Fórum >> Típusok >> 159

Liquid2012-11-17 22:11:01 // 26959
mentünk vele 160-nal a tatabányai lejtőn :) durva volt :)
Liquid2012-11-17 22:10:14 // 26958
valóban sok összetevős a dolog de én nagyon pozitívan csalódtam a 159-ben, az üvöltő motorhangon (ami nagyon erős élményfaktor) kívül tudja mindazt amit a 156 csak a legtöbb dolgot kicsit gyorsabban/jobban és át is jön az érzés. Holnap tervezem hogy kicsit megjáratom a 156-ot, aztán majd beszámolok milyen volt 4hónap után visszaülni bele.
Piritu - 1.000.0002012-11-17 22:08:30 // 26957
Léptem, mindenkinek jó éjt! :-)
droberto2012-11-17 22:07:38 // 26956
Nem is tudom, hogy az 1-es Swiftnél létezett elavultabb futóművű autó az elmúlt 30 évben Európában! De ne is bántsuk, mert az tényleg másról szólt.
Liquid2012-11-17 22:07:29 // 26955
mé, abban aztán van élményfaktor, zabszemmel :))
Egy jóbarátom szüleinek van egy újkorától, no amikor a hugának friss jogsija volt segített neki betanulni, és volt egy olyan szitu hogy a csajszi nekiállt kamiont előzni, szépen visszakapcsolt majd mikor a kamion mellé ért felváltotta 5-be 80-nál, a szembejövő meg közeledett, na az felejthetetlen élmény lehetett :)
Piritu - 1.000.0002012-11-17 22:02:17 // 26954
Én is szerettem, ezerötös, ötajtós, metál zöld volt.
droberto2012-11-17 22:02:02 // 26953
Csacsija egy barátomnak volt! No, az amit kapott... le a kalappal előtte!
Erhard 242 (Pure Energy)2012-11-17 21:57:45 // 26952
a szamár egész jó kis autó volt én fater billegős faceliftes wareszát is bírtam :)
droberto2012-11-17 21:57:14 // 26951
Ez tényleg nem lehetett egy élmény.
Piritu - 1.000.0002012-11-17 21:56:01 // 26950
A faternak 1,3 volt. Emlékeimben csak a betonkemény rugózása maradt meg. A Samarám hozzá képest limuzin volt.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-11-17 21:54:33 // 26949
nem egy élmény az biztos de hát egy Trabant után élmény, minden csak viszonyítás kérdése :) Egyébként jó 10 órás seggelés után hazaértem vele ...soha többet :P
Piritu - 1.000.0002012-11-17 21:52:56 // 26948
Ja, ja az A21 hazafelé, a lekanyarodás után nem kutya.
Piritu - 1.000.0002012-11-17 21:52:09 // 26947
Most sajnáljunk, vagy megdícsérjünk a kitartásodért? :-DD
Erhard 242 (Pure Energy)2012-11-17 21:51:12 // 26946
s Bécs után cifrább emelkedők vannak Mannheim után nem is beszélve ....
Piritu - 1.000.0002012-11-17 21:50:51 // 26945
Csak arra senki sem mondta, hogy "elég" a teljesítménye :-P
Piritu - 1.000.0002012-11-17 21:50:07 // 26944
Nekünk ezres Corsánk volt. Három henger, tomboló 55ló. No utoljára azzal kapcsoltam vissza autópálya emelkedőn :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-11-17 21:49:47 // 26943
miért 30 éve a trabant hogy vette?
droberto2012-11-17 21:49:35 // 26942
Bár az ezres még nem is halálfélelem, mert könnyű.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-11-17 21:49:07 // 26941
voltam is kint vele Luxemburgban :)
Piritu - 1.000.0002012-11-17 21:48:41 // 26940
Elég? :-O
Azért megnézném, hogy hogyan veszi fel a tempót Pestről kifelé az M7 érdi emelkedőjén. Ott sok "komolyabbnak" mondott autó is elvérzik. :-DD
Erhard 242 (Pure Energy)2012-11-17 21:48:14 // 26939
jövő 7en megnézem a Phedra-t, aztán ha jó akkor mehet a háztól ....................................................................................................................egyenlőre a punto :DDD
droberto2012-11-17 21:47:12 // 26938
Előztél már ezres Swiftel?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-11-17 21:44:59 // 26937
magyarországon bőven elég egy ezres Swift is vazz hivatkozz másra :)
Piritu - 1.000.0002012-11-17 21:43:01 // 26936
Tavasszal mellé teszem a Spider adatait is, csak most alszik :-)
droberto2012-11-17 21:39:57 // 26934
Igen jól megy a 2.4, az tuti, de SZVSZ Mo-n bőven elég a 1.9 teljesítménye. Egyenesben az OFF-ok több mint 90%-át lehagyom (ha akarom), viszont az élményfaktor kanyarban jön ki igazán ott az arány 99% feletti. :)))
Piritu - 1.000.0002012-11-17 21:39:32 // 26933
Nekem a vezetési élmény nem okvetlenül a gyorsulást, a sebességet és az erőt jelenti. A Trabi is felejthetetlen élmény volt. A 156 valahogy mindent idegesebben reagált le. Ugyan az a kanyarsebesség a 156-nál már necces lehetett, a 159 még csak meg se billen. A két autó karaktere más. (A Spider meg még "olyanabb" mint a 156.)
Gumi ügyben az Alfa elég "jól" választotta a méreteket. Szinte az összes típus gyári mérete nehéz ügy. Pl. a Spider 205/50x16 gyárilag, ha /55-öt keresek (és mondjuk a németeknél), akkor kevesebb, mint feléből kijön egy garnitúra.
droberto2012-11-17 21:33:07 // 26932
Az 1,9 vegyesben 6,8-7,2 l eszik 100 km-enként.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-11-17 21:32:55 // 26931
a T5 2.5TD 170 lóval sem tartós ügyfelem 0 km-en vette 160e--él elkopott a vezérműtengely, hidrotőkék kukások meg mind az öt porlasztó cserés lett....a többi dologról nem is beszélve, egy igazi boltosokálma gép :DDD
droberto2012-11-17 21:32:35 // 26930
Persze simán vissza lehet tenni, már ha megvan. Ha nincs akkor én szívesen elküldöm az enyémet. :)
droberto2012-11-17 21:30:55 // 26929
Ez egy értékes blog! :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-11-17 21:29:47 // 26928
sose? 170 loval sose de még 200-zal sem kell hozzá a 220 vagy több és széles vigyor, mint nálam
Liquid2012-11-17 21:29:42 // 26927
kolegámnak is van egy T5 2.5TDI, csak 140ló , de megy korrektül, csak qurva sokat fogyaszt ha 110 fölé megy vele és kanyarodni nem tud :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-11-17 21:28:52 // 26926
a tapasztalat az alkatrész meghibásodása lenne de mivel ilyened nem volt ezen okból csak feltételezés :P
Liquid2012-11-17 21:28:06 // 26925
egyszer kipróbálhatod az enyémet és rájössz hogy van vezetési élmény csak motor kell hozzá :) Az tény hogy könnyű a tiltott tartományba kerülni.
Jók ezek a fogyasztás adatok, az enyém 8,7-9,4 körül alakul :)
Egyébként gumi ügyben pedig érdemes a nem hivatalos de még tűrésen belüli méreteket is megnézni, mert a 19"-es gyári méret nagyon ritka, és drága.
droberto2012-11-17 21:27:21 // 26924
A 6,6 valós fogyasztás volt?
Az 56-od és az 59-ed gumija közt, szélességben 1, átmérőben 3,6 cm van. Sokat számít ez is.
Az én mini téli mini kerekemmel megy mint állat, és átlagban 0,5 l-el kevesebbet eszik a ti kerékkel.
'''''2012-11-17 21:16:12 // 26923
Az előbb vittek egy T5-ös Transzporterrel.Gyárilag 170ló és két tonna.Most kis ültetés és nagyobb kerék volt rajta.Motor felhúzva 240lóra (padon is mérve) és nagyobb turbót is kapott.Brutál,hogy ment!Az enyémnél is simán elment.És ezt tartósan tudta.Kollár Szabi írta a progit.Egyébként a srác most vesz még egy motort és egy váltót és azt 300ló fölé húzzák.Állítólag Turán Frici rallyversenyző csapatát irányítja.
.......................2012-11-17 21:05:37 // 26922
8 körül eszika 2,4 is ,és jobban megy mint a 156 1,9 es
Piritu - 1.000.0002012-11-17 20:54:27 // 26921
Itt vannak a mérési eredményeim a széria kivitelű kocsikról.
Zsolt1552012-11-17 20:48:18 // 26920
Szerintem nem lehetetlen, de kell egy kis kitartás hozzá míg találsz olyat amilyet nagyjából szeretnél magadnak.
Piritu - 1.000.0002012-11-17 20:40:40 // 26919
Nem feltételezés, tapasztalat. Érezhetően nem tetszik neki, akár a legkisebb terhelés sem. Gurulás az más, de előbb-utóbb lesz terhelés. Ráadásul a pill fogyi alapján nem is fogyaszt többet, ha visszakapcsolok és pár százzal feljebb kerreg a motor. Kint az autópályán a 80-as korlátozás határeset 6-ban, 70-nél már kéri az 5-öt.
Piritu - 1.000.0002012-11-17 20:30:13 // 26918
"volt benne Novitec box + Sprintbooster " - a tuningoltat kár a szériához viszonyítani :-(
Megkockáztatom, hogy volt annyi lovad, mint most.
Szerintem a 159 érzésre sose fog úgy menni, mint a 156. Tapasztalatom szerint a nagy és csendes kaszni és a stabil futómű eldugja a sebességérzetet. Úgy gyorsul fel az ember vele a "tiltott" sebességtartományokba, hogy észre sem veszi.
Emlékeim szerint már tisztázva lett itt már, hogy az új sw sűrűbben égeti ki a dpf-et, amihez több nyál kell. Azért a 8 liter nagyon sok, nehéz jobb lábad lehet :-))
Erhard 242 (Pure Energy)2012-11-17 20:22:11 // 26917
hibás feltételezés max akkor nem tesz jót ha vissza kapcsolás nélkül gyorsít 1500-as fordulaton amúgy semmi baja sem lesz
Piritu - 1.000.0002012-11-17 20:20:29 // 26916
Azért elbeszélgetnék azzal, aki 1500-on jár vele. Az még érezhetően nem tesz jót a kettőstömegűnek, mert dolgozik rendesen.
Shadin2012-11-17 20:04:50 // 26915
De egybe van építve a katalizátorral. Kíváncsi leszek ezekre később...
Shadin2012-11-17 20:03:49 // 26914
Én 6.6-ot toltam a 156-tal ugyanezen az útvonalon, volt benne Novitec box + Sprintbooster :-). 159 esetében ez az első időkben 7,8 körül volt, majd visszavettem a lábamból mert ez nem esett jól pszichésen és letornáztam 7.2-re amolyan tatásan vezetve, ami nem igazán élvezetes. Ha úgy tolom neki mint a 156-osnak akkor 8 fölött van. És nem megy úgy. Azért ez sok. A kerék a 156-on 205/55R15 a 159-en 215/55R16 volt. 156: -200Kg, 159: +20LE.

A 17" kerékváltás nem okozott tényleg számottevő fogyasztásnövekedést, mert a mostani téli garnitúrával is kb ennyit fogyaszt, tehát úgy néz ki, hogy a friss sw okoz némi (~7-8DL) plusz nyáligényt. Vissza lehet tenni a régebbi sw-t vajon????

Okozhat ilyen fogy. növekvő tendenciát, hogy a DPF egyre tömöttebb? Egyébként nem is olyan drága egy DPF, kb 80e Ft-ért hozzá lehet jutni...
Erhard 242 (Pure Energy)2012-11-17 20:02:36 // 26913
azért menjél fel az Alfisti-ra és van egy pár hiba a 2.0JTM-re pl az EGR-t szidják "Ruckeln bei 1500/min, schlechter Durchzug (2.0JTDm)" van egy pár dolog amin nem változtattak :( de majd az idő/km eldönti
Piritu - 1.000.0002012-11-17 19:32:25 // 26912
Szerintem érdemesebb. Nagyon úgy néz ki, hogy jó pár dolgon változtattak és ettől csak javult a vas. Apróság, de pl az első ülés támlája más, így a hátul ülőnek több helye van. Aztán a DPF is más, jóval közelebb van a motorhoz.
Piritu - 1.000.0002012-11-17 19:29:42 // 26911
Egyetértek.
Röhej, de ezek a 17-esek jóval könnyebbek, mint a Spider eredeti 16-osa.
Piritu - 1.000.0002012-11-17 19:27:43 // 26910
60 alatt volt darabja, egy "normális" gyártótól származó is van ennyi. A puhaalumínium nem játszik.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak