Dömpi (il dottore)2013-03-25 21:43:01 // 33253
már beelőztelek :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-25 21:42:35 // 33252
jah meg a 200e-ből 150e pályán :) ez ami számít....
Piritu - 1.000.0002013-03-25 21:40:56 // 33251
Napi 2x5 km-t tett meg naponta 4 éven keresztül.
Piritu - 1.000.0002013-03-25 21:38:45 // 33250
Pl. tőled 20 km-re Csöri várpalotán...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-25 21:37:45 // 33249
a kopás a sok rövid utas hideg indítással jön elő a pályás autóknál ez ismeretlen fogalom...arra írtam hogy mióta itthon használják érdekes módon mennek tönkre rajta a dolgok...érted a párhuzamot? :P
Piritu - 1.000.0002013-03-25 21:36:28 // 33248
Ahogy írtad ezért van ez a fórum. Hogy NORMÁLIS szerelőt tudjunk ajánlani, aki ért hozzá és nem csak mondja. Van itt pár ilyen emberke. (Én se véletlenül járok 100 km-re Várpalotára.)
Ezüst Villám2013-03-25 21:35:44 // 33247
Köszönöm mindenkinek a sok segítő adatot a fogyasztásról, DPF-ről stb. :-)
Szevasztok
Szevasztok
GTPeti2013-03-25 21:35:08 // 33246
Erhard alkatrészkereskedő. Tapasztalatból tudja, hogy mi az ilyenfajta spórolásnak a vége.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-25 21:35:08 // 33245
igaz off de az ügyfelem transporterébe T5 már 430e km van 1.9 82 lovas a leggyengébb és mindig edge került bele 30e-ként normális használattal...
Piritu - 1.000.0002013-03-25 21:34:33 // 33244
"A 156 1,9-em 200e felett van a gyári olajjal, kopás nélkül." - erre reagálva írtad, hogy egy-két dolog már cserés benne :-P
Az első stabrúd miért ne mehetne el 40e alatt? Az előző két gazdáját ismerve simán, mégy csoda is, hogy a többi cucc bírja.
Az első stabrúd miért ne mehetne el 40e alatt? Az előző két gazdáját ismerve simán, mégy csoda is, hogy a többi cucc bírja.
Dömpi (il dottore)2013-03-25 21:33:53 // 33243
Komolyan nem értelek!
Néhány km-re ott van melletted Várpalotán csöri szervize. Az ország legjobb alfa szerelője!
Ha nekem nem lenne ilyen bazi messze, gondolkodás nélkül oda járnék.
Néhány km-re ott van melletted Várpalotán csöri szervize. Az ország legjobb alfa szerelője!
Ha nekem nem lenne ilyen bazi messze, gondolkodás nélkül oda járnék.
GTPeti2013-03-25 21:33:51 // 33242
A barátom, mikor vett egy használt Mitsu L300 mikrobuszt, otthon kihúzta a nívópálcát és nem csöppent le róla az olaj. Pedig volt rajta. Gondos tulaja volt szegénynek...
Vermacy2013-03-25 21:33:39 // 33241
Mármint? Értetlen?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-25 21:31:22 // 33240
az zsír remélem sok ilyen User van :)))
Vermacy2013-03-25 21:30:18 // 33239
Kik a "rendes" helyű Alfa szervizek és hol lehet megtalálni Őket?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-25 21:29:31 // 33238
azt értem de a 40e km alatt tönkre menő gyári cucc már reálisabb a magyar használatra...hogy jön ide a Selenia??? ezt nem vágom
Vermacy2013-03-25 21:29:28 // 33237
Alfás garázsműhely, GT-s tulajjal. Gondoltam rossz nem lehet, Nekem nem jött be az biztos...
Ő írta, hogy 10ezer múlva olajcsere, amit nem tartok korrektnek. A 105-ös Skoda korszak már elmúlt!
Ő írta, hogy 10ezer múlva olajcsere, amit nem tartok korrektnek. A 105-ös Skoda korszak már elmúlt!
Piritu - 1.000.0002013-03-25 21:25:42 // 33236
Szinte MINDEN az eredeti volt benne, tehát aktuális a dolog. Főleg a magyar utak miatt és nem a Selenia motorolaj miatt.
Dömpi (il dottore)2013-03-25 21:24:50 // 33235
TomTec típustársunk elhozta az én szerelőmhöz a 159-ét, és nagyon meg volt elégedve. A szerelőm amúgy alapból opel-es, de az alfákban éppúgy otthon van.
Vidd rendes helyre (nem márkaszervízbe, és ne "garázsműhelybe - kivéve ha alfás CarTárs) ahol értenek az alfákhoz és ahol tudják hol az EGR. Hidd el meg fogja hálálni.
Vidd rendes helyre (nem márkaszervízbe, és ne "garázsműhelybe - kivéve ha alfás CarTárs) ahol értenek az alfákhoz és ahol tudják hol az EGR. Hidd el meg fogja hálálni.
GTPeti2013-03-25 21:23:44 // 33234
15e-nél többet sosem tennék bele egy olajba. Láttam képeket motorok belsejéről... No meg a turbó sem egy olcsó dolog. A hosszú periódusok a lízingcégek miatt vannak. Nekik tök mindegy, mennyit szív majd a vevő az autóval. Ezt nem szabad elfelejteni.
mizooo2013-03-25 21:23:32 // 33233
Ha tényleg 60e-nél volt olaj cserélve akkor ott már más bajok is lehetnek :S ez durva!
Vermacy2013-03-25 21:22:57 // 33232
Gondolkodtam már Én is a sűrítésen, ami most már 2 évente lesz. Korábban évi 70ezret mentem, ott azért húzós lett volna 10ezrenként a csere. Az "rosszabb", mint jópár benzinesé...
Piritu - 1.000.0002013-03-25 21:22:27 // 33231
Mondjuk, ha mindezt a cserét végző nem tudta, akkor lehet, hogy már rég feladta a harcot a comp, hogy rávegyen az olajcserére és azért nem jelez.
Akkor viszont komoly szaki lehetett :-(
Akkor viszont komoly szaki lehetett :-(
Vermacy2013-03-25 21:20:51 // 33230
Tényleg nem volt semmi visszajelzés. 60ezernél cseréltem olajat, most meg ~97-nél. Nullázóhoz nem (sem) értek, nincs compolvasóm de lehet, beszerzek egyet...
Lehet igaz, amit korábban írtam, az Én Piroskám nem olvasta a szervizkönyvet...
Lehet igaz, amit korábban írtam, az Én Piroskám nem olvasta a szervizkönyvet...
mizooo2013-03-25 21:20:37 // 33229
Én is Castrol Edge-t raktam bele, 5w30. Egy nagyon hozzáértő ajánlottam innen a fórumról. :) A szervízkönyvemben leírtak szerint eddig 30e-ként volt olajcsere de én kényezetem a gépet és 15e-re fogom redukálni.
Liquid2013-03-25 21:20:33 // 33228
én is a 147-re szavazok, rövidebb, könnyebb, magasabb stb.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-25 21:19:24 // 33227
futómű
Dömpi (il dottore)2013-03-25 21:19:15 // 33226
Igazából csak 15 km az út a cégig, de a 4sávos könnyen beállhat...az M1-es élményeim után már rémeket látok.
Van egy-két menekülőút, de ott az Arkangyal felakad.
Köszi, hogy megerősítettétek az elképzelésem.
Van egy-két menekülőút, de ott az Arkangyal felakad.
Köszi, hogy megerősítettétek az elképzelésem.
Vermacy2013-03-25 21:17:55 // 33225
Ezért fórum, a tapasztalatcsere miatt. A Seléniában nem teljesen bízok, hogy annyival jobb lenne a Fiat dízelbe. Ott és Opelben sem áll meg tőle...
Nem beállt az EGR, van, hogy visszatér belé az Élet.
Nem haragszom, eddig még nem panaszkodott. :o) Minden baja az utolsó "Alfás" szerviz után jött elő...
Nem beállt az EGR, van, hogy visszatér belé az Élet.
Nem haragszom, eddig még nem panaszkodott. :o) Minden baja az utolsó "Alfás" szerviz után jött elő...
Piritu - 1.000.0002013-03-25 21:17:53 // 33224
Mire gondolsz? Szilent? termosztát? vagy egyéb fogyóeszközre?
Piritu - 1.000.0002013-03-25 21:16:23 // 33223
Akkor valami nagyon nem kerek.
Olajcserekor nullázni kell az olaj km számlálót a fedélzetiben. (Nem azonos a szervizintervallum számlálóval. Ez utóbbit meg tudod nézni a szerviz menüben, az olajét csak ha kiolvasod a comp-ot. ) Az olajszámláló a max. értékről indulva számol VISSZAFELÉ. Az üzemi körülményektől függően csak gyorsabban tud számolni, tehát a legideálisabb esetben is 30 ezer után olajcserét kér. Előtte kb. 2e km-el jelez először, aztán egyre sűrűbben.
Olajcserekor nullázni kell az olaj km számlálót a fedélzetiben. (Nem azonos a szervizintervallum számlálóval. Ez utóbbit meg tudod nézni a szerviz menüben, az olajét csak ha kiolvasod a comp-ot. ) Az olajszámláló a max. értékről indulva számol VISSZAFELÉ. Az üzemi körülményektől függően csak gyorsabban tud számolni, tehát a legideálisabb esetben is 30 ezer után olajcserét kér. Előtte kb. 2e km-el jelez először, aztán egyre sűrűbben.
GTPeti2013-03-25 21:13:18 // 33222
Ha úgy jönne ki a lépés, én lehet, hogy az Uno-mmal kelnék útra. Bár a 156 is jó (és a 147 ugye majdnem ugyanaz, csak rövidebb).
+1 szavazat a 147-re.
+1 szavazat a 147-re.
Dömpi (il dottore)2013-03-25 21:12:23 // 33221
Tavasszal??? És addig így akarsz vele járni?
Én két napot sem mentem a beállt EGR-el!Ahogy megszorult, még hazajöttem vele a munkából, azuitán már csak a szerelőmhöz gurultam el vele - kb. 200 m.
Castrol olaj? Alfába? Selénia kellene bele nem?
60 000km? Santa Maria!!! Én 10-13ezrente cserélem. Mindig január közepén.
Ne haragudj amit most írok, de SZEGÉNY AUTÓ :(
Én két napot sem mentem a beállt EGR-el!Ahogy megszorult, még hazajöttem vele a munkából, azuitán már csak a szerelőmhöz gurultam el vele - kb. 200 m.
Castrol olaj? Alfába? Selénia kellene bele nem?
60 000km? Santa Maria!!! Én 10-13ezrente cserélem. Mindig január közepén.
Ne haragudj amit most írok, de SZEGÉNY AUTÓ :(
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-25 21:11:44 // 33220
a volt 56-od 70%-ban pályás volt nem sorolnám az átlag használathoz...mióta itthon használják szép sorban megy tönkre rajta pár dolog...
Piritu - 1.000.0002013-03-25 21:11:33 // 33219
"C Vectránál 120 ezer a vezérléscsere előírás ugyanezen motorra" - az alfában is ennyi, a 156-omban akkor volt cserélve a szíj.
Vermacy2013-03-25 21:09:37 // 33218
Én hóban próbálok Cabrióval menni (felhúzott tetővel :o)), mert bár az könnyebben megcsúszik, de könnyebb is összeszedni. Továbbá, ha árok a vége, akkor nem kell lánctalpas kihúzni...
Piritu - 1.000.0002013-03-25 21:08:54 // 33217
Én ezért építettem a garázst az utcára, csak egy autónyi hely van előtte :-P
A 147-re szavazok. Könnyebb.
A 147-re szavazok. Könnyebb.
Vermacy2013-03-25 21:08:06 // 33216
Egyszer jelzett olajat, meg minden egyebet a műszerfal, de akkor az akksi adta meg magát...
Vermacy2013-03-25 21:06:54 // 33215
Holnap megnézem szervizkönyvben, de Én most erre emlékszem. Nem vártam ki Én sem :o) 10ezrenként pedig sűrűnek tartom, bár a szervizes ezt ajánlotta.
C Vectránál 120 ezer a vezérléscsere előírás ugyanezen motorra... Mindent elhiszek :o)
C Vectránál 120 ezer a vezérléscsere előírás ugyanezen motorra... Mindent elhiszek :o)
Dömpi (il dottore)2013-03-25 21:05:53 // 33214
Nekem b@szott hosszú a kocsibeállóm, kénytelen vagyok ellapátolni. Mondjuk ma besegítettek a gyerkőcök:-)
A fotót a kaputól csináltam. Képzeljétek el ezt 10 cm hóval.
Reggel lesz király! Ébresztő a szokottnál 1 órával korábban, mert itthon el kell lapátolni, meg utána a nagyinál is.
Viszont egy kérdés! Holnap délutánra még mondanak Pest Megyére egy újabb hullámban érkező havazást. Eldöntöttük, hogy egy kocsival megyünk.
Szerintetek melyik alkalmasabb? A 159 vagy a 147?
Én hajlok arra, hogy a 147.tel menjünk, mert a hasa magasabban van, és érzésem szerint a benzines finomabban manőverezik ilyen körülmények között. Az Arkangyal megy mint a tank és jól húz, de jeges úton néha valahogy sok a nyomaték.
Szóval, nektek mi a véleményetek?
A fotót a kaputól csináltam. Képzeljétek el ezt 10 cm hóval.
Reggel lesz király! Ébresztő a szokottnál 1 órával korábban, mert itthon el kell lapátolni, meg utána a nagyinál is.
Viszont egy kérdés! Holnap délutánra még mondanak Pest Megyére egy újabb hullámban érkező havazást. Eldöntöttük, hogy egy kocsival megyünk.
Szerintetek melyik alkalmasabb? A 159 vagy a 147?
Én hajlok arra, hogy a 147.tel menjünk, mert a hasa magasabban van, és érzésem szerint a benzines finomabban manőverezik ilyen körülmények között. Az Arkangyal megy mint a tank és jól húz, de jeges úton néha valahogy sok a nyomaték.
Szóval, nektek mi a véleményetek?
Piritu - 1.000.0002013-03-25 21:05:24 // 33213
A motor olajcsere periódusa 30ezer km, akármivel. (Ezt emelték a 2.0-nál 35-re.) A gépkönyve is ezt írja, nem tudom hogy olvastad a 60-at. Ennél csak kevesebbet célszerű menni, mert az élettartam rovására megy. (Itt az Amorén engem is megköveznek, mert a gyári periódust használom, sokak szerint az is marketingfogás és felezendő.)
Nem kiabált még a fedélzeti, hogy cserélni kellene? 30e után a legjobb esetben is jelzi az igényt a központi kijelzőn.
Szóval, sürgősen csere és arra, ami bele való, ne VW olajra. A 156 1,9-em 200e felett van a gyári olajjal, kopás nélkül. Szóval nem érdemes variálni.
A fék talán a legegzaktabbul felmérhető dolog, tárcsa vastagság, fékbetét vastagság egyértelmű. A fékhatás még vége felé sem biztos, hogy csökken. Egy szerelő bőven megmondja, hogy elmegy-e még 30ezret a következő szervizig.
Nem kiabált még a fedélzeti, hogy cserélni kellene? 30e után a legjobb esetben is jelzi az igényt a központi kijelzőn.
Szóval, sürgősen csere és arra, ami bele való, ne VW olajra. A 156 1,9-em 200e felett van a gyári olajjal, kopás nélkül. Szóval nem érdemes variálni.
A fék talán a legegzaktabbul felmérhető dolog, tárcsa vastagság, fékbetét vastagság egyértelmű. A fékhatás még vége felé sem biztos, hogy csökken. Egy szerelő bőven megmondja, hogy elmegy-e még 30ezret a következő szervizig.
GTPeti2013-03-25 21:00:28 // 33212
"60ezres csereperiódusos" Uhh, te jó ég...
A második olajcserénél terveztél komplett motorcserét is?
A második olajcserénél terveztél komplett motorcserét is?
Vermacy2013-03-25 20:53:03 // 33211
Megpróbálom tavasszal. Remélem, nem 2014-ben jön csak el :-)
Vermacy2013-03-25 20:52:12 // 33210
Castrol LongLife olajjal, ami elvileg 60ezres csereperiódusos és gépkönyvben is ezt a 60-ast láttam.
Nem bíztam a kopás-nem kopás megítélésében ill. addig nem akartam eljutni, hogy érezhető legyen. Ha már betétet cseréltettem, akkor a tárcsa is kézenfekvő volt...
Nem bíztam a kopás-nem kopás megítélésében ill. addig nem akartam eljutni, hogy érezhető legyen. Ha már betétet cseréltettem, akkor a tárcsa is kézenfekvő volt...
Dömpi (il dottore)2013-03-25 20:50:43 // 33209
1000%, hogy EGR. Valamilyen pozícióban megragadt. Ez volt nekem is tavaly januárban, ugyanezekkel a tünetekkel, szóról szóra.
Szedd le és pucold ki.
Szedd le és pucold ki.
Liquid2013-03-25 20:49:58 // 33208
hétvégén a feleségem vezetett hazafele (mert fogyasztottam egy kis pálinkát) és megtért :)
A 156-ot nem szerette vezetni, csak utazni benne. és eddig a 159-cel is hasonlóan volt, pedig már vezette párszor (igaz nem sokszor), de most valahogy ráérzett :)
Hazáig áradozott, hogy milyen jól fekszi az utat, milyen stabil és mennyire erős :)
A 156-ot nem szerette vezetni, csak utazni benne. és eddig a 159-cel is hasonlóan volt, pedig már vezette párszor (igaz nem sokszor), de most valahogy ráérzett :)
Hazáig áradozott, hogy milyen jól fekszi az utat, milyen stabil és mennyire erős :)
Piritu - 1.000.0002013-03-25 20:44:23 // 33207
Nem azért cseréltetted, mert elkopott? :-O
A szépen a tárcsa peremét értettem, az újnál fém tiszta, vagy festett. A régi tuti rozsdás.
Milyen olajjal mentél 40 ezret? Fékolajjal? Azt két évente érdemes, km megkötés nélkül.
A szépen a tárcsa peremét értettem, az újnál fém tiszta, vagy festett. A régi tuti rozsdás.
Milyen olajjal mentél 40 ezret? Fékolajjal? Azt két évente érdemes, km megkötés nélkül.
Vermacy2013-03-25 20:38:35 // 33206
Az előző is "szépnek" tűnt, azonban 100ezernél úgy gondoltam, hogy cseréltetem. Majd 200-nál újra tárcsát is, de 150-nál lesz még betétcsere.
Kérdés most az olaj csere is, bár azt megnézem, mert 60 ezernél volt utoljára cserélve...
Kérdés most az olaj csere is, bár azt megnézem, mert 60 ezernél volt utoljára cserélve...
Piritu - 1.000.0002013-03-25 20:35:06 // 33205
Nálunk is hasonló a hóhelyzet, hogy vinné el az ördög :-(((
Lapátolni viszont nem fogok, úgyis mindenki az úttesten jár.
Lapátolni viszont nem fogok, úgyis mindenki az úttesten jár.
Piritu - 1.000.0002013-03-25 20:33:13 // 33204
Azt mondjuk könnyű ellenőrizni, a felnin keresztül látni :-)