Kompressz úr2006-11-24 12:54:13 // 23453
Jaaaaaaa! :)
Mindig tanul az ember :)
Még van pár forgalomban.
Mentségemre szolgáljon, hogy '97 óta nem ültem tömegközlekedési járművön Debrecenben. :)
kando.2006-11-24 12:52:04 // 23452
csocsi2006-11-24 12:31:47 // 23451
AZ ember kénytelen alkalmazkodni. Mondjuk én már 18 éve vagyok a cégnél, láttam és tapasztaltam már pár dolgot.
Kompressz úr2006-11-24 12:31:42 // 23450
Szóval: Bengáli.
Kompressz úr2006-11-24 12:27:22 // 23449
Gyere, ad absurdum a szállás is megoldható.
Annyit azért árulj el nekem ősdebreceninek, hogy mi a túró az a Bengália :))
kando.2006-11-24 12:25:40 // 23448
Én se, nehogy az tűnjön ki, de mivel itt vagyok, meg tapasztalatokat gyűjtök, van pár dolog, aminek az okát is tudom vagy sejtem, de ez a meló mégis jobb az előzőnél, időbeosztásban is, helyben is, körülményekben is, most ez is ok. Persze, fizethetnének többet itt is, de hát... :)
Paulus, no ezt majd megbeszéljük, ha lejutok a cívis városba végre ;-) (ismét, mert anno 2003 novemberében jártam ott már, utaztam is a Bengálival is, meg az újvillamossal is).
csocsi2006-11-24 12:22:14 // 23447
Hát igen, mostanában senki nem elégedett :(((
kando.2006-11-24 12:19:40 // 23445
1 évet itt azért le akarok húzni, hogy angolul megtanuljak és kiismerjem magam a nagy elektronikai cégek között, de remélem, jövőre is lehet oda menni.. :))
Nekik is dolgozol ? :)
kando.2006-11-24 12:17:12 // 23444
Nem, persze, de mindőséget kell gyártani.
Te se vagy mindig elégedett, de attól még úgy kell dolgozni, ahogy elő van írva.. :) annak minden előnyével és hátrányával..
csocsi2006-11-24 12:12:52 // 23443
Hoppá akkor a dolgozók nem mindig elégedettek
Kompressz úr2006-11-24 12:10:50 // 23442
Gyere, mindig van üres állás :)
kando.2006-11-24 12:09:28 // 23441
Hoppsz..! :)))
Egy barátom, főiskolai tankörtársam oda ment dolgozni, meg voltam ott gyárlátogatni is. Most már kicsit bánom is, hogy nem mentem oda, de az angol tudásom hiányos, s így nem vettek volna fel.. Bár még mennék oda szívesen, a méréstechnika inkább a területem, mint az autóhifi :)
Poló!
Akkor a WI-k nem megfelelőek, vagy a dolgozókat nem tájékoztatták, hogy mikor milyen tömítés kell, mit mikor milyen csavarral kell szerelni.
A büfé itt nyitva van, szerintem 6-tól, meg kell egyezni ott a vezetőséggel, hogy a büfé legyen nyitva már munkakaezdés előtt. Az, hogy nálunk mi hogyan van, majd elmesélem, de inkább nem itt :) (sose tudhatom, hogy egy gyár munkarendje nem-e privát tulajdon... Paulus majd eligazít úgyis ;-) ).
Poló2006-11-24 12:05:09 // 23440
Hajnali fél 4-kor kelek, a büfé 7-kor nyit, kajaidő pedig 9:20-tól van. Addig éhen is halok. Ha leülnék a teamsarokba enni, azért ki is nyírnának helyben.
A csavarok között a bevonatban van különbség. Egy idő után ugyanazzal fog menni a másik is, az előző meg ki lesz vonva a forgalomból. Régebben a vízpumpáért kapott valaki fegyelmit, mert másik fajtával rakta. Annyi volt a különbség a kettő között, hogy az egyikben réz, a másikban alu tömítőgyűrű volt. Egy idő után már cak egyfajta vízpumpa lett, azzal ment mindegyik motor.
Kompressz úr2006-11-24 12:04:20 // 23439
Te meg honna tudsz ennyit az NI-ról? :))
kando.2006-11-24 11:57:30 // 23438
Azért nincs teljesen igazad..
Autóipari cég vagytok, ráadásul motort gyártotok, akkor pedig vannak nagypon szigorú szabályok a munkafolyamatokra, a gyártásra, a gyár üzemeltetésére. Én a soron való evést sem engedném meg, hanem minden sor adott időben ki a kantinba, 10-15 perc tízórai/uzsonna oszt' vissza termelni. A csavarra is igaza van, ha minden csavar szürke, akkor ne legyen már benne más fajta. Lehet, hogy az azért zöld, mert nem 9.8-as, hanem 10.9-es vagy 11.10-es vagy kovácsolt, vagy más a menete, balmenetes, vagy finommenetes stb.
Persze, az is igaz, hogy az itteni vezetők bizonygatni akarnak, az anyacégnek, mert nálatok ők a vevő, nálunk meg a japán vezetők vállalják be a lehetetlent a mi vevőinknek (más, szintén off autógyáraknak.. hajh, ha végre az Alfába is gyárt(h)atnánk fejegységet.. :-))) ).
Autóipari dolgokról majd egy asztal (bor, sör :-) ) mellett még beszélgethetünk, voltam most 1-2 fejtágításon, szabványismertetésen, nagyon szigorú szabályok vannak, nem csak valami vacak ISO9001... Azt gyerekjáték meg(venni)szerezni :-)))
Poló2006-11-24 11:57:16 // 23437
Pl. bosch :))
Az német, nem? :))
Mike.2006-11-24 11:56:24 // 23436
Sok a ha! :-))
A lényeg, hogy itt is ott is vannak jók és rosszak is.
Mike.2006-11-24 11:52:43 // 23435
Ahaa, szóval ezt hívják népmesének! :-)))
kando.2006-11-24 11:51:06 // 23434
Mert nincs pénzem tömítésre meg hengerfejre, azért!
összetörtem egy kurvadrága autót, azt fizetem, annak van priority...
kando.2006-11-24 11:50:02 // 23433
NA!
A németek már korántsem annyira precízek és szorgos-dolgosak, mint hinnénk. Ha azok lennének, akkor nem Casio és Swatch órák lennének, hanem AEG és Siemens.. :) A svájciak, japánok még mindig precizebbek és dolgosabbak, nem véletlen, hogy a finom és precíz mechankikákat igénylő berendezéesk svájci alapúak, a miniatűr ,,vackok'' meg japánok :))
A magyar dolgozók, ha normális körülmények között lehetnek, ha megfelelő a cégvezetés, van minőségtudat, és olyan embereket vesznek is fel, akik valóban dolgoznak, lehet olyan, hogy a magyarországi leányvállalat jobb minőségi, mennyiségi mutatókat produkál, mint az anyavállalat (külföldön).
Nem csk az Audi, de pl a National Instruments is jobb minőséget gyárt Debrecenben, mint az amerikai gyár s jöttek is ide a konti managerek, hogy mi a franc van itt ? Ennek az lett az eredménye, hogy bizonyos termékek fejlesztését már idehozzák, nem feltétlen az olcsó magyar mérnökök miatt, henm mert a gyár már 5 éve van itt és már bizonyított (gondolom nem egyszer..)
Nem a szocializmusban vagyunk, már, szerencsére :)))
Poló2006-11-24 11:45:21 // 23432
Páran voltak kinn Olaszországban és azok mesélték valakinek, az a valaki megint valakinek és valahogy eljutott hozzám is :)))
Amúgy szerintem igazuk is van az olaszoknak. Minek annyiféle csavar? Csak belekeveredik az ember :))
Karakot2006-11-24 11:43:32 // 23431
Mert a német motorokat törökök rakják össze. :)))))
Mike.2006-11-24 11:41:38 // 23430
De csak "állítólag" ! :-)))))
Ha itt megengednék a sör fogyasztást sokan részegek lennének. Szerintem fel kell ésszel érni ehhez a lehetőséghez.
András bácsi2006-11-24 11:37:30 // 23429
Nem tudom, ami nekünk van, annak kicsi a csomagtartója. :)
És azt írtam, hogy szerintem szép.
Poló2006-11-24 11:35:30 // 23428
Németeknél meg van engedve, hogy sört igyanak munka közben. Náluk az élelmiszernek számít. Nálunk a sor mellett még az evést is rossz szemmel nézik. Nálunk sokkal szigorúbbak. A magyar főnök sokszor megmutatja a németnek, hogy a magyar melós szájában még egy f@sz elfér... :(
Állítólag az olaszok a Lambo gyárban nagyon lazák. Nálunk ha valaki msáfajta csavart rak véletlenül a motorba, akkor jól megbüntetik. Pedig csak annyi a különbség a két csavar között, hogy az egyik szürke, a másik zöld. Az olasz csak belemarkol valamelyikbe és rakja. A menet passzoljon a többi nem számít :)
Kompressz úr2006-11-24 11:34:41 // 23427
Most Alfa-ról vagy teherautóról beszélgetünk? :)
Az SW legalább nem néz úgy ki mint az összes többi kombi, azaz nem halottaskocsi. Megjegyzem meg nem is kicsi a csomagtartó :)
Mike.2006-11-24 11:33:42 // 23426
Na és akkor meg is érkeztünk a pohártartó hiány kérdéshez! :-)))))
Poló2006-11-24 11:31:52 // 23425
Ez teljesen igaz. Vagy csak fényezi magát az emberei előtt a magyar cég, mint ahogy az audi szokta magát mindenki előtt. Jelszavunk: motorunk a minőség :) Mindenhova ezt írkálják, minden reklámban látható. Ahhoz képest elég sok motort kell szétszedni, nem egyet vevőtől visszahozni.
Majd a hétvégén lefényképézem és felteszem a pihentekbe, hogy milyen értelmetlen ajándékot kaptunk a cégtől :))) Volt aki egyenesen a kukába dobta...
András bácsi2006-11-24 11:31:28 // 23424
Mondjuk az üléstámlával véletlenül egyetértek. A SW is jó kicsi csomagtartóilag. De legalább szép.
András bácsi2006-11-24 11:30:11 // 23423
Akkor miért üzemképtelen az olajkályha? :))))
Poló2006-11-24 11:29:00 // 23422
Nekem meg azoktól a fogantyúktól lenne félelmem, amik a csomiajtó belsejében vannak. Mondjuk, hogy beleakad a kezed és nem tudod kihúzni, az ajtó meg csapódik lefele. A kezedet fogja agyonb@szni.
A hátsó üléstámlát meg ne hajtógassuk. Akinek ez hiányzik, az vegyen teherautót vagy ott az SW.
Mike.2006-11-24 11:27:39 // 23421
Pedig nem ez jellemző a Magyarra és az Olaszra sem és látjátok , vannak még csodák!
Jaa, meg hát a "precíz" Németség megint bebizonyosodott! :-)
csocsi2006-11-24 11:26:49 // 23420
Vaze a magyar szakemberek jobban dolgoznak, mint a svábok??????
Ez igaz lenne?
csocsi2006-11-24 11:26:18 // 23419
És ezek elég elrettentőek :(
Poló2006-11-24 11:22:49 // 23418
Jobb minőséget érünk el, mint a németek :P
Egyszer egy német főnök azt mondta mikor látta a különbséget a német és a magyar minőség között, hogy az ő audijába többet német motor nem kell.
kando.2006-11-24 11:19:47 // 23416
Jajj hát senki sem érti a poént ? :-))))
Aztán vigyázz, mert jön Poló és megmondjaazigazat :-)))
Csocsi, tudom, én is hallottam sokmindent, Rita is mesélt csúnya dolgokat, de pl. a nagy ,,mester''-nél is baxtak el 33-akat is már...
Igaz, ilyen régi szutykot inkább magam javítok, nem bízom másra :)
csocsi2006-11-24 11:15:20 // 23415
A márkaszervíz sem mindegyik működik rendesen :(
Mike.2006-11-24 11:13:26 // 23414
Brerát kértem karácsonyra! .......szerintem nem lesz belőle semmi! :-)))
Meg nekem a "levetett" lámpád jobban tetszik, tetszett. :-)
Mike.2006-11-24 11:11:18 // 23413
"mer' há' olaszok rakják össze.. "
Mert amit más népek raknak össze az jobb. Pl itt az audinál a magyar mentalitást ismerve, csoda, hogy egyáltalám mükszik a gép! :-)
csocsi2006-11-24 11:05:52 // 23412
Csak az ilyen lehúzások terjednek legjobban :(
csocsi2006-11-24 11:04:19 // 23411
De ha erre lett volna szüksége akkor miért nem más típust vett????
csocsi2006-11-24 11:04:15 // 23410
De ha erre lett volna szüksége akkor miért nem más típust vett????
kando.2006-11-24 11:04:03 // 23409
A bizonytalan előéletűekkel meg az a baj, ha van is szervíz könyv, az lehet kamu is, a másik meg, hogy akár márkaszervíz is, néha azok is trehányak, és ,,lerontják'' az autót vagy pont az a gond, hogy az a szerelő, akihez kerül, nem ért hozzá, nem szereti az olasz autókat és csak összetákolja. Na meg persze, ha valaki tapossa mert Alfa, mert sporots, mert megy mint a golyó, az ne is várja el, hogy ne legyen hibás (lehet taposni, de akkor a szerviz intervallumokat kell és illik is csökkenteni, olajcseréket sűrteni, futóműállítást sűriteni, főleg bp-en...).
Régi alfát meg tényelg annak érdemes venni, aki szereti annyira, hogy a vele való nehézségeken felül tud emelkedni, ért is hozzá vagy tudja olyan megbízható szerelőhöz, baráthoz vinni, akinél jó kezekben van. ;-)
Én is úgy vetem az enyémet, árából ítélve is, hogy kell rá költeni, de amit tudok, amgam is megjavítok rajta s akkor viszem szervizbe, ha nagyobb gondja akadna vagy műszakira kell vinni. Persze autószerelőben én is csalódtam, s megbántam, hogy nála hagytam közel egy 100-ast a szinte semmiért és ma már abban se vagyok biztos, hogy amiket kciserélt, ki cserélte e egyáltalán vagy tényleg kellett volna cserélni, tényleg kellett fékbetétet, hátsó kerékcsapágyat cserélni rajta... Még hátsó rugókat is akart velem cseréltetni, mert szerinte töröttek.. Hja, azóta 1 mosógépet hoztam fel vele meg nem 1x volt, hogy 3-4-5 hátizsák volt benne és 5-en ültünk benne és elment és ugyanúgy felállt az a csodás csíklámpás fara, mint most :-)))
Azért se vennék már más gépet ;-)
csocsi2006-11-24 11:02:04 // 23408
De ha erre lett volna szüksége akkor miért nem más típust vett????
csocsi2006-11-24 11:02:02 // 23407
De ha erre lett volna szüksége akkor miért nem más típust vett????
csocsi2006-11-24 11:01:24 // 23406
De ha erre lett volna szüksége akkor miért nem más típust vett????
csocsi2006-11-24 11:00:12 // 23405
Azt a típust nem ismerem. Viszont a barum esetében nekem is vannak + tapasztalataim.
Kompressz úr2006-11-24 10:27:45 // 23404
A használt, bizonytalan előéletű Alfanál jó esély van arra, hogy szétessen, de az utolsó három Alfánkkal (újonnan vettük) semmi gond nem volt.
A 147esemen a termosztátot cserélték garanciában, ennyi, Mrs. Paulus SW-jén semmi, a 159 esetében 6.000 km után semmi.