Fórum >> Típusok >> 159

David | Centocinquantanove2013-09-09 20:29:38 // 40604
Na most meg olyan bajom van, hogy bekerült egy Banner 72/640-es új akksi, de ennek nagyobb a kerülete, ezért a tépőzáras kabát nem éri körbe, viszont alacsonyabb, ezért fölülről nem tartja a heveder... lötyög rajta...
Ezeket hogy lehet ügyesen megoldani?
David | Centocinquantanove2013-09-09 20:27:11 // 40603
Én nálam is elmentek az üzenetek, csak az email értesítést kaptam, meg. Nálam tegnap volt esedékes és én is köszönöm a köszöntéseket!
Dömpi (il dottore)2013-09-09 20:19:17 // 40602
Sziasztok! Sajnos eltűntek a mai üzenetek, ezért nem tudom ki írt nekem ma üzenetet. Mivel a 159-tulajok között van a legtöbb barátom/ismerősöm, a rendkívüli helyzet pedig rendkívüli megoldást kíván, ezért itt köszönöm meg mindenkinek a jókivánságokat.
Piritu - 1.000.0002013-09-09 20:04:19 // 40601
Az OFF-nál a boltba menet szakadt le két cellában is a cucc a lemezekről, és zárt rövidre két cellát. 10 perc múlva már nem tudtunk hazajönni.
David | Centocinquantanove2013-09-09 20:03:41 // 40600
Közben rámértünk.
MagnetiMarelli 60Ah/540-es szerintem gyári (alfa lancia fiat logós) akksi van benne. Na az 540 helyett mérünk rajta 42-t...! :S Már úton van az új akksi...

Akkor nem kell aggdnom, hogy a generátor kukás?
Bgabor2013-09-09 20:03:19 // 40599
Akku zárlat,mostanában sűrűn láttam ilyet :-( Szerencsére nem a sajátomban.
Bilux2013-09-09 20:00:22 // 40598
Akksi de mozgasd meg előtte a sarukat, mert nekem a pozitív volt lelazulva 2 napja hajnalban indultam volna melóba erre izzítás majd elsötétült minden, mondom VTF. Megmozgattam a sarut és pöcc röff
Piritu - 1.000.0002013-09-09 19:56:21 // 40597
Elsőre akkura szavaznék. (cellazárlat)
Csabi2013-09-09 19:53:55 // 40596
Én ugyanígy jártam kb másfél hónapja. Minden jó volt, aztán szintén munkából hazamenet, már nulla volt az akku...nálam még tekert az önindító párat, de már nem volt elég.
Utána ugyanaz volt a jelenség mint nálad. Akksi csere és minden OK.
De ezt gyorsan tudod ellenőrizni, ha van egy multimétered, vagy az ismeröseidnek, és megméritek az akkufeszt.
Piritu - 1.000.0002013-09-09 19:52:58 // 40595
Nem csak te :-DD
Piritu - 1.000.0002013-09-09 19:51:35 // 40594
Véleményem szerint nem az számít, hogy tecsós vagy ósanos-e. Az én világomban ember akkor ajánl valamit, ha kipróbálta és működik. Egy olaj (de mondhatnánk még sok mindent), akkor van kipróbálva, ha legalább annyit elment vele vele, mint a "referenciával".
Erhard javaslatai már erősen közelítenek...

Az LMM-el a tendenciát próbáltam jelezni. (Nem kísérletezésről volt szó.) Nekem félelmetes az irányvonal :-(
Bezzeg, amikor arra kérdezem rá, hogy a TS-ből a gyertyákat nem lehetne-e kiírni, mert drága a csere, nem kaptam választ :-DD

Az általánosítás meg a sok egyedi dolog összessége...
David | Centocinquantanove2013-09-09 19:50:41 // 40593
Meg sem nyikkan. Egyet nem forgat. Semmit nem reagál arra, hogy megnyomom a gombot.
Dereng a kijelző, villog, a relék kattognak mint a géppuska, ennek ütemére a klíma, rádió ki-be kapcsol, semmire nem reagál.

Lehet, hogy bugyuta kérdés, de az egyhelyben álló akksi mitől lesz zárlatos? Ma reggel még pöccre indult, semmi jele nem volt bárminemű hibának...
Csabi2013-09-09 19:47:45 // 40592
És indítani tudod? Mert ha meg sem nyikkan, akkor nagy valószínűséggel az akksid lett zárlatos.
David | Centocinquantanove2013-09-09 19:43:14 // 40591
SOS segítséget kérek!
Reggel munkába menet az autó tökéletes, semmi jele hibának.
Állt 8-9 órát a gyár előtt, és mire visszaértem a következő jelenséget tapasztaltam:
Videó link

A kulcsot berakva a fedkomp kijelzője villog, dereng, kattognak a relék, ki be kapcsol a rádió a klíma, minden gyors egymásutánban. A kulcsot nem mozgatom a helyén, be van rakva és ezt csinálta!

Valaik tipp?
Piritu - 1.000.0002013-09-09 19:39:41 // 40590
Azt furcsállottam, hogy csak a gondokról volt szó. Rossz ez, rossz az...
A többi topik, ahol addig aktív voltam (145/146 - 147 - 156 - Spider) nem erről szólt.
Aztán megkerestem az egyetlen 2.0-ás tulajt, ő is csak rosszat mondott a kocsijáról. Valahogy az Alfa fíling nem jött át.
Shadin2013-09-09 17:35:05 // 40589
Meg a blog is vazze...
Shadin2013-09-09 17:34:27 // 40588
Mintha hiányozna az elmúlt két nap :-(
Liquid2013-09-07 12:04:52 // 40587
hát igen, ez sajnos nagyon igaz:
"kettővel nagyobb kategóriában ülnek az emberek nagy százaléka mint amit fent tud tartani"
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-07 11:54:38 // 40586
ezért kár volt :P
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-07 11:54:04 // 40585
szerintem ez megint vissza vezethető a magyar sajátosságra, hogy kettővel nagyobb kategóriában ülnek az emberek nagy százaléka mint amit fent tud tartani ...
nekem most már napiasan vannak meglepő és mulatságos történetek amit nem bírunk szó nélkül hagyni mindenkinek ajánljuk a buszbérletet :)
nyugdíjas nagy büszkén meséli a 3 éves pásszátját 1.6 döbbenet ablaktörlő kéne rá de ne a gyárit mert horror 20e a pár persze csak bosch van még ami 8e a pár de az milyen drága tudunk e szerezni régebbi passzat ablaktörlő kart mert akkor fűrészel és a kettőből csinál egyet vazz 4-5 illás autó.... :)))
vagy a e60-as BMW-s csak 2 szűrőre van pénze meg a legalja 5w40-es olajra...
vagy a csak egyik oldalra hátra kéne fékpofa miért nem bontható a csomag....
GM olajas TS...
E46 bontott EGR termo 3000-ért az új 4500!
stb, stb, stb
W.2013-09-07 11:29:49 // 40584
Én pedig pont ezek miatt adtam el a 159-et! :)
Liquid2013-09-07 11:05:56 // 40583
valóban vannak ennél ijesztőbb dolgok, de ettől még pont Alfásokhoz nem méltó a kendácsolás, szerintem...
Liquid2013-09-07 11:04:46 // 40582
az olajos témát hagyjuk, mert megint misztifikálással leszek gyanúsítva (ettől függetlenül fenntartom azt, hogy egy működő, kipróbált rendszert nem kéne bolygatni, ahogy azt te is leírtad nemrég)
Az LMM kiírást pedig nem lehet kimagyarázni, az netto ökörség.
Akinek a kiírás költsége és az új LMM közötti árkülönbözet megváltoztatja az életét az ne vegyen autót. (oké persze lehet jönni a V6TB horror árú LMM-jével, de ettől még igaz)

Sajnos kezd nagyon rossz irányt venni az autófenntartás / szervizelés úgy általában. Lehet hogy régebben nem olvastam eleget, de mostanában valahogy egyre több vad dolgot lehet olvasni, vagy csak én öregszem :)
GTPeti2013-09-07 10:56:51 // 40581
Még annyit hozzátennék, hogy ha egyes (főleg fiatos) FB-csoportokat veszünk, akkor az ami itt zajlik, nemhogy nem ijesztő, hanem szinte autótervező mérnökök konferenciája. :)
Shadin2013-09-07 10:56:26 // 40580
Srácok help! Úgy néz ki, hogy a 2007-es műanyag szívósor nem szedhető szét, tehát nehezem pucolható házilag. Továbbá tudja valaki, hogy milyen tömítés való hozzá? Vajon 1x használatos? Mert akkor nem szedem le...
GTPeti2013-09-07 10:41:30 // 40579
(Hú, bocs, a "Ez nem biztos" előtt érne véget az ídézet.)
GTPeti2013-09-07 10:40:39 // 40578
"Olyan olajok is felkerültek amivel nemhogy 2-300ezret, de egy km-t se ment senki." Igen, de nem auchantesco olajok voltak ezek, ha jól emlékszem, hanem Motul, Liqui Moly, ilyenek. JTS-ben sem használt senki Mobil 1 Peak Life-t, az enyémbe pedig úgy néz ki az kerül télire. Hogy miért, kiderül a blogomból. :)

"Kicsit régebben volt téma, hogy bolond aki vesz új LMM-et a kormosba. Aki a cserét javasolja igazán tanulhatna már végre, mert tudatlan. Aki utánanéz és eleget tanul az kiírja a compból.
Ez nem biztos, hogy jó példa volt. Szerintem nem ijesztő, ha egy LMM-et gyanúsítgató kérdésre egy ember leírja, hogy kiírni és 20+, hogy vizsgálat (monitorozás) után vegyen egy Bosch-t... ;)
Nekem úgy tűnt, hogy általánosságban írtad, amit írtál, de a jelek szerint egyedi esetekről van szó. (SZVSZ ne is vegyük egy kalap alá őket.)
ALFI1562013-09-07 08:44:27 // 40577
Ígazad van.De ezekkel amit felsoroltál sincs igazán gond.Itt szerintem megint a használtautó vétel miatt mert nem tudni,hogy elötte,hogy volt karbantartva.Értem a kormányművet.Lehet még soha nem volt cserélve a szervóolaj benne.A többit meg más márkánál is ki kell dobni.
mizooo2013-09-07 06:50:50 // 40576
Jaj ha szűrő, olaj kell vagy valami egyből hívom Erhardot ő megmondja mi a tuti és már küldi is.
mizooo2013-09-07 06:47:40 // 40575
Én hónapokig olvasgattam a 159-topikot és engem például megerősített abban, hogy mennyire jó autó és ezt kell vennem! DPF? EGR? Kormánymű? Hátsó ablak? :D kb ennyi.... Ennyi pénzért ilyen autót? (Audi, BMW sokkal drágább uaz évjárat.)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-06 23:17:41 // 40574
jah az olajszűrő jó de csak 2008-ig a betét üa szűrőt meg a tégla légszűrőt hova akarod rakni, a csomagtartóba?
Pontosítsunk csak a 2012-től, 90 lovas combo 1.3mjet ua mint a Fiaté ami az 59 üa szűrője is már 2006-óta...
Piritu - 1.000.0002013-09-06 23:13:49 // 40573
"A helyzet az, hogy mikor megvesz az ember egy használt kocsit...ajánlott a vez.csere és minden folyadék és szűrő cseréje, de csak azért, hogy tiszta lappal induljon az ember."
Itt lenne igazán küldetése az Alfás csapatnak.
Csak:
- általában előbb vásárol valaki, aztán regisztrál itt (kocsi nélkül nem is lehet),
- nincs egy klattyra nyitható adatbázis az Alfákról,
- nincs egy - akár wiki szerűen - szerkesztett vásárlási tanácsadó,
- a kereső sem működik az oldalon,
- a topikokat olvasva meg inkább az jön át, hogy nem szabad megvenni az Alfát. (Főleg a 159 vásárlása előtt volt ilyen érzésem.)
- nincs egy szerelő/műhely lista sem, amin az esetleges tapasztalatokat lehetne összegezni,
- stb.
Piritu - 1.000.0002013-09-06 23:02:54 // 40572
Peti! Számomra az az ijesztő, ami néha itt zajlik :-(
Amúgy igazad van, ne általánosítsunk, nézzünk egy konkrét esetet:

Az elmúlt napok olajtémája itt. Olyan olajok is felkerültek amivel nemhogy 2-300ezret, de egy km-t se ment senki. Használjuk? Persze, mert itt valaki ajánlotta és kijelentette, hogy jó. Megszívhatja a következő tulaj? Lehet, senki sem tudja megmondani, mert nincs tapasztalat. Pont te említettél egy szempontot, amire nem hiszem hogy sokan gondolnak.

Más:
Kicsit régebben volt téma, hogy bolond aki vesz új LMM-et a kormosba. Aki a cserét javasolja igazán tanulhatna már végre, mert tudatlan. Aki utánanéz és eleget tanul az kiírja a compból. Hányan is keltek a cserét felvető cartárs "védelmére"?

A másik 4-et kitöröltem, mert hosszú lenne a hsz.
mzo2013-09-06 22:52:53 // 40571
Jó persze, de képzeld az olajszűrő az 59-esé, konkrétan ugyanazon a cikkszámon van az armafitnél mint pl az Opel vectráé. az üa szűrő meg az 1.3-as Combo éval azonos.
Dömpi (il dottore)2013-09-06 22:17:13 // 40570
de könyörgöm, ez nem Fiat, hanem ALFA! Kígyó és kereszt van az emblémán, nem 4 ferde csík :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-06 22:11:58 // 40569
akkor rakd bele :) sok sikert :P
képzeld más a turbó, kuplung, lendkerék, a computer a LMM-rő stb, stb,
Dömpi (il dottore)2013-09-06 22:04:48 // 40568
Nem is tudom mi lett itt a baj. Azt viszont tudom, hogy, mikor elkezdtem amorezni, akkor sok olvasgatás után kipécéztem azokat a "régi motorosokat" akiknek a véleményére lehet és kell adni, és egyfajta tisztelet övezte őket.
Mert azért valljuk be, lehet valakinek nagy tapasztalata más autókkal, de az alfa más. Műszakilag nehezen alátámasztható, mert ugyanazok az alkatrészek, motorok más autókban is benne vannak, de az alfa valamiért mégis más. (aki ebben nem hisz, az nem is igazi alfás). A fenntartásához pedig szükség van a törődésen túl a tapasztalatra is.
Én sokat tanultam már eddig is és ezért külön köszönet néhány embernek (nem nevezem meg őket, mert akikre gondolok, tudják, hogy rájuk gondolok), de még nagyon sokat kell tanulnom, és ahhoz, hogy tapasztalt alfásnak nevezhessem magam, még vagy 3 alfát használnom kell pár évig.
Szóval szerintem, aki még tapasztalatszerző fázisban van, vagy kezdő alfás, az hallgasson a tapasztaltakra, tanuljon minél többet, és akkor profitálni tud a fórumozásból.
mzo2013-09-06 22:02:54 // 40567
Sőt Corsánál az olajszűrő is ugyanaz ha jól rémlik.
mzo2013-09-06 22:00:34 // 40566
Ne már ugyanaz a motor és más az olajszűrő meg az üzemanyag szűrő? Corsánál pl ugyanaz az UFI üa szűrő van mint a Fiatokban.
Csabi2013-09-06 21:54:49 // 40565
Nem is ragozom...abszolút egyetértek...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-06 21:48:27 // 40564
elárulok egy titkot egyik szűrő sem ua :)
mzo2013-09-06 21:43:36 // 40563
ez üa szűrő nélküli ár volt azt csak 60 e ként cserélnek. De ez már érdekel 7 e ft a 4 szűrőő? :) Gondolom az olaj meg az üa szűrő ugyanaz mint az Alfában. Opelhez olcsóbb lenne?
mzo2013-09-06 21:39:47 // 40562
Igazad van, osztom én is a véleményed.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-06 21:37:40 // 40561
persze hogy kijön egy vectrába 7e a 4db szűrő az olajuk meg 12e...kérdezd meg tőle az insigniát is legközelebb :DDD
Dömpi (il dottore)2013-09-06 21:35:51 // 40560
A helyzet az, hogy mikor megvesz az ember egy használt kocsit - mindegy hogy alfa, skoda, ford, opel - ajánlott a vez.csere és minden folyadék és szűrő cseréje, de csak azért, hogy tiszta lappal induljon az ember. Nem tudni ugyanis, hogy ténylegesen mennyi méter van a kocsiban, mennyit tekertek vissza. Sajnos ilyen országban élünk. Viszont utána ott a kézikönyvi leírás.
Szerintem ez keveredik itt a fórumon.
Nem ismerem a szamosiékat, de a leírásod alapján lehúzós banda. Én többé be nem tenném a lábam oda!
GTPeti2013-09-06 21:32:50 // 40559
"Az elmúlt éveket tekintve azt kell, hogy mondjam terjed a hiszti, a variálás."
Sanyi, számomra pedig ez a fajta általánosítás ijesztő. Ugyanis az általánosítás nagyon gyakran önmegnyugtatás és kibúvó a gondolkodás, illetve. az egyes esetek egyedi elemzése alól. Ezt nem rád vonatkozóan írom, hanem általában. Mint gondolkodó (ámde közel sem tévethetetlen) ember irrítálnak az efféle kijelentések.
NEM hiszti, hogy gyakrabban cserélek ezt-azt, ha gondolkodó és sokat olvasott, informálódott emberként vállalom a magasabb költségeket cserébe a rizikóminimalizálásért. Nem húszezrenként cserélek vezérlést, sőt, gumikat is csak akkor, amikor elkoptak... A fantasztikus gyári olajcsereperiódusokat szintén alapos mérlegelés alapján bírálom felül. Merthogy a mechanikák manapság nemhogy robosztusabbak lesznek (a kommersz kategóriában), hanem programmozottan elromlóak. Nos akkor engedtessék meg nekem, hogy ne dőljek be a gazdaságisok által kitalált intervallumoknak. Főleg, hogy ugyanaz a motor pár éve még "nem viselt el" ekkora intervallumokat. Ez csak egy példa volt.

A legfontosabb a konklúzió: Véleményt írjuk az jó dolog. De ne minősítsük egyszerűen "hisztinek" a fent leírt nézetet. Durva egyszerűsítés véleményem szerint.
Dömpi (il dottore)2013-09-06 21:29:09 // 40558
Nekem mondhat bárki bármit, én szigorúan tartom magam a kézikönyv leírásához. Nem véletlenül készítették.
Külön kinyomtattam a vonatkozó oldalakat, a rönkvontatóét is meg a TS-ét is, és a szerelőm kezébe nyomtam. Ott mindennek a ciklusa le van írva...kivéve a váltóolajét, mert nem ír róla semmit, de úgy gondolom, hogy amíg nálam eltölti azt a 7-8 évét, addig 2 csere elegendő (egyik már megvolt).
mzo2013-09-06 21:24:15 // 40557
:D Van ilyen
mzo2013-09-06 21:21:49 // 40556
Érdekes egyébként hogy én se a Skodás, se az Opeles fórumon nem tapasztaltam ilyeneket, hogy előbb kell cserélni vmit, mint ahogy meg van adva gyárilag. Vagy ha igen akkor az nagyon ritka volt. Emlékszem az Octaviámnál rákérdeztem 90 e km-nél hogy nem kell e szíjat cserélni, majd közölték, hogy minek 120 a gyári előírás. Szamosiéknál ezzel szemben közölték hogy szíjcsere 80 e km-ként de lehet akár 60 is ha biztosra akarok menni... 108 e van az autóban és még nem cseréltek?? Mondom ilyen leírva nincs sehol a szervízkönyvben. Nem baj akkor is az a jó. Fura... Nekem meglepő volt. Én elhiszem hogy a szervíznek az a jó ha sűrűbben van szervízben az autó mint az indokolt lenne,.... Pont ma találkoztam az Opel szervízes barátommal meséltem is neki, ő meg nevetett, hogy minek?? Opeléknél ennek a motornak 150 e km a vezérlés csere.
Mondtam neki a 68 e ft-os olajcserét is, teljesen le volt döbbenve. Náluk ugyanez a motor kijön 35 e ft-ból a 4+ szervíz csomaggal. Meg is beszéltük hogy lesz egy két Opeles pecsét a szervízkönyvemben :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-06 21:16:12 // 40555
ma egy kb 60 éves bácsika meg akarta venni az 59-et úgy megtetszett neki
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak