Liquid2012-09-05 22:03:02 // 24109
sőt sokan opellel :))
GTPeti2012-09-05 22:02:10 // 24108
Így-így. Bár Wickey szerint Fiat-tal is folytattuk... De ez egy másik téma. :)
Liquid2012-09-05 21:57:56 // 24107
vagy UNO-ja, vagy legalábbis az Alfások nagy része FIAT-tal kezdett :)
droberto2012-09-05 21:46:50 // 24106
Én imádtam,, az 1.6 se volt erőmű, de viszonylag nyomatékos volt lent!
Gondolom a 2.4 remap más dimenzió? :)
Gondolom a 2.4 remap más dimenzió? :)
droberto2012-09-05 21:45:15 // 24105
Veszteség (visszafolyás) méréssel?
Tibcsi1662012-09-05 21:01:26 // 24104
Köszi, erre jutottunk az autószerelő barátommal is, csak azt akartam, hogy valaki itt is megerősítsen ;)
Hétfőn viszem bemérni.
Hétfőn viszem bemérni.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-05 20:59:03 // 24103
szerintem pisál a porlasztód
Tibcsi1662012-09-05 20:58:21 // 24102
Régebben csak 5-6ban. Most már 3-4-5-6 ban is.
Tibcsi1662012-09-05 20:57:13 // 24101
Elején amikor kezdődött csak gázadásnál volt rángatás, de most már motorféken is berángat.
De főleg akkor amikor nyomom neki és kéne a nyomaték.
De főleg akkor amikor nyomom neki és kéne a nyomaték.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-05 20:56:44 // 24100
melyik fokozatban? mindegyikben?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-05 20:54:44 // 24099
csak motorféken?
Tibcsi1662012-09-05 20:53:00 // 24098
Igen!
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-05 20:42:11 // 24097
motorféken rángat?
Tibcsi1662012-09-05 20:30:07 // 24096
OK megnézem hétvégén. Ettől is rángathat motorféken? Miért is?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-05 18:51:21 // 24095
nézzétek meg a leömlőt
.......................2012-09-05 17:17:36 // 24094
enyém is rángatott ,de csak gázra
motorfékkel sose
furcsa de a bekoszolódott kikopott szívósor volt az oka,
kapott egy kevesett futottat,most OK
motorfékkel sose
furcsa de a bekoszolódott kikopott szívósor volt az oka,
kapott egy kevesett futottat,most OK
Tibcsi1662012-09-05 16:54:21 // 24093
Néha tök jól megy, semmi rángatás. Gondolom a kettősnek mindig rángatnia kéne. Nem így van?
Tibcsi1662012-09-05 16:52:34 // 24092
Ja, jó kis kocsi volt az. Csak az 1.7D elégé gyengécske volt. :)
Tibcsi1662012-09-05 16:51:38 // 24091
Porlasztócsúcsokat hétfőn megméretem.
Coolby2012-09-05 16:00:21 // 24090
Ez volt nekem is az első észrevételem, de amikor én ilyennel találkoztam, akkor az alapjáraton üresben kuplung fel-le engedésnél is érezhető volt, Tibcsi166-nál ilyet nem éreztem, bár én se zárnám ki ezt az eshetőséget...
.......................2012-09-05 15:29:15 // 24089
Motorféken is,
kettöstömegü jó?
kettöstömegü jó?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-05 14:58:26 // 24088
másnak meg igen :)
ALFI1562012-09-05 14:43:25 // 24087
Komolyan mondom a mai napig elmosolyodok mikor eszembe jut,hogy vannak ekkora verebek akik megeszik,hogy évekig áll a kocsi a szalonba.Ráadásul olyan embertől aki évek óta így árul autót a Fiat Darázs papírozásával.
'''''2012-09-05 14:33:24 // 24086
Nekem nem volt gyengébb vagy rángatás,csak kifújt a tőcsavar töréstől.
droberto2012-09-05 14:32:24 // 24085
Mindenkinek volt Tipo-ja? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-05 14:31:13 // 24084
leömlő tőcsavar törés miatt is lehet, ha fars levegőt kap vagy porlasztó
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-05 14:29:37 // 24083
pedig sanszos :(
'''''2012-09-05 14:02:40 // 24082
Tegnap láttam épp egy ilyen kerámia motoradalékos reklámot.Ott épp munkagépeknél használták és állítólag kevesebbet evett a lötyitől.Próbáltál már az alfába hasonlót?Valaki esetleg?
Tibcsi1662012-09-05 13:58:35 // 24081
Igen, a tolóerő nem ugrál, a kocsi kb. egyenletesen húz. A motor ugrál jobbra-balra, nagyjából így lehet érezni. És persze ilyenkor sokkal gyengébb húz mint szokott.
GTPeti2012-09-05 13:43:28 // 24080
A kormányműbe való Xado-t pont Erhard említette itt meg, pár éve. :)
Fémkerámia adalék, kormányműhöz is van megfelelelő. Segíti a kenést. Én már vettem, bár még nem töltöttem be. (Más alkalmazásokban nekem hasonló [értsd: Xado v. Rimet] adalékokkal csakis pozitív tapasztalataim vannak.)
Fémkerámia adalék, kormányműhöz is van megfelelelő. Segíti a kenést. Én már vettem, bár még nem töltöttem be. (Más alkalmazásokban nekem hasonló [értsd: Xado v. Rimet] adalékokkal csakis pozitív tapasztalataim vannak.)
Coolby2012-09-05 13:39:27 // 24079
Én talán annyit tennék hozzá, mint tapasztalás, hogy én a rángatra először úgy gondoltam, amikor Tibcsi166 mondta, hogy előre-hátra, de ez a rángatás egyértelműen balra-jobbra irányú anyósülésről érzékelve... Így van nem, Tibcsi166? Nem tudom ez így segít-e az azonosításban esetleg...
Tibcsi1662012-09-05 11:43:55 // 24078
Tegnap Coolby-val teszteltük a vasakat. Nálam elég szomorú a helyzet :( Rángatás eléggé erősödik!!! Kicseréltük egymás vasából a légtömegmérőt és a MAP szenzort. Rángatás nem szűnt meg. Nálam EGR lezárva, DPF nincs, pillangószelepek kiakasztva, szívósor pucolva kb. 2 hónapja.
A következő a jelenség. Amikor hideg a motor, elég jól megy, semmi probléma. Ahogy bemelegszik 1000-2000 között ha nyomom neki nagyon rángat, 2000fölött meg néha kisimul, de nem mindig. De meleg motornál is van néha, hogy 100% jól megy rángatás nélkül. De sajnos most már egyre ritkábbak ezek a rángatás nélküli időszakok. És ami fontos, hogy motorféken is rángat!!
Van valakinek ötlete??
A következő a jelenség. Amikor hideg a motor, elég jól megy, semmi probléma. Ahogy bemelegszik 1000-2000 között ha nyomom neki nagyon rángat, 2000fölött meg néha kisimul, de nem mindig. De meleg motornál is van néha, hogy 100% jól megy rángatás nélkül. De sajnos most már egyre ritkábbak ezek a rángatás nélküli időszakok. És ami fontos, hogy motorféken is rángat!!
Van valakinek ötlete??
Tibcsi1662012-09-05 10:00:53 // 24077
Elvileg jelez a comp. ha valamelyik elszállt. De ha nem jelez, az nem jelenti, hogy mindegyik OK. Ellenállás mérővel elvileg meg lehet mérni egyenként. Nem tudom mennyi a helyes érték. Nálam a Fiat Tipo-nál 0,6 Ohm-ra emlékszem. Itt is lehet hogy hasonló. Ha legközelebb összefutunk, megmérhetjük, van műszerem.
Coolby2012-09-05 08:45:49 // 24076
Izzítógyertyát nem néztük... Azt, hogy tudom legegyszerűbben csekkolni és kizárni a hibakörből?
Coolby2012-09-05 08:45:01 // 24075
Az nem lenne egy jó kimenetel és porlasztó hibának ennyi lenne csak a jele? Eddig nyugtatott, hogy csak LMM hiba lesz...
Csabi2012-09-05 08:32:16 // 24074
170volt Erhardtól...Xado? nem hallottam , mit tud?
Csabi2012-09-05 08:30:15 // 24073
Nem hinném, h a sírás lenne az előjele a kormánymű halálának... Nálam annyi előjele volt hogy a bal oldali kormány gumiharangnál épphogy szivárgott az olaj, nem is tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, aztán egyik napról a másikra azt vettem észre hogy elfogyott a tartályból az olaj => a szervízig (~8km) 1l szervolajat nyomott ki...
Szóval simán érhet bárkit komolyabb előjel nélkül hasonló eset
Szóval simán érhet bárkit komolyabb előjel nélkül hasonló eset
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-05 08:27:10 // 24072
tegyél az üzemanyagba Castrol TDA-t, ha megszűnik a reggeli rángatás akkor porlasztó elhalálozás lesz
.......................2012-09-05 08:11:59 // 24071
Izzítógyertyákat néztétek?
Coolby2012-09-05 08:05:00 // 24070
Sziasztok!
Tegnap Tibcsi166-tal nézegettük kicsit vasakat FES-sel, próbáltuk kideríteni mi nála a probléma, inkább kisebb, mint nagyobb sikerrel. Viszont döbbenet volt látni, hogy hogy néz ki nálam kb 1 hónapja tisztított MAP szenzor, összehasonlítva Tibcsiével, akinek le van dugózva EGR. Ugye nálam pedig csak szűkítő van...
Viszont még egy érdekes dolog kiderült, nekem tökéletesen működik LMM-em (amit 1,5 hónapja szervízben kiolvasva hibásnak találtak, bár lehet valami fűtésizé hibajele volt), nincs is hibajel FES szerint, adatokat is rendben adja az LMM. Ettől lehet, hogy hidegen akkor nem jól működik, de akkor miért nincs tárolt hibajel?
Szóval a lényeg a lényeg, hogy mi okozza nálam a hidegen indításnál a 15 mp-ig tartó ugráló alapjáratot és kék füstöt? Hogy derítsem ki? Esetleg hidegen indítva milyen értékeket figyeljek FES-en?
Tegnap Tibcsi166-tal nézegettük kicsit vasakat FES-sel, próbáltuk kideríteni mi nála a probléma, inkább kisebb, mint nagyobb sikerrel. Viszont döbbenet volt látni, hogy hogy néz ki nálam kb 1 hónapja tisztított MAP szenzor, összehasonlítva Tibcsiével, akinek le van dugózva EGR. Ugye nálam pedig csak szűkítő van...
Viszont még egy érdekes dolog kiderült, nekem tökéletesen működik LMM-em (amit 1,5 hónapja szervízben kiolvasva hibásnak találtak, bár lehet valami fűtésizé hibajele volt), nincs is hibajel FES szerint, adatokat is rendben adja az LMM. Ettől lehet, hogy hidegen akkor nem jól működik, de akkor miért nincs tárolt hibajel?
Szóval a lényeg a lényeg, hogy mi okozza nálam a hidegen indításnál a 15 mp-ig tartó ugráló alapjáratot és kék füstöt? Hogy derítsem ki? Esetleg hidegen indítva milyen értékeket figyeljek FES-en?
direttore2012-09-04 23:46:27 // 24069
Néha a szakértő is hibázik....de annak ára van :)))
GTPeti2012-09-04 23:22:19 // 24068
Mennyi volt az új?
A Xado-ról hallottál már?
A Xado-ról hallottál már?
Kardosdoktor2012-09-04 23:02:06 // 24067
Oké, így már más... :-)))
droberto2012-09-04 22:53:55 // 24066
Természetesen! Nem azért mondtam! Csak hirtelen elképzeltem...
Kardosdoktor2012-09-04 22:46:15 // 24065
Köszi! Protokoll (az én szakmámban): általánosan elfogadott eljárás. Nem biztos, hogy ezt a kifejezést használnám a szervízben, de ne lovagoljunk a szavakon, sztem így is érthető volt.
Üdv: P
Üdv: P
Csabi2012-09-04 22:36:33 // 24064
Hali!
kb két hónapja cseréltem kormányművet, nekem is elnyomta az olajat az egyik oldalán. Felhívtam a két "legnagyobb" kormányművet felújító céget mindkettő hallani sem akart róla... részben azért mert állításuk szerint nagyon macera.A javítási költség a duplája egy másik kormányműhöz képest(75-80e) és nem tudnak garanciát vállalni a javításra....
Így döntöttem az új mellett... szóval más alternatívát nem nagyon tudok, ha hosszabb távra tervezel a vassal.
kb két hónapja cseréltem kormányművet, nekem is elnyomta az olajat az egyik oldalán. Felhívtam a két "legnagyobb" kormányművet felújító céget mindkettő hallani sem akart róla... részben azért mert állításuk szerint nagyon macera.A javítási költség a duplája egy másik kormányműhöz képest(75-80e) és nem tudnak garanciát vállalni a javításra....
Így döntöttem az új mellett... szóval más alternatívát nem nagyon tudok, ha hosszabb távra tervezel a vassal.
Kardosdoktor2012-09-04 22:28:07 // 24063
Hát ez így elég lehangoló! :-( Én is inkább cserélek, hátha nő az élettartam! :-)
droberto2012-09-04 22:25:08 // 24062
No ez az a dolog aminek bátran neki mernék állni! Vagy keressél egy megbízható szerelőt!
A többit meg beszéld meg Erhard-al, biztosan segít mindenben! :)
"szakmailag elfogadott protokoll" - ez teccik'! Odamennél a márkaszervízbe ezzel (a szöveggel), azt hiszem elhajtanának, azt jól kiröhögnének!
A többit meg beszéld meg Erhard-al, biztosan segít mindenben! :)
"szakmailag elfogadott protokoll" - ez teccik'! Odamennél a márkaszervízbe ezzel (a szöveggel), azt hiszem elhajtanának, azt jól kiröhögnének!
droberto2012-09-04 22:19:26 // 24061
Két kanállal habzsolod az életet! :)))
GTPeti2012-09-04 22:11:55 // 24060
A hivatalos forgatókönyv:
- Ne cserélj benne olajat sosem, hiszen élettartamra szól.
- Meghibásodás esetén keresse fel a legközelebbi márkaszervízt.
- A szervíz váltót nem javít, de készséggel beszerzi a gyári pótalkatrészt. (Ami egy kpl. váltó.)
- Nem annyira jelentéktelen összeget a kasszánál hagy.
- Boldogan távozik.
- Ne cserélj benne olajat sosem, hiszen élettartamra szól.
- Meghibásodás esetén keresse fel a legközelebbi márkaszervízt.
- A szervíz váltót nem javít, de készséggel beszerzi a gyári pótalkatrészt. (Ami egy kpl. váltó.)
- Nem annyira jelentéktelen összeget a kasszánál hagy.
- Boldogan távozik.