droberto2013-02-25 00:11:16 // 31603
Helyesen: Kataforetikus
droberto2013-02-25 00:04:16 // 31602
A BMV-nél is csak a 2008-as 5-ös a jó. A többi az kaka. Lehet, hogy ez is csak egyedi eset!?!
droberto2013-02-25 00:01:07 // 31601
Megvan:
Katoferikus festés
Így készül.
Az autóipar már ezt használja.
Az Audin is ez van és a hiba ua., mint nálunk.
Katoferikus festés
Így készül.
Az autóipar már ezt használja.
Az Audin is ez van és a hiba ua., mint nálunk.
droberto2013-02-24 23:42:42 // 31600
droberto2013-02-24 23:31:28 // 31599
Ez a libafoszöld színű bevonat (amit a lenti képen látsz, és nem is tudtam normálisan kikevertetni festékből) valami korrózióvédelmi bevonat akar lenni. (A nevét elfelejtettem, egyszer olvastam erről. Ha jól emlékszem valamiféle elektrolízissel viszik fel a felületre.) Ez sajnos funkcióját tekintve nem a legszerencsésebb bevonat. Talán még ennél is nagyobb baj a burkolatok nem megfelelő védelme. Pl az első doblemeznél a rugó körül kihagyták. Vagy hátul nem védi semmi (egy vacak miniatűr kavicsfóliát leszámítva) a küszöb alját ahol amúgy a kerék miatt a legsérülékenyebb. Továbbá a hátsó kj. íveknél ez a műanyagszálas paplanos történet lehet, hogy jó zajszigetelő, de magába tartja a vizet, és ezzel segíti a korrózió kialakulását. Továbbá ez a rés:
bevezet minden vizet és sót, szétrohasztva ezzel mindent!
Egyszer elbeszélgetnék a gyár illetékes mérnökével ezekről a problémákról!
bevezet minden vizet és sót, szétrohasztva ezzel mindent!
Egyszer elbeszélgetnék a gyár illetékes mérnökével ezekről a problémákról!
GTPeti2013-02-24 23:15:00 // 31598
Az az egészben a pláne, hogy a tökéletesen működő korróziómegelőzéshez tényleg nem kéne űrtechnológia. Csak ahogy írtam minden alkatrészt bedobni a tűziónos medencébe. Ja, hogy akkor az egész autó előállítása 20-30eFt-tal többre jönne ki? Itt jönnek a képbe a gazdaságisok és a döntéshozók. A mai autók kasztnija is csak a prospektus miatt látott cinkfürdőt...
droberto2013-02-24 23:15:00 // 31597
GTPeti2013-02-24 23:07:50 // 31596
Nekem az a tapasztalatom, hogy 10-ből 9 ember semmit nem tesz a korróziómegelőzésért. (Ez most nem félemény, hanem egy neutrális megjegyzés.)
droberto2013-02-24 23:07:16 // 31595
Köszi a linket!
droberto2013-02-24 23:03:00 // 31594
A bölcsővel és gondolom a komplett hátsó futóművel.
droberto2013-02-24 23:01:40 // 31593
Gusztustalan, felfoghatatlan és felháborító! Ezekkel tudnám jellemezni. Minden kép igazat mond. Ezeken kívül még van néhány "forró pont". (Majd fogok róla írni.)
Egyébként erről nem (csak az autóipar), hanem az agresszív síkosságmentesítő anyagok is tehetnek. Legfőképpen az autópályás harcosok vannak a legnagyobb veszélyben. A városi ingázók pedig viszonylagos biztonságban. A tengerparti cirkálók is súlyozottan ártalmas közegben szaladgálnak!
Mindenki aki több évre tervez javaslom, hogy míg (talán) nem késő, lokalizálja az esetleges korróziót és kezelje le rendesen a karosszériát! Akinek eddig szerencséje volt pedig az pedig preventív jelleggel konzerválja 159-esét!
Egyébként erről nem (csak az autóipar), hanem az agresszív síkosságmentesítő anyagok is tehetnek. Legfőképpen az autópályás harcosok vannak a legnagyobb veszélyben. A városi ingázók pedig viszonylagos biztonságban. A tengerparti cirkálók is súlyozottan ártalmas közegben szaladgálnak!
Mindenki aki több évre tervez javaslom, hogy míg (talán) nem késő, lokalizálja az esetleges korróziót és kezelje le rendesen a karosszériát! Akinek eddig szerencséje volt pedig az pedig preventív jelleggel konzerválja 159-esét!
Pityukoma2013-02-24 22:27:17 // 31592
Pityukoma2013-02-24 22:25:00 // 31591
Most már csak azt kell megtalálnom hol tudom beszerezni. Tényleg jókat ír róla:Presto cink spray Köszi még 1x .-)
Pityukoma2013-02-24 22:12:40 // 31590
Köszi a tippet. Lehet a csővel én sem sz@rozok, inkább legyártatom úgy ahogy Te. Azért próbálok törekedni a gyári megoldásra. Bontókban nem nagyon találtam a 2.4-es rendszerét. Mindegyik azt mondta hogy megnézi és vissza hív, de nem teszik :-( amikor megint érdeklődök akkor meg úgy tesznek mintha akkor hallanának először róla :-(
'''''2013-02-24 21:55:34 // 31589
Én vettem saválló csövet és a karosszériásom megcsinálta az első keréktől,a két hátsó végig.A két dobot is kidobattam csak levágta a krómvégeket és az került vissza a cső végére.
Piritu - 1.000.0002013-02-24 21:52:58 // 31588
Nem, nem :-)
Győr
Győr
Piritu - 1.000.0002013-02-24 21:45:25 // 31586
Pityukoma2013-02-24 21:39:24 // 31585
Csak egy érdekesség: Megtaláltam a kereskedést ahonnan az én vasam pályafutása is indult. Végignéztem a használt 159-ket. Az összes a butított verziójú, a 8v-ek mind 115 lovasak, a 16v-ek pedig 136-osak. Úgy látszik arra felé drasztikusan emelkedik az adó 140 ló körül.
Pityukoma2013-02-24 21:15:40 // 31584
Köszönöm szépen, megfogadom :-) Már felírtam a beszerzendő tételek listájára amit a táskámban hordok. :-)
Zolika1552013-02-24 21:07:28 // 31583
(Inkább írjuk rozsdás Fiatnak). Ez mindent elmond a Fiatról meg az autógyártás mai helyzetéről... :D
GTPeti2013-02-24 21:07:14 // 31582
Fémtisztára csiszolni és cink-spray-t ráfújni. Több, vékony rétegeben. Működik. Kb. 1 éve csinálták a flexicsövemet, Presto spray-vel kezeltem, semmi rozsda nincs a varratokon.
Pityukoma2013-02-24 21:03:23 // 31581
Én a jobb oldalra is szeretnék kipöfögőt. Csináltam pár képet a már meglévő cuccokról hátha segít neked.
Még szükségem lesz az alvázon lévő hőterelő lemezre ami a pótkerék dobot öleli körbe, 2db felfüggesztő gumira, "Y"csőre ami a DPF és a két hátsó dob között van, a bal oldali csővégre, a hátsó lökös jobb csővég köré a műanyag éllezáró keretre. A cél, hogy AC-re elkészüljek vele. Ami gáz hogy a lökösbe való keretet külön nem lehet venni csak a lökössel együtt :-( . A hőterelő pedig qrva drága. Még gondolkozom hogy az Y csövet vegyek-e vagy gyártassak kipufogóssal. Szerintetek?
Még lenne egy kérdésem: a felszerelés elött szeretném valamivel lekenni a rozsda ellen. Mit javasoltok?
Még szükségem lesz az alvázon lévő hőterelő lemezre ami a pótkerék dobot öleli körbe, 2db felfüggesztő gumira, "Y"csőre ami a DPF és a két hátsó dob között van, a bal oldali csővégre, a hátsó lökös jobb csővég köré a műanyag éllezáró keretre. A cél, hogy AC-re elkészüljek vele. Ami gáz hogy a lökösbe való keretet külön nem lehet venni csak a lökössel együtt :-( . A hőterelő pedig qrva drága. Még gondolkozom hogy az Y csövet vegyek-e vagy gyártassak kipufogóssal. Szerintetek?
Még lenne egy kérdésem: a felszerelés elött szeretném valamivel lekenni a rozsda ellen. Mit javasoltok?
GTPeti2013-02-24 20:55:04 // 31580
Honnan indulna a korrózió, ha nem a varratoktól? A baj inkább a tisztességes bevonat hiánya... Természetesen a legtökéletesebb tűzihorganyozva lett volna. De ki akar manapság örökéletű alkatrészeket gyártani?
...mint kiderült senki. Végignéztem az adatbázisban az összes márkát és kiderült: Az Alfa csak egy a sok közül, aki odalent nagyon erősen spórol. A két legjobb márka, a Renault (nem tévedés!) és a BMW. Megerősítettek abban, hogy ha egyszer új autóm lesz, azonnal konzerválni fogom.
...mint kiderült senki. Végignéztem az adatbázisban az összes márkát és kiderült: Az Alfa csak egy a sok közül, aki odalent nagyon erősen spórol. A két legjobb márka, a Renault (nem tévedés!) és a BMW. Megerősítettek abban, hogy ha egyszer új autóm lesz, azonnal konzerválni fogom.
mizooo2013-02-24 20:39:14 // 31579
A hegesztéseknél volt a gond onnan indult, lehet nagyon kiégették a fémet?
mizooo2013-02-24 20:37:05 // 31578
Itt egy 2008-as gép, hasonlóan neki is a bölcső indult meg de nem gyengén!
Rozsdás Alfa
Nekem ennyire nem durva, de ha jön a jó idő neki kell állnom. Mintha nem lenne lefestve rendesen.
Rozsdás Alfa
Nekem ennyire nem durva, de ha jön a jó idő neki kell állnom. Mintha nem lenne lefestve rendesen.
GTPeti2013-02-24 20:18:45 // 31577
Érdemes átbogarászni a többi márkát is.
A BMW-ről készült képek többsége olyan, amilyet egy Alfa tulajdonos csak látni szeretne... (A BMW-knél az alapos konzerválásról áttértek a "beburkolásra". A műanyagok mögött alig vannak alvázvédve a dolgok. Ennek ellenére jól tartják magukat, a képek alapján.)
A BMW-ről készült képek többsége olyan, amilyet egy Alfa tulajdonos csak látni szeretne... (A BMW-knél az alapos konzerválásról áttértek a "beburkolásra". A műanyagok mögött alig vannak alvázvédve a dolgok. Ennek ellenére jól tartják magukat, a képek alapján.)
GTPeti2013-02-24 20:14:35 // 31576
Azt írják, hogy enyhén szólva hiányos és gyenge a felületvédelem...
Megnéztem az Audikat. Itt is ezt írják. Szó szerint: 2005 óta a VW konszern szinte semennyire sem konzerválja az autókat. (Ezt a hagyományos alapozó+festék felületvédelmen kívül értik. A kritikus helyeken, értsd az alvázon.)
Megnéztem az Audikat. Itt is ezt írják. Szó szerint: 2005 óta a VW konszern szinte semennyire sem konzerválja az autókat. (Ezt a hagyományos alapozó+festék felületvédelmen kívül értik. A kritikus helyeken, értsd az alvázon.)
mizooo2013-02-24 20:11:10 // 31575
Fordítod? Nekem a bölcsővel van nagy baj :(
droberto2013-02-24 19:56:54 // 31573
Szerintem jól érted. :) Ha úgy vágod mint a képen, illetvea kipuffból 25 mm-t vágsz, akkor lesz olyan mint az enyém, ami kb. 30-40 mm-t lóg kijjebb mint a gyári.
Egyébként a csőből emlékeim szerint többet nem nagyon tudsz vágni, mert akkor már a hajlításba vágsz, és akkor függőleges vágásnál bukod a kör keresztmetszetet, s ekkor ha a vég belső kúpjához illesztesz, nem lesz vízszintes a vég.
Ha mindenképp a gyári kilógásra hajtasz a végből vágj vissza többet. :)
Ideteszem amiből én dolgoztam:
Zsolt155 vége. :)
Egyébként a csőből emlékeim szerint többet nem nagyon tudsz vágni, mert akkor már a hajlításba vágsz, és akkor függőleges vágásnál bukod a kör keresztmetszetet, s ekkor ha a vég belső kúpjához illesztesz, nem lesz vízszintes a vég.
Ha mindenképp a gyári kilógásra hajtasz a végből vágj vissza többet. :)
Ideteszem amiből én dolgoztam:
Zsolt155 vége. :)
droberto2013-02-24 19:55:18 // 31572
Szerintem jól érted. :) Ha úgy vágod mint a képen, illetvea kipuffból 25 mm-t vágsz, akkor lesz olyan mint az enyém, ami kb. 30-40 mm-t lóg kijjebb mint a gyári.
Egyébként a csőből emlékeim szerint többet nem nagyon tudsz vágni, mert akkor már a hajlításba vágsz, és akkor függőleges vágásnál bukod a kör keresztmetszetet, s ekkor ha a vég belső kúpjához illesztesz, nem lesz vízszintes a vég.
Ha mindenképp a gyári kilógásra hajtasz a végből vágj vissza többet. :)
Ideteszem amiből én dolgoztam:
Egyébként a csőből emlékeim szerint többet nem nagyon tudsz vágni, mert akkor már a hajlításba vágsz, és akkor függőleges vágásnál bukod a kör keresztmetszetet, s ekkor ha a vég belső kúpjához illesztesz, nem lesz vízszintes a vég.
Ha mindenképp a gyári kilógásra hajtasz a végből vágj vissza többet. :)
Ideteszem amiből én dolgoztam:
Gabesz012013-02-24 19:24:21 // 31571
basssszki :) Ne hari..
Pityukoma2013-02-24 19:22:42 // 31570
Nekem is valami ilyen csúszott ki a számon. Most már röhögök rajta :-)
Pityukoma2013-02-24 19:21:34 // 31569
Nekem is 2 nap kellett hozzá mire észre vettem. Annyira a fényezést vizslattam csak :-)
Pityukoma2013-02-24 19:20:28 // 31568
Ott még hülyébb lennék mint itt :-)
Dévid2013-02-24 18:44:54 // 31567
Ne csüggedj, inkább így lásd a 6-ost, mint úgy ahogy én láttam anno a 9-est. :D
Imi2013-02-24 18:19:05 // 31566
Tényleg.Fel se tünt.:)
Gábor792013-02-24 17:31:43 // 31565
Beszarás... már bocs!
Dömpi (il dottore)2013-02-24 17:10:58 // 31564
Régen még a 60-as években nem felvételről, hanem élőben ment a TV adás.
A lottószámok sorsolásakor éppen az ózdi kohászművek Lenin brigádja húzta a számokat.
A kohász kihúzta a gömből a kis piros golyót, szétcsavarta, majd megszólalt:
"Hatos! ... lófaszt! Kilences!"
A lottószámok sorsolásakor éppen az ózdi kohászművek Lenin brigádja húzta a számokat.
A kohász kihúzta a gömből a kis piros golyót, szétcsavarta, majd megszólalt:
"Hatos! ... lófaszt! Kilences!"
GTPeti2013-02-24 17:10:23 // 31563
Szeretettel várunk a 156 topicban. :)))
Imi2013-02-24 16:57:18 // 31560
Mi a baj???Én nem látom.
Pityukoma2013-02-24 16:53:34 // 31559
GTPeti2013-02-24 16:08:01 // 31558
Végülis a csomagtérajtóban van elég hely, oda lehetne tenni a rugós babák ütközők helyett valami komolyabbat.
Liquid2013-02-24 16:02:46 // 31557
inkább valami rugós, vagy egyéb megoldás, ami megemeli pár centit a csomagtérajtót
Piritu - 1.000.0002013-02-24 15:34:54 // 31556
Ez is koszos lesz :-(
Most komolyan ez akkora probléma tud lenni? :-O
27 éve vezetek, de még sose okozott problémát, mint ahogy a pohártartó hiánya sem, a beparkoló automatika hiánya sem.
Már kezdem érteni, hogy miért nyílik magától egy-két német vas hátulja.
Most komolyan ez akkora probléma tud lenni? :-O
27 éve vezetek, de még sose okozott problémát, mint ahogy a pohártartó hiánya sem, a beparkoló automatika hiánya sem.
Már kezdem érteni, hogy miért nyílik magától egy-két német vas hátulja.
Shadin2013-02-24 15:25:43 // 31555
Megrendeltem. Majd nyafogok.
Shadin2013-02-24 15:20:56 // 31554
Jól értem, hogy piros vonalnál mélyebbre kell kivágni hogy ne legyen hosszabb 3-4cm-rel mint a gyári. És/vagy a csövet (is) rövidebbre kell vágni.