Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-15 21:26:41 // 34154
már bocsi de nálunk van a nagynyomású cső végén is szelep ami eddig nem volt :P szerinted miért?
Csabi2013-04-15 21:07:25 // 34153
Azért ezt sok helyen ne hangoztasd...:) hova tűnik a nafta a rail csőből(?), pont az injektorok tartják meg a nyomást, és akkor van gáz ha mégsem...
Dömpi (il dottore)2013-04-15 20:52:53 // 34152
Fenn vannak a nyári pacskerek :) Ismét marha jól nézünk ki és végre 14 mm-rel magasabbak vagyunk.
Akartam csinálni fotókat is, de elment az idő a 8 db télikerék takarításával. Nomeg beindult a láncreakció:
- ha már takarítom a kerekeket, le kellene csapatni a slaggal
- de ehhez fel kell szerelni a hidrofert
- de ha már felszerelem, akkor csapassuk ki a garázst is
- de ahhoz először ott is rendet kell rakni
- no meg, mielőtt betárolom a kamrába a télikerekeket, azt is ki kell takarítani
Egyszóval elszaladt a délután. Fotók holnap.
Akartam csinálni fotókat is, de elment az idő a 8 db télikerék takarításával. Nomeg beindult a láncreakció:
- ha már takarítom a kerekeket, le kellene csapatni a slaggal
- de ehhez fel kell szerelni a hidrofert
- de ha már felszerelem, akkor csapassuk ki a garázst is
- de ahhoz először ott is rendet kell rakni
- no meg, mielőtt betárolom a kamrába a télikerekeket, azt is ki kell takarítani
Egyszóval elszaladt a délután. Fotók holnap.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-15 20:29:54 // 34151
egy biztos ha a magasnyomású nem megy, a közös nyomócsőben nincs nafta szóval semmi sem tud szivárogni álló helyzetben, hihetsz amiben akarsz ez így működik :P
Csabi2013-04-15 20:18:43 // 34150
Szerintem necces:)Ha továbbra is bent van akkor ne indulj el... Első körben mérj egy töltést,ha alacsony...akkor lehet testkábel vagy bármilyen kontakt hiba...ha egyáltalán nincs töltés, akkor generátor, és csatlakozásai...de egy autóvillamossági műhelyben többet tudnak mondani
Alfa 159 Zico2013-04-15 20:11:39 // 34149
Sziasztok!
Ma munkából hazajövet kigyulladt az "akkumulátor töltés nem megfelelő" hibaüzenet.
Holnap egy 100 km-es útra kéne indulnom, necces? :-)
Aksicsere, vagy generátor lesz szerintetek?
Ma munkából hazajövet kigyulladt az "akkumulátor töltés nem megfelelő" hibaüzenet.
Holnap egy 100 km-es útra kéne indulnom, necces? :-)
Aksicsere, vagy generátor lesz szerintetek?
Csabi2013-04-15 20:10:51 // 34148
Nekem az én verzióm hihetőbb :))
Ha úgy lenne ahogy írod, akkor miért nem "tapad" le pl 2órás állás után?És télen? Melegen soha nincs probléma.
Amúgy a lényegen nem változtat az ok, az injektorok a felelősek ezért...
Ha úgy lenne ahogy írod, akkor miért nem "tapad" le pl 2órás állás után?És télen? Melegen soha nincs probléma.
Amúgy a lényegen nem változtat az ok, az injektorok a felelősek ezért...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-15 20:03:17 // 34147
szerintem meg mivel letapad a mágneses része az a porlasztó nem megy ezért darabos a járása vagy csak 5 ütem helyett 3-at csinál...ez a mikronnyi beszivárgást nem fogod észre venni főleg füst formájában szerintem
Csabi2013-04-15 20:01:55 // 34146
Nincs, minden a gyári állapotban van.
.....2013-04-15 19:49:00 // 34145
Így értehető. Amúgy nálad ki van iktatva a DPF?
VMate2013-04-15 17:56:09 // 34144
sziasztok, valaki találkozott már olyan problémával, 159 , 1.9 jtdn, hogy nem tölt a turbo, de!, bennt is van egy hibakód
P0045 Turbo/Super Charger Boost Control Solenoid Circuit: Open
Below Minimum Threshold
Test complete or N/A, DTC stored.Warning lamp illuminated for this DTC
konkrétan ez, a mágnesszelepnek egyébként nincs meg a kivezérlése, a vezeték nem szakadt, kimértem csak nem jön meg rá a vezérlővillany, ez egy zöld-fekete vezeték, a másik egy narancs-fehér, az állandó testen van, esetleg valakinek van hozzá kapcsolási rajza ? Vagy ha valaki találkozott már hasonlóval ne tartsa magába :)
Map szenzort kipucoltam, adtam a geometriának állandó vákuumot úgy természetesen tötl a turbo, a map szenzor is tökéletesen látja a nyomást.
P0045 Turbo/Super Charger Boost Control Solenoid Circuit: Open
Below Minimum Threshold
Test complete or N/A, DTC stored.Warning lamp illuminated for this DTC
konkrétan ez, a mágnesszelepnek egyébként nincs meg a kivezérlése, a vezeték nem szakadt, kimértem csak nem jön meg rá a vezérlővillany, ez egy zöld-fekete vezeték, a másik egy narancs-fehér, az állandó testen van, esetleg valakinek van hozzá kapcsolási rajza ? Vagy ha valaki találkozott már hasonlóval ne tartsa magába :)
Map szenzort kipucoltam, adtam a geometriának állandó vákuumot úgy természetesen tötl a turbo, a map szenzor is tökéletesen látja a nyomást.
Csabi2013-04-15 17:20:00 // 34143
Amit igazol az esetem is, h csere után megszűnik...
Csabi2013-04-15 17:16:55 // 34142
A kezdetekben, nekem is csak nyáron csinálta,ezt többször le is írtam ide...amit még észre vettem,h akadozó vagy szoruló EGR csak ront a helyzeten...
De nagy mínuszokban nekem sem csinálta soha...Én ezt azzal magyarázom, h az injektor csúcsánál levő golyófészek kopottsága miatt, melegben szivárog az injektor magyarán kicsöpög a nafta a hengerbe több óra alatt...ezért indul fehéres füst kíséretében, és dadogva amíg fel nem épül újra a nyomás az egész rendszerben
Télen pedig kisebb vagy nulla ez a tömörtelenség, akkor nem szivárog...azért megjegyzem, h itt mikronos illesztésekről beszélünk...
Szerintem nálad is, és a többi kartársnál is az injektorok kopottságára vezethető vissza ez a jelenség.
De nagy mínuszokban nekem sem csinálta soha...Én ezt azzal magyarázom, h az injektor csúcsánál levő golyófészek kopottsága miatt, melegben szivárog az injektor magyarán kicsöpög a nafta a hengerbe több óra alatt...ezért indul fehéres füst kíséretében, és dadogva amíg fel nem épül újra a nyomás az egész rendszerben
Télen pedig kisebb vagy nulla ez a tömörtelenség, akkor nem szivárog...azért megjegyzem, h itt mikronos illesztésekről beszélünk...
Szerintem nálad is, és a többi kartársnál is az injektorok kopottságára vezethető vissza ez a jelenség.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-15 16:57:44 // 34141
tudom ezért írtam :) alapjárati problémáknál pl be sem lehet mérni normálisan a porlasztókat
Scaniamen2013-04-15 15:53:04 // 34140
szerintem csak hidegen mint írtam nekem csak hidegen csinálta.
.....2013-04-15 14:59:22 // 34139
Szerintem ha injektor hiba lenne nálam is akkor a hidegben is jelentkezne,de egész télen nem jött elő.
Scaniamen2013-04-15 12:20:35 // 34137
én azért írtam 34140 hogy ez az én tapasztalatom csak.
Liquid2013-04-15 12:11:07 // 34136
én korrekciós értékeket figyeltem, komoly különbség van az egyes hengerek között, hogy ez mennyire jó azt még nem tudom, de nincs semmi parajelenség némi füstön kívül
Scaniamen2013-04-15 11:48:10 // 34135
mért a csúcs nem elkopott szerintem igen.
.......................2013-04-15 11:44:29 // 34134
a résolajveszteség csak a kopottságra utal,
igazából csak a nagyon durva hiba kiszürésre alkalmas
igazából csak a nagyon durva hiba kiszürésre alkalmas
Scaniamen2013-04-15 11:37:31 // 34133
nekem volt olyan hogy gyengébb aksi be se indította töltőről levéve és akkor índultbe, olyan nagy volt a résolaj de csak hidegen melegen semmi baja nem volt porlasztó csúcs csere megoldotta másik alkalommal nem hagytam odáig mert mikor fehér füstel indult ,izzitó természetesen jó akkor bemérettem és megint egy másik csúcs volt rossz..Tudom úgy kellene hogy négyet cserélni de én bevállaltam hogy egyesével cserélgettem.
Scaniamen2013-04-15 11:16:32 // 34132
nekem kétszer volt ez a jelenség mind a kétszer bejött ,ez a tapasztalatom csak azt adtam át.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-15 11:14:59 // 34131
ez sem feltétlen igaz...
Scaniamen2013-04-15 11:11:09 // 34130
a többihez képest nagyobb, úgyis látni mert nem egyformák az értékek.
Liquid2013-04-15 11:08:12 // 34129
mennyi a túl nagy?
Scaniamen2013-04-15 10:59:56 // 34128
szerintem a túl nagy rés olaj vissza folyás meg mutatja melyik csúcs nem tökéletes.
Scaniamen2013-04-15 10:56:22 // 34127
igen de csak pármásodpercig utána el mult a fehér füst és kisimult a járása is.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-15 08:35:54 // 34126
az nem hosszabb az a szokásos, pár ismerősömnél a darabos indulás az izzítás miatt volt
Coolby2013-04-15 07:44:36 // 34125
A hosszabb ideighez elég egy éjszaka, akkor már tud darabosabban indulni és fehéren füstölni...
Egyébként tényleg van ilyen 2.4-ből itt pár darab, még 166-ról is hallottam.
Egyébként tényleg van ilyen 2.4-ből itt pár darab, még 166-ról is hallottam.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-15 07:07:51 // 34124
én azt feltételezem mindenki használja napi szinten az autóját
.....2013-04-15 06:46:55 // 34123
Aki cserélt injektort annak télen is egyenetlen volt az alapjárata?
Scaniamen2013-04-15 06:19:36 // 34122
sziasztok nekem is cserélnem kellet kettőt és ugyan ez volt a jelenségem mint Csabinak .
Alfonis2013-04-14 23:35:53 // 34121
most a középső konzolrol van szó fent? :P
nekem nincs benne napszemcsitartó ami eléggé hiányzik. Parkradar nincs. Hátsó csom ajtó nyitó gombom sincs :P De ha cserélhető akkor engem érdekelne :)
nekem nincs benne napszemcsitartó ami eléggé hiányzik. Parkradar nincs. Hátsó csom ajtó nyitó gombom sincs :P De ha cserélhető akkor engem érdekelne :)
Csabi2013-04-14 23:20:29 // 34120
"szerencsére nagyon ritka az Alfáknál az injektor probléma"
Csak itt,az aktív fórumozók között van 4-5 ember akinél a jelenség szintén ugyanez...
Nem nagy probléma, mert ettől még ugyanúgy megy a vas...csak zavaró lehet az egyenetlen alapjárat hosszabb állás után...meg jobban kopog a motor mint új korában...
Csak itt,az aktív fórumozók között van 4-5 ember akinél a jelenség szintén ugyanez...
Nem nagy probléma, mert ettől még ugyanúgy megy a vas...csak zavaró lehet az egyenetlen alapjárat hosszabb állás után...meg jobban kopog a motor mint új korában...
Dömpi (il dottore)2013-04-14 21:18:35 // 34119
Én reggel cserélek kerekeket!
Takarítani már nem tudom ,mert már néhány napja a gumisnál vannak.
Takarítani már nem tudom ,mert már néhány napja a gumisnál vannak.
Pityukoma2013-04-14 21:05:47 // 34118
Én is cseréltem már akkut, és nem írt.
Liquid2013-04-14 21:04:27 // 34117
hm ez érdekes így. Ha nincs benne a DPF és nincs kiírva, akkor valóban dobálnia kellene a hibákat, ha benne van akkor viszont nem kéne füstölnie.
Gábor792013-04-14 20:05:01 // 34116
Nekem még nem dobott, pedig ált vagy 2 hétig aksi nélkül...
Gábor792013-04-14 20:03:46 // 34115
Ez is okozhat füstölést? Szoktam szisszenő hangot hallani mostanában akkor, mikor a turbonyomás visszaesik magas értékről... Kapcsolódhat a két dolog (sziszegés és füstölés) egymáshoz?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-04-14 20:00:24 // 34114
Alfa? az nem...
ALFI1562013-04-14 19:26:12 // 34113
Aksi csere után kiírhat hibakódot?
ALFI1562013-04-14 19:25:39 // 34112
Esetleg valamelyik túrbócső ki van repedve vagy felazulva?
stukker19872013-04-14 19:10:12 // 34111
Múltkor én ipari zsíroldót szereztem féknyereg tisztításhoz.
4-5 percig áztattam a nyerget,majd tiszta állapotban szedtem ki az oldatból.
Másnapra a kezemről is szépen lehámlott a bőr:)
4-5 percig áztattam a nyerget,majd tiszta állapotban szedtem ki az oldatból.
Másnapra a kezemről is szépen lehámlott a bőr:)
Pityukoma2013-04-14 18:52:52 // 34110
Sziasztok :-)
Ma nálam is beköszöntött a nyári szezon. Felraktam a nyári kerekeket az én vasamra és asszonkám Puntójára is. Trehány módon a nyári kerekeket koszosan raktam el telelni. Úgyhogy most 16db kereket tisztítottam meg.
Vettem még a télen felni tisztítót, -gondoltam kipróbálom- mert már a gőzborotva sem hozta le a küllőkről a rákövült dzsuvát.
Gyerekek- próbáljátok ki!
Még soha nem használtam ilyet. Ledöbbentem mit hozott le a felniről. Gyakorlatilag kristály tiszta lett mindenhol. Még a belsejéről is leszedte az évek alatt rárakódott, besárgult fékport, kátránydarabokat...stb. Nagyon egyszerű használni: permetezd rá a felnire, várj 1-2 percet majd dörzsöld át egy erős kefével. Ezután öblítsd le erős vízsugárral. Én hobbi házi nagynyomású mosót és egy kiszuperált mosogató kefét használtam.
Pár kép a felnikről:
És íme a belseje:
Ezt használtam: Dr.Marcus:
Ma nálam is beköszöntött a nyári szezon. Felraktam a nyári kerekeket az én vasamra és asszonkám Puntójára is. Trehány módon a nyári kerekeket koszosan raktam el telelni. Úgyhogy most 16db kereket tisztítottam meg.
Vettem még a télen felni tisztítót, -gondoltam kipróbálom- mert már a gőzborotva sem hozta le a küllőkről a rákövült dzsuvát.
Gyerekek- próbáljátok ki!
Még soha nem használtam ilyet. Ledöbbentem mit hozott le a felniről. Gyakorlatilag kristály tiszta lett mindenhol. Még a belsejéről is leszedte az évek alatt rárakódott, besárgult fékport, kátránydarabokat...stb. Nagyon egyszerű használni: permetezd rá a felnire, várj 1-2 percet majd dörzsöld át egy erős kefével. Ezután öblítsd le erős vízsugárral. Én hobbi házi nagynyomású mosót és egy kiszuperált mosogató kefét használtam.
Pár kép a felnikről:
És íme a belseje:
Ezt használtam: Dr.Marcus:
'''''2013-04-14 17:53:01 // 34109
Ha át lenne fúrva a dpf és nem lenne kiírva,egyből vészüzemmódba rakná a verdát.
Hogy mitől füstöl ennek ellenére,azt nem tudom de nem kéne neki.
Hogy mitől füstöl ennek ellenére,azt nem tudom de nem kéne neki.
Shadin2013-04-14 17:32:06 // 34108
.......................2013-04-14 14:39:00 // 34107
sajna a 159 ben àtlag 150e km ert bírnak ki,
ha pàlyàn hasznàlod 2szer ennyit
ha pàlyàn hasznàlod 2szer ennyit
Gábor792013-04-14 14:07:48 // 34106
Szevasztok!
Az történt, hogy megkértem a haveromat, menjen 1-2 kört az autómmal, én meg megyek után, hogy megnézzem mennyire füstöl a gép. Konklúzió: hát füstölget ez szépen. Alap temponál nem igazán látszik, de minden gázadásnál, illetve huzamosabb ideig történő gyorsításnál tolja kifelé...
DPF elvileg van benne, program nincs kiírva, kb. 650km-enként van regen is meg minden, de akkor hogy lehet, hogy mégis füstöl. Laikusként azt gondolom, hogy ha átfúrta volna valami baroma DPF-et, és a programot ugyebár nem íratta át, akkor már sikítana valami hibakód. Ha viszont nincs átfúrva a DPF, akkor meg hogy lehet, hogy füstöl?
Az, hogy átlag 650km-enként van regen, elfogadhatónak számít?
Egyébként telefonon tartottuk menet közben a haverral a kapcsolatot, mondtam neki gyorsuljunk egyet. Neki 2,2 Ford Mondeo-ja van (azt hiszem 175LE), én mentem azzal... hát, simán álva hagyott az1,9 150LE Alfámmal :-)
Az történt, hogy megkértem a haveromat, menjen 1-2 kört az autómmal, én meg megyek után, hogy megnézzem mennyire füstöl a gép. Konklúzió: hát füstölget ez szépen. Alap temponál nem igazán látszik, de minden gázadásnál, illetve huzamosabb ideig történő gyorsításnál tolja kifelé...
DPF elvileg van benne, program nincs kiírva, kb. 650km-enként van regen is meg minden, de akkor hogy lehet, hogy mégis füstöl. Laikusként azt gondolom, hogy ha átfúrta volna valami baroma DPF-et, és a programot ugyebár nem íratta át, akkor már sikítana valami hibakód. Ha viszont nincs átfúrva a DPF, akkor meg hogy lehet, hogy füstöl?
Az, hogy átlag 650km-enként van regen, elfogadhatónak számít?
Egyébként telefonon tartottuk menet közben a haverral a kapcsolatot, mondtam neki gyorsuljunk egyet. Neki 2,2 Ford Mondeo-ja van (azt hiszem 175LE), én mentem azzal... hát, simán álva hagyott az1,9 150LE Alfámmal :-)
Alfonis2013-04-14 14:04:59 // 34105
igen azért kérdeztem mert nekem is van. Elég halk de még nem múlt el. Majd kipróbálom akkor a klímát :) leginkább 5 ben hallatszik 80 nál mikor még nincs menetszél semmi mert az elnyomja . már az 1es rádió is elnyomja kb :D