Piritu - 1.000.0002011-01-16 19:54:41 // 115842
Itt az oldalon is sokat bontanak, én itt érdeklődnék először :-)
Dévid2011-01-16 19:53:35 // 115841
Én télen használom, mert hidegben, esőben, hóban, sárban nincs szívem elővenni a bringámat. Esőt még csak egyszer látott, havat, jeget soha a 2 év alatt.
Dévid2011-01-16 19:51:17 // 115840
Okés, majd keresek bontóban egy dobot meg egy csövet elé. Majd jövő tavasszal, műszaki előtt, addig meg jó lesz így, csak ne lenne ilyen szar repedtfazék hangja. :D
Poló2011-01-16 19:50:32 // 115839
Akkor már miért nem inkább télre vonatod ki? Én is gondolkodtam ezen a kivonatás dolgon, aztán rájöttem, hogy többe kerülne a leves, mint a hús. Az éves biztosításom 20.000 Ft, a teljesítményadó is ennyi, vagy egy picivel több max. A kivonatás meg 2000 valamennyi. Meg menjek be 2x az okmányirodába, álljak sorba stb... Aztán a legvégén nyerek 8000 Ft-ot. Pedig november óta áll az autóm, legutóbb akkor gurult, mikor itt volt Kócos a lámpákért.
Piritu - 1.000.0002011-01-16 19:48:52 // 115838
Esetleg egy bontott dob? Sokan bontanak 156-ot...
Dévid2011-01-16 19:45:42 // 115837
De százötvenhatra amit találtam az szinte mind csak ez a lapított szar,
ami nem tetszik... :S Még dupladétém is teccene de olyat most épp nem találtam olcsón.
Max. 20000et érne meg az egész mizéria. Ugyebár a gyári dob lenne 80.000 körül, meg az előtte levő cső is cserés akkor már, aztán ha jobban megnézném, még a végén leömlőtől cserélhetném az egészet.
Sajna engem is elért az a sors, hogy majomra tellett, banánra már nem.
Gondolkozom, hogy nyárra kivonatom forgalomból, inkább sétálok meg bringázok a jó időben. :)
ami nem tetszik... :S Még dupladétém is teccene de olyat most épp nem találtam olcsón.
Max. 20000et érne meg az egész mizéria. Ugyebár a gyári dob lenne 80.000 körül, meg az előtte levő cső is cserés akkor már, aztán ha jobban megnézném, még a végén leömlőtől cserélhetném az egészet.
Sajna engem is elért az a sors, hogy majomra tellett, banánra már nem.
Gondolkozom, hogy nyárra kivonatom forgalomból, inkább sétálok meg bringázok a jó időben. :)
GTPeti2011-01-16 19:37:52 // 115836
Tudtommal nem olyan egyszerű egy rozsdamentes dobot egy sima acélcsővel összeházasítani. (A korrózió miatt.) De erről a szakértő cartársak többet tudnak mondani.
Amit én ajánlok, az az, hogy ne egy ultra-univerzális Homasitás dobot vegyél, hanem lehetőleg olyat, ami valamilyen szinten a Te autódhoz van igazítva (méretezve)...
Amit én ajánlok, az az, hogy ne egy ultra-univerzális Homasitás dobot vegyél, hanem lehetőleg olyat, ami valamilyen szinten a Te autódhoz van igazítva (méretezve)...
Alfa GT-Csaba2011-01-16 19:32:49 // 115835
körbe kell hegeszteni és 2db laposvassal összekel kötni a dodot a csővel a hegesztés után.Ez azért fontos mert a hegesztésnél kiég a szén az anyagból és ezért mellette törik el 1 éven belül
ystuc2011-01-16 19:25:03 // 115834
Ilyen dob a Hondákon van. Valahogy túl fesztendfurulyás...
Dévid2011-01-16 19:24:05 // 115833
GTPeti2011-01-16 18:22:36 // 115832
dfg kérésére a lámpaállítás rúdjának méretreszabása.
Hibajelenség: Az állítómotor legfelső helyzetében is túl közelre világít a lámpa.
Fontos: Csak akkor kezdjünk bele a műveletbe, ha az állítómotor tetején lévő hatszögletű csappal nem lehet elérni a kívánt eredményt!
Természetesen csak kiszerelt lámpákon végezhető el a műtét. A cél, hogy a használt összekötőrudat lerövidítsük, ami foncsort és az állítómotor gömbfejét köti össze. A Depo lámpáimnál ez volt túl hosszú. A kupakok felől benézve a lámpába látszik, hogy ez a rúd egy csavarral van a foncsorhoz rögzítve. Ezt a csavart csak akkor lehet kicsavarni, ha pontosan vele szemben fúrunk egy lyukat a lámpa házába. (Ezt a 6-8mm-es lyukat később leragasztjuk. Én egy műanyaglapot ragasztottam rá.) Ezen keresztül tehát bevér a csavarhúzó és kiszabadítható a rúd. Kivéve kivágunk belőle egy 3-5mm-es darabot (ezt előtte ki kell játszani és pontosan meg kéne határozni!). Ez ugye nem nagy probléma Dremel-lel. A kereszt keresztmetszetű rúd 2 darabját pl. 4 db kapcsozó-kapoccsal lehet össze. (A kb. 1 cm-s kapocs a jó, mert a kiálló rész visszahajtható.) A rudat elő is lehet fúrni pl. 0,8as fúróval, de a kapcsot memelegítve is be lehet sajtolni.)
(Végezetül azt kérném, hogy akkor jöjjenek a kérdések, ha belenéztél a lámpába és még úgy sem tiszta, amit leírtam! Thx.)
Hibajelenség: Az állítómotor legfelső helyzetében is túl közelre világít a lámpa.
Fontos: Csak akkor kezdjünk bele a műveletbe, ha az állítómotor tetején lévő hatszögletű csappal nem lehet elérni a kívánt eredményt!
Természetesen csak kiszerelt lámpákon végezhető el a műtét. A cél, hogy a használt összekötőrudat lerövidítsük, ami foncsort és az állítómotor gömbfejét köti össze. A Depo lámpáimnál ez volt túl hosszú. A kupakok felől benézve a lámpába látszik, hogy ez a rúd egy csavarral van a foncsorhoz rögzítve. Ezt a csavart csak akkor lehet kicsavarni, ha pontosan vele szemben fúrunk egy lyukat a lámpa házába. (Ezt a 6-8mm-es lyukat később leragasztjuk. Én egy műanyaglapot ragasztottam rá.) Ezen keresztül tehát bevér a csavarhúzó és kiszabadítható a rúd. Kivéve kivágunk belőle egy 3-5mm-es darabot (ezt előtte ki kell játszani és pontosan meg kéne határozni!). Ez ugye nem nagy probléma Dremel-lel. A kereszt keresztmetszetű rúd 2 darabját pl. 4 db kapcsozó-kapoccsal lehet össze. (A kb. 1 cm-s kapocs a jó, mert a kiálló rész visszahajtható.) A rudat elő is lehet fúrni pl. 0,8as fúróval, de a kapcsot memelegítve is be lehet sajtolni.)
(Végezetül azt kérném, hogy akkor jöjjenek a kérdések, ha belenéztél a lámpába és még úgy sem tiszta, amit leírtam! Thx.)
Frank156Rosso2011-01-16 17:08:50 // 115831
Igen, szerelő lesz a vége, de azért gondoltam itt is megkérdezem, hátha valakinek ismerős a hiba és tud mondani valamit, hátha magamtól is meg tudom javítani.
Ma kicsit közelebbről is megnéztem a dolgot, meleg motornál gázadásnál elég gyorsan egy kis tócsa gyült össze a kocsi alatt, az volt a hűtővíz. Pontosan nem tudtam bemérni a hiba helyét, de az olajszűrőn csöpögött le végig. Sajna felülről nem láttam semmit.
Következtetésképpen azt tudom levonni, hogy a nagy hideg miatt valamelyik illesztés elfáradt, vagy egy cső megrepedt, ezért nem is jut el a folyadék a motorba.
Valaki alátámasztja az állításomat? :)
Köszi
Ma kicsit közelebbről is megnéztem a dolgot, meleg motornál gázadásnál elég gyorsan egy kis tócsa gyült össze a kocsi alatt, az volt a hűtővíz. Pontosan nem tudtam bemérni a hiba helyét, de az olajszűrőn csöpögött le végig. Sajna felülről nem láttam semmit.
Következtetésképpen azt tudom levonni, hogy a nagy hideg miatt valamelyik illesztés elfáradt, vagy egy cső megrepedt, ezért nem is jut el a folyadék a motorba.
Valaki alátámasztja az állításomat? :)
Köszi
GTPeti2011-01-16 14:18:36 // 115830
Az sajnos normálisnak tekinthető, hogy a cső kívülről is olajos. Emiatt ne aggódj.
Alfa GT-Csaba2011-01-16 13:31:51 // 115829
minden turbó nyom kicsi olajat,azért olyan.attol még semmi baja csak majd idővel az a cső fog kilyukadni.
Alfa GT-Csaba2011-01-16 13:29:37 // 115828
stabilizátor rúd szilentek 2db
Zsolt852011-01-16 13:26:41 // 115827
Az alfán kicseréltük az első alsó lengőkarokat még korábban, jólvan kopogás enyhült. A szerelő az mondta a felső lengőkarok jó, oké. Most cseréltem ki az első stabilizátorokat, meg a kotyogás már majdnem eltűnt, de még mindig itt van. Mi a fene lehet még ?
Ja és még egy kérdés, hogy turbó cső elég olajos kívülről is, ott pedig nem is szabadna olajnak lenni? Az a cső ami megy az intercooler felé. A turbó akkor kopott lenne ?
Ja és még egy kérdés, hogy turbó cső elég olajos kívülről is, ott pedig nem is szabadna olajnak lenni? Az a cső ami megy az intercooler felé. A turbó akkor kopott lenne ?
Trombozis2011-01-16 10:46:23 // 115826
Azt tuti, hogy takarítás ismét lesz...egy kicsit nagyobb. Kinézek ma, hogy milyen állapotok uralkodnak.
Ferke2011-01-16 09:23:25 // 115825
Jó lenne elsőként tudni, hogy most akkor simán csak fogy, vagy inkább szivárog a víz? Marhára nem mindegy, elsőnek azt írtad, hogy elfogy. Ilyen hőm. ingadozást nem okoz egy kis szivárgás, az biztos.
Ha viszont nem szivárog, hanem elfogy, akkor egyértelmű sajnos a dolog...
Ha viszont nem szivárog, hanem elfogy, akkor egyértelmű sajnos a dolog...
Ferke2011-01-16 09:21:37 // 115824
Fogy a vize. Nagyon úgy fest, hogy ez nem csak egy légtelenítés lesz. Inkább hf.
Rolcho2011-01-16 08:26:28 // 115823
Nem vagyok autószerelő, de több kérdés merül fel bennem a logika és a tapasztalat alapján:
1. Nem levegős a rendszer? Légtelenítve lett hűtőfolyadék cserénél?
2. Jó a műszerfali jeladó? Mérni kell számítógéppel! Nekem az első jelöletlen vonal a 80, középen a 90 fok.
3. Ha motor irányban indult meg a folyadék esetleg érdemes megnézni az olajbeöntő nyílás sapkáját!
4. Nálam az előző tulajnak rosszul tették fel az olajpumpánál (az olajszűrő mögött) átmenő hűtőcsövet, így szépen lassan szivárgott ott a víz.
Hirtelen ennyi jutott eszembe, de az első: ha tudod, hogy baja van az autódnak, de nem tudod, mi az, és nem tudod te magad megjavítani, vidd szerelőhöz!
1. Nem levegős a rendszer? Légtelenítve lett hűtőfolyadék cserénél?
2. Jó a műszerfali jeladó? Mérni kell számítógéppel! Nekem az első jelöletlen vonal a 80, középen a 90 fok.
3. Ha motor irányban indult meg a folyadék esetleg érdemes megnézni az olajbeöntő nyílás sapkáját!
4. Nálam az előző tulajnak rosszul tették fel az olajpumpánál (az olajszűrő mögött) átmenő hűtőcsövet, így szépen lassan szivárgott ott a víz.
Hirtelen ennyi jutott eszembe, de az első: ha tudod, hogy baja van az autódnak, de nem tudod, mi az, és nem tudod te magad megjavítani, vidd szerelőhöz!
Frank156Rosso2011-01-16 01:15:12 // 115822
Szerintem nem kontakt hiba, gyújtásnál felvillan majd elalszik a kis piros lámpa a 130 fok mellett, újra csak akkor jelez, amikor tényleg marha meleg a rendszer. Ami érdekes, hogy városban jobbra-balra kanyarodásnál jelentkezik a gyors hőmérséklet visszaesés, gondolom akkor jut el a motorba a hűtőfolyadék.
A szivárgást nappal majd alaposan megnézem, de eddíg nem láttam semmi nyomát.
A szivárgást nappal majd alaposan megnézem, de eddíg nem láttam semmi nyomát.
Liquid2011-01-16 00:17:14 // 115821
hmm, ez érdekes
osee_selespeed2011-01-15 23:23:29 // 115820
Bocs az ismétlésért! Telóról vagyok... :|
osee_selespeed2011-01-15 23:16:15 // 115819
Az én estem ezt tökéletesen bizonyítja. Mivelhogy nem xenon-os az autóm, a D betűk viszont ott ékeskednek a búrákon :D
osee_selespeed2011-01-15 23:16:12 // 115818
Az én estem ezt tökéletesen bizonyítja. Mivelhogy nem xenon-os az autóm, a D betűk viszont ott ékeskednek a búrákon :D
osee_selespeed2011-01-15 23:16:09 // 115817
Az én estem ezt tökéletesen bizonyítja. Mivelhogy nem xenon-os az autóm, a D betűk viszont ott ékeskednek a búrákon :D
admirális2011-01-15 21:41:54 // 115816
Tudom hogy nem ez a telekocsi melléklet, de hátha valaki tud nekem segíteni. Egy Nyíregyháza-Budapest fuvarra lenne szükségem. 4 felnit kellene elhozni Bp-re. Valaki van aki ezen az útvonalon jár mostanában és szívesen segítene?
admirális2011-01-15 21:38:55 // 115815
Én azt gondolom, hogy nem magas a hőmérséklet, csak a szenzor vagy a vezeték kontaktos. Azt nézd meg hogy amikor ráadod a gyújtást, a túlmelegedésre figyelmeztető lámpa a hőmérőben felvillan-e. Aztán amikor mondjuk 130-at jelez, akkor is látszik-e. Mert ha nem, akkor majdnem biztos hogy kontakthiba.
GTPeti2011-01-15 21:30:24 // 115814
Ahogy mondani szokták... "ott már csak forró levegő jön". :))
Piritu - 1.000.0002011-01-15 21:28:18 // 115813
pl amikor a levegő van ott bármit érzékelhet a szenzor, aztán jön a víz és újra hideg.
Én először megszüntetném a folyást, ha utána is megvan a jelenség, no akkor kezdenék aggódni....
Én először megszüntetném a folyást, ha utána is megvan a jelenség, no akkor kezdenék aggódni....
GTPeti2011-01-15 21:26:15 // 115812
Az is lehet. De 1 mp alatt ekkorát változzon a szenzor hőmérséklete?
GTPeti2011-01-15 21:25:36 // 115811
Szerintem ez egy szenzor- v. kontakthibával kombinált szivárgás lesz. Utóbbit okozhatja pl. a hűtőd, egy cső, egy csatlakozás. Legrosszabb esetben HF-tömítés.
Piritu - 1.000.0002011-01-15 21:24:19 // 115810
levegős a rendszer :-(
Frank156Rosso2011-01-15 21:22:24 // 115809
Cartársak, segítség!:)
Az üzemi hőmérséklet mutató összevissza ugrál 75 és 130 fok között. Van olyan is, hogy 130-ról 1 másodperc alatt lemegy 80, ott marad, majd 2 perc után vissza 110-re stb...
A dolog előzménye, hogy elkezde a kocsi enni a hűtőfolyadékot. Először még csak rátöltögettem, de ma már pl 10 km alatt a max. szintről elfogyott a min. szint alá.
Valakinek valami ötlet? :S
Főképp autópályán megyek, de a jelenség már főutakon is jelentkezik, városban meg egyenesen izzadok és félve várom, hogy mikor forr fel az egész :S
Előre is köszi!
Az üzemi hőmérséklet mutató összevissza ugrál 75 és 130 fok között. Van olyan is, hogy 130-ról 1 másodperc alatt lemegy 80, ott marad, majd 2 perc után vissza 110-re stb...
A dolog előzménye, hogy elkezde a kocsi enni a hűtőfolyadékot. Először még csak rátöltögettem, de ma már pl 10 km alatt a max. szintről elfogyott a min. szint alá.
Valakinek valami ötlet? :S
Főképp autópályán megyek, de a jelenség már főutakon is jelentkezik, városban meg egyenesen izzadok és félve várom, hogy mikor forr fel az egész :S
Előre is köszi!
GTPeti2011-01-15 21:00:13 // 115808
Na az utóbbit nem hiszem.
Olyanra tudok még gondolni, hogy vmi alkatrészforgalmazó eladás előtt átcserélte a búrákat. De ez sem túl vszínű.
Olyanra tudok még gondolni, hogy vmi alkatrészforgalmazó eladás előtt átcserélte a búrákat. De ez sem túl vszínű.
Liquid2011-01-15 20:56:54 // 115807
igazából az a nemtiszta, hogy ha már szerzett egy pár búrát, akkor miért nem volt meg a gyári projektor hozzá? vagy Giovanniék szereltek össze egy sorozat sima lámpát is xenonkompatible búrával?
GTPeti2011-01-15 20:55:21 // 115806
Abszolút. Tudjuk milyen kegyetlen ritkák ezek a lámpák.
Liquid2011-01-15 20:49:50 // 115805
egyébként nemtudom honnan szerezte a csóka aki összerakta a lámpákat
Liquid2011-01-15 20:49:15 // 115804
akkor Fater156-nak és nekem is szerencsém volt :)
GTPeti2011-01-15 20:33:32 // 115802
Kis szerencsével?? Ahhoz elég nagy szerencse kell, hogy vki találjon 2 xenonos lámpabúrát, vagy nem? B)
Liquid2011-01-15 20:32:25 // 115801
inkább keressetek olyat mint az enyém, gyári tesbe utólag belehekkelt projektor és nincs benne ódimajmolás, kis szerencsével még a megfelelő betük-számok is rajta vannak és máris "hivatalosan" xenon-compatible
admirális2011-01-15 20:30:04 // 115800
A 147-é teljesen más.
GTPeti2011-01-15 20:30:02 // 115799
Liquid2011-01-15 20:28:51 // 115798
ajjj, ennyire sok van arrafelé, már küzdesz velük egy ideje :( vagy az még az előző lakásodnál volt?
Kócosw2011-01-15 20:25:13 // 115797
volt vmi a kocsin is nem?
GTPeti2011-01-15 20:17:48 // 115796
Az csak a motorteret védi. Van egy mozgásérzékelős készülékem is, most ezt is odaállítottam az autó mellé. Na meg újra használtam a bio riasztófolyadékot is.
Kócosw2011-01-15 20:08:27 // 115795
teged nagyon csipnek ezek..
nem müxik a nyetriasztod vagy mi?
nem müxik a nyetriasztod vagy mi?
Gabesz2011-01-15 19:58:25 // 115794
A neten EZT találtam. Ezek szerint megegyezik a 147 kijelzőjével?
GTPeti2011-01-15 19:50:57 // 115793
Bakker srácok, egyik nap kinyitva hagytam 1 órára a garázst, hogy végre megszáradjon az autó. Erre ma láblenyomatokat látok a szélvédőn és karmolásokat az egyik sárvédőn. KöTSög nyestek, egyszer egyet megsütök nyárson....