147915
Ezek szerintem olyan minőségűek, hogy inkább próbálja ki más, mint saját magam.
pdudas2015-02-15 21:21:57 // 147914
Reszvetem!

Mennyivel kaptad el? Nekunk volt egyszer szilveszter ejjel oz, az szerencsere epp csak elkapta a szomszed mercijenek elejet - el is szaladt. A motorhazteto elen levo horpadas volt az egyetlen gond (a muanyag hutomaszkon kivul).
redbull902015-02-15 21:17:10 // 147913
Nyuszi hopp .... Hűtő lyukadt.... éljenek a vadállatok... "dögölne meg mind"

pdudas2015-02-15 19:20:39 // 147912
Csak abbol kifolyolag, hogy amit eladnak az ritkan van rendbe teve.
Bar most tudok egy 98-as 156 1.8 TS-t ami nagyon egybn van es gyerek miatt akarja lecserelni a tulajdonosa kombira.

Meg a vegen megveszem - 500 eurot mondott (annyiert szamolnak be. A 4 lengokar tobbe kerult bele meg a 17" felni garnitura es zene is van benne rendesen.

Multkor lattam valami angol Ebay-es oldalon lengokar szettet. Bal/jobb oldali also/felso lengokarok es a hozza valo kutyacsontok:

http://www.ebay.com/itm/Alfa-147-156-TS-GT-FRONT-UPPER-LOWER-WISHBONE-SUSPENSION-ARMS-HD-QUALITY-KIT-/151115554917?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item232f306065

Viccesen olcso. Kivancsi lennek a minosegere - erdekes modon 100% pozitiv feedback-es az elado. Pedig durvan sok bolt van mogotte.

Lemforderbol kb 120 Euro egy also lengokar. Felso meg 50. Azaz 340 Euro a bal/job also/felso par. Plusz beszereles es kutyacsontok.
Poló2015-02-15 19:19:54 // 147911
Nehezebb a motor és azért tolja jobban az orrát.
Ha sportcsomagosat veszel, akkor az 2-2,5 cm-rel lejjebb van és picit keményebb is, de hétköznapi használatra tökéletes.
Nekem nincs gondom a 2,0 TS-sel, apró dolgok néha összejönnek, de ezt az autót használom már 10 éve, ezalatt 80.000 km-t tettem meg vele. Ha érdekel a hibalistám, akkor lapozgasd át a blogomat. Az enyémben most van valós 147.500 km. Idén készülök egy alváz- és üregvédelemre. Rozsdásodásra hajlamos pontokat GTPeti blogjában találod. A motor kényes az olajcserére. Én max 15.000 km-enként cserélem, mostanában inkább 10.000, ez 1,5 év nekem. Selénia Racing 10W60-at használok évek óta. Legtöbb alkatrészből gyárit vagy jó minőségű utángyártottat rakatok bele. Ami fontos még, a hozzáértő szerelő. Én Csörihez szoktam vinni. Korrekt áron dolgozik, látszik rajta, hogy nem először szed szét ilyen autót, nem akar lehúzni mondvacsinált hibákkal.

A motor 3000-től 7000-ig húz, nem erőtlenedik el, hanem leszabályoz. Olajfogyasztásra figyelni kell. Vezérléssel nem szabad játszani, 60.000 km-enként csere. Nagyjából 100.000 Ft a cseréje vízpumpával mindennel együtt (gyári szettel számolva). Ezt még érdemes megfejelni a vezérlésmódosító cseréjével is (+35-40ezer Ft). Olajcsere a Selénia Racinggel olyan 25.000 Ft-ból van meg. Fogyasztása országúton átlagos tempóval, klímával 8,2 volt nekem a legjobb. Télen városban valamivel 10 fölött eszik. A motor 110-nél forog azt hiszem 3000-et, 145-nél 4000-et és 180-nál 5000-et.
Termosztáttal szokott gond lenni, fordulaton kinyit a termosztát és lehűl a vízhőmérséklet. Légtömegmérő, lambdaszonda, főtengelyholtponti jeladó. a 8db gyertya 35.000 Ft körül mozog, de 100.000 km-re le van tudva. A légszűrőház egy elég hülye megoldás, ott lehet mókolás. Ép példányt bontóban kifogni ritkaság, az újnak meg horror az ára. A baj az vele, hogy a fedelének a csavarjai a házban lévő fém perselybe mennek bele (3 db csavar fogja). A csavar belerohad a perselybe és amikor szét akarod szedni, akkor elforog a műanyagban a persely, aztán lehet tördelni a dolgokat. Az enyémet már javította műanyagos, de megint szar. Igaz a javítás óta eltelt 8 év.
Hallottunk már jó pár olyat, aminek kikönyökölt a hajtókarja vagy hajtókarcsapágyas lett a motor. Hogy ezeket a hibákat kivédjük, törekedni kell az olajcsere betartására és hidegen kíméljük a motort.

A futómű nem kényelmes, inkább sportos. Lengőkarok kényesek. Mondjuk én még csak elöl cseréltettem a felsőket és hátul a hátsókat. Meg elöl volt egy kutyacsont csere. Szerintem hamarosan cserélnem kell elöl az alsó lengőkarokat. Rugó és lengéscsillapító még a gyári. A fék egész jól fog, hétköznapi használatra az is elegendő.

Idegesítő hiba a télen beragadó ajtónyitógomb. Házilag orvosolható. Belül kisebb zörgések lehetnek, de szerintem ezt is lehet orvosolni házilag. A hátul ülőknek nincs sok helyük (legalábbis az én esetemben, de nálam amúgy se nagyon ülnek hátul). A csomagtartó nem nevezhető nagynak, a nyílása is kicsi. De ne is ezzel akarjunk költözködni. A bőrbelső szép és ha foglalkoztak vele, akkor nem is nagyon lehet leélni. Csak sajnos sokan nem szeretnek foglalkozni vele. A bőrkormányok és bőr váltógombok kopottságától nem kell megijedni, hamar kopnak, főleg ha gyűrűben vezet valaki.

Összegezve, ha sikerül kifognod egy nem leharcolt példányt, amiben valós a kilométeróra állás, nem rohad szét a kaszni, odafigyelt rá az előző tulaj, akkor nem lehet nagy gond. A probléma ott kezdődik, hogy az itthoniak nagy részének tekert az órája. Mostanság megkapni egy ilyen autót 500.000 Ft környékén. Aki megveszi, nem szívesen ad ki egy általános szervizre 150.000 Ft-ot és ott spórol, ahol tud. Olcsóbb, ezáltal nem megfelelő olajat tesz bele, esetleg kitolja az olajcserét. Olcsóbb vezérlés szettet rakat bele, aztán pislog ha elszakad a szíj. Lengőkarokból is megveszik az emberek azt, ami olcsóbb (pl. OCAP), mint a TRW vagy a Lemförder. Gyertyacserét kihagyják. Meg az is sokat számít, hogy ezeket a motorokat hidegen kímélni kell.

Ennyi jutott eszembe, ha van még kérdésed, akkor válaszolok rá szívesen, vagy valaki kiegészít. Ha gondolod, a sportcsomagos dolgot kifejtem bővebben, hogy mit tartalmazott.
csokagm2015-02-15 18:40:55 // 147910
Motor vagy futoműből kifolyólag?
Dévid2015-02-15 18:34:17 // 147909
A 2.0 TS picivel (nálam fél liter) kevesebbet eszik ha nem forgatod, mint a V6, no meg kevésbé bírja a fordulatot. A karosszéria ugyanaz mindkét motornál, ildomos rozsdamenteset keresni, azzal sokat lehet spórolni. A V6 picit orrtolósabb, de nem vészesen. Bármelyiket is választod, az első időkben jó eséllyel költeni fogsz rá kisebb-nagyobb összegeket.
pdudas2015-02-15 17:41:20 // 147908
Gyertya temaban:

Azt hiszem csereerettek. Mind a 4 gyertya ozbarna (talan az meg jo is), de az elektrodakrol mm vastag reteget tudtam levakarni. KB mint a vizko. Csavarhuzoval kaparva kb lepattogzik.

Ezutan megvarialtam a gyertya-gyujtotrafo sorrendet. (visszaraktam forditva, az az 4-1, 3-2, 2-3, 1-4). Ez ki is hozta, hogy a kettes gyujtotrafo szarakszik. Misfire a kettes hengerben. Ezutan azt kicsereltem a tartalekra. Meg is szunt. Majd jott a misfire az 1. hengerben. Tobb tartalek trafom nem volt, igy megfogadtam a netes tanacsot: kicsit megcsavartam a trafo erintkezojet a visszarakas elott. Es megjavult.

(misfire: 1200-as fordulatnal padlo, erre durvan rangatni kezd. Rogton MCSF)
(kiolvasom rogton, innen tudom melyik henger).

Lambda szonda csatijat is megfujkaltam, kicsit megcsavartam azt is (nem is igazan csavartam, csak a csoros fogoval megkapargattam, hogy a felulete szepen letisztuljon), hibanak nyoma sincs.


Komolyan mondom agyam eldobom ezektol a kontakt hibaktol.
Mi van ha valaki nem mer hozzanyulni? Ez a 2 trafo meg 1 lambda also hangon 100e Ft ha cserevel javul.
GTPeti2015-02-15 17:02:01 // 147907
Ha találsz egy 2.5 V6-ot, azt vegyél!

A 2.0 kapcsán az előző hónapokban is temérdek dolog elhangzott, nem kéne sokat visszalapoznod.
csokagm2015-02-15 15:32:02 // 147906
Sziasztok!
Jelenleg 166jtdm van de ugy nez ki erre a típusra fogok cserélni mert feleslegesen nagy nekem es vonz a V6.
Az hogy benzines lesz az tuti. 2.0 ts vagy 2,5v6 szinte biztos. Manuális váltóval. Mit tudtok mondani fenntartási koltsegre a 2 motorról? Illetve magarol a kocsiról?
GTPeti2015-02-14 23:42:59 // 147905
Maradj a gyári NGK gyertyáknál!
pdudas2015-02-14 23:07:47 // 147904
Koszi!

Lattam azt a kis lukat, csak nem akartam nekiesni :)
Holnap ugyis kikapom a gyertyakat, akkor mar a spricnit is beallitom.
pdudas2015-02-14 23:06:18 // 147903
Es meg egy gyertyas kerdes:

40e km-el ezelott csereltek gyertyakat, NGK BKR6EKPA van benne.
NGK BKR6EKPA

Erdemes esetleg cserelni, vagy 40e KM nem gond. Owner's Manual ugye 100e kilometernel cserel. Mar csak kivancsisagbol is kitekernem oket, csak megnezni az elektrodak szinet - hatha ronda/olajos/stb...

Erdemes lenne esetleg 4 polusura cserelni (Bosch Super4) ?
Netan Denso PK20TR11?

16-os gyertyakulcs megy rajuk, ugye?
Zsolesz2015-02-14 22:50:37 // 147902
Az oldalán van egy csavar, azzal lehet. Nekem épp az a bajom, hogy a 4 lyukból 4 felé jön a víz
pdudas2015-02-14 20:51:50 // 147901
Ablakmosos kerdes: a fuvokat lehet allitani?
Uj ablaktorlon nem spriccel at - valahogy a regin atspriccelt. Ezen meg nem, pont telibe talalja. Igy csak akkor eri az uveget ha a lapat mar elmozult a vegallasbol. Mivel lehet allitani (ha lehet)?
pdudas2015-02-14 20:50:05 // 147900
Az nem a szivotorok? Hogy kerul oda olaj? Ott nem levego megy?
Zsolesz2015-02-14 20:24:18 // 147899
Ezt tudom, de az a baj, hogy a lámpa fel van kapcsolva, nyomom a vizet és a lámpa nincs lemosva. A relé (vagy valami más) kattan, de víz nem jön. Ki lehet deríteni, hogy a relé rossz-e kiszedés nélkül? Nincs kedvem megint szétszedni mindent.

Amúgy az ablakmosó is egy fos, abból se úgy jön a víz ahogy szeretném, bár ahogy láttam ez nem egyedi, más is szív vele. Ebben a németek azért jobbak... :(
hg6idn2015-02-14 18:56:16 // 147898
Rváltozó szelepvezérlés elektromágneses olaj szelep. Nekem már cseréltek benne O gyűrűt, mert szivárgott.
Ha nem pontosan fogalmaztamaz alkatrész nevét, bocsi🙆.
boli1112015-02-14 18:26:13 // 147897
Sziasztok!
Motorhibás lett, de szeretném, ha jó helyre kerülne az Ezüstöm.
Ha tudtok valakit, akit érdekelhet, azt megköszönném.

http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/156/alfa_romeo_156_2.0_16v_t._spark_distinctive-8690412
GTPeti2015-02-14 16:33:36 // 147896
Na ez az. A Torque egy univerzális program. Szépen megjelenít pár értéket és/vagy órát, aztán ennyi. (Legalábbis így tudom.)

A MES-sel pedig akár a lambdák feszültségét is lekérdezheted.

Légyszi olvasd el a 156-om blogjának vonatkozó posztját. (Nem írnák le mindent sokadszorra.)
GTPeti2015-02-14 16:31:40 // 147895
Az élőadatelemzéshez egy VAGCom/KKL kábel és MultiECUscan program.
Az átíráshoz (remaphoz) sokkal komolyabb hozzáértés és más kábel+program kell. Abba nem fognék bele csak úgy, hogy "picit foglalkozzunk ezzel is". Az annál sokkal komolyabb dolog SZVSZ.
pdudas2015-02-14 16:21:38 // 147894
Termeszetesen Co2-rol van szo.

Amugy ha jol tudom akkor az alfak motorvezerloje atirhato - azaz meg speci motorelektronika sem kell az okositasukhoz. Mit tudtok errol?

Tuningolni eszemben sincs, csak jobban beleneznek a lelki vilagaba - regebben rengeteg mikrokontrolleres elektronikat epitettem, pl otthon a klimat SMS-ben programoztam tavolrol (ami infran beprogramozta a klimat az SMS alapjan).

Szoval mi kell pl. ennek a motorvezerlonek az eleresehez es realtime monitorozasahoz (vagy aprobb dolgok modositasahoz)?

https://lh6.googleusercontent.com/y8wYHvPrJO0Y9O7kyYLLKXy58nUvgyNojEl1FWPHTY4=w1118-h629-no
pdudas2015-02-14 16:17:46 // 147893
Es mivel eloadat elemzel?
Menet kozben neztem a Torque Pro-n az AFR/CO adatokat.
AFR meg normalisnak tunik (14-15:1 menet kozben).
CO meg nem tudom milyen terhelesnel merodik a vizsgan.

Kettesben 3000rpm-en 330g-ot irt ki.
A gyari adat az 205g/km - de ketlem, hogy azt kettesben mernek....

Most toltottem le ALFAOBD-t, azt meg kiprobalom.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak