Fórum >> Típusok >> 159

DrB2010-11-19 12:31:26 // 9259
Ez a trutyi engem is érdekelne. Már többen írtatok róla az Amorén. Te mit használsz? Ill. hogy kell használni?
DrB2010-11-19 12:30:42 // 9258
Lemaradt a szmájli a végéről? :)))

Nem is panasznak szántam, hanem összefoglalónak. Szeretem az Alfámat, főleg, hogy lassan megismertem, kiismertem a "nyűgjeit".
vm2010-11-19 12:19:25 // 9257
A harmadik évezredet írjuk :)
70 felett nem használok ablaktörlőt, mert félévente bekenem egy trutyival az üveget, és kb. ettől a tempótól fölfelé leviszi a vizet a huzat.
GEORGE2010-11-19 12:13:32 // 9256
értem, de amikor már töröl a kar akkor már éri a menetszél rendesen és bizony nekem eddig egyik autómon se töröl 140 felett normálisan, mert valamennyire elemeli a lapátokat a menetszél.
1372010-11-19 12:03:57 // 9255
Volt nekem is 156-om, meg használtam sok más autót is. Próbálok akkor világosabban fogalmazni. Míg azokon rosszul törölt, de azért lehetett látni valamit, ezen nem látni semmit. Egy nagy szar. És igen, ez a 159 típushibája. Nézz rá egy akármilyen BMW-re, Opel, Daciára, stb. Úgy van kiképezve a motorháztető ablak felé eső éle, hogy magasabban van, mint a lapát nyugalmi állapotban. Sőt, általában ívelt ez a rész, hogy a szelet terelje. Ezt a 159-nél tervezési szakaszból kihagyták.
GEORGE2010-11-19 11:59:31 // 9254
:-)
W.2010-11-19 11:57:54 // 9253
Tényleg. Mennyibe kerül egy komplett vezérlés csere? Miket kell cserélni ilyenkor? Lassan 80e lesz benne és szükség lesz rá.
W.2010-11-19 11:56:44 // 9252
Dehogy jobb....... Mint már korábban írtam is, több tekintetben NEKEM jobb volt a 166 is! De az 59 új és modern. A formája szép , főleg az SW, hiszen ezért választottam én is! Viszont tele van olyan apró bosszantó hibával, amit itt is írt sok mindenki! Ennek ellenére jelenleg az Alfa kínálatában SZÁMOMRA nincs alternatíva! Na, most így már jó? :))
GEORGE2010-11-19 11:46:57 // 9251
Ez alapján igazán nem lehet panaszra okod.
DrB2010-11-19 11:32:08 // 9250
Akkor egy 90 ezres összefoglaló tőlem:

57 e km-rel, 2,5 évesen vettem a vasat.

A vezérműszíj szakadás oka a beszaró vízpumpa volt 60 ezer környékén. Akkor utánaolvasva külföldi fórumokon is, nem egyedi hibáról volt szó.

Utánajött az aksi, ami 3 éves korában adta be a kulcsot.

Aztán az LMM-et cserélték, mert többször hibakódot dobált a vas, ugyanakkor az autó ment rendesen, mégcsak limp módba sem tette magát. Az LMM csere után ez megszűnt.

Az ablaktörlő nálam is botrányos volt, pont szemmagasságban nem törölt rendesen, többszöri gumicsere sem segített, csak a lapát cseréje, azóta rendben van.

Az EGR beszarását nem vártam meg, azok alapján, amiket itt írtatok, többször takaríttattam, ha épp szervizben volt az autó pl. egy év eleji átnézésre vagy gumi cserére. Mikor, hál istennek, szervizt váltottam, a csilivili márkaszerviz helyett egy szintén akreditált, de fórumokon jó hírű szervizre, automatikusan felajánlották az EGR szűkítést. A csilivili márkaszerviznek ez eszébe sem jutott...

Nyáron Németországból pályázva haza kétszer is limp mode-ba tette magát az autó kb. 10 percen belül minden egyéb tünet nélkül, akkor először és azóta utoljára. Mindkétszer a windowsos "indítsuk újra" módszer segített, illetve, hogy a második után eszetlenül meghajtottam az autót, hogy a gyanított kormolódást, lerakódást kiégessem. Ment, mint a veszedelem, a limp mode sem jelentkezett többet, a hibajel meg x-edik újraindításnál eltűnt. De azért elvittem Csöri értő kezei közé. Átnézte a vasat, megpucolgatta, átfújkálta a lerakódásra alkalmas helyeket. S úgy általában véve is rendben találta a vasat. Azóta semmi gond.

Mikor kibukott itt az Amorén is, hogy megváltozott az előírt olaj specifikációja, azonal elvittem a vasat olajcserére. Az új szerviz automatikusan már azt tette bele. Azóta, a Csörinél való pucolást is ide értve, szebben jár a motor, élénkebben veszi a fordulatot, szebb a hangja.

Most voltam 90 ezres nagy szervizen, mindent rendben találtak.
GEORGE2010-11-19 11:10:54 // 9249
Sajnos se a 155-öm 146-om és most a 156-om sem töröl rendesen 140 felett...a céges asztma Combo sem töröl rendesen ilyen temponál. Ezért én nem nevezném ezt 159-es hibának.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-19 11:02:39 // 9248
azért álljunk meg egy fél pillanatra, ki mondta hogy rossz autó? Leírtuk a saját tapasztalatainkat mire kell oda figyelni, mik lehetnek a hiba források...nálam annyival több hogy mivel sok emberrel találkozom így az ő bánatukat is tudom...tény és való hogy van sok az előre lépés de sajnos megmaradtak bizonyos hibák amiket nem javítottak ki... s csak azért mert 159-em van nem fogom a bloggomba beírni hogy minden hűdefasza miközben szopóka van pár dologgal...a legszomorúbb az egészben hogy a szakszervizek meg jóformán nem értenek semmihez nálam már kicseréltették volna a DPF-et, Szívósort ami náluk 5-6 kiló lett volna....
Az 5-6 emberre reagálva nagyon sok olyan ember van akinek ha valami gondja van nem meri leírni mert azt hiszi ezzel csökken az autó értéke mikor el akarja adni? vagy nem tudom miért..
atesssz2010-11-19 10:49:48 // 9247
na ja. ennyi erővel akkor olyan, mintha egy trabantot, meg egy 3-as golfot hasonlítanának össze...
össze lehet mindent mindennel hasonlítani, de nincs értelme..
GEORGE2010-11-19 10:46:52 // 9246
Hát elég érdekes és semmilyen szempontból sem jó összehasonlítani a 155-öt és a 159-et.
Két teljesen külön világ több mint 10 év fejlesztési különbség van köztük.
atesssz2010-11-19 10:45:17 // 9245
ide kerültünk -úgymond süllyedtünk- a 159-es fórumtól, hogy az 55-öt meg az 59-et hasonlítgatjátok össze?...
GEORGE2010-11-19 10:44:10 // 9244
persze a 155 soha semmi nem kellett kicserélni??? Az tényleg ennyivel jobb konstrukció mint 1 159?????
GEORGE2010-11-19 10:41:56 // 9243
Szerintem kétszer olyan jól kanyarodik az alap 159-es mint bármelyik 155 ......egyesfutása is sokkal jobb, de ha neked jobb a 155 felőlem legyen :-)
isa1562010-11-19 10:38:27 // 9242
Üdv mindenkinek!
Úgy látom páran jól beletrafáltak a 159 vásárlásba. Nekem közel nincsenek ilyen rossz tapasztalataim. Nem azt mondom hogy semmi gondom vele, de szerintem van olyan megbízható, mint a kategóriatársai. Röviden leírnám a 1.9 jtdm-em hibalistáját. 85e km van benne.55e ig gondtalan volt A 60e s szerviz előtt tönkrement a vízpumpa. Még pár km t kibírhatott volna , és akkor a szíjakkal, görgőkkel együtt amúgy is cserélve lett volna. 65e km EGR tisztítás, ezzel párezer kilómétert bírt ki, és csere, valamint szükítő beépítés következett. Azóta tökéletes. Elég ritkán veszem észre a PDF tisztítást, pedíg van elég sok rövid városi utam is. Egy relé esetleges meghibásodása miatt hónapokig nehezen indult. Na ez megkeserítette az életemet, de ha a márkaszerviz nem balf@szkodott volna ennyi ideig vele,( már relétáblát, fed. compot, és motorvezérlő elektronikát akartak cserélni) nem hagyott volna különösebb nyomot bennem. A futóműben minden eredeti, nem zajos, nem lötyög. A 156 osomba ennyi km után már egy pár lengőkar megfordult. A kormánymű 40e környékén kezdett el nyöszörögni, azóta nem sújosbodott. Boldog nem vagyok tőle, de hagyom amíg ennyibe marad. A motor erejét sokan lesajnálják. Nekem a 2.0 TS után apszulut nem jelentett csalódást. Persze tudom nem az a hasonlítási alap. én élvezettel használom 4 éve ezt az autót.
Longman2010-11-19 10:22:14 // 9241
Sziasztok!

Én rendszeresen olvaslak titeket, és bár nincs 159em, és nem is szeretnék (na jó egy TBi SW-t azt igen), de a mostani témára lenne egy észrevételem. Az a baj hogy az ide írogató 4-6 ember autójából indultok ki. Én nem hiszem hogy a 159 ennyire rossz autó lenne. Persze vannak típushibák, OK. Az mindenhol van. Meg itt néhányan szerintem túl "kényeskedik" a dolgot.
Van még másik 100 autó(159) aminek meg semmi baja..
Hozzánk jár be egy Q4 2.4 MJEt, semmi baja az autónak, pedig 100k fölött van benne, ráadásul a motorvezérlője át van írva.
Ismerősi körben van még 1.9 Mjet, külföldről van az autó, órában 110K, 80-al vették hiába mondtam hogy inkább a duplája. Mégsincs semmi baja. A DPF szépen pucol, pedig ez is módosított motorvezérlős..
Egyedül porlasztócsúcsokat kellett benne cserélni.
És visszakanyarodva hogy csak egymás infoiból indultok ki, pont azt mondta Erhard pár hónappal ezelőtt hogy mindent visznek az 1.9hez csak azt nem... Tehát akkor lehet az alkatrész Top10 sem 100%os...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-19 09:56:08 // 9240
nekem sok város van de eddig nem jelzett a DPF mindig kipucolja 15-20%-ra...ablaktörlőt most cseréltem champion teljesen jól müxik, mindenhol felfexik...zizegés nincs, maximum törlési fokozatban tényleg elég silány :(
1372010-11-19 09:26:15 // 9239
Hozzáírnám a típushibákhoz a városi közlekedésben folyamatosan előjövő DPF eltömődést, ami check engine+limp mode-al jár, nagyon kellemes tud lenni. Ezen felül az ablaktörlő kialakítása konstrukciós hibás, ami 3 dologból tevődik össze. 1. Inaktív állapotban a motorháztető nem rejti el a széltől a lapátokat, sőt, gyakorlatilag alákap a szél az ablaktörlőnek, a gumit fújja, és ettől cicereg. 2. A motor felfüggesztése botrányosan bizonytalan. 3. Az aerotwin lapát nem fekszik fel rendesen a szélvédőn.
Bár bizonyára mindenki legyint az ablaktörlőkérdésre, ez egy olyan dolog, ami minden rendes autóban működik, és elvárható is, hogy működjön a biztonsági szempontok miatt. Esőben 140 felett alig töröl valamit, emiatt folyamatos pályaautózásra szerintem alkalmatlan annak, aki mondjuk csapadékosabb országok felé jár, és a problémát nem lehet megszüntetni.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-18 23:06:55 // 9238
Nem kell, minek...gondolom az XP-det sem frissíted soha...vagy amid van :)
ALFI1562010-11-18 22:43:52 // 9236
Persze.De miért kéne szoftverfrissítés?Az is tipushiba? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-18 22:40:38 // 9235
azért 1x ha eladod a vasat azért szólj az embernek mi van kikapcsolva mert elviszi véletlenül szoftver frissítésre és karácsonyfát fog látni a műszerfalon :)
ALFI1562010-11-18 22:40:10 // 9234
Talán nem volt neki kiírva,hogy ne figyelje.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-18 22:37:34 // 9233
hm érdekes akiknek kellett szívósor mert nyitva maradt annak jelezte...
ALFI1562010-11-18 22:35:58 // 9232
Nekem nem jelez be.Nem figyeli.
ALFI1562010-11-18 22:34:54 // 9231
Kerékcsapágy is?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-18 22:34:47 // 9230
sajnos annyit nem mert nem mindig van jóárasítva :(
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-18 22:33:38 // 9229
aham csak a motorkontroll be is jelez mivel alapjáraton zárva kell lennie...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-18 22:31:55 // 9228
kormánymű, kerékcsapágy, szívósor, leömlő tőcsavar törés, idő előtti LMM hiba....talán ennyi
ALFI1562010-11-18 22:29:46 // 9227
6 kormányművet vettek már tőlled?
GTPeti2010-11-18 22:29:16 // 9226
A meghibásodást lehet kiiktatni, azzal, hogy időben mindig kitakarítod. Szerintem így értette Alfi.
ALFI1562010-11-18 22:28:56 // 9225
A kis lapátok állandóany nyitva vannak.Sose kormolódik el.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-18 22:28:39 // 9224
nem kell neked nem lapátkás...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-18 22:28:04 // 9223
Te mondtam hogy nem fogok nevek sorolni 6 embernek már típushiba?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-18 22:27:00 // 9222
szívósort hogy lehet kiiktatni? ezt meséld már el....kivi vagyok
Piritu - 1.000.0002010-11-18 22:26:43 // 9221
Szeretem ha a Vas gyári állapotban van, nem szeretek semmit sem kiiktatni.
Jobban örülnék, ha a szerelők már kezdettől a toppon lennének (pl. olaj a 2,4-be). Azért márkaszerviz, azért olyan qva magas az óradíj, hogy biztosítsák az üzembiztos autót.
Nekem userként csak a jobb szélső pedált kellene nyomnom és nem "tanácsot" adni a szerelőnek.
Volt esetem, hogy az Alfa márkaszerviz vezetője megkért, hogy figyeljek a szerelőre, hogy ne hagyjon ki egy alkatrészt se, amikor összerakja a kocsit - azt hittem rosszul hallok.
ALFI1562010-11-18 22:25:53 // 9220
Szerintem más.Elöttem volt egy új opel vectra.Neki nem írt hibakodót csak gyengében ment.De ezzel a takarítással neki is megoldodott.
ALFI1562010-11-18 22:23:59 // 9219
Ettől még nem tipushiba,hogy egy embernek beszart.Ahogy írtad az elöbb azok kellenek hozzá.Kopó alkatrészek.
Kompressz úr2010-11-18 22:23:06 // 9218
Urak!
Hadd legyen egy tisztán pozitív vélemény. Igaz, hogy "csak" 1.9mjtd, de az enyém (illetve már az asszonyé) 93.000 km alatt a kötelező szervizen kívül semmit nem kért (kopp-kopp-kopp). A vezérlés 92.000 km-nél volt cserélve, de még bírta volna egy darabig.
Oppardon, az akksi 3 év után megadta magát.
GTPeti2010-11-18 22:22:11 // 9217
Ez az én JTD-mnél is előjöhet? Kitakarítsam odahaza?
ALFI1562010-11-18 22:21:27 // 9216
Így van!De ezeket mind ki lehet iktatni.Ha nincs DPF és a szívósor se tud elkormolódni akkor már más a helyzet.Ezeket ki lehet iktatni.Volt idő mikor nekem is tele volt vele a tököm.Időközönként kiírt hibakodot.Miután minden végig lett zongorázva azután jött a szívósor takarítás.Ezzel kellett volna kezdeni.De már ennyivel okosabbak vagyunk.Ha valakinek van valami gondja lassan már a szerelők is kezdik sejteni,hogy hova kell nyúlni.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-18 22:21:18 // 9215
1.9-nél a szívósor pl....
Piritu - 1.000.0002010-11-18 22:19:51 // 9213
Hm, kösz, de nem a "kopó" alkatrészekre gondoltam :-)
GTPeti2010-11-18 22:19:50 // 9212
Ez alapján egy remek autó. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-18 22:19:50 // 9211
nekem nincs olyan hogy itt :) Amorén kívül is van alfás ...de gondolom nem mond semmit az hogy Kovács Béla ...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-11-18 22:18:17 // 9210
Top 10
- vezérlés
- vízpumpa
- wr pure energy
- olajszűrő
- levegőszűrő
- pollenszűrő
- üzemanyagszűrő
- első jel
- ablaktörlő
- fagyálló
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak