Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-25 21:42:35 // 33252
jah meg a 200e-ből 150e pályán :) ez ami számít....
Piritu - 1.000.0002013-03-25 21:40:56 // 33251
Napi 2x5 km-t tett meg naponta 4 éven keresztül.
Piritu - 1.000.0002013-03-25 21:38:45 // 33250
Pl. tőled 20 km-re Csöri várpalotán...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-25 21:37:45 // 33249
a kopás a sok rövid utas hideg indítással jön elő a pályás autóknál ez ismeretlen fogalom...arra írtam hogy mióta itthon használják érdekes módon mennek tönkre rajta a dolgok...érted a párhuzamot? :P
Piritu - 1.000.0002013-03-25 21:36:28 // 33248
Ahogy írtad ezért van ez a fórum. Hogy NORMÁLIS szerelőt tudjunk ajánlani, aki ért hozzá és nem csak mondja. Van itt pár ilyen emberke. (Én se véletlenül járok 100 km-re Várpalotára.)
Ezüst Villám2013-03-25 21:35:44 // 33247
Köszönöm mindenkinek a sok segítő adatot a fogyasztásról, DPF-ről stb. :-)

Szevasztok
GTPeti2013-03-25 21:35:08 // 33246
Erhard alkatrészkereskedő. Tapasztalatból tudja, hogy mi az ilyenfajta spórolásnak a vége.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-25 21:35:08 // 33245
igaz off de az ügyfelem transporterébe T5 már 430e km van 1.9 82 lovas a leggyengébb és mindig edge került bele 30e-ként normális használattal...
Piritu - 1.000.0002013-03-25 21:34:33 // 33244
"A 156 1,9-em 200e felett van a gyári olajjal, kopás nélkül." - erre reagálva írtad, hogy egy-két dolog már cserés benne :-P
Az első stabrúd miért ne mehetne el 40e alatt? Az előző két gazdáját ismerve simán, mégy csoda is, hogy a többi cucc bírja.
Dömpi (il dottore)2013-03-25 21:33:53 // 33243
Komolyan nem értelek!
Néhány km-re ott van melletted Várpalotán csöri szervize. Az ország legjobb alfa szerelője!
Ha nekem nem lenne ilyen bazi messze, gondolkodás nélkül oda járnék.
GTPeti2013-03-25 21:33:51 // 33242
A barátom, mikor vett egy használt Mitsu L300 mikrobuszt, otthon kihúzta a nívópálcát és nem csöppent le róla az olaj. Pedig volt rajta. Gondos tulaja volt szegénynek...
Vermacy2013-03-25 21:33:39 // 33241
Mármint? Értetlen?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-25 21:31:22 // 33240
az zsír remélem sok ilyen User van :)))
Vermacy2013-03-25 21:30:18 // 33239
Kik a "rendes" helyű Alfa szervizek és hol lehet megtalálni Őket?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-25 21:29:31 // 33238
azt értem de a 40e km alatt tönkre menő gyári cucc már reálisabb a magyar használatra...hogy jön ide a Selenia??? ezt nem vágom
Vermacy2013-03-25 21:29:28 // 33237
Alfás garázsműhely, GT-s tulajjal. Gondoltam rossz nem lehet, Nekem nem jött be az biztos...
Ő írta, hogy 10ezer múlva olajcsere, amit nem tartok korrektnek. A 105-ös Skoda korszak már elmúlt!
Piritu - 1.000.0002013-03-25 21:25:42 // 33236
Szinte MINDEN az eredeti volt benne, tehát aktuális a dolog. Főleg a magyar utak miatt és nem a Selenia motorolaj miatt.
Dömpi (il dottore)2013-03-25 21:24:50 // 33235
TomTec típustársunk elhozta az én szerelőmhöz a 159-ét, és nagyon meg volt elégedve. A szerelőm amúgy alapból opel-es, de az alfákban éppúgy otthon van.
Vidd rendes helyre (nem márkaszervízbe, és ne "garázsműhelybe - kivéve ha alfás CarTárs) ahol értenek az alfákhoz és ahol tudják hol az EGR. Hidd el meg fogja hálálni.
GTPeti2013-03-25 21:23:44 // 33234
15e-nél többet sosem tennék bele egy olajba. Láttam képeket motorok belsejéről... No meg a turbó sem egy olcsó dolog. A hosszú periódusok a lízingcégek miatt vannak. Nekik tök mindegy, mennyit szív majd a vevő az autóval. Ezt nem szabad elfelejteni.
mizooo2013-03-25 21:23:32 // 33233
Ha tényleg 60e-nél volt olaj cserélve akkor ott már más bajok is lehetnek :S ez durva!
Vermacy2013-03-25 21:22:57 // 33232
Gondolkodtam már Én is a sűrítésen, ami most már 2 évente lesz. Korábban évi 70ezret mentem, ott azért húzós lett volna 10ezrenként a csere. Az "rosszabb", mint jópár benzinesé...
Piritu - 1.000.0002013-03-25 21:22:27 // 33231
Mondjuk, ha mindezt a cserét végző nem tudta, akkor lehet, hogy már rég feladta a harcot a comp, hogy rávegyen az olajcserére és azért nem jelez.
Akkor viszont komoly szaki lehetett :-(
Vermacy2013-03-25 21:20:51 // 33230
Tényleg nem volt semmi visszajelzés. 60ezernél cseréltem olajat, most meg ~97-nél. Nullázóhoz nem (sem) értek, nincs compolvasóm de lehet, beszerzek egyet...
Lehet igaz, amit korábban írtam, az Én Piroskám nem olvasta a szervizkönyvet...
mizooo2013-03-25 21:20:37 // 33229
Én is Castrol Edge-t raktam bele, 5w30. Egy nagyon hozzáértő ajánlottam innen a fórumról. :) A szervízkönyvemben leírtak szerint eddig 30e-ként volt olajcsere de én kényezetem a gépet és 15e-re fogom redukálni.
Liquid2013-03-25 21:20:33 // 33228
én is a 147-re szavazok, rövidebb, könnyebb, magasabb stb.
Dömpi (il dottore)2013-03-25 21:19:15 // 33226
Igazából csak 15 km az út a cégig, de a 4sávos könnyen beállhat...az M1-es élményeim után már rémeket látok.
Van egy-két menekülőút, de ott az Arkangyal felakad.

Köszi, hogy megerősítettétek az elképzelésem.
Vermacy2013-03-25 21:17:55 // 33225
Ezért fórum, a tapasztalatcsere miatt. A Seléniában nem teljesen bízok, hogy annyival jobb lenne a Fiat dízelbe. Ott és Opelben sem áll meg tőle...
Nem beállt az EGR, van, hogy visszatér belé az Élet.
Nem haragszom, eddig még nem panaszkodott. :o) Minden baja az utolsó "Alfás" szerviz után jött elő...
Piritu - 1.000.0002013-03-25 21:17:53 // 33224
Mire gondolsz? Szilent? termosztát? vagy egyéb fogyóeszközre?
Piritu - 1.000.0002013-03-25 21:16:23 // 33223
Akkor valami nagyon nem kerek.
Olajcserekor nullázni kell az olaj km számlálót a fedélzetiben. (Nem azonos a szervizintervallum számlálóval. Ez utóbbit meg tudod nézni a szerviz menüben, az olajét csak ha kiolvasod a comp-ot. ) Az olajszámláló a max. értékről indulva számol VISSZAFELÉ. Az üzemi körülményektől függően csak gyorsabban tud számolni, tehát a legideálisabb esetben is 30 ezer után olajcserét kér. Előtte kb. 2e km-el jelez először, aztán egyre sűrűbben.
GTPeti2013-03-25 21:13:18 // 33222
Ha úgy jönne ki a lépés, én lehet, hogy az Uno-mmal kelnék útra. Bár a 156 is jó (és a 147 ugye majdnem ugyanaz, csak rövidebb).

+1 szavazat a 147-re.
Dömpi (il dottore)2013-03-25 21:12:23 // 33221
Tavasszal??? És addig így akarsz vele járni?
Én két napot sem mentem a beállt EGR-el!Ahogy megszorult, még hazajöttem vele a munkából, azuitán már csak a szerelőmhöz gurultam el vele - kb. 200 m.

Castrol olaj? Alfába? Selénia kellene bele nem?

60 000km? Santa Maria!!! Én 10-13ezrente cserélem. Mindig január közepén.

Ne haragudj amit most írok, de SZEGÉNY AUTÓ :(
Erhard 242 (Pure Energy)2013-03-25 21:11:44 // 33220
a volt 56-od 70%-ban pályás volt nem sorolnám az átlag használathoz...mióta itthon használják szép sorban megy tönkre rajta pár dolog...
Piritu - 1.000.0002013-03-25 21:11:33 // 33219
"C Vectránál 120 ezer a vezérléscsere előírás ugyanezen motorra" - az alfában is ennyi, a 156-omban akkor volt cserélve a szíj.
Vermacy2013-03-25 21:09:37 // 33218
Én hóban próbálok Cabrióval menni (felhúzott tetővel :o)), mert bár az könnyebben megcsúszik, de könnyebb is összeszedni. Továbbá, ha árok a vége, akkor nem kell lánctalpas kihúzni...
Piritu - 1.000.0002013-03-25 21:08:54 // 33217
Én ezért építettem a garázst az utcára, csak egy autónyi hely van előtte :-P

A 147-re szavazok. Könnyebb.
Vermacy2013-03-25 21:08:06 // 33216
Egyszer jelzett olajat, meg minden egyebet a műszerfal, de akkor az akksi adta meg magát...
Vermacy2013-03-25 21:06:54 // 33215
Holnap megnézem szervizkönyvben, de Én most erre emlékszem. Nem vártam ki Én sem :o) 10ezrenként pedig sűrűnek tartom, bár a szervizes ezt ajánlotta.
C Vectránál 120 ezer a vezérléscsere előírás ugyanezen motorra... Mindent elhiszek :o)
Dömpi (il dottore)2013-03-25 21:05:53 // 33214
Nekem b@szott hosszú a kocsibeállóm, kénytelen vagyok ellapátolni. Mondjuk ma besegítettek a gyerkőcök:-)


A fotót a kaputól csináltam. Képzeljétek el ezt 10 cm hóval.

Reggel lesz király! Ébresztő a szokottnál 1 órával korábban, mert itthon el kell lapátolni, meg utána a nagyinál is.

Viszont egy kérdés! Holnap délutánra még mondanak Pest Megyére egy újabb hullámban érkező havazást. Eldöntöttük, hogy egy kocsival megyünk.
Szerintetek melyik alkalmasabb? A 159 vagy a 147?
Én hajlok arra, hogy a 147.tel menjünk, mert a hasa magasabban van, és érzésem szerint a benzines finomabban manőverezik ilyen körülmények között. Az Arkangyal megy mint a tank és jól húz, de jeges úton néha valahogy sok a nyomaték.
Szóval, nektek mi a véleményetek?
Piritu - 1.000.0002013-03-25 21:05:24 // 33213
A motor olajcsere periódusa 30ezer km, akármivel. (Ezt emelték a 2.0-nál 35-re.) A gépkönyve is ezt írja, nem tudom hogy olvastad a 60-at. Ennél csak kevesebbet célszerű menni, mert az élettartam rovására megy. (Itt az Amorén engem is megköveznek, mert a gyári periódust használom, sokak szerint az is marketingfogás és felezendő.)
Nem kiabált még a fedélzeti, hogy cserélni kellene? 30e után a legjobb esetben is jelzi az igényt a központi kijelzőn.
Szóval, sürgősen csere és arra, ami bele való, ne VW olajra. A 156 1,9-em 200e felett van a gyári olajjal, kopás nélkül. Szóval nem érdemes variálni.

A fék talán a legegzaktabbul felmérhető dolog, tárcsa vastagság, fékbetét vastagság egyértelmű. A fékhatás még vége felé sem biztos, hogy csökken. Egy szerelő bőven megmondja, hogy elmegy-e még 30ezret a következő szervizig.
GTPeti2013-03-25 21:00:28 // 33212
"60ezres csereperiódusos" Uhh, te jó ég...
A második olajcserénél terveztél komplett motorcserét is?
Vermacy2013-03-25 20:53:03 // 33211
Megpróbálom tavasszal. Remélem, nem 2014-ben jön csak el :-)
Vermacy2013-03-25 20:52:12 // 33210
Castrol LongLife olajjal, ami elvileg 60ezres csereperiódusos és gépkönyvben is ezt a 60-ast láttam.
Nem bíztam a kopás-nem kopás megítélésében ill. addig nem akartam eljutni, hogy érezhető legyen. Ha már betétet cseréltettem, akkor a tárcsa is kézenfekvő volt...
Dömpi (il dottore)2013-03-25 20:50:43 // 33209
1000%, hogy EGR. Valamilyen pozícióban megragadt. Ez volt nekem is tavaly januárban, ugyanezekkel a tünetekkel, szóról szóra.
Szedd le és pucold ki.
Liquid2013-03-25 20:49:58 // 33208
hétvégén a feleségem vezetett hazafele (mert fogyasztottam egy kis pálinkát) és megtért :)
A 156-ot nem szerette vezetni, csak utazni benne. és eddig a 159-cel is hasonlóan volt, pedig már vezette párszor (igaz nem sokszor), de most valahogy ráérzett :)
Hazáig áradozott, hogy milyen jól fekszi az utat, milyen stabil és mennyire erős :)
Piritu - 1.000.0002013-03-25 20:44:23 // 33207
Nem azért cseréltetted, mert elkopott? :-O
A szépen a tárcsa peremét értettem, az újnál fém tiszta, vagy festett. A régi tuti rozsdás.

Milyen olajjal mentél 40 ezret? Fékolajjal? Azt két évente érdemes, km megkötés nélkül.
Vermacy2013-03-25 20:38:35 // 33206
Az előző is "szépnek" tűnt, azonban 100ezernél úgy gondoltam, hogy cseréltetem. Majd 200-nál újra tárcsát is, de 150-nál lesz még betétcsere.
Kérdés most az olaj csere is, bár azt megnézem, mert 60 ezernél volt utoljára cserélve...
Piritu - 1.000.0002013-03-25 20:35:06 // 33205
Nálunk is hasonló a hóhelyzet, hogy vinné el az ördög :-(((
Lapátolni viszont nem fogok, úgyis mindenki az úttesten jár.
Piritu - 1.000.0002013-03-25 20:33:13 // 33204
Azt mondjuk könnyű ellenőrizni, a felnin keresztül látni :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak