Fórum >> Típusok >> 159

Vermacy2013-04-22 12:43:18 // 34503
Bázz! Szegény verda! Én a Puntóval jártam így, meg korábbi Lanciámmal, de Alfára vigyázok! Sajnálom, hogy így jártatok...
Vermacy2013-04-22 12:42:12 // 34502
Nekem 70 és 80 km között írja ki, hogy "Limited Cruising Range" és utána már nem írja a megtehető km-ert. Tapasztalataim szerint ekkor már "csupán" 100km-nyi üzemanyag van benne, természetesen ez számolt érték. A "sárga" lámpa 10 liternyi maradék üzemanyagnál gyullad ki kézikönyv szerint.

Én egy ilyen "vonalas" kiírás után még mentem 50 km-ert az addigi tempóban és 67,5 liter gázolajat nyelt be a gép kattanásig...

Apropó kézikönyv! Olajszűrő és olajcsere priódust 30ezrenként írja benzinüzemű 159-eshez, míg dieselnél fedélzeti komputer szerint!!! Lefényképeztem, csak gyerek még aludt reggel, így nem töltöttem fel, de talán este eljutok odáig. Kerestem egy darabig...
Nem 10ezer a benzines sem a modern olajaknak köszönhetően pedig elhiszem a 60 ezres cserét a dízeleknél!

Vezérműszíjra pedig 150ezret láttam 5 év megkötéssel! Vazze! Nekem 100 ezernél már a harmadik szett van benne, el sem merem mondani asszonynak, hogy mit találtam...
Liquid2013-04-22 11:23:53 // 34501
az a baj, hogy nem tudom fullra kikapcsolni, csak Source-Off-ra lehet, de akkor is bekapcsolva marad a kijelző
Shadin2013-04-22 11:22:28 // 34500
Sajna nincs olyan állása ami jó lenne erre. Viszont a Pio is úgy gyártja a cuccait, hogy kell neki egy fix és egy kapcsolt 12V, ha mindkettőt állandóra kötöd és kikapcsolod a cuccot mielőtt otthagyod az autót, nem fogyaszt semmit, ill. ugyanannyit mint az állandó szálon egyébként is.
ValeRossi462013-04-22 10:29:53 // 34499
ezt megnézem Én is is így. Jó lenne rájönni mi az a hang.
Liquid2013-04-22 10:29:39 // 34498
a 159 "gyújtáskapcsolójának" van olyan kimenete / állása hogy áramot ad ha a kulcs benne van?
Van egy Pioneer AVH2400BT fejegységem, ami a gyújtásra van kötve, így nem tudom használni űlló helyzetben, ha viszont ráadom a gyújtást akkor minden más dolog is működik, és sztem nem jó az aksinak.
Viszont ezt a készüléket nem lehet teljesen kikapcsolni, ergo állandó áramra kötve megenné az aksit.
Van valami ötletetek hogy tudnám megoldani?
Coolby2013-04-22 10:10:08 // 34497
Igen, a gond az, hogy megemelve nekem sincs semmi hang, kell hogy a kocsi súlya rajta legyen, nekem most nagyon a fék lett a gyanús, mert egy helyben állva volt hang hintáztatva, tökig nyomott fékkel hintáztatva pedig nem...
ValeRossi462013-04-22 10:07:04 // 34496
Szia Coolby!

Hát nem :( mindent átnézett,átrángatott alul..semmi nem lóg,nem szorul.
megemelve nem is hallani,aztán elvittem egy körre,az elején nem is tudott a hangra figyelni,annyira élvezte :D Miután a nyári kerekek felrakása kezdődött,lehet gumi,de a féket
Ő is felvetette. Idegesít,h nem tudom mi az a hang :)
Coolby2013-04-22 09:28:12 // 34495
Szerintem GTPeti úgy értette, hogy már ez is automata abból a szempontból, hogy ugyan nem digitális kijelzőn, de a hőmérsékletet te állítod be és után a klíma magától szabályoz és nem úgy működik, mint a régi klímák, hogy ha bekapcsolod akkor hideget fúj, ha kikapcsolod, akkor meg nem és semmit nem állít magától...
Coolby2013-04-22 09:25:11 // 34494
sikerült valamire jutni a nyikorgás kapcsán? Hétvégén nekem megint csinálta bal oldalról, megálltam és nézegettem, aztán hintáztattam egy kicsit elejét és lehetett hallani, én úgy éreztem, hogy a féktől jön, mintha kicsit ráfogna vagy beleérne vmi vmibe...

