Fórum >> Típusok >> 159

3Szék-ej2021-04-09 15:53:57 // 124220
Sajnos a vezető oldali ajtón is mozog a burkolat -már így vettem az autót. Sejtem hogy valamelyik patent a hibas. Azt is pótolnám és ha a hátsón is a szereléskor mégis eltörik valamelyik akkor legyen tartalék.
3Szék-ej2021-04-09 15:46:02 // 124219
Persze. Értem én ezt. De akkor is bosszantó hogy ezek a túlértékelt, mindenhatónak tartott német gyártok ennyire süllyedjenek. Egy magát valamire tartó cégnek kellene legyen egy szint ami alá nem megy. Tudom, ez pénzről szól, globalizációs hablaty stb...de akkor ne várják el az elismerést.
Egy Michelin-csillagos séf nem fog soha menza szintre süllyedni mert a kuncsaft azt kéri. Én is mondtam vissza szerepet és felkérést pedig még pénz is volt benne és nem kevés...
Sajnos a fogyasztói társadalomban az szív aki fogyaszt Pont
ProdyG2021-04-09 12:47:37 // 124218
Nekiestem ma az ablakemelő motor fekete részének... a fedél, ami be van ragasztva, szanaszét tört felfeszegetés közben. nagyon durván be van ragasztva, úgy látom a fotódon te szépen fel tudtad feszegetni, de itt egyszerűen nem megy...

Ezek után a világos színű fogaskerék izé se akar kijönni a helyéről. nem jön le a tengelyről, max ha széttöröm azt is.
Én ezen a ponton feladtam, csak az bánt, hogy ezt a 4000 ft-os kis fehér szart feleslegesen vettem meg, és még csomó időt is elcsesztem vele.
Meg ilyen törött cuccokat amúgy se akarnék visszarakni a kocsiba. Ezt egyszerűen nem lehet értelmesen megcsinálni, max nagyon nagy kókányolással.
Vettem bontóból másik ablakemelő motort, szépnek-jónak tűnik, úgyhogy berakom azt és remélem, hogy jó lesz..
Köszi mindenesetre a segítséget!
Liquid2021-04-09 12:43:25 // 124217
Nem könnyű dolog minden patentot megtalálni, de megoldható.
A PatentCentrum-tól rendeltem egy marék mindenfélét. (Csavatok, patenttek satöbbi.)
A Q4-be kellettek, mert azt előttem valaki nagyon barbár módon szerelte. Viszont miután pótoltam, többet nem kellett, a Tibornál meg a Pandánál se nagyon törtek.
Ha megfelelő célszerszámmal bontasz akkor bírják. Egyedül a hátsó ülés patentje egyszer használatosak.
ProdyG2021-04-09 12:34:03 // 124216
Lásd picit lentebb a bal hátsó ablakemelő problémámat. 2x volt eddig leszedve a burkolat, de a patentokkal semmi baj, szerintem ne erőltesd az új patentokat, ha nem muszáj.
Attis2021-04-09 12:32:20 // 124215
Sajnálom a tortúrádat, de azt ugye tudod, hogy a "németek" azt a minőséget szállítják, amit megrendeltek tőlük, valószínűleg az FCA nem akart többet fizetni a jobb minőségért. :(
Kazes☻2021-04-09 12:29:22 // 124214
Akkor ölöm é bódottá! :)
3Szék-ej2021-04-09 12:05:13 // 124213
Jut eszembe... a szivattyú se olasz hanem profi német Siemens.
3Szék-ej2021-04-09 11:38:14 // 124212
Most pár szót az üzemanyagszivattyúról.
A benzinszag tényleg onnan származott. Ezen alkalommal mégegyszer köszönöm Nektek a segítséget.
Kínszenvedés által sikerült kivennem a hátsó ülést. Takaró lemez felbontása után látszott a kis repedés a szivattyú tetején levő kis csonkon. Kulcs ráadása után spriccelt a nafta a kis repedésen. Kurvára megijedtem mikor megláttam. Én meg így járogattam vele. NE TEGYÉTEK ! Másnap rettegve mentem a szerelőig pedig csak pár-száz méter. Betettünk egy bontottat mert az új aranyáron van. Ragasztani nem lehet mivel olyan a műanyag minősége. Elvittem egy műanyag hegesztéssel foglalkozó céghez és ott megforrasztották a repedést. Legyen tartalékban mert ki tudja a bontott meddig bírja...
tirex2021-04-09 11:20:19 // 124211
Én már szedtem le ajtókárpitot párszor de patent nem tört úgyhogy nem kellett.
3Szék-ej2021-04-09 11:13:51 // 124210
Visszatérve a hátsó ablaktörlő működési rendellenességhez. Önálló életet élt. Ahogy kulcsot kapott az autó törölt egyet szárazon , viszont vezérlésnél nem csinált teljes ciklust. Találtam jó villanyost... ó banális- a végpont érzékelő a hibás ezért korrigál. Kipucolta. Minden f@sz@...egy óráig... Kezdte előlről. Más motor kell...jobb de még mindig nem teljesen. A bajuszkapcsoló a hibás...átkötötte hogy amikor nyomon megy amikor elengedem a kapcsolót megáll... Igenám de így nem működik az ablakmosás... Na jó , más bajuszkapcsoló kell!
Most itt tarok. Megvan csak be kell szerelmi. Én is be tudnám de mivel elvágott és másképp kötött valami vezetékeket meg kell várnom amíg raér. Remélem ezzel megoldódik.
Mint egy magyar népmese...kis olaszos beütéssel. Habár minden alkatrész ami elromlott német. Ennyit a " szarolasz "-ról.
3Szék-ej2021-04-09 10:52:00 // 124209
Sziasztok ! Még nem számoltam be a benzin szag és a hátsó ablaktörlő problémák megoldásáról mert még nincs minden megoldva. Tudjátok... minden szerelő 2-3 hét...

Most viszont újból segítség kellene. A benzin illatát akartam kiszellőztetni az utastérből és csattt....a bal hátsó ablakemelő úgy döntött hogy most rajta a sor hogy b@sztasson.
Mielőtt nekilátok a cserének szeretnék beszerezni úgy két maréknyi ajtókárpit patentot. Főleg hogy az első ajtón is mozog picit a kárpit. Ha valaki tudja hogy pontosan mi a kódja vagy hogy melyik tálal az ajtóhoz azt megköszönném... Keresgéltem de nem tálaltam meg annyi féle-fajta van... Erdőtől a fát...
ProdyG2021-04-06 15:17:34 // 124208
Teljesen megértelek és igazad is van.
Az a baj, hogy én ilyesmire nem vagyok képes :) addig szívatom magam, amíg jó nem lesz...
ProdyG2021-04-06 15:14:22 // 124207
uhh, nem semmi :D
tirex2021-04-05 11:04:09 // 124206
Én nem kínlódtam vele, amikor az új is elromlott lefixáltam a picsába. Hátsó,úgysincs annyit használva,az többet nem esik le az tuti.
Piritu - 1.000.0002021-04-05 09:54:05 // 124205
És a 159-hez még lehet kapni cuccokat, én a Spiderével már augusztus óta bíbelődök :-)
ProdyG2021-04-05 07:03:14 // 124204
Kb fél éve vettem egy utángyártott ablakemelő szerkezet (Blitz márka), az néhány le-felhúzást bírt, aztán elkezdtek a fogaskerekek darálni, és az ablak nem mozdult, csak ment a daráló hang.
aztán mivel nyüstöltem még, elkoptak eléggé a kis fogak, így vettem új M.Marelli ablakemelő szerkezetet, illetve a motor oldalt is fel akartam újítani, hogy ne kelljen tényleg többet kínlódnom ezzel...

A Blitz szerkezet orsója nem illeszkedett rendesen a fém felületre, amire felcsavarozzuk, igazából volt egy kis mozgása az orsójának, ezért kopott ki az egész. A kis fogak nem tudtak egymásba kapaszkodni rendesen... ez a Marelli már sokkal jobbnak tűnik, itt nem lötyög az orsó...

Csak most meg a motor oldallal vagyok bajban, miközben szétszedtem tegnap a motort, tönkrevágtam a motor részt, szóval rendelhetek bontóból másikat. Illetve próbálkozok majd ezzel a feszegetéssel, amit írtál. van egy gumi karika a kis műanyag fogak körül, de úgy látom nem azt kell lefeszegetni, hanem valahol kintebb. Megoldom valahogy... csak nem tudtam, hogy ezt az egészet csak sérüléssel lehet megoldani, ami aztán úgy is marad.
Köszi a helpet!

Ui.: ez az ablakemelő sztori is örök emlék marad nálam, 40-50 ezer lesz a vége + az óriási szívások :) ja és ezt a hátsó ablakot szinte nem is használjuk, csak a gyerek piszkált hozzá véletlenül, úgy derült ki a hiba is.
Piritu - 1.000.0002021-04-04 13:42:22 // 124203
Miért kell cserélni?
Piritu - 1.000.0002021-04-04 13:41:39 // 124202
A fedél bele van ragasztva a helyére. Körben látszik a széle, ott lehet finoman kifeszegetni.

Alatta ott lesz és simán lehúzható a tengelyről. Nem tudom hogy a 159-nél hogy van, de a Spidernél ha visszarakja az ember a helyére akkor a csavar rászorítja az egészet egy fémlapra és az a helyén tartja a fedelet is. A fogaskerék tengelye az alsó felén van.
ProdyG2021-04-04 13:17:19 // 124201
A képen a bal hátsó ablakemelő motor egy része. Tudja valaki, hogy lehet az új műanyag fogaskereket belevarázsolni ebbe a fekete burkolatba, a másik helyére? Sehol egy csavar, el se tudom képzelni, hogy lehetne ezt megcsinálni...
Pedig illene, ha már megvettem egy 30 ft-ot érő műanyag darabkát 4000-ért :(

leopop32021-04-04 00:13:46 // 124200
Kicsit meg kellett már mozgatni, mai gurulás fotózás Kocsis Árpi cartárssal 😁🚗🍀
leopop32021-04-03 10:47:34 // 124199
Sziasztok!

Hátha valakinek kéne akkor beteszem ide is 159/Brera sötét színű középkonzol eladó.
Az enyémet carbonra cseréltem így ezért eladó.
ProdyG2021-04-01 14:50:02 // 124198
Na vettem műszarfalhoz való nedves törlőkendőt, meg van Pampers is, ha kell :D
Köszi!
Liquid2021-04-01 11:05:47 // 124197
Az ajtó betéteket simán áttöröltem ugyanazzal a törlőkendővel, az üléseket pedig sima nedves törlőkendővel (baba popsitörlő), a műszerfal nem volt bőrös az enyémben.
A Tibor meg AlfaTex-es, itt kevesebb törölnivaló van :)
ProdyG2021-04-01 10:55:46 // 124196
Ez jó ötlet, kipróbálom azt akkor.
Az ajtók belső burkolata, ami ilyen műbőrszerű valami, arra mehet a bőrápoló, igaz?
Illetve a műszerfal teteje nem egyértelmű még számomra, az ilyen ruganyos anyag, nem tudom az minek számít, gondolom arra jó a nedves törlő.
Liquid2021-04-01 10:23:41 // 124195
az egész belsőt ami nem bőr vagy textil műszerfal tisztító nedves törlőkendővel szoktam áttörölni
ProdyG2021-04-01 10:13:19 // 124194
Sziasztok,
A műszerfal tisztítására, ápolására mit használtok?
Van benne ugye műanyag, fém gumiszerű anyag is stb... nem tudom, mivel kéne nekilátni.

Van valami általános szer, ami jó minden anyagra? Amúgy nem is igazán tisztítanom kell, nem koszos, inkább az ápolás lenne a kérdésem. Valami boltban gyorsan vennék ma valamit, ha van valami ajánlott cucc, hogy hétvégén szebbé tudjam tenni a műszerfalat :)
Köszi!
Zolibácsi2021-04-01 09:50:33 // 124193
Azt hiszem megérett, hogy szabadságra menjek :)
Roll19832021-04-01 08:50:02 // 124192
Április elseje van. :D
Zolibácsi2021-04-01 08:16:04 // 124191
Ha szabad megkérdezni, mi késztet egy fiatal embert, hogy megfossza magát a vezetéstől?
Don Vito2021-04-01 08:01:38 // 124190
Tisztelt Cartársak!

A napokban leadom a jogosítványt és ezzel együtt szeretett Don Vito-m kulcsát is.
Nagy öröm volt veletek lenni, köszönöm a rengeteg segítséget, amit tőletek kaptam, mindenekelőtt DZ-nek vagyok végtelenül hálás.
Vigyázzatok magatokra, egymásra és a közlekedés minden más résztvevőjére!

Ég veletek!

Don Vito
bhudcser2021-03-31 15:12:25 // 124189
Ebben a topicban már többen találkoztatok a P0480 hibával (cooling fan error). Ma nekem is előjött. Check engine. A ventilátor rendben van, MES-el sikerült elindítani, hallom a hangját. Ebből adódik, hogy az előtétellenálás is rendben működik. MES-el amúgy nem sikerült több sebességfokozatot állítani de ahogy itt olvastam ez normális:
https://www.alfaowner.com/threads/159-second-fan-speed-doesnt-work.1192260/

Mi lehet a gond? Csak mert nem akarok autópályán 50-el menni...
Attis2021-03-30 16:49:01 // 124188
Szia!
Köszi, megnéztem. :)
PBali2021-03-30 16:28:14 // 124187
Szia. Keress rá a Paff nevű cartársra az oldalon, egyből láthatsz pár rendszámos fotót is. Ha valakit valóban érdekel az autó, ez nem fogja egy telefontól elriasztani, amikor gyanítom minden további nélkül megadná az érintett. Ez is lehet egyfajta szűrő a vevőjelöltek között, minden nézőpont kérdése. Én láttam pár éve Alfacityn az autót, ott is le volt takarva, még a naptól is óvták, szóval nem az 1.5 milliós példányok szintjén van. Bővebben korábban kitárgyaltuk, az élet eldönti elkel-e, vagy sem. Üdv.
Liquid2021-03-30 15:37:49 // 124186
Te is tudod hogy régen minden jobb volt :)
Nekem is van ilyen és olyan tapasztalatom is.
A 146 tartósságából ne következtess egy nagyságrendekkel komplikáltabb újabb (kevésbé tartósra tervezett) 159 vagy bármi kortárs) naptári tartósságára. Én mindenesetre szkeptikus vagyok.
Az tény hogy a kevés méter jó, nem véletlen vettem meg a 80e km-s TBI-t. Eddig bejött, bár termosztát, tartály, MAP szenzor csere volt itt is.
Igen félig-meddig elbeszélünk :)
Én egy értelmesen karbantartott de hihetően sok km-eshez hasonlítanám a költségeket.
Mert 1.5M kb. a kínálat közepe.
Az vitathatatlan, hogy a gyárilag összerakott eredeti mindig jobb.
Én is írom a költségeket, a Q4-re összesen nem költöttem 3 misit...
Nehéz így hasonlítani hogy mi lett volna ha akkor nem a 3 milliásat hanem a 6-7 millásat veszem meg, mert költeni arra is kell.

Konklúzió: a felár abszolut jogos, de soknak érzem, ennyi :)
WarbiRunner (Gyuri)2021-03-30 14:37:14 // 124184
Volt 24 éves Alfám. 15 évesen vettem, sokat állt. Gyári lengőkarokkal vettem és adtam tovább :-) Egyetlen gumialkatrészének sem lett soha semmi baja. A stabszilentek koptak el a végére. 24 év, kb 170e km. Soha semmi nem ment szét azért mert sok naptári év volt benne :-) Nekem ez elég közvetlen tapasztalat. Nagyon régi, nagyon sokat állt autóknál téma ez, hogy pl a futómű alkatrészei a sok állás után az első használatkor megadják magukat.

A másik fele meg.. tipikus. Elbeszélünk egymás mellett. De tudom, a többség inkább egy másfél millás csilliárd métert futott, visszatekert romra költ 3 millát, minthogy egy nagyobb összeget tegyen egy tényleg normális autóba. Mer' az megvancsinálva. XD Ez is tapasztalat: soha, soha nem lesz olyan. Nyilván mindenkinek más erre az érzékenysége, de egy gyárilag összerakott, első szerelésű alkatrészekből álló autó klasszisokkal összerakottabb feeling.

Az, hogy drágább lesz a másfél millásból rendes autót csinálni, abban 99% biztos vagyok. Minden autóm minden költségét írtam, nemrégiben egyébként elszórakoztam vele, hogy indexáljam is a költségeket mai Ft értékre. Tanulságos. Nem hogy egy 4.5 millás autó, de egy 6-7 millás új is belefért volna lazán 13 éve. Azt most adnám el, és anyagilag legalábbis beljebb lennék. Így meg Alfáztam 13 évet, élveztem, és lett konklúzió. Tapasztalatból tanul az ember, felírtam a kéménybe korommal a tanulságot :-)
leopop32021-03-30 13:23:37 // 124183
Persze elhiszem de az olyanokkal nem is foglalkozom:)
Ja igen az online suli miatt is kell de néha már annyira sok helyet kell nézni amiatt hogy megörülök, mondjuk ez már más téma 😅
Liquid2021-03-30 13:21:08 // 124182
lehet ezeket is leírtam már :)
Ebben van igazság, de hiába a kevés futás, ha sokat állt, illetve a naptári kor legalább akkora ellenség mint a sok méter.
Nem kizárt hogy valaki majd megveszi drágán, de nekem nem érne ennyit. Ha meg szobornak tenném el, akkor biztosan nem egy kis dízelt keresnék, hanem valamelyik gazdagon felszerelt, erősebb verziót.
Abban se vagyok biztos hogy hosszútávon olcsóbb lenne mint egy 3misivel olcsóbb "normális" darab. 3 Misiért sok mindent ki lehet cserélni rajta, ami kopó dolog és nem a naptári idő eszi meg (mert ez utóbbit a keveset futotton is cserélni kell).
Attis2021-03-30 13:13:28 // 124181
az utolsó mondatom az volt, hogy jó vétel lehet. Én nem láttam élőben, csak a véleményemet fejtettem ki. Én is úgy kerestem autót, hogy csak autózni kelljen vele. Legelőször 2009-ben vettem meg a 147-est, a legdrágábbat ami volt, 7000 km-el. Kb ennyi volt belőle a valóság, mert leakartam szervizeltetni és ott kiderült, hogy törve volt, nekem meg a pofámba röhögött az eladó, hogy nyugodtan pereljem be ha akarom, a végére ő már az országban sem lesz.
Másodszorra megvettem a 159-est, az utolsó 10 legdrágábban benne volt akkor, nagyon szépek voltak a képek ott is, előben is, csak aztán ott is kiderült ez-az. Ergó mondhatom, hogy engem 2szer is átvertek Alfával. Innentől én nem hiszem el, hogy arany, hiába írják azt, mert 100-ból 95 arra épít, hogy nem mondja el az igazat
A saját káromból tanulva, senkinek nem fogom elhinni, hogy vett egy dízelt hobbi autónak, amiben 11év után 17ezer van. Arról nem is beszélve, hogy ma már egy sima telefonnal is úgy játszol a képekkel, hogy a sz@rt is el fel tudod tenni netre úgy, hogy azt megkívánják...
WarbiRunner (Gyuri)2021-03-30 12:55:39 // 124180
Biztos így van :-) Az adok veszekkel megpróbáltam, de nekem a Fb lecsapja a biztit. Kiábrándulok az emberi fajból ahányszor megnyitom. XD Szóval kb az online sulihoz kapcsolattartani van.
WarbiRunner (Gyuri)2021-03-30 12:53:08 // 124179
A rövidtávú autózás, ami a dízelt megöli, az az, amikor 10e-t mész évente városban :-) Évekig. Ez ha mind a 17e-t városban tette meg is újszerűnek kell lennie motorikusan, de nyilván valóan nem erről van szó. Elég a képekre nézni, az a beltér is teljesen újszerű. Nekem mindegy amúgy, nem védeni akarom, csupán látom benne a normális autót, ami nagyon nagyon ritka. Ez annak való, aki nem szívni, hanem autózni akar, és ezért pénzt is ad, de ritka az ilyen madár XDD
Attis2021-03-30 12:23:11 // 124178
Azért sokat dobna a bizalomban, ha a rendszám látható lenne...legalább rögtön le lehetne kérdezni a futást. Üzletben szerintem nincs bizalom/barátság, főleg ennyi pénznél nem. 11 éves és dízel. Rengetegszer ki lett vesézve, hogy a dízelt a rövidtávú autózás öli meg, ezzel meg 1700 km-t mentek évente (átlagosan). Attól még lehet jó vétel...persze élőben könnyebb okosnak lenni, de akkor sem tudsz 100%ban az lenni.
leopop32021-03-30 11:13:01 // 124177
Én sem szeretem sokáig el is engedtem a csoportozást de a kocsi miatt szoktam nézni mert el lehet csípni jó árakon cuccokat meg egy csomó hasznos info
leopop32021-03-30 11:11:39 // 124176
Így van 😁👍
Attis2021-03-30 11:08:15 // 124175
Szép napot mindenkinek!

Valószínűleg utolért a szervó mizéria engem is. :(
Az utóbbi egy hétben észrevettem, hogy random megkeményedik a kormány és alig tudom eltekerni...félreállva ránéztem az olajszintre a szervótartályban és min-max között volt középen.
Tartálycsere és a rendszer új olajjal való feltöltése lenne a helyes megoldás? Köszönöm a segítségeteket!
WarbiRunner (Gyuri)2021-03-30 10:46:09 // 124174
Nem ennyire magától értetődő dolog a fészbukozás. ;-)
WarbiRunner (Gyuri)2021-03-30 10:43:37 // 124173
Ezt januárban is írtad XD Pedig ha valaki hosszútávra 159-et szeretne, jó lehetőség van benne. És hosszútávon egész biztosan olcsóbb lesz, mint 150e-re visszatekert romokat foltozni. Nem is beszélve a minőségi különbségről. Egy ennyit futott autó hozza az újszerű feelinget, mindene gyári.. Ez utólag nem reprodukálható.
Invisible2021-03-30 08:24:41 // 124172
Januárban itt is megosztották a hirdetést:
123630. hozzászólás
leopop32021-03-29 22:45:13 // 124171
Ezt a storyt bárki ismeri aki benne van a 159 Facebook csoportban:)
Amúgy ott leírta és tényleg valós.
Illetve már volt is téma.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak