a Tiedet nem veszem alapul mivel teljesen más a DPF....
kivi lennék ha nem céges autód lenne és saját zsebre menne minden Te mit választanál új DPF 4 kilóért, áthelyezése a DPF-nek (szerintem nem lehet ) több százezer, vagy kiiktatod 15e
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 16:13:43 // 24936
.......................2012-09-27 16:07:22 // 24935
nem mindegy a lóerö/kg
a 159 pedig 1,5* nehezebb mint a 146 TS
tehát 1,5* 120 ló=180 Lóerö
az alatt lomha a 159
a 159 pedig 1,5* nehezebb mint a 146 TS
tehát 1,5* 120 ló=180 Lóerö
az alatt lomha a 159
Liquid2012-09-27 16:01:46 // 24934
éreztem, hogy hozzá kellet volna még tennem, hogy "véleményem szerint" :)
valóban kevés a 2.0 mint a TBI is, alig van a hahu-n
valóban kevés a 2.0 mint a TBI is, alig van a hahu-n
.......................2012-09-27 15:54:31 // 24933
"Érdekes, még senkinek sem jutott eszébe, hogy ilyen átalakítást csináljon. Ezzell szemben az árfúrás/kiírás rögtön képbe jön."
a 2,4 ben nem fér el..
a 2,4 ben nem fér el..
Piritu - 1.000.0002012-09-27 15:46:35 // 24932
Jut eszembe, megrendeltem a második garnitúra Michelin Primacy-t. A gumissal jót dumáltunk a témában, és úgy döntöttem, hogy a bevált csapaton nem változtatunk. Hétfőn itt is lesz.
Piritu - 1.000.0002012-09-27 15:44:00 // 24931
Ilyen felkiálltással lapátra lehetne teni az összes 1,6TS motoros Alfát. Az 1,9-el is el lehet közlekedni, nem is akárhogy.
A 2,0-val meg inkébb az a gáz, hogy kevés fut belőle. Nagyon nem mentek az eladások. Amíg nem vesznek új autót, nem lesz használt. Emlékszem már régen volt 2,0-ás, de még mindig az 1,9/2,4 párost akciózták. Én is majdnem bedőltem egynek.
A 2,0-val meg inkébb az a gáz, hogy kevés fut belőle. Nagyon nem mentek az eladások. Amíg nem vesznek új autót, nem lesz használt. Emlékszem már régen volt 2,0-ás, de még mindig az 1,9/2,4 párost akciózták. Én is majdnem bedőltem egynek.
Piritu - 1.000.0002012-09-27 15:36:38 // 24930
Eddig nem arról volt szó, hogy melyik olaj mekkora szám, hanem arról, hogy a 2,4-be nem jót ajánlott a gyár és azért megy gallyra a DPF a 2,4-ben.
Nálam még tart az gyári előírás szerinti olaj tesztje, ráadásul hosszú csereperiódussal. Ha tényleg szar ez az olaj is, akkor hamarosan megtudom. :-)
Továbbra is tartom, hogy ad-hoc alapon nem tudunk jobbat kitalálni mint a gyáriak. Nekik kicsit több információjuk és teszteredményük van. Max azt érhetjük el, hogy a következő tulaj erősíti a szarolasz legendát.
Nem véletlenül tették át máshova a DPF-et az újabb kocsikban, mert ez a megoldás. Érdekes, még senkinek sem jutott eszébe, hogy ilyen átalakítást csináljon. Ezzell szemben az árfúrás/kiírás rögtön képbe jön.
Nálam még tart az gyári előírás szerinti olaj tesztje, ráadásul hosszú csereperiódussal. Ha tényleg szar ez az olaj is, akkor hamarosan megtudom. :-)
Továbbra is tartom, hogy ad-hoc alapon nem tudunk jobbat kitalálni mint a gyáriak. Nekik kicsit több információjuk és teszteredményük van. Max azt érhetjük el, hogy a következő tulaj erősíti a szarolasz legendát.
Nem véletlenül tették át máshova a DPF-et az újabb kocsikban, mert ez a megoldás. Érdekes, még senkinek sem jutott eszébe, hogy ilyen átalakítást csináljon. Ezzell szemben az árfúrás/kiírás rögtön képbe jön.
Liquid2012-09-27 15:26:35 // 24929
azért mert abban van megfelelő erő :) legalábbis ha a 2.0-ák kiesnek, mert túl újak/drágák
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 15:18:50 // 24928
miért a WRP talán olyan nagyszám? nem hinném :P szóval én az olajra gyanakszom meg a legolcsóbb DPF beszállítóra :D
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 15:17:30 // 24927
ciki vagy nem de legalább kurvára megy és hiba nélkül nekem immáron 50e km óta :) ez kárpótol minden szopásért előtte, technikailag jó konstrukció az 59 csak ezek a filléres megoldások nem kelletek volna az E4-nél....
Piritu - 1.000.0002012-09-27 15:15:48 // 24926
Ezzel viszont annak a teóriádnak mondasz ellent, hogy a 2,4 a rossz gyári olajajánlás miatt küldi el a DPF-et az örök vadászmezőkre :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 15:14:19 // 24925
mind1 hogy 2,4 vagy 1,9 mindegyik oldalról ismerek ugyan annyi embert akinek beszart a DPF-je
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 15:12:11 // 24924
persze hogy mindegyik tönkre megy csak az nem mindegy hogy 250e-nél vagy 100e-ig sem bírja, na itt jobb a konkurencia
.......................2012-09-27 15:09:02 // 24923
nem temetem,
csak ciki,
hogy ledugózott EGR el ,
kikötött pillangókkal megy rendesen hiba nélkül
tudod hozzászoktam ,hogy a Mito ba csak tankolni kell és GO
csak ciki,
hogy ledugózott EGR el ,
kikötött pillangókkal megy rendesen hiba nélkül
tudod hozzászoktam ,hogy a Mito ba csak tankolni kell és GO
Piritu - 1.000.0002012-09-27 15:07:56 // 24922
Kivétel erősíti a szabályt :-)
droberto2012-09-27 15:07:12 // 24921
Azért ne temessed a motorodat. Egy nyomorult tőcsavar miatt...
A használtpiac egyik legjobb vétele az öt henger.
Ha reszeltek volna még rajta (emisszió), akkor még most újként is toppon lehetne.
A használtpiac egyik legjobb vétele az öt henger.
Ha reszeltek volna még rajta (emisszió), akkor még most újként is toppon lehetne.
.......................2012-09-27 15:03:27 // 24920
olvass vissza ,én nem ..
van egy ismerösnek Brera 3,2 JTS,semmi baja,5 éve használja
Èn azt ajánlom
van egy ismerösnek Brera 3,2 JTS,semmi baja,5 éve használja
Èn azt ajánlom
Piritu - 1.000.0002012-09-27 14:59:57 // 24919
Pontosan, a használat módja erősen befolyásolja a 100-200-stb ezer km-es állapotot. A karbantartásról nem is beszélve.
Piritu - 1.000.0002012-09-27 14:55:05 // 24918
Miért ne mondanák meg neked? Érdekes lenne alkatrészt venni úgy, hogy nem mondod meg a boltosnak, hogy mire van szükséged! :-DDD
Én az átlag polgárról beszélek, aki kinnt a gyárban dolgozik. Az ő (természetesen) német autója sose romlik el. Max a biztosítási díjakra panaszkodnak.
Én az átlag polgárról beszélek, aki kinnt a gyárban dolgozik. Az ő (természetesen) német autója sose romlik el. Max a biztosítási díjakra panaszkodnak.
Piritu - 1.000.0002012-09-27 14:52:46 // 24917
Mert akié jó, azzal Te nem is találkozol :-P
Piritu - 1.000.0002012-09-27 14:49:55 // 24916
No, ezért nem értem az itteni kocsivételi tanácsokat. Ha itt az Amorén valaki bekérdez, hogy milyen motorral vegyen 159-et, mindenki a 2,4-et javasolja.
.......................2012-09-27 14:37:37 // 24915
A BRERA 2,4 nem eszi
10000 km után ugyan ott van mint mindíg ,a maxon
nem hídul mert sose regenerál ,már
10000 km után ugyan ott van mint mindíg ,a maxon
nem hídul mert sose regenerál ,már
droberto2012-09-27 14:35:44 // 24914
Eddig én sem vettem észre olajfogyást, de valamennyire eszi, csak nem látszik, mivel hígul is.
Ebben pl. nagyon jó a mi kis motorunk! Azt bírom, hogy mindenki letagadja, hogy eszi az olajat az autója (még az EcoTech-esek is), amikor engem kérdeznek én meg csak mosolygok. :)
A benzines Tipo-m ette rendesen: 0,1-0,3 dl/1000 km. Ott odavoltak a szelepszár szimeringek. Ezt nagyon bántam, hogy nem cseréltem ki. Bőven visszajött volna 8 év alatt az ára.
Ebben pl. nagyon jó a mi kis motorunk! Azt bírom, hogy mindenki letagadja, hogy eszi az olajat az autója (még az EcoTech-esek is), amikor engem kérdeznek én meg csak mosolygok. :)
A benzines Tipo-m ette rendesen: 0,1-0,3 dl/1000 km. Ott odavoltak a szelepszár szimeringek. Ezt nagyon bántam, hogy nem cseréltem ki. Bőven visszajött volna 8 év alatt az ára.
.......................2012-09-27 14:13:42 // 24913
igazad van,
ha nagy az olaj hamu tartalma,akkor az a DPF ben elégve landol,
ami eltömíti végképp
de
a JTDM nem eszi az olajat,így gyár az a mennyiség ami a DPF ben a motorolajból elég
a baj fö forrása a korom
ha nagy az olaj hamu tartalma,akkor az a DPF ben elégve landol,
ami eltömíti végképp
de
a JTDM nem eszi az olajat,így gyár az a mennyiség ami a DPF ben a motorolajból elég
a baj fö forrása a korom
droberto2012-09-27 14:09:54 // 24912
"eleve egy kormolós motor a 2,4,az 1,9 nem annyira" - Ez igaz.
"túl messze van a DPF a 2,4 eseken a motortól így egy örökkévalóság mire eléri a 650fokot, így ki sem tisztul sose" - Ez is így van. Bár a helyileg az 1.9-ben is ott van, ha jól tudom.
Erről már beszéltünk is. Az E5-ösöknek már a leömlőben van a DPF. Így magasabb hőmérséklet biztosít a katalizátor az égéshez (exoterm reakció). Mindezt kevesebb üzemanyagból. Ergo, hatékonyabb tisztítás.
"vagy ha nem éri el ráküldi a gázolajat az ECU
ennek semmmi köze az olajhoz" - Regenkor az ECU folyamatosan küldi a többletüzemanyagot.
Az olajhoz meg ezért van köze.
"túl messze van a DPF a 2,4 eseken a motortól így egy örökkévalóság mire eléri a 650fokot, így ki sem tisztul sose" - Ez is így van. Bár a helyileg az 1.9-ben is ott van, ha jól tudom.
Erről már beszéltünk is. Az E5-ösöknek már a leömlőben van a DPF. Így magasabb hőmérséklet biztosít a katalizátor az égéshez (exoterm reakció). Mindezt kevesebb üzemanyagból. Ergo, hatékonyabb tisztítás.
"vagy ha nem éri el ráküldi a gázolajat az ECU
ennek semmmi köze az olajhoz" - Regenkor az ECU folyamatosan küldi a többletüzemanyagot.
Az olajhoz meg ezért van köze.
