Fórum >> Típusok >> 159

GEORGE2007-09-13 15:24:26 // 4137
Tényleg bosszantóak az ilyen kicsinyes hibák, ezekre jobban oda kéne figyelniük.
Bckk2007-09-13 15:21:11 // 4136
gond? bogarasok ne vegyenek autot, utazzanak busszal
András bácsi2007-09-13 14:22:55 // 4135
Mé' nem a motorhangot hallgattad? :D
Tommi2007-09-13 14:20:21 // 4134
Szerinted a rendelkezésre álló egy nap alatt a vaskos kézikönyvet olvasgattam? :)

A térképzsebbe CD tokot tettem, mert a középső tartóban nem fér el, a kesztyűtartót meg ne kelljen menet közben babrálni.

Köszi amúgy a helyreigazításokat, aki jobban ismeri az autót, annak ezek nem jelentenek újdonságot/problémát.
Scott2007-09-13 14:20:20 // 4133
Mennyi gond van ezzel a típussal. Fújj, nem is kéne :)))
Bckk2007-09-13 14:16:50 // 4132
drága TOMMI, navigácios CD kivehető a fejegységből, csak elötte bemásolja az utirányt. viszont tény h. nem tud más irányt adni ha letérsz a tervezett utvonalrol.
Teszt elött egy nappal olvassátok át inkább a kézikönyvet :D

Cd tár rendelhető egyébként, az ienért a felelőst kéne nyársra huzni.

Néhány aproság - térképzseb tartoja - vásárolhatő bele extra pénzért puha tarto.
De miért kemény zörgös cuccokat raksz bele ha az terképtarto rekesz??? A térképek papirbol vannak, azok nehezen zöröghetnek.

A szőnyeg meg tény, elcsuszik. szar a lefogató része. De rakj bele gumiszőnyeget, csunyább de megáll a helyén - tovább. :(

Egyenlőre ennyi.
András bácsi2007-09-13 14:14:33 // 4131
Különben meg az lehet, hogy a kezelő hibája volt. Ezt soha nem tudjuk meg. :)
Halesz2007-09-13 14:14:15 // 4130
Mindegy, asszem ezt nem itt kéne megbeszélni.
Tommi2007-09-13 14:12:48 // 4129
Ok, majd megtanulok gondolatolvasni :)

A "szoktunk kapni"-ra meg inkább nem mondok semmit :)))))))
Scott2007-09-13 14:10:28 // 4128
Semmi gond, reméljük a cikk jobb lesz és több műszaki részlet lesz. Igazság szerint most a CD problémáin kívűl sokat nem tudtunk meg :)))
Don Gombóc2007-09-13 14:07:39 // 4127
Nem baj, majd megtanulsz gondolatolvasni. :)
Halesz2007-09-13 14:07:15 // 4126
Általában azért szoktunk teszautót kapni, hogy cikket írjunk róla. Ha esetleg megkérdezted volna...
Tommi2007-09-13 14:06:54 // 4125
Nehogy már én legyek a hibás, amiért közületek egyikőtök sem mondta :)
Tommi2007-09-13 14:05:45 // 4124
Ha esetleg szóltatok volna, hogy ne tegyem, mert cikk lesz belőle...
Tedi2007-09-13 14:03:12 // 4123
Köszi a többiek nevében is, hogy lelőtted a jövő heti tesztes cikket. Gratulálok. ár megint képtelen voltál tartani a szádat
Tommi2007-09-13 13:57:36 // 4122
7 éves barátság a megfelelő személlyel és az Esztergomról kialakult jó hír is segített "egy kicsit" :)))
Bati2007-09-13 13:55:16 // 4121
szia

szerintem 99% ban igazad van

nekem is az a véleményem hogy a 2.4 az egyedüli elfogadhato 159-es
András bácsi2007-09-13 13:42:24 // 4120
És ehhez milyen csókosság kellett? ;)
Don Gombóc2007-09-13 13:32:25 // 4119
aszzem=asszem :)
Don Gombóc2007-09-13 13:31:31 // 4118
Szerintem majd a 2,4 dízel is belustul a Q4 hajtással, mert ugye a hajtáslánci surlódás megduplázódik majdnem. De nállunk még nem kapni aszzem Q4-et, bár a mobile.de-n már használt is van. Mármint dízelben.
Tommi2007-09-13 13:22:59 // 4117
Sziasztok!

A FAM jóvoltából másfél napig nyúzhattam egy 3,2-es 159-et, érdekes volt, kissé ellentmondásos nekem az autó :)

Full-full volt, bőr, navigáció, xenon, elöl-hátul parkolóradar, ülésfűtés, blabla... szóval minden, ami létezik.

Pozitívumok:

A külsőre asszem nem is kell szót vesztegetni és pont Nektek nem kell magyarázni, hogy milyen :) V6 hang, szedi a lábait rendesen, kényelmes, szépen szól a BOSE hifi, a futómű és a Q4 a leghálátlanabb manővereket is készséggel támogatja :) Egy igazi nagy luxustank, amivel többszáz kilométer sem gond és nem fárasztó a vezetés, kényezteti a vezetőt és az utasokat is. Mentem vele autópályán, városban és kanyargós hegyi úton is, mindenhol megállta a helyét, legjobb persze a tekergős út volt, a kanyarsebességek és a stabilitás elsőrangú, erre mondaná egy autós újságíró, hogy bolondbiztos és lelökhetetlen az útról :)

Negatívumok:

A navigáció csak olaszul tudott beszélni, ha címet akartunk beírni, elég nehézkes volt a betűket bepötyögni a kis tekerőgombbal, a térkép rajza kb egy Commodre 64 játék szintjén volt, megcsinálhatták volna szebben is. A fejegységbe kell tenni a navi lemezét, tehát közben nem lehet saját CD-ről zenét hallgatni. Inkább tettek volna a csomiba egy tárat. A kormányon a bőr varrásánál néhány helyen többcentis cérnadarabok kandikáltak ki - tudom apróság, csak bosszantó ennyi pénzért. Az ajtók térképzsebeibe tehettek volna egy darab filcet, hogy ne zörögjenek a cuccok. Szintén apróság, de engem pl kurvára zavart. A szőnyegen hiába volt beakasztó bigyó, hogy ne csúszkáljon, nekem mindig sikerült a lábam és a pedálok alá gyúrni. Többször is előfordult, hogy a CD-t nem adta ki a fej, ilyenkor autó leállít, kulcs ki-be, újra indítás és akkor már sikerült.

Összességében azt mondanám, hogy a 159 kényelmes, kellemes autó, felszerelve minden földi jóval, de a 3,2-es motor baromira zabál (jó, hozzáteszem nyomtuk is neki) és relatíve nem megy annyira (nagy önsúly + a Q4 azért levesz), sokkal inkább a 2,4 dízel illik bele. Vezettem már mindegyik motorral és szerintem az passzol hozzá legjobban.

Alfacus Maniacus2007-09-13 13:06:42 // 4116
Jelmondatban csak saját kocsimról szólnék, mert a dízelek valóban muszklisabbak, de ez én 1,9 JTS-em már kapott nevet: ('Cuore Lustivo')
Tibe2007-09-13 13:03:49 // 4115
Bocsi hogy beleokoskodom, nem az a célom. De én soha nem vennék egyből egy új modellt, kell 1-1.5 év amikorra kinövik a gyerekbetegségeket és kijavítják nagyrészt a felmerülő hibákat.
Csak a saját tapasztalatomat tudom elmondani a 147-ről, néha meglepetten olvasom hogy a többi cartársnak milyen hibái vannak a géppel, tipikus 147-es hibák, kiég az izzó, számítógép hülyeségeket ír ki stb.... nos akár hiszitek akár nem de nekem 2 év után is minden izzóm gyári és ez alatt a két év alatt egyetlen hibaüzit sem írt ki a számítógép. Minden úgy működik ahogy kell, igaz oda is figyelek a gépre szal nem elhasználom, csak használom.
András bácsi2007-09-13 13:00:16 // 4114
Lásd pl motrotérben a lemezillesztéseket, a paszta elkenését, a lemez szabadon álló éleit. :(
András bácsi2007-09-13 12:58:47 // 4113
cserélt = cseréld
András bácsi2007-09-13 12:58:25 // 4112
Cserélt le egy Momora. :)
András bácsi2007-09-13 12:57:04 // 4111
Olyan összevissza motortér, nincs minden burkolva, néhol igen gyenge anyagminőség. (feltéve, ha a 166-hoz viszonyítom - és azért ahhoz, mert árban és méretben szerintem inkább ahhoz fogható, mint a 156-hoz.)
Alfacus Maniacus2007-09-13 12:44:38 // 4110
Még valamikor márciusban e topicban volt egy hsz.-em fényképekkel illusztrálva néhány jellemző dolgot, hogy erős jelei vannak, hogy végül valami piaci határidő problémák miatt lóhalálban kellett végül összedobni a gépet (az is szóbeszéd volt, hogy a teljes lámpasoros brigádot elküldte a német főnök minőségi problémák miatt; de ez lehet pletyka is).

A lényeg itt az (mint cseppben a tenger...), hogy mitől haladja meg egy cég képességeit egy primitív váltógomb normális összerakása???
robrt2007-09-13 12:31:08 // 4109
Most jöttem meg a frankfurti szalonról de nem volt ott a 159 GTA. Tudja valaki miért nem? Elméletileg mostanra ígérték...
GEORGE2007-09-13 12:28:24 // 4108
Szeva :-)
Hmmmmmm annyit még nem mentem vele, hogy ilyent tapasztaljak.
A kocsi más részein is érezni találni ilyent??
Amennyit én ültem bennük elég jó benyomással voltak rám.
Masszií igényes kidolgáznak tünt.
Persze más nap mint nap benne "élni".
Alfacus Maniacus2007-09-13 12:16:18 // 4107
... bocs, nem én vagyok a megszólított, de belekotyogok)

Szóval. Tudom, hogy egy sebváltógomb összerelése high-tech feladat és komoly kihívást jelenthet összerakása (gyártól függően).

Merthogy: van ugye kb. két félgömb váltógomb rész, a kettő közé betéve egy alu díszgyűrű (tárcsa). No, ez nekem szétcsúszott/csavarodott(?) - ez nem derült ki többszöri próba ellenére sem mintegy 25.000 km során, és váltáskot az ember tenyerében idegesítően ott lötyögött kb. 4-5 mm-es játékkal a gyűrű. Gond egy szál sem, újra lecserélve nyári út előtt. Azóta 8.500 km lehajtva.
Folytassam? Ember tenyerében ismét idegesítően lötyög a 4-5 mm-es hézagban a gyűrű.

Üdv.
GEORGE2007-09-13 12:00:13 // 4106
Azt hogy érted, hogy Fiatos?
András bácsi2007-09-13 11:32:45 // 4105
A 159-ben nekem az nem tetszik, hogy olyan németautós vonásai vannak. Aztán az összeszerelési minőség is fiatos, nagy visszalépés a 166-hoz képest. Összességében semmivel sem jobb, mint a 166, nekem nem is tetszik annyira. Mindössze azért kellett, hogy kombi legyen, meg akkor már dízel. És újszerű.
Bati2007-09-13 11:15:46 // 4104
CSÁ

Bandi már nem az eredeti a másik topicban már meséltem a történetet

159 motorizáltság

szinte minden 159 el van pici tapasztalatom csak az 1.8 al nincs de arrol nem is kell
BENZIN motor! ALFA-s szemmel szinte használhatatlan
jók de isten bocsássa meg nekem hogy ilyet irok egy ALFA-rol de ez inkább OPEL a méltánytalan menetteljesitményekért
DIESEL motorok 1.9 valamit már érezni..... kezd élvezetesebb lenni a dolog de még nem esek hanyatt de már megy
2.4 hát itt már valami van de nem az igazi de valami van
nagyobb sebesség tartományban egész jo csak elindulni nem nagy élmény
nincs tul messze az én 156/NOVITEC párosomtol igaz a 159 nélkülöz minden brutalitást
nem akarom bántani a 159 -et mert egy műremek csodálatos és nincs alternativája
csak a GT de az meg másrol szol az még kicsit ALFA-s történet
tudom az egykori 75 tulajok kb ennyire degradálták le a 156-ot mikor megjelent és meg is értem öket a 75 képest a 156 is erös visszalépés menetdinamika és vezetési élmény terén söt nem is erös inkáb szörnyü nagy

igaz nem is a 156 hoz kell a 159-et hasonlitani mert ez inkább 166 mint 156
és a végére 1 jo kis jelzö
a 159 a LEGSZEBB OLOMMADÁR A VILÁGON
András bácsi2007-09-13 08:21:39 // 4103
Hát az olaszok hülyék.
Don Gombóc2007-09-13 08:19:36 // 4102
Egyszer hagytam ki a pofánverést és már szemtelenkedsz is. :) De mi lesz ha az új V6 dízelt beteszik a 159-be Q4 hajtással? AZ biztos hogy erős lesz de alulról veri majd a két tonnát? Az már az öt méteres Német csúcsragadozók súlya. :)
András bácsi2007-09-13 08:16:07 // 4101
Nem alapjáratról van szó. Ott a lámerek szoktk lefulladni. :)))
Persze, más a karaktere a motornak, de érezhetően gyengébb a szívó.
Don Gombóc2007-09-13 08:00:42 // 4100
A TB-ben van nyomaték, mert alpjáraton felengedett kuplungnál nem fullad le. :))))) Bár ez a V motornak köszönhető. :)
András bácsi2007-09-13 07:51:24 // 4099
Még kevesebbet is. Jó példa 166-ból a 2.5 és a TB. Papíron mindössze 15 ló különbség, de vezetve teljesen más.
András bácsi2007-09-13 07:47:46 // 4098
Persze, mivel az 147/156 alapokra épített valami.
GEORGE2007-09-13 00:39:23 // 4097
50 lóerő különbözetet egy ugyanazon típuson belül indulás után rögtön kiérezni!
GEORGE2007-09-13 00:30:01 // 4096
Na még1szer fussunk neki itt a dolgoknak!
Hol írtam olyant, hogy az a követelmény, hogy ki mennyit megy egy Alfával.

De ha te csak néha mész Apúd Alfájával, és mások meg mindennap, akkor a másoknak több tapasztalatuk van róla. Reálisabban tudják értékelni mert nap mint nap avval járnak.
Május 25.-e óta 13ezeret mentem az új szerzeményemmel.
Közben megyek jó párszor Ferkó barátom 115 lovas SW-vel is.
Az az SW 60 loval gyengébb az én 156-tól.
Nagyon kiérezni!!!!!!! Kb annyira kellene neked is kiérezni a 159 esetében azt a 50-60 loerő különbözetet.
Szeretek avval az SW-el is menni kellemesen autózható, lazán tartja a 150-es utazó tempót.
De ha kigyorsításoknál bizony nagyon hiányzik az a 60 lovacska.

Közben rájöttem mi alapján mondod, hogy nagyon jól megy az 1,9-es.
Nagy valószínűséggel egy gyengébb és a 159-től öregebb autóval jársz nap mint nap.
Abból átülve pedig igen csak jól megy az Alfa, és minőségibb is!

De ha mindennap a 159-el járnál, és utána próbálnál egy erősebb 159-et akkor te is azt vallanád amit a többi 1,9-es 159-es tulaj.

Zárszóként!!!
Nem nézlek le téged!
Nincs szándékomban megbántani téged!
Nem baj hogy OFF-od van!!
Az itteni regisztrációdnak bőven megfelel a családi Alfa!
Attól mert nincs saját Alfád ugyan olyan Alfásnak tartalak mint mást!!
Nem kell hogy saját Alfád legyen, elég ha oda vagy értük és van a családban egy Alfa!!

Nem tudom mit írjak még, hogy ne sértödjél meg!?!



( amúgy kiváncsi vagyok bekött-e az OFF elméletem, tényleg milyen a te géped? )
BadBoy2007-09-13 00:26:33 // 4095
Azert, az, hogz hatrafele megy, csak ilyen vicces szofordulat volt? De szerintem ezt mar nem erdemes folytatni, mert aki 159-et vesz, maga fogja eldonteni, hogy mit akar, es milyen motorral foja venni. Es csak ennyit utoljara, hogy:

Izlesek es pofonok kulonbozoek.
BadBoy2007-09-13 00:21:33 // 4094
Figyelj, akkor lehet, hogy en vagyok a hulye, de azert 40-50KM-en nem fogod kierezni azt, hogy mennyivel jobb a 2.4-es motor valojaban, es szerintem egy 200KM-et futott, meg nem befutott motor sem hozza mind a 200 lovat.

De en mar megirtam, hogy en nem veszekedem, es oda irtam, azt is, hogy pont azert van annyi fele motorvalasztek, hogy mindenki megtalalja azt amit akar.
GEORGE2007-09-13 00:14:28 // 4093
Nem ilettem éles kritikával az 1,9-et!!
Csak azt írtam hogy részemrők kevésnek érzem benne!
És azt, hogy nem rossz az 1,9-el de a 2,4-el sokkal jobb.

És ezt akkor is vallom ha más mást mond.
De ha jól megfigyeled akkor több 1,9-es tulaj is leírja, hogy jobb benne a 2,4-es, mert az 1,9 nem mozgatja kellő dinamikával.

Engem meg az zavar hogy te azt mondod, hogy nem érezni ki a különbséget az 1,9-es képest. Hátha te 50-60 loerő pluszt nem érzel ki akkor valami nálad nem jó.
Gondolj már bele mekkora töblet az az 50-60 loerő!!!!
BadBoy2007-09-13 00:09:21 // 4092
Ezt nekem is kiirhattad volna, de mar leirtam, azt amit gondolok, es erzek. Az meg, hogy ki mennyit hasznalja az autot, szerintem nem kovetelmeny itt, mert rajtam kivul sokan masok sem lennenek itt, de meg itt vannak. De ez megint egy mas tema. Es errol mar nem akarok tobbet irni.
BadBoy2007-09-13 00:07:13 // 4091
Nem tudom, hogy ki mit ved? Ennekem csak egz nem tetszik, mindenhol azt irod, hogz ennyire meg annyira nem jo. Semmi de semmi mast nem hallani toled, nekem csak ez az egy dolog nem tetszett. Az, hogy nem egy versenyauto, azt senki nem tagadja. Szerintem itt nem volt ilyen hozzaszolas.

A masik oldalon, azert van annyi fele fajta motorverzio, hogy mindenki megtalalja azt amit keres egy autoban, ha ez egy Alfa, ha ez egy vw. Neked a 2.4 jon be, masnak eleg az 1.8-as benzin, de szerintem te neha eleg eles kritikaval vagy az 1.9JTD ellen. Nekem ez volt zavaro.

Hogy mennyit megyek vele? Hat mar 4-5 ezer KM mogottem van vele. Nalunk ez nem ugz mukodik, hogy van egy Alfa, es csak kivulrol nezegethetem, mert ha akarom elvisze. Nem lattal meg egy talalkozon sem offos autoval engem.

A SKULLnak irt hozzaszolasodhoz pedig annyit, hogy ahogy BeeGeevel a jovoalfai topicban, csak velemenyt cserelunk, nem veszekszunk. Ha jol tudom, akkor ez azert forum.

Es nem tartozom a veszekedos emberek koze, csak probalok eszerveket felhozni, es velemenyt cserelni Veled, vagy barki massal, aki itt vagy mashol irogat a forumban.

Lehet nem ertesz sok dologgal egyet, de en ezt igy erzem.
Kompressz úr2007-09-12 22:59:09 // 4090
Szerintem a GT, a külsejétől eltekintve, minőségben és technikailag visszalépés a 159hez képest.
Tibe2007-09-12 22:57:05 // 4089
Jó lenne, de nem tudja megvenni sajna :( Még nem döntöttem hogy meglépem-e ezt a GT cserét. Hamarosan jön az új Junior, 149..... :)))
GEORGE2007-09-12 22:12:45 // 4088
Megértem a barátodat!! .-)
De akkor kapora is jön neked, eladod neki és jöhet a GT :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak