Svéd2013-10-28 15:06:23 // 42771
Üdv,ma elmentem izzót keresni a xenon-ba,mivel ebben a városban még nem vagyok ismerös,és a bejáratott dealer-em 250 km-re van,ezért elsöre talált alfa szalonba mentem be,be vittem a kiszerelt izzót,és mondtam,hogy ilyet szeretnék,hát majdnem leültem,mert 169€/ db,kérdeztem hogy nincs e valami alternativa,hát tudott volna rendelni a herzt-töl 149€/db.
David | Centocinquantanove2013-10-28 14:59:36 // 42770
Jó lehet hogy túloztam egy kicsit! :)
Üsd be a gugliba, hogy EGR rángatás, és a legkülönbözőbb autóklubok fórumjaira irányít a fiattól elkezdve a chevroleteken át szinte mindenhová amit el tudsz képzelni... ahol a keresett kifejezés alatt szinte minden márkánál azt taglalják, hogy rángat...
Nyilván akinek nem rángat az nem talál be ilyen fórumokra... tehát biztos sok autó van ami nem rángat EGR miatt, de ahogy látom még több van ami igen...
Üsd be a gugliba, hogy EGR rángatás, és a legkülönbözőbb autóklubok fórumjaira irányít a fiattól elkezdve a chevroleteken át szinte mindenhová amit el tudsz képzelni... ahol a keresett kifejezés alatt szinte minden márkánál azt taglalják, hogy rángat...
Nyilván akinek nem rángat az nem talál be ilyen fórumokra... tehát biztos sok autó van ami nem rángat EGR miatt, de ahogy látom még több van ami igen...
Dömpi (il dottore)2013-10-28 14:48:31 // 42769
Én azt figyelem, hogy az alfa ugyanazon motorból (értsd ccm) nagyobb teljesítményt hoz ki minden egyes típusnál, mint bármelyik másik márka. Namármost, akkor alapból kicsit "felhúzott" kocsik lennének az alfák?
Ha ez így van, akkor lehet, hogy az EGR okozhat némi problémát az alfákban - mex86 is írta, hogy "volt 4 évig jócskán felhuzott (+60-70le) 110es adagolósom is, ott jobbnak lättam kikötni az EGR-t"
Lehet, hogy van összefüggés?
Ha ez így van, akkor lehet, hogy az EGR okozhat némi problémát az alfákban - mex86 is írta, hogy "volt 4 évig jócskán felhuzott (+60-70le) 110es adagolósom is, ott jobbnak lättam kikötni az EGR-t"
Lehet, hogy van összefüggés?
ALFI1562013-10-28 14:44:14 // 42768
Ez nem igaz!
Piritutól megvett 56-nak nem volt ilyen baja,a puntom 1.3m-jet havi 3000km- megy bele csak városba nincs ilyen baja.A fordnak connectbe 170ezret tettem bele soha nem volt ilyen baja.Az s-maxba csak 20ezret tettem bele annak se volt ilyen baja.
Piritutól megvett 56-nak nem volt ilyen baja,a puntom 1.3m-jet havi 3000km- megy bele csak városba nincs ilyen baja.A fordnak connectbe 170ezret tettem bele soha nem volt ilyen baja.Az s-maxba csak 20ezret tettem bele annak se volt ilyen baja.
Dömpi (il dottore)2013-10-28 14:42:57 // 42767
Már miért hajtanánk el!
A 159-en fórumozó társaság az egyik legbefogadóbb :)
Egyébként várnánk fotókat ám, meg egyéb infókat:
- honnan van
- mikori évj.
- felszereltség
- motor
- stb.
És persze grat.a géphez és üdv. a 159-esek között!
A 159-en fórumozó társaság az egyik legbefogadóbb :)
Egyébként várnánk fotókat ám, meg egyéb infókat:
- honnan van
- mikori évj.
- felszereltség
- motor
- stb.
És persze grat.a géphez és üdv. a 159-esek között!
mex862013-10-28 14:42:04 // 42766
a 166osomban is benne figyel és sosem rängatott mióta megvan, elötte hasznältam 1.9PD 131 lovas és adagolós 110es Audikat is EGR-el, szériákat, azok sem rängattak.
viszont volt 4 évig jócskán felhuzott (+60-70le) 110es adagolósom is, ott jobbnak lättam kikötni az EGR-t söt egy idö utän ki is lett dobva az egész miskulancia, ott nem jelzett hibát sem, jó kis kökori technika volt :D .
viszont volt 4 évig jócskán felhuzott (+60-70le) 110es adagolósom is, ott jobbnak lättam kikötni az EGR-t söt egy idö utän ki is lett dobva az egész miskulancia, ott nem jelzett hibát sem, jó kis kökori technika volt :D .
mex862013-10-28 14:39:40 // 42765
Üdv Srácok!
Végül mégis vettem 159-et :) (a korábban leirt kritikáim ellenére)
Még csak foglaltam, de nemsokára hozom elfele, aztän hamarosan elkezdem hasznälni a 166 helyett, ami még megvan, söt még egy kis ideig fogom hasznälni azt is amig haza nem tudom vinni meghirdetni.
Kiväncsian värom mennyire tesz boldoggä az eddig nem hiänyolt DPF-el, Swirlklappe-val meg hasonló újdonságaival egyetemben az új drágaság.
Na meg a többlet kilóival :D
Remélem nem bosszant majd sokat.
Remélem nem hajtotok majd el a fenébe ha jövök kérdezni. :)
Végül mégis vettem 159-et :) (a korábban leirt kritikáim ellenére)
Még csak foglaltam, de nemsokára hozom elfele, aztän hamarosan elkezdem hasznälni a 166 helyett, ami még megvan, söt még egy kis ideig fogom hasznälni azt is amig haza nem tudom vinni meghirdetni.
Kiväncsian värom mennyire tesz boldoggä az eddig nem hiänyolt DPF-el, Swirlklappe-val meg hasonló újdonságaival egyetemben az új drágaság.
Na meg a többlet kilóival :D
Remélem nem bosszant majd sokat.
Remélem nem hajtotok majd el a fenébe ha jövök kérdezni. :)
David | Centocinquantanove2013-10-28 13:32:48 // 42764
Azzal vígasztalódom, hogy amelyik kocsiban van EGR, tökmindegy ki a gyártója, annak ugyanilyen rángatásos bajai vannak.
Engem nagyon nem izgat, mondom ha rángatózna, akkor megnyomom neki, kikormolom és ennyi. Kerülöm a kritikus fordulatot, csak egy kis odafigyelés kell, meg lehet szokni. Szerencsére igen ritkán jött elő újabban a rángatózás.. kopp kopp!
Engem nagyon nem izgat, mondom ha rángatózna, akkor megnyomom neki, kikormolom és ennyi. Kerülöm a kritikus fordulatot, csak egy kis odafigyelés kell, meg lehet szokni. Szerencsére igen ritkán jött elő újabban a rángatózás.. kopp kopp!
Dömpi (il dottore)2013-10-28 13:23:14 // 42763
Akkor ez tényleg nem az.
Amúgy ezeket kisebb rángatgatásokat azért furcsálom, mert nemek semmi előjele nem volt anno. Munkába menet még ment rendesen, hazafelé induláskor meg megragadt az EGR...minden előzetes jel nélkül.
Amúgy ezeket kisebb rángatgatásokat azért furcsálom, mert nemek semmi előjele nem volt anno. Munkába menet még ment rendesen, hazafelé induláskor meg megragadt az EGR...minden előzetes jel nélkül.
David | Centocinquantanove2013-10-28 13:16:05 // 42762
Semmiképpensem oldalirányú a rángatás, hanem ahhoz hasonló mint amikor már le akarna fulladni. Meg-megtorpan... Tehát nem remeg, hanem rángat.
A klattynást én akkor ézem, amikor mondjuk kettesben gyorsítok mondjuk 2500 rpm-ig, majd viszonylag hirtelen elveszem a gázt. Olyankor mintha kardános lenne, de állítólag ez normális...
Váltás közben is, de ott annyira nem erős ez a klottyanás dolog, szinte nem is venni észre.
A 4. sebességet azért emeltem ki, mert városon belül ha ~50-55-tel mész negyedikben akkor pont 1500-at forogna a motor, és akkor jönne elő a rángás.
A klattynást én akkor ézem, amikor mondjuk kettesben gyorsítok mondjuk 2500 rpm-ig, majd viszonylag hirtelen elveszem a gázt. Olyankor mintha kardános lenne, de állítólag ez normális...
Váltás közben is, de ott annyira nem erős ez a klottyanás dolog, szinte nem is venni észre.
A 4. sebességet azért emeltem ki, mert városon belül ha ~50-55-tel mész negyedikben akkor pont 1500-at forogna a motor, és akkor jönne elő a rángás.
Dömpi (il dottore)2013-10-28 13:12:09 // 42761
Pucold magad - blog
Vermacy2013-10-28 12:54:24 // 42760
Az utolsó, "szakszerű" pucolás nekem kinyírta az EGR-t. Soha többet nem viszem a sráchoz, mert nem volt korrekt és elkúrta a kocsimat...
Dömpi (il dottore)2013-10-28 12:51:46 // 42759
Dömpi (il dottore)2013-10-28 12:45:33 // 42758
Nekem az első télen (tavalyelőtt) úgy beállt, hogy átmentünk "szívódízelbe". A parkolóból kitolatás közben folyamatosan pumpálnom kellett a gázpedált, mint régen a keleti kocsiknál hidegindításkor, hogy ne fulladjon le, utána 0-ról 80-ra kb. 3 km alatt gyorsult fel.
F@sza volt. Azóta félévente kipucolom az EGR-t.
F@sza volt. Azóta félévente kipucolom az EGR-t.
Dömpi (il dottore)2013-10-28 12:42:38 // 42757
Na várj csak! Berángat - értsd előre/hátra - vagy inkább beremeg - azaz jobbra/balra?
Csak az ütött szöget a fejemben, hogy írod "fordulat 1500-on, a turbó meg 0,5-0,6 bar környékén. Ez is csak 4. sebességben leginkább".
Nekem ugyanebben a fordulattartományban és szintén 4-ben oldalirányú volt a jelenség és nem az EGR okozta, hanem a féltengely.
Van itt a hosszúoldali féltengelyen egy csapágy, ami a hosszú tengelyt kb. 45-fokban, srégen felfele irányban fixálja (ld. fotón bekarikázva). Nekem ebben nem központosan mozgott a féltengely, hanem fel-le irányban kilengett.
Amúgy óra szerinti 110-140 ezer km környékén többünknél volt féltengely probléma (Tibcsi166, Pityukoma, én, és droberto is észleli a jeleket).
Azzal kezdődik, hogy 2-ből 3-ba, 3-ból 4-be váltás után a gézadással szinte egyidőben furcsa kottyanást hallani. Nehéz észrevenni, mert a váltó alapbó klattyan egyet minden 159-ben. De az "alap" klattyanás váltáskor van, ez meg kicsit utána, a gázadáskor. Ilyenkor a féltengely csillag már moccan egyet a csillagházban. Utána kezdődik a remegés nyomaték alatt, majd végül már nyomaték nélkül is 4-ben.
Szóval, ha oldalirányú a jelenséget, javaslom nézesd meg a féltengelyt.
Csak az ütött szöget a fejemben, hogy írod "fordulat 1500-on, a turbó meg 0,5-0,6 bar környékén. Ez is csak 4. sebességben leginkább".
Nekem ugyanebben a fordulattartományban és szintén 4-ben oldalirányú volt a jelenség és nem az EGR okozta, hanem a féltengely.
Van itt a hosszúoldali féltengelyen egy csapágy, ami a hosszú tengelyt kb. 45-fokban, srégen felfele irányban fixálja (ld. fotón bekarikázva). Nekem ebben nem központosan mozgott a féltengely, hanem fel-le irányban kilengett.
Amúgy óra szerinti 110-140 ezer km környékén többünknél volt féltengely probléma (Tibcsi166, Pityukoma, én, és droberto is észleli a jeleket).
Azzal kezdődik, hogy 2-ből 3-ba, 3-ból 4-be váltás után a gézadással szinte egyidőben furcsa kottyanást hallani. Nehéz észrevenni, mert a váltó alapbó klattyan egyet minden 159-ben. De az "alap" klattyanás váltáskor van, ez meg kicsit utána, a gázadáskor. Ilyenkor a féltengely csillag már moccan egyet a csillagházban. Utána kezdődik a remegés nyomaték alatt, majd végül már nyomaték nélkül is 4-ben.
Szóval, ha oldalirányú a jelenséget, javaslom nézesd meg a féltengelyt.
St.Tomi2013-10-28 10:27:50 // 42756
Hali!
Van valakinek tapasztalata tetősín összekötőről?
Az unix-nál néztem-van thule jó sokért és vmi noname 20e ftért.
Vagy esetleg valakinek elfekvőben ami eladó?
Nem szívesen cuccolok a tetőre de költözködésnél jól jönne!
Köszi
Van valakinek tapasztalata tetősín összekötőről?
Az unix-nál néztem-van thule jó sokért és vmi noname 20e ftért.
Vagy esetleg valakinek elfekvőben ami eladó?
Nem szívesen cuccolok a tetőre de költözködésnél jól jönne!
Köszi
Vermacy2013-10-28 10:14:54 // 42755
Nekem télen rángatott ~úgy 1 hétig szakaszosan, aztán megszűnt. Nem nyúltam semmihez...
David | Centocinquantanove2013-10-28 09:19:54 // 42754
Nézd meg, hogy milyen fordulaton és turbonyomás értéken kezdi a rángatást nálad.
Shadin2013-10-28 09:04:12 // 42753
Meleg időben elég gyakran, 20 fok alatt ritkán csinálja, de nincs mi megszoruljon, mert már mindent cseréltem/ellenőriztem.
David | Centocinquantanove2013-10-28 08:40:00 // 42752
Nekem sem igazán rángat, csak nagyon nagyon ritkán. Olyankor tolok neki egy kövéret vagy visszaváltok. Az én meglátásom az az, hogy olyankor rángat amikor a fordulat és a turbónyomás egy mágikus értéknél együtt áll. A fordulat 1500-on, a turbó meg 0,5-0,6 bar környékén. Ez is csak 4. sebességben leginkább. Kizárólag ekkor rángat. Ha valamelyik érték máshol van, akkor eszébe nem jut, hogy egyet is rántson. Ami még közrejátszhat szerintem, az a hőmérséklet. Hidegebb időjárás után ha jön egy enyhület, akkor rendre hajlamosabb a rángatásra.
Néha néha kell nyomni egy padlósat, kiforgatni rendesen a motort, hagy mozogjon a szelep és akkor kisebb eséllyel szorul meg, minthogyha simogatod a gázt. Amúgymeg a lendkerék kímélése céljából sosem megyek tartsan 1500-ös fordulaton, inkább 1750-2000-ig, ebben a tartományban a fogyi is jobb.
Nekem minden szűkítő és minden egyéb gyári, nincsen belekókányolva semmi és ki sincs szedve semmi, és nagyon ritka amikor berángat.
Néha néha kell nyomni egy padlósat, kiforgatni rendesen a motort, hagy mozogjon a szelep és akkor kisebb eséllyel szorul meg, minthogyha simogatod a gázt. Amúgymeg a lendkerék kímélése céljából sosem megyek tartsan 1500-ös fordulaton, inkább 1750-2000-ig, ebben a tartományban a fogyi is jobb.
Nekem minden szűkítő és minden egyéb gyári, nincsen belekókányolva semmi és ki sincs szedve semmi, és nagyon ritka amikor berángat.
Shadin2013-10-28 08:27:43 // 42751
Tulajdonképpen a padlógáz tényleg megoldja...
Vermacy2013-10-28 06:58:35 // 42750
Én lassú kanyarodáskor hallok hasonlót ugyanonnan. Nálam átlépte a 120 ezret az óra, így vszínűsítem, hogy futóműfelújítás...
DE, csak jobb oldalról, balról semmi!
DE, csak jobb oldalról, balról semmi!
Vermacy2013-10-28 06:56:22 // 42749
Vermacy2013-10-28 06:53:53 // 42748
Nekem Péntek óta a Sottozérók dolgoznak. Még nem indokolt, de a következő két hétben nem lesz időm cserélni (minden esetben centíroztatok is).
Péntek este mentem be Sárvárra tankolni, mondom kifordulok, mert a faluban még messze látszanak a fényszórók. Aztán kiderült, hogy nem 50-el jön, de akkor már kint voltam és nyomtam egy kövéret 2-esben, majd 3-asban. Miután 110-nél sem maradt le, hát toltam még neki. Szép lassan el kezdett lemaradni, majd az elkerülőn, 0-ról már sok nem látszott az Angel Eyeból. Miután hazatértem, a konyhaablakból pont ráláttam, ahogyan kullog haza :-). Dupla volt a boldogság, mert tele a tank "Nitro"-val és Luxus mosás száradt a verdán. :-)
Talán a fényezés is meg lesz oldva pár héten belül...
Péntek este mentem be Sárvárra tankolni, mondom kifordulok, mert a faluban még messze látszanak a fényszórók. Aztán kiderült, hogy nem 50-el jön, de akkor már kint voltam és nyomtam egy kövéret 2-esben, majd 3-asban. Miután 110-nél sem maradt le, hát toltam még neki. Szép lassan el kezdett lemaradni, majd az elkerülőn, 0-ról már sok nem látszott az Angel Eyeból. Miután hazatértem, a konyhaablakból pont ráláttam, ahogyan kullog haza :-). Dupla volt a boldogság, mert tele a tank "Nitro"-val és Luxus mosás száradt a verdán. :-)
Talán a fényezés is meg lesz oldva pár héten belül...
Piritu - 1.000.0002013-10-27 21:52:56 // 42747
Ah, már megvolt a kollektív csere. No, majd lájtosan, fogyira hajtva :-(((((
GTPeti2013-10-27 21:52:09 // 42746
...bár ha a cég fizeti, az megint más. Ott lehet mondani, hogy rizikóminimalizálás és kész. :)
Piritu - 1.000.0002013-10-27 21:51:59 // 42745
GTPeti2013-10-27 21:51:31 // 42744
Napközben 20 fok van itt No-ban, én tuti nem télin indulnék útnak...
Piritu - 1.000.0002013-10-27 21:50:16 // 42743
Azért 20 fokban, 160 felett, a német rücskös beton pályán látható a fogyás ezer km alatt :-(
Alfonis2013-10-27 21:43:39 // 42742
na azért annyira nem kopnak azok. vaaagy? :D
Piritu - 1.000.0002013-10-27 21:36:24 // 42741
Holnap téli gumikkal vágok neki az útnak. Lehet, hogy nem lesz száguldozás, nem akarom, hogy elfogyjon, mire odaérünk :-(
Alfonis2013-10-27 21:34:22 // 42740
cseréltessem már a téli gummákat hétvégén otthon vagy ne? :D Itt linzben még szép idő van :P
Csabi2013-10-27 21:32:32 // 42739
A másik baj pedig az,h a tényleges nyitottságról fogalma nincs az ECUnak...
A mágnesre küldött feszültség nagyságát tudja csak...aztán vagy kinyit tőle az EGR vagy nem, vagy csak pár százalékra, ha már szorul...
Ha meg nem nyit ki, akkor azt már ismerjük...jön a lámpa egy idő után....
A megoldás: ne simogasd a gázpedált :)
A mágnesre küldött feszültség nagyságát tudja csak...aztán vagy kinyit tőle az EGR vagy nem, vagy csak pár százalékra, ha már szorul...
Ha meg nem nyit ki, akkor azt már ismerjük...jön a lámpa egy idő után....
A megoldás: ne simogasd a gázpedált :)
GTPeti2013-10-27 21:13:38 // 42738
Gute Fahrt!
(Kellemes oktatást! ;)
(Kellemes oktatást! ;)
Alfonis2013-10-27 21:06:27 // 42737
wow. jó utat :)
Piritu - 1.000.0002013-10-27 20:59:44 // 42736
Reggel újfent a kerekeink alá vesszük az utat. Megyünk a Fekete-erdőbe, röpke ezer km. :-))
dangerel2013-10-27 20:54:43 // 42735
Alfonis2013-10-27 20:53:56 // 42734
mondjuk igen Dömpinek egyedi felszereltsége van. De viszont olyan tulaj aki törődik az autóval. amikor 159 et kerestem annyi leéltet láttam tényleg vicc amik vannak használtautón...
Shadin2013-10-27 20:44:12 // 42733
Hát akkor más programozás. Egy Fiatos szerelő azt mondta, hogy rossz a 159 EGR programja, mert egyből 40%-ra nyitja, hogy kisebb legyen a késlekedés, és utána kezd el szabályozni. Ricsinek már mondtam, lehet, hogy ki lehet programozni.
ALFI1562013-10-27 20:38:08 // 42732
Ha az évjáratot nézem akkor érhet töbet 2-nél.De ha azt nézem,hogy se xenon,se bőr se tempomat meg manuál klíma akkor talán kettő körül lehet.De kinek mit ér.Az autó eladás/vétel az ilyen.
Piritu - 1.000.0002013-10-27 20:33:42 // 42731
Az enyém az utolsók közül való volt, és E4-es volt. Lapáttal.
Alfonis2013-10-27 20:33:06 // 42730
ha az 1,4misi akkor a Dömpié 3,4 Misi! :P
kettőnél többet ér az...
kettőnél többet ér az...
ALFI1562013-10-27 20:25:09 // 42729
Szép.
Hogy mennyit ér?A fene tudja.........Talán kettőt.
Hogy mennyit ér?A fene tudja.........Talán kettőt.
Liquid2013-10-27 20:23:35 // 42728
kivéve ha valami gyökér kamionos előzi a másikat, és közben egy fócvágen/bimmer jön a seggedbe és bizonyítani akar :D
GTPeti2013-10-27 20:21:44 // 42727
Az automatától eltekintve kéne. B)
(Egy dízelnek pályán használva nem kell aut. Budaörsnél beteszem 5ösbe/6osba, Lindaunál kiveszem. :)
(Egy dízelnek pályán használva nem kell aut. Budaörsnél beteszem 5ösbe/6osba, Lindaunál kiveszem. :)
Liquid2013-10-27 20:20:13 // 42726
sose, mert nincs benne :)
Az a helyzet hogy akkor derül ki mennyire füstöl, amikor már nincs bent a DPF hogy benyelje...
Az a helyzet hogy akkor derül ki mennyire füstöl, amikor már nincs bent a DPF hogy benyelje...
Liquid2013-10-27 20:19:03 // 42725
nemrossz, de pár éve mikor próbáltam egy 166-ot, akkor úgy éreztem még nem vagyok elég öreg hozzá :D
GTPeti2013-10-27 20:16:42 // 42724
Nálad mennyinként "ürít"?
Liquid2013-10-27 20:15:45 // 42723
ha a dpf nem tömítődik el túl gyorsan akkor sztem nincs gáz
Dömpi (il dottore)2013-10-27 20:09:17 // 42722
Online tag
0
Vendég0
648