Az én szerelőm is nagyon jó, és nem cserélget ész nélkül mindent. Sőt, pl. júnuisban kiszúrtuk a lengőkar gömbfej porvédő szakadását. Pont ő mondta, hogy még nyúzzam egy kicsit, ráér a csere, mert nem lóg, nincs kikopva. A 159 futóműve amúgy is olyan, hogy kiesni nem tud (nemúgy min a passat-é). Ha nyekereg zsírozgassam.
A csere még most lesz 1-2 héten belül.
Amúgy viszont a fórum és az infók nagyon fontosak. No nem az, hogy ha rángat cseréld ki ezt, vagy azt, hanem ha valaki már találkozott egy hibával, és sikerült megtalálni a megoldást, akkor legalább már támpont van. Persze a normális ember szerintem nem szabad, hogy azt higgye "biztos nekem is ugyanaz a problémám és ugyanaz a megoldás segít", mert ez koránt sem biztos. Pl. a kocsi elejének "táncolását/hullámzását" okozhatja többek között ha üt a felni, egyenetlen a gumi futófelülete, rossz a szilent, kikopott a féltengelycsukló stb.
Viszont az, hogy nálam elmulasztotta a szilentcsere, és hogy ezt leírom, támpont lehet másnak. Mert ha elmegy egy szerelőhöz ("cserélőhöz"), aki egyből féltengelycsuklót akar cseréltetni, és szólsz neki, hogy "figyu, előbb nézzünk már rá a szilentre", lehet, hogy megspórolsz egy csomó felesleges pénzt és bosszúságot.
Ugyanez, mikor nemrég valaki írta, hogy nyekereg a kormány pedig már teljes kormányművet cseréltek, és erre valaki írta, hogy cserélje ki a szervóolaj tartályt. Ha a szerencsétlen előbb kérdez, előbb olvas, akkor kb. 15eFt-ból megúszta volna az egészet.
Arról már nem is beszélve, hogy mikor valaki szét akar szedni valamit, és nem tudja hogy mi fogja, hogyan jöl szét, de valaki már csinálta, esetleg még blogja is van, pláne ha fotókkal, az aztán nagy segítség.
Egy szó mint száz: a fórum szerintem fontos, rengeteg infóval, csak nem szabad túlzásba esni. Nem szabad vagdalkozni a tuti tanácsokkal, mert nincs tuti tanács, csak tipp/ötlet/támpont, és persze nem szabad vakon hinni sem. És a legfontosabb: ne akarjunk okosabbak lenni azoknál a tervezőmérnököknél, akik a seggünk alatt lévő vasakat tervezték. Nem véletlenül ők tervezik, és nem is először csinálnak ilyet. Ettől még lehet benne hiba, de nem hiszem, hogy bármelyikünk is rendelkezik azzal a tudással, hogy ezt egyértelműen beazonosítsa, pláne nem, hogy kijavítsa.
Mindez persze a saját véleményem csupán.
Dömpi (il dottore)2013-09-10 09:14:39 // 40635
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-10 08:38:35 // 40634
szerintem cseréld ki a 4 porlasztót mi az a potom 2 kiló? max ráfogod a fórumra ha még sem változik a helyzet :P
Ildiko2013-09-10 08:20:37 // 40633
Most olvastam a tegnapi hozzászólásokat és én csak annyit tennék hozzá, hogy például van egy nagyon jó szerelőm, de nekem igenis fontos mások tapasztalata és véleménye is. Nemcsak erre adok, de mielőtt cserélek valamit, kérdezősködöm, olvasgatok a fórumon, mindenféle netes oldalakon, kézikönyvben..., én az élet más területein is ilyen vagyok, addig nem veszek meg semmit, amíg utána nem járok. Lehet, néha túl alapos vagyok, de autóügyben pláne sokat érdeklődöm, mert én bevallom, hogy nem értek hozzá. Az Alfa az első autóm. Viszont szeretem annyira az autót, hogy képtelen vagyok arra, hogy odaguruljak, ott hagyjam, utána érte menjek, fizetek és ennyi. Nekem például mindig megmutatja a srác a régi alkatrészt is, amit kiszedett, elmagyarázza, mi kopott el rajta stb, még lemehetek az aknába is, én így vagyok nyugodt!
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-10 07:13:48 // 40632
közel 100e-et
Csabi2013-09-09 23:29:18 // 40631
Nem valószínű, h a generátor a kukás...a kivett akksi feszültségét ha megméritek és ~10.7V körül van akkor zárlatos.
540A-t azért nem kellene mérni...a 2,4-nél 380-400A-t vesz fel az önindító (nyáron, melegen mértem)
540A-t azért nem kellene mérni...a 2,4-nél 380-400A-t vesz fel az önindító (nyáron, melegen mértem)
Alfonis2013-09-09 23:29:17 // 40630
de a megoldás megvan! egrt ledugózni, aztán minden jó. Nekem se időm se kedvem a hiba okát keresgetni. Erhard nál volt a minta/ kibelezett hibátlan darab :) Nekem DPF megvan még de az is röpül ha szaraxik.
Erhard! Te mennyit is mentél EGR és DPF nélkül?
Erhard! Te mennyit is mentél EGR és DPF nélkül?
GTPeti2013-09-09 22:35:03 // 40628
Darázsfészekbe nyúlsz. B)
Shadin2013-09-09 21:59:02 // 40627
Olvastam egy fórumon, hogy valaki azt olvasta egy Bosch leírásban, hogy a JTD motorok max korrekciós értéke +-0,9-ig, a JTDm-é +-0,4-ig számít jónak, felette összetett hibákat okozhat. :-D
Piritu - 1.000.0002013-09-09 21:51:21 // 40626
Piritu - 1.000.0002013-09-09 21:49:24 // 40625
Olvasd végig a zsíros blogomat. Kb ezt látja egy érdeklődő, tanácsot kérő egyén...
Mire mentem a tanácsokkal?
No, ez a szürreális....
Mire mentem a tanácsokkal?
No, ez a szürreális....
GTPeti2013-09-09 21:44:07 // 40624
Szólhattatok volna, hogy ma valami Örkény-est van itt. Vagy ez megint csak a főoldalon volt kiírva? B)
Piritu - 1.000.0002013-09-09 21:43:03 // 40623
Az :-DD
Shadin2013-09-09 21:42:07 // 40622
Nincs MO-n SZERELŐ. Nem lehet már érteni ezekhez az autókhoz drága műszerek nélkül. Marad az alkatrész csere és az ügyeskedés, esetleg mások tapasztalata, vagy az autó kibelezése.
GTPeti2013-09-09 21:41:07 // 40621
Oké, fogd a fejed. Mindenki hülye. GTP konkrétan azt képzeli, hogy a neten az Amore az egyetlen fórum. Bizonyára.
Sanyi pedig szemrehány azoknak, akik segíteni próbálnak.
Barátaim, ez most konkrétan szürreális.
Sanyi pedig szemrehány azoknak, akik segíteni próbálnak.
Barátaim, ez most konkrétan szürreális.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-09 21:40:16 // 40620
nem is fog rátapintani ha csak valaki nem jós és a 10x hibából megmondja mitől rángathat ...
Piritu - 1.000.0002013-09-09 21:36:58 // 40619
Szerintem ők se nézik le, csak el lehet képzelni, hogy Erhard mit hall a boltban.
Nem mindenki jut ugyan arra a következtetésre az olvasottakból, amire pl. Te.
(Mondjuk tényleg elkezdhetné a történeteket leírni. Akár egy blogban is.)
Nem mindenki jut ugyan arra a következtetésre az olvasottakból, amire pl. Te.
(Mondjuk tényleg elkezdhetné a történeteket leírni. Akár egy blogban is.)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-09 21:34:31 // 40618
szerinted csak ez az egy fórum létezik? lassan tényleg fogom a fejem :)
Piritu - 1.000.0002013-09-09 21:32:55 // 40617
Ez a "rángat a kocsi" téma mutatja a legjobban, hogy tanácsot adni könnyű...
Viszont a megoldásra még senki sem tapintott rá. Minden tiszteletem Shadin159-é, hogy nem adta fel és továbbra sem hisz abban, hogy van megoldás. (A kocsi miután kijön a gyárból elég sokat gurul rángatás nélkül, tehát tekinthetjük azt a normális állapotnak.)
Viszont a megoldásra még senki sem tapintott rá. Minden tiszteletem Shadin159-é, hogy nem adta fel és továbbra sem hisz abban, hogy van megoldás. (A kocsi miután kijön a gyárból elég sokat gurul rángatás nélkül, tehát tekinthetjük azt a normális állapotnak.)
GTPeti2013-09-09 21:25:10 // 40616
"na igen mikor így kezdik, hogy a neten olvastam hogy... a fórumon azt mondták hogy..."
Nem is tudtam, hogy ti ennyire lenézitek az itteni szakmai eszme- és tapasztalatcseréket. :O
Nem is tudtam, hogy ti ennyire lenézitek az itteni szakmai eszme- és tapasztalatcseréket. :O
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-09 21:14:30 // 40615
na igen mikor így kezdik, hogy a neten olvastam hogy... a fórumon azt mondták hogy.... már előre fogom a fejem ... az a legjobb ha mindenki talál egy szerelőt, azaz egy SZERELŐT nem alkatrész cserélőt, ők sokat láttak (alkatrészekről én még többet:) tudnak tanácsot adni, szerelni tb, stb... ennek nem sok értelme van hogy rángat az autó mi lehet a baj? cserélj EGR-t, cserélj porlasztókat, stb, stb.... jah töltsd le az ecuscant... mik azok a burda szabásminta vonalak vagy az az autó EKG-ja?
Persze én is végig jártam a szamárlétrát ezért mondtam, hogy én a könnyebbik végéről fogom meg a dolgok oldalát, kiherélés, remap ha jó, ha nem jó :DDD
Persze én is végig jártam a szamárlétrát ezért mondtam, hogy én a könnyebbik végéről fogom meg a dolgok oldalát, kiherélés, remap ha jó, ha nem jó :DDD
Liquid2013-09-09 21:05:53 // 40614
így van pont ez a baj, mi át tudunk látni a szitán, de pont te tudod a legjobban milyen birkák tudnak lenni az emberek...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-09 21:03:19 // 40613
azért aki egy fórum alapján cserél olajat az már régen rossz, sok hasznos info van de még több ami félrevezető lehet, nehéz kimazsolázni a jó infókat ...
Liquid2013-09-09 20:58:24 // 40612
ne haragudjatok, hogy ismét belevauzok, de: ez így van, sokan csak read-only módban fórumoznak, illetve sokan infót gyűjtenek, mert nem tudtak/akartak regisztrálni, rájuk is kell gondolni..
Liquid2013-09-09 20:56:47 // 40611
meglehet :)
Piritu - 1.000.0002013-09-09 20:54:51 // 40610
Most mindketten arra az emberkére gondolunk, akiről a VTT-n beszéltünk? :-DD
Piritu - 1.000.0002013-09-09 20:50:42 // 40609
Nem magamról beszélek, de sokan vannak, akik nem aktív tagok és ilyen apróságokkal nincsenek tisztában. Sőt komolyan veszik az itt olvasottakat, no őket lehet még csak bevezetni az erdőbe...
Sőt tovább megyek, miért ne lehetne igaza annak, aki most érkezett?
Sőt tovább megyek, miért ne lehetne igaza annak, aki most érkezett?
Liquid2013-09-09 20:47:10 // 40608
lehet hogy érdekes világ de ésszerű. Most ha te holnap elkezdenél marketingelni valamit ami komoly hatással tud bírni az autó fontos részegységére, akkor is vacilálnék, pedig neked alapvetően hiszek, mert alapos embernek ismerlek (ez itt a hízelgés helye :D )... akkor képzeld el mit gondolok arról akit nem ismerek
GTPeti2013-09-09 20:42:23 // 40607
"Az én világomban ember akkor ajánl valamit, ha kipróbálta és működik." Sanyi, az egy érdekes világ, ahol csak azt nézed mit mondanak, azt nem, hogy ki mondja.
(A többit kitöröltem.)
(A többit kitöröltem.)
Pityukoma2013-09-09 20:40:39 // 40606
A hevedert varrd rövidebbre. A bunda kabátból küldök neked (ha kell) egy másikat. A kettőből tudsz egy nagyobbat csinálni. Nekem csak az utóbbi nem volt jó ezért kimaradt.
David | Centocinquantanove2013-09-09 20:36:58 // 40605
Egyébként minden hiba megszűnt, az új akksival megy szépen, pöccre indul!
Már csak ezt a rögzítés dolgot kellene kitalálni...
Köszönöm szépen a segítségeteket!
Már csak ezt a rögzítés dolgot kellene kitalálni...
Köszönöm szépen a segítségeteket!
David | Centocinquantanove2013-09-09 20:29:38 // 40604
Na most meg olyan bajom van, hogy bekerült egy Banner 72/640-es új akksi, de ennek nagyobb a kerülete, ezért a tépőzáras kabát nem éri körbe, viszont alacsonyabb, ezért fölülről nem tartja a heveder... lötyög rajta...
Ezeket hogy lehet ügyesen megoldani?
Ezeket hogy lehet ügyesen megoldani?
David | Centocinquantanove2013-09-09 20:27:11 // 40603
Én nálam is elmentek az üzenetek, csak az email értesítést kaptam, meg. Nálam tegnap volt esedékes és én is köszönöm a köszöntéseket!
Dömpi (il dottore)2013-09-09 20:19:17 // 40602
Sziasztok! Sajnos eltűntek a mai üzenetek, ezért nem tudom ki írt nekem ma üzenetet. Mivel a 159-tulajok között van a legtöbb barátom/ismerősöm, a rendkívüli helyzet pedig rendkívüli megoldást kíván, ezért itt köszönöm meg mindenkinek a jókivánságokat.
Piritu - 1.000.0002013-09-09 20:04:19 // 40601
Az OFF-nál a boltba menet szakadt le két cellában is a cucc a lemezekről, és zárt rövidre két cellát. 10 perc múlva már nem tudtunk hazajönni.
David | Centocinquantanove2013-09-09 20:03:41 // 40600
Közben rámértünk.
MagnetiMarelli 60Ah/540-es szerintem gyári (alfa lancia fiat logós) akksi van benne. Na az 540 helyett mérünk rajta 42-t...! :S Már úton van az új akksi...
Akkor nem kell aggdnom, hogy a generátor kukás?
MagnetiMarelli 60Ah/540-es szerintem gyári (alfa lancia fiat logós) akksi van benne. Na az 540 helyett mérünk rajta 42-t...! :S Már úton van az új akksi...
Akkor nem kell aggdnom, hogy a generátor kukás?
Bgabor2013-09-09 20:03:19 // 40599
Akku zárlat,mostanában sűrűn láttam ilyet :-( Szerencsére nem a sajátomban.
Bilux2013-09-09 20:00:22 // 40598
Akksi de mozgasd meg előtte a sarukat, mert nekem a pozitív volt lelazulva 2 napja hajnalban indultam volna melóba erre izzítás majd elsötétült minden, mondom VTF. Megmozgattam a sarut és pöcc röff
Piritu - 1.000.0002013-09-09 19:56:21 // 40597
Elsőre akkura szavaznék. (cellazárlat)
Csabi2013-09-09 19:53:55 // 40596
Én ugyanígy jártam kb másfél hónapja. Minden jó volt, aztán szintén munkából hazamenet, már nulla volt az akku...nálam még tekert az önindító párat, de már nem volt elég.
Utána ugyanaz volt a jelenség mint nálad. Akksi csere és minden OK.
De ezt gyorsan tudod ellenőrizni, ha van egy multimétered, vagy az ismeröseidnek, és megméritek az akkufeszt.
Utána ugyanaz volt a jelenség mint nálad. Akksi csere és minden OK.
De ezt gyorsan tudod ellenőrizni, ha van egy multimétered, vagy az ismeröseidnek, és megméritek az akkufeszt.
Piritu - 1.000.0002013-09-09 19:52:58 // 40595
Nem csak te :-DD
Piritu - 1.000.0002013-09-09 19:51:35 // 40594
Véleményem szerint nem az számít, hogy tecsós vagy ósanos-e. Az én világomban ember akkor ajánl valamit, ha kipróbálta és működik. Egy olaj (de mondhatnánk még sok mindent), akkor van kipróbálva, ha legalább annyit elment vele vele, mint a "referenciával".
Erhard javaslatai már erősen közelítenek...
Az LMM-el a tendenciát próbáltam jelezni. (Nem kísérletezésről volt szó.) Nekem félelmetes az irányvonal :-(
Bezzeg, amikor arra kérdezem rá, hogy a TS-ből a gyertyákat nem lehetne-e kiírni, mert drága a csere, nem kaptam választ :-DD
Az általánosítás meg a sok egyedi dolog összessége...
Erhard javaslatai már erősen közelítenek...
Az LMM-el a tendenciát próbáltam jelezni. (Nem kísérletezésről volt szó.) Nekem félelmetes az irányvonal :-(
Bezzeg, amikor arra kérdezem rá, hogy a TS-ből a gyertyákat nem lehetne-e kiírni, mert drága a csere, nem kaptam választ :-DD
Az általánosítás meg a sok egyedi dolog összessége...
David | Centocinquantanove2013-09-09 19:50:41 // 40593
Meg sem nyikkan. Egyet nem forgat. Semmit nem reagál arra, hogy megnyomom a gombot.
Dereng a kijelző, villog, a relék kattognak mint a géppuska, ennek ütemére a klíma, rádió ki-be kapcsol, semmire nem reagál.
Lehet, hogy bugyuta kérdés, de az egyhelyben álló akksi mitől lesz zárlatos? Ma reggel még pöccre indult, semmi jele nem volt bárminemű hibának...
Dereng a kijelző, villog, a relék kattognak mint a géppuska, ennek ütemére a klíma, rádió ki-be kapcsol, semmire nem reagál.
Lehet, hogy bugyuta kérdés, de az egyhelyben álló akksi mitől lesz zárlatos? Ma reggel még pöccre indult, semmi jele nem volt bárminemű hibának...
Csabi2013-09-09 19:47:45 // 40592
És indítani tudod? Mert ha meg sem nyikkan, akkor nagy valószínűséggel az akksid lett zárlatos.
David | Centocinquantanove2013-09-09 19:43:14 // 40591
SOS segítséget kérek!
Reggel munkába menet az autó tökéletes, semmi jele hibának.
Állt 8-9 órát a gyár előtt, és mire visszaértem a következő jelenséget tapasztaltam:
Videó link
A kulcsot berakva a fedkomp kijelzője villog, dereng, kattognak a relék, ki be kapcsol a rádió a klíma, minden gyors egymásutánban. A kulcsot nem mozgatom a helyén, be van rakva és ezt csinálta!
Valaik tipp?
Reggel munkába menet az autó tökéletes, semmi jele hibának.
Állt 8-9 órát a gyár előtt, és mire visszaértem a következő jelenséget tapasztaltam:
Videó link
A kulcsot berakva a fedkomp kijelzője villog, dereng, kattognak a relék, ki be kapcsol a rádió a klíma, minden gyors egymásutánban. A kulcsot nem mozgatom a helyén, be van rakva és ezt csinálta!
Valaik tipp?
Piritu - 1.000.0002013-09-09 19:39:41 // 40590
Azt furcsállottam, hogy csak a gondokról volt szó. Rossz ez, rossz az...
A többi topik, ahol addig aktív voltam (145/146 - 147 - 156 - Spider) nem erről szólt.
Aztán megkerestem az egyetlen 2.0-ás tulajt, ő is csak rosszat mondott a kocsijáról. Valahogy az Alfa fíling nem jött át.
A többi topik, ahol addig aktív voltam (145/146 - 147 - 156 - Spider) nem erről szólt.
Aztán megkerestem az egyetlen 2.0-ás tulajt, ő is csak rosszat mondott a kocsijáról. Valahogy az Alfa fíling nem jött át.
Shadin2013-09-09 17:35:05 // 40589
Meg a blog is vazze...
Shadin2013-09-09 17:34:27 // 40588
Mintha hiányozna az elmúlt két nap :-(
Liquid2013-09-07 12:04:52 // 40587
hát igen, ez sajnos nagyon igaz:
"kettővel nagyobb kategóriában ülnek az emberek nagy százaléka mint amit fent tud tartani"
"kettővel nagyobb kategóriában ülnek az emberek nagy százaléka mint amit fent tud tartani"
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-07 11:54:38 // 40586
ezért kár volt :P