Attie2007-04-04 14:53:59 // 33392
Nem igazán, én nem foglalkozom az alkatrészekkel.
Szólok a szerelőnek, hogy mit kéne cserélni és ő meg mondja hogy mehetek, vagy hogy szól majd ha jöjjek.
Attie2007-04-04 14:51:12 // 33391
Na mondjuk autópályán a nagy menetszél miatt inkább 80 felé volt a mutató, de egy autóúton teljesen OK-s volt.
Ferke2007-04-04 14:48:56 // 33390
Tééleg, ha már itt vagyok, megkérdem: bontotta már meg valaki a faceliftes középkonzolt?
Mitől lehet az, hogy a középső tekerentyűm, ami a ventillátort hivatott szabályozni, úgy, ahogy van, nem műxik.:(
Így az automatikára vagyok utalva, ami általában nyomja a ventit, mint a hüle...
Vagy hová vigyem? VAn valami elektronikai szaki, aki vágja a tipust?
mesa2007-04-04 14:48:51 // 33389
De eléri, azonban csak ha 'hajtom' szegényt. Nekem jelen pillanatban folyamatos közlekedésben alatta van (pl. autopályán)
100% hogy csere, nálam is. Ez most akkor már tutti.
Ferke2007-04-04 14:47:16 // 33388
Also! Ééértem.:) Akkor szóljak Neked és várjak türelemmel?:)
Attie2007-04-04 14:45:21 // 33387
Az alkatrészeket nem én szerzem be. Én nem tudok semmiről :))
Ezzel amúgy csak egy gond van, hogy nem lehet mindig "szerezni". Várni kell a pillanatot.
Ferke2007-04-04 14:41:33 // 33385
Én csak vicceltem, úgyhogy majd Hozzád fordulok alkatrész-ügyben, jó?:))))
De most komolyan. Az a gáz, hogy gyári cuccost nem tudok olcsóbban, csak u.gy. alkatrészeket, sajna.:(
Attie2007-04-04 14:40:27 // 33384
Lassan elmehetek már mérnöknek is :DD
Attie2007-04-04 14:39:18 // 33383
Asszem nem lesz gond nekem sem :) A 155-ben is gyári volt minden cserélt alkatrész, nem gyári áron :))
Peti16V2007-04-04 14:38:54 // 33382
Lassan kibontakozik egy diplomamunka termosztát témában. :)
Ferke2007-04-04 14:36:25 // 33381
Kamionról lepottyant potyogtatós kamiont pont véletlenül tudok olcsón!:)
Attie2007-04-04 14:33:54 // 33380
Rá már én is gondoltam, de így bátrabban fordulok majd hozzá :)
Attie2007-04-04 14:33:00 // 33379
Hűbazz.. akkor kell keresnem egy potyogtatós kamiont :))
Attie2007-04-04 14:32:16 // 33378
Igen, de ha jól értem neked el sem éri a 90-et. És ez a gond. Ha elérné, és aztán egyszer hírtelen leesne, az normális. De lesés után ismét 90 körül kell lennie folyamatosan. Mert ugye amikor már a nagy hűtőkör is nyitva van és eléri a 90 fokot, akkor a ventilátor segítségével kell tartania a 90 fokot.
Nekem a 155-ön ez így előírás szerűen működött. Csodálkoztam is amikor azt olvastam, hogy 156-nál normális, hogy 90 fok alatt van, de elhittem :)
mesa2007-04-04 14:31:33 // 33377
Egyszer én is akartam lekérdezni előéletet egy szervízfüzettel, de elhajtottak, hogy csak a tulajdonosnak kötelesek infot adni.
Ami marhaság, hiszen Ő mindenről tud. (elvileg, ugye)
Viszont genyaság, hiszen épp vásárlás előtt álltam és szerettem volna információt szerezni arról, hogy valóban vezetett-e az a szervízfüzet, és mindent tartalmaz-e amit tartlmaznia illik.
Ilyetén formában tehát a szervízfüzet jelentősége megközelíti a nullát :(
mesa2007-04-04 14:25:09 // 33376
De hisz Te is ezt írod, hogy az AR esetében sokkal többet és gyorsabban mozog el a mutató a 90 °C környékéről, mint más gyártók esetében! :)
Viszont akkor most honnan tudjam, hogy az enyém jó-e ? :o
Nektek akkor is 90 °C környékén van, ha mondjuk nem forszírozott tempóban haladtok 10-20 km-t ??? Autópályán is ?
Mert ha igen, akkor rögtön veszek egy új thermot bele.
András bácsi2007-04-04 14:22:25 // 33375
A kályhákba a gyári kb. 35k. :(
Peti16V2007-04-04 14:20:07 // 33374
Lehet, hogy nem volt képben aki a leveledet olvasta, vagy csak egyszerűbb volt így elhajtani Téged.
Gond nélkül le tudják informálni az autókat. Persze csak a márkaszervizek adatai alapján. Ugyan nem hatalmazott fel Bo, hogy ajánlgassam, de szerintem Ő szívesen segítene.
Attie2007-04-04 14:19:46 // 33373
Így van, 90-en vagy azalatt egy picivel kéne állnia.
Mennyi vajon egy termosztát? 10-12e? Remélem nem több :)
Nem pontosan szerintem erről szól:
"The difference is that in fact the temperature always goes up and
down because there is a thermostat (in all cars!!) that opens when
the cooling circuit reaches a certain temperature like 90dgr.
When the thermostat opens, a whole lot of relativaly "cold" cooling
drops from 90 to 70-75dgr."
"A különbség valójában az, hogy a hőmérséklet mindig fel vagy lemegy, mert van egy termosztát (minden autóban) ami kinyílik amikor a hűtő kör elért egy bizonyos főmérsékletet, pl 90 fok. Amikor a termosztát kinyit, akkor a relatív hideg lehűti a vizet 90-ről 70-75 fokra"
"Alfa shows this immediately on the temperature indicator whereas many
other cars measure an AVERAGE temperature that goes up and down very
slowly and certainly will not show the peaks like the Alfa way."
"Az Alfa ezt azonnal mutatja a vízhőfokmérőn, míg sok más autó egy átlag hőmérsékletet mér, ami nagyon lassan megy fel és le, és nem a csúcs értékeket mutatja, mint ahogy az Alfa eljár"
Peti16V2007-04-04 14:14:21 // 33372
Sajna nem vagyok nagyon jó angolos, de szerintem nem egészen így érti.
A csere óta nálam is valóban így működik a dolog, de csak a legelső bemelegedésnél, amikor is a nyitás után először kezd a hűtőbe áramolni a közeg és ugye onnan hirtelen a motorba a hideg folyadék. Eztután már nem tud ekkora hullámban változni a dolog, tehát kissebb kilengésekkel mocorog a mutató.
mesa2007-04-04 14:02:53 // 33371
Úgy értettem, hogy arról is szól, amiről beszéltünk, hogy tulajdonképpen sosem áll 90 °C-on, az idő legnagyobb részében alatta van.
Még pedig azért, mert az AR más technologiát használ, mint a többi autó, ahol átlagértéket mutat a kijelző. Azoknál a típusoknál elindulsz, bemelegszik a motor és látod 90, amig meg nem állsz, vagy fel nem forralod. :)
AR esetében egyfolytában ingadozik a mutató, mert így tudja jobban érzékeltetni a gyár a hőváltozást, ami a motorterheléssel/hűtéssel egyenesen arányos. Amikor a thermostat kinyit és hideg víz áramlik be, akkor leesik 70-75 °C-ra.
Azonban ha a többség egybehangzó véleménye alapján stabilan 90 °C környékén kellene állni a hőfoknak, akkor elképzelhető, hogy az én autómban is cserélni kell !
( Az eddigi tapasztalataim alapján nekem alatta mutat, csak ha tempósabban közlekedek, vagy lépésben haladok kerül 90 °C vagy fölé )
Attie2007-04-04 13:54:30 // 33370
Na ez jó, mert én írtam a FAM ügyfélszolgálatára, hogy van nekem egy alvázszámom és mondjanak már nekem róla okos dolgokat, de elhajtottak azzal, hogy ők csak a Magyaro-n vásárolt autókra tudják megmondani.
Mondjuk csodálkoztam is nagyon ezen (asszony régebben Nissan importőrségnél dolgozott és a világ bármelyik Nissanjaról meg tudták mondani, hogy mit sceréltek rajta), de végül mit tudtam csinálni, maradtam info nélkül.
Ezekszerint mégis lehetséges megtudni külföldi autókról "hivatalos szerven" keresztül infót :)
Attie2007-04-04 13:47:03 // 33369
De ez csak arról beszél, hogy azért esik le hirtelen a mutató, mert kinyit a termosztát. És más gyárakkal ellentétben, akik átlag értékeket használnak - és ezért lassabban esik le a mutatójuk - az Alfa az aktuális értéket mutatja
Satti2007-04-04 13:44:08 // 33368
Esetleg előfordulhat,hogy nem mindenki beszél angolul:-)
Peti16V2007-04-04 13:43:31 // 33367
A 156-osokban mindegyik termosztát 88 fokos, TS és JTD egyaránt.
De például a 155 TS-ekben és a korábbi 145/146 TS-ekben 83, a TD-kben 80 fokos van.
mesa2007-04-04 13:40:41 // 33366
Thermostat témában :
Senki sem olvatsa, amit bemásoltam ? Szerintetek faxság, azért nem reagált rá senki ???
Beteszem ide is:
Water temperature display :.
The water temp rises too slowly, hitting 90c° only after 10Km (driving
about 90Km/h with 5c° outside), when temp reaches 90 it suddenly drops
to 75-80 and then rises a little but usually is always below 90c°.
Reason:
Alfa uses a different way of showing the temperature compared
to i.e. Opel, Audi, VW. I guess Seat is VW so......
The difference is that in fact the temperature always goes up and
down because there is a thermostat (in all cars!!) that opens when
the cooling circuit reaches a certain temperature like 90dgr.
When the thermostat opens, a whole lot of relativaly "cold" cooling
drops from 90 to 70-75dgr.
Alfa shows this immediately on the temperature indicator whereas many
other cars measure an AVERAGE temperature that goes up and down very
slowly and certainly will not show the peaks like the Alfa way.
I guess this is done because the "normal" car driver will get in panic
and goes and see their dealer to check if nothing is wrong and Alfa is
of the opinion that Alfisti, as real, true car drivers, as enthousiastic
and knowledgeable car dirvers and can "see through" this.
So, forget about bothering the dealer, just enjoy your Alfa and keep
a regular eye on all engine fluids; don't forget the fuel tank ;-)
Thanks to Gert-Jan from Holland for this info!alfa156.net
András bácsi2007-04-04 13:28:18 // 33365
Én még nem hallottam olyanról.
Ferke2007-04-04 13:20:58 // 33364
A végső megoldás úgysem hinnéd el!:) Elborult az agyam, kimentem a pályára, és 15 km-en keresztül mentem 3-asban, üveghangon.
Mire beértem az Oasztapenko-hoz, már nem rángatott.:)))))
Mike.2007-04-04 13:20:06 // 33363
És létezik ettől kisebb hőfokon nyitó is?
Liquid2007-04-04 13:10:09 // 33362
Pedi kíváncsi lettem volna a megoldásra. Most kop-kop az enyém sem komiszkodik.
András bácsi2007-04-04 13:09:45 // 33361
Jól hallottad: a legtöbb 83-on, vagy 88-on nyit.
Mike.2007-04-04 13:06:51 // 33360
Igazad van, elvileg 90 nek kellene lennie.
Csak hát mi arra a garancia, hogy ha veszek még egy termosztátot akkor azzal annyit is fog mutatni? Most 75-80-at mutat és bemérve a hőfokot +5-el több a víz. Előtte is hasonló volt, így meg most feleslegenek tartok még egy cserét azért az 5-10 foknyi különbségért.
Na meg én úgy hallottam, hogy van több hőfokon nyitó termosztát.
Ferke2007-04-04 13:01:36 // 33359
Azzal most minden rendben. Addig bügyköltem, míg jó lett. De már fogalmam sincs, hogy mit csináltam végül, mert már mindenhez hozzányúltam.:)
András bácsi2007-04-04 12:32:08 // 33358
Nem sajnos. van itt a városban egy fazon, aki 15k-ért mindent átír.
Pl. fateréban anno kiolvastattam: minden egységesen 79xxxkm volt. Gyanús volt, de a korábbi téves infoval meggyőzettem magam. :(
Aztán a szerelgetések során már látni, hogy ne annyi van benne, bár állapotra nem túl rossz, de szerintem közel a duplája lehetett.
Liquid2007-04-04 12:27:06 // 33357
Komolyan? Hümm, akkor csak a kezdők 0-zzák ki? Hát akkor ilyen módon nem lehet megmondani, hogy mennyit futott a gép.
András bácsi2007-04-04 12:16:29 // 33356
Én is ezt hittem sokáig. De az is írható komolyabb felkészültséggel. :(
Liquid2007-04-04 12:10:14 // 33355
Ígyvan! :) Kicsit eccerűb a konstrukció :)
Tényleg, hogy állsz a kisautóval?
Ferke2007-04-04 11:31:27 // 33354
Igen, ebben is lehet valami. Valószínű, hogy talán a ts-ekre jellenző, hogy gyenge a gyári termo, és tipushibája, hogy egy idő után elkezdi valamilyen szinten átereszteni a vizet.
Végülis logikus, hogy vaiúj korában az autóban nem 75 fokon állt a hőfok.
Peti16V2007-04-04 11:28:27 // 33353
Nem vitatkozni akarok, hanem oszlatni ezt a tévhitet! :)
Én úgy mondanám, hogy egyes tapsztalatok szerint nem használt a csere, de legalább ennyi szerint meg igen. Szerintem alkatrészfüggő. Én direkt nem BEHR (ez a gyári beszállító) termosztátot vettem bele, mert arra gondoltam, ha már egyszer típushiba, akkor lehet hogy jobban járok más gyártmánnyal.
A másik érvem az, hogy az új TS-ekben tökéletes a hőfok. Akkor miért lenne pár év futás után elfogadható, hogy nem az?
A termosztát egy egyszerű kopó-fogyó alkatrész, egyszerűen elfárad, bekoszolódik, megszorul, stb. Ezek után már nem tud tökéletesen sem bezárni, sem kinyitni, ennyi.
Ferke2007-04-04 11:19:13 // 33352
Látod, milyen jó a kis uno? Azt oda tekered, ahová akarod! Csak ugye minek?:))
Liquid2007-04-04 11:14:22 // 33351
Ha a computerben 0Km van az azt jelenti, hogy birizgálták az órát. A műszerfalat simát át lehet állíttani (aszondják a hozzáértők) de a computert nem, ha hozzányúlnak akkor 0-ra áll és nem is számol tovább.
Peti16V2007-04-04 11:07:26 // 33350
Rondo,
az autód alvázszáma alapján utána lehet nézni, hogy hol (bárhol Európában), mikor, milyen szervizt végeztek rajta, milyen km-óra állásnál. Persze csak akkor, ha márkaszervizbe hordták. Próbáld meg Bo-t, lehet hogy tud ebben Neked segíteni.
Sajnos nagy valószínűséggel több lesz a km. Egyszer valaki említette, hogy a mahinálás után 0km rögzül a computerben, de ezt azóta már meg is cáfolták?!
A termosztát témához annyi, hogy Ferkével értek egyet, miszerint a hőfoknak 90-körül kell állnia, de nemcsak a JTD-ken, hanem a TS-eknél is. Nálam (TS) bevált a csere, azóta kis ingadozással a 90 fok körül áll a mutató.
Attie2007-04-04 11:01:15 // 33349
Szamosiéknál én is próbáltam kiolvastatni az enyémből a km-t, de ők sem tudták. Azt mondták, hogy csak az M-Jet-et nem tudják.
Szerintem egy software cserével majd megoldható lesz ez is.
Ferke2007-04-04 10:52:08 // 33348
Amit írtam, az csak a jtd-kre vonatkozik.Én úgy tudom, és az itteni tapasztalatok is azt igazolják, hogy az 1.6 -1.8 ts-ek a gyárival sem állnak 90-re.
Korábban elég sokat mentem egy 1.6ts-sel, csak akkor tudtam 90 fokra tornázni, ha betyár módon megküldtem.:)
wwwSentinelwww2007-04-04 10:44:10 // 33347
Nahát, az én órám 75 fokon áll csak, nem lehet jeladó hiba? Télen néztem nem volt nyitva amikor beindítottam, melegedett a mocim. Szerntetek utángyártott gáz nagyon?
Ferke2007-04-04 10:43:12 // 33346
Na így akkor a termo csereérett, az tuti! És a motornak sem tesz túl jót a folyamatosan nyitott termo.
Nem tudom, hogy az árakat honnan nézed, de ez a 35 is húzós nagyon! Én béna voltam, és hagytam, hogy beszerezzék-beletegyék, az volt 33, de jóval olcsóbban is meg lehet szerezni a gyárit!
Arra simán tippelnék én is, hogy az előző injektorfejnek sem volt nagy baja, lehet, hogy valami koszt kapott csak.
Nagyon fontos! Üzemanyagszűrőt ugye cserélted/cseréled az olajcserekor? Az olajat 10ezrenként cseréld, és vele együtt az üzemanyagszűrőt is.
Lehet, hogy ezt korábban elhanyagolták, és bejutott valami kosz az injektorhoz, erre nagyon kényes a jtd(m).
A hiba kiolvasását nem teljesen értem. Nem a kormány alatti nagy csatiról olvasták ki???
Ferke2007-04-04 10:37:48 // 33345
Inkább azt mondanám, hogy a 90-es vonal alatt kb 3-4 mm-rel kell állnia menet közben, megállva, alapjáraton pedig a 90-nél. Régebben beraktam eg képet az óráról, azon jól látszik.
rondo2007-04-04 10:26:29 // 33344
köszi a válaszokat!
hát igen németországban a munkadíj volt kb 100 euro , az adó megint vagy 60 , meg valami bizbasz dolgok 30 , és a cucc maga olyan 2xx valamennyi euro volt.. de elhoztam a régit , állítolag sokszor könnyen meg lehet javítani mert csak valami kis kosz ragad bele..
a termosztátrol : remélem hogy nincs komolyabb baja , de hozzátenném hogy elvittem a csikibegéhez 2hete és megmérték ilyen lézeres ceruzával is a motort , akkor sem volt 70-75fok fölött , csak alatta ! és soha nem érte még el a 85 öt sem nemhogy a 90et :( , úgyhogy akkor csak csere érett vagy nem? azért 35ezres tétel fontos lenne:p
a kuplung akkor azthiszem cserkó... , meg a vezérlés is és akkor remélem örülni fog az auto..
jah még valami a szervizben probáltam kiolvastatni a km-órát , a németek aztmondták el félig angolul félig németül hogy valamiért nem sikerült nekik , mert az ABS ből akarták kiolvasni és hogy ahoz hozzá van nyulva és nem sikerült és vigyem el itthon is valahova...
nah a csikibegében is rákötötték a gépet és az mikor olvasni akarták a km órát , 0.0KM-t írt ki... gyanús vagy most mi van?:)
THX !
Dávid
Attie2007-04-04 10:23:28 // 33343
Na vazz... JTD-n 90 fokon kéne állnia? Akkor nekem is lesz egy termosztát cserém.
Érdekes amúgy, mert a 155 TS-emen úgy állt 90-nél a vízhőfok, mint a szög.
Online tag
1
Vendég1
565