Valakinek tipp, hogy mi lehet? Vagy mit csináljak? Érdemes szétszedni, pofákat kivenni, valamit megtisztítani?
Dömpi (il dottore)2013-04-22 09:19:44 // 34493
Szerintem nem.
Az enyémben ilyen a klíma vezérlője:


A kétzónás digit meg ilyen:


(Majd valamikor bele lesz rakva a kétzónás digit, bontóból lesz kezelőpanel, és olyan szaki is van, aki a komfortelektronikát vezérlő comp-ot át tudja programozni.)
Shadin2013-04-22 08:40:36 // 34492
Már hogy ne lenne :-)
Coolby2013-04-22 08:03:04 // 34491
bizony szép felni... szeretem is a vason :)
droberto2013-04-22 00:05:13 // 34490
De küszöb sincs! :)))

Megyek is aludni...
droberto2013-04-22 00:04:25 // 34489
Ouups! Hátul nincs is gumicső. :)

Akkor csak kettő kell.
Alfonis2013-04-21 23:31:25 // 34488
csak shell :)
Alfonis2013-04-21 23:31:10 // 34487
hjuj :) valahonnan nekem is az 50 km rémlik :P ennyire üres még sosem volt :D még jó h itt olcsóbb a gázolaj :) pétenekn 1,30 volt...
droberto2013-04-21 23:08:28 // 34486
Fékcsövet kivel gyártatnátok?
Rövid lesz a fékcsövem a Brembo-hoz szerintem. Cserélném akkor már mind a 4-et.
Én rájuk tippelnék.
Jó lenne egy itt Tolna megyében. Kár, hogy a Bodó már nem foglalkozik ilyennel.
Egyébként fémszöveteset szerettem volna, de azt állítólag félévente cserélgetni kéne a sok hajlítgatás miatt. Marad a gumi....
droberto2013-04-21 23:03:56 // 34485
Asszem a Range 50 km-alatt csíkoz.
droberto2013-04-21 23:03:03 // 34484
Nekem szerdán sikerült kifogyasztani. Szerencsére 600 m-t kellet csak gyalogolnom.
droberto2013-04-21 22:54:22 // 34482
Üveget políroztatok már?
A ködlámpába egy kis életet kell lehelnem. :)
Alfonis2013-04-21 22:47:57 // 34481
Hi mindenkinek!
Na visszaolvastam a hétvégét :) nagyon szorgalmasak voltatok míg én gyalogoltam meg gyalogoltam meg gyalogoltam :D Jó volt a Gerecse 50 igaz el kellett cserélnünk az Alfát Sx4 re mert ősök mentek pestre és csak alfán van éves matrica. Ettől függetlenül minden alfásnak villogtam. Gondolom nem vágták h mivan :D
Láttam jópárat... Megmaradt egy fekete 159 . tatabánya-> győr reggel. majd este 10 körül hazafele megint ...
Az 50 km séta után a tempomat úgy hiányzott mint.... huuu :D

Kérdés. Épen leparkolásnál írta ki a kicsike h range blabla bla valami. Üzemanyag valami alatt. Már csak vonalak vannak a km helyett. :D ilyenkor mennyit megy még? a kút 2,5 km re van :D

1 tank=
Linz - Győr : 330
Győr pest : 131X2=262
majd megint Győr pest =262
majd Győr Linz : 330
1184 km / 1 tank kb. NEktek? :D
droberto2013-04-21 22:40:04 // 34480
Ez biztos, replika, mert 17-es. (Az eredeti 18-as).
Nekem a ti után ez tetszik legjobban, de csak eredetei játszik.
droberto2013-04-21 22:29:36 // 34479
Felkerült a szín az elemekre:

Az ujjlenyomatot lecsiszoltam a kezemről. :)
droberto2013-04-21 22:06:28 // 34478
A rozsdásodás az leginkább környezet/használatfüggő.
A dieselmotorjaik valóban kissé kúltúrálatlanok a JTD-hez képest (finoman fogalmazva).
SZVSZ, ha a prémium márkákat kivesszük a képletből a Ford minden kategóriában jó futóművel bír.
droberto2013-04-21 21:59:35 // 34477
:)
Hogyhogy nem az Alfával mentetek?
GTPeti2013-04-21 21:59:30 // 34476
Én nem bírom, főleg amióta láttam a volt kollégám előző előtti (szóval "modernnek számító") Mondeo-ját... 5 évesen már itt-ott rozsdásodott és hidegen olyan hangja volt, mint egy traktornak. Mindenhol spóroltak ahol lehetett. Ettől még lehet, hogy a f.művük tűrhető. (Bár kétlem, hogy elöl pl. kettős keresztlengőkaros, mint a 156-nál...)
droberto2013-04-21 21:56:59 // 34475
Én bírom nagyon a Fordokat, mert baromi jók és racionálisak, jó futóművűek, de az Alfa, az Alfa. :)
droberto2013-04-21 21:55:23 // 34474
DMF: Nagyban függ a használattól. Ahogy így hallom, 180k-tól el-el érik élettartamuk végét. Ha pl. valaki 1000-1200 1/min alatt erőlteti, akár 100.000 előtt is elköszönhet.
DPF-EGR: Én ragaszkodom hozzájuk, de a többeknek átment ezek nélkül, 5.000,-Ft elnézőpénz kifizetése nélkül is. :)
GTPeti2013-04-21 21:54:36 // 34473
Az autódban valószínűleg nem digit. de automata klíma van. Már a 156-okban is ez volt az alap. A "nem digitális" nem azt jelenti, hogy manuális. Egyszerűen azt, hogy a beállított érték kijelzője magán a kapcsolón van és nincs külön hagyományos kijelző. Mivel valódi kapcsolókat használnak (nem potikat), teljesen ugyanolyan ettől az állítás pontossága (természetesen a kapcsolók osztásainak megfelelően).
Dömpi (il dottore)2013-04-21 21:39:19 // 34472
hmmm...nem tudom, talán igazad lehet.
Más kérdés, hogy mikor lendületben, van akkor meg könnyebben forog.

Az is érdekes, hogy a 215/55 R16-os téli kerékkel darabosan ment a kormányzás álló helyzetben. Most, hogy egy hete fenn van a nagykerék, elmúlt az összes tünet.
Sokszor az az érzésem, hogy jobban "szereti" a 19"-os kereket.

Sőt. Sokszor az jut eszembe, hogy amikor vette az első tulaj, nem-e belerakatott valami nem 8V-s cuccot: futóműnél valami, a chippelésnél ilyen irányú optimalizálás vagy valami hasonló. Jó lenne már megnézetni valami 159-specialistával. Az igazat megvallva, sok furcsaság van benne, és bár érteném az okát. Pl. miért spóroltak a digit klíával, és tették bele a manuálisat, amikor meg nagykijelzős fejegység van benne.
ALFI1562013-04-21 21:20:11 // 34471
Sokat visszafog.Jobban erőlködik,nehezebben indul meg,jobban csúszik/csúsztatod a kuplungot,nagyobb az ellenállás.
Dömpi (il dottore)2013-04-21 21:18:07 // 34470
Sőt ez is 8V, és 20"-os kerekek vannak alatta, meg rendesen megchippelve.
Elég sűrűn látom Cegléden.
Dömpi (il dottore)2013-04-21 21:14:43 // 34469
??? Ugyanannyi a tömege, mint bármelyik másik 159-nek...pontosabban kevesebb, mert FL-es.
A 19"-os keréknek mi köze a kettőstömegűhöz?
Másik 159-en is van 19"-os kerék.
GTPeti2013-04-21 21:07:08 // 34468
Nem a 138LE a sok. Hanem az autód tömege + 19es kerekek. :(
Dömpi (il dottore)2013-04-21 21:02:02 // 34467
Nekem óra szerint 122e km-nél szállt el.
Többeknek 180-200e km között. Nagyon használat függő. Az enyémet szerintem nagyon taposta az olasz előttem, ráadásul chippelt. Bizonyos alkatrészeket pl. a 8V-ben gondolom nem 138 LE terhelésre terveztek.
'''''2013-04-21 20:55:03 // 34466
Hétvégén családi nyaralás volt és az öcsém 7 személyes merci vitoját nyúltuk le.3 ezres dízel,alig egy éves.Nagyon kényelmes,csendes,kicsit lassan kapcsol az automata de azért elég jól megy.Viszont dög unalmas és senki nem kapja fel a fejét ha elmész előtte.Én alig várom,hogy beülhessek az alfámba és lerúghassam.A mercit meg alig vártam,hogy visszaadjam. :-)
Dömpi (il dottore)2013-04-21 20:54:58 // 34465
EGR/szívósor csere volt, vagy csak tisztítás?
Amúgy örülök, hogy rendben vagytok :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-21 19:17:57 // 34464
nekem ugyan úgy átment minden hókuszpók nélkül a műszakin...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-21 19:16:58 // 34463
teljesen egyet értek pl tiszta levegő esetében de ha itt mondjuk az egr 2cm-es vagy a pillangóház 6-7cm-es keresztmetszetén letapad a ganyé akkor mi lesz a mm-es lyukaknál? :P
De majd aki berakja úgy is megtudja...
Egy biztos a következő Alfánál akár jó a DPF meg a társai akár nem én az eurótlanítással indítok ...
Vermacy2013-04-21 18:57:42 // 34462
Nem :o)
Vermacy2013-04-21 18:56:35 // 34461
NemTom! Vateráztam és most felújíttattam. 5X110-es, az meg nem Ódi...
GTPeti2013-04-21 16:13:39 // 34460
Látom, megint beruháztál egy ON-osra. :)
ALFI1562013-04-21 16:11:39 // 34459
Fordokba 120ezer?Kettő s-maxom volt meg egy connectem.Egyikkel se volt ilyen gond.Szerintem használat függő.Ha valaki inkább városba használja gondolom elöbb kell számolni a cserére.
ToniT2013-04-21 15:35:37 // 34458
Hello!

Volt már egyébként, aki eljutott a kettőstömegű cseréjéig? Van esetleg valami bűvös határ, ahonnan már várható (mit holmi fordokban a 120ezer :D)?

Droberto, Erhard
Az EGR-DPF kiiktatással együtt műszakikor az EURO4-nek is búcsút lehet mondani?
Hujber2013-04-21 15:01:19 // 34457
ha jól értettem említett valamilyen mikroszürőt a nagynyomásuban :) de nem akarok hülyeséget mondani...én csak gyártom az alkatrészeket nem tudom mi mire való vagy hol van:) Hibakód kiolvasás jövő héten meglesz:)
droberto2013-04-21 14:56:06 // 34456
Milyen kisebb szűrőre gondol?
Ez elég misztikusan hangzik így..., de a lényeg. hogy jó lett. A hibakód kiolvasás, mielőbb javallott.
droberto2013-04-21 14:54:07 // 34455
Tavaly az AC-n volt olcsóért! :)
droberto2013-04-21 14:52:47 // 34454
Köszi, hogy segítettél. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak