Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2015-03-19 14:26:38 // 65804
attól függ mit nézünk, mert nagyon nem mind1, hogy magánszemélyes autót vagy céges autót vizsgálunk... a nepperek által behozott 1-5 éves autók 95%-a céges mivel azt lehet nettózni... viszont céges autókba nem ritka az évi 50-80e km-es futás szóval 3 évesen simán megfutják a 200e km-et, ezzel szemben a magán emberes autók az évi 30e-es átlagot futják meg....
Ehhez számold a többi átlagodat és így pontos lesz kb :)
vzolee2015-03-19 14:26:33 // 65803
Én 2,5 évesen vettem 142k km-el, az első stimmel. Utána 2 év alatt tettem bele 47k km-t, a második is stimmel ;)
G-MANN🍀2015-03-19 14:05:00 // 65802
:-) ez is kivétel és erősíti a szabályt :-)
G-MANN🍀2015-03-19 14:03:25 // 65801
159 Ti 3 év 32.780 km :-)

aki megvette, jól járt :-)

jó drágán adtam el (ha a használtaut kínálatot nézzük), bár szerintem még ennyiért is bőven megérte a srácnak :-)
M.o-i, sérülésmentes, hibátlan volt. most lett volna a 3. olajcsere, én 10eKm után mindíg cseréltem

most Giulietta 2 éves lesz majd,
22e km :-)
gpek2015-03-19 14:00:39 // 65800
Ja kb. reális szerintem is.
Kint azért szerintem picit más, ott mindenki vehet új autót, olyan is aki amúgy csak 5K menne egy évben, de persze náluk a kereset/km ár jobb, ez miatt meg többet utaznak. Bár a vonatok és egyéb közl. eszközök is jobbak sokkal, ICE, belföldi repjáratok.
Kint szórtabb a szitu, átlag magyar még mindig keveset autózik, ill. rövid távokat megy, fizetéséhez képest öreg de drága autóval.
'''''2015-03-19 13:38:29 // 65799
Az első másfél évben az enyémbe is 50.000Km tettek.Azóta én is pont ennyit raktam bele csak 8év alatt! :-)
droberto2015-03-19 13:15:06 // 65798
Nekem az alábbi elképzelésem van az átlag futásteljesítménnyel egy prémium dízel GT illetően:

Az első 3 évében: 30-60k km. (Általában ilyenkor eladják.)
A második 3 évében ez a szám feleződik: 15-30k km.
6 év után pedig jellemzően keveset mennek, évi: 8-20k km-t.

A társaságunk autóparkjára is kb. ez a futás lehet a jellemző...

A két véglet tehát:

1., Magas futásteljesítmény: 3 évesen 180k, 6 évesen 270K, 9 évesen 330k km futás.
2., Alacsony futásteljesítmény: 3 évesen 90k, 6 évesen 135k, 9 évesen 159k km futás.

Szerintem ez a számítás az európai 159-es flotta 90%-át lefedi. A maradék tíz pedig a kivétel. Pl.: Piritu és Alfa159. Ők erősítik a szabályt. :)

Nektek mi a véleményetek?
droberto2015-03-19 13:10:13 // 65797
Nem értelek...
Már hogy a viharba ne számítana hány éves.
A kulcsszó az átlagfutás. A Taxi pedig nem átlag, főleg nem Alfában. Ott nyílván az üzemóra jobban előtérbe kerül. Úgy mint a rendőrautóknál is.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-03-19 13:01:17 // 65796
a váltó, fék, szervo olajnak is meg van adva a csereperiódusa...nem viccből...
.......................2015-03-19 12:41:40 // 65795
A motorok élettartalma a futott munkaóra függvénye,
Nem számít hány éves,
Simán belehajtanak a taxisok 6..7 év alatt 700ekm ert a dieselekbe

Kartergáz árulkodik a motor kopottságáról
.......................2015-03-19 12:34:21 // 65794
Minden kopik,bár van benne szűrő,de van az a szemcseméret amit a kormányszervoolajszűrő is átenged
No azért is kell cserélni..
droberto2015-03-19 12:16:45 // 65793
Ezek jók, bár az Edge-ből van többféle.
Én inkább maradnék a Selénia WR PE-nél.
Az adalékolást, bocsánat revitalizálást, pedig lent kifejtettem.
David | Centocinquantanove2015-03-19 11:56:51 // 65792
Te is tudod, hogy nem ezt mondtam! Ne csavarjuk ki a szavakat!
Erhard 242 (Pure Energy)2015-03-19 11:27:18 // 65791
szerintem a motorolajat se cseréld, csak tölts utána mindig pár decit...felesleges időpocsékolás és pénzkidobás...a légszűrőt elég kifújatni, az olajszűrőt néha elmosni és ennyi :DDD
David | Centocinquantanove2015-03-19 10:45:08 // 65790
Teljesen igazad van, ezért is írtam, hogyha semmi nem indokolja akkor hagyjuk a fenébe a vegyészkedést.
Most ha 1-2 decivel ki kell pótolni az még szerintem nem okoz semmit, de hangsúlyozom, mindenki úgy csinálja, ahogy akarja, nem szándékozom senkit meggyőzni.
A hidraulika olaj is valóban degenerálódik, de amíg egy tartálynyi olaj teljesen elhasználódik az több év alatt következik be.
norbi04092015-03-19 10:25:35 // 65789
Te mit ajánlasz? :) most 3 folyadék van soron amit le szeretnék cserélni + a motorolaj.
Fékfolyadék (Tutela TOP4), váltóolaj (Tutela Car Matryx 75W85 + ide tervben van egy xado is pluszban), Motorolaj (Castrol EDGE Titanium FST 5W40) és a szervóolaj.
Ez utóbbival kapcsolatban vagyok bizonytalan..., hogy mit és mennyit vegyek a cseréhez...
droberto2015-03-19 10:25:06 // 65788
Jav.: A legöregebb JTD, max 17-18 éves lehet.
droberto2015-03-19 10:21:45 // 65787
Én is belekarcoltam a 190-be. Szar látni, de hidd el, ez ennek még gyerekkor.
Csak a félreszocializált szemünknek furcsa. :)
Nézd csak meg a régebbi 147, 166, 156, 146/145 JTD-ket. Még azok is vígan szaladnak, pedig nem egy közülük már 15-20 év feletti!

Ha neked az jobb lesz, VTT-n majd visszarakom 144-re. :)))
droberto2015-03-19 10:11:20 // 65786
Nem szeretnék beleugatni, és ez most nem is csak neked szól.
Mint minden olaj-kenőanyag, a fék, kormánymű hidraulika folyadéka is degenerálódik. Műszaki szemmel nézve igencsak ajánlatos a cseréje, már csak azért is mert egy bagatell összeg és az időráfordítás is csekély.
Arról nem is beszélve, hogy keverésnél a két folyadék tribológiai paraméterei kontrollálatlanul keverednek, ismeretlen tulajdonságú keveréket létrehozva.
SZVSZ a legtöbb amit tehetünk, hogy nem vegyészkedünk. :)
David | Centocinquantanove2015-03-19 09:25:21 // 65785
Kétszázhúsz felett észre sem veszed, és elhagyod a valóságot,
Kétszázhúsz felett átértékeled magadban a világot.



Az egyik szemem sír, a másik nevet! :)
David | Centocinquantanove2015-03-19 09:22:51 // 65784
Őszintén szólva én csak utánatöltöttem, mert nem volt semmi panasza a szervómnak.
Alkalmanként csinálok egy nagyvizitet a motortérben, legutóbb ezt töltöttem utána.
Igazság szerint a Castrol CHF egy igen jó minőségű hidraulika olaj szerintem, ártani semmiképp nem fog ha beleöntöd. Pláne ha nincs különösebb probléma, és semmi nem indokolja a teljes cserét akkor felesleges leengedni az egészet és újratölteni új olajjal.
Liquid2015-03-19 09:11:10 // 65783
nemá :) az komoly
Dömpi (il dottore)2015-03-18 23:45:03 // 65782
mik derülnek ki...mind druszák vagyunk?

...avagy "Béláim az Úrban" ... khmm ... Sanyijaim az Úrban :)
Pityukoma2015-03-18 22:53:25 // 65781
Csatlakozom az előttem szólóhoz :-)
Dömpi (il dottore)2015-03-18 20:56:45 // 65779
én is (de az csak a második nevem) :)
Liquid2015-03-18 20:40:26 // 65778
néked is! :)
Piritu - 1.000.0002015-03-18 20:32:56 // 65777
Boldog névnapot druszám! :-)
Liquid2015-03-18 20:29:06 // 65776
Sándorok vagyunk :D
Piritu - 1.000.0002015-03-18 20:28:38 // 65775
Örülök, hogy nem vagyok egyedül :-)
Liquid2015-03-18 20:23:14 // 65774
valszeg csak az egyik szamláló lett nullázva a szervíz, a másik ami a DPF miatt van és az olajminőséget figyeli el lett feledve.
Liquid2015-03-18 20:21:43 // 65773
én a gyári ajánlást tettem bele, kegyszerek nélkül
Piritu - 1.000.0002015-03-18 18:15:37 // 65771
Keresd Phon-t itt az Amorén.
Norbi1592015-03-18 18:08:25 // 65770
Sziasztok. Olyan kérdésem lenne, hogy bontott valaki mar 59est? Szükségem lenne egy hűtőventilátor vezérlő egységre. 2010es 2.0 jtdm 170hp. Köszi
norbi04092015-03-18 17:50:01 // 65769
Mindegy milyen van benne jelenleg, ez mehet bele bátran? Hany liter kéne a cseréhez?
boli1112015-03-18 17:47:32 // 65768
Szerintem is csak állítás kérdése, de hogy férek hozzá? Mi az, amint lehet ott állítani? A borítását nem merem feszegetni.

Más:
Levegőszűrőházat keresek.

Ez az, vagy ez csak az egyik része?
norbi04092015-03-18 17:45:40 // 65767
Köszönöm, akkor azthiszem a xado kérdés eldőlt. Megy az olaj mellé...a váltó csak meghálálja :)
Dömpi (il dottore)2015-03-18 17:29:05 // 65766
"a Tutela Car Matryx 75W85 mellé mehet egy ilyen szerintetek? Vagy felesleges?"

Én raktam Xado-t és mások is. Nem felesleges szerintem.
magento2015-03-18 17:07:10 // 65765
Köszi! Holnap fel lesz téve gépre, megnézzünk mindkettőt.
Piritu - 1.000.0002015-03-18 16:58:59 // 65764
Felkerültek a nyári kerekek :-)
Piritu - 1.000.0002015-03-18 16:44:19 // 65763
A "Scheduled service expired" a szervizintervallumra vonatkozik, az olajcsere a másikra.
Piritu - 1.000.0002015-03-18 16:42:14 // 65762
Két intervallumot figyel a comp. Az egyik a szervizciklus, a másik az olajcsere. A kettő nem függ össze, mert a szervizperiódus fix (3-35e km), míg az olajcsere periódusa a használattól függ. A kettőt KÜLÖN kell nullázni.
magento2015-03-18 16:05:27 // 65761
Nem biztos... volt egy szervízintervallumra figyelmeztető üzenet, az azóta nincs. Viszont a menüben azt írja, Scheduled service expired. Akkor nem ijedek meg, holnap megyek vissza. Meglátjuk, utána is dobja-e az üzenetet.
yani🍀2015-03-18 15:58:45 // 65760
Nulláztátok a szervízintervallumot olajcsere után?
magento2015-03-18 15:46:00 // 65759
Sziasztok,

Lenne egy kérdésem: megjelent a kijelzőmön egy "Change engine oil" felirat. A dolognak két érdekessége van:
1, kb. 4e km-el ezelőtt kapott wr 5w-30 seleniat a gép (1,9jtdm 100kw)
2, fékbetét-cserén volt, első-hátsó - mióta elhoztam, azóta van az üzenet. Szerelő megbízhatósága nem kérdéses, nem nyúlt az olajhoz.

Ha jól értelmezem a kézikönyvet, ez dízelnél minőségi problémát jelez (elhasználódott). Mennyiségi probléma fedcomp és pálca alapján sincs.

Mi alapján dobhatja ezt az üzenetet? Tényleg vizsgál a rendszer olajminőséget, vagy km. alapján időzített üzenet, ami épp most jött ki?

Köszi!
vzolee2015-03-18 15:17:51 // 65758
Nekem is úgy működik, ahogy Robi írja. "ha nem megy erővel, csináld még több erővel" :)
droberto2015-03-18 15:01:57 // 65757
Vedd el az övet, azt vágd jól hátra. 😊 Nekem is így tünik el a piros. Valószínű, hogy be kell csak állítani.
David | Centocinquantanove2015-03-18 14:33:49 // 65756
Castrol CHF teljesen jó...
boli1112015-03-18 14:06:27 // 65755
Nekem nem az üléslap mozog, hanem a bal oldali támla (lehajtható) nem rögzül.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak