Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-07 20:50:41 // 30403
a JTS-nek sajnos vannak hibái amit ha kifogsz költségesek mellette meg még eszik is, a dejzelnek is vannak hibái csak azokat már ismerjük :)
Liquid2013-02-07 20:45:56 // 30402
én gondolkodtam rajta, de aztán tetettem róla, igaz sose próbáltam. Konkrétan rosszat nem mondtak róla, csak annyit hogy nem olyan életteli mint a TS, nincs szép hangja, mindenki azt mondta a 2.4 dízel sokkal jobb választás.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-07 20:43:49 // 30401
mögöttünk a mesetrműhelyben van is egy úgy nevezett rozsdálókamra ahol már 2 éve 90%-os páratartalom és 15%-os sótartalom mellett rohasztják a 2es acéllemezt 16 fokon :P majd szólok ha elrohadt...
Piritu - 1.000.0002013-02-07 20:42:17 // 30400
Nem nagyon van itt senkinek :-(
Sőt benzines se nagyon van.
Sőt benzines se nagyon van.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-07 20:36:19 // 30399
ezért jó a net a sok infó és a végén mindenki tudós :)))
GTPeti2013-02-07 20:36:05 // 30398
Pont a cartársnak nincs amúgy félnivalója, mert jófajta szerekkel csinált/csinál alváz- és üregvédelmet. B)
Liquid2013-02-07 20:33:50 // 30397
pl. az hogy inkább hagyjuk kint az autót, mint betegyük egy mondjuk 16 fokos garázsba mert reggelre elporlad
Liquid2013-02-07 20:31:53 // 30396
nagyon ráérsz :)
Liquid2013-02-07 20:30:56 // 30395
bocs főnök, többé nem fordul elő :))
Totti (NagyVad)2013-02-07 20:23:52 // 30394
65 os az agy közép!
Norby2013-02-07 20:20:20 // 30393
Hello mindenki!
2.2 JTS-ről mit tudtok mondani?
Érdemes benne gondolkodni?
2.2 JTS-ről mit tudtok mondani?
Érdemes benne gondolkodni?
Alfonis2013-02-07 19:44:53 // 30392
Father mondta, hogy akar egy aknát majd csinálni... Zoli bácsi aki 600 méterre lakik, egy sörér szívesen rendelkezésünkre adja a szerelő műhelyét. Mondtam neki nincs nekünk garázsra szükségünk hát itt az akna, olajcsere bármi jöhet sőt még szerszámai is vannak. Úgy vettem észre, h ez nem volt meggyőző érv. Abszolut nincs szükségünk aknára :D de majd most felvetem ezt h ne párolja már a suzut alulról. Ha kiröhög az tudjuk kinek a nevén fog száradni!!!! áá :D
droberto2013-02-07 17:46:59 // 30391
Így van, ezért szárítja a klíma a levegőt.
'''''2013-02-07 17:39:08 // 30390
Szép felnik!Szerencséd,hogy nem nagyfékes verdád van,mert arra nagyon kevés felni megy fel.ET szám és furat osztókör stimmel?
Piritu - 1.000.0002013-02-07 17:29:14 // 30389
Nem azért, az általad mért 70% vs 35% teljesen normális arány. A magasabb hőmérsékletű levegő több párát tud elnyelni. Ha ugyan annyi van benne a magasabb hőmérsékletű levegő relatív páratartalma alacsonyabb. ezért fele a benti. (A relatív páratartalmat mutatja a műszer).
Nyáron 3x fokban a mostani vízmennyiség többszörösét is fel tudja venni a levegő. Annyi ritkán van. (Amit ha a klíma lehűt megugrik 100%-ra, kicsapódik és kicsöpög a kocsiból a víz.)
Nyáron 3x fokban a mostani vízmennyiség többszörösét is fel tudja venni a levegő. Annyi ritkán van. (Amit ha a klíma lehűt megugrik 100%-ra, kicsapódik és kicsöpög a kocsiból a víz.)
droberto2013-02-07 17:22:56 // 30388
Piritu - 1.000.0002013-02-07 17:20:29 // 30387
Te nem szoktad lemosni, mielőtt minden este beállsz? :-OO
irgumburgum :-DD
irgumburgum :-DD
droberto2013-02-07 17:20:09 // 30386
Gondolom azért mert most olvad a hó.
Kitettem du a mérőt a garázs elé 20 percre, 10 centire a nedves betontól és 70%-ot mutatott. Most a szobába 35 van! :) Lehet most elviszem magammal az usziba is! :)))
Egyébként azt mondják, hogy 70-ig optimális.
Kitettem du a mérőt a garázs elé 20 percre, 10 centire a nedves betontól és 70%-ot mutatott. Most a szobába 35 van! :) Lehet most elviszem magammal az usziba is! :)))
Egyébként azt mondják, hogy 70-ig optimális.
Piritu - 1.000.0002013-02-07 17:17:55 // 30385
Én meg örültem, hogy NEM tettek a Párducba, pedig a felszereltség része volt :-DD
Piritu - 1.000.0002013-02-07 17:11:10 // 30384
Most éppen több helyen is 90% felett van az országban. Ha ez a száraz, mennyi a nedves? :-DD
droberto2013-02-07 17:03:17 // 30383
droberto2013-02-07 17:01:05 // 30382
Köszi az észrevételt, még megfontolom.
Kazes☻2013-02-07 16:40:28 // 30381
Látod milyen szerencse! De nem a garázsról van szó, hanem a rossz, párás aknáról, szvsz! :)))))
Tibcsi1662013-02-07 16:36:19 // 30380
Még jó hogy nincs garázsom! Így legalább nem rohad olyan gyorsan a vas a sok párától :):):)
Csaszi2013-02-07 16:27:42 // 30379
Sziasztok!
Hogy egy kicsit félbeszakítsam a fűtött-nem fűtött garázs vitát (amit egyébként jó olvasni, :) és ha már választanom kéne, a nem fűtött mellett szavazok!), megkérdezném, hogy a kerékagy tehermentesítőnek mekkora az átmérője?
Na csak mert találtam egy szépséges alufelni (és ez itt), amiért elindulnék csak nem akarok feleslegesen 250 km-et autókázni!
Hogy egy kicsit félbeszakítsam a fűtött-nem fűtött garázs vitát (amit egyébként jó olvasni, :) és ha már választanom kéne, a nem fűtött mellett szavazok!), megkérdezném, hogy a kerékagy tehermentesítőnek mekkora az átmérője?
Na csak mert találtam egy szépséges alufelni (és ez itt), amiért elindulnék csak nem akarok feleslegesen 250 km-et autókázni!
droberto2013-02-07 16:11:00 // 30378
Lemosom mindig garázsba állás előtt, ha nedvesek (voltak) az utak, vagy ha túl poros!
droberto2013-02-07 16:08:43 // 30377
Melyik része vicces? Még a szerző neve is kint van.
Így van a szellőztetés a fontos, hogy a párás levegő cserélődjön.
Így van a szellőztetés a fontos, hogy a párás levegő cserélődjön.
Liquid2013-02-07 15:49:04 // 30376
tehát a só a problem, nem a "meleg" meg a páratartalom, viszont télen max akkor nem lesz sós ha minden garázsba bejárás előtt lemosod
Liquid2013-02-07 15:47:34 // 30375
vicces egy cikk ez :)
Egyébként benne van hogy a szellőzés hiánya a probléma, de ha ennek hiszek akkor azokon a téli napokon, mikor épp nem fúj szél, és nincs min -10 fok, iszonyúan rozsdásodik akkor is ha kint áll
Egyébként benne van hogy a szellőzés hiánya a probléma, de ha ennek hiszek akkor azokon a téli napokon, mikor épp nem fúj szél, és nincs min -10 fok, iszonyúan rozsdásodik akkor is ha kint áll
Verdesca2013-02-07 15:24:34 // 30374
OK, köszi a tanácsokat, majd dokumentálom a szerelést hátha valakinek hasznos lesz.
Alfonis2013-02-07 15:23:41 // 30373
véleményem szerint 99%, hogy kicsi lesz a venti. A 3 könyök tuti betesz neki ha a 3 m cső nem is. Menni fog vele de tényleg nagyon kevés légmennyiségről lesz szó.
droberto2013-02-07 15:18:07 // 30372
Laikusként végiggondolva elég neki egy 12V.
A tükörben van egy fényérzékelő és egy ki/be kapcsoló.
Ajánlom figyelmedbe az eLeart. Ott meg kell találj mindent (működési leírás, kapcsolási rajz ...stb.) elméletileg.
A tükörben van egy fényérzékelő és egy ki/be kapcsoló.
Ajánlom figyelmedbe az eLeart. Ott meg kell találj mindent (működési leírás, kapcsolási rajz ...stb.) elméletileg.
droberto2013-02-07 15:12:49 // 30370
"nem a fütött garázs miatt rohad a kocsi" - Ezt nem is mondtam!
A fémalkatrészek elsősorban a korrozív savas síkosságmetesítő anyagoktól (legyen az só, vagy bármi más) oxidálódnak, másodsorban a nedvességtől, ami a fűtött garázsban fokozottan jelen van. Arról nem is beszélve, hogy a kémiai folyamatok is gyorsabban végbemennek a nagyobb hőmérsékleten.
A fémalkatrészek elsősorban a korrozív savas síkosságmetesítő anyagoktól (legyen az só, vagy bármi más) oxidálódnak, másodsorban a nedvességtől, ami a fűtött garázsban fokozottan jelen van. Arról nem is beszélve, hogy a kémiai folyamatok is gyorsabban végbemennek a nagyobb hőmérsékleten.
.......................2013-02-07 15:05:57 // 30369
ÉN EZT NEM MONDTAM,
most melyikröl beszélünk?
a belsö tükörröl?
most melyikröl beszélünk?
a belsö tükörröl?
Vermacy2013-02-07 14:57:11 // 30368
Hali!
Ilyen, fényre sötétedős tükröt Én is szeretnék a cabrióba. Elég neki +12V, oszt működik is? Ez nagggggyyyon jó hír...
Ilyen, fényre sötétedős tükröt Én is szeretnék a cabrióba. Elég neki +12V, oszt működik is? Ez nagggggyyyon jó hír...
Liquid2013-02-07 14:46:13 // 30367
mi a rákért korrodálódna jobban akkor ha mondjuk 16 fokra van fűtve a garázs és nem -5 van bent? ennyi erővel nyáron qurvásul kéne korrodálódnia, mivel van vagy 40 fok a garázsomban.
.......................2013-02-07 14:06:03 // 30366
nekem más a tapasztalatom,
nem a fütött garázs miatt rohad a kocsi
hanem az útra kiszórt sótól,
az elektolizises horganyt 5-6 év alatt simán lekapja a csavarokról
nem a fütött garázs miatt rohad a kocsi
hanem az útra kiszórt sótól,
az elektolizises horganyt 5-6 év alatt simán lekapja a csavarokról
droberto2013-02-07 14:01:37 // 30365
SZVSZ a fűtött garázsnak van sok előnye és van hátránya is.
A korrózió szempontjából bizonyosan hátrányos.
A korrózió szempontjából bizonyosan hátrányos.
droberto2013-02-07 14:00:15 // 30364
droberto2013-02-07 13:58:35 // 30363
Télen általában száraz a levegő. Köd általában tavasszal és ősszel van.
.......................2013-02-07 13:55:59 // 30362
szerintem lesz ott kábel,
de ha nem tudsz majd vinni egy +12v ot az olvasólámpáról,
vagy az sincs?
de ha nem tudsz majd vinni egy +12v ot az olvasólámpáról,
vagy az sincs?
droberto2013-02-07 13:55:47 // 30361
Az a gond mert ott 10-13°C-os, magas (talajból származó) páratartalmú levegő van.
Ez a levegő felfele száll és ahol találkozik (fedlapok) a 2-6°C hideg száraz levegővel ott kicsapódik. Továbbá még a garázs ajtaján van erős párakicsapódás.
Az átszellőzést csak egy falon tudom kivitelezni. Egyébként az ajtó alján nekem is vannak szellő furatok.
Ez a levegő felfele száll és ahol találkozik (fedlapok) a 2-6°C hideg száraz levegővel ott kicsapódik. Továbbá még a garázs ajtaján van erős párakicsapódás.
Az átszellőzést csak egy falon tudom kivitelezni. Egyébként az ajtó alján nekem is vannak szellő furatok.
Piritu - 1.000.0002013-02-07 13:52:24 // 30360
Ha belegondolok, hogy a régi garázson csak hullámpala volt. Az sose volt nyirkos, pedig akna is volt benne.
Ellenben a szél behordta a havat a réseken :-)
Ellenben a szél behordta a havat a réseken :-)
Piritu - 1.000.0002013-02-07 13:49:26 // 30359
Én is :-))
Kondenzvíz addig keletkezik, amíg a vas hidegebb, mint a környező levegő és kicsapódik a pára. Utána már nem csapódik ki. Sőt, ha a környező levegő páratartalma nem 100% (köd), akkor még száradni is tud.
Kondenzvíz addig keletkezik, amíg a vas hidegebb, mint a környező levegő és kicsapódik a pára. Utána már nem csapódik ki. Sőt, ha a környező levegő páratartalma nem 100% (köd), akkor még száradni is tud.
Liquid2013-02-07 13:42:26 // 30358
nemhiszem hogy egyértelműen az akna lenne a probléma, mindenestre én lefedném.
Az elszívás akkor lenne jó szerintem, ha azzal velósítanád meg az átszellőzést, tehát a hátsó falnál szívod el és moöndjuk a garázskapu tetejénél kivezeted, de úgy kell qrva hosszú cső, és oda kevés egy 150mm-es kis venti.
Ja és a kapu alsó részére meg kellene vágni lyukat, hogy ott be tudjon menni a levegő
Az elszívás akkor lenne jó szerintem, ha azzal velósítanád meg az átszellőzést, tehát a hátsó falnál szívod el és moöndjuk a garázskapu tetejénél kivezeted, de úgy kell qrva hosszú cső, és oda kevés egy 150mm-es kis venti.
Ja és a kapu alsó részére meg kellene vágni lyukat, hogy ott be tudjon menni a levegő
droberto2013-02-07 13:39:34 // 30357
"Fűtetlen helyen ugyan így folyik, csak napokig." - Én a belső kondenzvizekre gondoltam!
droberto2013-02-07 13:31:36 // 30356
"ventillátorral nagyon nehezen tudom elképzelni, hogy csökkenteni tudod a páratartalmat," - Elméletben működik. Bár vannak kétségeim nekem is.
Nekem lyukacsos tégla a fal a tető pedig gőzölt beton (panel). Az átszellőztetés nálam nem játszik mert van hátsó szomszédom.
Egyébként nem is ez a gond, hanem az a fránya akna.
A párát direktbe én se érzékeltem, de sejtettem, hogy van, mert a horganyzott csavarokat is elkezdte enni az idő a szortimentben, és aknafedlapok is vizesek voltak alulról.
Szerintem a páramentesítésre jobb az elszívás, mint az elektromos páramegkötő gép.
Nekem lyukacsos tégla a fal a tető pedig gőzölt beton (panel). Az átszellőztetés nálam nem játszik mert van hátsó szomszédom.
Egyébként nem is ez a gond, hanem az a fránya akna.
A párát direktbe én se érzékeltem, de sejtettem, hogy van, mert a horganyzott csavarokat is elkezdte enni az idő a szortimentben, és aknafedlapok is vizesek voltak alulról.
Szerintem a páramentesítésre jobb az elszívás, mint az elektromos páramegkötő gép.
Verdesca2013-02-07 13:28:14 // 30355
Valaki fel tudna világosítani? rám férne a segítség. köszi
droberto2013-02-07 13:23:28 // 30354
Látom szakmabéli vagy. :)
~3 m DN150 cső
3 db 90°-os ívidom
~3 m DN150 cső
3 db 90°-os ívidom