Don Gombóc2010-12-05 19:20:15 // 9852
Ja és mindkettő Mol-nál volt. Bár ez nem sokat jelent, másiknál is előfordulhat éppúgy.
Don Gombóc2010-12-05 19:18:40 // 9851
Hát ha ilyen szar vizes a nyál, mit lehet tenni? Ez a megoldás. Persze kút válogatja. Ha lehet akkor minél újabb kútnál kell tankolni, ott még talán jó a tartály rendszer. Arra már gondolni sem merek hogy vizezik.
ALFI1562010-12-05 19:14:21 // 9850
És az új dieselek mit szólnának hozzá ha minden tankhoz hozzányomnánk 1 liter E85-öt?
Don Gombóc2010-12-05 19:07:39 // 9849
Sajna én két benzines autómmal is jártam így. ha -10 alá esik a hőmérséklet könnyen befagy a víz a porlasztókba fúvókákba. Akár dízel akár benzines autókba érdemes tenni egy tankhoz egy liter alkoholt, erre jó az E85. Annyi nem károsít semmit, és az alkohol magához köti a vizet és így nem lesz gond.
ALFI1562010-12-05 19:02:32 // 9848
De ha szomszéd is ugyan így járt akkor azért nagy a valószinűség,hogy az a kút a ludas.
Piritu - 1.000.0002010-12-05 18:55:10 // 9847
Nem biztos, hogy a német Aral-nál tankoltál vizes nyálat.
Bármelyik másik is szóba jöhet. Lehet, hogy a hazaúton történt...
Elég egyszer, valamikor, valahol....
Bármelyik másik is szóba jöhet. Lehet, hogy a hazaúton történt...
Elég egyszer, valamikor, valahol....
ALFI1562010-12-05 18:49:06 // 9846
Gondolom most kicserélik neked.Váltassz kutat és szerintem nem lessz több ilyen gond.
DrB2010-12-05 18:39:10 // 9845
Még friss a seb... :D
Kutat váltok, az biztos.
Kutat váltok, az biztos.
Piritu - 1.000.0002010-12-05 18:27:54 // 9844
link?
Piritu - 1.000.0002010-12-05 18:25:54 // 9843
Király, ez kell nekem!
...izé, lesz :-))
...izé, lesz :-))
ALFI1562010-12-05 18:18:16 // 9842
Már mint úgy értettem a cserén kívűl nem kell bolygatni az üzemanyagszűrőt.
ALFI1562010-12-05 18:16:33 // 9841
Nem tudsz ezen túllépni úgy látom.Minden második olajcserénél bőven jó.De cserélj mindegyiknél.Én is így szoktam bár teljessen felesleges.Nem kell tél elött cserélni.Én nem hallottam még olyanról akinek befagyott.Még mindig azt mondom:Xar a kút amin tankolsz.
DrB2010-12-05 18:11:55 // 9840
Kösz a részletes leírást, így már nem tűnik annyira kínainak. Évente hányszor és mikor érdemes ez eljátszani? Gondolom, tél előtt mindenképp.
DrB2010-12-05 18:10:47 // 9839
Kár lenne, ha PS maradna... Egy ilyenre vevő lennék. :)
ALFI1562010-12-05 18:03:32 // 9838
Szerintem nincs bekábelezve.Egyébként mennyibe van a 159 bőrbelső?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-05 17:35:39 // 9837
szerintem photoshop de ez egy fain megoldás a nappali fényre :)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-05 17:34:14 // 9836
nem nagy kunszt, leveszed a szűrőt amire két gyorscsati megy rá azaz az üzemagyag csövek, a tűzfalhoz talán 8-as anya rögzíti a bilincset, aztán beviszed a melegre hajszárítóval melegíted és kifolyatod belőle a gázolajat ami benne van aztán ha van sebbenzined azzal is átmoshatod...vizet még véletlenül se engedj bele...hagyod száradni aztán vissza a helyére felül van egy anyás légtelenítő azt megnyitod és a kulcsot bedugod a helyére ahogy jön a nyál elzárod és menetkész vagy
.....2010-12-05 17:25:44 // 9835
.....2010-12-05 17:22:39 // 9834
a frissítés tartalmaz új funkciót? miben különbözik?
pettinke2010-12-05 16:59:32 // 9833
most jött ki októberben egy újabb firmware hozzá, nekem azzal egyelőre úgy tűnik, stabil lett. a német Alfás honlapról töltöttem le, ez a síma B&Me-hez van, nem a Nav-oshoz
pettinke2010-12-05 16:54:18 // 9832
nahogy NightPanel:
a km-óra marad csak égve, a középkonzol három kis műszere is sötét lesz.
viszont a rádió+klíma paneljei égve maradnak, meg a kis fenti parázsfény is, ami a sebváltót világítja.
nekem hosszú, sötétben elkövetett autópályázásnál jól jött, kevésbé fárasztja a szemet. volt hogy még a rádiót is kikapcsoltam a világítása miatt, úgyis beszélgettünk, nem kellett szólnia.
a km-óra marad csak égve, a középkonzol három kis műszere is sötét lesz.
viszont a rádió+klíma paneljei égve maradnak, meg a kis fenti parázsfény is, ami a sebváltót világítja.
nekem hosszú, sötétben elkövetett autópályázásnál jól jött, kevésbé fárasztja a szemet. volt hogy még a rádiót is kikapcsoltam a világítása miatt, úgyis beszélgettünk, nem kellett szólnia.
DrB2010-12-05 15:52:55 // 9831
159-esnél mennyire egyszerű az üzemanyagszűrő tisztítása házilag? Értem ezalatt a víz leengedését, kiszárítását.
W.2010-12-05 15:33:07 // 9830
Szerintetek motoros bőrülést be lehet pakolni olyanba, amiben eredetileg manuális van? Lenne egy szép garnitúra és gondolkodóba estem...
ALFI1562010-12-05 11:45:29 // 9829
Én a pirosat.Állandóan használom 2008-óta amióta a kék SW-t megvettem.Ha megyünk nyaralni Horvátba még oda is viszem a spurit.Én állandóan teszem bele.
Piritu - 1.000.0002010-12-05 11:44:25 // 9828
Olvasatomban pont a vezetési körülményekről szól a dolog. Figyelmeztet, hogy megváltozott a helyzet.
Nekem már többször is jól jött. Németbe menet gyakran 6-800 km-t megyek egyben. Ennyi út alatt drasztikusan változhat a hőmérséklet. A hőmérő helyett más volt a kijelzőn, az úton nem látszott semmi. Jött a "hópihe" és nem sokkal később tényleg le volt fagyva az út.
Ha zavar tuti ezt is "ki lehet ütni" - bár még nem hallottam ilyenről.
Nekem már többször is jól jött. Németbe menet gyakran 6-800 km-t megyek egyben. Ennyi út alatt drasztikusan változhat a hőmérséklet. A hőmérő helyett más volt a kijelzőn, az úton nem látszott semmi. Jött a "hópihe" és nem sokkal később tényleg le volt fagyva az út.
Ha zavar tuti ezt is "ki lehet ütni" - bár még nem hallottam ilyenről.
Piritu - 1.000.0002010-12-05 11:40:12 // 9827
Nem véletlenül áll vissza egy csomó dolog alaphelyzetbe, ha újra ráadod a gyújtást.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-05 11:16:12 // 9826
jah a KRESZ-ben meg benne van hogy a látási és vezetési körülményeknek megfelelően kell vezetni :) Szóval nem hivatkozhatsz arra hogy azért csúsztam meg a jégen mert a kis rohadék autó nem mutatta a hópihe jelet :D
Piritu - 1.000.0002010-12-05 11:14:25 // 9825
Erre ott az utasítás a használatiban, hogy állítsd be a kívánt hőfokot az utastérben és nyomd meg az "auto" feliratú gombot a klímán. Ha nem így teszel Te vagy a hibás, mert nem tartottad be :-PP
Most olvasom, elég szájbarágós a stílusa. (333 oldal + rádió + Blu&Me )
Ha nem tudnám, hogy olasz azt hinném, hogy német. :-)
Most olvasom, elég szájbarágós a stílusa. (333 oldal + rádió + Blu&Me )
Ha nem tudnám, hogy olasz azt hinném, hogy német. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-05 11:08:45 // 9824
na akkor beperelem a gyárat hogy nem mutatja a kánikula logót és nyáron hőgutát kapok :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-05 11:07:54 // 9823
megjöttek a fékbetétek előre ATE hátra Textar...már csak sport tárcsát kéne hátra kukáznom...
Piritu - 1.000.0002010-12-05 11:07:42 // 9822
Mert lennének páran, akik beperelnék a gyárat, hogy nem szóltak, mert csúszik az út :-))
(A mikrós felirat is ezért van egyes országokban, hogy ne szárítsunk benne macskát.)
(A mikrós felirat is ezért van egyes országokban, hogy ne szárítsunk benne macskát.)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-05 11:04:21 // 9821
de jó hogy nálunk ilyen "silány" a gázolaj minősége igaz hogy többet eszik (egyesek szerint) 1L-rel de mindig indul :P
Erhard 242 (Pure Energy)2010-12-05 11:02:04 // 9820
egyébként nem is értem minek jelzi vagy ha a téli hőm. jelzi akkor miért nincs napocska 25 fok felett, miért nincs esőcsepp 5 csep/mp/10cm2 ....
DrB2010-12-05 09:43:49 // 9819
Kösz! Konkrétan melyik Spuri adalékot és milyen gyakran használod?
DrB2010-12-05 09:42:49 // 9818
Még azt elfelejtettem írni, hogy a műhelyvezető azt is hozzáfűzte a történethez, hogy Németországban az utóbbi időben változtattak az diesel üzemanyag összetételére vonatkozó előírásokon környezetvédelmi szempontokból, ami viszont olyan irányba vitte el a fiziko-kémiai tulajdonságait, aminek nem kedvez a tél...
Tegnap olvastam az Indexen(?), hogy otthon is növelni akarják a biodiesel arányát?
Erről valakinek véleménye, amit korábban írtam:
"Kérdeztem, hogy lehet igazán megelőzni az ilyen bajt? Arról magyarázott, hogy téli extra adalékkal (amit ugye beletöltöttem elővigyázatosságból), téli diesellel (a Shellt ajánlotta), de szerinte a régi módszer a legtutibb: spirituszt és kevés ólommentes benzint hozzákeverni minden tank dieselhez."
Tegnap olvastam az Indexen(?), hogy otthon is növelni akarják a biodiesel arányát?
Erről valakinek véleménye, amit korábban írtam:
"Kérdeztem, hogy lehet igazán megelőzni az ilyen bajt? Arról magyarázott, hogy téli extra adalékkal (amit ugye beletöltöttem elővigyázatosságból), téli diesellel (a Shellt ajánlotta), de szerinte a régi módszer a legtutibb: spirituszt és kevés ólommentes benzint hozzákeverni minden tank dieselhez."
W.2010-12-05 07:54:07 // 9817
Akkor remélem eltűnik, mert elég idegesítő lesz egész télen ezzel a virító sárga hópehellyel járni...:))
ALFI1562010-12-05 07:48:47 // 9815
Nagy kúton nem láttam még csak kis maszek,magán kúton.Meg különböző autósboltokba.Minden városba van pár hely ahol lehet venni.
ALFI1562010-12-05 07:46:18 // 9814
Majd a karácsony elötti vadászatra gondolom nállatok is vesz a társaság fácánt.Arra kell kimenni.Ott ropognak a puskák rendessen.
Balázs156SW2010-12-05 07:37:47 // 9813
Látom alakul a bajorországi Alfatali. Csak időben szóljatok.....
Matta1562010-12-05 00:09:39 // 9812
Igen de nagyon kevés a madár, majd nyomom :)
DrB2010-12-04 23:35:11 // 9811
Ezt a Spurit már többször írtad. Pontosan melyiket töltöd a dieselbe? Melyik benzinkutakon tudom megvenni?
Piritu - 1.000.0002010-12-04 21:06:51 // 9810
ALFI1562010-12-04 21:05:46 // 9809
Vigyázz rá!Sok boldog kilómétert.Holnap a teritékről hozzál képet.Apróvadas vadászat lessz?
.....2010-12-04 21:00:10 // 9808
A könyv ezt írja :
Ha a külső hőmérséklet 3°C-ra vagy az
alá csökken, a kijelzőn megjelenik a figyelmeztető
üzenet és a * szimbólum,
és egy hangjelzéssel együtt figyelmezteti
a vezetőt az útfelület lehetséges jegesedésére.
Egyes változatoknál, a fenti figyelmeztető
ciklus végén, vagy a MENU gomb
rövid megnyomására:
– a kijelzett üzenet eltűnik és az előzőleg
aktív kijelző ismét megjelenik;
– a hőmérséklet kijelzés villogása befejeződik;
– a * szimbólum a kijelző alsó részén
marad (addig, amíg a külső hőmérséklet
6°C vagy annál alacsonyabb
A fenti ciklus csak egyszer játszódik le,
amikor a külső hőmérséklet 3°C-ra vagy
az alá csökken, és csak akkor ismétlődik
meg, amikor a külső hőmérséklet
meghaladja a 6°C-ot, és azután ismét
3°C-ra vagy az alá csökken.
Ha a külső hőmérséklet 3°C-ra vagy az
alá csökken, a kijelzőn megjelenik a figyelmeztető
üzenet és a * szimbólum,
és egy hangjelzéssel együtt figyelmezteti
a vezetőt az útfelület lehetséges jegesedésére.
Egyes változatoknál, a fenti figyelmeztető
ciklus végén, vagy a MENU gomb
rövid megnyomására:
– a kijelzett üzenet eltűnik és az előzőleg
aktív kijelző ismét megjelenik;
– a hőmérséklet kijelzés villogása befejeződik;
– a * szimbólum a kijelző alsó részén
marad (addig, amíg a külső hőmérséklet
6°C vagy annál alacsonyabb
A fenti ciklus csak egyszer játszódik le,
amikor a külső hőmérséklet 3°C-ra vagy
az alá csökken, és csak akkor ismétlődik
meg, amikor a külső hőmérséklet
meghaladja a 6°C-ot, és azután ismét
3°C-ra vagy az alá csökken.
ferike1592010-12-04 20:55:54 // 9807
Nekem 3,5 foknál jelzett már :)
ferike1592010-12-04 20:55:00 // 9806
Sziasztok!
Tud valaki mondani valamit a bioetanolos átalakításról, és milyen hatással van a motor élettartamára? Érdemes átalakítani?
Tud valaki mondani valamit a bioetanolos átalakításról, és milyen hatással van a motor élettartamára? Érdemes átalakítani?
ALFI1562010-12-04 20:51:19 // 9805
Ha te mondod.Éppen most néztem meg a könyvét de nem írja,hogy hány fok alatt van a figyelmeztetés.
Csöri2010-12-04 20:46:36 // 9804
Egyezzünk ki 3 ban.:-)
ALFI1562010-12-04 20:44:36 // 9803
Igen.Jegesedés az úton.
Azt hiszem 6 fok alatt jelenik meg.De lehet 4.
Azt hiszem 6 fok alatt jelenik meg.De lehet 4.