Fórum >> Típusok >> 156

zalan2014-06-11 10:38:32 // 145740
sziasztok! egyik ismerősöm arról panaszkodott h a 156-nál a 225-s gumi beleér az ívbe.
nekem 7" felnimnél jelentkezhet ez a probléma?? vagy tegyek előre inmkább 215-t (/45 R17 -ről van szó ET38)

reagaljon mar plz aki hasonlo meretekkel van!!
Jos2014-06-11 08:29:29 // 145739
Köszi szépen a választ! Igazából nem lettem előrébb, de majd valamit alkotok! :D
Tuningman2014-06-10 23:36:52 // 145738
Rá kéne költeni kicsit és karbantartani. Tipikus olcsó húsnak..... dolog.
Volt nálam Pénteken egy 156, 2004-es 1.9 JTD 150 Le.
Na ott is voltak látványos dolgok, pl: bal első sárvédő küszöb oldal hiányzott, lerohadt, mindkét hátsó sárvédő ívet, küszöbvéget ette a rozsda. Tetőlemezen antenna alatt úgyszintén beteg.
Ember másfél éve használja és eddig 50ezret költött az autóra amit kissé még sokallt is ennyi idő alatt. De azért az idei svájci pályamatrica ott figyelt a szélvédőn, arra bezzeg van keret.
Motoron turbógeometria tisztítás, LMM és ABS jeladó csere volt de ezt is csak azért, hogy ne csak vánszorogjon az autó és mintha a fogát húzták volna fizetéskor.
Sajnálom, hogy jó autókat így elhanyagolnak és a végén az enyészeté lesz:(
Tuningman2014-06-10 23:17:13 // 145737
Valami olyasmi :(
Pedig még azt is felajánlottam, hogy megnézem neki.
GTPeti2014-06-10 23:06:07 // 145736
Srácok, az előbb láttam közelről egy szerencsétlen, leharcolt 156-ot. :((

Egy barátom anyukájáé, aki enyhén szólva nem Alfa-rajongó. Csak megtetszett neki a kereskedésben, meg olcsó is volt, hát megvette... Ugyanolyan SW, mint az enyém, csak FL belsős. Szegényke... kapja az ívet rendesen. :(
Rozsdásodik a motorháztető pereme, hiányoznak v. töröttek a motortérben a burkolatok. A szokásos dolgok is megvannak, mint a lamellák nélküli hűtő, elégett előtétellenállás. Nagyon sajnálom az autót. Az a tipikus eset, mikor nem tehet róla, hogy minden tönkremegy és utána kidobják. :((
Hardy2014-06-10 22:56:11 // 145734
Enyembe 45000 volt mikor megvettem de mukodott. Aztan megalt nem ment feljebb. Aztan lenullazta magat. Elindult ment szepen utana, majd megint nullazodott aztan tobb honapig ott is maradt. Most megint megy. Olyan 5000 van benne.
Zselé2014-06-10 22:43:36 // 145733
Sziasztok,

Érdekes dolog történt az autóval.

Pár hónapja történt, hogy Zé kicserélte a LMM-t és kipucolta az EGR szelepemet. Hazafelé jövet tőle a lágymányosin arra lettem figyelmes, hogy az autó nem reagál a gázra, nem is pörög fel.. Visszaváltottam egyet, majd még egyet, akkor életre kelt ismét. Nem lett azonban tökéletes: félgázas gyorsításnál 2-3000 között rángatott. Padlógáznál nem volt baja. Visszamentem valamivel később, akkor nem tudta megnézni az autót és én is siettem, abba maradtunk, hogy majd olajcserénél megnézzük. A fogyasztás jó, és a menetteljesítmények is a rángatást leszámítva.

A múlt héten azonban megint elkezdte ezt a nemtörődöm dolgot a gázpedálra. Most kicsit tovább csinálta, kb. 3-4 percig. Aztán megint életre kelt, és azóta a rángatást se tudom előcsalogatni...

Na ilyet kihallott már? :)
Timpiri2014-06-10 20:50:20 // 145732
Sziasztok!

Tanácsra lenne szükségem....
Azt tapasztaltam, hogy melegszik a víz és nem hallom "működni" a ventillátort. Viszont a klíma használata során "felbúg" és hallani, hogy elindul.
Plusz infó: már egy ideje a belső víz-hőfokjelző nem a valós értéket mutatja, szerintem... :(

Szerintetek mi lehet a baj??
Válaszokat előre is köszönöm :-)

Üdv. mindenkinek
nagyT2014-06-10 18:39:19 // 145731
hát án már kaptam szét,de nem volt leírásom.az biztos hogy van bene egy pár csavar :-)
Piritu - 1.000.0002014-06-10 07:10:38 // 145730
Akkor itt most a kendács szakkör által "felújított" motort kellene távgyógyítani? :-O
Piritu - 1.000.0002014-06-10 07:07:18 // 145729
A MES utolsó jobb "fülén" van.
Tuningman2014-06-09 23:51:23 // 145728
Anno leírtam neked a véleményemet a motorodról.
Ennek ellenére össze lett gányolva az egész ( már bocs de erre nincs gyengébb kifejezés ) és még saját barkácsolásba is kezdtél.
Akkor most miért csodálkozol, hogy nem tuti a motorod és annyit eszik mint egy V6 a városban :(
Eleve egy hozzáértőhöz kellett volna vinned.
Szétszedtek egy motort mert kikönyökölt a hajtókar és egy másik motorból átpakoltátok a motyót de semmilyen állapotfelmérést nem végeztetek csak összeraktátok.
Ilyet soha nem csinálunk mert szinte biztos a kudarc.
Erre okosat nem lehet mondani csak annyit, hogy motor szét és újra összerak úgy, hogy ami csere érett vagy fel kell újítani az meglegyen, be legyen állítva, hozzáigazítva.
Zotyy1562014-06-09 22:41:06 // 145727
és a betanítás az milyen folyamat computeres? am nekem a régi 56 om van 98 as amin az a két kis köralaku az alapjárati motor,nem tudom számít e
Zotyy1562014-06-09 22:39:32 // 145726
Hát mértem úgy hogy telitank 100 km majd megint telitank úgy volt olyan 12.30 körül most picit lejeb ment de most is olyan 10 körül mozog am nem megyek sokat pályán de nem is megyek sokat a belvárosba sem olyan köztes reggel 5 km majd délben ujabb 5 haza :9 a többi meg ahogy jön
Liquid2014-06-09 22:34:48 // 145725
mennyire fogyaszt túl?
Hogyan mértél fogyit, hogy használod?
Liquid2014-06-09 22:30:01 // 145724
max. áttételesen, ha rossz a vezérlés akkor minden rossz
Piritu - 1.000.0002014-06-09 22:25:11 // 145723
Ha másikat teszel be, azt is be kell tanítani...
Zotyy1562014-06-09 22:20:46 // 145722
Rendben,és a vezérlésnek,mi köze lehet a túlfogyasztáshoz?
Liquid2014-06-09 22:18:05 // 145721
a lambda nemhiszem hogy csinál ilyet. Amúgy egyszerű a dolog, húzd le a lambda, az LMM csatiját, persze nem egyszerre, és figyeld meg hogy reagál rá
Zotyy1562014-06-09 22:15:10 // 145720
Nem lett betanítva...de tisztítás után egyből beállt az alapjárat állóhelyzetben,ha nem pörgetem fel a motort,vagy megyek vele jó,de ahogy elindulok,vagy pörgetem elkezd rendetlenkedni ,igen egy normális kéne de sajna nem tudok szerezni bontósok meg adják "kölcsön" csak ha megveszem,bontott folytó szelep házam van amit teljesen kipucoltam,de még nem raktam fel azon sajna törtöt az alapjárati motor,szóval a lambdaszondával akkor ,csak lutrizni lehet?? És az alapjárati motor hibája okozhat ekkora túlfogyasztást?
Piritu - 1.000.0002014-06-09 21:54:59 // 145719
Tisztítás után emlékeim szerint azt is be kell tanítani. Be lett?
Liquid2014-06-09 21:54:23 // 145718
De az a tuti amit Piritu mond!
Liquid2014-06-09 21:53:54 // 145717
akkor valszeg rossz az alapjárati motor, nem engedi vissza. Nem tudzs valakitől szerezni kölcsönbe egy hibátlan motort próbaképpen?
Piritu - 1.000.0002014-06-09 21:53:36 // 145716
Okosat max annyit lehet mondani, hogy vidd el valakihez, aki ÉRT hozzá.
(A lambda működését lehet látni az élőadatoknál.)
Zotyy1562014-06-09 21:52:31 // 145715
ki van tisztítva,ami fura hogy az a pici fémlemezcske kicsit furán áll,lehet hogy több levegőt enged be a kelleténél azért nem áll be egyből az alapjárat menet közben?
Zotyy1562014-06-09 21:50:13 // 145714
Menet közben ha kiteszem üresbe akkor van hogy megakad 2000 nél,és már megáll az autó és még mindig majd egyszer csak mint valami dugulás,puff szép lassan visszaengedi 1000 re . A lényeg,hogy mielőtt a motor még nem lett felújítva nem csinált ilyet, hajtókar kikönyöklés miatt kellet felújítani,a dugattyú gyűrűk ,nem de a csapágyak,és minden olyan alkatrész ami cserére szorul (gyertyák,kábelek a vezérlés akkor volt kb 3000 km es,de persze szíjat újat kapott) ki lett cserélve,először azt gondoltam hogy még nemkoptak össze a csapágyak,meg a többi cucc biztos azért zabál,de már túlléptem bőven az 5000 km et,és még mindig 10-11 liter ami elég durva,a lambdaszonda idézhet elő ilyesfajta gondot,vagy a vezérlés,az is tény hogy a vez.módosítónak már hangaj van ,de attól lenne,nagyon gáz és az ember aki összerakta elég gány munkát végzett ráadásul azóta nem is beszélek vele,szóval nem tudom i lehet a gond gondoltam valaki tud mondani valami okosat!
Piritu - 1.000.0002014-06-09 21:44:33 // 145713
Csak az tuti más vezérlő. Az a baj, hogy az enyémből anno nem olvastam ki, mire a mostani gazdájához került, meg nulla lett benne :-(
Liquid2014-06-09 21:43:37 // 145712
az nem normális, szerintem az alapjárati motor szórakozik, első körben próbáld meg kitisztítani kicsit.
Piritu - 1.000.0002014-06-09 21:41:43 // 145711
Most álló helyzetben, vagy menet közben? Eddig ez utóbbit mondtad...
"Elvileg célszerszám" - az még nem minden, kétféle van.
A 156 1,6TS-emmel 8,2 volt az 54e km átlaga. , A 147 1,6 TS 8,05 volt a 127 ezren, a 146 1,6TS 8,04 volt 182.500-on..
GTPeti2014-06-09 21:39:47 // 145710
A sima 1.9 8V-nél kb. passzol
Piritu - 1.000.0002014-06-09 21:35:21 // 145709
156 1,9 mjet-nél a MES által kiolvasott km óra állás mennyire jó?
Kb 86 ezret futott kocsiban 26 ezret olvastam ki. Itt is kellene korrekciós tényező? (A Spidernél kellett.)
Zotyy1562014-06-09 21:34:32 // 145708
igen,de az a baj hogy senki sem érti miről beszélek, biztos hogy nem normális az hogy állóhelyzetben 2000 en pörög a motor úgy hogy magam alatt van mind a két lábam :) a vezérlést elméletileg a célszerszámmal raktuk össze,lehetséges hogy ott baj és azért nagy a fogyasztás????? olyan 7-8-9 nek kéne lennie nem?
Zotyy1562014-06-09 21:32:12 // 145707
gyorsan felmegy viszonylag
byfx2014-06-09 21:27:57 // 145706
A hőmerőd mennyire gyorsan megy 90 fokra (hőfok jeladó, termosztat+viszonylag rövid utak)? Nekem kőkemenyen szív a 2.0ts emiatt!
Piritu - 1.000.0002014-06-09 21:26:06 // 145705
Vissza kell vinni a felújítóhoz, hogy jól rakta-e össze a vezérlést.
Menet közben normális, ha nem esik vissza azonnal, az enyémek is csinálták/csinálja.
Ricoe1562014-06-09 21:24:56 // 145704
De vaksi vagyok télleg... Köszi :D
Zotyy1562014-06-09 21:20:01 // 145703
sokat három hengerzetünk mire rájöttünk mi a baj,gyanakodtam az alapjárati motorra,de ha áll az autó szépen egyenletesen jár,viszont menet közben üresjáratban (ha guruló helyzetben rakom ki üresbe) nem esik egyből vissza 1000 ig a fordulat,hanem van hogy megakad 2000 vagy 1500 nál majd szép lassan beáll! Én is a lambaszondára gondoltam,de a gép semmit nem ír ki teljesen hibakódmentes az autó,motorikusan... ezért fura...
Piritu - 1.000.0002014-06-09 21:17:12 // 145702
Ha a bal oldali fedél hozzá tartozik, akkor aszerint nem.
Ricoe1562014-06-09 21:12:27 // 145701
Sziasztok.
Kérdés: Kell ott lennie biztinek vagy nem?
Piritu - 1.000.0002014-06-09 21:11:36 // 145700
A jeladó tipikusan nem dob hibakódot. Felmelegszik, leáll. Hűl egy kicsit, megy,
Alfa GT-Csaba2014-06-09 21:09:29 // 145699
esetleg lambda szonda,ki kell méretni
Piritu - 1.000.0002014-06-09 21:09:01 // 145698
Távolról csak okoskodni lehet. (Jól lett összerakva? Lambda szonda? LMM? stb.) Ki kell olvasni vagy élőadat elemzést csinálni, hogy mi baja van.
Attika012014-06-09 21:04:17 // 145697
Igen. Az enyém tegnap halt meg.......... :)
Alfás Viktor (NagyVad)2014-06-09 20:59:00 // 145696
Még egy kérdés! Hol lehet a hiba ha 156 1.9 jtd 98as néha menetközben leáll és néha 3.4. re indul csak be. Fötengely jelado? Hibakód nincs.
Jos2014-06-09 20:57:11 // 145695
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni hátsó ajtókárpit leszedésében, ugyanis nem tudom letekerni az ablakot. :( Szétnéztem már Amorén, de nem találtam leírást. Tudtok ajánlani valami útmutatót? Vagy esetleg valaki írt már erről a blogjában? Előre is köszönöm a segítséget! :) Üdv, Jos
Zotyy1562014-06-09 20:56:55 // 145694
Senki nem tud semmi okosat mondani,hogy mitől ehet az 1.6 os autóm 12 litert?
Alfás Viktor (NagyVad)2014-06-09 20:54:34 // 145693
Sziasztok.
156 1.9 jtd 1998 asba mennyi klíma gáz kell és mennyi olaj ?
Köszi
Pisti13002014-06-09 18:00:44 // 145692
Nekem több helyen 30e körül akartk adni a tartályt.
Komplett rendszert mennyiért adnál? Csak tartályt 22-ért?
byfx2014-06-09 16:25:49 // 145691
Szerintem a 22eFt-ot nem kicsit kell megpotolni a garis rendszerhez, ha leveszed az enyemrol akkor megbeszelhetjuk az arat:) az enyemen uj gomb is van annyiert amennyiert irtam, kiprobalhato is. Szeged. Egyebkent van komplett ( masik) rendszerem- lasd kep:)
Meleg van.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak