Fórum >> Típusok >> 159

GTPeti2014-09-27 22:27:23 // 59240
Így van! Ez a 205-ös (156) megfelelője. Mint ahogy a 17" (159) is a 16" (156) megfelelője. Szerintem.
mzo2014-09-27 22:24:05 // 59239
nem is a szélességgel van a baj a 205-nél hanem a magasságával.
Liquid2014-09-27 22:10:22 // 59238
szerintem is inkább a 225 tekinthető elégséges minimumnak.
.......................2014-09-27 22:06:15 // 59237
205 széles gumma nagyon kevés egy 1,7tonnás kocsira
A gt k en volt ez alapméret
mzo2014-09-27 21:11:37 // 59236
Igaza van Shadinnak, ha teheted 17-est vegyél, vagy ha ragaszkodsz a 16-os hoz akkor 215/55R16 alá ne add semmikép. 205/55R16 felejtős.
Vegyük alapméretnek a 225/50R17-et ez 657 mm
A 205/55R16 632 mm Ez 2,5 centi különbség! (bár így nem sok de a gyakorlatban nagyon észrevenni)
A 215/55R16 643 mm itt már csak 1,4 cm van ez már nagyjából oké.
Amit én választok az a 215/60R16 664 mm ennél már + 8 mm a különbség a 225/50R17-hez képest. Télen nem egy hátrány. Bár picit talán bután néz ki a gumi a R17-eshez képest. De evvan ez ilyen.:)
tdemeter2014-09-27 20:57:06 // 59235
A 16-os miert er le?
Nem ugyanakkora a kerek ugy?
tdemeter2014-09-27 20:56:46 // 59234
Ez biztos?:)
A jovo heti lottoszamokat nem tudod veletlen?:)
Shadin2014-09-27 20:48:19 // 59233
Kevés lesz idén a hó, 17-est vegyél ha megteheted, szebb és nem ér le a kocsi hasa.
'''''2014-09-27 20:31:58 // 59232
Mi bajod lehet? :-) Én ha nem feccöltem volna ennyit az autóba akkor lehet már váltottam volna. Persze még sosem mentem 1.8tibivel.
mzo2014-09-27 19:58:22 // 59231
Én is most veszek télit 215/60R16-os lesz Matador MP92 Sibir Snow.
Azért /60 mert ezzel pár mm-errel még magasabb is lesz mint a nyári 17-essel.
Tavaly végig szenvedtem a telet a 205/55R16-tal. Egy nagyobb nyomvályún már leért az alja.
tdemeter2014-09-27 19:37:19 // 59230
En teligumi vasarlas elott allok.
Kene 4 felni es ra valami gumi.
16-ost gondoltam, bar most 17 van. Annak mi a pontos merete?
tdemeter2014-09-27 19:34:54 // 59229
Nem kotozkodesbol irtam, de szerintem kb semmit se jelent ez.
Elotte megneztem egy csomot, amelyet ugy arultak, hogy makulatlan allapotu es fenyevekkel szarabb volt, meg ha torve sem volt akkoris.
Sajnos tenyleg olyan ez, hogy autot venni hasznalta mind1 mit veszel, ugysem tudod, hogy meddig megy majd vagy mi romlik el, barmilyen okos lehet az ember akkorsem.
Shadin2014-09-27 19:32:30 // 59228
Ismeretlen autó esetén felmerülő megnézendő gyanús dolgokat soroltunk fel :-D Nyilván nem a logón múlik...
Azonnal cseréltem pedig tök jó állapotban voltak, ill. vannak is tarcsiba a szekrényben...
tdemeter2014-09-27 19:28:22 // 59227
Az enyem elejen szep uj logo van, hatul meg regi, kopottabb, mar a vetel elott tudtam, hogy valszeg torve volt.
A szervizben is megerositettek ezt, megsem mondanam, hogy rossz vetel volt.
Persze enis szivesebben vettem volna olyat ami nem volt torve, de kivalo allapotu, hiba nelkul nyomtam le vele eddig 15e km-ert.
Csak annyit akartam mondani ezzel, hogy neha jobb olyat venni amelyrol tudod, hogy torott volt, mint olyat amirol max talalgatni lehet, hogy mi lehetett vele.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-09-27 17:45:29 // 59226
miért fúrnak? nincs külön persely? akkor elég lenne a normál dugó is azaz csak kettő kéne ami lógott...a többi meg kapna új gyűrűt és ennyi...
Erhard 242 (Pure Energy)2014-09-27 17:43:16 // 59225
ez a ZS+U-nál van az ő védjegyük, de ott vagyunk mi is :P
Shadin2014-09-27 17:24:09 // 59224
Ez tőlem 8km-re van. Nem merem megnézni...
Shadin2014-09-27 17:20:50 // 59223
Elnézést a minőségért, csak telóval készült. Kívánságra, nagy felbontású képeket is készítek :-D Ja és be is megyek a boltba...
Giuntini2014-09-27 16:59:29 // 59222
Nézd, ráköltöttem csomó pénzt, vettem rá új nyári gumikat, nekem ez a fekete autó volt piros belsővel a vágyam. Így max. másfél millióért lehetne eladni. Az egész színtiszta bukás lenne. Így lesz egy 0 kilométeres motorom, amit én járatok be, én fogok vigyázni rá, ha ez történt, igyekszem a legjobban kijönni belőle. Mellesleg, mivel fúrt motor lesz, nagyobb dugókkal, elvileg még erősebb lesz.
Giuntini2014-09-27 16:51:42 // 59221
Nem, de mivel tökéletesen működött a motor, megnyugodtam azzal amit a szerelőm mondott, hogy valszeg ennek átugrott valamikor a vezérlése, és azt tökéletesen meg lehetett csinálni, és emiatt ne nyugtalankodjak. egy évig úgy is ment mint az álom.
Chianti2014-09-27 16:45:05 // 59220
Tényleg őszintén sajnálom ami veled ill. az imádott autóddal történt, ugyanakkor tisztelem becsülöm benned, hogy meg sem fordult a fejedben, hogy megválj tőle, még akkor sem ha nem kevés pénzt, időt és energiát kell is belefektetned, hogy újra olyan, vagy még jobb legyen mint ahogy megvetted. Egyébként abszolút egyetértek, nincs olyan hogy maximálisan leinformálható és megbízható használt autó. Ezt csak szeretjük elhinni és megnyugtatni magunkat, hogy mi aztán kifogtuk a tutit. Egyébként már többször gondoltam rá, hogy el kéne vinni az autót egy komolyabb motordiagnosztikára, még akkor is, ha momentán tünetmentes. Már csak a vélhetően valós 150 000-en túli futás miatt is. Én konkrétan rájuk gondoltam...
A tervezett motor optimalizálás helyett én inkább erre költenék...
mzo2014-09-27 16:30:59 // 59219
Hm... erdekes hogy mar volt leszedve a hengerfej. Akkor valami elozmenye lehetett ennek a motor halalnak. Inj korrekciot mertel valaha?
Chianti2014-09-27 16:30:39 // 59218
Ez baromi jól néz ki, a fiam biztos elfogadná a gyerekszobába... Erhard ez tényleg nálatok van?
Giuntini2014-09-27 15:54:37 // 59217
Sziasztok!
Azért ehhez a kérdéshez egy kicsit hozzászólnék. Nem akartam mindennap ecsetelni az én kálváriámat a motorom körül, de most egy-két dologra fény derült. A hengerfejet Gábor elvitte nyomáspróbára, remélem hétfőn pozitív választ kapok rá. De alatta nagy bajok vannak, a dugók lógnak, különösen két hengerben. A motoron mindenféleképpen nagyjavítást kell végezni. Hengereket fúrni, dugókat cserélni stb. Megkérdeztem, hogyha a a hengerfejnek nem lenne baja, és visszaraknánk, új tömítésekkel akkor mi lenne. Ő korrektul megmondta, hogy rövid időn belül a két henger között, ahol legjobban lógnak a dugók, ismét átfújna. Egyébként, ami a gyanúm volt, a vezérlést valószínűleg cserélték, de vízpumpa nélkül. Most már nekiálltunk a nagyjavításnak, és ezt végigcsináljuk, én nem akarom ezek után a motort szétszedetni, tehát egy tökéletes motort akarok, és nem olyat amiről 20-30ezer kilométer múlva szét kell szedni. Ezt a bontott motorra értem, amit még annyira sem lehet kipróbálni mint egy használt autót. Tudjátok mi az érdekes? Amikor trélerrel átvittük Szatmári műhelyéhez az autót, a tréleres is azt mondta milyen finoman jár ez a motor. Csak egy kis idő múlva elkezdett füstölni, hiszen az olaj keveredett a vízzel. Nem igaz, hogy én tettem tönkre, azzal amikor saját lábán kivittem a szervizbe. Szatmári mondta, hogy ez régebbi probléma, ennek a hengerfeje már le volt véve, mindenhol ott volt a paszta. Az igaz, hogy amíg jó az autó, senki nem lát bele a motorba, hogy valójában milyen állapotban van. Ez a hiba úgy jött, mint derült égből a villámcsapás. Nem rángatott, tökéletesen ment, halk volt, olyan volt mint egy álom. Legalábbis azt hittem. Tehát ha valaki használt autót vesz lehetetlen tanácsot adni, hiszen egy nagy lutri. Körbemértem, nem volt törve, jól ment, az automata tökéletesen kapcsolgatott, mindent megnéztem amit lehetett. Igaz, hogy felső lengőkarokat, agycsapágyat cserélnem kellett de ezek apróságok. A motorba senki sem lát bele. A enyém egy csöpp olajat nem fogyasztott, nem füstölt, mégis a dugók lógása valószínűleg természetes kopásból adódik. A valódi szervizkönyv se jelent semmit. Az enyémen meg voltak a 30000-es szervizek (a könyv szerint), de ki tudja, hogy az eredeti tulaj hogy használta. Bejáratás helyett pl lehet hogy rögtön elment Salzburgból Stuttgartba 230-al, ezt nem tudhatjuk meg. És hiába, egy autó ha autópályán volt használva, ha állandóan szinte ki volt használva a max. teljesítménye, a 30ezres szerviz egy röhej. Ezért mondom leinformálható autó nincs, ezzel csak kábítanak a kereskedők, és minden használt autó vétele lutri. Erről egyébként a gyártók tehetnek, ma már a karosszériával, futóművel nem igazán tudnak avultatni. A mai dízel autók minden szempontból jobbak mint a régiek, hiszen csendesek, kvázi jobban mennek mint a hasonló benzinesek, de meddig? Aki újonnan megveszi, az gond nélkül beletesz 150ezer kilométert, kihajtja a belét, hiszen ezt reklámozzák, majd utána lehet rákölteni egy valag pénzt.
Pityukoma2014-09-27 14:37:51 // 59216
Á, ezt a transformerst említetted :-) Állati jó! Ha járok Erhard felé akkor megcsodálom.
'''''2014-09-27 13:18:54 // 59215
Fekete sw.Az árát majd megkérdezem.
Csabi2014-09-27 12:36:03 // 59214
Ár? Szin? SW? :)
ValeRossi462014-09-27 11:53:35 // 59212
Ez nagyon komoly :) mindeg elbambulok rajta es elemzem h mi mibol van :)))
'''''2014-09-27 11:29:29 // 59211
Az 1.8tbi amit mondtam neked,hogy itt van nálunk egy kereskedésben,abban csak 2500km van.Igaz,az oldal sérült volt.Alfát beszámolnak! :-)
dev1662014-09-27 11:18:38 // 59210
ja és hátsó rugótörés is jellemző
dev1662014-09-27 11:16:24 // 59209
a lentieken kívül még ezek jutottak eszembe:

törött tőcsavarok a leömlőnél (2.4, 1.9)
rohadó első segédalváz
az 5w-30 olaj miatt én néznék kartergázt is (2.4, 1.9)
Shadin2014-09-27 11:13:44 // 59208
Kavicsvédő matricák ill. a Mester matricáinak megléte, valamint az emblémák állapota is tanúskodik az előéletéről...
meg a szokásos, ablakok évjárata ill. Alfa-Pilkington feliratok, ha a motorháztető eleje nem kavicsfelverődéses kicsit sem az gyanúsan újrafestett,

meg a szokásos satöbbik...
mzo2014-09-27 11:12:35 // 59207
Ha a futomu jo az mar jopont, bar ha pici koppanas van az se nagy tetel. Amiket erdemes kiprobalni, ill megnezni: kormany ill kormanymű, rangatas, ill remeges mentes legyen a kormanykerek hasznalat kozben. Ha kezivaltos akkor beinditaskor leallitaskor ne legyen csorgo koppano hang a kuplung felol a lendkerek miatt. A klimat is prbald ki, morgas mentesen kell mukodnie. Esetleg a gumik allapotat is lehet ellenorizni mert egy nagyobb meretu garnitura eleg huzos lehet. Ez is kepezheti minimalis alku targyat. Nezd meg a pedalok valtogomb ules kormany allapotat is ezek adhatnak kepet a futas teljesitmenyrol, bar csak hozzavetolgesen. Ket kulcs legyen meg az autohoz. A letezo osszes elektromos kutyut amit tudsz probalj ki. Az auto menrt kozben ne rangasson ne remegjen, egyenletes legyen a teljesitmenye. Nezd vegig a csavarok allapotat ill festeset a karosszerian ahol tudod, ha mar serult rajtuk a festek akkor valszeg azt az elemet javitottak. Amit meg szamits bele a koltsegekbe az egy olaj es vezerles csere plusz egy szervo olaj csere. Meg ami meg lehet az esetleges alapotukbol fakadoan, fek gumi stb...
Shadin2014-09-27 11:10:18 // 59206
Szia! Amennyiben kormolós, szabályos alapjárat hidegen-melegen, indításkor no füst, se fehér se kék :-D leállításkor csattogás kéttömegű felől, vízhőfog melegen 90. (télen-nyáron :-D) + érdemes feldugni diagra, hiba előzmények, km állás, utolsó szervíz, esetleg korrekciók.

Ha meg feszülök sem jut eszembe más. Hibátlanok ezek az autók :-D
SzJanos2014-09-27 10:47:41 // 59205
Sziasztok!

Már régóta szeretnék egy 159-est és semmi mást. Találtam is most egyet, ami nagyon tetszik, de mivel ennyire elfogult vagyok, ha objektíven nézem magam kívülről, akkor félő, hogy elsiklok fontos részletek felett.

Olaszországból hozták, kipróbáltam. Megy mint az álom. Halk is, úgy tűnik a futóműve rendben van. Motorikusan is rendben lévőnek tűnt. Hibaüzenetet nem láttam a műszerfalán, bár elsőre ez a programozható képernyő nagyon más volt mint amit a 147-ben megszoktam. A lényeg, hogy tanácsot kérek tőletek:

Van olyan részlet, amire vásárlásnál érdemes jobban odafigyelni? Mire legyek nagyon figyelmes?

Előre is köszönöm!
norbi04092014-09-27 10:24:16 // 59204
Jóreggelt Srácok! :)
Hűtőfolyadékot milyet ajánlotok? Csak mert ha már termosztát csere akkor.... :)
Shadin2014-09-27 09:56:51 // 59203
Pityukomának:
mizooo2014-09-27 09:05:08 // 59202
Kis faldísz festés után. Utólag nézegetve a régebbi embléma jobban mutatna a falon.
Köszi az ötletet Dömpi-ék és a matricát GT!
Rivers2014-09-26 19:12:54 // 59200
Köszi,igen az volt a baj,auto takarítás volt délelött akkor sikerült megnyomnom.
David | Centocinquantanove2014-09-26 18:48:04 // 59199
Én csináltattam ultrahangos EGR tisztítást az esztergom-kertvárosi Bosch szervizben: itt.
norbi04092014-09-26 18:06:18 // 59198
Sziasztok:) még régebben valaki említett ultrahangos egr tisztítást...ismerősnek az off-ban lévőt kéne puccerolni.... valaki betudja linkelni azt a szervízt?

Valamint... 159-ben gyárilag milyen gyártmányú termosztát van? Lehet hogy nekem is cserés lesz mert ha motorfékkel megyek vagy kevésbé terhelve akkor 1-2 milit visszamozdul 90 alá. De kb 40 km után tartja a 90et rendesen...szóval szerintem csak kezdődő a dolog.
Piritu - 1.000.0002014-09-26 17:07:22 // 59197
Szerintem az ülés alatti benzin vészkapcsoló oldott ki. Lehet, hogy sikerült belerúgni kiszálláskor. Meg kell nyomni a tetejét és ok.
Rivers2014-09-26 17:02:18 // 59196
Sziasztok!
Autom nem indul,azt írja ki a comp. : invertal switch intervened. Benzinkut ikon sárgán világít áthúzva.
Autoval elötte nem történt semmi, megálltam vele,semmi előzmény 2 óra múlva ez van.
Szabolcs 1592014-09-26 13:52:15 // 59195
Ez IGy van Ott csavar lehet ällitani a xenont is
ValeRossi462014-09-26 12:06:22 // 59194
Sajna az kimarad :( Rendelnem kell mindenképp :D
Liquid2014-09-26 12:00:21 // 59193
ha jössz KUL-ra és addig nem oldódik meg akkor hozok adapter kábelt
ValeRossi462014-09-26 11:53:05 // 59192
rámentem a szimulációra és van olyan funkció,ami állítja elvileg,bár ugye nem tudom konkrétan mi is az,mert csak szimuláció.
.......................2014-09-26 11:48:51 // 59191
nekem úgy rémlik ,hogy simán is állitható a Xenon magassága ,
csavarral

a MES ban csak ellenörizni lehet ,hibakód ,stb re
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak