Fórum >> Típusok >> 159

Tibcsi1662012-09-27 23:45:16 // 25020
EBC-ről írtam már a blogomban. Kopásról még nincs tapasztalat, mert csak pár ezer van bennük.
droberto2012-09-27 23:42:37 // 25019
Minden szavaddal egyet értek!
Viszont azt figyelembe kell vennünk, hogy 2005-ben ezek a megoldások, melyekre olasz mérnökeink voksukat tették, a piacon elérhető legkorszerűbb termékek voltak. Ergo, a többi piaci szereplő még jobban leszerepelt a vevőik előtt.
Az igazság az, hogy a gyártók nem voltak felkészülve EP szigorú emisszókorlátozásaira. Nem tudtak/tudnak eleget tesztelni, s így kevés a visszacsatolás.
A merketing is hibás, nem a karbantartásmentességet kellett volna (kellene) hangsúlyozni, hanem a termék hosszútávú használatához szükséges állagmegóvó intézkedéseket, szükséges felhasználói magatartásokat.
Tibcsi1662012-09-27 23:41:59 // 25018
Jaa és ráadásul a DPF ugye elégeti a kormot, és még egy csomót csinál abból, ami a tüdőrákot okozza!! Akkor miért is jó?? Ráadásul a DPF növeli a fogyasztást, tehát még több az elégetett üzemanyag, tehát a káros anyag kibocsátás is.

Jó sokba kerül és károsabb mintha nem is lenne. Az egész csak egy tévút és persze nagy üzlet..
GTPeti2012-09-27 23:31:32 // 25017
"El kell fogadjuk, hogy ez még nem egy kiforrott technika, tudni kell velük élnünk." Ha én a megrendelőinknek "el kell fogadnia, ez ilyen" megoldásokat szállítanék, lehet, nem tartaná megoldásnak, hogy állandóan javíttatni kéne a készüléket és/vagy oda kéne figyelnie, hogy mikor, mennyit használja (amiről az elődjénél, aminél elvileg jobb szó sem volt)... Ha pedig még el is titkolnám egy készülék kiforratlanságát, az nagyon komoly következményekkel járna... Szerencsére minálunk nem a marketing osztály és a könyvelők határozzák meg a szükséges műszaki paramétereket. Írtam erről a témáról már párszor többet is (Piritu szerint állandóan, mindenhol), most már nem szaporítom a szót.
droberto2012-09-27 23:26:11 // 25016
Ezt már azt hittem lezártuk. ;)
23457. hsz.
Piritu - 1.000.0002012-09-27 23:25:29 // 25015
70ezres szerviz volt. Km-re és árra is :-))
Piritu - 1.000.0002012-09-27 23:24:35 // 25014
A kiherélt ugye nem az igazi :-(
droberto2012-09-27 23:22:24 // 25013
Gyarapszunk rendesen! A Topic indulása óta, 6,5 év alatt született 20 ezer hozzászólás, most pedig fél év alatt 5 ezer! Ez 3,25x nagyobb aktivitás jelent! :)
droberto2012-09-27 23:15:59 // 25012
Szerintem ez nagyon is idevaló.
Az EGR, DPF duó kétségtelenül egy problémás portéka, de értünk és környezetünkért vannak.
Én is pl.: baromira utálom - nem beindítva - tologatni, a majd 17 mázsás vasat a garázsból ki-be. Egy plusz teher, állandóan aggódni a szűrő telítettsége miatt, hogy vajon mikor fog regenerálni, mikor kell biztosítani neki a feltételeket. Idegesítő, hogy ez miatt egy csomó üzemanyagot el kell pazaroljak. Zavar a tudat, hogy bármikor kezelhetetlenül lerakódik a korom a szívósorban, tönkretéve az áramláskorlátozó szelepet.
Viszont hiszek benne, hogy ennyi áldozatot vállalnom kell az egészségünk érdekében. Ezért is vettem 59-et, és nem 56-ot. Bár EGR sz.pás ott is lett volna...
Mindenki jön azzal, hogy ezek így, meg úgy rossz dolgok. Én megértem őket. De már ott vannak az E5-ös JTD-k azok már klasszisokkal jobbak. El kell fogadjuk, hogy ez még nem egy kiforrott technika, tudni kell velük élnünk.
droberto2012-09-27 22:59:03 // 25011
3-4 mm? Nekem sem lehet több. Ate-d volt? Mennyit mentél vele eddig?
Én az EBC Yellowstuff-on gondolkodom. Itt a neked való.
