Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-04 19:43:13 // 40335
no meg azért egy UHDP 7-es olaj nem 2ft ....
Bilux2013-09-04 19:20:54 // 40334
Majd egy misi km és most cserélt benne olajat? Megnézném mi folyt abból ki :D
mzo2013-09-04 18:52:26 // 40333
Ne már, merre felé laksz?
Pityukoma2013-09-04 18:52:01 // 40332
Ja, ja, a miénkben van 4.6l olaj az 1900ccm-hez míg egy kamionban 35l van a 13000ccm-hez (DAF) arányaiban kb ugyanott van a kettő. Ha egyszűrős a rendeszer akkor 90K a csere periódus ha két szűrős akkor 120K a gyári előírás. És ezt bírják is, csak ugye a fordulatszám ahogy Te is írtad. No meg kb 700km-re jut 15km nem üzemmeleg állapot, míg nálunk ez a szám azért sokkal de sokkal kisebb, pláne ha rövid távokon használjuk. Éppen ezért én is most 16K-nál cseréltem az olajat+szűrőket.
OFF:
tegnap járt nálunk egy amiben 880ezer volt és a gazda beküldte az első olaj cseréjére (új kora óta nála van)
ON.
OFF:
tegnap járt nálunk egy amiben 880ezer volt és a gazda beküldte az első olaj cseréjére (új kora óta nála van)
ON.
mizooo2013-09-04 18:20:24 // 40331
Én inkább nagyobb gázadást kerülöm, szerintem a hűvösebb motornál az 1900-2000 fordulatszámmal semmi baj nem lehet, de ha nagy gázt adok akkor kilendül a turbónyomás rendesen. Hidegen 1500-2000 között próbálom a fordszámot tartani (melegen is kényelmes tempóban) és kerülöm a hirtelen gyorsításokat/nagy gázadást a nyomást 0.8 alatt tartani.
Shadin2013-09-04 17:54:22 // 40330
Köszi az infót! Én meg nem találok klímást errefelé :-(
mzo2013-09-04 17:05:02 // 40329
Voltam klímásnál. Egyszer kétszer fura bugyborékolós kerregős hang jött amikor be volt kapcsolva a klíma, hát gondoltam megnézetem a gázt. Időpont megvolt, elmentem, rátették a gépre és jött az infó, 300 gramm gáz volt a rendszerben, viszont ami még meglepőbb volt hogy amikor az olajat szedte le a gép a rendszerből akkor szemmel szinte láthatalan volt a mennyiség ami lejött. vákum teszt nem jelzett hibát, jött a friss gáz (500 g) és az új olaj. Érezhetően hidegebbet fúj és gyorsabban is jön meg a hideg mint eddig. A fura hang pedig egyszer sem jelentkezett, igaz még csak 10 percet ha használtam.
Ami fura volt hogy érzésre nekem idáig sem volt bajom a hőmérséklettel, csak az volt a fura hogy fél percet kellett várni mindig hogy megérkezzen a hideg, valamint a hangok amiket néha kiadott magábó.
Hát ennyi. :)
Ami fura volt hogy érzésre nekem idáig sem volt bajom a hőmérséklettel, csak az volt a fura hogy fél percet kellett várni mindig hogy megérkezzen a hideg, valamint a hangok amiket néha kiadott magábó.
Hát ennyi. :)
Svéd2013-09-04 16:23:34 // 40328
Én mindig 10000-ként cserélek oljat,3-4 havonta.
Piritu - 1.000.0002013-09-04 16:11:43 // 40327
"A fedcomp pedig még ekkor sem jelzett." - akkor ott hekkelés fennforgása kell hogy legyen. A tiednek 30ezerről kellene visszaszámolnia. (Az enyém 35-ről indul.) Több nem lehet, csak gyorsabban "fogy".
Néztétek FES/MES-el, hogy mit ír?
Következõ olajcsere távolsága: ????? km
Néztétek FES/MES-el, hogy mit ír?
Következõ olajcsere távolsága: ????? km
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-04 14:49:09 // 40326
nem akarlak megbántani de ha nem vagy tájékozott akkor inkább ne ossz meg hüleségeket...mennyivel kap kisebb igénybevételt, mondjuk max 1500-ig pörög van benne 2 olajszűrő, 2 üa szűrő, EGR hűtő stb, stb jah és nem utolsó sorban kell bele 30-40L olaj ... a személyautó ipar azért változik mert a marketing ezt diktálja :(
Liquid2013-09-04 14:40:37 // 40325
érdekes felhasználási mód :) mondjuk egy kis nyeltannáciságot hadd engedjek meg magamnak: a turbo nem kapcsol, hanem tölt
Az meg egy másik kérdéskör hogy az állandó alacsony fordulatszámon döcögést mennyire kultiválja hosszútávon a motor és az ahhoz kapcsolódó dolgok
Az meg egy másik kérdéskör hogy az állandó alacsony fordulatszámon döcögést mennyire kultiválja hosszútávon a motor és az ahhoz kapcsolódó dolgok
Vermacy2013-09-04 14:16:30 // 40324
A fedcomp pedig még ekkor sem jelzett. Hozzáteszem, hogy nem nagyon használtam se városban, se versenytempóban. Betartottam, hogy turbó kapcsolási pont (1750) alatt váltok fel és az utolsó 2-3 percben nem használom a turbót. Biztosan számíthat ez is.
David | Centocinquantanove2013-09-04 13:43:40 // 40323
Ez a 38.000 számomra is kicsit neccesen hangzik még a mai top premium olajok esetén is...
mzo2013-09-04 13:36:57 // 40322
Nekem alapjáraton 0 max pedig kb ugyanaz mint neked egy picivel 1,6 előtt.
joe752013-09-04 13:34:07 // 40321
Hát bebújtam a csomagtartóba, nekem a következő szinek jönnek sorba:
Fehér, zöld-fehér, sárga, fekete, narancs-os szín.
Remélem nem nagyon zavartalak össze..:)
Fehér, zöld-fehér, sárga, fekete, narancs-os szín.
Remélem nem nagyon zavartalak össze..:)
Dömpi (il dottore)2013-09-04 13:31:45 // 40320
MES/FES adatok esetén írja a turbónyomást. Ebből mennyit kell levonni, hogy megkapd a valós turbónyomást? Valami ellenállási tényező, vagy mi miatt. Nem emlékszem pontosan, hogy 0,4-et, 0,6-ot, vagy 0,8-at?
Dömpi (il dottore)2013-09-04 13:30:07 // 40319
Én mindig évente, január közepé/végéen cserélekj olyajat mindkét alfában. A feleségem évi 10-12ezret megy a 147-tel, én évi 14-15ezret (hosszabb utakra, kirándulásokra, nyaralásra az enyémmel megyünk a csomagtér és persze a fogyasztás miatt).
Ez a csereperiódus nekem bevált.
Természetesen ha valami miatt korábban elérném a 15-16ezret, akkor korábban cserélném. Szeritem max. 20ezerig hagynám ugyanazt az olajat, de évente mindeképp cserélni ildomos. Mondom ezt annak ellenére, hogy mindkét vasba szigorúan Selénia megy.
Szűrőket mindig olajcserekor cserélünk, de csak olaj-, és levegőszűrőt. A pollenszűrőt a klímásom cseréli mindig májusban (szezon előtt). Az üzemanyagszűrő esetében viszont hagyatkozom a gyári előírásra, azaz 70ezrenként van cserélve az 59-ben.
Ez a csereperiódus nekem bevált.
Természetesen ha valami miatt korábban elérném a 15-16ezret, akkor korábban cserélném. Szeritem max. 20ezerig hagynám ugyanazt az olajat, de évente mindeképp cserélni ildomos. Mondom ezt annak ellenére, hogy mindkét vasba szigorúan Selénia megy.
Szűrőket mindig olajcserekor cserélünk, de csak olaj-, és levegőszűrőt. A pollenszűrőt a klímásom cseréli mindig májusban (szezon előtt). Az üzemanyagszűrő esetében viszont hagyatkozom a gyári előírásra, azaz 70ezrenként van cserélve az 59-ben.
mzo2013-09-04 13:26:52 // 40318
Sztem is nyugodtan halaszthatod nyaralás utánra a cserét. A szint azért legyen jó :) Én személy szerint túlzásnak tartom a 10-12-15 e km-kénti cserét. Azért ezek már nem Zsigulik és nem is sportautók, hogy ilyen sűrűn kellene olajat cserélni. A mai olajak és motorok már sokkal fejlettebbek annál hogy 10 e km-ként cseréltük a cuccot. A gyártók sem hülyék, hogy olyan periódust írjanak rá a motorra ami ne lenne reális. Véleményem szerint a 20-30 e km csereperidus abszolúte jó. A Skodámon pl 30.000 km-er volt megadva vagy amikor szólt a comp én mindig e szerint cseréltem és soha nem volt semmi baja az autónak. Kamion meg egy kicsit más példa, ott azért nem 4,5-5 liter olaj van a teknőbe, sokkal több szennyeződést tud lebegtetni az a 20-25 liter olaj mint a 4-5. :)
Vermacy2013-09-04 13:04:21 // 40317
Mennyive kap kisebb igénybevételt egy kamionnál, busznál az olaj, mint személyautónál? Elvileg még többet is kap és sztem pont ezért változik a személyautóipar is, mert hogy néz az ki, hogy a vállalkozó a villantós autójával havonta jár olajcserére, míg a kamionjai évente! Azért ez égés!
Vermacy2013-09-04 13:02:06 // 40316
Debizonyám! Előtte meg ki tudja. 45-el megvettem és 60-nál cseréltem.
David | Centocinquantanove2013-09-04 12:58:11 // 40315
vzolee2013-09-04 12:53:57 // 40314
Köszi mindenkinek, akkor hagyom nyaralás utánra.
Nem használom városban olyan sokat, átlagban kb 2x annyit megyek autópályán vele.
Nem használom városban olyan sokat, átlagban kb 2x annyit megyek autópályán vele.
ALFI1562013-09-04 12:53:21 // 40313
Kamionnál,busznál ok.De transitnál én biztos nem vállalnám be.De mindenki azt cserél,akkor amikor akar.Én azt mondom meghálálja ha rendbe van tartva,rendszeressen cserélve minden.
ALFI1562013-09-04 12:49:54 // 40312
38.000km.-et mentél egy olajjal?
David | Centocinquantanove2013-09-04 12:49:14 // 40311
Persze, egyértelmű, hogy aki autót vesz, az legyen arra felkészülve anyagilag, hogy a karbantartásnak vannak anyagi vonzatai. Ezt osztom.
Énis csak olyan estere gondoltam, hogy 12 ezernél eszedbe jut, hogy hopp olajcsere, és éppen abban a hónapban elvitte más a keretet, akkor annyira azért nem vészes a helyzet ha a következő hónapban 13-14 ezernél lesz cserélve...
Csak egy érdekesség: állítólag az új ford transit olajcsere periódusa gyárilag ajánlottan 50.000 km :D Én csak most hallottam... :)
Énis csak olyan estere gondoltam, hogy 12 ezernél eszedbe jut, hogy hopp olajcsere, és éppen abban a hónapban elvitte más a keretet, akkor annyira azért nem vészes a helyzet ha a következő hónapban 13-14 ezernél lesz cserélve...
Csak egy érdekesség: állítólag az új ford transit olajcsere periódusa gyárilag ajánlottan 50.000 km :D Én csak most hallottam... :)
ALFI1562013-09-04 12:48:51 // 40310
Így is kell.(szerintem)
Vermacy2013-09-04 12:48:27 // 40309
Legutóbb 38.000 nél cseréltem és még mindig megy!
Vermacy2013-09-04 12:47:35 // 40308
Az Én tapasztalatom, hogy nyugodtan elindulhatsz vele hosszabb útra. A 10 ezrenkénti olajcserét személy szerint sűrűnek találom a dízelnél...
ALFI1562013-09-04 12:47:10 // 40307
Szerintem gurulj le nyugodtan.Piritu pl. betartja az előírásos olajcsere periódust.Mondjuk szerintem attól is függ mennyit városozol.Én szinte csak is hosszútávon használom.
vzolee2013-09-04 12:45:37 // 40306
Tescosat én sem raknék bele soha és természetesen az összes szűrővel együtt cserélem az olajat is.
vzolee2013-09-04 12:43:57 // 40305
Szamosiéknál csináltattam (jó drágán), amikor megvettem, Seleniat raktak bele. Most 14200-nál tartok és a jövőhét végén megyünk vele görögországba. Ezért kérdezem a tapasztaltabbakat, hogy még előtte érdemes lecserélnem, vagy ráér utána is? :)
ALFI1562013-09-04 12:39:46 // 40304
Így van!De szerintem nem anyagi kérdés.Akinek erre magyarul a kocsi fentartására nincs pénze az ne tartson autót.Illetve 59-et ne mert ez a legkevesebb.Szerintem a gyári selénia pure olajjal max.20ezret el lehet menni.De ha 1év alatt nincs meg a km.akkor is csere.Szóval vagy 20ezrenként vagy évente.De nem csak az olajat hanem az olaj,levegő,pollen és üzemanyagszűrőt is.Amit említessz tescost csak nem tesz bele senki.Ha meg castrolt vagy hasonlót tesz bele akkor se jön ki olcsóbban mert akkor meg 10ezrenként csere.
Vermacy2013-09-04 12:33:25 // 40303
David | Centocinquantanove2013-09-04 12:33:02 // 40302
Ez erősen olajfüggő és egyéni hozzállás, törődés, ill. anyagi lehetőségek kérdése. Ha egy jobb minőségű olajat választasz, akkor 15-20.000 km-ig biztosan nem kell cserélni. Van akinek meggyőzősése, hogy 10.000 után le kell cserélni tökmindegy milyen van benne. Törvényszerű kerek-perec számok nincsenek, csak ajánlások és ami még fontosabb... tapasztalatok.
Olcsóbb kategóriájú olajok esetén (tesco) 10-nél többen ne menj vele... Eleve aki ilyet belerak egy alfába, az egyéb barbarizmusra is képes! :D
Saját tapasztalatom, hogy Castrol Edge 5W-40-nel ~12, legfeljebb 15 ezer km után cserélek.
Olcsóbb kategóriájú olajok esetén (tesco) 10-nél többen ne menj vele... Eleve aki ilyet belerak egy alfába, az egyéb barbarizmusra is képes! :D
Saját tapasztalatom, hogy Castrol Edge 5W-40-nel ~12, legfeljebb 15 ezer km után cserélek.
vzolee2013-09-04 12:12:27 // 40301
Hány km-ként kéne olajat cserélni? Hallottam már 10, 15 és 20ezret is... Szamosiék pl 20ezret írtak fel a papírjukra.
Vermacy2013-09-04 12:08:43 // 40300
Nincs hüjjje kérdés, maximum lekezelő, kicsinyes és ostoba válasz! Ami a szíveden, az a szádon...
Pityukoma2013-09-04 11:53:14 // 40299
Egy misét megérne neked is: HSZ 40258 Csabi159 esete.
Shadin2013-09-04 11:27:52 // 40298
Újabb hüje :-) kérdés, a turbó geometria állítás működésének az ellenőrzéséhez mennyire kell szétszedni a jószágot?
Vermacy2013-09-04 11:21:30 // 40297
Azért a benzinest ne keverjük össze a dízellel olaj ügyben!
Tibcsi1662013-09-04 11:13:46 // 40296
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-04 11:07:25 // 40294
nem...
Shadin2013-09-04 11:02:00 // 40293
Nem lenne jobb 40-es C3-as a turbómnak? A 30-as vékonynak tűnik :-(
Tibcsi1662013-09-04 10:29:23 // 40292
Igen a sedan-okban van ilyen, tehát mizooonak ez fontos infó. Viszont a SW-ban nincs ilyen. Ott úgy lehet kinyitni, hogy a hátsó ülést le kell fektetni, be kell mászni, és a zárnál van egy kis luk, ahol egy csavarhúzóval bentről ki lehet nyitni.
Crea2013-09-04 10:15:17 // 40291
Sziasztok!
Szerintetek szentségtörés lenne meggázosítani az alfámat? :) van valakinek tapasztalata róla? Nem szeretnék több hibalehetőséget.
Igazából nem is olyan vészes a fogyasztás normál körülmények között 80-120-ig 6-7 liter...de elég sokat pályázok és 130-140 nél már 10 literre felugrik, amit nem is értek miért ekkora a különbség, hisz nem olyan sok az a 10-20 km/h ....na mindegy
Tehát hétfőn jöttem haza Brnoból és azon matekoztam,h most soká érjek haza vagy etessem meg a kocsival a 10 litert? :D Elég gáz 110 el autózni a pályán.....Nem szeretnék JTD-re váltani főleg, hogy egyébként eddig nagyon bevált az autó, hibamentes.
Szerintetek szentségtörés lenne meggázosítani az alfámat? :) van valakinek tapasztalata róla? Nem szeretnék több hibalehetőséget.
Igazából nem is olyan vészes a fogyasztás normál körülmények között 80-120-ig 6-7 liter...de elég sokat pályázok és 130-140 nél már 10 literre felugrik, amit nem is értek miért ekkora a különbség, hisz nem olyan sok az a 10-20 km/h ....na mindegy
Tehát hétfőn jöttem haza Brnoból és azon matekoztam,h most soká érjek haza vagy etessem meg a kocsival a 10 litert? :D Elég gáz 110 el autózni a pályán.....Nem szeretnék JTD-re váltani főleg, hogy egyébként eddig nagyon bevált az autó, hibamentes.
joe752013-09-04 09:59:09 // 40290
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-04 09:41:30 // 40289
áhh 5W30....
David | Centocinquantanove2013-09-04 09:40:47 // 40288
Nálam igen...
Shadin2013-09-04 09:19:41 // 40287
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-04 08:59:25 // 40286
én is azt használok, használtam
Online tag
4
Vendég4
734