Fórum >> Típusok >> 159

mzo2015-02-16 20:49:44 // 64802
Köszi. Gyári eszembe se jutott, csak a bárdi honlapján nézelődtem. :)
Tényleg csodálkoztam rajta hogy miért volt ez a hibaüzenet ha multiméterrel mérve hibátlannak tűnik mind a 4. Kíváncsi leszek holnap reggel lesz e megint üzi.
Piritu - 1.000.0002015-02-16 20:46:18 // 64801
A tartály elvileg 70 literes, tehát simán lehet 65 litert tankolni. A szintmérő nem szentírás, elég pontatlan műszer. A könyv alapján 10 liter a tartalék. De az enyémbe pl. a legutolsó vonásnál, ahol kigyullad a lámpa "csak" 55 litert lehet tankolni.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-02-16 20:43:43 // 64800
beru vagy bosch
Pityukoma2015-02-16 20:41:49 // 64799
Én gyárit tetettem bele. Sajna nem néztem meg milyen gyártmány volt a gyárilag szerelt.
mzo2015-02-16 20:25:30 // 64798
Ha egyszer cserélni kell az izzítógyertyát milyen márkát javasoltok? NGK, Beru, vagy Bosch? Vagy ezek közül tökmindegy mert bármelyik jó? :)
ValeRossi462015-02-16 19:48:19 // 64796
S.O.S kerdes...
kivillan az uzemanyag lampa,van egy rublika meg utana. Tankoltam 65 litert ra. Soknak talaltam,gondoltam megnexem mit mehyek vele. 900 km es ismet vilagit a lampa. Letezik a 65 litet???
Piritu - 1.000.0002015-02-16 19:07:22 // 64795
Nem jó példa :-P
Ők még mindig menők :-))
Zsolt1552015-02-16 18:44:25 // 64794
helyesen: alacsonyabban
Zsolt1552015-02-16 18:31:32 // 64793
Eddig is volt szmog, csak a légszennyezettség riasztási határértéke magasabban volt mint mostanában.

Légszennyezés:
http://www.levego.hu/tevekenysegeink/legszennyezes
Szabolcs 1592015-02-16 17:09:07 // 64792
Akit érdekel ilyen pulcsi az itt megtalŕlja www.Novawear.eu
mzo2015-02-16 16:57:50 // 64791
Nekem is indítással kapcsolatos pici problémám merült fel ma reggel. Jött a izzítógyertya hiba. Meglepődtem, de a gép ugyanúgy pöcc röff volt mint eddig bármikor. Most hogy haza értem a munkából, gyorsan kimértem a 4 gyertyát és lás csodát mindegyik jó volt.
norbi04092015-02-16 16:41:25 // 64790
Párszor volt már szó a nehézkes indulásról. Kinél mi volt a megoldás rá? Nálam bereneg az egész kocsi :S de kettős tömegű meghibásodás jelei nincsenek.

Valamint ma lettem figyelmes egy hangra ami úgyszint indításkor hallható. Mikor a motor már beindult és az önindító befejezte dolgát abban a pillanatban egy erősebb szisszenés szerű hang hallható kb fčl másodpercig. alapjárat stabil.
Szerintetek?
.......................2015-02-16 16:33:16 // 64789
mennyiért adnak egy ilyen szép pulcsit?
Haddel2015-02-16 14:55:00 // 64788
Vagány, jól néz ki 😃
Szabolcs 1592015-02-16 13:11:05 // 64787
ma érkezett meg már csak a tavasz hiányzik :)
Dömpi (il dottore)2015-02-16 08:52:51 // 64786
"el kell hogy keserítselek, nem a 80-as években vagyunk, nem a Boney M. a legmenőbb banda."

...NEM ÁM, hanem az AC/DC :)
.......................2015-02-15 21:33:29 // 64785
Döbbenet hogy csak 5százalék,
Bár én is dolgoztam diesel erőmű tervezésben,és ott sincs dpf,csak Scr ureás katalizátor a kipugogógáz utánkezelésen
Bár állandó terhelésen nem kormolt az sem
Haddel2015-02-15 21:17:55 // 64784
:D egyre gondoltunk: )
Ilyenkor kár,hogy nem vagyok nepper: D
mzo2015-02-15 20:56:01 // 64783
na bassz lekopiztalak. :)
mzo2015-02-15 20:55:15 // 64782
Huh micsoda disznóól. Azért ebből még egy nepper bár bontott cuccal simán csinál egy 2 millás autót. Szervízkönyvvel :)
Haddel2015-02-15 20:49:42 // 64781
Lesz még ebből megkímélt ,2 millió forintért árult szép autó: )
Szabolcs 1592015-02-15 20:43:47 // 64780
Donor nak jó lesz
Haddel2015-02-15 20:33:13 // 64778
tdemeter2015-02-15 19:59:07 // 64777
A srac eddig 2x javitotta meg ingyen a turbomat, bocs de en hiszek neki..
droberto2015-02-15 18:48:01 // 64776
Már csak arra emlékszem, hogy jobban ment a tied a Remap-pal.
droberto2015-02-15 18:46:48 // 64775
"A TÜV SÜD (!!) honlapjän volt is egy ilyen hivatalos tanulmäny, miszerint az 0sszes dízel DPF-essé tétele 5, azaz öt százalékkal csökkentené csupán a finom részecskék arányát. Világos, minden csökkentés jó, de kérem... nem a nagyobb súlyú faktorokkal kéne kezdeni??
A tanulmányt aztán levették... (Vajon miért.)"
- Már egyszer megkérdeztem, említettem de nem jött rá érdemi reakció: Vajon miért az elmúlt 5-10 évben okoz ekkora problémát Magyarország nagyvárosaiban a szmog? Anno nem is tudtam, hogy létezik ilyen. Vagy csak a maximum a metropoliszokkal összefüggésben hallottam róla. Nem véletlenül a korszerű, magasnyomással fecskendező (könnyű szállóport kipufogó) dízel autók miatt? Már csak azért mert érdekes módon pont 5-10 éve többszöröződött meg a gázolajos autók aránya. Továbbá hozzá kell tenni, hogy az ipari üzemek emissziója sokat javult, illetve kb. a fele bezárt vagy már alig ketyeg.
Shadin2015-02-15 18:19:42 // 64774
Ebből most kiszállok, de Robi egymás után próbálta mindkettőt...
Csabi2015-02-15 17:56:34 // 64773
Ez bizony így van, a legelső benyomásom amikor a boxoddal mentünk, h bazz ez még a vége fele(4000) is húúúz... Szóval Shadin nem értem miért írtad a 3000-et, 1,9-nél sem hisezm, h elfogyna, de még a gyári progi sem....
Don Gombóc2015-02-15 17:54:11 // 64772
Ez szerintem egy tipikus lehúzós szervizes duma. :-(
Egy turbót ha összeraknak, utána szét is lehet szedni. Ja hogy nem akarják csak cserélni azt megértem, mert azon van a lóvé.
Ha meg sokat melegszik akkor miért nincs megoldva a hűtése normálisan?
Valahogy büdös ez nekem.
tdemeter2015-02-15 17:39:17 // 64771
A szomszéd most vett egy 0.9-es turbos-benzines dachiat.
Este rendeztünk egy auto-stírőlést és véletlen ott volt a turbós szomszéd is akitől élből rákérdeztem, hogy ennek is javítható a turbója?
Azt mondta, hogy 120000 km után mindegyik ajándék lesz. Ha elromlik benne a turbó akkor ki kell dobni mert nem javítható.
A szigorú környezetvédelmi előírások miatt sokkal melegszik és emiatt rengeteg szervizelés várható velük.
Élből lebeszélt róla :)
Szegény szomszéd (akié az autó) meg csak zavartan pislogott...
GTPeti2015-02-15 16:56:46 // 64770
mzo,
"Régen is voltak ugyanilyen kis turbós motorok, (lásd pl uno turbó, vagy Daihatsu stb) csak akkor még csodálattal néztük ezeket ma pedig sokan fikázzák őket. Az hogy ezek a kis turbós motorok kevésbbé lennének tartósak sztem erősen demagóg szöveg."

Két különbséggel:
1. Azokat parányi, könnyű autókba tették anno (Uno Turbo, Punto GT) és nem 1,3+ tonnás családi vasakba.
2. Azok a motorok egzotikumnak számítottak, csak a csúcsmodellekben voltak felhasználva, nem a tömegmodellekben.


Liquid,
"Hasonló lóerőssel illik hasonlítani. Pl. Egy Barvo 1.4 150Le ugyanazt tudja mint egy 156 2.0TS, súlyban, Le-ben, gyrosulásban. Ja és a szívómotor nem kezd vad túlfogyasztásba terhelésen se."
Pontosan így látom én is.
Elértünk oda, hogy remekül meg tudnánk csinálni egy 150-170 LE-s 2.0-ás (vagy felőlem 1.8-as) szívómotort, de nem.
A károsanyag csökkentéshez. Sokan meglepődnénk, ha egy hivatalos forrás nyílvánosságra hozná, hogy a "teljes kibocsátásért", melyik tényező (autók, teherautók, buszok, ipari létesítmények) milyen mértékben felelősek.
A TÜV SÜD (!!) honlapjän volt is egy ilyen hivatalos tanulmäny, miszerint az 0sszes dízel DPF-essé tétele 5, azaz öt százalékkal csökkentené csupán a finom részecskék arányát. Világos, minden csökkentés jó, de kérem... nem a nagyobb súlyú faktorokkal kéne kezdeni??
A tanulmányt aztán levették... (Vajon miért.)


szosza,
Az, hogy "legalább a mérnököknek így van munkája" számomra igen-igen gyenge érv. Modom úgy, hogy magam is az vagyok. Ez egy teljesen más téma, de senki nem mondta soha, hogy egy autógyártónak 20.000 mérnököt kell foglalkoztatnia. Nem, nem vagyok ellenük. Hasonló ehhez az, hogy 10 év múlva sacc/kb. felannyi ember dolgozik majd a sorokon. Ez van. Olyan, mint anno az ipari forradalom.
Lenne rá egy érdekes megoldás, ha tényleg elértük azt a fejlődési szintet, hogy ne kelljen az átlagembernek történetesen a heti 40 órát gürcölnie. Igen, a munkaidő csökkentése. Csak ezt az emberi kapzsiság megakadályozza. (Az egész összefügg a fogyasztói társadalommal is.)
Ja, kicsit elkanyarodtam a downsize témától... Bocs. :)

Más.
"Az befecskendezés végén 650…750fokos a kipufogó gáz". Az sok. Asszem pont a BMW tervezte, hogy hasznosítja ezt a rengeteg hőt, ami kárba veszik. Nem lenne hülyeség. (Erre szolgáló gépeket 200+ éve tudunk készíteni.)


Haddel,
"Muhaha,én meg sz@rok a downsize-ra,kedden megyek megnézni egy rendes hátulkaparós aresei v6-ot!"
Ennyi. :))
droberto2015-02-15 16:46:11 // 64769
A Novitec 1800, de inkább 2000-től adja- 3200-ig egyenletesen a nyomatékot (ahol már van elegenő fordulat (olajnyomás)), 3500-nál pedig rátesz még egy lapáttal.
Link.
W.2015-02-15 16:44:40 // 64768
Hol tudnád ideadni?
W.2015-02-15 16:44:05 // 64767
Köszi! Megpróbáltam de sajnos nem megy. Ismeretlen SD kártyát ír ki.
Haddel2015-02-15 16:07:31 // 64766
Nekem van 2010-es Európa térkép,gyári sd -n.Szerdáig oda tudom adni kipróbálásra.
Shadin2015-02-15 16:05:47 // 64765
Köszi az infót, de még mindig nem értem az összefüggést, ha valaki tuningol, akárhogyan is teszi, ez általános probléma. Ez nem igazolja, hogy jobb az egyik mód mint a másik, leginkább ne csináljuk egyiket sem. És milyen tudományos okosság van a szedjük ki az EGR-t és DPF-et témára? Előzőnél is az égési hőmérséklettel játszunk, utóbbinál meg a tervezett gázlengéssel. Hogy ragadtunk meg az alu dugattyú hőterhelésénél?
Pityukoma2015-02-15 15:19:31 // 64764
Mailen küldtem. próbáld meg -hátha- :-)
W.2015-02-15 14:49:16 // 64763
Nincs valakinek véletlenül SD kártyán Navteq térképe kipróbálásra? Az autóhoz kapott SD kártyát sem az autó, sem a laptop nem ismeri fel, pedig eredeti Navteq. HELP! :)
.......................2015-02-15 14:36:24 // 64762
A dugó összenyomja a 50fokos levegőt
Diesel égés min 300…350fokra melegszik a komprimált leveő
Az befecskendezés végén 650…750fokos a kipufogó gáz
Ez szépen igénybe veszi az alu dugattyút,
Ezért hűtik olajsugárral dugattyút alulról
.......................2015-02-15 14:29:00 // 64761
A dugattyú ,hőmérséklete magasabb mint a benzinesnél,ezért korlátozni kell
Különben elolvad a dugattyú
http://mogi.bme.hu/TAMOP/motor_eroatviteli_rendszerek_mechatronikaja/ch10.html
Erhard 242 (Pure Energy)2015-02-15 13:42:30 // 64760
Sajnos csak abbňl tudok kiindulni ami lecsapodik meg amikre a szerelök viszik a cuccot čs itt nincs rčszre hajlás csak a kőkemény valóság...
Liquid2015-02-15 12:59:27 // 64759
Az hogy a turbo hátbarúg még nem jelenti azt hogy valóban jobban is megy. Ugyanezt levitáztunk már anno a benzin-dízel vita keretében is.
De mindegy hagyjuk a témát, nem tudsz meggyőzni arról hogy ez jó nekünk, mint ahogy én se téged hogy nem az :)
Majd kiderül pár év múlva mikor már lesznek 150-re visszatekert tizenéves fűnyírómotorok.
Haddel2015-02-15 12:56:10 // 64758
Muhaha,én meg sz@rok a downsize-ra,kedden megyek megnézni egy rendes hátulkaparós aresei v6-ot! ,))
mzo2015-02-15 12:17:34 // 64757
Azt írtad nem tud többet. Többet tud. És vezetés közben igenis érezni azt a + 25-30 nm-ert ami ebben az esetben fennáll.
mzo2015-02-15 12:12:48 // 64756
Huh, kössz hogy felvilágosíttottál, hogy nem ültem még rendes szívó beninesben. :) És ha figyelmesen olvastál volna hasonlü lóerőssel hasonlítottam össze, ahogy illik. Olvasd: 1.6-102 le, 1.2 Tsi 105 le. Az 1.4 Tsi már nem az 1.6 kiváltására született. Ugyanúgy ahogy a Barvoban is az 1.4 Tjet 150 le verziója valóban a 2.0 kiváltására jött. A szívómotor terhelés alatt pont annyit, ha nem még többet is fogyaszt, mint a kis turbó ugyaolyan körülmények között.
Shadin2015-02-15 12:06:01 // 64755
Ok, de én úgy döntöttem, hogy ne legyen alul gyilkos nyomaték és felül legyen nyomaték (teljesítmény?) Bizonyos határokon belül én döntö(tte)m el, hgyki akarom-e nyírni a (kopp-kopp) kéttömegűt.
Shadin2015-02-15 12:03:01 // 64754
És nyilván arra sincs tervezve, hogy 1500-nál rúgjon bele egy box +15-20%-ot. Én a kettő különbségét próbáltam tapasztalati úton megosztani, nyilván ebből kiindulva egyik megoldás sem jó :-(

Mi az a hőterheléskorlát? Hol van itt hőterhelés mikor alig lehet felmelegíteni? Ehhez nem (sem) értek.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak