GTPeti2012-10-08 23:24:16 // 25565
Én meg pont most olvastam el a blogodban a csere menetét. Most nekem van egy olyan tézisem, hogy a 4 szegescsest, vagyis a kapható tárcsák min 50%-át a Dayco gyártja. Aztán van a Conti-féle, amin nincs 4 szegecs és a futottak még (Imperium, Optimal, stb.).
droberto2012-10-08 23:22:45 // 25564
Gondoltam, hogy odaírjam, hogy: Hé, villamosmérnökök! :)))
droberto2012-10-08 23:19:22 // 25563
Pont most olvastam az ottani hsz-ed. :)
Látom te sem unatkozol! :)
A szétvágott tárcsa!
A tárcsa csere!
Néhány fotót küldök mailben is!
Látom te sem unatkozol! :)
A szétvágott tárcsa!
A tárcsa csere!
Néhány fotót küldök mailben is!
GTPeti2012-10-08 23:13:29 // 25562
Az kizárt, mert nem tudom. Lehet, hogy tényleg felgajdulnak. :)
Hány éves az akksi?
Hány éves az akksi?
Tozo2012-10-08 23:04:11 // 25561
És honnan jón? Balról és előröl?
droberto2012-10-08 23:02:53 // 25560
Akkor milyen épeszű magyarázatot tudnál rá mondani, hogy töltés után vagy 2-300-al kevesebbet forog az önindító?
Tozo2012-10-08 23:02:18 // 25559
Ez a klattyanás nekem új lendkerékkel is megvan. A megfelelő váltási technikával ez minimalizálható. Leállításkor nem ráz be, ha nem nyomod be a kuplungot?
droberto2012-10-08 23:01:26 // 25558
Szerintem ezt a videót ebben a Topicban bőven 40 felett linkelték, ahogy így olvasom vissza a hsz-okat (még .~4500 vissza van)!
Nagy dicsőség, hogy az általában egoista németek ezt így leadták.
Legalább tudják az újak, hogy milyen frankó az 59 futóműve! :)
Nagy dicsőség, hogy az általában egoista németek ezt így leadták.
Legalább tudják az újak, hogy milyen frankó az 59 futóműve! :)
Csabi2012-10-08 22:58:59 // 25557
Motorféknél morog, vagy amúgy is?
GTPeti2012-10-08 22:57:09 // 25556
Ezen az utolsó mondatban írt szakkifejezésen még nevetni fogok egy ideig, ha eszembe jut. :))
GTPeti2012-10-08 22:55:37 // 25555
"Lehet töltéskor felgajdulnak a lerakódott szulfátok?"
Neeem. :))
Más. Nincs véletlenül képed a régi és új szíjtárcsádról? Írtam a Műhelytopicba evégett.
Neeem. :))
Más. Nincs véletlenül képed a régi és új szíjtárcsádról? Írtam a Műhelytopicba evégett.
Marklar1552012-10-08 22:51:56 // 25554
droberto2012-10-08 22:48:17 // 25553
És ha már a panaszkodásnál és a hangoknál járunk, akkor Csabi159 megemlítette, mikor elkötötte a vasat, hogy az övéhez képes, milyen hangosan huhog a turbó, alacsony fordulaton (főleg nem üzem meleg motornál). Más 1.9-eseknél is megfigyelhető ez?
droberto2012-10-08 22:45:50 // 25552
Egyébként egyre jobban idegesít a lendkerék klattyanása 1-2-3-ba váltáskor.
Tudom, hogy nem új autó, de szeretem, ha valami mechanikailag feszes!
Tudom, hogy nem új autó, de szeretem, ha valami mechanikailag feszes!
droberto2012-10-08 22:43:52 // 25551
KUL-on mikor a lendkerékről beszélgettünk, nagy izgalmamban elfelejtettem megkérdezni, hogy amikor lefullasztom a motort egy akkorát (fémeset) üt valami, hogy majd elszáll. Ez a kettőstömegű, vagy csupán a motortartó bak?
droberto2012-10-08 22:41:16 // 25550
Újabb hangra lettem figyelmes: Már régóta hallom, de már nagyon idegesít. Tekintetbe véve, hogy már mindent kicseréltem.
A hang morgás zúgás jellegű, meglehetősen halkan alacsony fordulatnál hallható. Forgó mozgást végez az előadója, 1000-es fordulatszámnál, kb. 180-240 1/min a fordulatszáma, mely a fordulat növekedésekor gyorsul. Üresbe kitéve a váltót nem hallom.
Mit kéne még kicseréljek?
A hang morgás zúgás jellegű, meglehetősen halkan alacsony fordulatnál hallható. Forgó mozgást végez az előadója, 1000-es fordulatszámnál, kb. 180-240 1/min a fordulatszáma, mely a fordulat növekedésekor gyorsul. Üresbe kitéve a váltót nem hallom.
Mit kéne még kicseréljek?
droberto2012-10-08 22:34:37 // 25549
Tök frankó, hogy az EGR keresztmetszet csökkentésének útját így kijártad magad. :) Grat hozzá!
Bundázott Xenon: :)))
Az akksi engem is szivatni fog! KUL előtt a sok matatás miatt is gondoltam rátöltök. Erre meg alig akart beindulni olyan lassan tekert szombat reggel. Úgy rémlik ez nem az első ilyen eset. Lehet töltéskor felgajdulnak a lerakódott szulfátok?
Bundázott Xenon: :)))
Az akksi engem is szivatni fog! KUL előtt a sok matatás miatt is gondoltam rátöltök. Erre meg alig akart beindulni olyan lassan tekert szombat reggel. Úgy rémlik ez nem az első ilyen eset. Lehet töltéskor felgajdulnak a lerakódott szulfátok?
droberto2012-10-08 22:29:32 // 25548
Ezzel a kapargatással jót tesz a fényezésnek meg mindennek.
droberto2012-10-08 22:28:47 // 25547
Konkrét példát én személy szerint nem hallottam, hogy bárkinek is 100-200 k km környékén letérdel a befecskendező rendszere. De szerintük ez erősen használat függő:
"Hibák, megoldások:
Magas résolaj:
Az ún. golyófészek kopása az elsődleges indok. A nyomópálca kopás szintén hozzájárul a hibához. A fúvókatű berágódása és az injektorház kopása, repedése is előfordul.
A golyófészket olasz technológiával fel lehet polírozni, illetve a bosch ígéri, hogy újként is lehet rendelni a jövőben. (Néhány típushoz már vásárolható. 2011-07-27) Addig marad a felújítás. A nyomópálca problémás, mivel nem javítható és nem kapható (a bosch szintén ígér…)!!! Ha kopott, akkor csak egy másik injektorból való nem kopott pálcával helyettesíthető. Fúvókákat már lehet kapni.
Túl kevés-túl sok szállított mennyiség:
Általában fúvóka probléma. A mágnesszelep és a fúvókatű hézagolása is javít a helyzeten.
Árak:
Az injektor felújítások, beállítások árai 25 000-45 000Ft között mozog.
Néhány típushoz új injektorok 55 000Ft/db áron kaphatók.
A fenti összegek nettóban értendők!"
"Hibák, megoldások:
Magas résolaj:
Az ún. golyófészek kopása az elsődleges indok. A nyomópálca kopás szintén hozzájárul a hibához. A fúvókatű berágódása és az injektorház kopása, repedése is előfordul.
A golyófészket olasz technológiával fel lehet polírozni, illetve a bosch ígéri, hogy újként is lehet rendelni a jövőben. (Néhány típushoz már vásárolható. 2011-07-27) Addig marad a felújítás. A nyomópálca problémás, mivel nem javítható és nem kapható (a bosch szintén ígér…)!!! Ha kopott, akkor csak egy másik injektorból való nem kopott pálcával helyettesíthető. Fúvókákat már lehet kapni.
Túl kevés-túl sok szállított mennyiség:
Általában fúvóka probléma. A mágnesszelep és a fúvókatű hézagolása is javít a helyzeten.
Árak:
Az injektor felújítások, beállítások árai 25 000-45 000Ft között mozog.
Néhány típushoz új injektorok 55 000Ft/db áron kaphatók.
A fenti összegek nettóban értendők!"
droberto2012-10-08 22:19:43 // 25546
Lehet, hogy érdesebb lenne a gyárinál, de SZVSZ szerint rondább nem lenne, csak jobban tapadna. :)))
Látni kéne és ki kéne próbálni.
Látni kéne és ki kéne próbálni.
Csosznorbert2012-10-08 22:15:44 // 25545
lenne időm akkor szombaton beugranék csak ugy kötekedni egyet.... :D ismerem a neppert.... nagy spiler, tőlem a régi offom vette meg.
Liquid2012-10-08 21:56:54 // 25544
igen alapvetően igazad van, inkább arra akartam kilyukadni amit te is írtál, hogy nyugateurópában azé bele tudnak zörgetni 150k-t pár év alatt, monjdjuk ami azt illeti Mo-n se lehetetlen, pl. sógorék 147-ese 2009 tavaszi és tavaly decemberben vették 110e km-rel.
.......................2012-10-08 21:55:19 // 25542
Ha vàrosban kínozod jön 100k nàl màr,ha autópàlyàn 300k is megfutja hiba nèlkül,
Kihagytad az injektor ,befecskendező gondokat
Meg a fèltengely
Kihagytad az injektor ,befecskendező gondokat
Meg a fèltengely
Csosznorbert2012-10-08 21:49:56 // 25541
Általános tapasztalat, hogy 200 k km felett nagy eséllyel jönnek az alábbi - egyébként egyenként sem kis értékű - hibák:
- DPF ---lekopogom, rövid döcögös szakaszokon eddig kusban van, (bár már2x állitotta le a kocsit inditás után )
- EGR ledugózva 2db, 9mm likkal
- Szívósor: hmmm majd télen
- Turbó eddig lekopogom azt is :D
- Kuplung: szintén kopogom
- Lendkerék: talán halani már néha a koppanást
- Főtengely ékszíjtárcsa: múltkor 2 db-ba kaptam, fejvakarás után visszatettem... azóta megy :DD
- Kormánymű: no olaj
- Féltengely: semmi hiba
- Felső lengőkar:valami kezd kopogni kanyarban bal oldalt
- Xenon izzó: bundázott van, eddig hibátlan
- Akkumulátor: még gyári, de szivatni fog ha nem cserélem tél elött :D
és mindehhez van 198200 km a vasamban,(pontosabban a lizingcégében) :D
- DPF ---lekopogom, rövid döcögös szakaszokon eddig kusban van, (bár már2x állitotta le a kocsit inditás után )
- EGR ledugózva 2db, 9mm likkal
- Szívósor: hmmm majd télen
- Turbó eddig lekopogom azt is :D
- Kuplung: szintén kopogom
- Lendkerék: talán halani már néha a koppanást
- Főtengely ékszíjtárcsa: múltkor 2 db-ba kaptam, fejvakarás után visszatettem... azóta megy :DD
- Kormánymű: no olaj
- Féltengely: semmi hiba
- Felső lengőkar:valami kezd kopogni kanyarban bal oldalt
- Xenon izzó: bundázott van, eddig hibátlan
- Akkumulátor: még gyári, de szivatni fog ha nem cserélem tél elött :D
és mindehhez van 198200 km a vasamban,(pontosabban a lizingcégében) :D
Erhard 242 (Pure Energy)2012-10-08 21:34:26 // 25540
azért vitatkoznék nekem inkább kell egy kevés méteres autó mint egy fiatal 250e km-et futott olcsó, sajnos a km határozza meg mi mikor fog tönkre menni nagy általánosságokban .....
Erhard 242 (Pure Energy)2012-10-08 21:31:21 // 25539
egy magyarországiban lehetséges a kevés km de egy kintről behozott amiben kevés a méter és még olcsó is na az a magyar népmesék című fejezet...
Ti írjátok mindig hogy dejzelt azért vesz az ember hogy spóroljon egy V6 benzin nem erről híres szóval nem jó a példád...
Ti írjátok mindig hogy dejzelt azért vesz az ember hogy spóroljon egy V6 benzin nem erről híres szóval nem jó a példád...
Piritu - 1.000.0002012-10-08 21:09:04 // 25538
Dömpi (il dottore)2012-10-08 20:38:24 // 25537
Egyetértek a leírtakkal!
Amúgy én is csak 10-12 000-et megyek évente.
Amúgy én is csak 10-12 000-et megyek évente.
Dömpi (il dottore)2012-10-08 20:36:26 // 25536
A féknyergen a hibát egy olyan felni okozta, ami beleért a nyeregbe. Ez 1000%
Vermacy2012-10-08 20:27:53 // 25535
Hali!
Én már jártam többször is ebben a kereskedésben. Hááát... 1 milla feletti autót ott azért nem vennék. Sztem itt minden verdára legalább az árának 10-25%-át még rá kell költeni ill. Velem sosem voltak túl kedvesek. Mintha nem "akárkinek" szeretnének autót eladni...
A Verda egyébként gyönyörű és Nekem bejött a gyári navigáció! Még Franciaországba is elvitt...
Én már jártam többször is ebben a kereskedésben. Hááát... 1 milla feletti autót ott azért nem vennék. Sztem itt minden verdára legalább az árának 10-25%-át még rá kell költeni ill. Velem sosem voltak túl kedvesek. Mintha nem "akárkinek" szeretnének autót eladni...
A Verda egyébként gyönyörű és Nekem bejött a gyári navigáció! Még Franciaországba is elvitt...
GTPeti2012-10-08 20:15:08 // 25534
320-as az bazi durva szerintem. B)
GTPeti2012-10-08 20:07:11 // 25533
droberto2012-10-08 15:37:27 // 25532
Így van, bosszantó dolog ez!
'''''2012-10-08 15:34:25 // 25531
Meg van egy kis különbség a magyar utak és egy kinti autópálya között is.
droberto2012-10-08 15:17:28 // 25530
A városi menéssel kapcsolatban teljesen igazad van, de ezért írtam oda, hogy kíméletes használattal.
A múlt hétvégén olvasgattam apósom Lacettijének kezelési könyvét és ott ez állt: "Az olajcsere periódus 15.000 km, de mostoha használat mellet (rendszeres városi használat) csökkenteni kell a periódust." Ergo a sűrűbb olajcserével kell kompenzálni a tartósan rossz üzemállapotot. Továbbá az alsóközepes Lacetti, inkább valósi városba, mint a középkategóriás 159.
A múlt hétvégén olvasgattam apósom Lacettijének kezelési könyvét és ott ez állt: "Az olajcsere periódus 15.000 km, de mostoha használat mellet (rendszeres városi használat) csökkenteni kell a periódust." Ergo a sűrűbb olajcserével kell kompenzálni a tartósan rossz üzemállapotot. Továbbá az alsóközepes Lacetti, inkább valósi városba, mint a középkategóriás 159.
Liquid2012-10-08 14:41:23 // 25529
a féknyerget valszeg valami félnótás gumis barmolta össze, a pedálok hasonlóan néznek ni az enyémben is, csak több a km nálam (majd csinálok róla képet)
Szerelőt nem ismerek arrafelé, én csak Csörit tudom ajánlani, hozzá járok.
Szerelőt nem ismerek arrafelé, én csak Csörit tudom ajánlani, hozzá járok.
Shadin2012-10-08 13:48:42 // 25528
Én szépen dolgoztam :-)
Este megnézem milyen állapotban van, oszt ha jó elviheted ha erre jársz :-)
Este megnézem milyen állapotban van, oszt ha jó elviheted ha erre jársz :-)
.......................2012-10-08 13:30:41 // 25527
"6. Hiba Az olajszintet néha telinek mutatja néha pedig 1-2 egységet lentebb megy."
ez ilyen ,nincs baja
ez ilyen ,nincs baja
droberto2012-10-08 13:16:16 // 25526
Világítás: Neked Xenonod van és nem az égett ki, hanem a helyzetjelző.
Helyzetjelző csere:
Ez talán segíthet még a cserében.
Helyzetjelző csere:
Ez talán segíthet még a cserében.
droberto2012-10-08 13:12:44 // 25525
Nincs mit!
Itt mindenki szívesen segít a másiknak! :)
Szervíz: Ezt a dolgot szerintem jól látod.
Pedál: Ez tényleg kopott. Nem is gondoltam volna. Így a képek alapján azt ajánlom, hogy szereld le, alaposan tisztítsd meg és egy gumitappancsra feszített P320 csiszoló papírral csiszold be. Szigorúan csak abban irányban csiszold, amilyen a gyári is. Így talán vissza tudod nyerni az eredeti szálcsiszolt hatást.
Beltér világítás burkolat: Én a helyedben lepolíroznám a karcokat és FBS-el (vagy bármilyen szilikoplasztos ragasztóval) visszaragasztanám.
Féknyereg: A sérüléseket én sima (megfelelő színre kikevert) zománcfestékkel, vagy ha nagyon profi akarsz lenni 2K-s autófestékkel lejavítod kisecsettel.
Kiolvasás: Ebben sokunk tud segíteni. Nem kell hozzá más mint egy interfész és egy szoftver.
Itt mindenki szívesen segít a másiknak! :)
Szervíz: Ezt a dolgot szerintem jól látod.
Pedál: Ez tényleg kopott. Nem is gondoltam volna. Így a képek alapján azt ajánlom, hogy szereld le, alaposan tisztítsd meg és egy gumitappancsra feszített P320 csiszoló papírral csiszold be. Szigorúan csak abban irányban csiszold, amilyen a gyári is. Így talán vissza tudod nyerni az eredeti szálcsiszolt hatást.
Beltér világítás burkolat: Én a helyedben lepolíroznám a karcokat és FBS-el (vagy bármilyen szilikoplasztos ragasztóval) visszaragasztanám.
Féknyereg: A sérüléseket én sima (megfelelő színre kikevert) zománcfestékkel, vagy ha nagyon profi akarsz lenni 2K-s autófestékkel lejavítod kisecsettel.
Kiolvasás: Ebben sokunk tud segíteni. Nem kell hozzá más mint egy interfész és egy szoftver.
Adam902012-10-08 12:46:30 // 25524
Igen azt gondoltam:)
De élőben elég csúny, ragasztó foltos,aki leszedte és visszarakta nem végzett valami szép munkát szerintem, szóval majd megpróbálok beszerezni megkímélt darabot.
De élőben elég csúny, ragasztó foltos,aki leszedte és visszarakta nem végzett valami szép munkát szerintem, szóval majd megpróbálok beszerezni megkímélt darabot.
Shadin2012-10-08 12:42:51 // 25523
Hát szerintem sanszos :-(
Shadin2012-10-08 12:42:16 // 25522
A búrát akár vissza is lehet ragasztani pill. ragasztóval, én is azt tettem amikor egy gombot kellett benne cserélnem ami a test és a búra között helyezkedik el...
FRC2012-10-08 12:40:47 // 25521
Adam902012-10-08 12:36:58 // 25520
Köszi az üzenetet és a segítséget mindenkinek.
Akkor azt hiszem a hűtővízcserével megpróbálkozok, vagy valószínűbb hogy kérek segítséget valamelyik cartástól :)
Szerelőket pedig nyugodtan ajánlhattok távolabb a lakhelyemtől, mert az oda utazással és az egyéb költségekkel még mindig lehet hogy olcsóbban kijövök mint egy nagy márkaszervízzel (Gondoljunk csak a 23ezres hűtővíz cserére...)
Sajnos a "nagy" szervízre várni kell tavaszig csak akkor fogok anyagilag úgy állni, de télen amúgyse szoktam nagyon vezetni, pihenni fog a gép.
A pedállal és féknyereggel kapcsolatban egy kicsit túloztam. A pedálra ráférne egy alapos takarítás, de egy kicsit akkor is kopottas. A kéknyergekkel nem tudom mi történthetett azok sem súlyos esztétikai hibák csak közelről észrevehetőek. (Képeket csatoltam az esztétikai hibákról)
Ezt a műszeres kiolvastatást hol csináltassam szerintetek?
Akkor azt hiszem a hűtővízcserével megpróbálkozok, vagy valószínűbb hogy kérek segítséget valamelyik cartástól :)
Szerelőket pedig nyugodtan ajánlhattok távolabb a lakhelyemtől, mert az oda utazással és az egyéb költségekkel még mindig lehet hogy olcsóbban kijövök mint egy nagy márkaszervízzel (Gondoljunk csak a 23ezres hűtővíz cserére...)
Sajnos a "nagy" szervízre várni kell tavaszig csak akkor fogok anyagilag úgy állni, de télen amúgyse szoktam nagyon vezetni, pihenni fog a gép.
A pedállal és féknyereggel kapcsolatban egy kicsit túloztam. A pedálra ráférne egy alapos takarítás, de egy kicsit akkor is kopottas. A kéknyergekkel nem tudom mi történthetett azok sem súlyos esztétikai hibák csak közelről észrevehetőek. (Képeket csatoltam az esztétikai hibákról)
Ezt a műszeres kiolvastatást hol csináltassam szerintetek?
.......................2012-10-08 12:10:37 // 25519
15ezren 1 liter az semmi,
ha enné akkor 1000km en enne 1 litert!
ne cserélj semmit ,ez normális
ha enné akkor 1000km en enne 1 litert!
ne cserélj semmit ,ez normális
'''''2012-10-08 12:03:30 // 25518
Nekem a fényképeden szereplőm rész,hála istennek csak kokszos.Ha ennyi olaj van ott,akkor valahonnan fogynia kellene.
Shadin2012-10-08 11:54:26 // 25517
Mindezek ellenére az EGR szelepen tavaly óta minimális a korom lerakódás ill. a pill. szelep ház is relatíve korommentes...
WTF?
WTF?
Shadin2012-10-08 11:52:56 // 25516
eddig nem ette...
lehet összefüggés a képeken látható olaj ill. a lecsökkent regenerálások közötti km. ill. a 38%-os elhasználódottsági szintű "vékony" olajom között?
Bár 15000Km és másfél év van az olajban és töltöttem már rá 1 litert.
Akkor eszi :-(
Olaj vagy turbó csere :-)
lehet összefüggés a képeken látható olaj ill. a lecsökkent regenerálások közötti km. ill. a 38%-os elhasználódottsági szintű "vékony" olajom között?
Bár 15000Km és másfél év van az olajban és töltöttem már rá 1 litert.
Akkor eszi :-(
Olaj vagy turbó csere :-)