tipoatti2006-12-04 19:20:22 // 24393
Az örök téma... Nem, nem és nem! Szvsz. Nekem mind a 2 156 ősszel/télen ugyanígy működik(dött), nagy-nagy megelégedésemre. :)
András bácsi2006-12-04 19:18:13 // 24392
Én azt hiszem előbb a tényleges vízhőfokot kéne megmérni.
Nyirkos2006-12-04 19:15:13 // 24391
Mi történik, ha nemkem az óra szerint nem akar 70C fölé menni nagyon a vízhőmérséklet? Felmegy olyan 75-80C-ra, majd nyit a termosztát, és visszahül olyan 60-70C-ra.
Ez hosszú távon problémás lehet?
csoky2006-12-04 19:14:23 // 24390
közben az olajszint jelzésem időközben ma délután megjavult.
vszínű kontakt hiba!
Nyirkos2006-12-04 19:13:56 // 24389
Nincs valakinek elfekvőben egy 156 prospektus link?
Amiben benne vannak a gyári felnik?
csoky2006-12-04 19:10:38 // 24388
a bicska kulcsban a mikrokapcsolókat célszerű kicserélni vmi komolyabbakra.költsége kb 1000 ft szemben a gyári új kulcs 35000 ft -jával.
a kulcs háza ragasztott. óvatosan kell szétvágni. az alfa embléma alatt a csavart szétvágás előtt kitekerni.
András bácsi2006-12-04 19:10:21 // 24387
A fék ugye általában az alábbiaktól nyikorog:
1., válla van a tárcsának,
2., szemét kerül a tárcsa és a betét közé,
3., beég a betét,
4., valamiért üt a tárcsa (elmelegedett, lóg a kerékagy)
5., olyan a betét, hogy nyikorog (szinterezett sportbetét pl.)
1-4-ig javítható.
Satti2006-12-04 19:07:38 // 24386
Azt mondják,meg talán fokozza a nemi vágyat is...nem lehet rossz,ez már szinte gyógyszer:-))
tipoatti2006-12-04 19:04:20 // 24385
na neee... télleg?? :))
Satti2006-12-04 19:02:54 // 24384
Olyan kis micsoda,amitől minden szép lesz:-)))
tipoatti2006-12-04 18:54:01 // 24383
naaaa... de ilyet... mi az? :)
tipoatti2006-12-04 18:52:41 // 24382
OK! OK! OK! Ti nyertetek! A fékbetét műsoromat elfelejtem... :)
Kulcshoz: mikrokapcsolók xarakodhatnak pl. Ebben a témában pl. Ferke profi! Nekem mind a kettőt műtötte már...
Akkor pl. a múlt héten az enyém meghülyült... összevissza kapcsolgatott. Szétszedtem, buzeráltam egy kicsit, azóta jól viselkedik... :)
Satti2006-12-04 18:48:26 // 24381
Lehet,hogy egy kis jointot:-))
BeeGee2006-12-04 18:45:26 // 24380
Mit "szívtatok" a bicskakulccsal?
Mike.2006-12-04 18:32:00 // 24379
A fék azért csikorog mert xar a betét.
Satti2006-12-04 18:31:10 // 24378
Nekem még nem volt ilyen csikorgás bajom,mondjuk a múltkori nagy szervízig igazán,több mint egy éven,és 17 ezer km-en keresztűl semmi nem volt,aki meg majd megveszi tőlem,most annak sem kell szinte semmit majd szervyzeltetni,hiszen mindent kicseréltettem,most pár napja LMM-et is kapott újat,ráadásul a gyárilag belevalót,szépen is megy vele a drágám.
csocsi2006-12-04 18:25:07 // 24377
Ez a nyikorgásos dolog nálam még nem jelentkezett. Pedig erősen használva vettem a gépet és nálam sincs kímélet.
tipoatti2006-12-04 18:23:45 // 24376
Amúgy tényleg korrekt az észrevételeid összegzése!! A bicskakulccsal pl. nem egyszer szopkodtam már! Igaz, Ferke? :)
tipoatti2006-12-04 18:18:03 // 24375
A rezorcsőhöz: Trombózis, én is szívtam vele, szervízben mondták, hogy nem én vagyok sem az első, sem a második ezzel a hibával... asszem, egyébként tényleg nem annyira lényeges.
A 156 pedig sajna tényleg hajlamosabb típus az átlagnál a fékcsikorgásra, ezt sem magamtól találtam ki! Ha majd találkoztok vele, ne csodálkozzatok... de ne legyen! :)
Tán pont Peti16V cartárs cserélt itt komplett féket, ez tényleg jó megoldás rá... vagy félverseny Ferodo betét 30K-ért.
csocsi2006-12-04 18:15:35 // 24374
Akkor azért van öröm az ürömben
Trombozis2006-12-04 17:54:08 // 24373
Korrekt! Tetszik ez a HSZ.
Attiska2006-12-04 17:26:00 // 24372
Na, hírek az autómról. A kegrosszabb az, hogy nem lesz meg holnapra. De cserébe az első futóműhöz még kár nyúlni, pici lógás van, de ez még belefér. Vezmódot sem kell cserélni, a kerregést a vezműszíjfeszítő adta. Ami miatt csúszik a dolog: egy szimeringet kell még cserélni, ami mellett egy picit folyik a motorolaj.
Mi ez az 56 adatgyűjtés? Ha kell valamit scannelni a JTS könyvéből, szóljatok.
Mike.2006-12-04 17:06:47 // 24371
Egyet értek veled. Az elején felsorolt hibák szerintem sem típus gondok.
sem a kipufogó rezonátorcső, sem a benzinszag nem sokszor előforduló hiba.
Az is jó lenne, ha mindenki a sajátmaga álltal tapasztalt hibákat írná össze és azt küldené el Polónak amiből Ő kiszedné a sokszor előforduló hibákat.
npeti1562006-12-04 17:02:47 // 24370
Nekem tárcsacsere előtt nyikogott, azóta semmi hangja, igaz gyárit kapott a kicsi.
Mike.2006-12-04 16:46:09 // 24369
Nekem akkor nyikorgott amikor már xará kopott a betét. Csere után minden oké lett.
BeeGee2006-12-04 16:35:30 // 24368
Szeritnem nem :-P
1:1 :)
Ez reprezentatív statisztikának számít már? :)
Ferke2006-12-04 16:16:57 // 24367
Pont asszem tagnap írta valaki, már nem tudom melyik topicban, hogy a jts-ben ugyanúgy van vezmod és ugyanannyit bír, mint a ts-ben.
Trombozis2006-12-04 16:14:21 // 24366
"" a fék csikorgása egyáltalán nem ritka jelenség a 156-nál sajnos, ez főleg felmelegedett állapotban jelentkezik"
Ez tényleg nem típushiba, hanem féktárcsa/betét függő. Gyári fékekkel nem nyikorog."
Szerintem nyikorog a gyári is. :-P ;-) Nem írok többet, mert sietek, csak így beleolvasgatok a témákba.
jandibandi2006-12-04 15:44:33 // 24365
JTS motorral szerelt Alfások légyszi,légyszi... :))
BeeGee2006-12-04 15:41:14 // 24364
Szeritnem azért van benne vezmód, de bizos nem az a konstrukció, mint a TS-ekben.
Ellenben hallottam valami más nyűgüket. Ezt ki kéne deríteni..
JTS gazdik, nyilatkozzatok! :)
jandibandi2006-12-04 15:33:38 // 24363
üdv!
Na ez az, pont erről tudakolódtam, a JTS-ben nem problémás a vezérlés módosító? Vagy nincs? Valaki irja már meg a tutit!!!!!!! Köszi!
Peti16V2006-12-04 15:24:36 // 24362
Lehet! Meg kell kérdezni egy csiptuning műhelyben! :))
BeeGee2006-12-04 15:24:22 // 24361
És akkor most szőrszálhasogatok egy kicsit :)
Szeritnem karosszéria adatok, telejsítményadatok, ki tervezte, milyen felszereltségi szintek voltak, mikor volt facelift, sőt még a gyártási periódus sem ide tartozik (de ezt majd Tomminak is kifejtem). Ezekhez ugyanis lesz külön oldal az aa3-ban (első kézből származó info :) ), ahova tartalmilag sokkal jobban illik majd.
"- benzines motoroknál gyakori a vezérlésmódosító hibája, ennek "
helyett
- A TwinSpark motoroknál gyakori a ...
(JTS is benzines, félrevezető lehet)
" a fék csikorgása egyáltalán nem ritka jelenség a 156-nál sajnos, ez főleg felmelegedett állapotban jelentkezik"
Ez tényleg nem típushiba, hanem féktárcsa/betét függő. Gyári fékekkel nem nyikorog.
Peti16V2006-12-04 15:17:20 // 24360
A kérdést nem értem.
Viszont ajánlom figyelmedbe ezt a cikket:A tuning ésszerű határai
Erhard 242 (Pure Energy)2006-12-04 15:06:38 // 24359
a chippeléssel nagyobb lesz a nyomaték+a lóerő a kettő együtt jár :)))
menj az autóval 220-szal a menetszél vajh visszahűt vagy túl??? :)))))
nem hinném...
András bácsi2006-12-04 15:03:48 // 24358
Sőt, ha ez így van, akkor a nagynyomású szívattyú is túlpörög, túltölt, és szétugrik a motor. :DDD
András bácsi2006-12-04 15:02:23 // 24357
Igen, inkább csak a szíj, amire hat a nagyobb húzóerő. A görgőkön nem lehet igazán számottevő, bár talán a feszített oldalra ki lehetne számolni valamit. Nálam komolyabb végzettséggel.
Peti16V2006-12-04 14:55:33 // 24356
Erről ugrott be nekem is a példa! :))
Peti16V2006-12-04 14:54:39 // 24355
Értem én, de ha nem változik a visszatérítő erő, akkor nem tök mindegy?!
Satti2006-12-04 14:54:10 // 24354
Igen,az olyan,minthogy a sivatagban az 50 fokban nem szabad sokat vágtatni a tevével,mert nagyon lehűti a menetszél,és meg is fagyhat:-)
Peti16V2006-12-04 14:51:20 // 24353
És a nagyobb nyomaték azt eredményezi, hogy nagyobb gázt tudsz adni? Azt nem mondta a szerelőd, hogy ha túl nagy gázt adsz, akkor túlhűtöd a motort, mert gyorsabban forog a vízpumpa? :DDD
András bácsi2006-12-04 14:48:38 // 24352
Annyi azért van, hogy a főtg húzza a szíjat x erővel.
András bácsi2006-12-04 14:47:38 // 24351
Persze, mert nagyobb gár, nagyobb fordulatszám. De a főtg végi nyomatéknak csak az egyik tényezője a fordulatszám, a másik 5 vagy 6 mellett.
András bácsi2006-12-04 14:45:53 // 24350
Nem tetszik. A nyomatéktól a görgő nem pörög gyorsabban. Ajánlom kötelező olvasmánynak a gépjármű-szerkezettan motorral foglalkozó részeit. :)))
András bácsi2006-12-04 14:45:48 // 24349
Nem tetszik. A nyomatéktól a görgő nem pörög gyorsabban. Ajánlom kötelező olvasmánynak a gépjármű-szerkezettan motorral foglalkozó részeit. :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2006-12-04 14:44:31 // 24348
hát nekem nem ezt mesélték s az ember nem egy kókler luser szerelő...
de minél nagyobb gázt adsz annál gyorsabban forog a vízpumpa is....meg minden :)))
Peti16V2006-12-04 14:40:43 // 24347
Szvsz semmi köze a nyomatéknak a vezérléshez. Attól, hogy a nyomaték nő, még nem lesz nehezebb elforgatni a vez.tengelyt, tehát nem jelent a szíjnak nagyobb igénybevételt. A 2,4JTD-nek uaz. a vezszíja, mint az 1,9-nek, ez meggyőz?
Ha a szíj hajtaná az autót, akkor számítana, de ez Alfa, nem Harley. :))
Erhard 242 (Pure Energy)2006-12-04 14:34:44 // 24346
a szíj fel van feküdve a vízpumpán, a 2 görgőn meg a fogastárcsán ha jól tudom, ha nagyobb az erő a szíjra mindegyik jobban fog kopni mivel a görgő is gyorsabban fog pörögni ezért a csapágy nem bírja... így tetszik a magyarázat?
András bácsi2006-12-04 14:25:37 // 24345
Ha alátámasztanád a fizikai törvényekkel, amit írsz, akkor meggyőzhetsz. :)
Sejted milyen szögben támaszt a fix görgő? Ezen kívül a csapágy, ami a gyenge pont (ami ugyanaz - gyáriban SKF) a palást csak a kopásállóság miatt számít ebben az esetben. A fix görgő a szíj külső felületén van, a feszítő meg a belsőn: így a nadrágszíj hasonlat csak egyikre lehet érvényes.
Erhard 242 (Pure Energy)2006-12-04 14:19:56 // 24344
persze csak ha meghúzod a nadrágszíjjad a beleid sem veszik jó néven :))
beszarás lesz belőle mint a görgőnél