alfa1562006-11-09 18:43:07 // 22253
Hát ez elég gáz.
András bácsi2006-11-09 18:14:59 // 22252
Nálunk semmi sincs a raktárban. Sőt még olyan cuccot sem tartanak, amiről tudják, hogy típushiba, és nem marad a nyakukon.
Sőt amikor anno hibakiolvasásra vittem a 166-ot nem tudta a csóka hol a szervízcsati. Én meg nem szóltam neki, csak kuncogtam. :)
alfa1562006-11-09 18:09:26 // 22251
SZomoru hogy ennyire mássak a szervizek.Komolyan nekem abban a pillanatban raktárrol beleraktak egy LTM és kimentünk próba utra.Láss csodát megtáltosodott a gép.Sőt amit most leirok lehet else hiszitek.A srác közölte velem hogy 62E lenne itt de menjek el a Bosch márkaboltba /Győrben van ilyen/ott olcsobban megkapom ugyanazt gyárit mivel eredetileg is az van bent.A boltban pedig megkaptam 25E ért.Hozzáteszem jól ismerem a szervizeseket a fiatban nemkell attol tartanom hogy átvernek sőt segitenek mindenben.
András bácsi2006-11-09 18:09:22 // 22250
A hagyományos ülepítőszűrőnek valóban lenne értelme, de ami a régi ts-ben van az nem sokat számít vízre pl.
Viszont az ülepítő meg a nyomás miatt kérdéses hogyan működne.
GTPeti2006-11-09 18:08:55 // 22249
A Lemförder nem gyárt lengőkart 156-hoz?
GTPeti2006-11-09 18:07:05 // 22248
Ezt én kétlem. Szerintem igenis van értelme az üa. szűrőnek. Ha TS-em lenne tuti tennék bele vmi megfelelő méretűt.
András bácsi2006-11-09 17:50:35 // 22247
Oké. :)
Nem okoz gondot. Különben a régieknél is láthatatlan volt a benzinszűrőben a szemét.
Nyirkos2006-11-09 17:31:47 // 22246
És ez nem okoz gondot? Soha? Jah, holnapra készen vagyok a listával, már csak pár 100 van hátra. :)
András bácsi2006-11-09 17:30:07 // 22245
Ezt jól mondták: ebben már nincs szűrő.
Nyirkos2006-11-09 17:28:17 // 22244
Ha már az üzemanyag szűrőről esetz szó, komoly az, hogy a 2.0TS-ban nincsen, vagy ha van is nem cserélhető? Ilyet hallottam, de elég hülyeségnek tűnik. (Jah, az infot a tatabányai Fiat szalon mondta, ezért nem veszem készpénznek) :)
Ferke2006-11-09 15:40:57 // 22243
Hello Tomi! Írtam az oldaladra!
Peti16V2006-11-09 15:40:34 // 22242
Mindenhol ez megy sajnos, nem csak a Fiat-nál. Ennek elsősorban az importőr, másodsorban a márka issza meg a levét.
Sajnos ennél durvább dolgokat is hallottam: OFF VW márkaszervízben olajcserénél csak kb. 2 litert engednek le a már 30ezret futott olajból, majd ennyit pótolnak, így marad olajcserénként 2-3 liter+egy szűrő, amit a szerelők saját zsebre eladnak!! Persze a régi szűrőt szépen letörlik, ha nem betétes, mert az amúgy sem látszik. Mi meg szídjuk a mai autókat, hogy egyre szarabbak! :(
András bácsi2006-11-09 15:31:06 // 22241
Ez annyiból érdekes, hogy az lmm hibát egyértelműen, és mindig kiírja. Inkább úgy szokta, hogy mással együtt (pl. lambda, lmm, hőfok) szerepelteti. Már ha examinerről van szó. Más prg. meg működési tesztet is tud paraméterekkel. A gyújtáshiba (gyenge gyártyánál pl) nem villantja fel az injektorlámpát. Az lmm hibánál is csak szakadáskor. Lambdánál valószínű az alapjáratod is ingadozna.
Tomy1562006-11-09 15:26:50 // 22240
Köszi a segítséget!
András bácsi2006-11-09 15:25:58 // 22239
Ez szerintem egy relatív kategória, és használatfüggő. Sőt az is lehet, hogy x sebességel úgy mész bele kátyúkba, hogy azonnal megadja magát a cucc. Leegyszerűsítve.
Én most pont azon filózok, hogy első telóból megveszem a legolcsóbbat, amire van két év gari számla nélkül is, így darabján közel 10-et spórolok a következő árlépcsőhöz viszonyítva. Aztán kevésbé fáj, ha egy nagyobb gödör miatt elfossa magát, és ezt minden bizonnyakl meg is fogja tenni két év alatt.
Atásh2006-11-09 15:22:04 // 22238
Köszi a tippet, magamban én is erre gondoltam. Eddig tehát két szavazat esett az LMM (vagy LTM) cseréjére.
Ferke2006-11-09 15:21:28 // 22237
Igen, ezt számogatom, hog ynem jövök ki jobban. Viszont ha ugyanannyi, és tovább bírja, lehet, hogy megérné. áh, még1 dilemma.:)
András bácsi2006-11-09 15:20:37 // 22236
Nekem mást meséltek egy bizonyos szalonról. A garis csere látszata alatt az egy-két ezer km-es lengőkarokat lecserélték papíron, és az újakat meg árulták.
Atásh2006-11-09 15:19:30 // 22235
Jó Neked. A szegedi szervíz sajnos nem tart raktáron sem lambda szondát, sem LTM-et. Nem is kívánnak az én problémám miatt lerendelni. Azt javasolták, hogy egy jól működő autóból kellene az elemeket egyenként átcserélgetni, s így deríteni ki, hogy mi a bűnös. Ez végülis logikus, kivitelezhető, csak hát ugye kissé nevetséges a XXI. században. Továbbra is abban bízom, hogy valamelyikőtök előáll a tuti megoldással.
Peti16V2006-11-09 15:10:58 // 22234
Egy FAM-os ismerősöm mondta, hogy a garis lengőkarokat Pécsre küldték felújítattni, mert tényleg tovább bírták, mint az újak. Árban viszont nem jöttek ki jobban.
András bácsi2006-11-09 15:09:18 // 22233
Minden elképzelhető, de én valahogy annyira nem bízom a felújított cuccokban. A jó minőségű anyagok pedig pénzbe kerülnek, a kézi munka szintén, ergo a gyár olcsóbb árat tud produkálni nagy tételben, mint a felújítóműhely.
Ferke2006-11-09 15:04:51 // 22232
Azért gondoltam h megpróbálom, mert több helyről hallottam azt, hogy a franyón megcsinált gömbfejek és szilentek jobban bírják, mint a gyári. Lehet, hogy ez marhaság? :)
András bácsi2006-11-09 15:02:40 // 22231
Nem akarok közbeszólni nagyon, mert nem olvastam vissza, de szerintem ez nem az a futómű, amiben érdemes a lengőkart felújítani. Sok meló, idő, és nem biztos, hogy olyan lesz, mint a gyári.
András bácsi2006-11-09 14:59:45 // 22230
Cserélj szerelőt! Magát légteleníti, mind minden dízel a köradagolósoktól kezdve. A csóka lemaradhatott a soradagolós mergáknál. :)
Nem nagy meló: Otthon neked is megy. Egy 13-as, meg egy 19-es fej elég hozzá. Lekötöd a három csövet, széthúzod a csatit. Majd leveszed a talppal együtt a tűzfalról. leteker, visszateker és kész.
Ferke2006-11-09 14:49:52 // 22229
Köszi! a Lenkey sajna kiesett, látatlanba mondott 12k-t csak a gömbfejre, ha a szilenteket is megcsinálom, ugyanannyiba lesz (ha nem több), mintha megvettem volna az újat.
A másikat felhívom, köszi!!:)
alfa1562006-11-09 14:28:24 // 22228
Bocs hogy belekotyogok de sokan szidják a szervizeket én nem.Nálam is hasonló dolgok voltak és nálam is fenn állt hogy több dolog is lehet a hiba.De nekem sorba mentek ,vagyis a raktárbol csere-csere egyenként és mári meglett a hibás alkatrész.És csak a rossz lett kicserélve amugy LTM volt.
Peti16V2006-11-09 13:52:29 // 22227
Na meg is van a másik műhely száma: 06-1-282-47-00
Gömbfejet nem újítanak fel, de állítólag tudnak ajánlani valakit!
Tommi2006-11-09 13:02:08 // 22226
Köszönöm, akkor ebben a topicban Poló kolléga lesz a kontakt, a consiglieri meg BeeGee :)))
Ide ne írjatok semmit, nincs kedvem állandóan sasolni az összes típustopicot, hogy ki hol mit írt. Emilben küldjétek el Polónak, aki majd némi szemezgetés és összegzés után átdobja nekem. THX!
Mike.2006-11-09 12:51:02 // 22225
Gyantás Alfa embléma tuti, hogy van neki mert láttam az Alfás dobozában. több méretben is.
Sajna amit gyártani kell pl. póló azt 1-2 éves határidővel szállítja. Vagy akkor sem. :-(
Peti16V2006-11-09 12:37:55 // 22224
Tomy!
Póbáld meg itt: Draftpress, 147seles kolléga cége
Nem tudom, hogy még foglalkozik -e az Alfás cuccokkal, de egy gyantás matrica szerintem jó lenne a dísztárcsára.
Peti16V2006-11-09 12:13:02 // 22223
Ferke!
Ismerek egy szilentest, de se azt nem tudom, h mennyire korrekt, se azt h mennyire drága:
Lenkey Géza, Bp. XIX. Esze Tamás u.68. Tel: 2800-318
Van egy másik is, de meg kell szereznem az elérhetőségét. Majd bírom, ha megkaptam!
Gábor802006-11-09 12:10:34 // 22222
Nagyon jó ötletnek tartom. Segítek amiben tudok.
Peti16V2006-11-09 11:56:30 // 22221
Nagyon jó ötlet! Volt már erről szó itt korábban, hogy jó lenne, ha megvalósulna ilyesmi.
Segítek, amiben tudok!
Peti16V2006-11-09 11:55:00 // 22220
A lambdától nem húz gyengébben, az LMM-től viszont igen, ezért utóbbira tippelnék! De csak tipp.
Atásh2006-11-09 11:51:34 // 22218
Szasztok! Az utóbbi időben gyengébben húz a gépem, mint ahogy azt korábban megszoktam, ezért kértem a szakszervízben egy motordiagnosztikai mérést, ami ha jól idézem (nincs most nálam a jgykv) lamda integrációs hibát, vagy valami ilyesmit mutatott ki. Szerintük ez gyújtás, lambdaszonda és légtömegmérő hibára is utalhat, a program nem tudja pontosabban beazonosítani (?!). Mivel nem kívánok blindre eldobálni súlyos tízezreket, jó lenne, ha segítenétek, mitévő legyek.
DéZé2006-11-09 11:18:15 // 22215
Ezt az ötletet már régen felvetettem Halesznak, örülök neki , hogy megvalósul.
morfeus22006-11-09 10:30:29 // 22214
Köszönöm a szavazatokat ha kérhetem mindennap szavazatok egyet
http://babavaros.hu/szepsegverseny.php?reszletek=146
Liquid2006-11-09 08:20:15 // 22213
Ide írjunk be okosságot?
GTPeti2006-11-09 01:35:08 // 22212
Poló, nincs most kéznél a doboza, de a származási országot illetően asszem tudom a választ. CE jelű termék. (Chinese Export :)) Asszem utólagos kitet csak ott gyártanak. :))
Amit régebben írtam amúgy igaz, csak én meg akkor sem álltam meg... Idekint amúgy 70%-ban sötétben közlekedek, ez meg egy nyomós ok.
Tommi2006-11-09 01:22:05 // 22211
Kedves Cartársak!
Egy "kis" aktivitást szeretnénk kérni Tőletek :)
Készül az AA3 és az új lapon szeretnénk egy, a mostaninál sokkal részletesebb ismertetőt feltenni minél több típusról, ahol a legfontosabb műszaki adatok mellett a szervíztapasztalatok, lehetséges gyakori hibaforrások is összegzésre kerülnének.
A típus-topicokban szükségünk lenne egy-egy segítőre, aki vállalja, hogy összegyűjti a társaság által leírt okosságokat és elküldi nekem összegzésre. Nem kell kisregényeket írni, röviden, tömören és nem szakrizsával fogalmazva kérnénk a tapasztalatokat, nem kell sem isteníteni, sem fikázni a gépeket :) Elsősorban az outsiderek tájékozódását szeretnénk segíteni ezzel, akik Alfát vennének, de nem ismerik annyira a márkát és nem tudják, hogy mire számítsanak egy-egy típusnál. A "gyűjtő" emberkéhez érkeznének az írások, aki összeállítja belőle a leggyakrabban előforduló dolgokat az adatlapra, pontokba szedve.
Szóval mégegyszer: röviden, tömören és érthetően :) Kérnénk mindenkit, hogy vegye komolyan és írja le a tapasztalatait, segítve ezzel az oldal tartalmának bővítését.
Ha megvan a kijelölt ember, aki vállalja és segít, szóljon nekem, a részleteket majd utána beszélem meg vele, a többiek meg írják meg neki a maguk kis szösszenetét.
Köszönjük :)
Ferke2006-11-09 00:41:46 // 22210
Viszont ha tudtok korrekt (jó és nem túl drága) gömbfej felújító műhelyt, ne kíméljetek!
Ferke2006-11-09 00:40:11 // 22209
Igen, sejtetetm. Ezért gondoltam valami nagyobb fényerejű ledre, de asszem lasan elvetem az ötelet...
Poló2006-11-09 00:02:34 // 22208
És milyen márkájú a xenon szetted? Hol gyártották? Erre lettem volna kíváncsi :)
Múltkor még azt írtad, hogy Németországban nem engedélyezik ezeket.
Zsolesz2006-11-08 23:42:26 // 22207
Fogalmam sincs de majd legközelebb megfigyelem. Sajnos nem sokára lesz a legközelebb... :(
GTPeti2006-11-08 23:31:59 // 22206
És ő hogyan csinálja. Azonkívül, hogy feltölti naftával, trükközik még vmit?
Zsolesz2006-11-08 23:24:15 // 22205
Nekem a szerelős szokta cserélni minden második olajcserénél de eddig nem rinyált miatta. Sőt ő mondta hogy cseréljük
GTPeti2006-11-08 23:14:54 // 22204
Még vmi. A másik autóm összes injektorát (1db :) Budaörsön (v. Törökbálinton??) tisztíttattam ultrahanggal a GATES autótechnikai központban. Pár ezer Ft volt. Az talán még biztosabb.