.......................2012-09-27 13:49:54 // 24911
AdBlue=karbamid=urea=húgysav
magyarul csak bele kell menet közben pisilni a kipufogógázba :)
magyarul csak bele kell menet közben pisilni a kipufogógázba :)
.......................2012-09-27 13:46:35 // 24910
ja és így nem kellene a kipufogó gázt sem megetetni a motorral,
és kevesebbet is fogyaszt az autód,mert nem kell + gázolaj
no EGR,no DPF,no problem
és kevesebbet is fogyaszt az autód,mert nem kell + gázolaj
no EGR,no DPF,no problem
.......................2012-09-27 13:43:41 // 24909
mondom ,hogy a konstrukció a hibás:
a Vw ,audi,mercedes ,mind áttér az AddBlue technikára
"Versionen seit Herbst 2010 mit AdBlue-Motoren ausgeliefert werden. Auch Audi bietet diese Technik bereits in drei Serien-Modellen an (Audi Q7, Audi A4, Audi Q5). Seit Oktober 2010 ist auch der Mercedes-Benz S 350 Bluetec serienmäßig mit einer AdBlue-Abgasreinigung ausgerüstet"
adBlue
a Vw ,audi,mercedes ,mind áttér az AddBlue technikára
"Versionen seit Herbst 2010 mit AdBlue-Motoren ausgeliefert werden. Auch Audi bietet diese Technik bereits in drei Serien-Modellen an (Audi Q7, Audi A4, Audi Q5). Seit Oktober 2010 ist auch der Mercedes-Benz S 350 Bluetec serienmäßig mit einer AdBlue-Abgasreinigung ausgerüstet"
adBlue
.......................2012-09-27 13:34:59 // 24908
eleve egy kormolós motor a 2,4,az 1,9 nem annyira
neked azért jó még
szerintem meg a rossz konstrukció nyírja ki,
túl messze van a DPF a 2,4 eseken a motortól
így egy örökkévalóság mire eléri a 650fokot,
így ki sem tisztul sose,
vagy ha nem éri el ráküldia gázolajat az ECU
ennek semmmi köze az olajhoz
+ a 2,4JTDM ben nincs lamdaszonda,a Mito JTDM ben VAN!
a legjobb megoldás a kamionokban van nincs DPF,többletlevegöben ég el a diesel,így nem kormol,a keletkezö NOX eket pedig az AddBLUE adalékkal semlegesítik
neked azért jó még
szerintem meg a rossz konstrukció nyírja ki,
túl messze van a DPF a 2,4 eseken a motortól
így egy örökkévalóság mire eléri a 650fokot,
így ki sem tisztul sose,
vagy ha nem éri el ráküldia gázolajat az ECU
ennek semmmi köze az olajhoz
+ a 2,4JTDM ben nincs lamdaszonda,a Mito JTDM ben VAN!
a legjobb megoldás a kamionokban van nincs DPF,többletlevegöben ég el a diesel,így nem kormol,a keletkezö NOX eket pedig az AddBLUE adalékkal semlegesítik
droberto2012-09-27 13:26:08 // 24907
A DPF-el kapcsolatban: Előbb vagy utóbb minden tönkremegy... :)
Tudom, hogy ez is a gyártó hibája, de azért az tudvalevő, hogy a 2.4-es DPF-eket a B-s, WR olaj nyírta ki!
Másrészről pedig egy bizonyos futás felett mindegyik 2005-2009 közti OFF koromszűrője megdöglik. Még előbb is, mint a Fiat féle. Szerintem az első generációs DPF-ek közül, a mi kerámia szűrőnk, még a legproblémamentesebb és leghatékonyabbak közé tartozik.
Azt is meg kell említenünk, hogy sok 100-150 k km futással eladott vasban, melyekben elkezd dögledezni a koromszűrő, általában egy 100-assal több van, mint az órájában.
Sokan képesek elhinni, hogy egy területileg többszörösével nagyobb, jóléti nyugati államban, a középpolgár a több tízezer eurós prémium autójával, csak évi 10-20 ezer km-t tesz meg. (Persze lehet kivétel, de elenyésző)
Az enyémben 175 k van és tünetmentes a DPF. Jó esetben 600-700 km-enként regenerál, nem rángat, hibát nem dobál. Várhatólag az enyém is tönkremegy várhatóan, de próbálom ezt az időt elnyújtani. Én azt vallom, hogy a szűrő értünk van benne és nem ellenünk.
BMV: Mivel neked a helyhiány a problémád, és az elkövetkezendő min. 4 évben nem lesz elérhető áron középkategória feletti AR, ezért meg fogom érteni, ha "átmész".
Tudom, hogy ez is a gyártó hibája, de azért az tudvalevő, hogy a 2.4-es DPF-eket a B-s, WR olaj nyírta ki!
Másrészről pedig egy bizonyos futás felett mindegyik 2005-2009 közti OFF koromszűrője megdöglik. Még előbb is, mint a Fiat féle. Szerintem az első generációs DPF-ek közül, a mi kerámia szűrőnk, még a legproblémamentesebb és leghatékonyabbak közé tartozik.
Azt is meg kell említenünk, hogy sok 100-150 k km futással eladott vasban, melyekben elkezd dögledezni a koromszűrő, általában egy 100-assal több van, mint az órájában.
Sokan képesek elhinni, hogy egy területileg többszörösével nagyobb, jóléti nyugati államban, a középpolgár a több tízezer eurós prémium autójával, csak évi 10-20 ezer km-t tesz meg. (Persze lehet kivétel, de elenyésző)
Az enyémben 175 k van és tünetmentes a DPF. Jó esetben 600-700 km-enként regenerál, nem rángat, hibát nem dobál. Várhatólag az enyém is tönkremegy várhatóan, de próbálom ezt az időt elnyújtani. Én azt vallom, hogy a szűrő értünk van benne és nem ellenünk.
BMV: Mivel neked a helyhiány a problémád, és az elkövetkezendő min. 4 évben nem lesz elérhető áron középkategória feletti AR, ezért meg fogom érteni, ha "átmész".
.......................2012-09-27 12:53:27 // 24906
vedd meg az enyémet,abban már nincs DPF
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 12:46:19 // 24905
azért az egy picit ciki hogy 10 Alfából 9ben tönkre megy a DPF nem? sajnos nálunk ennyire szar ez a körkép ettől függetlenül ha ez nincs akkor teljesen jó minden, ezért is fogadnék el egy Brera-t ha lenne baja ha nem azzal kezdeném amivel itt szívtam :P
Egyébként ha meg nem lesz opció pár év múlva házon belül akkor meg biztos off-ot fogok venni és akkor az 5-ös felé rezegne a léc....
Egyébként ha meg nem lesz opció pár év múlva házon belül akkor meg biztos off-ot fogok venni és akkor az 5-ös felé rezegne a léc....
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 12:40:53 // 24904
én statisztikailag nézem a dolgokat nem érzelmi alapon...a 3-as egy fos nekem nem kéne
Liquid2012-09-27 12:21:31 // 24903
igen így van, él bennük a sztereotípia, hogy az olasz autó széthullik tönkremegy, kolegákkal is mindig megy a poénkodás, aztán mindig visszakérdezek hogy hogyan is volt az a hengerfej síkolás meg a kormánymű csere?:) közben a 156-nak nem volt mechanikai baja
Liquid2012-09-27 12:18:40 // 24902
ezt én is így látom, illetve kisebbnek tüntetik fel a problémát mint amilyen valójában
droberto2012-09-27 12:05:25 // 24901
Világos, nálad vsz. tisztább a kép, de ha ennyire szar lenne az AR, akkor te se Phedrát vagy 166-ot keresnél. (Legalábbis remélem...)
És ezt lehet hülyeség, de ha nekem szétesne az Alfám, akkor nem ahhoz a bolthoz mennék, ahol mindig egy 3-as áll.
És ezt lehet hülyeség, de ha nekem szétesne az Alfám, akkor nem ahhoz a bolthoz mennék, ahol mindig egy 3-as áll.
droberto2012-09-27 11:54:08 // 24900
Az a baj, hogy ez mindaddig meddő vita, míg nem ismerjük a felhasználási szokásokat!
