Fórum >> Típusok >> 159

Don Gombóc2007-10-14 12:34:30 // 4278
És pohártartó. :) Vagy az már van? :)
András bácsi2007-10-14 12:22:48 // 4277
Hát olyanok, amitől az élet még megy tovább. :) Pl. tv, dvd, tolatókamera, szellőztetett ülés. Persze, mondhatod, hogy ezek a felsőkategóriás autókba valók.
GEORGE2007-10-14 11:23:53 // 4276
Nem elég nagy? Az talán, de hogy nem elég felszerelt?
Mi hiányzik belöle ami másban meg van?
A teszt autóban 3 zónás lékondi is volt, meg navi meg egy rakás 3 betűs extra stb stb.....
András bácsi2007-10-14 11:04:12 // 4275
Gazdag csávó, presztízs autónak nem fog ilyet venni. Ahhoz nem elég nagy, nem elég felszerelt.
András bácsi2007-10-14 11:03:04 // 4274
Az a gond, hogy zömében pont a 0-100-ig használod az autót. A benyás turbos 166 szerintem veri a 2.4-es 159-öt. Nem mértem, de érzetre igen. Azzal összehasonlítva egyértelműen csak a fogyasztás, ami kedvezőbb.
GEORGE2007-10-14 06:20:39 // 4273
És te mit "éreztél" üssél ide pár betüt róla :-)
GEORGE2007-10-14 06:20:15 // 4272
Nos, ez a moci lesz Alfában is :-)
Betonl@b-AlfaShop2007-10-13 23:03:23 // 4271
Én is ma vezettem:-))
Georgee2007-10-13 22:52:44 // 4270
Hali,

Én meg ma mentem Ausztriában egy Bravo Tjet ,gyári remap kittes 180 Le-s géppel.Lazán lemosná az Alfáink többségét.Egy 325 új Bmw-t úgy gyorsultam le mint a sz...t.Ez a jövő.
GEORGE2007-10-13 22:30:43 // 4269
Ma mentem Spider 2,2 JTS-el. a lentebb írt kört 13 literes fogyival produkálta. Az érdi emelkedőnek felfele elég halovány a gépezet.......
GEORGE2007-10-13 22:29:07 // 4268
Nos vezettem ma a 159 3,2 V6-ot 4 kerék hajtással.
Asszem nekem nem lesz benyás 159-em! 4 ültünk benne és M7-en balaton irányában az érdi emelkedőn próbáltam. Ha megköveztek hanem a én 2,4 Mjetem sokkal erősebben gyorsitott az emelkedőnek haladva!!!!!

A benyomásaim:

Jó az autó ha úgy önmagát nézzük.
Klasz a hangja,
De igazából a 260 lóerő "semmitsem" mutat......
Azét én töbet vártam tőle jóval mint amit nyújtott! Tudom 17xx kiló. okés rendben...
De ennek fényében és a fogyasztás adatokat nézegetve bizony azt mondom, hogy ez gazdag "csávók" autója ill preztizs céges kocsi lesz csak......
50 litert is kiírt a pillanatnyi a fogyimérő és bizony 19 lityis átlag volt.... Kereskedés M7-Mo- M1- kereskedés.

Én azt vontam le, hogy a 159-be a legjobb kinálat a 200-210 lovas 2,4 JTDM 20V......aki nem hiszi próbálja ki mind két motor verzióval a 159-et.....
Gábor(figi75)2007-10-13 21:47:37 // 4267
Kicsit!:-)

http://www.youtube.com/watch?v=wYs1_lolFBE
ALFI1562007-10-13 21:11:30 // 4266
Lehet,de most még a kökemény 170Ft.-os gázolajat tankolom.Én most a dieselel 1000Ft felett valamenyivel megyek el 100Km.-ert.A benzinessel menyiből?És az élményről még nem is beszéltünk.Mostanába sokan váltanak dieselre.Vajon miért?
Fater (Norbi)2007-10-13 21:05:58 // 4265
Nem rossz, én már vezettem.
Az 1.9JTS nem volt különösen erősebb az enyémhez képest (70 LE többlete volt pedig és vagy 300 kg extra súlya), a 2.4 MJTD az már más tészta. Én annyira nem nyomtam neki -végülis csak a lakásom ára volt a kezem között - de egy 145 QV nagyon eltünt előlem.Igaz a szalonhoz szinte csak 10mp különbséggel értünk.
Kb. 10 éven belül a dízel ára már mindnehol felette lesz a benzin árának (angliában már így van).
Tom122007-10-13 20:47:09 // 4264
Ja, nehezebb, de több ló van benne, de ezek szerint a súly - lóerő aránya rosszabb...
Tom122007-10-13 20:45:06 // 4263
Hoppá, nem legyorsultam, az szerintem csak egy dolog... Jöttem haza felé és elkezdett letolni az útról, "kihúzta a gyufát" és megkapta, amit érdemelt, ennyi. Kellett neki 50 - 60 km hogy belássa, nincs esélye.:-)
Ne könyörögj már, na, tudom, hogy sokkal nehezebb, ráadásul a kanyarokban is csúnyán beégett, de ezt ő nem látta be, ezért világosítottam meg..-))
Zool2007-10-13 18:33:27 // 4262
Milyen dízeleid voltak? Mert a mai dízelek valahol a 2000es évek elejétől bemutatott motorokkal kezdődnek (tiszetelet egy két kivételnek, pl 530d), de szerintem a 2.0 TDI-k még most sincsenek ott, ahol kéne (pl zaj, olajfogyasztás), legfeljebb lóerőben. Menj be egy szalonba és kérj ki egy rendes dízelt. Durva kontraszt volt pl amikor a Saabokban egyszerre volt kapható a modern FIAT GM 150LE TDI, meg a mindenben lemaradó opel 3.0 TID-k és isuzu 2.2esek.
Satti2007-10-13 18:31:57 // 4261
Sztem ennél a típusnál nem is a brutalitásra tőrekedtek, meg egy GTA az teljesen más, az sportváltozat, a súlykülőnbségről már nem is beszélve, mert pl. a 147 GTA az kb. 4-500 kilóval könnyebb.
Attie2007-10-13 18:28:01 // 4260
Nem tudom, hogy beszéltünk-e azután, hogy én is vezettem, de nekem is az volt a furcsa, hogy nem éreztem semmi ülésbe préselést. Próbálj ki egy másik V6-ot, ha teheted. Egy 75 Americat vagy egy 156/147 GTA-t. Mindjárt mást fogsz mondani :)
Érdekes amit írsz a váltóról, mert én meg pont a 3-asnál éreztem, hogy karcos (nem is kicsit). A kettessel nem volt bajom.
A féket mindenki dícsérte, de én a 159-ét is puhának és későn fogónak éreztem az enyémhez képest. (A Spideré meg egyenesen rossz volt szerintem).
A futómű tényleg jó.
A beltérrel nekem sosem volt bajom (kivéve a kormányt). Sokkal jobban körülölel, mint a 156, meg mint bármelyik Alfa. Talán a Montrealban éreztem hasonló otthonosságot :)
A 2.4-esre azért kíváncsi lennék még, mert még sosem vezettem.
Zool2007-10-13 18:26:15 // 4259
0-100ra almarad a dízel, de nézd meg a 80-120-at. Ott általában csúnyán befürdik a benya. Előbbi csak a lámpás suzuki alázásokra való, semmi másra nem. Már pedig a családi limóknak, autópályacirkálónak vagy egy egyi szerpentinre a 80-120 számít. Meg valaki írta hogy leyorsut egy dízel X5öst. Könyörgöm, az X5 súlya 2szerese egy 156nak...
Satti2007-10-13 18:25:04 // 4258
Régebben volt több diesel autóm is, volt köztük nagy motoros is, de nekem egyszerűen típusidegenek a keregők, nem tehetek róla, egyszerűen nem kell, és gondolom sokan vannak ezzel hasonlóan.
Engem soha nem tudna senki meggyőzni a dieselről, tényleg csak abban az esetben használnám, ha nagyon muszály lenne, mert sokat kellene mennem.
Zool2007-10-13 18:21:15 // 4257
50 lóerő a külömbség a V6 javára de 70 Nm a JTD javára, ha már katalgushuszárkodunk. Figyi, nekem eszembe nem jutott volna dízelt venni. Aztán váletlenül dízelt adott egyszer a herz, és utána eszembe sem jutott benzinest keresni amikor Alfát vettem. Meg persze sokat segít európa legalacsonyabb dízelára is. Svájcban vagy Mo-on nem erőltetném a dízelt, de ha megnézitek a 159 tulajok véleményét, amíg a JTDvel nagyjából mindenki elégedett, a JTS-t keveslik, hiába több a lóereje...
András bácsi2007-10-13 18:13:11 // 4256
Ez nagy igazság. A dízel valóban praktikusabb, de az autó benzinnel megy. :)
András bácsi2007-10-13 18:11:56 // 4255
De elmarad. Csak erősebbnek érződik.
Satti2007-10-13 18:11:17 // 4254
Ez az igen, emlékeztem:-)))
Don Gombóc2007-10-13 18:09:57 // 4253
Villany világításra,gáz fűtésre,gázolaj traktorba, benzin autóba való. :))
Satti2007-10-13 18:04:43 // 4252
Hogy is mondtad annak idején, ó bölcs Don?:-) Traktorba, teherautóba való a gázolaj, az autók benzint használnak!:-))
Don Gombóc2007-10-13 18:01:42 // 4251
Ja igen az már hatvan, a 3,2 166 volt az agyam helyén. :)) Különben is lelocsolsz 3-4 Hugo Boss öltönyt gázolajjal az autót is eladod mérgedben. :)
Satti2007-10-13 17:59:26 // 4250
Az a 40 lóerő, az nem inkább 60 lóerő?:-)
Az biztos, hogy egy 800 cm3-el, és 60 lóval erősebb motor, ami V6, nem soros 5, az erősebb mindenféleképpen.
Satti2007-10-13 17:56:27 // 4249
Vagy melléfolyik tankolásnál, vagy csak úgy egyébként, rohatt büdös!:-))
Don Gombóc2007-10-13 17:54:59 // 4248
Meg a farmerodra. :) Én már eldobtam néhányat. :)
Willy2007-10-13 17:54:25 // 4247
Dízel 159-est még nem vezettem, így arról nem tudok véleményt nyílvánítani, de az eddig hallottak alapján nem túl sokban marad el menetteljesítményre a 2.4-es MJet a V6-tól. Ha a kettő közül kéne választani én is tuti a dízelt választanám. Bár a legjobb megoldás ide is a 3.0 V6 dízel lenne. :))
Don Gombóc2007-10-13 17:53:56 // 4246
Természetesen az anyagi világ teszi, de a dízel a szarrágásról szól. Nagy divat összhasonlítani szívó benzinessel, de ez van, mivel ugyanakkora köbcentis turbós benzines azonos típuson belül nincs. Ha lenne akkor lenne érezhető a különbség. Ami ezen kívűl lenne az csak a fogyasztás, azt meg én leszarom. :) A feltöltött motor az más, kérdezzétek meg Bandit mennyire megy jobban a 2,4-ese dízelben mint a régi bálnája. De ha lemeztelenítjük a motorokat, és összehasonlítunk egy szívó 1,7-es Tipot a maga korából egy 1,7-es 33-al, hát megnézném az eredményt. Itt a turbó a lényeg nem más, mert a dízelnek akkor is szar az égési sebessége, ha a fene fenét eszik. Ezért sem gyártanak már szívó dízelt mert az már égés lenne. Pedig voltak. :) Abban meg biztos vagyok hogy a 3,2 V6 jobban megy mint a 2,4 dízel kiváltképpen ha dízel is összkerekes. Az a negyven lóerő az különbség már.
András bácsi2007-10-13 17:49:03 // 4245
A gázolaj valóban büdös, ha ráfolyik a kezedre. :))
András bácsi2007-10-13 17:48:34 // 4244
A kettes nekem is nehézkes: ezt szerintem elkúrták, mint Fletó.
Az indexkarrar is egyetértek: valahol a tempomatkar és az mostani helyzet közés félútra esne kézre. Nekem.

A dízel vs. benzines témához: persze hogy nekem is jobben tetszene a V6, de nem dupla fogyasztással. Ez az autó nem sportautó, sőt én sem megyek már mint az őrült, erre meg jó a dízel. V6-os inkább valami könnyebb kétajtósban kéne, ha lenne rá lehetőség.
Satti2007-10-13 17:40:42 // 4243
A gázolajra gondoltam, az a büdös, legalábbis nekem:-)
Willy2007-10-13 17:31:09 // 4242
Ma volt szerencsém kipróbálni a klubos tesztvezetésen a 159 3.2 V6 Q4-et. :)

Az én véleményem: Ez volt az az autó, amit nagyon ki akartam próbálni, mert V6-ot még nem vezettem eddig. Lehet ez volt a gond, mert túl sokat vártam tőle. A hangja az nagyon tetszett az autónak, viszont kicsit azt hittem fürgébb lesz. Tudom, hogy nehéz az autó de nekem kicsit csalódás volt. Egyébként a teljes fordulatszámtartományban egyenletesen húz.
Ami még nem tetszett benne, hogy a kettest elég nehézkesen lehetett kapcsolni. Kicsit akadt a váltó. És 140 felett a motorháztető billegett, olyan volt mintha nem lett volna teljesen becsukva.
A futómű és a fékek viszont nagyon a helyzet magaslatán voltak. Kicsit furcsa volt, hogy a fék egy kicsit keményebb mint amit megszoktam, de nagyon jól fogtak.
A beltér nekem tetszett, az index nem állt túlságosan kézre.

Összességében egy kellemesen autózható autó, viszont saját autónak nem tudnám elképzelni. De 3. vagy 4. autónak igen :)
Kompressz úr2007-10-13 17:16:02 // 4241
Hadd szóljak hozzá: részecskeszűrővel se nem büdös, se nem füstös a dízel. Az autóm kipufogója 27000 km fémtiszta.
Satti2007-10-13 17:11:04 // 4240
Kinek, mi tetszik. Az biztos, hogy sokan nem szeretik a dieselt, mert a gázolaj büdös, vmennyire csak kormol, meg egyszerűen akinek nem bejövős, az sosem fog azt venni, csak ha nagyon muszály, vagy a kényszer ráviszi, ezzel én is pont így vagyok:-)
Tom122007-10-13 17:09:54 // 4239
Ja, ott is..-)
Tom122007-10-13 17:09:02 // 4238
Értem én, de majd akkor veszek dízelt, ha nem fog vért izzadni a 3.0 TDi-s X5, hogy el ne menjek neki a 2.0 TS-emmel - és mégis elmentem...:-) /Igaz az is, ha lehetek őszinte, hogy a jelenlegi Alfa motorkínálatból én is a 2.4-es dízelt választanám - VAGY A V6-ost! ;-)/
Lehet, hogy csak páran vagyunk ilyen különcök, de soha nem hagytam, hogy sodorjon az ár a tömeggel, "mert most az a menő"... Legfeljebb 2x tankolok, amíg ők 1x és akkor mi van...? :-)
Még pár év és nem lesz vita, elfogynak a kőolajkészletek, aztán jöhet a hidrogén.:-)
Zool2007-10-13 17:02:44 // 4237
Mo-on azért más, mert ha már egyszer behoztad, kifizettél egy vagyon a vámra (ill regadóra). Az egyszer forgalomba helyezett autó így aranyat ér (ill. legalább a pár milliós regadó arányosított értékét). Nézd meg a regadó által nem korlátozott piacokat, Németo vagy Belgium.
Tom122007-10-13 16:57:23 // 4236
Akkor "itt" /SK/ más a helyzet...
Zool2007-10-13 16:56:52 // 4235
Értsétek már meg, a dízel manapság már nem arról szól, hogy le tudsz spórolni két litert, cserébe szemvedsz egy csomót. Ez 20 ével ezelőt volt kérdés. Az 1.9 JTS ugyanúgy nem ellenfél már az 1.9 JTDnek, mint a 335i a 335d nek. Egyszeren sehol sincsnek a szívóbenzinesek a TD-khez képest (pedig a 335i is turbós). A 3.2 V6 ugyanúgy nem ellenfél a 2,4 jtdnek, egyszerűen jobb a dízel. A nyomatkszegény benzinesek mellett már csak a motorhang szól, de amióta a V6 TDI-t vezettem, azt mondnám, hogy már az sem. Annak a motornak a hangja egyszerűen gyönyörú volt. Semmi sem tudna meggyőzni amellett, hogy egy 3literes FSI-t vegyek ha audiban gondolkodnék, mint ahogy inkább kfiizetnék egy picit többet a dízelért, ha egy 3.2 V6 benya vagy a régen ígért 3.0 JTD között vacillálnék.

Ha mondjuk vennék egy V6ost, nem csak a fogyasztás lenne brutál, de többszörösé veszíteném a tankolásnál való kiállásnál. Tehát autópályás cirkálónak is alkalmatlan. Egyedül a német piacon nyomulnak még, mert ott techológiai (hátránybeli )okokból így védekeztek a nagy lóerő/köcis japók ellen. Pörgős 16V? Mit értek vele, a gagyi VW 8v-k kétszer akkora térfigattal ugyanannyit adóznak. Röhej, hogy még midig előnyben részesítik pl a német biztosítók 10-20%-kal többek kérnek a 159 Cascójáért, ami nevetséges...
Satti2007-10-13 16:46:33 // 4234
Nem is tudom, szoktam nézegetni a használtautó.hu-n, és nem sok van, ráadásul ami normális, az nem olcsó, legalábbis a TS-hez képest. Most is van össz. 3 jónak tűnő, és nem reklámáron.
Tom122007-10-13 16:42:00 // 4233
Mondjuk, ennek is meg vannak az előnyei, mert a 156 V6-osokat már "szinte ingyen vesztegetik", mert "nem kell senkinek"...:-)
Satti2007-10-13 16:38:59 // 4232
Az új 159 V6 nem ide van kitalálva, itt nálunk a legtöbben a a büdös dízelre izgulnak, ugyanúgy, mint régebben a mercikből is csak az kellett, a "normális" 3 ezres benzinest nehezebben lehetett eladni, perdig új árban egy komolyabb benzines drágább, mint egy diesel. A magyar lehetőség szerint, ráadásul a kisebb motoros dieselt veszi, mert nehogy mán sok leygen a biztosítás, meg a teljesítményadó. Ez egy ilyen ország, grága autóból, ritkán vesznek rendes nagy benzines motorral, pedig én is úgy vagyok vele, ha már komolyabb pénzt kiadhatnék egy szép új gépre, az csak a legnagyobb benzines lehetne:-)
Tom122007-10-13 16:35:34 // 4231
Van egy kis félreértés, én nem azt akartam mondani, hogy azért nem vesznek V6-osokat, mert nincs módjuk kipróbálni, hanem, hogy tényleg nincs ilyen tesztautó a kereskedésekben - legalább is még én sem láttam, de őket is megértem, minek is lenne, hogy aztán évekig tartson, mire "akciósan" eladják? Nem lenne semmi gond az eladásával, ha nem a "spórolós dízel" lenne a "trendi", meg a benzinárak, meg a "keleti blokk", meg... ...de ez hosszú...:-))
Egyébként ez minden márkánál így van, Leon Cuprából is csak 1-et /pénteken/ adtak el idáig /meg úgy általában cuprát/, itt a helyi Seat márkakereskedésben, ott is a fűnyírók, meg az 1.9 TDi-k /meg a szerviz:-)/ hozzák a hasznot és CSAK ez a lényeg...
Milyen szép is lenne, ha "nem találták volna fel" a pénzt és az emberek csak a szívükkel választanának autót /is/, nem győznénk kerülgetni az utcán a szebbnél szebb, erősebbnél erősebb csodákat...:-)
Zool2007-10-13 16:13:21 // 4230
Erről kicsit a Jeremy Clarkson 166 kommentárja jut eszembe. A 166 szerinte tuti autó, de az emberek nem veszik a nagy értékvesztés miatt. Használtan írtó jó ület lenne, csak hát újonnan nem vette meg senki. De nem hiszem hogy csak azért nem vesznek V6q4et, mert nem tudják kipróbálni... Ha kijönne egy olyan V6 dízel, mint a 3.0 TDI, szerintem minden probléma megoldódna. Átlagfogyi 10 liter alá csökkenne, és a hangőrülteket is kárpótolnák. Bár gondolom kívüről továbbra sem lenne vmi szép hangja. Megkockáztatnám, hogy nem is kéne 3 literes térfogat...
Tom122007-10-13 15:57:37 // 4229
Látod, mégis akadnak "fekete bárányok".:-)
Na, most már hallottam hideget - meleget a 159 V6-ról, a leélethűbb lenne kipróbálni - ha lenne hol...:-))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak