vzolee2013-09-04 12:43:57 // 40305
Szamosiéknál csináltattam (jó drágán), amikor megvettem, Seleniat raktak bele. Most 14200-nál tartok és a jövőhét végén megyünk vele görögországba. Ezért kérdezem a tapasztaltabbakat, hogy még előtte érdemes lecserélnem, vagy ráér utána is? :)
ALFI1562013-09-04 12:39:46 // 40304
Így van!De szerintem nem anyagi kérdés.Akinek erre magyarul a kocsi fentartására nincs pénze az ne tartson autót.Illetve 59-et ne mert ez a legkevesebb.Szerintem a gyári selénia pure olajjal max.20ezret el lehet menni.De ha 1év alatt nincs meg a km.akkor is csere.Szóval vagy 20ezrenként vagy évente.De nem csak az olajat hanem az olaj,levegő,pollen és üzemanyagszűrőt is.Amit említessz tescost csak nem tesz bele senki.Ha meg castrolt vagy hasonlót tesz bele akkor se jön ki olcsóbban mert akkor meg 10ezrenként csere.
Vermacy2013-09-04 12:33:25 // 40303
David | Centocinquantanove2013-09-04 12:33:02 // 40302
Ez erősen olajfüggő és egyéni hozzállás, törődés, ill. anyagi lehetőségek kérdése. Ha egy jobb minőségű olajat választasz, akkor 15-20.000 km-ig biztosan nem kell cserélni. Van akinek meggyőzősése, hogy 10.000 után le kell cserélni tökmindegy milyen van benne. Törvényszerű kerek-perec számok nincsenek, csak ajánlások és ami még fontosabb... tapasztalatok.
Olcsóbb kategóriájú olajok esetén (tesco) 10-nél többen ne menj vele... Eleve aki ilyet belerak egy alfába, az egyéb barbarizmusra is képes! :D
Saját tapasztalatom, hogy Castrol Edge 5W-40-nel ~12, legfeljebb 15 ezer km után cserélek.
Olcsóbb kategóriájú olajok esetén (tesco) 10-nél többen ne menj vele... Eleve aki ilyet belerak egy alfába, az egyéb barbarizmusra is képes! :D
Saját tapasztalatom, hogy Castrol Edge 5W-40-nel ~12, legfeljebb 15 ezer km után cserélek.
vzolee2013-09-04 12:12:27 // 40301
Hány km-ként kéne olajat cserélni? Hallottam már 10, 15 és 20ezret is... Szamosiék pl 20ezret írtak fel a papírjukra.
Vermacy2013-09-04 12:08:43 // 40300
Nincs hüjjje kérdés, maximum lekezelő, kicsinyes és ostoba válasz! Ami a szíveden, az a szádon...
Pityukoma2013-09-04 11:53:14 // 40299
Egy misét megérne neked is: HSZ 40258 Csabi159 esete.
Shadin2013-09-04 11:27:52 // 40298
Újabb hüje :-) kérdés, a turbó geometria állítás működésének az ellenőrzéséhez mennyire kell szétszedni a jószágot?
Vermacy2013-09-04 11:21:30 // 40297
Azért a benzinest ne keverjük össze a dízellel olaj ügyben!
Tibcsi1662013-09-04 11:13:46 // 40296
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-04 11:07:25 // 40294
nem...
Shadin2013-09-04 11:02:00 // 40293
Nem lenne jobb 40-es C3-as a turbómnak? A 30-as vékonynak tűnik :-(
Tibcsi1662013-09-04 10:29:23 // 40292
Igen a sedan-okban van ilyen, tehát mizooonak ez fontos infó. Viszont a SW-ban nincs ilyen. Ott úgy lehet kinyitni, hogy a hátsó ülést le kell fektetni, be kell mászni, és a zárnál van egy kis luk, ahol egy csavarhúzóval bentről ki lehet nyitni.
Crea2013-09-04 10:15:17 // 40291
Sziasztok!
Szerintetek szentségtörés lenne meggázosítani az alfámat? :) van valakinek tapasztalata róla? Nem szeretnék több hibalehetőséget.
Igazából nem is olyan vészes a fogyasztás normál körülmények között 80-120-ig 6-7 liter...de elég sokat pályázok és 130-140 nél már 10 literre felugrik, amit nem is értek miért ekkora a különbség, hisz nem olyan sok az a 10-20 km/h ....na mindegy
Tehát hétfőn jöttem haza Brnoból és azon matekoztam,h most soká érjek haza vagy etessem meg a kocsival a 10 litert? :D Elég gáz 110 el autózni a pályán.....Nem szeretnék JTD-re váltani főleg, hogy egyébként eddig nagyon bevált az autó, hibamentes.
Szerintetek szentségtörés lenne meggázosítani az alfámat? :) van valakinek tapasztalata róla? Nem szeretnék több hibalehetőséget.
Igazából nem is olyan vészes a fogyasztás normál körülmények között 80-120-ig 6-7 liter...de elég sokat pályázok és 130-140 nél már 10 literre felugrik, amit nem is értek miért ekkora a különbség, hisz nem olyan sok az a 10-20 km/h ....na mindegy
Tehát hétfőn jöttem haza Brnoból és azon matekoztam,h most soká érjek haza vagy etessem meg a kocsival a 10 litert? :D Elég gáz 110 el autózni a pályán.....Nem szeretnék JTD-re váltani főleg, hogy egyébként eddig nagyon bevált az autó, hibamentes.
joe752013-09-04 09:59:09 // 40290
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-04 09:41:30 // 40289
áhh 5W30....
David | Centocinquantanove2013-09-04 09:40:47 // 40288
Nálam igen...
Shadin2013-09-04 09:19:41 // 40287
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-04 08:59:25 // 40286
én is azt használok, használtam
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-04 08:54:39 // 40285
egy normális üa szűrő 8900, a gyári azaz ufi meg 14-15e...vízmegkötős egyébként tényleg drága mondjuk egy 1.6hdi 2008-tól annak ilyen drága de abban lakik elektronika is ...
Norby2013-09-04 08:46:04 // 40283
Hidegen néha nehezen indul a gép.
Honnan tudhatnám mi okozza?
Van hogy pöccre indul, de van hogy csak 5 másodperc önindítózás után, vagy többszöri indítás után.
Izzítás van. Mlegben is, hidegben is csinálja.
A napi első indításra jellemző ez.
Beindulás után kicsi füst, de semmi más tünet. Nincs ingadozó alapjárat.
Ha valaki esetleg sejti mi a gond, az kérem jelezze.
Köszi!
Honnan tudhatnám mi okozza?
Van hogy pöccre indul, de van hogy csak 5 másodperc önindítózás után, vagy többszöri indítás után.
Izzítás van. Mlegben is, hidegben is csinálja.
A napi első indításra jellemző ez.
Beindulás után kicsi füst, de semmi más tünet. Nincs ingadozó alapjárat.
Ha valaki esetleg sejti mi a gond, az kérem jelezze.
Köszi!
Liquid2013-09-04 08:21:34 // 40282
a bal hátsó ülés ülőlapja alatt van a szélén a vésznyitó bovden vége
David | Centocinquantanove2013-09-04 08:11:21 // 40281
Elvileg a hátsó ülésnél belülről valahol egy zsinór meghúzásával nyílik.
Ha jól tudom... de már alig merek nyilatkozni, segíteni... :)
Ha jól tudom... de már alig merek nyilatkozni, segíteni... :)
David | Centocinquantanove2013-09-04 08:08:41 // 40280
Én az előző tulaj ajánlása alapján Castrol Edge-t raktam bele legutóbb is, szerintem legalább 80.000 km óta kasztrol olajjal megy, és nem lesz semmi baja... A kézikönyvben szereplő szabványoknak megfelel. 12, max max max 15 ezrenként lecserélve teszi a dolgát...
Liquid2013-09-04 07:53:39 // 40279
hát arra én is kiváncsi lennék mért olyan kib. drága a gázolajszűrő
mizooo2013-09-04 05:46:33 // 40278
Gyors kérdés, ha az akksisaru le van kötve, hogy lehet nyitni a csomit?
Svéd2013-09-04 05:30:23 // 40277
Én 240 eurot fizettem az olaj cserére,minden szűrő,olaj,plusz munkadij,és még azt is sokaltam.De ezek után nyugodt vagyok.:)Bár hogy mi kerül egy gázolaj szürőn 78 €-be?
Tibcsi1662013-09-04 01:44:08 // 40276
Múlt hétvégén bekötöttem a hátsó (gyárilag nem) kapcsolós emblémámat.
Tibcsi1662013-09-04 00:55:17 // 40275
De majd biztos lesz :) :) Ezt tényleg elírtam. Bocs.
aroli2013-09-03 23:24:22 // 40274
Szerintem akkor nekem a hosszabb tőcsavar lehet mert van rajta 10mm-es alátét .
A szívósoron még gondolkozok ,de nem szeretném bent hagyni a lapátokat.
De először is még leömlőre várok.
A szívósoron még gondolkozok ,de nem szeretném bent hagyni a lapátokat.
De először is még leömlőre várok.
Dömpi (il dottore)2013-09-03 23:23:42 // 40273
Amúgy nem mindegy! Pl. a feleségem 147-esébe (1.6 TS) szigorúan Selénia 20K. Sokan mondják, hogy az 1.6 TS csipegeti az olajat. Igen, mondják, akik nem Seléniát tesznek bele. Nálunk a januári olajcsere óta egy csipetnyi sem fogyott. Ráadásul szebb a hangja, és dinamikusabban is megy. Nem tudom az előző tulaj mit rakott bele, de tutira nem Seléniát.
Dömpi (il dottore)2013-09-03 23:20:46 // 40272
öhöm, Castrol-t
Dömpi (il dottore)2013-09-03 23:13:02 // 40271
nem egyszerű művelet, én maham nem fognék neki. Nagyon lent vannak a gyertyák, kézzel nem is lehet hozzáférni. Van aki "spéci" célszerszámokkal (pl. egyszerű vékony gumicső a menetből kitekert gyertya kivételéhez) operál, mint mi anno blog, vagy bont, hogy hozzáférjen.
Dömpi (il dottore)2013-09-03 23:01:38 // 40270
Tegyél csak bele Costrol-t, aztán majd meglátod a hatását!
Alfába Selénia való és kész! Bár tőlem mindenki azt csinál, amit akar...
Alfába Selénia való és kész! Bár tőlem mindenki azt csinál, amit akar...
.......................2013-09-03 23:01:23 // 40269
gyàri vízpumpa biztos jó ,az nem forog el,már..
Tőcsavart is cserélj a leömlőnél ,sőt:
sok EPER böngészés után rájöttem ,hogy a töcsavar törés problémét a gyárban is orvosolták:
hosszabb töcsavar 55207112
+10mm magas alátét 55210138
+anya 55206854
Szerintem vedd ki a szívósorból a lapàtokat a lyukakat meg dugózd le ,talàn fagydugó beleragasztva jó lehet,vagy menet bele aztàn menetes kupakokkal lezàrni..
Mindenesetre egy gondal kevesebb lesz
Tőcsavart is cserélj a leömlőnél ,sőt:
sok EPER böngészés után rájöttem ,hogy a töcsavar törés problémét a gyárban is orvosolták:
hosszabb töcsavar 55207112
+10mm magas alátét 55210138
+anya 55206854
Szerintem vedd ki a szívósorból a lapàtokat a lyukakat meg dugózd le ,talàn fagydugó beleragasztva jó lehet,vagy menet bele aztàn menetes kupakokkal lezàrni..
Mindenesetre egy gondal kevesebb lesz
Dömpi (il dottore)2013-09-03 23:00:02 // 40268
Nekem egy olajcsere szűrővel és olajjal, no meg munkadíjjal 25-ből megvan.
Dömpi (il dottore)2013-09-03 22:54:39 // 40267
Másik dolog, hogy már azóta keresem az okát egy csipogó-zörgő hangnak jobb előlről, mióta megvettem a kocsit (novemberben lesz 2 éve).
A furcsa az, hogy nem akkor hallom, mikor belehuppanok egy nagyobb úthibába, hanem kis apró egyenetlenségeken, pl. mikor végiggördülök a betonozott kocsibeállómon, ahol a beton 2-méterenként dilatálva van. Ennyi elég neki ahhoz, hogy "csipogjon".
Lehet ez a lengéscsillapító hibája?
A furcsa az, hogy nem akkor hallom, mikor belehuppanok egy nagyobb úthibába, hanem kis apró egyenetlenségeken, pl. mikor végiggördülök a betonozott kocsibeállómon, ahol a beton 2-méterenként dilatálva van. Ennyi elég neki ahhoz, hogy "csipogjon".
Lehet ez a lengéscsillapító hibája?
Dömpi (il dottore)2013-09-03 22:47:33 // 40266
Srácok!
Az első futóműnél a gólyaláb után van ugyebár a rugó, azon belül a lengéscsillapító, amin pedig egy porvédő gumi (csatolt fotó ePER-ből, 13-as alkatrész). A porvédőt a lengéscsillapítón felül rögzíti egy műanyag elem, erre kel ráhúzni.
Nálam jobb oldalt ez a műanyag ripityára tört és a porvédő gumi csúszkál fel alá a lengéscsillapítón.
Kérdésem, hogy ez a műanyag a porvédő része - ergo azzal együtt kapható, vagy a lengéscsillapító része, ergo azzal együtt kapható? Azért kérdem így, mert az ePER-ben ilyen alkatrészt külön nem látok.
Valaki találkozott már ilyennel? Szedte már szét a gólyalábat? Esetleg valahogy cserélhető külön ez a nyavalyás műanyag?
Az első futóműnél a gólyaláb után van ugyebár a rugó, azon belül a lengéscsillapító, amin pedig egy porvédő gumi (csatolt fotó ePER-ből, 13-as alkatrész). A porvédőt a lengéscsillapítón felül rögzíti egy műanyag elem, erre kel ráhúzni.
Nálam jobb oldalt ez a műanyag ripityára tört és a porvédő gumi csúszkál fel alá a lengéscsillapítón.
Kérdésem, hogy ez a műanyag a porvédő része - ergo azzal együtt kapható, vagy a lengéscsillapító része, ergo azzal együtt kapható? Azért kérdem így, mert az ePER-ben ilyen alkatrészt külön nem látok.
Valaki találkozott már ilyennel? Szedte már szét a gólyalábat? Esetleg valahogy cserélhető külön ez a nyavalyás műanyag?
Piritu - 1.000.0002013-09-03 22:04:14 // 40264
Piritu - 1.000.0002013-09-03 22:02:50 // 40263
Már csak 250 ezret kell menni vele egy új kocsival, hogy kiderüljön, jó-e? :-DD
mzo2013-09-03 21:51:44 // 40261
Na jó magamtól én se választanék Mol olajat az autómba. Egyébként már esküszöm utána nézek tényleg van-e olyan olaja a Molnak ami jó az Alfába! :))
Piritu - 1.000.0002013-09-03 21:42:15 // 40260
Felőlem nem.
Járkálok elég sokat a világban, ha után kell töltenem nem nagyon tudok olyat szerezni, amit beletöltöttek. (Mondjuk MOL olajat Spanyolországban.) Seleniát bármelyik Fiat/Alfa szervizben kapok, a címek meg ott vannak a kocsihoz adott könyvben.
Meg amúgy is a gyáriajánlás fetisiszták közé tartozom. Nincs kedven kísérletezni a kocsival.
Járkálok elég sokat a világban, ha után kell töltenem nem nagyon tudok olyat szerezni, amit beletöltöttek. (Mondjuk MOL olajat Spanyolországban.) Seleniát bármelyik Fiat/Alfa szervizben kapok, a címek meg ott vannak a kocsihoz adott könyvben.
Meg amúgy is a gyáriajánlás fetisiszták közé tartozom. Nincs kedven kísérletezni a kocsival.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-03 21:41:00 // 40259
van egy szelep a kifolyó azt kéne megvizslatni
Erhard 242 (Pure Energy)2013-09-03 21:40:16 // 40258
ez nem nyeremény játék :)
mzo2013-09-03 21:31:45 // 40257
Jaa látom már, oke te nyertél! :)
Piritu - 1.000.0002013-09-03 21:31:04 // 40256
Lehet, hogy errefelé is el kéne indulni.
Minden esetre érdekes a dolog.
Mondjuk mindkétszer 20e km futás után csinálta. Ha friss olaj lett hozzáöntve helyreállt a rend.
Minden esetre érdekes a dolog.
Mondjuk mindkétszer 20e km futás után csinálta. Ha friss olaj lett hozzáöntve helyreállt a rend.