Talán Tibcsi166 és DrB nyűv hasonlókat.
droberto2012-09-27 22:48:49 // 25010
Remek hibafelderítés és megfelelő reakció! :)
Liquid2012-09-27 22:06:41 // 25009
90e -re tippelnék
Liquid2012-09-27 22:05:41 // 25008
a tüdőrákot az okozza amit nem tud megszűrni a DPF, és nem látható érezhető
Seriff2012-09-27 21:03:16 // 25007
Nem gond, csak ne veszekedjetek :))
Dömpi (il dottore)2012-09-27 21:03:02 // 25006
senki dem jár Szentes-Mindszent környékén?
droberto2012-09-27 21:02:01 // 25005
Azért örülök, hogy nem az elsőt választottad! :)))
Piritu - 1.000.0002012-09-27 21:01:57 // 25004
Hopp, a kép lemaradt :-))
droberto2012-09-27 20:56:04 // 25003
Hát még mi! :) Reméljük megosztod a tapasztalataidat.
GTPeti2012-09-27 20:53:25 // 25001
Hogy ne itt offoljunk, privátban leírhatnád, melyik hsz-ben írtam ennek az ellenkezőjét.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 20:53:15 // 25000
nincs mit :) nem kell hozzá rögzítő
droberto2012-09-27 20:52:10 // 24999
A DPF egy kis odafigyeléssel (95% feletti telítettség esetén, városi használat elkerülése) és megfelelő olajjal szerintem simán lehet hosszú távon gondtalan.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 20:51:19 // 24998
figyi egy rossz szenvedélyemről már lemondtam lassan 2 hónapja nem dohányzom :P
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 20:50:28 // 24997
no ha már ennyit reszeltük ezt a fingot ma is és már túlzott érzelmi fűtést érzek áttérhetnénk valami más témára is :)
Ma bejelzett a fékkopás jelzőm, kívülről még legalább 3-4mm belül nem néztem, ki milyen betétet ajánl? :DDD
Piritu - 1.000.0002012-09-27 20:50:25 // 24996
Mindenki nevében előre is köszönöm a tüdőrákot okozó koromrészecskéket :-P
droberto2012-09-27 20:48:25 // 24995
A mérnökök nem azért nyomják le a motorjaink tokán a saját piszkukat, mert ez jó, hanem azért mert a tudomány mai állása szerint, továbbá gazdaságossági szempontból ez a megoldás a legkézenfekvőbb a környezetszennyezés és egészségünk megóvása érdekében.
GTPeti2012-09-27 20:47:54 // 24994
Ha neked ennyi jött át, akkor sajnálom. Mert nem ezt írtam.
Piritu - 1.000.0002012-09-27 20:47:15 // 24993
Ezt is tudjuk, az autógyárak az összeesküvés elmélet alapján csak hülyeséget gyártanak. Sőt, egyáltalán csak azért gyártanak autót, hogy a usereket sz@passák. :-DD
Dömpi (il dottore)2012-09-27 20:45:35 // 24992
Sziasztok!
Szombaton mennénk Ópusztaszerre Abonyból. Kinéztem egy útvonalat (az M5 egy napra drága, a régi 5-öst meg már unom):
Szolnok->Martfű->Kunszentmárton->Szentes->a 45-ösről Mindszent->komppal Baks->Ópusztaszer.
Működik-e a komp? Milyen a 45-ös? Milyen az út a 45-östől Mindszenten át Ópusztaszerig?
(19"-es felnim van 255/40-es gumikkal).
Kis segítség kellene...nem tudom valaki járt-e mostanság arrafelé:
Köszi előre is.
GTPeti2012-09-27 20:44:25 // 24991
Sanyi, ne kezdd már megint! Azzal, hogy minden topikban többször leírod, még nem biztos, hogy úgy is van. Lazíts egy kicsit!
Tozo2012-09-27 20:42:15 // 24990
Az enyémet takarították nemrég, gyári Fiatos EGR szűkítő volt benne. Ez csak jelenthet vmit...
Piritu - 1.000.0002012-09-27 20:39:55 // 24989
Peti, ne kezdd már megint! Azzal, hogy minden topikban többször leírod, még nem biztos, hogy úgy is van. Lazíts egy kicsit!
(A múltkor sem hoztál egyetlen példát arra, hogy az EGR káros a motorra, csak valami grínpíszes blabla linkre futotta. Ennek valós ellenpontjaként a 156-om végig EGR-el túl van a 200ezren, és jó egészségnek örvend.)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 20:28:10 // 24988
neked volt hibakód, nekem soha semmi
Tozo2012-09-27 20:25:48 // 24987
Én magamtól vettem meg és remélem sokáig jó lesz :-)! Már csak azt bánom, hogy sokat agyaltam rajta, és mire hívtalak már nem volt a nagykerben...

DPF szenzor csere
GTPeti2012-09-27 20:24:12 // 24986
Ugye nem a Gábor volt? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 20:21:44 // 24985
na igen a kollégám is kérdezte mit szopok ezzel az olasz szarral de hát ez az igazi fanatizmus mikor az ember nem sajnál időt, pénzt, energiát hogy abban az autóban ülhessen amit szeret
Shadin2012-09-27 20:19:42 // 24984
+1
Csabi2012-09-27 20:18:33 // 24983
" mi alapján nézi"
Minden szűrő telítettségének a mérése a nyomáskülönbségen alapul... ezért van a DPF elött és után nyomásmérés, a különbségből lehet számolni telítettséget vagy %-os értéket. Persze ez változik a fordulattal de ezt jól tudja az ECU.
GTPeti2012-09-27 20:15:16 // 24982
"Arra próbáltam rávilágítani, hogy pl egy hibás nyomásszenzor miatt arra a következtetésre juthat egy dilettáns hogy kidobatja a DPF-et..a hiba megszűnik." Ilyen tényleg előfordulhat. Bár DPF kiíráskor SZVSZa nyomáskülönbség-szenzor is veszít a jelentősségéből.
Shadin2012-09-27 20:14:05 // 24981
hét végén szűrő és első fék csere... Köszi
Már csak a vezérlés+vízpumpa+féltengelyzsírok kellenek...
Meg majd tavasszal hátsó fékek, olajcsere stb...

Nincs véletlenül olcsó vezérlés rögzítőd? Vagy ne szarozzak vele, mehet IQ-ból ? :-)
'''''2012-09-27 20:14:05 // 24980
Én így jártam.185.000Ft-ot költöttem rá és fél évet aztán pécsi szervízből hazafelé (40Km) már megint szar volt.Utána sokalltam be!
Két választásom volt: 1.eladom az autót és szidom a márkát
2.kidobom a dft és lesz egy nagyon király verdám.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 20:13:01 // 24979
jut eszembe gyári állapot már alig várom hogy legyen egy gyári 210 lovas Brera-m amit kiherélek és felrángatok 250 lóra és telekormolhatom a sztratoszféráig .... :)
Csabi2012-09-27 20:09:56 // 24978
Pedig egyre jobban hiszem, h Te nagyon másról beszélsz:)) EGR+DPF sok nyűg okozója, nem kérdés. Arra próbáltam rávilágítani, hogy pl egy hibás nyomásszenzor miatt arra a következtetésre juthat egy dilettáns hogy kidobatja a DPF-et..a hiba megszűnik. Szóval megállja a hasonlatom a helyét:))
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 20:05:34 // 24977
no és akkor visszafelé is feltehetem a kérdést hogy hány ember veszi meg a nyomáskülönbség mérőt több tízezerért és a vége a DPF kiiktatása, mert ugye a legtöbb szerviz megveteti az ügyféllel aztán mikor ugyan az a hiba szétteszi a kis kezét hát ez ilyen :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 20:02:30 // 24976
onnan hogy láttam fizikálisan hogy nézett ki a DPF ez amit ír a gép hogy hány % a telítettség egy baromság mi alapján nézi? az átáramolt füst alapján? az jó csak a valóságban kicsit más a képlet kár hogy nem fényképeztem le a 20%-os DPF-et ...a valóságban inkább 70%-os volt
GTPeti2012-09-27 20:00:45 // 24975
Igaz, amit írsz, viszont nem vágom, mire írtad. :)
Tozo2012-09-27 19:59:24 // 24974
Én jövő héten viszem a vasamat hozzá, szaraxik az izzításom már egy ideje. Gyertya, relé csere nem segítettem, meg vacakul is indul hidegen néha. Kíváncsi leszek, hogy mit talál :-)!
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 19:58:39 // 24973
mondjuk Csabinak abban igazat adok hogy nem minden rángatás DPF hiba sajnos nagyon hasonló a hibajelenség a rossz EGR, szívósor, törött kipuff tőcsavar, kokszos pillangóház esetében, ha rossz a nyomásmérő azt egyből hibakódra dobja nálam az nem is volt sanszos
Csabi2012-09-27 19:54:36 // 24972
"érdekes módon hidegben mindig eltűnt a hiba jelenség " ez az ami érdekes, ha eldugult a DPF és az volt a hiba oka, akkor hidegben miért nem? Mi alapján mutatott 20-40%-ot a nyomáskülönbség szenzor regen után(ha eldugult?), valszeg annyi is volt...sok itt a kérdés
GTPeti2012-09-27 19:51:54 // 24971
Az EGR okozta károkat hozzánemértésnek titulálni picit erős. Na.
A sok DPF probléma sem hiszem, hogy a véletlen műve és egytől egyik a galád ("hozzánemértő") tulajoknak köszönhető. Nem, nem beszélek másról, mint te.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak