csocsi2006-11-24 12:12:52 // 23443
Hoppá akkor a dolgozók nem mindig elégedettek
Kompressz úr2006-11-24 12:10:50 // 23442
Gyere, mindig van üres állás :)
kando.2006-11-24 12:09:28 // 23441
Hoppsz..! :)))
Egy barátom, főiskolai tankörtársam oda ment dolgozni, meg voltam ott gyárlátogatni is. Most már kicsit bánom is, hogy nem mentem oda, de az angol tudásom hiányos, s így nem vettek volna fel.. Bár még mennék oda szívesen, a méréstechnika inkább a területem, mint az autóhifi :)
Poló!
Akkor a WI-k nem megfelelőek, vagy a dolgozókat nem tájékoztatták, hogy mikor milyen tömítés kell, mit mikor milyen csavarral kell szerelni.
A büfé itt nyitva van, szerintem 6-tól, meg kell egyezni ott a vezetőséggel, hogy a büfé legyen nyitva már munkakaezdés előtt. Az, hogy nálunk mi hogyan van, majd elmesélem, de inkább nem itt :) (sose tudhatom, hogy egy gyár munkarendje nem-e privát tulajdon... Paulus majd eligazít úgyis ;-) ).
Poló2006-11-24 12:05:09 // 23440
Hajnali fél 4-kor kelek, a büfé 7-kor nyit, kajaidő pedig 9:20-tól van. Addig éhen is halok. Ha leülnék a teamsarokba enni, azért ki is nyírnának helyben.
A csavarok között a bevonatban van különbség. Egy idő után ugyanazzal fog menni a másik is, az előző meg ki lesz vonva a forgalomból. Régebben a vízpumpáért kapott valaki fegyelmit, mert másik fajtával rakta. Annyi volt a különbség a kettő között, hogy az egyikben réz, a másikban alu tömítőgyűrű volt. Egy idő után már cak egyfajta vízpumpa lett, azzal ment mindegyik motor.
Kompressz úr2006-11-24 12:04:20 // 23439
Te meg honna tudsz ennyit az NI-ról? :))
kando.2006-11-24 11:57:30 // 23438
Azért nincs teljesen igazad..
Autóipari cég vagytok, ráadásul motort gyártotok, akkor pedig vannak nagypon szigorú szabályok a munkafolyamatokra, a gyártásra, a gyár üzemeltetésére. Én a soron való evést sem engedném meg, hanem minden sor adott időben ki a kantinba, 10-15 perc tízórai/uzsonna oszt' vissza termelni. A csavarra is igaza van, ha minden csavar szürke, akkor ne legyen már benne más fajta. Lehet, hogy az azért zöld, mert nem 9.8-as, hanem 10.9-es vagy 11.10-es vagy kovácsolt, vagy más a menete, balmenetes, vagy finommenetes stb.
Persze, az is igaz, hogy az itteni vezetők bizonygatni akarnak, az anyacégnek, mert nálatok ők a vevő, nálunk meg a japán vezetők vállalják be a lehetetlent a mi vevőinknek (más, szintén off autógyáraknak.. hajh, ha végre az Alfába is gyárt(h)atnánk fejegységet.. :-))) ).
Autóipari dolgokról majd egy asztal (bor, sör :-) ) mellett még beszélgethetünk, voltam most 1-2 fejtágításon, szabványismertetésen, nagyon szigorú szabályok vannak, nem csak valami vacak ISO9001... Azt gyerekjáték meg(venni)szerezni :-)))
Poló2006-11-24 11:57:16 // 23437
Pl. bosch :))
Az német, nem? :))
Mike.2006-11-24 11:56:24 // 23436
Sok a ha! :-))
A lényeg, hogy itt is ott is vannak jók és rosszak is.
Mike.2006-11-24 11:52:43 // 23435
Ahaa, szóval ezt hívják népmesének! :-)))
kando.2006-11-24 11:51:06 // 23434
Mert nincs pénzem tömítésre meg hengerfejre, azért!
összetörtem egy kurvadrága autót, azt fizetem, annak van priority...
kando.2006-11-24 11:50:02 // 23433
NA!
A németek már korántsem annyira precízek és szorgos-dolgosak, mint hinnénk. Ha azok lennének, akkor nem Casio és Swatch órák lennének, hanem AEG és Siemens.. :) A svájciak, japánok még mindig precizebbek és dolgosabbak, nem véletlen, hogy a finom és precíz mechankikákat igénylő berendezéesk svájci alapúak, a miniatűr ,,vackok'' meg japánok :))
A magyar dolgozók, ha normális körülmények között lehetnek, ha megfelelő a cégvezetés, van minőségtudat, és olyan embereket vesznek is fel, akik valóban dolgoznak, lehet olyan, hogy a magyarországi leányvállalat jobb minőségi, mennyiségi mutatókat produkál, mint az anyavállalat (külföldön).
Nem csk az Audi, de pl a National Instruments is jobb minőséget gyárt Debrecenben, mint az amerikai gyár s jöttek is ide a konti managerek, hogy mi a franc van itt ? Ennek az lett az eredménye, hogy bizonyos termékek fejlesztését már idehozzák, nem feltétlen az olcsó magyar mérnökök miatt, henm mert a gyár már 5 éve van itt és már bizonyított (gondolom nem egyszer..)
Nem a szocializmusban vagyunk, már, szerencsére :)))
Poló2006-11-24 11:45:21 // 23432
Páran voltak kinn Olaszországban és azok mesélték valakinek, az a valaki megint valakinek és valahogy eljutott hozzám is :)))
Amúgy szerintem igazuk is van az olaszoknak. Minek annyiféle csavar? Csak belekeveredik az ember :))
Karakot2006-11-24 11:43:32 // 23431
Mert a német motorokat törökök rakják össze. :)))))
Mike.2006-11-24 11:41:38 // 23430
De csak "állítólag" ! :-)))))
Ha itt megengednék a sör fogyasztást sokan részegek lennének. Szerintem fel kell ésszel érni ehhez a lehetőséghez.
András bácsi2006-11-24 11:37:30 // 23429
Nem tudom, ami nekünk van, annak kicsi a csomagtartója. :)
És azt írtam, hogy szerintem szép.
Poló2006-11-24 11:35:30 // 23428
Németeknél meg van engedve, hogy sört igyanak munka közben. Náluk az élelmiszernek számít. Nálunk a sor mellett még az evést is rossz szemmel nézik. Nálunk sokkal szigorúbbak. A magyar főnök sokszor megmutatja a németnek, hogy a magyar melós szájában még egy f@sz elfér... :(
Állítólag az olaszok a Lambo gyárban nagyon lazák. Nálunk ha valaki msáfajta csavart rak véletlenül a motorba, akkor jól megbüntetik. Pedig csak annyi a különbség a két csavar között, hogy az egyik szürke, a másik zöld. Az olasz csak belemarkol valamelyikbe és rakja. A menet passzoljon a többi nem számít :)
Kompressz úr2006-11-24 11:34:41 // 23427
Most Alfa-ról vagy teherautóról beszélgetünk? :)
Az SW legalább nem néz úgy ki mint az összes többi kombi, azaz nem halottaskocsi. Megjegyzem meg nem is kicsi a csomagtartó :)
Mike.2006-11-24 11:33:42 // 23426
Na és akkor meg is érkeztünk a pohártartó hiány kérdéshez! :-)))))
Poló2006-11-24 11:31:52 // 23425
Ez teljesen igaz. Vagy csak fényezi magát az emberei előtt a magyar cég, mint ahogy az audi szokta magát mindenki előtt. Jelszavunk: motorunk a minőség :) Mindenhova ezt írkálják, minden reklámban látható. Ahhoz képest elég sok motort kell szétszedni, nem egyet vevőtől visszahozni.
Majd a hétvégén lefényképézem és felteszem a pihentekbe, hogy milyen értelmetlen ajándékot kaptunk a cégtől :))) Volt aki egyenesen a kukába dobta...
András bácsi2006-11-24 11:31:28 // 23424
Mondjuk az üléstámlával véletlenül egyetértek. A SW is jó kicsi csomagtartóilag. De legalább szép.
András bácsi2006-11-24 11:30:11 // 23423
Akkor miért üzemképtelen az olajkályha? :))))
Poló2006-11-24 11:29:00 // 23422
Nekem meg azoktól a fogantyúktól lenne félelmem, amik a csomiajtó belsejében vannak. Mondjuk, hogy beleakad a kezed és nem tudod kihúzni, az ajtó meg csapódik lefele. A kezedet fogja agyonb@szni.
A hátsó üléstámlát meg ne hajtógassuk. Akinek ez hiányzik, az vegyen teherautót vagy ott az SW.
Mike.2006-11-24 11:27:39 // 23421
Pedig nem ez jellemző a Magyarra és az Olaszra sem és látjátok , vannak még csodák!
Jaa, meg hát a "precíz" Németség megint bebizonyosodott! :-)
csocsi2006-11-24 11:26:49 // 23420
Vaze a magyar szakemberek jobban dolgoznak, mint a svábok??????
Ez igaz lenne?
csocsi2006-11-24 11:26:18 // 23419
És ezek elég elrettentőek :(
Poló2006-11-24 11:22:49 // 23418
Jobb minőséget érünk el, mint a németek :P
Egyszer egy német főnök azt mondta mikor látta a különbséget a német és a magyar minőség között, hogy az ő audijába többet német motor nem kell.
kando.2006-11-24 11:19:47 // 23416
Jajj hát senki sem érti a poént ? :-))))
Aztán vigyázz, mert jön Poló és megmondjaazigazat :-)))
Csocsi, tudom, én is hallottam sokmindent, Rita is mesélt csúnya dolgokat, de pl. a nagy ,,mester''-nél is baxtak el 33-akat is már...
Igaz, ilyen régi szutykot inkább magam javítok, nem bízom másra :)
csocsi2006-11-24 11:15:20 // 23415
A márkaszervíz sem mindegyik működik rendesen :(
Mike.2006-11-24 11:13:26 // 23414
Brerát kértem karácsonyra! .......szerintem nem lesz belőle semmi! :-)))
Meg nekem a "levetett" lámpád jobban tetszik, tetszett. :-)
Mike.2006-11-24 11:11:18 // 23413
"mer' há' olaszok rakják össze.. "
Mert amit más népek raknak össze az jobb. Pl itt az audinál a magyar mentalitást ismerve, csoda, hogy egyáltalám mükszik a gép! :-)
csocsi2006-11-24 11:05:52 // 23412
Csak az ilyen lehúzások terjednek legjobban :(
csocsi2006-11-24 11:04:19 // 23411
De ha erre lett volna szüksége akkor miért nem más típust vett????
csocsi2006-11-24 11:04:15 // 23410
De ha erre lett volna szüksége akkor miért nem más típust vett????
kando.2006-11-24 11:04:03 // 23409
A bizonytalan előéletűekkel meg az a baj, ha van is szervíz könyv, az lehet kamu is, a másik meg, hogy akár márkaszervíz is, néha azok is trehányak, és ,,lerontják'' az autót vagy pont az a gond, hogy az a szerelő, akihez kerül, nem ért hozzá, nem szereti az olasz autókat és csak összetákolja. Na meg persze, ha valaki tapossa mert Alfa, mert sporots, mert megy mint a golyó, az ne is várja el, hogy ne legyen hibás (lehet taposni, de akkor a szerviz intervallumokat kell és illik is csökkenteni, olajcseréket sűrteni, futóműállítást sűriteni, főleg bp-en...).
Régi alfát meg tényelg annak érdemes venni, aki szereti annyira, hogy a vele való nehézségeken felül tud emelkedni, ért is hozzá vagy tudja olyan megbízható szerelőhöz, baráthoz vinni, akinél jó kezekben van. ;-)
Én is úgy vetem az enyémet, árából ítélve is, hogy kell rá költeni, de amit tudok, amgam is megjavítok rajta s akkor viszem szervizbe, ha nagyobb gondja akadna vagy műszakira kell vinni. Persze autószerelőben én is csalódtam, s megbántam, hogy nála hagytam közel egy 100-ast a szinte semmiért és ma már abban se vagyok biztos, hogy amiket kciserélt, ki cserélte e egyáltalán vagy tényleg kellett volna cserélni, tényleg kellett fékbetétet, hátsó kerékcsapágyat cserélni rajta... Még hátsó rugókat is akart velem cseréltetni, mert szerinte töröttek.. Hja, azóta 1 mosógépet hoztam fel vele meg nem 1x volt, hogy 3-4-5 hátizsák volt benne és 5-en ültünk benne és elment és ugyanúgy felállt az a csodás csíklámpás fara, mint most :-)))
Azért se vennék már más gépet ;-)
csocsi2006-11-24 11:02:04 // 23408
De ha erre lett volna szüksége akkor miért nem más típust vett????
csocsi2006-11-24 11:02:02 // 23407
De ha erre lett volna szüksége akkor miért nem más típust vett????
csocsi2006-11-24 11:01:24 // 23406
De ha erre lett volna szüksége akkor miért nem más típust vett????
csocsi2006-11-24 11:00:12 // 23405
Azt a típust nem ismerem. Viszont a barum esetében nekem is vannak + tapasztalataim.
Kompressz úr2006-11-24 10:27:45 // 23404
A használt, bizonytalan előéletű Alfanál jó esély van arra, hogy szétessen, de az utolsó három Alfánkkal (újonnan vettük) semmi gond nem volt.
A 147esemen a termosztátot cserélték garanciában, ennyi, Mrs. Paulus SW-jén semmi, a 159 esetében 6.000 km után semmi.
Ronnie2006-11-24 10:26:11 // 23403
Enyje-benye, hát találd fel magad! :o)
Legalább nem kell gondolkoznod, mit kérjél karácsonyra a családtól! ;o))))
Ferke2006-11-24 10:11:22 // 23402
Nem is értem, hogy az ilyen ember miér ír ítéletet? mot írjak én is a céges 106-os pug-ról, vagy a suzukikról, vagy az asztmáról? Nem is az én autóm, nem is én szervízelem, és csak küldöm nekik, de rendesen, mint még rajtam kívül sokan mások is.
Az ilyen ítéleteket is törölném a fenébe...
kando.2006-11-24 10:10:47 // 23401
Na igen, ezért kéne nálunk úgy megírni a tapasztalatokat, hogy tükrözzék, nyílván ez sem a egy tökéletes és hibátlan gép (mer' há' olaszok rakják össze.. :)) ), de nem is szar annyira (sem), mint ahogy egyes offos tulajok hiszik vagy hitetni akarják a többséggel.
Azért kell nekünk is úgy leírni, hogy igen, vezmód az problemmás, meg van még ez+az, de ott a deisgn, az életérzés, a formaterv, a belső elrendezés, ergonómia, meg úgy űltaálban az egész, kárpótol azokért a kisebb (nagyobb ?) hibákért, amik benne vannak.
De azt se mondja nekem senki, hogy egy akármiylen német vag svéd vagy amcsi (európai meg kórejai amcsi) vassal nincs gond, vagy nincs legalább ennyi (annyi), mint amiket leírnak az állítólagos népítéletekben, mint ahogy állítják emezek az alfákról, más olasz autókról..
Mike.2006-11-24 10:00:41 // 23400
Olvastam ezt is és ha ez megtörtént akkor ez tényleg gáz. És elvileg megtörténhet ez az Alfával is de szerintem nem ez a jellemző a többségre.
Amúgy meg itt is inkább a szakszervizek akik leszerepeltek.
Peti16V2006-11-24 09:59:30 // 23399
Hogy a francban rohadhatna egy 2005-ös autó? Ez egy baromság! :(
Peti16V2006-11-24 09:56:14 // 23398
Köszi a gyors reagálást! :)
Mi pont Ruville-t importálunk, csak nincs az enyémhez :(
Az az érdekes, hogy a gyártók szerint az új pumpánál a bejáródási időszakban előfordulhat folyás, ami később megszűnhet. Egy időben elég sok volt a garanciális problémánk, ezért beletesszük a dobozba ezt a leírást és azóta nem nagyon jönnek vissza gariba a pumpák.
Összeszámolom hogy eddig mennyinél járok, és ha belefér, akkor csere lesz.
Kompressz úr2006-11-24 09:55:52 // 23397
Inkább ez a gáz, ha igaz...
Mondjuk azt nem tudom, hogy jött össze 120.000 km az autóval, ha állandóan szervízben volt és csereautóval járt.
Apróság, de Mw (ezt nehéz lenne elgépelésnek is venni) jelű Alfa pedig nincs...
Újra csak az a baj ezekkel a népítéletekkel, hogy megkérdőjelezhető a hitelességük.
Kompressz úr2006-11-24 09:51:54 // 23396
Nem akarok senkit megbántani, de tipikus magyaros hozzáállás, ha cégautót kap az ember. Széttapossa, nem kíméli, aztán csodálkozik, hogy szétesik. Egyébként is lesír az ítéletről, hogy németfan (hogy plasztikusabb kifejezést ne használjak).
Ferke2006-11-24 09:42:43 // 23395
Na ennyit érnek a népítéletek!:)))
András bácsi2006-11-24 09:41:29 // 23394
Mivel a vezérműszíj-vezetés egyik csapágya tulajdonképpen a vízpumpa csapágya, ezért szerintem úgyanúgy cserélendóő, mint a fix görgő és a feszítő. Az élettartama elvileg nagyobb, mert siklócsapágy, de a viszonylag elhanyagolható költsége miatt én kicserélném. Az a bosszantó, amikor nem cseréled ki, és mondjuk 10e után elkezd folyni a tömszelence, vagy behal a csapágya.
Mondjuk a Ruville nem rossz, de a gyári sem horror árú.