Fórum >> Típusok >> 159

droberto2012-12-18 22:33:29 // 28120
Más:
A tököm kivan a katalógusadatokkal meg a sok rizsagépekkel.
Rájöttem, hogy felesleges áltatnom magam!
Az 1.9-es 59 városi fogyasztása, 205/55-16 gumikon, télen, n x 1-3 km távokon, 10 l/100 km.
Aki mást mond hazudik!
A baj, a sok indulás és a tartós 60°C fok alatti víz-, és olajhőmérséklet.
Kíváncsi lennék egy Webasto állófűtéssel támogatva, 80°C+-os vízzel.
A háttér: A mai shopping túrán 22 km-t mentem a városban, 13-22 óráig vagy ~15 x megállítva a vasat. Ha a 22 km-ból akár 8 km lett volna folyamatos, vagy ne adj Isten konstans haladás, a fogyasztás simán 8,5-9 alá ment volna...
droberto2012-12-18 22:24:31 // 28119
A szőnyeget ne felejtsd ki! :)
"vezetőülés felőli ajtó fogantyúja" - Az ugye Soft Touch bevonat. Ezzel kapcsolatban azt figyeltem meg, hogy a fekete sokkal tartósabb mint a bézs.
De ugye minden használatfüggő...
Dömpi (il dottore)2012-12-18 22:20:17 // 28118
ja! addig ne vegyél semmit, amíg aknán meg nem nézted!
Dömpi (il dottore)2012-12-18 22:17:13 // 28117
árulkodó jelek:
- hátsó féktárcsák
- kormánykerék
- sebváltógomb
- pedálok taposófelülete
- vezetőülés felőli ajtó fogantyúja, ablakemelők és azok körüli terület
stb.
Ezek javarésze ha kopottabb mint a hirdetett km vagymivel könnyen cserélhetőek, túl új, akkor valami nem ok. Ha így van, és nincs reális, hihető magyarázat, akkor én már nem is szenvednék a laptoppal.

Másrészt ne km-et akarj vanni, hanem állapotot.

Harmadrészt - mivel nálunk relatíve friss az élmény - ajánlom figyelmedbe a feleségem blogbejegyzését a neki vásárolt 147 megvásárlása kapcsán.
Csosznorbert2012-12-18 21:59:01 // 28116
droberto cartársat meg faggasd bátran.... :D nagy guru a témában :)
droberto2012-12-18 21:57:56 // 28115
Én se tudok ilyenről...
Csosznorbert2012-12-18 21:57:53 // 28114
én lassan elérem a 200 ezer km-t és lekopogom, eddig semmi komoly gondom nem volt vele
droberto2012-12-18 21:57:15 // 28113
Jó döntés, bár a mostani vasad is nagyon szép. :)
Jól mondja a Cartárs, egy interfész, a MES és egy Notebook kell hozzá.
Ha MES által mutatott szám, nagyban eltér a KM óra által mutatott értéktől, vagy az egyszerűen "0"-át mutat, akkor vsz. obrákolták a km órát.
Általános tanácsokkal meg tele van a Topic, olvass vissza. ;)
Ha van kiszemelted, akkor dobjad be a Topicba és szívesen "megkiabáljuk". :)
Csaszi2012-12-18 21:54:13 // 28112
Igen, ezt fogom tenni holnap, csak olyanokat olvasok a neten erről a visszatekerésről, hogy lassan a kardomba dőlök! Nagyon kemény, milyen szinten álltak rá a visszatekerésre, és az mégdurvább, hogy milyen szinten! :(
Minden esetre szűrésnek nem rossz! Max abban a tudatban veszek autót, hogy nem vertek át (annyira! :D)
droberto2012-12-18 21:50:13 // 28111
Thx! :)
Csosznorbert2012-12-18 21:42:34 // 28110
FES / MES -el ki lehet olvasni mindent. Egy laptop kell és egy pár ezer Ft-os kábel. De vannak itt jobban hozzáértők, majd jönnek és segitenek, csak most az alvázat sasolják a garázsban. :)

Tudtommal a kulcs nem tárol semmi ilyenféle infót.
Csaszi2012-12-18 21:35:48 // 28109
Sziasztok!
Arra az elhatározásra jutottam, hogy lecserélem az autómat egy 159 SW-re. 1.9 jtdm 0-tronic 110kw a kiszemelt áldozat. Néztem az itthoni felhozatalt, de nagyon valószínű, hogy külföld lesz belőle. Bár van egy szépség Diósdon (kereskedés), meg holnap este nézek egyet Füreden. Amiért igazából írok most, az egyszerű. Szeretném megtudni a valódi futásteljesítményt, és nem találok a neten semmi infót arról, hogy a kulcs tárolja-e a km-et. Nem tudjátok véletlenül?
Előre is köszi a válaszokat!
Esetleg, ha valami jó tanáccsal láttok el a vásárlás előtt, azt sem bánnám! :)
Köszi még 1x!!!
Üdv!
Csaszi
GTPeti2012-12-18 19:17:58 // 28108
droberto2012-12-18 18:27:52 // 28107
Köszi azért, hogy próbálsz segíteni, de most már nem érdekes. Átlátszó alvázvédőt vettem. :)
Igazából van fotóm róla, csak a kómában levő pendrive-om. :(
Ha az emlékeim nem csalnak, akkor olyan színe van mint a kerékdobon levő libafos színű korrózióvédő anyagnak.
Piritu - 1.000.0002012-12-18 15:47:29 // 28106
Most megfogtad a csapatot. Egy napig senki sem jelentkezett :-DD
Mondjuk nekem sincs képem, csak ilyen:
droberto2012-12-17 17:18:17 // 28105
Nincs valakinek egy kép az alvázról?
Milyen színű?
Liquid2012-12-16 22:22:32 // 28104
a dízeleknél és a 159-nél nemtom hogy van, még zöldfülű vagyok, de a 156-nál klímánál alapból ment az 1-es, és valamivel 100 fok felett kapcsolt a 2-es
Csabi2012-12-16 21:55:16 // 28103
ha regenerál akkor alapból kapcsol a venti még -20°ban is...
Én úgy tudom, h bizonyos sebesség felett nem is megy a ventilátor, a menetszél miatt...
pl 180-nál nincs értelme...nem fogja növelni a légáramot
Liquid2012-12-16 21:44:25 // 28102
időnként kapcsol a venti hidegben is, a 156-nál bizony volt értelme a 2- fokozatnak főleg nyáron nagy melegben klímával 180-nal :)
GTPeti2012-12-16 21:39:06 // 28101
Like. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-12-16 21:31:26 // 28100
nem javítható úgy tervezik hogy ne lehessen...
GTPeti2012-12-16 21:27:17 // 28099
Ha intelligens a SW az ECU-ban, akkor vész esetén kapcsol a második fokozat is. HA...
A 156-nál én ezt nem tudtam elérni, még dugózáskor sem, pedig kúszott fel a hőfok... (Csereérett hűtő + 1 fok. hiánya. Természetesen orvosolva lett a probl.)
droberto2012-12-16 21:22:55 // 28098
Még, jó, hogy ilyen jó kapcsolataid vannak. :)))
Csabi2012-12-16 21:22:39 // 28097
Liquid kartárs szerintem ezzel foglalkozik, MES-ben kapcsolható...1-2 fokozat...
Általában autban csak az 1-es fokozat kapcsol be, de ha megy a klíma és a nyomás ~20bar fölé megy,akkor kapcsol a 2.fokozat... Vízhőfokra talán soha nem kapcsol a 2. fokozat
droberto2012-12-16 21:22:24 // 28096
Én nem vagyok ennyire a fogyasztói társadalom elvének híve. Amit lehet javítsuk meg.
A kérdés, hogy a "szabályzó elektronikában" előtét ellenállások vannak-e és, hogy azok az 59-nél cserélhetők, javíthatók-e.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-12-16 21:09:08 // 28095
mint fater döglött oroszlánján is beszart még jó hogy újonnan szinte bagó volt...nálunk :P
Erhard 242 (Pure Energy)2012-12-16 21:08:05 // 28094
az utastér ventilátora ha nem megy 1-es fokozaton akkor kukás a venti azon van a szabályzó elektronika...
droberto2012-12-16 21:05:35 // 28093
De várjál, ez a motor vízhűtőké. (Nem tudtam, hogy az is több fokozatú)
A cartársnak az utastér hőcserélőnél levő ventije nem megy 1-es fokozaton.
Nem vagyok egy villamos guru, de SZVSZ ez az előtét ellenállás dolog elég elavultnak tűnik. Egyenáramnál szerintem meg lehetne oldani ezt másképpen is nem kell frekiváltó...
Piritu - 1.000.0002012-12-16 21:03:00 // 28092
Már csak azért is, mert a 156-ban is és a Spiderben is mindkettő cserés volt. A 159-ben sem lehet tartósabb a cucc.
Piritu - 1.000.0002012-12-16 21:01:47 // 28091
Kikapcsolni nem szeretem, mert akkor párásodhat. Mindig elfelejtem visszakapcsolni. :-D
droberto2012-12-16 21:01:30 // 28090
Én is itt keresgélnék...
Csabi2012-12-16 21:01:15 // 28089
Van ellenállás
droberto2012-12-16 21:01:00 // 28088
Az extrákról jut eszembe: Hűtött ülésben ült már valaki? A Fordban van ilyen. Gondolom perforált bő és egy vagy több ventilátor kombója. Vagy tévedek?
droberto2012-12-16 20:54:45 // 28087
Én télen melegedéskor ki szoktam kapcsolni a klímát.
Ezzel kapcsolatban meg az zavar, hogy a FL előtt a nincs OFF gomb (a Mono kapcsoló helyén) a klímán, hanem a "-" gombot nyomogatva lehet kikapcsolni. :(
Piritu - 1.000.0002012-12-16 20:54:01 // 28086
Nekem is :-DDD
Piritu - 1.000.0002012-12-16 20:52:55 // 28085
Akkor az előtét ellenállást kéne megkeresni (már ha van a 159-nél). A 156-nál és a Spidernél így néz ki.
Liquid2012-12-16 20:47:29 // 28084
megszakértettem ma a ventillátor problémát és nem jutottam semmire.
Minden relé és biztosíték jó. a FES-sel vszont csak a 2. fokozat műxik.
Liquid2012-12-16 20:45:06 // 28083
a hűtött telefon nagyon jó dolog :)
droberto2012-12-16 20:43:46 // 28082
Én se raktam bele még semmi olyat.
Viszont nyáron mindig jéghideg a pénztárcám és a személyim. :)
droberto2012-12-16 20:42:01 // 28081
Persze ezt kérdésnek szántam. :)
droberto2012-12-16 20:41:35 // 28080
És a fóliázás után is működik.
Én még nem ellenőriztem, de a fólia a fényt nagy mértékben megtöri és visszaveri. Ergo szenzorhoz már nem jut el.
Piritu - 1.000.0002012-12-16 20:41:17 // 28079
Igazából az zavar, amikor reggel éppen melegedő motorral rákapcsolja a ventilátort és ezerrel fújja be a "meleget". Korán reggel még zavar a hangja :-)
droberto2012-12-16 20:37:36 // 28078
Én meg szinte csak a forgótárcsával csak a hőmérsékletet állítom. :)
droberto2012-12-16 20:36:45 // 28077
De kényesek vagytok ti. :)
Nem mondom, hogy tökéletesek, mert néha túlbuzgó mindegyik, de én szeretem mindkettőt.
Nálam megfelelően működnek.
droberto2012-12-16 20:32:31 // 28076
Végre valami, ami olcsóbb mint a régebbi típus. :)
Mi a terved a légtömegmérővel, manuálisan fogod vezérelni? :)
droberto2012-12-16 20:29:48 // 28075
A Kollár mire alapozza ezt a feltételezését?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-12-16 20:12:04 // 28074
nálunk már volt a kisebb gyerek tápszere nyáron és ennyi :P
Piritu - 1.000.0002012-12-16 20:09:56 // 28073
Mint ahogy a 156-ból annyira hiányolt italtartóban sem volt sose inni való, aatelefont tartom ott :-D
Piritu - 1.000.0002012-12-16 20:06:35 // 28072
Emlékszem anno hogy örültem a hűthető könyöklőnek, de hűteni való eddig még sose volt benne :-DD
Erhard 242 (Pure Energy)2012-12-16 19:58:19 // 28071
- sötétedő tükör autópályázásnál 10...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak