rondo2007-04-05 09:22:45 // 33404
THX a helpet! azért nem ugrottam soha az elsőre , van egy elég jó szerelőm aki tényleg jó és baráti és ismerős! ha tehetem és ráér vele csináltatom a dolgokat , de felajánlotta magát egyik alfa szervizben a ficko maszekon , hogy megcsinálja és olcsobban is szerzi az alkatrészt , én meg hittem neki hogy a gyári kuplungszett a körül mozog, de még nem akartam hozzá rohanni.
jó ez a fórum nagyon.. segít legalább a tisztán látásban! ;)
most lesz vezérlés és termosz csere , utána meglátjuk a kuplungot szerintem el sem vállalja a szerelőm ... majd lehet hogy érdekelne valaki aki vállal ilyet és ért is hozzá!
Köszi ! Dávid
Hiran ( no saurus Rex ;) )2007-04-05 09:22:39 // 33403
Tényleg mutatós...Köszi!:) / Kulcs azért jó messze van...:))/
Ferke2007-04-05 06:16:27 // 33402
Jah, és tedd ösze a két kezed, mert ha fószvágent vettél volna, most azon agyalhatnál, hogy mennyire gáz dolog az, ha a pdtdi-d 3 liter olajat eszik olajcserétől-olajcseréig.:)) Azért szerintem a gondok itt kezdődnek, nem a kuplungcserénél. :)
Mike.2007-04-05 06:14:12 // 33401
Piri mester csinál küszöb spoilert. Ronnie oldalán látható a kész példány.
Szerintem jól néz ki. :-)
Ferke2007-04-05 06:13:48 // 33400
rondo! Nem bántani akarlak, de én azt látom, hogy szó nélkül ugrottál eddig az első árra. Azt a szerelőt, aki 150ezret mond egy kuplungra, nagyom morcosan el kell küldeni, és örökre elfelejteni, mert az mocskosul lehúzós!!!!
A németországi 400euros ár érthető, ott mindenhol ennyi, és gondolom a helyzetedben sem lehetett mit tenni (gondolom nem akartál sk nekiállni).
De itthon ezeket a költségeket nem lehet kifizetni. Szerintem amit eddig az autóra költöttél, lehetett volna kevesebb is jóval, mondhetni töredéke.
Pikkpakk félmilliót költesz az autóra, ami töredékéből is meglenne, kis utánajárással, ráadásul hozzáértó szerelőnél.
Érdemes a korrekt (árban és minőségben) szerelőt felkutatni!
A márkaszervizeket felejtsd el!!!
Az elején engem is lehúztak az Alfával, de nekem egy teljes vezérlés-szakadás nem volt 300ezer, pedig a 3. szerelő fejezte be a melót, mert a 2 előző csak lehúzott.
Sőt, talán másfél éve költöttem összesen 300ezret, és ebben benne van a 17-es felni , gumival, amit az oldalamon látsz! Ez komoly!
Tehát csak ésszel! Szerintem szólj, kérdezz itt!
A kuplungod pl nem lehet több, mint 50-60e, és az más sachs vagy valeo.
Hiran ( no saurus Rex ;) )2007-04-05 02:57:26 // 33399
Üdv:)
156-oskához küszöb spoiler ügyben...tudna valaki segíteni? Cím? telszám? Név?
köszi....:)
Viktor-alfa2007-04-04 20:55:45 // 33398
Szia,
Előzéskor, nagyobb fordulaton előforduló motor control hiba, turbo tiltás ujraindításig, általában turbo tisztítással orvosolható. Kupplungszett (tárcsa szerkezet,kinyomócsapágy) Valeo gyári minőségben kb 55e.
Erhard 242 (Pure Energy)2007-04-04 18:53:20 // 33397
az átírást meg a felnit ne számold, az első kötelező, a második az alfánál "kötelező" :)))
sajnos a használtautó ilyen, belenyúlsz vagy mellényúlsz...
jó tanács, legközelebb vidd el computerkiolvasásra az autót szakszervízbe, 10e ft-ért át is nézik, tanácsot adnak.
Erhard 242 (Pure Energy)2007-04-04 18:39:01 // 33396
érdekes ez a termosztát izé, nekem akkor eszik a legkevesebbet az autó városban, ha a hőfok 80-on van akkor 5.6L, de amint dugó van, megy feljebb a hőfok 90-re el kezd nőni a fogyasztás is 6L, aztán még nyár is van felmegy a mutató 98-ig, bekapcsol a ventillátor a fogyi 6.4L....
Autópályán 140-150nél 90fok fogy. 5.8-6L
Autóúton mikor trafiznak 90-100nál 80fok fogy. 4.6-5L...
azért nem fogok termosztátot cserélni, hogy odaszegeződjön a 90re, aztán lezabálja a gatyámat :)))))))))))))
rondo2007-04-04 17:49:25 // 33395
Thx a hozzászólásokat!
Holnap megy szervízbe az autó.
Cserélik neki a vezérműszíjat , a görgőket , a vízpumpát és a Termosztátot is...
biztos hogy nem működik jól hisz nem volt még 90fokon soha akárhogy nyomtam neki...
A kuplunggal még várok kicsit mert tényleg csak akkor jön elő ha egy órát dugózok vele... (mármint a rángatás..)
de azért kiváncsi lennék mennyibe kerül egy kuplung szett .. nem gyári szervizben csináltatva... én első felállásban egy szerelőtöl 150es árat hallottam.. létezik hogy a feléből megúszom majd?
megkerestem azt a leányzót akit ajánlottatok az auto leinformálása ügyben.. kiváncsi vagyok mit tudunk beg belőle...
fene egye meg hogy ennyit kell foglalkoznom az autó beljesével meg hiábival , azért vettem ilyen "fiatal" autot hogy ne legyen gondom vele ,erre 1hónapja van nálam és már lassan 300.000at költöttem rá... , ha hozzávesszük az átírást , meg a felnit akkor fél millát, nagyon remélem hogy lassan abbamaradnak a hibák... habár még nem derült fény arra hogy miért írja ki néha előzésnél hogy motor control hiba és áll le a turbo ujra inditásig, de majd kiolvastatom computerrel hogy mibaja...
és ahogy érzem mikor minden rendben lesz akkor fog elkezdeni szétrázódni a futómű a magyar utakon :S
na mind1 , sajna attol még az alfa szerelem marad:)) de gondolom ez ilyen!
Poló2007-04-04 17:28:25 // 33394
Az én autómat a Boldizsárnál szervizeltette az előző tulaj. Írtam nekik egy emailt, hogy szeretném tudni, miket cseréltek az autón. Írtam nekik alvázszámot, motorszámot és rendszámot. Válaszban annyit írtak, hogy így nem adnak ki róla infót, de ha bemegyek a forgalmival és igazolom, hogy enyém az autó, akkor szívesen segítenek.
Ferke2007-04-04 14:55:36 // 33393
Ok, csak próbálkoztam.:) Hálistennek ritkán kell gyári alkatrészt cserélni.:)
Attie2007-04-04 14:53:59 // 33392
Nem igazán, én nem foglalkozom az alkatrészekkel.
Szólok a szerelőnek, hogy mit kéne cserélni és ő meg mondja hogy mehetek, vagy hogy szól majd ha jöjjek.
Attie2007-04-04 14:51:12 // 33391
Na mondjuk autópályán a nagy menetszél miatt inkább 80 felé volt a mutató, de egy autóúton teljesen OK-s volt.
Ferke2007-04-04 14:48:56 // 33390
Tééleg, ha már itt vagyok, megkérdem: bontotta már meg valaki a faceliftes középkonzolt?
Mitől lehet az, hogy a középső tekerentyűm, ami a ventillátort hivatott szabályozni, úgy, ahogy van, nem műxik.:(
Így az automatikára vagyok utalva, ami általában nyomja a ventit, mint a hüle...
Vagy hová vigyem? VAn valami elektronikai szaki, aki vágja a tipust?
mesa2007-04-04 14:48:51 // 33389
De eléri, azonban csak ha 'hajtom' szegényt. Nekem jelen pillanatban folyamatos közlekedésben alatta van (pl. autopályán)
100% hogy csere, nálam is. Ez most akkor már tutti.
Ferke2007-04-04 14:47:16 // 33388
Also! Ééértem.:) Akkor szóljak Neked és várjak türelemmel?:)
Attie2007-04-04 14:45:21 // 33387
Az alkatrészeket nem én szerzem be. Én nem tudok semmiről :))
Ezzel amúgy csak egy gond van, hogy nem lehet mindig "szerezni". Várni kell a pillanatot.
Ferke2007-04-04 14:41:33 // 33385
Én csak vicceltem, úgyhogy majd Hozzád fordulok alkatrész-ügyben, jó?:))))
De most komolyan. Az a gáz, hogy gyári cuccost nem tudok olcsóbban, csak u.gy. alkatrészeket, sajna.:(
Attie2007-04-04 14:40:27 // 33384
Lassan elmehetek már mérnöknek is :DD
Attie2007-04-04 14:39:18 // 33383
Asszem nem lesz gond nekem sem :) A 155-ben is gyári volt minden cserélt alkatrész, nem gyári áron :))
Peti16V2007-04-04 14:38:54 // 33382
Lassan kibontakozik egy diplomamunka termosztát témában. :)
Ferke2007-04-04 14:36:25 // 33381
Kamionról lepottyant potyogtatós kamiont pont véletlenül tudok olcsón!:)
Attie2007-04-04 14:33:54 // 33380
Rá már én is gondoltam, de így bátrabban fordulok majd hozzá :)
Attie2007-04-04 14:33:00 // 33379
Hűbazz.. akkor kell keresnem egy potyogtatós kamiont :))
Attie2007-04-04 14:32:16 // 33378
Igen, de ha jól értem neked el sem éri a 90-et. És ez a gond. Ha elérné, és aztán egyszer hírtelen leesne, az normális. De lesés után ismét 90 körül kell lennie folyamatosan. Mert ugye amikor már a nagy hűtőkör is nyitva van és eléri a 90 fokot, akkor a ventilátor segítségével kell tartania a 90 fokot.
Nekem a 155-ön ez így előírás szerűen működött. Csodálkoztam is amikor azt olvastam, hogy 156-nál normális, hogy 90 fok alatt van, de elhittem :)
mesa2007-04-04 14:31:33 // 33377
Egyszer én is akartam lekérdezni előéletet egy szervízfüzettel, de elhajtottak, hogy csak a tulajdonosnak kötelesek infot adni.
Ami marhaság, hiszen Ő mindenről tud. (elvileg, ugye)
Viszont genyaság, hiszen épp vásárlás előtt álltam és szerettem volna információt szerezni arról, hogy valóban vezetett-e az a szervízfüzet, és mindent tartalmaz-e amit tartlmaznia illik.
Ilyetén formában tehát a szervízfüzet jelentősége megközelíti a nullát :(
mesa2007-04-04 14:25:09 // 33376
De hisz Te is ezt írod, hogy az AR esetében sokkal többet és gyorsabban mozog el a mutató a 90 °C környékéről, mint más gyártók esetében! :)
Viszont akkor most honnan tudjam, hogy az enyém jó-e ? :o
Nektek akkor is 90 °C környékén van, ha mondjuk nem forszírozott tempóban haladtok 10-20 km-t ??? Autópályán is ?
Mert ha igen, akkor rögtön veszek egy új thermot bele.
András bácsi2007-04-04 14:22:25 // 33375
A kályhákba a gyári kb. 35k. :(
Peti16V2007-04-04 14:20:07 // 33374
Lehet, hogy nem volt képben aki a leveledet olvasta, vagy csak egyszerűbb volt így elhajtani Téged.
Gond nélkül le tudják informálni az autókat. Persze csak a márkaszervizek adatai alapján. Ugyan nem hatalmazott fel Bo, hogy ajánlgassam, de szerintem Ő szívesen segítene.
Attie2007-04-04 14:19:46 // 33373
Így van, 90-en vagy azalatt egy picivel kéne állnia.
Mennyi vajon egy termosztát? 10-12e? Remélem nem több :)
Nem pontosan szerintem erről szól:
"The difference is that in fact the temperature always goes up and
down because there is a thermostat (in all cars!!) that opens when
the cooling circuit reaches a certain temperature like 90dgr.
When the thermostat opens, a whole lot of relativaly "cold" cooling
drops from 90 to 70-75dgr."
"A különbség valójában az, hogy a hőmérséklet mindig fel vagy lemegy, mert van egy termosztát (minden autóban) ami kinyílik amikor a hűtő kör elért egy bizonyos főmérsékletet, pl 90 fok. Amikor a termosztát kinyit, akkor a relatív hideg lehűti a vizet 90-ről 70-75 fokra"
"Alfa shows this immediately on the temperature indicator whereas many
other cars measure an AVERAGE temperature that goes up and down very
slowly and certainly will not show the peaks like the Alfa way."
"Az Alfa ezt azonnal mutatja a vízhőfokmérőn, míg sok más autó egy átlag hőmérsékletet mér, ami nagyon lassan megy fel és le, és nem a csúcs értékeket mutatja, mint ahogy az Alfa eljár"
Peti16V2007-04-04 14:14:21 // 33372
Sajna nem vagyok nagyon jó angolos, de szerintem nem egészen így érti.
A csere óta nálam is valóban így működik a dolog, de csak a legelső bemelegedésnél, amikor is a nyitás után először kezd a hűtőbe áramolni a közeg és ugye onnan hirtelen a motorba a hideg folyadék. Eztután már nem tud ekkora hullámban változni a dolog, tehát kissebb kilengésekkel mocorog a mutató.
mesa2007-04-04 14:02:53 // 33371
Úgy értettem, hogy arról is szól, amiről beszéltünk, hogy tulajdonképpen sosem áll 90 °C-on, az idő legnagyobb részében alatta van.
Még pedig azért, mert az AR más technologiát használ, mint a többi autó, ahol átlagértéket mutat a kijelző. Azoknál a típusoknál elindulsz, bemelegszik a motor és látod 90, amig meg nem állsz, vagy fel nem forralod. :)
AR esetében egyfolytában ingadozik a mutató, mert így tudja jobban érzékeltetni a gyár a hőváltozást, ami a motorterheléssel/hűtéssel egyenesen arányos. Amikor a thermostat kinyit és hideg víz áramlik be, akkor leesik 70-75 °C-ra.
Azonban ha a többség egybehangzó véleménye alapján stabilan 90 °C környékén kellene állni a hőfoknak, akkor elképzelhető, hogy az én autómban is cserélni kell !
( Az eddigi tapasztalataim alapján nekem alatta mutat, csak ha tempósabban közlekedek, vagy lépésben haladok kerül 90 °C vagy fölé )
Attie2007-04-04 13:54:30 // 33370
Na ez jó, mert én írtam a FAM ügyfélszolgálatára, hogy van nekem egy alvázszámom és mondjanak már nekem róla okos dolgokat, de elhajtottak azzal, hogy ők csak a Magyaro-n vásárolt autókra tudják megmondani.
Mondjuk csodálkoztam is nagyon ezen (asszony régebben Nissan importőrségnél dolgozott és a világ bármelyik Nissanjaról meg tudták mondani, hogy mit sceréltek rajta), de végül mit tudtam csinálni, maradtam info nélkül.
Ezekszerint mégis lehetséges megtudni külföldi autókról "hivatalos szerven" keresztül infót :)
Attie2007-04-04 13:47:03 // 33369
De ez csak arról beszél, hogy azért esik le hirtelen a mutató, mert kinyit a termosztát. És más gyárakkal ellentétben, akik átlag értékeket használnak - és ezért lassabban esik le a mutatójuk - az Alfa az aktuális értéket mutatja
Satti2007-04-04 13:44:08 // 33368
Esetleg előfordulhat,hogy nem mindenki beszél angolul:-)
Peti16V2007-04-04 13:43:31 // 33367
A 156-osokban mindegyik termosztát 88 fokos, TS és JTD egyaránt.
De például a 155 TS-ekben és a korábbi 145/146 TS-ekben 83, a TD-kben 80 fokos van.
mesa2007-04-04 13:40:41 // 33366
Thermostat témában :
Senki sem olvatsa, amit bemásoltam ? Szerintetek faxság, azért nem reagált rá senki ???
Beteszem ide is:
Water temperature display :.
The water temp rises too slowly, hitting 90c° only after 10Km (driving
about 90Km/h with 5c° outside), when temp reaches 90 it suddenly drops
to 75-80 and then rises a little but usually is always below 90c°.
Reason:
Alfa uses a different way of showing the temperature compared
to i.e. Opel, Audi, VW. I guess Seat is VW so......
The difference is that in fact the temperature always goes up and
down because there is a thermostat (in all cars!!) that opens when
the cooling circuit reaches a certain temperature like 90dgr.
When the thermostat opens, a whole lot of relativaly "cold" cooling
drops from 90 to 70-75dgr.
Alfa shows this immediately on the temperature indicator whereas many
other cars measure an AVERAGE temperature that goes up and down very
slowly and certainly will not show the peaks like the Alfa way.
I guess this is done because the "normal" car driver will get in panic
and goes and see their dealer to check if nothing is wrong and Alfa is
of the opinion that Alfisti, as real, true car drivers, as enthousiastic
and knowledgeable car dirvers and can "see through" this.
So, forget about bothering the dealer, just enjoy your Alfa and keep
a regular eye on all engine fluids; don't forget the fuel tank ;-)
Thanks to Gert-Jan from Holland for this info!alfa156.net
András bácsi2007-04-04 13:28:18 // 33365
Én még nem hallottam olyanról.
Ferke2007-04-04 13:20:58 // 33364
A végső megoldás úgysem hinnéd el!:) Elborult az agyam, kimentem a pályára, és 15 km-en keresztül mentem 3-asban, üveghangon.
Mire beértem az Oasztapenko-hoz, már nem rángatott.:)))))
Mike.2007-04-04 13:20:06 // 33363
És létezik ettől kisebb hőfokon nyitó is?
Liquid2007-04-04 13:10:09 // 33362
Pedi kíváncsi lettem volna a megoldásra. Most kop-kop az enyém sem komiszkodik.
András bácsi2007-04-04 13:09:45 // 33361
Jól hallottad: a legtöbb 83-on, vagy 88-on nyit.
Mike.2007-04-04 13:06:51 // 33360
Igazad van, elvileg 90 nek kellene lennie.
Csak hát mi arra a garancia, hogy ha veszek még egy termosztátot akkor azzal annyit is fog mutatni? Most 75-80-at mutat és bemérve a hőfokot +5-el több a víz. Előtte is hasonló volt, így meg most feleslegenek tartok még egy cserét azért az 5-10 foknyi különbségért.
Na meg én úgy hallottam, hogy van több hőfokon nyitó termosztát.
Ferke2007-04-04 13:01:36 // 33359
Azzal most minden rendben. Addig bügyköltem, míg jó lett. De már fogalmam sincs, hogy mit csináltam végül, mert már mindenhez hozzányúltam.:)
András bácsi2007-04-04 12:32:08 // 33358
Nem sajnos. van itt a városban egy fazon, aki 15k-ért mindent átír.
Pl. fateréban anno kiolvastattam: minden egységesen 79xxxkm volt. Gyanús volt, de a korábbi téves infoval meggyőzettem magam. :(
Aztán a szerelgetések során már látni, hogy ne annyi van benne, bár állapotra nem túl rossz, de szerintem közel a duplája lehetett.
Liquid2007-04-04 12:27:06 // 33357
Komolyan? Hümm, akkor csak a kezdők 0-zzák ki? Hát akkor ilyen módon nem lehet megmondani, hogy mennyit futott a gép.
András bácsi2007-04-04 12:16:29 // 33356
Én is ezt hittem sokáig. De az is írható komolyabb felkészültséggel. :(
Liquid2007-04-04 12:10:14 // 33355
Ígyvan! :) Kicsit eccerűb a konstrukció :)
Tényleg, hogy állsz a kisautóval?
Online tag
1
Vendég1
543
Fórum
Friss topicok
- Alfa reklám
- Giulia
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Spider
- 4C
- MiTo
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Junior
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10