Erhard 242 (Pure Energy)2011-03-02 10:40:53 // 118292
pontosan erről van szó van olyan márka mint az edényes Goodboy árul a Zepter csak a kutyának sem kő fazék 3 kilóért ami sosem megy tönkre ...neki most ezért nem telik kúpcserépre :P
ALFI1562011-03-02 10:21:38 // 118291
Hát igen.A 18-as kerék biztos odavágott.És ő különösebben nem is kímélte.De mondjuk nem is Pesti autóként használt volt.
prat0022011-03-02 10:18:46 // 118290
Az első négy lengőkart cseréltettem. De nem éreztem különösen rossznak őket, kopogás, nyüsszögés egyáltalán nem volt. A szerelőm szerint valamelyik lógott, emiatt nem tudták beállítani a futóművet. Azt mondta, hogy kettő még bírná, de 4-es szettben volt akciós, ezért gondoltam, megelőzöm a bajt, és cseréltem mindet. Amúgy még lengőkar csere előtt, miután megvettem a járgányt, lenyomtam vele egy 2000 km-es romániai túrát, na az már önmagában felért egy futóműgyilkolással... Na meg Pisti 18-as kerekei... Szóval ha ALFI nem cserélt benne, akkor nagyon szépen bírták a kiképzést...
ALFI1562011-03-02 10:12:40 // 118289
Fiesta...........
A maggisoktól a nestléig,nescafe mindenhol ford a flottás kocsi.Elnyűhetetlen igénytelen,paraszt futómű.Az enyémbe 150.000 van.Ez idő alatt 20ezrenként volt olaj meg az összes szűrő csere,egyszer komplett fék.Tárcsa,betét azt ennyi.Vezérlést is majd 200-nál.
A maggisoktól a nestléig,nescafe mindenhol ford a flottás kocsi.Elnyűhetetlen igénytelen,paraszt futómű.Az enyémbe 150.000 van.Ez idő alatt 20ezrenként volt olaj meg az összes szűrő csere,egyszer komplett fék.Tárcsa,betét azt ennyi.Vezérlést is majd 200-nál.
Cgo2011-03-02 10:11:38 // 118288
mikor az 1.6TS-be a szerviz "veletlenul" nem gyari olajat rakott, akkor kezdte el zabalni az olajat...
Poló2011-03-02 10:10:27 // 118287
Az olasz rendőrség elég nagy flotta? :)
Goodboy2011-03-02 10:10:16 // 118286
valvolin tudomásom szerint ujrahsznositott olaj,lehet h sutyukiba volt elötte:-(
ALFI1562011-03-02 10:09:36 // 118285
Szia!
Szerintem csak is a belevaló seléniát tedd bele.
Szerintem csak is a belevaló seléniát tedd bele.
Ferke2011-03-02 10:08:29 // 118284
Én a gyáritól nem térnék el...
admirális2011-03-02 10:08:03 // 118283
A gyári a 10W40 Selénia, de tudom ajánlani a 10W40 Valvoline-t is, a sötét kék dobozosat, az minőségibb mint a sima fekete dobozos.
deportivo2011-03-02 10:01:44 // 118282
sziasztok
1.6 TS-hez milyen motorolajat tudtok ajánlani? Még elég új vagyok, ezért érdeklődöm mindenről.
1.6 TS-hez milyen motorolajat tudtok ajánlani? Még elég új vagyok, ezért érdeklődöm mindenről.
Ferke2011-03-02 10:01:34 // 118281
Én kimondom, nem vagyok szemellenzős: 220ezer óra szerint...valójában kb 350e. Blogomban minden:)))
Ferke2011-03-02 09:59:46 // 118280
Na figyi. Kaptam egy új arcot a cégnél, kb 6 éve. Kellett egy cégautó neki. Ragaszkodott a Fordhoz, és épp szerződést kötöttünk 2 fiesztára abban az évben, így gondoltuk ok, legyen ford. Kapott egy vadiúj focus dízelt.
60ezer km alatt 4x volt lengéscsillapító cserélve, behalt a nagynyomású szivattyúja, és a turboja.
A két fieszta felváltva van szervizben: turbonyomás hiba, gázedál elektronika hiba, generátor csere, önindítócsere. Együtt a kettőben nincs 100e.
Ok, megcsinálják gariban, de minden ilyen művelet másfél, vagy 2 hét szerviz, és addig a srácok az én autómmal járnak, ami Alfa.....
Na erre írhatnál valamit, igaz ez csak 3 autó, de flotta.:))
Most bővültünk még egy fiesta van-nal, egy transittal, meg egy mondeoval. Ezekben még nincs 5e km, de várom a fejleményeket:))
60ezer km alatt 4x volt lengéscsillapító cserélve, behalt a nagynyomású szivattyúja, és a turboja.
A két fieszta felváltva van szervizben: turbonyomás hiba, gázedál elektronika hiba, generátor csere, önindítócsere. Együtt a kettőben nincs 100e.
Ok, megcsinálják gariban, de minden ilyen művelet másfél, vagy 2 hét szerviz, és addig a srácok az én autómmal járnak, ami Alfa.....
Na erre írhatnál valamit, igaz ez csak 3 autó, de flotta.:))
Most bővültünk még egy fiesta van-nal, egy transittal, meg egy mondeoval. Ezekben még nincs 5e km, de várom a fejleményeket:))
Ferke2011-03-02 09:54:41 // 118279
156-ost már nyilván nem fognak venni. A 159 meg marhára nem flottaautó kategória, legalábbis az árát tekintve nem.:)
Cgo2011-03-02 09:53:07 // 118278
> Cgo, figyi, én nem értelek...
mit is konkretan? hogy szeretnek picit tovabb hibatlan autot, mint jelenleg?
Te is tudod, hogy ezeket az autókat nem úgy gyártják, hogy 10 évesen hibátlanul fussanak.
tudom, de nem akarom elfogadni. a 17 osszeirt hiba nagy resze 3 ev utan volt, ami messze nem 10 ev
Persze sok minden befolyásol, mint pl a használat, a kímélés, a vezetési mód, a rendszeres átnézés...
a 17 osszeirt hiba kozott nincs fek, kuplung, ... pattogo festek, szeteso huto annal inkabb
de az is biztos, hogy az oktavia motorja viszont hamarabb áll meg, mint egy jtd.
ez erdekelne bizonyitva
Én sosem számolgattam, hogy mi, mennyibe kerül, se időm, se idegrendszerem nincs erre...amit összeírni tudnék, azt max a blogomból tudom.
erre szoktam irtni, hogy szemellenzos hozzaallas. nem mondom, hogy baj, en is igy vagyok sokszor par dologgal. csak en szeretem ezeket a dolgokat kimondani.
mit is konkretan? hogy szeretnek picit tovabb hibatlan autot, mint jelenleg?
Te is tudod, hogy ezeket az autókat nem úgy gyártják, hogy 10 évesen hibátlanul fussanak.
tudom, de nem akarom elfogadni. a 17 osszeirt hiba nagy resze 3 ev utan volt, ami messze nem 10 ev
Persze sok minden befolyásol, mint pl a használat, a kímélés, a vezetési mód, a rendszeres átnézés...
a 17 osszeirt hiba kozott nincs fek, kuplung, ... pattogo festek, szeteso huto annal inkabb
de az is biztos, hogy az oktavia motorja viszont hamarabb áll meg, mint egy jtd.
ez erdekelne bizonyitva
Én sosem számolgattam, hogy mi, mennyibe kerül, se időm, se idegrendszerem nincs erre...amit összeírni tudnék, azt max a blogomból tudom.
erre szoktam irtni, hogy szemellenzos hozzaallas. nem mondom, hogy baj, en is igy vagyok sokszor par dologgal. csak en szeretem ezeket a dolgokat kimondani.
ALFI1562011-03-02 09:50:55 // 118277
Ki az a hülye cég most őszintén.Inkább vesznek focusokat a vezetőknek meg mondeokat.Annyit azért kibír az alfa futóműve is.A kék 2.4-be minden a gyári volt mikor eladtam 130.000km.És szerintem még most is az.De meg lehet kérdezni prat002-őt.Nálla van.
Ferke2011-03-02 09:48:27 // 118276
Mert átvettük a germánoktól ezt is:) Mint ahogy a gumitrutyival bekent ajtó kapaszkodót is, ami egyrészt mállik, és ocsmány, másrészt ragad, mint a takony....remek ötlet volt:))
ALFI1562011-03-02 09:47:47 // 118275
Pirituéknál többnyire bmw-k futnak.Neki belementek mert régi motoros.Skrisznek se volt egyszerű.Én pedig azzal tisztába vagyok ha az alfa kerül mindennapi használatba azonnal csere.Nem bírná.
Cgo2011-03-02 09:47:42 // 118274
cegauto nem egyenlo flottaauto, engem az erdekelne, hogy egy ceg vesz-e pl. 50 db. 156-ot es kesobb a pozitiv tapasztalatok alapjan vesz-e 50 darab 159-et. Egy fecske nem csinal nyarat, mert az lehet az en peldam, de Admiralis peldaja is.
A felhivasomra se jelentkezett multkor senki, hogy fizetek akkora osszeget, amekkorat csak mondanak, de csinaljanak olyan futomuvet az autom ala, hogy kibirjon 100e km-t :)
A felhivasomra se jelentkezett multkor senki, hogy fizetek akkora osszeget, amekkorat csak mondanak, de csinaljanak olyan futomuvet az autom ala, hogy kibirjon 100e km-t :)
Ferke2011-03-02 09:45:16 // 118273
Cgo, figyi, én nem értelek...Te is tudod, hogy ezeket az autókat nem úgy gyártják, hogy 10 évesen hibátlanul fussanak.
Persze sok minden befolyásol, mint pl a használat, a kímélés, a vezetési mód, a rendszeres átnézés...de a 10 év az 10 év, a 150ezer az 150ezer, és minden típusnál megvan a lista, hogy mikor mi megy szét. Az alfánál és az oktáviánál is.
Elképzelhető, hogy az Alfa lengőkara hamarabb hal le, mint az oktáviájé, de az is biztos, hogy az oktavia motorja viszont hamarabb áll meg, mint egy jtd.
Én sosem számolgattam, hogy mi, mennyibe kerül, se időm, se idegrendszerem nincs erre...amit összeírni tudnék, azt max a blogomból tudom.
Az is tény, hogy egy jócskán visszatekert autót vettem, de nem ez érdekelt, hanem a külső állapota (törés, fényezés, stb).
Ennek köszönhetően szerintem többet költöttem rá, mintha reális km-rel vettem volna, mert pl a kuplung azonnal szétesett, de mint tudjuk, kvára nem 104ezernél, amit az óra mutatott, inkább 204ezer volt az.
Ez csak 1 autóm a sok közül, kb mindegyiknél ugyanazt a statisztikát tudom felállítani...ami nem egy toyota-statisztika, de nem is annyira xar, hogy ezért egy kommersz, csúnya toyotára váltsak, hát még nem egy oktáviára:)
Egyébként, ahogy korábban is írtam, naponta látok szívni embereket a germán jószággal is, amiben pedig akár reális km is lehet, nem úgy, mint egy Alfában, amiből összesen hoz 6db-ot a hasznaltauto, és abból 6 van visszatekerve:)
Persze sok minden befolyásol, mint pl a használat, a kímélés, a vezetési mód, a rendszeres átnézés...de a 10 év az 10 év, a 150ezer az 150ezer, és minden típusnál megvan a lista, hogy mikor mi megy szét. Az alfánál és az oktáviánál is.
Elképzelhető, hogy az Alfa lengőkara hamarabb hal le, mint az oktáviájé, de az is biztos, hogy az oktavia motorja viszont hamarabb áll meg, mint egy jtd.
Én sosem számolgattam, hogy mi, mennyibe kerül, se időm, se idegrendszerem nincs erre...amit összeírni tudnék, azt max a blogomból tudom.
Az is tény, hogy egy jócskán visszatekert autót vettem, de nem ez érdekelt, hanem a külső állapota (törés, fényezés, stb).
Ennek köszönhetően szerintem többet költöttem rá, mintha reális km-rel vettem volna, mert pl a kuplung azonnal szétesett, de mint tudjuk, kvára nem 104ezernél, amit az óra mutatott, inkább 204ezer volt az.
Ez csak 1 autóm a sok közül, kb mindegyiknél ugyanazt a statisztikát tudom felállítani...ami nem egy toyota-statisztika, de nem is annyira xar, hogy ezért egy kommersz, csúnya toyotára váltsak, hát még nem egy oktáviára:)
Egyébként, ahogy korábban is írtam, naponta látok szívni embereket a germán jószággal is, amiben pedig akár reális km is lehet, nem úgy, mint egy Alfában, amiből összesen hoz 6db-ot a hasznaltauto, és abból 6 van visszatekerve:)
admirális2011-03-02 09:44:28 // 118272
Új korában úgyis olyan hogy nem hiszed el róla, hogy abban bármi elromolna! Ez a félrevezető.
Poló2011-03-02 09:38:16 // 118271
Piritué cégautó volt, a TS is és az mjet is és most a 159 is. SKrisz is mostanában kap cégautónak 159-et.
Cgo2011-03-02 09:34:36 // 118270
meg elfejeltettem egyet:
17. a kormanyvezerles gombjai 3 ev / 90e km utan rondan elkoptak. Nem ertem, mennyivel lett volna dragabb anyagaban szinezett gombokat hasznalni.
17. a kormanyvezerles gombjai 3 ev / 90e km utan rondan elkoptak. Nem ertem, mennyivel lett volna dragabb anyagaban szinezett gombokat hasznalni.
Goodboy2011-03-02 09:31:00 // 118269
ÍGyerekek! nyugodjatok meg ,megváltozott a gyártástech. ,nem nem tudnak,hanem nem akarnak 20 évre gyártani alkatrészeket !! vedd meg használld dobd el! miböl élne meg Erhard szerintetek ,Mibü Lenne KUPCSERÉPRE ???
Cgo2011-03-02 09:20:12 // 118268
aha, foleg a turbocsovek, amik nincsenek benzines autoban meg a hatso ablaktorlok ;)
de a viccet felre teve, erdekelne, van-e valahol flottaauto 156 vagy 159 es fel tudja-e venni a harcot mas markakkal. vannak ismeros cegek, ahol az Alfa kulon le van tiltva mint cegauto (mazda 6 - passat - bmw 5 vonal).
ugy veszem eszre, hogy a keves gonddal kuszkodok inkabb azok, akik evente 10e km alatt futnak, ezert is irtam, hogy probalom nem omlesztve nezve a 3.5 ev / 17e € osszeget, hanem 1 km-re vetitve. Ez nalam (az auto megveteli arat leszamitva) most 18 cent / 1 km, vagyis 50 forint.
de a viccet felre teve, erdekelne, van-e valahol flottaauto 156 vagy 159 es fel tudja-e venni a harcot mas markakkal. vannak ismeros cegek, ahol az Alfa kulon le van tiltva mint cegauto (mazda 6 - passat - bmw 5 vonal).
ugy veszem eszre, hogy a keves gonddal kuszkodok inkabb azok, akik evente 10e km alatt futnak, ezert is irtam, hogy probalom nem omlesztve nezve a 3.5 ev / 17e € osszeget, hanem 1 km-re vetitve. Ez nalam (az auto megveteli arat leszamitva) most 18 cent / 1 km, vagyis 50 forint.
Cgo2011-03-02 09:15:39 // 118267
nem tudom elhinni, hogy egy autorol van szo, a futomure mindenki panaszkodik 2-3 embert kiveve. De ha egyedi gond is lenne, az elso csere megoldana a problemat, nemde? Ha egesz futomu cserelve van es kizarjuk, hogy leteznek elatkozott autok, akkor ket lehetoseg van: ugy jarok a katyukon keresztul, mint az allat, vagy Te jarsz selyemszonyegen ;) Amugy meg mar nem vagyok annyira ovatos vele, mert minek...
Keserusegrol nalam szo sem lehet, ha igy lenne, inkabb szolgalati autot hasznalnek. Azert van atmenet a tokeletesseg es a keseruseg kozott - szerencsere :)
Keserusegrol nalam szo sem lehet, ha igy lenne, inkabb szolgalati autot hasznalnek. Azert van atmenet a tokeletesseg es a keseruseg kozott - szerencsere :)
admirális2011-03-02 09:03:29 // 118266
Nem tudom, mit kéne még a témához hozzátenni. Ha én leírom, hogy a legtöbb bosszúságodat hírből sem ismerem, és olyan autót használok napi szinten, amibe örömmel ülök be és nem keserűséggel, akkor jönnek a cinikus, ironikus megjegyzések. Legközelebb talán le sem írom.
Szoktam írni, hogy azért nagyon vigyázok az autóra, mert azt tudom hogy érzékeny, de erre azt szoktad válaszolni, hogy te is a lehető legóvatosabb vagy vele.
Ezekből az következik, hogy nekem pontosan ugyanolyan érthetetlen, hogy miért bajlódsz ennyit az autóddal, mint ahogy neked érthetetlen, hogy egyeseknek miért nincs problémája vele.
Azt is írtam már, hogy valószínűleg ahogy teltek az évek, a beszállítók rosszabb anyagminőségeket használnak, de legalábbis bizonyos évjáratok között lehet ilyen különbség, azt is cáfoljátok. Pedig más magyarázatot nem találok erre.
Szoktam írni, hogy azért nagyon vigyázok az autóra, mert azt tudom hogy érzékeny, de erre azt szoktad válaszolni, hogy te is a lehető legóvatosabb vagy vele.
Ezekből az következik, hogy nekem pontosan ugyanolyan érthetetlen, hogy miért bajlódsz ennyit az autóddal, mint ahogy neked érthetetlen, hogy egyeseknek miért nincs problémája vele.
Azt is írtam már, hogy valószínűleg ahogy teltek az évek, a beszállítók rosszabb anyagminőségeket használnak, de legalábbis bizonyos évjáratok között lehet ilyen különbség, azt is cáfoljátok. Pedig más magyarázatot nem találok erre.
Poló2011-03-02 08:57:24 // 118265
Azért ha megnézed Cgo írását, elég sok dolog tönkrement az ő autójában 117K km előtt, ami nálam és még sok más tagnál nem.
Példaként mindig Bg. 2.0 TS-ét tudom felhozni, 250K km körül adta el, bírta az autó. Vagy ott van Admirális autója, 1,6 TS és abban is van km bőven, mégsem költi rá a gatyáját, viszont az autó szép állapotban van és vigyáz rá, hogy ez így is maradjon.
Példaként mindig Bg. 2.0 TS-ét tudom felhozni, 250K km körül adta el, bírta az autó. Vagy ott van Admirális autója, 1,6 TS és abban is van km bőven, mégsem költi rá a gatyáját, viszont az autó szép állapotban van és vigyáz rá, hogy ez így is maradjon.
Cgo2011-03-02 08:55:44 // 118264
latod a motorolaj csipegetes nalam olyan gond, ami miatt a 146-ot eladtam... De orulok, hogy vegre valaki be meri vallani, hogy valami zavarja az autojaban :)
Cgo2011-03-02 08:51:16 // 118263
ha van valahol ilyen topic, megdumalhatjuk.
Cgo2011-03-02 08:48:20 // 118262
szerintem meg nem, sot. Nem tudom, olvastad-e, de szerinted normalis 100e km alatt 2500€-t (a gyengebbek kedveert 700e forintot) kolteni futomure? Ez nem versenysport, hanem napi ingazas a munkahelyre.
minden esetre eljutottunk oda, hogy az altalam kijelentett 150e km-es tervezes mar igaz, csak eppen el kell fogadni, mert tul nagyok az elvarasok? ilyen hozzaallassal nem is csoda, ha Orban az isten ;)
az elvarasnak mindig magasnak kell lenni, attol elvaras ;) persze ha emiatt visz el a gyomorrak, akkor inkabb ne legyen nagy az elvaras, de amig a szavakkal jatszunk, addig engedtessek meg.
az en elvarasom, hogy a lentebb osszefoglalt pontokat 200e km / 10 ev utan kelljen oldani, mert szamomra igy jon ki, hogy 30 cent / km alatt autozzak. Szerintem ugyanis 30 cent egy kilometerre nagyon sok, meg ha ilyen karakteru autorol es egyeb kepzelt pozitivummal felruhazott autorol van is szo. Nemreg olvastam egy 3 eves tesztet kia ceed nevu rettenetrol, amit sajnos autonak hivnak ma. Ez a szartalicska 16 cent / km korul vegez, ami azt jelenti, hogy a 156 ennek csaknem duplaja. A kerdest feltehetnem ugy is, hogy az 156 jobb-e ketszer, mint a kia. Talan. De mennyivel szebb lenne, ha 16 cent versus 20 cent lenne? Es ehhez nem kell nagyon sok, csak picit jobban odafigyelni. sokaig remeltem, hogy a 159 ezt nyujtja majd, de a forumot olvasva, az is messze van a tokeletessegtol (egr, futomu, reszecskeszuro, ...).
az autozas nagyon sok penzt kivesz az autos zsebebol. A 3 ev alatt lenyelem az 1300 € biztositast, a 6000€ gazolajat, a mosast, 2000€ -t a gumikra, 1000€-t az olajra, ezert a maradek 6500€ a szervizre meg a tobbire 200000 km alatt szerintem tul sok es az elvarasom az, hogy 6 eves autonal meg ne kelljen ennyit fizetni. Aki ezt elfogadja, az hajtja elore a rendszert abba az iranyba, hogy az autok 3 ev utan menjenek nyugdijba. Es ez szerintem nincs rendben, also hangon is 7-8 evet ki kellene az autonak birnia, de inkabb 10et es ugyanennyinek kene lenni a garancianak.
minden esetre eljutottunk oda, hogy az altalam kijelentett 150e km-es tervezes mar igaz, csak eppen el kell fogadni, mert tul nagyok az elvarasok? ilyen hozzaallassal nem is csoda, ha Orban az isten ;)
az elvarasnak mindig magasnak kell lenni, attol elvaras ;) persze ha emiatt visz el a gyomorrak, akkor inkabb ne legyen nagy az elvaras, de amig a szavakkal jatszunk, addig engedtessek meg.
az en elvarasom, hogy a lentebb osszefoglalt pontokat 200e km / 10 ev utan kelljen oldani, mert szamomra igy jon ki, hogy 30 cent / km alatt autozzak. Szerintem ugyanis 30 cent egy kilometerre nagyon sok, meg ha ilyen karakteru autorol es egyeb kepzelt pozitivummal felruhazott autorol van is szo. Nemreg olvastam egy 3 eves tesztet kia ceed nevu rettenetrol, amit sajnos autonak hivnak ma. Ez a szartalicska 16 cent / km korul vegez, ami azt jelenti, hogy a 156 ennek csaknem duplaja. A kerdest feltehetnem ugy is, hogy az 156 jobb-e ketszer, mint a kia. Talan. De mennyivel szebb lenne, ha 16 cent versus 20 cent lenne? Es ehhez nem kell nagyon sok, csak picit jobban odafigyelni. sokaig remeltem, hogy a 159 ezt nyujtja majd, de a forumot olvasva, az is messze van a tokeletessegtol (egr, futomu, reszecskeszuro, ...).
az autozas nagyon sok penzt kivesz az autos zsebebol. A 3 ev alatt lenyelem az 1300 € biztositast, a 6000€ gazolajat, a mosast, 2000€ -t a gumikra, 1000€-t az olajra, ezert a maradek 6500€ a szervizre meg a tobbire 200000 km alatt szerintem tul sok es az elvarasom az, hogy 6 eves autonal meg ne kelljen ennyit fizetni. Aki ezt elfogadja, az hajtja elore a rendszert abba az iranyba, hogy az autok 3 ev utan menjenek nyugdijba. Es ez szerintem nincs rendben, also hangon is 7-8 evet ki kellene az autonak birnia, de inkabb 10et es ugyanennyinek kene lenni a garancianak.
Liquid2011-03-02 08:44:04 // 118261
nem vagyok jó vitapartner, mert keveset használom az autót:
185e km (comp. szerint 205e), 40e-t mentem vele 4,5 év alatt
1. az enyém se tökéletes de 13 évesen megbocsátom
2. nincs olyanom
3. 1db felső lengőkar és stabrúd egyszer zsírozva, szerintem nemrossz
4. hűtőcsere előtt szivárgott kicsit, azóta tökéletes
5. nincs vele gond
6. nincs vele gond
7. nincs vele gond
8. nincs vele gond
9. nincs vele gond
10. 1db bal hátsó volt cserélve kb. 15-20e-rel ezelőtt
11. 1x cseréltem
12. nincs olyanom
13. hibátlan, nem is értem mitől fáradhatna el
14. nincs olyanom
15. sajna kellett lakatolni a küszöböt és még majd kell is, mert ugyanazon az oldalon elöl is elkezdett rohadni, azonkívül az alját is kellett lakatolni, de 10 év felett volt már
16. elvben az eredeti volt benne, kb. 15e-rel ezelőtt cserélni kellett, mert kezdett szétmállani
185e km (comp. szerint 205e), 40e-t mentem vele 4,5 év alatt
1. az enyém se tökéletes de 13 évesen megbocsátom
2. nincs olyanom
3. 1db felső lengőkar és stabrúd egyszer zsírozva, szerintem nemrossz
4. hűtőcsere előtt szivárgott kicsit, azóta tökéletes
5. nincs vele gond
6. nincs vele gond
7. nincs vele gond
8. nincs vele gond
9. nincs vele gond
10. 1db bal hátsó volt cserélve kb. 15-20e-rel ezelőtt
11. 1x cseréltem
12. nincs olyanom
13. hibátlan, nem is értem mitől fáradhatna el
14. nincs olyanom
15. sajna kellett lakatolni a küszöböt és még majd kell is, mert ugyanazon az oldalon elöl is elkezdett rohadni, azonkívül az alját is kellett lakatolni, de 10 év felett volt már
16. elvben az eredeti volt benne, kb. 15e-rel ezelőtt cserélni kellett, mert kezdett szétmállani
Erhard 242 (Pure Energy)2011-03-02 08:34:42 // 118260
akkor csinálj forradalmat :)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-03-02 08:33:45 // 118259
még jó hogy 117e km-nél csak ennyi a gondod :) az lenne a gond ha nem ennyi lenne...
Poló2011-03-02 08:32:06 // 118258
1. Eddig 11 évet bírtak az enyémen a tükörnyaka. Esetleg a B oszlopokon lévő borítást tudom említeni, hogy kissé mattultak.
2. Enyémen nincs hátsó ablaktörlő, de az elsőt se sokat használom, mégis jók.
3. Két első felső lengőkar és két hátsó lengőkar, 11 év és 117.500 km, Ft-ra átszámolva 60-70 ezer Ft.
4. Ilyen problémám nincs, helyette a motorolaj fogyogat, ez a dolog zavar.
5. Ezzel nem volt gondom.
6. Ezzel sem.
7. Termosztátot cseréltem 2x, az első csere nem oldotta meg a problémát, ugyanúgy 70 fokos volt vele a víz, utána került bele gyári, azóta no problem, ennek 3,5 éve és 35.000 km.
8. Ezzel sem volt gond.
9. Ezzel sem.
10. 11 év és 117.500 km, gyáriak a kerékcsapágyak.
11. Kézifékkötelet egyszer cseréltettem.
12. Nincs turbócsövem.
13. Talán mintha már kicsit gyengébbek lennének a motorháztető tartó teleszkópok, mint régen, de még mindig megtartják a motorháztetőt.
14. No EGR, no szívás :)
15. Egy alvázvédelem lassan ráfér az autóra, de lakatolni nem kell.
16. Hűtővel nincs gond.
2. Enyémen nincs hátsó ablaktörlő, de az elsőt se sokat használom, mégis jók.
3. Két első felső lengőkar és két hátsó lengőkar, 11 év és 117.500 km, Ft-ra átszámolva 60-70 ezer Ft.
4. Ilyen problémám nincs, helyette a motorolaj fogyogat, ez a dolog zavar.
5. Ezzel nem volt gondom.
6. Ezzel sem.
7. Termosztátot cseréltem 2x, az első csere nem oldotta meg a problémát, ugyanúgy 70 fokos volt vele a víz, utána került bele gyári, azóta no problem, ennek 3,5 éve és 35.000 km.
8. Ezzel sem volt gond.
9. Ezzel sem.
10. 11 év és 117.500 km, gyáriak a kerékcsapágyak.
11. Kézifékkötelet egyszer cseréltettem.
12. Nincs turbócsövem.
13. Talán mintha már kicsit gyengébbek lennének a motorháztető tartó teleszkópok, mint régen, de még mindig megtartják a motorháztetőt.
14. No EGR, no szívás :)
15. Egy alvázvédelem lassan ráfér az autóra, de lakatolni nem kell.
16. Hűtővel nincs gond.
Cgo2011-03-02 08:31:33 // 118257
ki mondta, hogy csipem a demokraciat? ha rajtam mulna, mar nem lenne ;)
Liquid2011-03-02 08:29:48 // 118256
kicsit túl magasak az elvárásaid....
egyébként meg NINCS olyan autó amire ne kéne 8-10éves korától felfelé költeni, maximum a legtöbben elhallgatják, már nem a 70-es évekbeli 200D mercik korában élünk
mutass egy 12 éves 2literes benzines 156-hoz hasonló karakterű autót, amihez nem kell abszolut hozzányúlni
egyébként meg NINCS olyan autó amire ne kéne 8-10éves korától felfelé költeni, maximum a legtöbben elhallgatják, már nem a 70-es évekbeli 200D mercik korában élünk
mutass egy 12 éves 2literes benzines 156-hoz hasonló karakterű autót, amihez nem kell abszolut hozzányúlni
Erhard 242 (Pure Energy)2011-03-02 08:21:36 // 118255
nekem nem kell magyaráznod :) mivel ez egy sportosabb autó mint a konkurencia többi kínálata ennek meg van az ára, több lengőkar, több hiba lehetőség de jobb az útfekvése...sajnos a mai világban kompromisszumokat kell kötni :P
Ne hidd hogy pl a Skodri vagy VW konszern 12 lengőkaros csodája tovább bírná vagy jobb lenne...hidd el máshol is vannak problémák csak nem szeretik elmondani pl ügyfelem 320d-je aminél 170e km-nél turbó csere, 4db porlasztó csere igaz a futómű egyenlőre jó vagy a pásszátos ügyfél akinek már harmadszor esik szét a 4 éves autóján a klíma szabadon futója stb, stb....
Sajnos aki abban a hitben él hogy egy autót arra terveznek hogy 200e km-ig ne kelljen rá költeni semmit az rossz úton jár főleg a 4-9 millás kategóriában mivel ebből fogy a legtöbb itt lehet az alkatrész cserén keresni ez egyszerű matek :)
Lehet magadat csapkodni a járdához is mérgedben de attól jó lesz az autód? :P Az emberek demokrácijjját akartak aminek a gazdasági rugója a fogyasztói társadalom mit lázadsz? :DDD
Ne hidd hogy pl a Skodri vagy VW konszern 12 lengőkaros csodája tovább bírná vagy jobb lenne...hidd el máshol is vannak problémák csak nem szeretik elmondani pl ügyfelem 320d-je aminél 170e km-nél turbó csere, 4db porlasztó csere igaz a futómű egyenlőre jó vagy a pásszátos ügyfél akinek már harmadszor esik szét a 4 éves autóján a klíma szabadon futója stb, stb....
Sajnos aki abban a hitben él hogy egy autót arra terveznek hogy 200e km-ig ne kelljen rá költeni semmit az rossz úton jár főleg a 4-9 millás kategóriában mivel ebből fogy a legtöbb itt lehet az alkatrész cserén keresni ez egyszerű matek :)
Lehet magadat csapkodni a járdához is mérgedben de attól jó lesz az autód? :P Az emberek demokrácijjját akartak aminek a gazdasági rugója a fogyasztói társadalom mit lázadsz? :DDD
Cgo2011-03-02 08:08:34 // 118254
Sokan nem nagyon akarnak hozzaszolni, azt hittem jobb tema ez. A kerek tornenet miatt meg leirom, konkretan mi zavar egy 156 fenntartasaban a sajat peldamon, igy talan erthetobb lesz. Aztan mar kussolok :)
1. egy 3 eves auton a nem ertem, miert pattog le a tukortartok fenyezese. Az aluminium egyszeruen korrodal a festek alatt es ledobja azt. Fail.
2. hatso ablaktorlo motor megdoglik. 3 ev, 100e km. Allitolag el kell fogadni, ha keveset van hasznalva, beragad. Nem tudom elfogadni, szigeteljes le rendesen es rakjanak bele balnazsirt.
3. Lengokarok. Sokat irtam rola, mindenki szerint rossz szervizbe jarok. 4x csereltem szervizt, az eredmeny ugyanaz. 3.5 ev, 100e km, 2500€ futomure. Es megint kopog valami... De ez biztos az en hibam :)
4. A hutofolyadek max 700 km-t marad a MIN es MAX jelzes alatt. Ezt mar meguntam, egy eve nem toltok utana, fel centivel a MIN alatt all, lejjebb nem megy. Hova tunik a tobbi, foglalmam nincs. Engem viszont nagyon zavar.
5. Motortarto bakok. Fogalmam nincs, miert nem bir a bak annyit ki, mint maga a motor. Tudom, a gumi oregszik, de akkor ne hasznaljanak gumit. Oldjak meg, 100e km utan nem szabad kiszakadni a baknak. Ha meg kiszakad, akkor legyen 5 szervizbol legalabb egy, amelyik rajon, hogy ki van szakadva.
6. Alfa code relé beszaras. Nehogy mar egy rele 4 evet birjon ki.
7. Termosztat. Ismeros tema. Talan nem is bantana, ha a csere utan 90 fokot mutatna a draga, de 80-at mutat. Azert se fogom cserelni, inkabb duhitsen minden nap.
8. Generator szabadonfutojanak beallasa. Szamomra ertetetlen, mitol megy tonkre es miert. 4 ev, 110e km.
9. Belso feltengelyekben viz van a zsir helyett. Lyuk sehol, a 46 tagu komisszio nem jott maig ra, hogyan tortent. A harangok sertetlenek. Csillagokat kell cserelni. Egy evvel kesobb ujra eltunt a zsir. Senki nem erti, en meg fizetek :) Eltek 150e km-t, 5 evet.
10. Kerekcsapagyak. 4 ev, 115e km a masik 163e km. No comment. Szerintem ketszer annyit siman ki kellene birnia.
11. Kezifekkotel. 7 ev alatt 3x csere. Erthetetlen.
12. Turbocsovek. 142e - 150e km kozott mind cserelve. Eltek 5 evet.
13. Motorháztartó teleszkópok cseréje. 190e km, 6 ev.
14. EGR - nem tetszik sem a megoldas, sem a pucolas. Aki kinyitja, hogy kitisztitsa, csak arra jon ra, hogy belul ugyis marad meg 2 kg koromkrem es ejjel remalmai vannak. Tudom, semmi jobb nem letezik, de ez konkretan zavar az auton. Amig nem pucoltuk ki, addig nem zavart :)
15. Alvaz. Akinek ez a hobbija, kenegesse. Nekem meggyozodesem, hogy ma mar illene kibirnia egy alvaznak annyit, hogy 6-7 evesen ne kelljen oldani. Raadasul egy szerviz se akarja elvallalni, mert szar munka, keves penz es amugy is minek...
16. Huto. Irtam mar. Nem ertem, mitol morzsolodik. Az egyetlen magyarazat, hogy szar anyag. Zavar, hogy barmikor kilyukadhat, zavar, hogy nem jo. De az meg jobban zavar, hogy 6,5 eves utora uj hutot vegyek :)
Azt hiszem ezzel veget is ernek a negativumok, tobb rosszat nem tudok mondani :)
1. egy 3 eves auton a nem ertem, miert pattog le a tukortartok fenyezese. Az aluminium egyszeruen korrodal a festek alatt es ledobja azt. Fail.
2. hatso ablaktorlo motor megdoglik. 3 ev, 100e km. Allitolag el kell fogadni, ha keveset van hasznalva, beragad. Nem tudom elfogadni, szigeteljes le rendesen es rakjanak bele balnazsirt.
3. Lengokarok. Sokat irtam rola, mindenki szerint rossz szervizbe jarok. 4x csereltem szervizt, az eredmeny ugyanaz. 3.5 ev, 100e km, 2500€ futomure. Es megint kopog valami... De ez biztos az en hibam :)
4. A hutofolyadek max 700 km-t marad a MIN es MAX jelzes alatt. Ezt mar meguntam, egy eve nem toltok utana, fel centivel a MIN alatt all, lejjebb nem megy. Hova tunik a tobbi, foglalmam nincs. Engem viszont nagyon zavar.
5. Motortarto bakok. Fogalmam nincs, miert nem bir a bak annyit ki, mint maga a motor. Tudom, a gumi oregszik, de akkor ne hasznaljanak gumit. Oldjak meg, 100e km utan nem szabad kiszakadni a baknak. Ha meg kiszakad, akkor legyen 5 szervizbol legalabb egy, amelyik rajon, hogy ki van szakadva.
6. Alfa code relé beszaras. Nehogy mar egy rele 4 evet birjon ki.
7. Termosztat. Ismeros tema. Talan nem is bantana, ha a csere utan 90 fokot mutatna a draga, de 80-at mutat. Azert se fogom cserelni, inkabb duhitsen minden nap.
8. Generator szabadonfutojanak beallasa. Szamomra ertetetlen, mitol megy tonkre es miert. 4 ev, 110e km.
9. Belso feltengelyekben viz van a zsir helyett. Lyuk sehol, a 46 tagu komisszio nem jott maig ra, hogyan tortent. A harangok sertetlenek. Csillagokat kell cserelni. Egy evvel kesobb ujra eltunt a zsir. Senki nem erti, en meg fizetek :) Eltek 150e km-t, 5 evet.
10. Kerekcsapagyak. 4 ev, 115e km a masik 163e km. No comment. Szerintem ketszer annyit siman ki kellene birnia.
11. Kezifekkotel. 7 ev alatt 3x csere. Erthetetlen.
12. Turbocsovek. 142e - 150e km kozott mind cserelve. Eltek 5 evet.
13. Motorháztartó teleszkópok cseréje. 190e km, 6 ev.
14. EGR - nem tetszik sem a megoldas, sem a pucolas. Aki kinyitja, hogy kitisztitsa, csak arra jon ra, hogy belul ugyis marad meg 2 kg koromkrem es ejjel remalmai vannak. Tudom, semmi jobb nem letezik, de ez konkretan zavar az auton. Amig nem pucoltuk ki, addig nem zavart :)
15. Alvaz. Akinek ez a hobbija, kenegesse. Nekem meggyozodesem, hogy ma mar illene kibirnia egy alvaznak annyit, hogy 6-7 evesen ne kelljen oldani. Raadasul egy szerviz se akarja elvallalni, mert szar munka, keves penz es amugy is minek...
16. Huto. Irtam mar. Nem ertem, mitol morzsolodik. Az egyetlen magyarazat, hogy szar anyag. Zavar, hogy barmikor kilyukadhat, zavar, hogy nem jo. De az meg jobban zavar, hogy 6,5 eves utora uj hutot vegyek :)
Azt hiszem ezzel veget is ernek a negativumok, tobb rosszat nem tudok mondani :)
Cgo2011-03-02 07:34:50 // 118253
Koszonom, ha octaviara vagynek, mar reg az lenne. Pl. a ket literes dizel mindenben hulyere veri az alfa ket literes dizeljet. Dinamikaban, fogyasztasban, rakterben, ... csak eppen nem alfa. Nincs lelke, a belso dizajn gyomoremelo, stb. Nekem olyanom soha nem lesz, csak eppen az Alfa korlatlan fenyesitese mellett jo neha arra (is) gondolni, hogy van, ahol (eredetileg) termeszetes dolgok meg mindig termeszetesek es az nem minden autos tudja kotelezoen, mi az a lengokar, stabrud, turbocso, ...
Amugy hol irtam, hogy a 156-om nem jo, vagy nem vagyok vele elegedett? Eletemben nem volt jobb autom es felek, hogy nem is lesz. De a tokeletestol messze van, eppen azert, amivel kezdtem a temat - szerintem a megrajzolasanak, tervezesenel, kisszerias gyartasa miatt, gyenge beszallitoi kovetelmenyei miatt, egyeb dolgok miatt 150e km az, amig szinte tokeletesen tud mukodni kiveve a tipushibait, amik sokkal hamarabb is elojonnek.
Amugy hol irtam, hogy a 156-om nem jo, vagy nem vagyok vele elegedett? Eletemben nem volt jobb autom es felek, hogy nem is lesz. De a tokeletestol messze van, eppen azert, amivel kezdtem a temat - szerintem a megrajzolasanak, tervezesenel, kisszerias gyartasa miatt, gyenge beszallitoi kovetelmenyei miatt, egyeb dolgok miatt 150e km az, amig szinte tokeletesen tud mukodni kiveve a tipushibait, amik sokkal hamarabb is elojonnek.
Cgo2011-03-02 07:27:31 // 118252
nem azt mondtam, hogy van olyan, hanem olyat arulnak :)
Meg mindig nem jon le mit akarok mondani :) De jo kedvem, ugyhogy eroltetem. Vannak itt a forumon 7-8 eves autok tobb 100e km futasteljesitmennyel, ahol minden gyari es minden mukodik, mint egy svajci bicska. Ezek alapjan valaki elvarhatna, hogy a fentebb emlitett (mar csak 1100 euros 156) a 171e km-el egy hibatlan, jo auto lesz, amibe beletolja a sporolt penzet es mehet a paripa. Aztan vagyok en, aki leirtam, hogy 150e km utan bizony szamolni kell emelkedett szamu halott alkatresszel es magasabb fenntartasi koltseggel, mert az auto tudatosan vagy veletlenul, de 150e korul par dolgot ledob magarol. Raadasul par dolog, ami veletlenul tul is elne a 150e km-t, az megdoglik azert, mert 11 ev alatt ennyit bir.
Szerintem sokan tul konnyen veszik, hogy jeee ez elromlott, nem baj kap ujat, aztan az egeszet azzal igazoljak, hogy a szomszede is elromlott, akkor az biztos rendben van. Aztan ez a hozzaallas lassan mindenben megnyilvanul es szo nelkul nyeli le mindenki a bekat, ennek nem szabadna igy lennie. Se a szervizekben, se a politikaban, sehol.
Meg mindig nem jon le mit akarok mondani :) De jo kedvem, ugyhogy eroltetem. Vannak itt a forumon 7-8 eves autok tobb 100e km futasteljesitmennyel, ahol minden gyari es minden mukodik, mint egy svajci bicska. Ezek alapjan valaki elvarhatna, hogy a fentebb emlitett (mar csak 1100 euros 156) a 171e km-el egy hibatlan, jo auto lesz, amibe beletolja a sporolt penzet es mehet a paripa. Aztan vagyok en, aki leirtam, hogy 150e km utan bizony szamolni kell emelkedett szamu halott alkatresszel es magasabb fenntartasi koltseggel, mert az auto tudatosan vagy veletlenul, de 150e korul par dolgot ledob magarol. Raadasul par dolog, ami veletlenul tul is elne a 150e km-t, az megdoglik azert, mert 11 ev alatt ennyit bir.
Szerintem sokan tul konnyen veszik, hogy jeee ez elromlott, nem baj kap ujat, aztan az egeszet azzal igazoljak, hogy a szomszede is elromlott, akkor az biztos rendben van. Aztan ez a hozzaallas lassan mindenben megnyilvanul es szo nelkul nyeli le mindenki a bekat, ennek nem szabadna igy lennie. Se a szervizekben, se a politikaban, sehol.
Adrián2011-03-01 22:18:07 // 118251
olvasgattam régebben is a blogodat amiből kiderült precíz és alapos ember vagy és hát miért ne lehetnének elvárásaid a vásárolt autóddal de ha nekem ezt mind végig kellett volna játszanom már rég árokba toltam volna az enyémet!
Sajnos jellemzően gyakori eset az amikor valaki súlyos milliókat kifizet az autójáért és jön a x akta miért hagyta az út szélén, és amikor pl ezek az überbrutál adaptiv kanyarkövetős kisfa...omos xenon led lámpák majd elszarják magukat példának okán, akkor lesz majd zsebbe nyúlósdi mert a technika fejlődik csak győzzük majd megfizetni!
Sajnos jellemzően gyakori eset az amikor valaki súlyos milliókat kifizet az autójáért és jön a x akta miért hagyta az út szélén, és amikor pl ezek az überbrutál adaptiv kanyarkövetős kisfa...omos xenon led lámpák majd elszarják magukat példának okán, akkor lesz majd zsebbe nyúlósdi mert a technika fejlődik csak győzzük majd megfizetni!
GEORGE2011-03-01 21:40:25 // 118250
valamit nem úgy értesz ahogy írni kívántam......
Szóval amiket te felsoroltál az autódnál hibákat azoknak töredéke sincs nálam.
Szerintem messze jobb a 156-os mint ahogy te leírod.
Mindenféle hátsó szándék és sértegetés nélkül írom, hogyha ennyire frankó és hibátlan az Octavia, akkor te megtaláltad a tökéletes utódot :-)
Szóval amiket te felsoroltál az autódnál hibákat azoknak töredéke sincs nálam.
Szerintem messze jobb a 156-os mint ahogy te leírod.
Mindenféle hátsó szándék és sértegetés nélkül írom, hogyha ennyire frankó és hibátlan az Octavia, akkor te megtaláltad a tökéletes utódot :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-03-01 21:18:44 // 118249
jah engem meg az egész nem érdekel ilyen szinten mert akkor verhetném a fejem a falba miért kell évente mobilt vennem, notebookot 2 évente, mikrót 4 évente, miért kell kifestenem 5 évente, miért leszek beteg 1x egy évben stb, stb ...
99-es JTS nincs inkább TS...de ha tudsz olyan 150 lovas négyhengeres 99-es autót amire ne kéne költeni akkor leborulok előtted :DDD
99-es JTS nincs inkább TS...de ha tudsz olyan 150 lovas négyhengeres 99-es autót amire ne kéne költeni akkor leborulok előtted :DDD
Cgo2011-03-01 21:13:28 // 118248
Latod, ezek a dolgok egyaltalan nem erdekelnek. Ha valaki megvesz egy autot, vele egyutt veszi az eloirt kopo alkatreszek cserejet is, utana tud nezni, be tudja tervezni es vallalja mindezt. A masik dolog, hogy nem erdekel, hogy az elfakado turbocso 5 forint vagy 500 forint, a lenyeg ott van, hogy nem NULLA, amit ugy elvarna az ember. Az se erdekel, hogy mas auton is elromlik, mert ez gyatra onamitas es onigazolas. Az acsok se mondjak, hogy haver, ledolt a tetod, de nem baj, mert a szomszed hazteteje is ledolt. Nem baj? De... De, rogton, ahogy meglatod, hogy a harmadik szomszed rendesen meg tudta csinalni.
Ma kerdezte az egyik kollegam, hogy jatszoautonak vehet-e 99-es jts 156-ot 177e km-el. Ezek most 1200 euroert mennek. Mondtam neki, h attol fugg mit akar jatszani, ha szerelosdit, akkor biztos... Persze az itteni tobbseg rogton levetitene a tokeletes 156 cimu filmet :))
Ma kerdezte az egyik kollegam, hogy jatszoautonak vehet-e 99-es jts 156-ot 177e km-el. Ezek most 1200 euroert mennek. Mondtam neki, h attol fugg mit akar jatszani, ha szerelosdit, akkor biztos... Persze az itteni tobbseg rogton levetitene a tokeletes 156 cimu filmet :))
Liquid2011-03-01 20:17:31 // 118247
csak kötözködök, valóban értelmetlen az ilyen hasonlítgatás, egyébként az UNO-nál asszem 1x kellett cserélni valamelyik lengőkart, pedig igensok1000 km-t futott nálunk :)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-03-01 20:10:46 // 118246
konkrétan a GT-hez a Mann 13890ft, a C3-hoz meg 10900ft ....
Erhard 242 (Pure Energy)2011-03-01 19:58:29 // 118245
jó de akkor is hülye hasonlatok...van kínai olcsó szűrő meg van UFI vagy Mann filter is ami nem 2ft...ha már hasonlítunk akkor legalább ugyan olyan márkát hasonlítsunk össze ...
de kérdésedre abban még azt a fél lengőkart sem kell cserélni :P stabrúdat meg talán soha...
de kérdésedre abban még azt a fél lengőkart sem kell cserélni :P stabrúdat meg talán soha...
Liquid2011-03-01 19:55:42 // 118244
ami nincs azt nem is kell cserélni :)
(pl. 1/2 lengőkar)
(pl. 1/2 lengőkar)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-03-01 19:54:14 // 118243
azt miért nem kérdezted meg tőle eddig hány lengőkart vett vagy stabrúdat ? :)