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 11:53:25 // 24899
ez hülyeség nálam megmondják mivel szoptak
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 11:51:31 // 24898
hány kuncsaftot mondjak aki meg 59ben? :P
droberto2012-09-27 11:18:08 // 24897
Az 1.6 és a 2.0 JTD-nél már kiküszöbölték az emissziókorlátozás miatt felmerülő problémákat.
droberto2012-09-27 11:14:25 // 24896
Ezt tőlem is kérdezik, de általában csak mosolygok a kérdésen!
Nem sok saját alfás tapasztalatom van még, de azt gondolom, hogy minden márkánál a legfontosabb a "megfelelő" használat és a karbantartási előírások (+ még az azon felüli ápolások) betartása. (+ 150-200k km felett az összes folyadék és a kopó alkatrészek cseréje).
Különösen fontos ez, egy teljesítményre kihegyezett, sportos márkánál.
Nem sok saját alfás tapasztalatom van még, de azt gondolom, hogy minden márkánál a legfontosabb a "megfelelő" használat és a karbantartási előírások (+ még az azon felüli ápolások) betartása. (+ 150-200k km felett az összes folyadék és a kopó alkatrészek cseréje).
Különösen fontos ez, egy teljesítményre kihegyezett, sportos márkánál.
.......................2012-09-27 11:06:12 // 24895
mert te jó motorral vetted,
Nekünk is jó a Mito,semmi baja,
sajna nem úgy a 2,4 JTDM ,inkább nem írok kritikát..
Nekünk is jó a Mito,semmi baja,
sajna nem úgy a 2,4 JTDM ,inkább nem írok kritikát..
droberto2012-09-27 11:05:06 // 24894
Ezek objektív tesztek! Persze az értékelési rendszert, fel lehet részre hajlóan építeni. Lehet (és szerintem van is) benne torzítás.
Viszont azt el kell fogadjuk, hogy a legátfogóbb teszteket általában németek (pl. ADAC) végzik.
Ugyan vannak amcsi és japó gumitesztek, de azok nem teljesen EU kompatibilisek!
Viszont azt el kell fogadjuk, hogy a legátfogóbb teszteket általában németek (pl. ADAC) végzik.
Ugyan vannak amcsi és japó gumitesztek, de azok nem teljesen EU kompatibilisek!
Piritu - 1.000.0002012-09-27 11:02:45 // 24893
Szerintem az átlag polgárra gondolt. Tőlem is állandóan kérdezik, hogy hányszolt szart már be az Alfa, aztán amikor visszakérdezek, hogy mi van az övével, hirtelen témát váltanak.
Piritu - 1.000.0002012-09-27 11:00:16 // 24892
Ismerős meg csak komplett motort cserélt 150-nél az 5-ösben :-P
.......................2012-09-27 10:56:51 // 24891
akkor a gumiteszt is hazugság nem?
azt is németek tesztelik
azt is németek tesztelik
droberto2012-09-27 10:40:26 // 24890
A német autósok többsége, nem igen vallja be a hibákat. Ez személyes tapasztalat. A németek szeretnek sunnyogni. Tisztelet a kivételnek.
droberto2012-09-27 10:37:14 // 24889
Hmmm...
droberto2012-09-27 10:35:43 // 24888
Egyenlőre irigységre nincs okom! :)
.......................2012-09-27 10:15:27 // 24887
pont most olvasgattam fórumokon ,a BMW ,Merc,Audi dieselekröl
a Mercinél sok az injektor gond,szar a beszállító,az új E 220CDI elsö széria mind hibás injektorral jött ki
az Audi 3,0 TDI ról nem nagyon hallani,csak a 2.0 TDI olajszivattyúja hibás
a Mercinél sok az injektor gond,szar a beszállító,az új E 220CDI elsö széria mind hibás injektorral jött ki
az Audi 3,0 TDI ról nem nagyon hallani,csak a 2.0 TDI olajszivattyúja hibás
Online tag
1
Vendég1
394
Fórum
Friss topicok
- 159
- Forma-1
- Találkozások
- AlfaCity 2025 - július ...
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Filmek
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám