admirális2008-03-16 22:59:26 // 63693
Úr isten, ezt nem is tudtam. Én azt hittem mindegyikbe be van vezetve gyárilag.
Liquid2008-03-16 22:58:41 // 63692
az volt a menetstabilizátor a kőkorban :)
admirális2008-03-16 22:58:35 // 63691
De facelift előttiekben abszolut nem volt tempomat, GTPetinek kizárt hogy működne, mert akkor még extraként sem volt kérhető.
GTPeti2008-03-16 22:58:11 // 63690
Igen, mer' az utca is valami hülye újkori bevonattal van ellátva!
GEORGE2008-03-16 22:58:02 // 63689
De jó hogy nem ebben a korban élek :-)))))
Sok esetben biztos jobb lenne de az autózás sokkal keserübb lenne .-)
Sok esetben biztos jobb lenne de az autózás sokkal keserübb lenne .-)
Tom122008-03-16 22:56:52 // 63688
ez már a biztonságosabb, gumi is van rajta..-))
admirális2008-03-16 22:56:40 // 63687
GEORGE2008-03-16 22:55:54 // 63686
Igen de az övéik már faceliftesek belülről.
GTPeti2008-03-16 22:55:10 // 63685
Az klassz. Mindhárman ugyanott vettük az SW-t. :)
GEORGE2008-03-16 22:54:07 // 63684
De hogy példát is modjak erre a tempomatra, Blacky 1,9 jtd SW-ben meg volt az üres csatlakozó, mig Wickey ugyan olyan autójában meg nem.
GTPeti2008-03-16 22:53:04 // 63683
GEORGE2008-03-16 22:52:53 // 63682
:-)
Dobd fel az az adok-veszekbe, hogy cserélnél :-)
Dobd fel az az adok-veszekbe, hogy cserélnél :-)
furio2008-03-16 22:51:30 // 63681
Szívesen lecserélném a tempomatom egy jó kis ASR-re :D
GEORGE2008-03-16 22:50:37 // 63680
Szedd le a kormányburkolatot és bal oldalt keress egy üres stekkert, ha van akkor nyertél.
GEORGE2008-03-16 22:49:58 // 63679
már járt itt cartárs úgy hogy előre megvette a tempomatkart és nem volt a burkolat mögött csatlakozási hely.
Ellenben amelyiknél ott a stekker akkor csak csatlakoztatni kell a kart és onnantról tempomatos az autó :-)
Ellenben amelyiknél ott a stekker akkor csak csatlakoztatni kell a kart és onnantról tempomatos az autó :-)
GTPeti2008-03-16 22:49:54 // 63678
A csatlakozó hiánya lenne a legkisebb gond! A kérdés, hogy a sw kezelné-e.
Tom122008-03-16 22:49:16 // 63677
...és visszajutottunk az ősi kerékhez /gumihoz/, ami tényleg talán a legfontosabb számtalanszor bizonyítottan...:-)
admirális2008-03-16 22:48:14 // 63676
Neked nincs, de a faceliftes belsősök mindegyikébe be van vezetve, meg van a helye, csak a kart kell beszerelni és megy.
GTPeti2008-03-16 22:47:21 // 63675
Engem az érdekelne, hogy egy normál vez.egységre rákötve tempomat gombokat működne-e. (Nem néztem még meg, hogy van-e csatlakozóm.)
GTPeti2008-03-16 22:45:47 // 63674
Menetbiztonsági különkiadásunkat láthatták. :))
furio2008-03-16 22:45:37 // 63673
Tudsz adni linket nekem arra a kapcsolási rajzra? Vagy esetleg ha átlátod, hogy mekkora a különbség ASR-es és ASR nélküli között?
GTPeti2008-03-16 22:38:35 // 63672
"ismerd / tiszteld a saját és autód határait."
Na ez az! Nálam sem egyszer-kétszer blokkoltak az Uno első kerekei. Ha nem ismerem az autót, ma rosszabb lenne a bónuszom... (És ott még ABS-ről sincs szó.)
Na ez az! Nálam sem egyszer-kétszer blokkoltak az Uno első kerekei. Ha nem ismerem az autót, ma rosszabb lenne a bónuszom... (És ott még ABS-ről sincs szó.)
GEORGE2008-03-16 22:38:19 // 63671
A fékre és a gumikra szinte a kezdetek óta adtam. Mindig is az új gumik híve voltam, a fékjeimet is "erősebbre" cseréltem a következő cserekor......
Tom122008-03-16 22:38:15 // 63670
admirális2008-03-16 22:37:16 // 63669
Én most találtam meg a kapcsolási rajzot hozzá. Iszonyú kusz. Bár elképzelhető hogy talán egy jelentős része ki van építve mindegyik autón, mint a tempomat esetén és nem kell annyit kábelezni. Bosch 5.7 ABS és ASR vezérlőből indul ki az egész, hozzá kapcsolódnak az ABS szenzorok, a kormányállás szenzor és egy szög-és oldalgyorsulás szenzor.
GTPeti2008-03-16 22:36:36 // 63668
Pritu, bejártad az egész világot, de nem tudod, hol az Orczy út. :)))
Liquid2008-03-16 22:36:29 // 63667
továbbra is azt mondom, hogy sokkal fontosabb az hogy jo fékek és jó gumik legyenek az autón és ismerd / tiszteld a saját és autód határait, mint az hogy tele legyen 3 betüs cucokkal
GEORGE2008-03-16 22:32:32 // 63666
Így igaz 200-ról nem tudja beforditani az autót egy elektronika sem ha ott csak 110-el lehetne a fizika törvényei szerint.
De sokszor ott is müködik ahol még az gondolnád, hogy nincs is gond.....
De sokszor ott is müködik ahol még az gondolnád, hogy nincs is gond.....
Tom122008-03-16 22:30:47 // 63664
GEORGE2008-03-16 22:30:38 // 63663
Hát koma el kell hogy keseritselek :-)
igazából semmi extra nem hozható ki az 1,6 TS-ből....ha jót akarsz magadnak nem piszkálod a mocit.
hajlamosak arra hogy megadják magukat, főleg ha még tuningolva is van :-(
Asszem hamarosan eljön az idő és eladó lesz a géped és veszel egy erősebbet.
Ez az autóvétel is olyan mint a házépítés, az első ház sose sikerül úgy ahogy megálmodtad, mert bene lakva ismered meg, és akkor jössz rá ez sem jó így, és az sem jó úg.
Eladod és épitesz másikat....
igazából semmi extra nem hozható ki az 1,6 TS-ből....ha jót akarsz magadnak nem piszkálod a mocit.
hajlamosak arra hogy megadják magukat, főleg ha még tuningolva is van :-(
Asszem hamarosan eljön az idő és eladó lesz a géped és veszel egy erősebbet.
Ez az autóvétel is olyan mint a házépítés, az első ház sose sikerül úgy ahogy megálmodtad, mert bene lakva ismered meg, és akkor jössz rá ez sem jó így, és az sem jó úg.
Eladod és épitesz másikat....
Liquid2008-03-16 22:30:22 // 63662
sztem add el a kocsit és vegyél egy olyat amiben van, ha ennyire fontosnak érzed, ne költs rá sokszázezret
a TS motorokat nem nagyon érdemes tuningolni, legalábbis a szokásos tuningfogások, csak rontanak rajta.
a TS motorokat nem nagyon érdemes tuningolni, legalábbis a szokásos tuningfogások, csak rontanak rajta.
GTPeti2008-03-16 22:29:12 // 63661
De ha nem akarsz az eredeti pályáról letérni, mert nincs hova, akkor előnyösebb, ha a fékút rövidebb.
Ezt így gondoltam az imént is, csak nem akartam túlragozni. Amúgy nehogy igazat adj...
Ezt így gondoltam az imént is, csak nem akartam túlragozni. Amúgy nehogy igazat adj...
furio2008-03-16 22:28:56 // 63660
Kapcsolási rajzokat találok vhol a neten? Vagy esetleg tudtok mondani vhol?
Liquid2008-03-16 22:28:21 // 63659
van igazság benne, de én inkább azt látom hogy hamis biztonságérzetbe ringatja a mazsolákat. És előbb-utób elérik azt a határt, amikor már nem segít rajtuk semmi. Hiába vannak tele minden extrával az új kocsik, mégis az 1. hó leesésekor összeborul minden.
GEORGE2008-03-16 22:27:09 // 63658
Száraz utesten blokkoló kerékkel ugyan úgy irányithatattlan...
furio2008-03-16 22:27:04 // 63657
Na mindegy :D Ha valaki mégis megtudna valamit az utólagos menetstab beépítésről, azt szívesen veszem :)
Moci tuningot javasoltok 1.6 TShez?
Moci tuningot javasoltok 1.6 TShez?
GTPeti2008-03-16 22:26:53 // 63656
300-400ezer forintot??? Na látod, annyiból talán még meg is oldható. (Át kéne nézni a kapcsolási rajzokat, hogy mi a különbség egy ASR-es autóban. A tippeket lásd alább. Érzékelőnek az ABS érzékelőit használja, beavatkozni pedig a motorvezérlés avatkozik be.)
GEORGE2008-03-16 22:24:38 // 63655
A fene se tudja ki hányszor kerül határértékre....
De gondolj bele hogy az első fagyok egyikén anya a megszokott 50-nel befordul egy ívre amin eddig gond nélkül ment az Alfa, de a jegesedés miatt ez már sok és akkor besegit neki az elektronika......nem abból kell kiindulni hogy 150-nél lehet csak baj.
De gondolj bele hogy az első fagyok egyikén anya a megszokott 50-nel befordul egy ívre amin eddig gond nélkül ment az Alfa, de a jegesedés miatt ez már sok és akkor besegit neki az elektronika......nem abból kell kiindulni hogy 150-nél lehet csak baj.
Tom122008-03-16 22:24:23 // 63654
Nem mentem gyorsan, ABS nélkül nagyobbat "bukott volna" az eleje, de szinte azonnal megállt volna. Nem ABS-es tapasztalat. Nagy sebességnél, netán kanyarban más, ott több értelme van.
GTPeti2008-03-16 22:24:12 // 63653
Ez csak akkor igaz, ha csúszós volt az úttest.
Ha száraz volt, akkor ABS-sel hosszabb a fékút. Az előnye az, hogy irányítható marad az autó. (Ha van egyáltalán lehetőség kikerülésre!!)
Ha száraz volt, akkor ABS-sel hosszabb a fékút. Az előnye az, hogy irányítható marad az autó. (Ha van egyáltalán lehetőség kikerülésre!!)
GEORGE2008-03-16 22:22:25 // 63652
De biztosan be lehet épiteni utólag de annyi mindent kéne cserélni hogy nem érné meg...
admirális2008-03-16 22:21:25 // 63651
Egy biztosítékon van a tempomattal, az ASR-el, ABS-el, kesztyűtartó világítással, tolatólámpával.
furio2008-03-16 22:21:18 // 63650
Igy van, én is azért kérdeztem rá az ASR utólagos beépítésének a lehetőségére ( én max 3-4 kilót szántam volna rá ) de akkor ezek szerint nem lehetséges a beéppíttetése .. :O
Liquid2008-03-16 22:21:01 // 63649
így van, de egy átlagautós hányszor kerül határértékre és hányszor kell a szervízbe mennie a 3betüs hibája miatt?
az tény hogy adott esetben életet mentenek, de sok alkalommal éppen tetézik a bajt
mindegy ne vitázzunk erről, inkább tárgyaljuk ki a pohártartót :)
az tény hogy adott esetben életet mentenek, de sok alkalommal éppen tetézik a bajt
mindegy ne vitázzunk erről, inkább tárgyaljuk ki a pohártartót :)
Mike.2008-03-16 22:20:39 // 63648
Okés! Ezt a párbajt is én nyertem! :-))))
admirális2008-03-16 22:20:18 // 63647
azért mondtam:)
Tom122008-03-16 22:19:44 // 63646
Ja, én is azt hittem, hogy az ABS-ről van szó...:-))
Mike.2008-03-16 22:19:42 // 63645
Okés! Ezt a párbajt megnyertem! :-)))
GEORGE2008-03-16 22:19:11 // 63644
Lehet élni is fogok vele az idei szlalomon :-)